می خواهیم بهترین مطالب پزشکی را در این وبلاگ منتشر کنیم امید واریم بهترین بهره را از وب سایت ببرید.
آشنایی با آزمایش پاپ اسمیر
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 11:47 | بازدید : 82 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

آشنایی با آزمایش پاپ اسمیر

آشنایی با آزمایش پاپ اسمیر ,  آزمایش پاپ اسمیر چه نوع آزمایشی می باشد؟ : دراین آزمایش که در واقع یک نوع تست غربالگری به حساب می آید نمونه سلولی را از قسمت های دهانه رحم دستگاه تولید مثل زنان برداشته و مورد بررسی و آزمایش قرار می دهند .و این آزمایش به آزمایش پاپ اسمیر(Pap Smear) یا آزمایش اسمیر معروف است.از این آزمایش برای کشف سرطان و یا عارضه هایی که باعث ایجاد سرطان در فرد می شود استفاده می کنند .در واقع این آزمایش بهترین روش جهت شناسایی عوارض پیش سرطانی مخفی و تومورهای کوچکی می باشد که به سرطان دهانه رحم منتهی می گردد.این آزمایش دارای خصوصیات زیادی می باشد که از جمله ی آن ها می توان به ،داشتن هزینه کمتر ،ساده بودن و همین طور قابل اندازه گیری می باشد.

آزمایش پاپ اسمیر

پزشکان این آزمایش را برای چه افرادی توصیه می کنند؟

آزمایش پاپ اسمیر بیشتر برای خانم های متاهل و بالای ۱۸ سال توصیه می شود و هین طور خانم هایی که در معرض خطر ابتلا به سرطان سرویکس (سرطان دهانه رحم) می باشند انجام می گردد.که این نوع از سرطان اغلب در میان زنان ۳۵ تا ۴۵ ساله دیده می شود.

چه افرادی بیشتر در معرض خطر ابتلای سرطان دهانه رحم می باشند؟

  • کسانی که دارای چند شریک جنسی می باشند.
  • خانم هایی که همسرشان ختنه نشده است.
  • خانم هایی که دخانیات مصرف می کنند و معتاد هستند.
  • افرادی که مبتلا به ایدز می باشند.
  • خانم هایی که دچار عفونت و زگیل تناسلی می باشند.
  • خانم های نازا یا خانم هایی که زایمان نداشته اند.
  • خانم های که در سنین پایین ازدواج کرده اند.
  • کسانی که در خانواده آن ها سابقه ابتلا به این نوع از سرطان وجود دارد.
  • و خانم هایی که همسرشان دارای چند شریک جنسی می باشد.

بر طبق تحقیقات در ۱۰ درصد موارد سرطان دهانه رحم ژنتیکی می باشد و با معاینه پزشک متخصص زنان مشخص می گردد.

متخصص زنان توصیه می کنند که افراد عادی این آزمایش را به مدت ۳ سال و به شکل سالانه انجام دهند و در صورتی که موردی مشاهده نشد هر ۳ سال یک بار آن را تکرار کنند.

در صورتی که خانمی حامله باشد انجام این آزمایش در سه ماهه اول بارداری مشکلی ندارد ولی اگر مدت حاملگی بیشتر از این باشد باید فرد حداقل ۸ هفته بعد از زایمان این آزمایش را انجام دهد.برای زنان بالای ۶۰ سال در صورتی که در طی ده سال اخیر این آزمایش را به شکل مرتب انجام داده اند و ۶ مورد آن نرمال بوده است دیگر می توانند آزمایش را قطع کنندونیازی به تکرار ندارد.

آیا دختران مجرد و باکره هم می توانند آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند؟

از انجایی که با ورود اسپکلوم (وسیله آزمایش ) پرده بکارت ممکن است آسیب ببیند بنابراین این تست برای دختران باکره انجام نمی شود.

مناسبترین زمان و شرایط برای انجام آزمایش پاپ اسمیر

بهترین زمان برای انجام این آزمایش مابین روزهای ۱۸-۱۲ دوره قاعدگی می باشد و بهترین روز انجا آزمایش هم روز ۱۵ سیکل قاعدگی می باشد.

در صورتی که این آزمایش برای فردی تجویز شده باشد باید این فرد با رعایت شرایط زیر به آزایشگاه برود :

  • در صورتی که فرد عفونت شدیدی داشته باشد به گونه ای که ترشحات خیلی زیاد باشند نباید این آزمایش را انجام داد.
  • فرد باید ۴۸ ساعت قبل از آزمایش رابطه جنسی نداشته باشد و پیش از انجام آزایش معاینه واژینال نیز نشده باشد.
  • فرد باید ۴۸ ساعت پیش از آزمایش دوش واژینال نگرفته باشد.
  • بیمار باید ۴۸ ساعت قبل از آزمایش از ژل ،کرم و داروهای واژینال استفاده نکرده باشد.

در صورتی که برای فرد آزایش مجدد تجویز شده باشد ،باید حدود ۸ هفته از آزمایش اول گذشته باشد. فرد بیمار باید پیش از انجام آزمایش مثانه خود را خالی کند و هنگام آزمایش نفس عمیق بکشد و عضلات خود را شل کند تا آزمایش برای او راحتر انجام شود.

آزمایش پاپ اسمیر را چگونه انجام می دهند؟

این آزمایش برای خانم ها در حین معاینه لگنی انجام می گردد و روش انجام آن نیز بسیار راحت و ساده و سریع و بدون درد می باشد .در این روش که در واقع یک نوع نمونه گیری می باشد با وسیله ای به نام اسپکلوم دهانه رحم را باز نگه داشته و بعد با وسیله ی نمونه گیر (اسپاچولا) را درون دهانه رحم قرار داده و آن را به اندازه ۳۶۰ درجه می چرخانند که این کار موجب می شود که توسط این وسیله نمونه ازداخل رحم و دهانه رحم برداشته شود.

در مرحله بعدی نمونه برداشته شده را روی یک اسلاید شیشه قرار ی دهند و جهت بررسی های بیشتر به آزمایشگاه می فرستند.سپس در آزمایشگاه یک آسیب شناس سلول های غیر طبیعی را که اکان دارد سلول های پیش سرطانی یا سرطانی باشد ،شناسایی کرده و نتیجه را گزارش می دهد.در حالت کلی این آزمایش به تنهایی دارای درد نمی باشد ولی چون همراه با معاینه لگنی است امکان دارد دارای مقداری درد باشد.

آزمایش پاپ اسمیر دارای چه عوارضی می باشد؟

این آزمایش دارای عوارض چشمگیری نمی باشد و تنها امکان دارد در واژن مقداری خونریزی به وجود آید که بهتر می باشد با متخصص زنان در میان گذاشته شود .برای کسانی که این آزایش را انجام می دهند ،مشکل خاصی پیش نخواهد آمد و بلافاصله می توانند به فعالیت های روزانه خود اداه دهند.

در هنگامی که پاپ اسمیر غیر طبیعی باشد ،لاز است که برای فرد کولپوسکوپی انجام شود.با دقت بالای ۹۹ درصد ،می توان نوع زخم و عفونت را در کولپوسکوپی مشخص نمود و یک درمان مناسب برای آن تجویز نمود.

نتایج حاصل از آزمایش پاپ اسمیر

نتایج حاصل از این آزمایش اغلب بعد از سه هفته مشخص می گردد که در ذیل ذکر شده اند :

  • پاپ اسیر طبیعی : در این شرایط خوشبختانه دهانه رحم طبیعی بوده و دچار مشکل نمی باشد.
  • پاپ اسمیر غیر طبیعی : در این شرایط سلول هایی که مورد بررسی دارای ظاهر طبیعی نیستند ولازم می باشد که آزمایش تکرار شود.
  • پاپ اسمیر مثبت : در صورتی که نتایج حاصل از آزمایش پاپ اسمیر نشان دهنده سلول های غیر طبیعی و سرطانی باشد در این شرایط فرد دچار بیماری سرطان می باشد و باید یک سری اقداماتی را برای بیمار انجام داد چانچه تشخیص به وقع و در مراحل اولیه ابتلا ی فرد باشد ،نیازی به نگرانی نیست و می توان با برداشتن قسمتی که دچار تغییرات سلولی شده یا برداشتن کل رحم ،بیمار را نجات داد .اما در شرایطی که بیماری پیشرفت کرده باشد و به موقع تشخیص داده نشده باشد،در این صورت درمان مقداری سخت تر خواهد بود در این شرایط با توجه به تشخیص پزشک ،علاوه بر جراحی ،رادیوتراپی و گاهی شیمی درمانی برای بیمار توصیه می گردد.

از آزمایش پاپ اسمیر نمی توان برای تشخیص بیماری های آمیزشی استفاده نمود و برای اینگونه بیماری ها آزایش های اختصاصی تر مورد نیاز می باشد ولی در مواردی از پاپ اسمیر برای تشخیص عفونت نیز استفاده می شود.

در صورتی که شما هم جزء آن دسته از خانم ها می باشید که دچار لکه بینی های غیر طبیعی می باشید ،بنابراین شما نیاز به آزمایش پاپ اسمیر دارید و در صورتی که پزشک نسبت به جواب آزمایش شما مشکوک باشد می تواند برای شما کولپوسکوپی را تجویز کند که در این آزمایش دهانه رحم به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار می گیرد و روش درمانی مناسب انتخاب می گردد .شما عزیزان می توانید.

برچسب ها: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لیفت واژن با نخ , تنگ کردن واژن با نخ
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 11:38 | بازدید : 70 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

لیفت واژن با نخ , تنگ کردن واژن با نخ

لیفت واژن با نخ , تنگ کردن واژن با نخ : در حال حاضر مردم به جراحی های زیبایی اهمیت زیادی می دهند ،زیرا این نوع از جراحی ها در عین حال که موجب بالاتر رفتن اعتماد به نفس فرد شده و موجب می شود که فرد احساس بهتری را نسبت به خودش پیدا کند ؛در برخی از موارد نیز دارای کاربردهای درمانی می باشد در واقع تنگ کردن واژن جزء جراحی های زیبایی زنان به حساب می آید.این نوع جراحی را متخصص زنان انجام می دهد و در حال حاضر این عمل در سراسر دنیا در میان خانم ها رواج بیشتری پیدا کرده است.

لیفت واژن با نخ

تنگ کردن واژن برای کدام خانم ها می تواند مفید واقع شود؟

همان طور که قبلاً هم گفتیم امروزه عمل تنگ کردن واژن دارای طرفداران زیادی در میان خانم ها می باشد وبسیاری از خانم ها دوست دارند این عمل را انجام دهند .زیرا گشادی واژن هم موجب بد فرم شدن این بخش از بدن شده و هم باعث می شود که دستگاه تناسلی خانم ها دچار عفونت های مکرر شود.

مراجعه به دکتر زنان جهت تنگ کردن واژن با نخ : متخصص زنان

به چه دلایلی واژن تعدادی از خانم ها بیش از اندازه گشاد می شود؟

افزایش سن خانم ها :

به تدریج با بالا رفتن سن خانم ها ،لایه های پوستی واژن ،شل شده و قوام خود را از دست می دهند.و این مسئله موجب می شود که افراد در بالای چهل سالگی از روابط جنسی خود نارضایتی پیدا کنند و این موجب می شود که خانم ها در سنین بین ۴۰ تا ۵۰ سال اقدام به جراحی های زیبایی زنان مانند لابیاپلاستی و تنگ کردن واژن با نخ روی آورند ،و در نهایت نیز در اغلب وارد به نتایج خوبی دست پیدا می کنند.

داشتن روابط جنسی متعدد :

در صورتی که فردی روابط جنسی متعددی داشته باشد این مسئله نیز می تواند موجب گشادی واژن او گردد.اگر فرد بیش از حد دارای رابطه جنسی باشد ،لایه های پوستی بیرونی واژن دچار شل شدگی و افتادگی می گردند .در این وارد زیاد جای نگرانی نیست زیرا خانمها می توانند با جراحی زیبایی زنان ،به وسیله لیفتینگ نخ ،واژن خود را تنگ کرده و همانند سابق از رابطه ی جنسی خود لذت ببرند  و رضایت خود و همسرشان را فراهم آورند.

داشتن زایمان های طبیعی متعدد :

می توان گفت که مهمترین عامل گشادی واژن در خانم ها ،زایمان های طبیعی متعدد است.در واقع پس از زایمان طبیعی دهانه واژن به حالت اولیه خود باز نمی گردد و چنانچه فرد بیش از دو بار زایمان طبیعی داشته باشد ،گشادی واژن یک مسئله اجتناب ناپذیرمی باشد.و به همین خاطر هم زنانی که زایمان های طبیعی کرده اند .سعی می کنند برای رفع شکل خود بیک پزشک متخصص زنان مراجعه داشته باشند.

گشادی واژن ممکن است چه مشکلاتی برای خانم ها ایجاد کند؟

باید بگوییم که در خیلی از موارد تنگ کردن واژن فقط یک عمل جراحی زیبایی به شمار نمی آید.این جراحی برای تعداد زیادی از خانم ها به عنوان جراحی درمانی انتخاب می شود.از جمله مهمترین مشکلات و عواقب گشادی واژن عبارت اند از :

کاهش پیدا کردن لذت جنسی:

از مهمترین مشکلاتی که امکان دارد گشادی واژن به وجود آورد این می باشد که فرد مانند سابق از رابطه جنسی خود لذت نخواهد برد .زیرا با گشادی واژن میزان تاس اندامهای جنسی بسیار کمتر می گردد ،و اعصاب جنسی کمتر تحریک می گردد و بطبع لذت روابط جنسی نیز تنزل می کند.باید در اینجا به این نکته اشاره کنیم که یکی از مهمترین مشکلات زوج ها در سنین بالا ،همین مسئله گشادی واژن می باشد.در صورتی که شما عزیزان نیز از این مسئله رنج می برید ،می توانید با مراجعه به یکی از بهترین متخصص زنان (جراح زیبایی زنان) ،عمل تنگ کردن واژن را انجام داده و از روابط جنسی خود لذت بیشتری ببرید.ما به افرادی که دوست دارند روابط زناشویی بسیار لذت بخشی داشته باشند توصیه می کنیم که در کنار این عمل ،ایجاد ارگاسم یا تزریق ژل به واژن را نیز انجام دهند.

مبتلا شدن به عفونت های واژن مکرر :

زمانی که واژن گشاد باشد امکان ورود میکروب ها به داخل واژن بالا خواهد رفت.. این مسئله نیز موجب خواهد شد تا عفونت های میکروبی (بخصوص پس از زایمان طبیعی ) در زنان بیشتر شود.ما بارها شاهد این مسئله بودیم که خانمی بعد از زایمان دوم یا سوم با ترشحات زیاد واژن به مطب مراجعه نموده است .و پزشک زنان پس از برطرف نمودن عفونت به این دسته از خانم ها توصیه می کند که عمل تنگ کردن واژن با استفاده از نخ را انجام دهد تا از بروز عفونت های مکرر پیشگیری شود.و این روش باعث خواهد شد که از عفونت های مکرر دهانه رحم ،با روشی موثر پیشگیری شده و همچنین زیبایی این قسمت از بدن نیز افزایش پیدا کند.

عمل تنگ کردن واژن با نخ به چه صورتی انجام می شود؟

همچنان که پیش تر از این هم اشاره کردیم زایمان های طبیعی زیاد و روابط جنسی متعدد و همین طور بالا رفتن سن ،یکی از عواملی می باشد که باعث شل شدن و گشادی واژن می گردد .از جمله مهمترین متدهای روز دنیا برای تنگ کردن واژن لیفتینگ عضلات کناری واژن با استفاده از نخ می باشد .تنگ کردن واژن نیز مانند لابیا پلاستی ،روشن سازی واژن ،واژینوپلاستی ،پرینورافی ،تزریق ژل به واژن جزء عمل های زیبایی خانم ها به شمار می آید.

در طی سالیان پیش نخ جهت کشش پوست صورت و از رفع نمودن چین و چروک های صورت مورد استفاده قرار می گرفت .و استفاده از این روش هم برای اولین بار در جراحی زیبایی با کشیدن غبغب شروع شد .و سپس در طی سال های آینده با پیشرفت تکنولوژی روز دنیا ،و تغییراتی که در تکنیک لیفتینگ و تولید نخ های ویژه ایجاد گردید ،لیفتینگ دهانه واژن هم قابل انجام گردید.و در حال حاضر این عمل در مطب پزشکان متخصص زنان با بهترین کیفیت انجام می گردد.

در این عمل ،به وسیله یک لیفت نخ ،دهانه های واژن را بالا کشیده و موجب می شوند که دهانه واژن تنگ تر شود.و در مرحله بعدی از زدن بخیه های ظریف ،دهانه واژن را به همان شکل نگه داشته و ناحیه تناسلی فرد را به حالت قبل خود بر می گردانند.

استفاده از این تکنیک دارای دو مزیت کوتاه مدت و بلند مدت می باشد :

  1. مزیت کوتاه مدت این تکنیک این می باشد که دارای تاثیر مکانیکال سریعی می باشد و خیلی زود ورودی واژن را تنگ و پرینه را زیبا می کند.
  2. و مزیت بلند مدت آن نیز این می باشد که ایجاد فیبروم و کلاژن را به همراه دارد که موجب زیبایی و جوانسازی واژن می گردد.

از نخ های همگرای دو جهتی برای انجام لیفت ،عضلات پرینه و لبه های واژن استفاده می گردد .این عمل را بدون بی هوشی و خون ریزی و به صورت سرپایی انجام می دهند.اگر هم خون ریزی وجود داشته باشد مقدار آن کم و ناچیز خواهد بود.

نخ هایی که برای تنگ کردن واژن مورد استفاده قرار می گیرند :

شرکت پیروم ایتالیا تولید کننده نخ های لیفتینگ می باشد .این نخ ها از جنس کاپرولاکتون ساخته می شوند و دارای یک خصوصیت منحصر به فردی که می باشند این است که به وسیله پوست جذب می شوند.به گونه ای که بعد از عمل هیچ گونه اثری از عمل بر روی واژن باقی نمی ماند.این شرکت نخ ها را کاملاً به صورت ویژه و خاص برای لیفت واژن تولید می کند و از کشورهای ایتالیا ،آمریکا و استرالیا دارای گواهینامه پزشکی می باشد.ماهیچه ها و بافت های واژن به صورت همگرا توسط این نخ ها به درون کشیده شده و سپس جذب بدن می شوند و بدین ترتیب واژن تنگ می گردد و رضایت بیمار را فراهم می سازد.

عمل لیفتینگ واژن با نخ دارای چه مزایایی می باشد؟

تنگ کردن واژن با نخ ،تنگ کردن واژن با جراحی (واژینوپلاستی ) و تنگ کردن واژن با لیزر ،از چند نمونه از مهمترین روش های مختلف تنگ کردن واژن می باشند. دکتر زنان بعد از معاینه بیمار یکی از این روش ها را برای او پیشنهاد می دهد ،ولی لازم است که ذکر کنیم که در مابین این روش ها تنگ کردن واژن با نخ دارای مزایای زیادی می باشد که عبارت اند از :

  • این عمل نیاز به بستری شدن ندارد و بیمار بلافاصله بعد از عمل می تواند مرخص گردد.
  • در این عمل مریض نیازی به بیهوشی ندارد و عمل با بی حسی موضعی انجام می گردد.
  • این عمل کاملاً غیرتهاجی بوده و بدون خون ریزی می باشد.
  • در این روش درمانی با کشیدن عضلات واژن و لگن ،موجب تقویت این عضلات شده و از لحاظ فیزیکی و طبی دارای تاثیر زیادی می باشد.
  • در عمل لیفتینگ واژن با نخ بیمار چند روز آنتی بیوتیک های خوراکی می خورد و لازم نیست از آنتی بیوتیک های وریدی استفاده نماید.
  • پزشک برای انجام این عمل حدوداً نیاز به نیم ساعت وقت دارد.

در چه مواردی از نخ های واژینال استفاده می شود؟

  1. بازسازی پرینه بعد از اپیوزوتومی
  2. ترمیم شل بودن واژن
  3. ترمیم چروک خوردگی پرینه
  4. لیفت بافت واژن
  5. در تنگ نمودن واژن
  6. در روش جوان سازی واژن

عمل لیفتینگ واژن برای چه افرادی نباید انجام شود؟

ما در این جا توصیه می کنیم که سه دسته از خانم ها این عمل را انجام ندهند :

  • خانم های باردار : چون امکان زیادی وجود دارد که یک خانم باردار زایمان طبیعی داشته باشد لذا بهتر می باشد که این عمل را پس از وضع حمل خود انجام دهد.
  • افرادی که دچار تبخال تناسلی می باشند : چون ممکن است با انجام این عمل تبخال تناسلی به دیگر نقاط واژن نیز انتقال پیدا کند ،بنابراین انجام این عمل برای اینگونه افراد توصیه نمی گردد.
  • افراد دچار زگیل تناسلی فعال : از انجایی که زگیل تناسلی بیماری بسیار مسری می باشد ،لذا امکان دارد که از قسمت های ویروسی به سایر بخش های واژن نیز انتقال پیدا کند .بنابراین ما به افرادی که دچار این بیماری خطرناک جنسی می باشند ،توصیه می کنیم که در مرحله اول سعی کنند که این بیماری را درمان کنند و سپس بعد از بهبودی کامل در صورت تمایل اقدام به عمل لیفتینگ واژن کنند.
  • خانم های مجرد : در دوران مجردی واژن به اندازه کافی تنگ می باشد ،لذا نیازی به تنگ کردن ندارد ،اغلب خانم های مجردی که به زیبایی ناحیه تناسلی خود اهمیت زیادی می دهند ،سعی می کنند جراحی های دیگر مانند روشن سازی واژن با لیزر یا لابیاپلاستی را انجام دهند.
  • و بانوانی که مبتلا به عفونت لگنی PID می باشند.

توصیه های پزشکی پیش از عمل تنگ کردن واژن با نخ :

همه خانم هایی که متقاضی عمل لیفتینگ واژن با نخ می باشند، باید ابتدا توسط یک پزشک متخصص زنان معاینه شوند .و این مسئله به این دلیل دارای اهمیت زیادی می باشد که در صورتی که فردی در ناحیه تناسلی خود دارای عفونت باشد ،ابتدا باید این عفونت به صورت کامل درمان و برطرف شود و سپس عمل تنگ کردن واژن انجام گردد.و همه افراد متقاضی باید قبل از عمل لیفینگ واژن با نخ آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند تا پزشک اطمینان حاصل کند که بیمار دچار مشکلات عفونی نمی باشد و سپس با خیالی آسوده عمل تنگ کردن واژن را انجام دهد.

بعد از عمل لیفتینگ واژن با نخ چه مراقبت هایی را باید انجام داد؟

چون عمل لیفتینگ به شکل سر پایی انجام می گردد و یک عمل غیر تهاجمی می باشد ،لذا بیماران می توانند بعد از این عمل به کار های روزمره خود ادامه دهند ولی پزشک زنان بعد از این عمل به بانوان توصیه می کند که حداقل تا ۶ هفته رابطه جنسی نداشته باشند و به نخ های واژینال اجازه بدهند تا در طول این مدت به خوبی جذب بدن گردند و واژن نیز تنگ و خوش فرم گردد.و رضایت زوجین را فراهم سازد.

امکان دارد این سوال برای اکثر خانم هایی که علاقه مند به لیفتینگ واژن می باشند پیش آید که آیا می توان بعد از عمل لیفتینگ واژن زایمان طبیعی داشت ؟متخصص زنان در جواب این سوال پاسخ منفی می دهد و توصیه می کند که اگر بعد از این عمل فردی دوست داشته باشد بچه دار شود ،بهتر می باشد که به جای زایمان طبیعی ،عمل سزارین انجام دهد.زیرا امکان دارد زایمان طبیعی دوباره به واژن آسیب بزند.

در صورتی که شما هم دوست دارید تا واژن خود را با استفاده از لیفتینگ واژن ،تنگ نمایید ،می توانید به یکی از بهترین متخصصان جراحی و زیبایی زنان مراجعه نمایید .این پزشکان می توانند با استفاده از متدهای به روز دنیا شما را در داشتن بدنی زیبا و جذاب یاری کرده و کمک کنند تا رضایت جنسی شما و همسرتان فراهم شود.

از جمله سایر خدماتی که به وسیله این پزشکان برای خانم ها ارائه می شود عبارت اند از :

  • روشن سازی واژن
  • لابیاپلاستی
  • واژینوپلاستی
  • هودکتوی
  • تزریق ژل و چربی به واژن
  • برطرف نمودن مشکلات جنسی با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ
  • کلیتورکتومی
  • برطرف نمودن مشکل ارگاسم
  • لابیا پلاستی
  • پرینورافی

تنگ کردن واژن با نخ چه میزان هزینه نیاز دارد؟

افرادی که قصد تنگ کردن واژن خود را دارند ؛امکان دارد اولین سوالی که به ذهنشان خطور می کند این باشد که این عمل چه میزان هزینه در پی خواهد داشت؟در پاسخ این سوال باید بگوییم که این عمل نسبت به سایر روش های تنگ کردن واژن ؛هزینه کمتری در پی دارد به عنوان مثال عمل واژینوپلاستی در مقایسه با این عمل یک و نیم برابر گران تر می باشد.ولی باز برای آن نمی توان هزینه دقیقی را معین کرد زیرا میزان این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد شما عزیزان که علاقه ند می باشید تا این عمل را انجام دهید می توانید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سرطان تخمدان و درمان این بیماری
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 11:28 | بازدید : 61 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

سرطان تخمدان و درمان این بیماری

سرطان تخمدان , راه های درمان سرطان تخمدان , هزینه درمان این بیماری زنان : باید بگوییم که بیماری سرطان هنگامی ایجاد می شود که سلول ها به صورت غیر قابل کنترل شروع به رشد و تکثیر می کنند و باعث می شوند تا تومورهای بدخیم یا سرطانی ایجاد گردند.و یک خانم زمانی مبتلا به سرطان تخمدان می گردد که در یکی یا هردو تخمدان او تومورهایی ایجاد شود .ما در این مقاله می خواهیم تا شما را با پیشگری و چگونگی و روش های تشخیص این بیماری بیشتر آشنا کنیم.

سرطان تخمدان چه نوع بیماری می باشد؟

همان طور که می دانید تخمدان ها محلی می باشند که تخمک تولید می نمایند و همین طور هورمون های استروژن و پروژسترون به وسیله تخمدان ها ترشح می شوند.و زمانی یک خانم مبتلا به سرطان تخمدان می گردد که سلول های غیر طبیعی تخمدان ،شروع به تکثیر غیر قابل کنترل می کنند و باعث ایجاد تومور می گردند وچناچه این بیماری درمان نشود امکان دارد که به بخش های دیگر بدن نیز سرایت پیدا کند که در این صورت به آن سرطان متاستاتیک یا متاستاز سرطان تخمدان می گویند.

سرطان تخمدان

خوشبختانه همه تومورهایی که ایجاد می شوند ،بدخیم نیستند و این امکان نیز وجود دارد که تومورهایی که در تخمدان رشد می کنند خوش خیم باشند .و این تومورهای خوش خیم مانند توموورهای سرطانی به دیگر بخش های بدن سرایت نمی کنند.و بخش های دیگر بدن را نیز درگیر نمی کنند و می توان آن ها را کنترل نمود.

مراجعه به پزشک زنان : متخصص زنان

سن ابتلا به سرطان و انواع سرطان تخمدان

تخمدان های خانم ها متشکل از سه نوع سلول می باشد که هر کدام از این سلول ها امکان دارد موجب تشکیل سرطان متفاوتی شود :

  • تومورهای اپیتلیال : این نوع از سرطان اغلب در زنان یائسه (۴۵ تا ۷۰سال) رواج بیشتری دارد و به غیر از جراحی از روش شیمی درمانی نیز برای درمان این بیماری استفاده می شود.تقریباً می توان گفت که حدود نود درصد سرطان های تخمدان از این نوع می باشند.
  • تومورهای استروما : تقریباً می توان گفت که حدود ۵ تا ۱۰ درصد سرطان های تخمدان ها از این نوع می باشند و این نوع سرطان تخمدان اغلب در میان زنان ۴۰تا ۶۰ ساله شایع می باشد.معمولاً جراحی تنها روش درمان این نوع سرطان می باشد ولی در صورتی که در بدن پخش شده باشد باید از شیمی درمانی برای درمان آن استفاده شود.این تومورها را سلول های متصل کننده بافتی به وجود می آورند که به شکل دهی ساختار تخمدان و تولید هورمون ها کمک می کند و در این نوع اغلب یک تخمدان درگیر می باشد.
  • تومور سلول های ژرمینال : این نوع از سرطان تخمدان نیز در سلول های تولید کننده تخمک رشد می کنند درست است که تقریباً نود درصد زنان مبتلا به این نوع از سرطان تخمدان به شکل موفقیت آمیزی درمان می شوند ولی متاسفانه اغلب این خانم های برای همیشه نابارور می شوند و دیگر نمی توانند بچه دار شوند.لازم به ذکر است که این سرطان بیشتر در میان دختران جوان شایع می باشد.و تنها ۱۵ درصد سرطان های تخمدان از این نوع می باشند.
  • تومورهای متاستاتیک یا متاستاز سرطان تخمدان : باید بگوییم که خوشبختانه تنها ۵% سرطان های تخمدان به سایر بخش های بدن سرایت پیدا می کنند که این بخش های رایج عبارت اند از ،سینه ،روده بزرگ ،معده و لوزالمعده.

توده های خوش خیم و غیر سرطانی تخمدان عبارت اند از موارد زیر:

  • کسیت تخمدان
  • فیبروم
  • آبسه وعفونت
  • حاملگی خارج از رحم
  • توده های مرتبط با اندومتریوز
  • تخمدان پلی کیستیک

بر طبق تحقیقات و آمار از بین توده های تخمدان بزرگتر از ۴ سانتی متر دیده شده درخانم هایی که یائسه نشده اند تقریباً ۲۰% سرطانی بوده اند و در بین زنان یائسه نیز این درصد حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد می باشد.

چه عواملی امکان دارد خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش دهند؟

هنوز دلیل ایجاد سرطان سینه به طور دقیق شخص نشده است ولی موارد ذکر شده در زیر امکان دارد خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش دهند:

  • در صورتی که فرد سابقه کار با پنبه نسوز یا آزبست داشته باشد.
  • بعضی از ویروس ها به ویژه ویروس هایی که باعث افزایش اوریون می شوند.
  • در صورتی که فرد سابقه پرتو درمانی لگن داشته باشد.
  • آندومتریوز
  • نداشتن سابقه بارداری
  • در صورتی که فرد از داروهای درمان ناباروری ویا هورمون درمانی استفاده کند.
  • چاقی و اضافه وزن
  • اگر فرد سابق ابتلا به سرطان سینه ،سرطان رحم یا سرطان روده داشته باشد.
  • سابقه فامیلی ابتلا به سرطان تخمدان
  • جهش ژنتیکی مرتبط با سرطان تخمدان مانند BRCA1 وBRCA2 .

با بالاتر رفتن سن نیز خطر ابتلا به سرطان تخمدان در خان ها افزایش پیدا می کند .اما اغلب موارد سرطان تخمدان بعد از یائسگی بروز پیدا می کند. و یا ممکن است فردی هیچ کدام از عوامل بالا را نداشته باشد و به سرطان تخمدان مبتلا شود ویا کسی موارد بالا را داشته باشد ولی دچار سرطان تخمدان نشود.

سرطان تخمدان دارای چه علائم و نشانه های اولیه می باشد؟

چون علائم ونشانه های این بیماری متاسفانه در مراحل آخر بیماری بروز می کند بنابراین تشخیص این بیماری مقداری سخت است.و تا زمانی که تومور رشد نکند و به سایر اندام ها در شکم فشار وارد نکند یا تا زمانی که سرطان به اندام های دور دست نرسد .نشانه هایی از آن بروز نخواهد کرد.و درضمن چون علائم ونشانه های سرطان تخمدان شباهت زیادی به علائم دیگر بیماری ها دارد پس در مرحله اول نمی توان تشخیص سرطان داد.

علائم سرطان تخمدان عبارت اند از :

  • احساس درد و فشار در ناحیه لگن خانم
  • به هم خوردن سیکل ماهانه
  • داشتن درد در زمان نزدیکی
  • داشتن حالت تهوع و استفراغ
  • گاز معده و اسهال
  • زود سیر شدن بعد از خوردن کمی غذا
  • کاهش پیدا کردن اشتهای فرد
  • آب آوردگی شکم
  • داشتن یبوست
  • ادرار مکرر
  • داشتن نفخ و ورم شکم

راه های تشخیص سرطان تخمدان

پزشکان متخصص زنان از آزمایشات و معاینات متعددی برای تشخیص سرطان تخمدان در زنان استفاده می کنند که عبارت اند از :

  1. آزمایش خون برای اندازه گیری آنتی ژن سرطان ۱۲۵(CA-125)
  2. سیتی اسکن ناحیه لگن و شکم
  3. بیوپسی : در حقیقت در بیوپسی نمونه کوچکی از تخمدان را برمی دارند و در زیر میکروسکوپ بررسی می کنند و در واقع بیپوسی تنها راهی می باشد که پزشک متخصص به یقین می تواند بگویید که فردی دچار سرطان تخدان است و یا نه.
  4. سونوگرافی واژینال:این سونوگرافی قادر است که تومورهای کوچک را شناسایی کرده و توده کیست است ویا توپر می باشد.
  5. معاینه لگنی : خانم ها باید به صورت سالانه توسط پزشک زنان مورد معاینه قرارگیرند تا پزشک تخمدان ها را معاینه کند ولی باید بگوییم که لمس توورهای کوچک در مراحل اولیه مقداری سخت است.

مراحل مختلف سرطان تخمدان

مراحل سرطان تخمدان را می توان بر اساس پیشرفتگی و پخش سرطان در بدن مشخص نمود:

مرحله یک

مرحله اول خود داری سه زیر مرحله می باشد:

  • در مرحله A1 تنها در یک تخمدان سرطان وجود دارد و سرطان محدود می باشد.
  • در مرحله B1 هر دو تخمدان درگیر سرطان می باشند.
  • در مرحله C1 در این مرحله سلول های سرطان به خارج از تخمدان هم انتقال پیدا کرده است.

مرحله دو

این مرحله تومور به نواحی لگن نیز سرایت پیدا کرده است.

  • در مرحله A2 سرطان به رحم و لوله های فالوپ نفوذ کرده است.
  • در مرحله B2 سرطان به مثانه و روده بزرگ رسیده است.

مرحله سه

مرحله سه نیز به نوبه خود دارای سه زیر مرحله می باشد:

  • در مرحله A3 سرطان به شکم و غده های لنفاوی شکم گسترش پیدا کرده است.
  • در مرحله B3 سلول های سرطانی در بیرون از طحال و کبد مشاهده می شود.
  • در مرحله C3 سلول های سرطانی در شکم یا بیرون کبد و طحال وجود دارند ولی هنوز به طحال و کبد نرسیده است.

مرحله چهار

در مرحله چهار ،تومور متاستاز داده است و به کبد و ریه هم گسترش پیدا کرده است.

  • در مرحله A4 سلول های سرطانی به درون ریه راه پیدا کرده اند.
  • در مرحله B4 که پیشرفته ترین مرحله سرطان می باشد سلول های سرطانی به درون طحال و کبد و حتی اندام دوردستی مثل پوست یا مغز نیز نفوذ پیدا کرده است.

روش های درمان سرطان تخمدان

در واقع درمان سرطان به این موضوع بستگی دارد که سرطان در چه مرحله ای از پیشرفت باشد و به احتمال زیاد با یکی دو روش از موارد زیر درمان شود:

  • هدف درمانی سرطان
  • شیمی درمانی سرطان
  • هورمون درمانی
  • پرتو درمانی
  • جراحی جهت مشخص نمودن مرحله سرطان وبرداشتن تومور

با چه روش هایی می توان از سرطان تخمدان پیشگیری کرد؟

در واقع هیچ راه مطمئنی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان تخمدان وجود ندارد.ولی با همه این موارد باز یک سری سائل وجود دارند که فرد می تواند با انجا آنها ریسک ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش دهد این موارد عبارت اند از :

  • بارداری
  • شیردهی
  • روش های جراحی بر روی اندا های تولید مثل مثل هیسترکتومی یا توبکتومی
  • استفاده از قرص های ضد بارداری

سرطان تخمدان می تواند موجب مرگ فردمبتلا شود؟

باید بگوییم که درمان سرطان بستگی به مرحله سرطان در زمان تشخیص ،سلامت کلی بیمار و همین طور پاسخ گویی بدن او به درمان دارد.در زیر میزان درصد بهبودی افراد در هر مرحله از سرطان ذکر شده است:

  • بهبودی در مرحله نخست سرطان تخمدان:۹۰%
  • بهبودی در مرحله دو سرطان تخمدان:۷۰%
  • بهبودی در مرحله سوم سرطان تخمدان :۳۹%
  • بهبودی در رحله چهارم سرطان تخمدان:۱۷ %

برچسب ها: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عمل پرینورافی چیست؟ , پرینورافی (تنگ کردن واژن )
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 11:24 | بازدید : 85 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

عمل پرینورافی چیست؟ , پرینورافی (تنگ کردن واژن )

عمل پرینورافی چیست؟ , پرینورافی (تنگ کردن واژن) : باید بگوییم که عمل پرینورافی ،یک نوع عمل جراحی می باشد که در طی این عمل جراحی اقدام به تنگ کردن واژن می نماید.در واقع یک قست اصلی از اندام تناسلی خانم ها واژن می باشد که دارای نقش زیادی در لذت بردن فرد از غریزه جنسی می باشد .اما به مرور زمان و با بالا رفتن سن خانم ها ،به دلایلی مانند داشتن رابطه های جنسی متعدد ،داشتن زایمان های طبیعی زیاد (که اغلب نیازمند ترممیم واژن بعد از زایمان هستند) و یا چاقی مفرط ،واژن تغییر پیدا کرده و گشاد ترو شل تر می گردد.تغییرات به وجود آمده در واژن به هر دلیلی که باشد ،رابطه جنسی فرد را تحت تاثیر قرار داده و موجب نارضایتی فرد از روابط زناشویی شده و در نهایت مشکلات روحی روانی برای خانم ها در پی خواهد داشت.

پرینورافی

***نکته :

در صورتی که واژن گشاد گردد ،موجب خواهد شد تا حین رابطه جنسی خانم نتواند به ارگاسم برسد.

در نتیجه این مسائل موجب خواهد شد تا خانم همانند گذشته از رابطه جنسی خود نتواند لذت ببرد و همچنین نارضایتی شریک جنسی او را هم فراهم خواهد آورد .ولی خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی راه کارهایی برای این مشکل ایجاد شده است.از جمله این راه کارها می توان به واژینوپلاستی ،تنگ کردن واژن با نخ ،پرینورافی اشاره داشت.

مراجعه به بهترین متخصص زنان در تهران

شرح عمل پرینورافی

در واقع این عمل یک عمل جراحی زیبایی به شمار می آید که در قسمت های آسیب دیده واژن انجام می گردد.در طی این عمل جراحی پزشک با اصلاحاتی که بر روی واژن انجام می دهد ؛باعث تنگ شدن واژن می گردد ،وبه نحوی در طی این عمل یک نوع جوان سازی بر روی واژن انجام می گیرد .اما در صورتی که فردی علاقه مند می باشد که جوان سازی واژن انجام دهد ولی دوست نداشته باشد که به وسیله عمل جراحی این کار را انجام دهد می تواند از جوان سازی واژن با استفاده از لیزر بهره ببرد.

در حالت کلی این عمل جراحی موجب کاهش سایز و زیبا سازی واژن خواهد شد.و همان طور در پی آن مشکلات روانی و عاطفی ناشی از عدم رضایت جنسی فرد برطرف شده وفرد دوباره از رابطه جنسی خود لذت زیادی خواهد برد.

عمل پرینورافی برای کدا دسته از خانم ها مناسب می باشد؟

  • خانم هایی که دارای زایمان های طبیعی متعدد می باشند.
  • برای کسانی که ارگاسم طبیعی آنها با مشکل مواجه شده است.
  • خانم هایی که نه خود و نه همسرشان از تنگی واژن رضایت ندارند.
  • خانم های که چون دارای واژن گشادی هستند بنابراین مدام دچارعفونت های زیاد واژن و رحم می گردند.
  • کسانی که به علل ژنتیکی واژن آن ها شل و گشاد شده است.
  • برای خانم های مسن

عمل پرینورافی برای چه افرادی نباید انجام شود؟

  • کسانی که مبتلا به بیماری های خاصی می باشند.
  • خانم هایی که دارای حساسیت های خاص می باشند.
  • خانم هایی که دارای سیستم ایمنی بدن ضعیفی هستند.
  • برای خانم هایی که بار دار هستند یا در سه ماه آینده می خواهند باردار شوند.

پیش از عمل پرینورافی چه اقداماتی را باید انجام داد؟

  • باید بیمار را آزمایش کنند تا از نظر هورمونی مشکلی نداشته باشد.
  • برای بیمار باید آزایشات انعقاد خون و آزمایش پاپ اسمیر انجام شود.
  • باید بیمار دارای اطلاعات کافی و مورد نیاز در این مورد باشد و سپس اقدام به عمل نماید.
  • بیمار بایست از لحاظ روحی و روانی آمادگی کافی را داشته باشد.
  • در صورتی که فرد دارای عفونت های قارچی و باکتریایی باشد ،باید پیش از عمل ،عفونت ها برطرف گردد تا از عفونت های بعد از عمل نیز جلوگیری گردد.

عمل پرینورافی را به چه صورتی انجام می دهند؟

در این عمل بیمار را یا به صورت بی هوشی عمومی ساده و یا به صورت بی حسی وضعی ،بی حس می کنند و در مرحله بعدی دیواره های پشتی واژن را به یکدیگر نزدیک کرده و آنها را به هم وصل می کنند.و این کار باعث می شود تا واژن تنگ شود. قابل ذکر است که این عمل تا عمق واژن پیش نمی رود و نهایت تا عمق دو سه سانتی متری واژن نفوذ می کند. تقریباً می توان گفت که برای انجام این عمل یک ساعت زمان مورد است.

بعد از عمل بیمار درد زیادی نخواهد داشت و می توان درد را با مسکن کنترل نمود.این عمل دارای دوره ی بهبودی کوتاهی می باشد و فرد می تواند بعد از یک مدت کوتاه فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد.

پس از عمل پرینورافی چه مراقبت هایی را بیمار باید انجام دهد؟

  • بعد از عمل باید بیمار حداقل تا ۶ هفته رابطه جنسی نداشته باشد.
  • فرد باید به مدت ۵ تا ۷ روز استراحت داشته باشد تا زخم ها بهبود پیدا کند.
  • باید محل جراحی را خشک و تمیز نگه داشت.
  • باید داروهایی که به وسیله پزشک متخصص برای بیمار تجویز شده است به صورت مرتب مصرف شود.
  • بیمار باید از داروهای ملین استفاده کند تا دچار یبوست نشده و به دیواره واژن فشار وارد نشود.
  • فرد باید بعضی از حرکت های ورزشی برای قدرتندتر کردن عضلات لگنی مانند یوگا ،شنا و دراز نشست را انجام دهد.
  • بیمار باید حرکات و فعالیت های شدید را برای جلوگیری از کششیدگی زخمها و پاره شدن بخیه ها را کم کند.

عمل پرینورافی دارای چه مزایایی می باشد؟

  • این عمل دارای دوره بهبودی کوتاهی می باشد.
  • در این عمل عوارضی مانند خون ریزی و تورم در ناحیه عمل ایجاد نخواهد شد.
  • می توان به نتیجه عمل اطینان داشت.
  • با این عمل می توان به طور همزمان روشن سازی واژن و تزریق ژل به واژن را هم انجام داد.

عمل پرینورافی دارای چه عوارضی می باشد؟

  • در صورتی که در حین عمل واژن بیش از اندازه تنگ شود،فرد در هنگام رابطه جنسی احساس ناراحتی و درد خواهد کرد.
  • اگر بهداشت به خوبی رعایت نشود امکان دارد ایجاد عفونت کند.

خانم هایی هم که از مشکلات واژن خود رنج می برند و دوست دارند تا عمل پرینورافی را انجام دهند ،می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره های زیر تماس داشته باشند.

برچسب ها: , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روش ها بستن لوله های رحم
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 11:20 | بازدید : 60 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

روش ها بستن لوله های رحم

انواع روش ها بستن لوله های رحم ،مزایا و معایب آن :بستن لوله های رحم یکی از روش های دائمی پیشگیری از بارداری می باشد.در صورتی که شما هم علاقه مند هستید تا مطالب و اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

بستن لوله های رحم

در دستگاه تناسلی زنان بخش های مهمی وجود دارد که در باروری زنان این بخش ها دخیل می باشند ،یکی از این بخش های مهم ،لوله رحم یا فولوپ می باشد.این بخش از دو لوله ساده تشکیل شده است که در دو طرف بالای رحم قرار گرفته اند و رحم را به تخمدان ها وصل می کنند .بعد از اینکه تخمک گذاری انجام شد ،تخمک ازتخمدان ها خارج شده و از طریق این لوله ها وارد رحم می شود .

بستن لوله های رحم

لذا یکی از روش های دائمی پیشگیری از بارداری بستن این لوله ها و قطع راه رسیدن تخمک از تخمدان به رحم می باشد.که به آن توبوکتومی هم می گویند ،که این کار را به وسیله یک جراحی ساده و کم خطر انجام می دهند.در این روش همان طور که اشاره کریم از طریق بستن این لوله ها ،راه رسیدن تخمک به رحم قطع می شود و همین طور با جلوگیری از رسیدن اسپرم به لوله رحم ،از انجام عمل لقاح پیشگیری می گردد.برای بستن لوله های رحم ،روش های مختلفی وجود دارد که پزشک متخصص با توجه به شرایط و درخواست بیماری یکی از این روش ها را برای این کار انتخاب می کند.

بستن لوله های رحم دارای چه مزایایی می باشد؟

در واقع در مقایه با سایر روش های پیشگیری از بارداری بسته لوله های رحم نیز دارای مزایای خاص خود می باشد که در زیر به این مزایا اشاره شده است:

  • این روش پیشگری بالافاصله بعد از عمل دارای تاثیر است.
  • دارای هزینه زیادی نیست.
  • این روش پیشگیری میزان ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.
  • عارضه ی خاصی مانند قرص های ضد بارداری در دراز مدت برای فرد ندارد.
  • هیچ تاثیری در فعالیت جنسی فرد ندارد.
  • نیازی به مراقبت روزانه نمی باشد.
  • از همه مهمتر که یک روش پیشگیری دائمی است.

بستن لوله های رحم دارای چه معایبی می باشد؟

  • این روش پیشگیری باید به صورت جراحی انجام شود.
  • این روش نمی تواند از انتقال بیماری های جنسی و عفونی جلوگیری کند.
  • اگر فرد دوباره بخواهد باردار گردد ؛عمل برگشتی پرهزینه و بسیار سخت خواهد بود.

بستن لوله های رحم برای چه افرادی روش مناسبی برای پیشگیری از بارداری می باشد؟

پزشک زنان به خانم ها توصیه می کنند که در صورتی که جزء یکی از موارد زیر می باشید اقدام به بستن لوله های رحم خود کنید:

  • در صورتی که شما جزء کسانی می باشید که به هیچ وجه علاقه ای به بچه دار شدن ندارید.
  • خانم هایی که به اندازه دلخواه دارای فرزند می باشند و بالای ۳۵ سال سن داردند.در مورد خانم هایی که سن آنها کمتر از ۳۰ سال می باشد ،باید احتمال ازدواج مجدد برای آنها در نظر گرفته شود ،و بهتر می باشد که مشاوره دقیق تری داشته باشند.و سپس با توجه کامل به همه جوانب امر و احتیاطات مورد نیاز عمل را انجام دهند.
  • استفاده از این روش برای کسانی که قادر نمی باشند از سایر روش های یشگیری از بارداری استفاده کنند.
  • برای کسانی که اگر بار دار شوند ،سلامتی آنها به خطر خواهد افتاد.

***نکته:

روش بستن لوله های رحمی یکی از بهترین و موثرترین روش های دائمی پیشگیری از بارداری می باشد.

در چه مواردی نباید عمل بستن لوله های رحمی را انجام داد ؟

مواردی وجود دارد که به پزشک زنان اجازه نمی دهد که بتواند لوله های رحم را ببندد برای همین هم باید ابتدا این موارد و مشکلات برطرف گردد و سپس اقدام بستن لوله های رحم کرد ،این موارد در زیر ذکر شده است:

  • چانچه خانم دارای سابقه بیماری قلبی حاد باشد.
  • در صورتی که خانم خون ریزی های بی دلیل از واژن داشته داشته باشد.
  • برای کسانی که دارای سابقه چاقی و دیبابت می باشند.
  • به مدت ۷ تا ۴۲ روز بعد از زایمان فرد نمی توان این عمل را انجام داد.
  • چنانچه خانم دارای سقط عفونی باشد.
  • برای کسانی که دارای سابقه شکم و لگن می باشند.
  • در صورتی که خانم مبتلا به سرطان لگن باشد.
  • در صورتی که خانم دارای مشکلات دوران بارداری ،زایمان و پس از زایمان بوده مانند:اکلامپسی ،پره کلامپسی شدید ،پارگی کیسه آب ،تب هنگام زایمان یا بلافاصله بعد از آن ،خون ریزی و عفونت دیگر اعضای بدن بعد از زایمان باشد.
  • در صورتی که فرد دچار ترومبوز ورید های عمقی یا آمبولی ریه باشد.

پیش از انجام عمل بستن لوله های رحمی چه آمادگی هایی مورد نیاز می باشد؟

  • برای انجام این عمل ،دو هفته اول چرخه قاعدگی زمان مناسبی می باشد.
  • همسران باید قبل از انجام این عمل ،یک مشاوره دقیق در این مورد داشته و اطلاعات مورد نیاز و کافی را در مورد دشواری های عمل برگشت باروری به دست آورند و سپس با اطمینان کامل و اطلاعات کافی اقدام به انجام عمل کنند.
  • باید پیش از انجام عمل یک سری آزمایشات مانند آزمایش خون ،معاینات لگنی ،اندازه گیری فشار خون ،آزمایش پاپ اسمیر و … را انجام دهند.
  • فرد باید شب قبل از عمل استحام کرده و لباس تمیز به تن کند.
  • هنگام انجام عمل فرد نباید هیچ گونه زیور آلات و لاک ناخن نداشته باشد.
  • تقریباً از ۸ ساعت قبل از عمل نباید مایعات و مواد غذایی مصرف کند.
  • در صورتی که فرد داروی خاصی را مصرف می کند ؛حتما باید با پزشک خود در میان بگذارد و مصرف دارو را قطع نماید.

روش های مختلف جراحی برای بستن لوله های رحم

برای بستن لوله های رحم روش های مختلفی وجود دارد ک در این روش ها امکان دارد لوله های فالوپ بریده ،سوزانده ،یا به وسیله یج حلقه ،نوار یا کلیپس بسته شوند.و جراح می تواند این عمل را به صورت بی هوشی عمومی یا بی حسی موضعی و به وسیله متخصص زنان به شکل سرپایی یا با بستری شدن یک روزه قابل انجام می باشد.که هر یک از این روش ها دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند که بیمار می تواند با کمک پزشک زنان یکی از بهترین روش ها را انتخاب کند.

این روش ها عبارت اند از:

  • لاپاراسکوپی
  • مینی لاپاراتومی
  • هیستروسکوپی
  • هیسترکتومی
  • لاپاروتومی
  • کولدوسکوپی

در حال حاضر دکترزنان از دو روش لاپاراسکوپی و مینی لاپاراتومی بیشتر از روش های دیگر برای بستن لوله های رحم خانم ها استفاده می کنند.با توجه به نوع روشی که برای این عمل انتخاب می شود ؛این عمل امکان دارد از نیم ساعت تا چند ساعت نیاز به زمان داشته باشد و همین طور امکان دارد بیمار پس از چند ساعت و یا چند روز از بیمارستان مرخص گردد.

***نکته :

با روش های مختلفی می توان این عمل را انجام داد که برای انتخاب بهترین روش بیمار باید با متخصص زنان مشورت کند و پزشک نیز بیمار را مورد معاینه قرار دهد.

پس از عمل بستن لوله های رحمی چه مراقبت هایی را باید انجام داد؟

  • فرد باید به مدت یک هفته فعالیت های سنگین انجام ندهد.
  • خانم باید تا دو سه روز بعد از عمل استراحت مطلق داشته باشد.
  • خانم هایی که عمل آن ها از راه واژن انجام گرفته است ،نباید به مدت دو هفته چیزی در داخل واژن خود کنند تا از ایجاد عفونت پیشگیری شود.
  • فرد باید حداقل تا یک هفته فعالیت جنسی نداشته باشد.
  • باید محل بخیه تمیز و خشک نگه داشته شود.
  • فرد باید روزانه دوش بگیرد.
  • بیمار باید داروهایی را که دکتر زنان تجویز کرده است مرتب مصرف نماید.

انجام عمل بستن لوله های رحمی چه عوارض احتمالی ممکن است داشته باشد؟

اغلب انجام این عمل عوارضی ندارد ولی در صورتی که هر یک از موارد زیر مشاهده شد باید بلافاصله به متخصص زنان مراجعه شود:

  • داشتن اسهال
  • داشتن درد های شکمی که بدتر شده و از بین نرود.
  • دچار بی حالی شدید شدن و از حال رفتن.
  • به وجود آمدن مشکلاتی در سیکل قاعدگی ،لکه بینی و خون ریزی شدید از واژن.
  • ایجاد درد و تورم در محل بخیه و خارج شدن چرک وخون از آن تا یک هفته.
  • در صورتی که بیمار دارای تب بالای ۳۸ درجه سانتی گراد باشد.

این عمل به ندرت امکان دارد موجب وارد شدن آسیب به روده ،مثانه و یا عروق اصلی ،تغییر میزان قاعدگی ،بروز بارداری خارج از رحم و یا کیست تخمدان گردد.موارد گفته شده بسیار نادر می باشند و چنچه عمل بستن لوله های رحم را متخصص زنان انجام دهد به هیچ عنوان این موارد رخ نخواهد داد. در صورتی که شما عزیزان نیز علاقه مند به این می باشید که با این روش از بارداری خود پیشگیری کنید ،می توانید برای کسب اطلاعات مورد نیاز در این زمینه با شماره های زیر تماس داشته باشد و با بهترین متخصص زنان مشاوره داشته باشد.

برچسب ها: , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عمل کورتاژ تشخیصی
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 11:17 | بازدید : 76 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

عمل کورتاژ تشخیصی

عمل کورتاژ تشخیصی : همان گونه که می دانید یکی از بخش های اصلی ،دستگاه تناسلی بانوان ،رحم می باشد که در سیکل ماهانه دچار خون ریزی می شود . رحم محلی می باشد که تخمک و اسپرم به همدیگر پیوسته و جنین را تشکیل می دهند و در دوران بارداری جنین در این محل تغذیه می شود .مانند دیگر اعضای بدن بطبع رحم نیز دچار یک سری بیماری ها و مشکلاتی می گردد.کورتاژ تشخیصی یکی از روش هایی می باشد که امروزه به هدف تشخیص و درمان بسیاری از بیماری ها رحم مانند خون ریزی های غیر طبیعی و اختلال عملکردهای هورمونی ،به کار برده می شود.عملکرد این روش درمانی به این صورت می باشد که از بافت دیواره رحم نمونه هایی با هدف بررسی و ازمایش مربوط به غیر طبیعی بودن سلول ها برداشته می شود .در هنگام انجام عمل هیستروسکوپی نیز ،عمل کورتاژ تشخیصی امکان دارد انجام گردد.

عمل کورتاژ

از کورتاژ تشخیصی در چه مواردی استفاده می شود؟

  • زمانی که فرد دچار خون ریزی غیر طبیعی از رحم باشد.
  • هنگامی که خانمی دچار قاعدگی نامنظم باشد.
  • با هدف تشخیص و شناسایی بیماری های پولیپ و فیبروم های رحمی.
  • اگر انجام عمل بیوپسی امکان پذیر نباشد.
  • در صورتی که رحم به صورت بزرگ شده و ظاهر غیر طبیعی دارد.
  • برای تشخیص و شناسایی بافت های آلوده که به دلیل بیماری های جنسی به وجود آمده اند.
  • شناسایی و تشخیص بیماری هایی که باعث ایجاد درد های لگن می گردند.
  • در صورتی که فردی پس از یائسگی دچار خون ریزی شود.
  • با هدف بررسی رشد لایه های داخلی رحم.
  • با هدف شناسایی دقیق سرطان های رحم.
  • با هدف شناسایی مواد باقی مانده ناشی از زایمان و سقط جنین در حفره رحم.

در چه مواردی نباید عمل کورتاژ تشخیصی را انجام داد؟

کوتاژ تشخیصی را در موارد زیادی نباید برای زنان انجام داد که در زیر ما این موارد را ذکر می کنیم.

  • گر خانمی دچار عفونت لگن و واژن باشد.
  • در شرایطی که خانمی مبتلا به یک بیماری خاصی باشد.
  • اگر خانمی مبتلا به آرتروز شدید مفصلی باشد.
  • اگر انواع بیهوشی ها برای خانم خط ناک باشد.
  • در صورتی خانمی دچار فشار خون کنترل نشده یا دیابت باشد.
  • در صورتی که وجود اختلالات خونی که باعث ایجاد خونریزی شدید در فرد بعد از انجام عمل می گردد.
  • هنگام که خانمی باردار باشد.
  • چناچه سرویکس رحم به دلیل برخی ناهنجاری ها ،مسدود یا نامشهود باشد.

قبل از انجام عمل کورتاژ تشخیصی چه آمادگی هایی مورد نیاز می باشد؟

مانند بیشتر عمل های دیگر ،کوتاژ نشخیصی نیز عملی می باشد که نیاز به یک سری آمادگی های قبلی دارد و در هر وقت و دوره ای نمی توان آن را انجام داد .جهت انجام این عمل باید فرد از ۴۸ ساعت قبل یک سری نکاتی را رعایت کند که این موارد در زیر آورده شده است.

  • اگر فرد دچار عفونت واژنی باشد ،باید عفونت به طور کامل درمان شود و سپس اقدام به عمل شود.
  • فرد باید از شب قبل از عمل از مصرف غذا و نوشیدنی ها خود داری کند.
  • باید یک سری آزمایشات مانند آزمایش خون انجام شده و به وسیله پزشک متخصص زنان بررسی گردد.
  • باید قبل از عمل ،مثانه فرد خالی گردد.
  • در صورت لزوم ، داروهای خاصی در واژن قرار داده می شوند تا بافت سرویکس رحم را پیش از عمل نرم کنند .
  • در نزدیکی سرویکس رحم ،بهتر می باشد که در روزهای پیش از عمل ،وسیله ای مخصوص قرار داده شود زیرا این کار موجب خواهد شد در هنگام عمل سرویکس راحتر باز شود .اما این کار باید به وسیله دکتر زنان انجام شود.
  • چناچه خانمی داروی خاصی مصرف می کند ،به ویژه داروهای رقیق کننده خون ،باید با پزشک زنان معالج خود در میان بگذارد.

چگونگی انجام کورتاژ تشخیصی

پزشک متخصص زنان این عمل را در بیمارستان و یا در مطب در یک محیط استریل انجام می دهد .پس از اینکه خانم روی تخت دراز کشید با توجه به وضعیت بیمار یا او را به صورت کامل بی هوش می کنند ویا بی حسی موضعی بر روی بیمار انجام می دهند .پس از اینکه فرد بی هوش شد یا بی حسی موضعی گردید ،به وسیله ابزاری به نام تناکولوم ،سرویکس رحم نگه داشته می شود و به وسیله یک ابزار که مخصوص باز کردن سرویکس می باشد ،دهانه رحم را باز می کنند.

در مرحله بعدی از همه جای رحم به وسیله کورت (وسیله مخصوص تراشیدن بافت لایه های داخلی رحم )نمونه برداری می شود.

چون فرد در هنگام انجام عمل بی هوش یا بی حس می باشد لذا هیچگونه دردی را احساس نمی کند این عمل با توجه به نوع عمل می تواند از ۱۵ دقیقه تا ۳۰ دقیقه زمان ببرد و بیمار می تواند چند ساعت بعداز انجام عمل مرخص گردد.

و حدودا دو سه روز بعداز انجام عمل نیز می تواند به فعالیت ها روز مره خود ادامه دهد.

بعد از عمل کورتاژ تشخیصی به احتمال زیاد مدتی طول خواهد کشید تا لایه مخاطی مجددا ایجاد شود و این مسئله نیز موجب خواهد شد تا برای سیکل ماهانه مجدد مدتی زمان نیاز باشد.یعنی فرد دیرتر از زمان معمولی خود پریود خواهد شد.

بعد از عمل کورتاژ بیمار چه مراقبت هایی را باید انجام دهد؟

رعایت یک سری نکات بعد از عمل کورتاژ مورد نیاز و ضروری است که ما این نکات را در زیر ذکر می نماییم :

  • بیماری باید داروهای تجویز شده به وسیله متخصص زنان را به صورت مرتب مصرف نماید.
  • بیمار باید از انجام رانندگی بلافاصله بعد از عمل خودداری کند.
  • فرد باید به مدت یک هفته پس از عمل از انجام فعالیت های ورزش و کارهای سنگین خودداری کند.
  • بیمار باید تا یک هفته بعد از عمل رابطه جنسی نداشته باشد.
  • فرد باید تا دو سه روز بعد از عمل استحام نکند.
  • استفاده از تامپون و دوش واژینال برای پیشگیری از عفونت برای فرد ممنوع می باشد.
  • برای جلوگیری از ایجاد عفونت فرد باید هیچ چیزی در واژن خود قرار ندهد.

عمل کورتاژ تشخیصی دارای چه عوارضی می باشد؟

همانند دیگر عمل ها ،بطبع عمل کورتاژ تشخیصی نیز دارای یک سری عوارضی می باشد که ما در اینجا آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

بعد از انجام عمل کورتاژ تشخیصی اغلب خانم ها خونریزی خفیف و دل پیچه و دل درد ساده دارند که این ها عارضه های مهمی نیستند .پس از چند روز این عوارض برطرف خواهد شد و بیمار می تواند به زندگی عادی خود ادامه داده و فعالیت های روزانه خود را مجددا آغاز کند.در صورتی که بیمار را به صورت عمومی بیهوش کرده باشند ؛فرد یک سری عوارضی مانند حالت تهوع ،استفراغ ،ضعف و یا احساس خواب آلودگی خواهد داشت که موجب آزار او خواهند شد.اما در یک سری موارد نیز امکان دارد بیمار با عوارض خاصی مانند موارد زیر مواجه شود:

  • پارگی دهانه رحم
  • چسبندگی داخل رحم
  • عفونت رحم
  • سوراخ شدن رحم
  • ایجاد تب

در صورتی که بیمار دارای درد شدید شکم ،تب بالا ،مشکلات ادراری ،خونریزی شدید و ترشحات غیر طبیعی واژن داشته باشد ،باید فورا متخصص زنان او را ویزیت کند.

 

برچسب ها: , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با جراحی غده های بارتولن
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 11:13 | بازدید : 86 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

آشنایی با جراحی غده های بارتولن

آشنایی با جراحی غده های بارتولن , کیست بارتولن : این غده ها از اجزای دستگاه تناسلی خانم ها هستند ،دو غده ترشحی و مخاطی ،این غدد در اندازه های کوچک می باشند و حدودا اندازه آن ها به اندازه یک نخود می باشد و در حالت عادی ما نمی توانیم این غدد را حس و مشاهده کنیم .این دو غده در زیر پوست ناحیه تناسلی و در دو طرف چپ و راست ورودی واژن قرار گرفته اند و در برخی موارد نیز در پایین ورودی واژن هم قرار دارند.

در واقع ترشح مایعی که از طریق لوله های بارتولن که در کنار دهانه وازن قرار دارند ،وارد واژن می شود و ناحیه واژن را مرطوب و روان می کند ،بر عهده این غدد می باشد.و ترشح این مایع در هنگام رابطه جنسی موجب روان و مرطوب شدن واژن می گردد و موجب می شود که رابطه جنسی لذت بخش شود و از خشکی واژن که باعث دردناک شدن رابطه جنسی می گردد پیشگیری می کند.این غدد از حساسیت زیادی برخوردار می باشند و مانند سایر اجزای بدن ،ممکن است دچار بیماری و مشکلاتی گردنند که در این صورت باید حتما هر چه زودتر به پزشک زنان مراجعه شود.

جراحی غده های بارتولن

چه افرادی در معرض بیماری های غدد بارتولن می باشند؟

  • خانم هایی که دارای شریک جنسی متعددی می باشند.
  • کسانی که بهداشت فردی و جنسی خود را رعایت نمی کنند.
  • خانم هایی که دارای رابطه جنسی متعددی می باشند

انواع بیماری های غدد بارتولن

عفونت غدد بارتولن (بارتولنیت)

مانند سایر بخش های بدن انسان ،غدد بارتولن نیز می تواند به دلیل وجود میکروب ها ،مبتلا به عفونت گردد .از میکروب هایی که موجب عفونت این غدد می شوند می توان به سوزاک و کلامید اشاره داشت.در تعدادی از موارد هم میکروب های مدفوع و مقعد موجب ایجاد عفونت این غدد می شوند.

نشانه های عفونت غدد بارتولن : ممکن است این بیماری درد شدیدی را در ابتدای واژن ایجاد کند ،که فرد رابطه جنسی دردناک خواهد داشت و باعث خروج مایع چرکین از غدد بارتولن خواهد شد.

نحوه درمان عفونت غدد بارتولن : بیمار باید برای اینکه از پیشرفت بیماری جلوگیری کند ،مصرف آنتی بیوتیک های را که پزشک تجویز نموده است را ادامه دهد و یا اینکه روزی دو سه بار به مدت ۱۰ دقیقه در داخل آب گرم بنشیند.

کیست بارتولن

در پاره ای از موارد مشاهده می شود که دهانه این غدد بدون علت مسدود می گردد و مسئله موجب می شود که ترشحات غدد به داخل غدد برگشته و کسیت به وجود آورند.

نشانه های بیماری : چون در این بیماری ترشحات خود این غدد باعث ایجاد کیست می شوند ،لذا عفونی وجود ندارد و در نتیجه درد و التهابی هم مشاهده نمی شود تنها ورم هایی در اندازه مختلف و یا بزرگ شدن یکی از لب های تناسلی در مقایسه با لب دیگر می گردد.

چگونگی درمان این بیماری : به توجه به اندازه این کیست ،درمان های متفاوتی برای آن وجود دارد.اگر اندازه کیست کوچک باشد ،دکتر زنان می تواند با تجویز آنتی بیوتیک از عفونی شدن آن پیشگیری به عمل بیاورد.و در صورتی هم که اندازه کیست بزرگ باشد ،به وسیله سوزن ،پزشک زنان با برش کیست را تخلیه خواهد کرد.

آبسه بارتولن

دو علت می تواند موجب آبسه بارتولن شود :

  1. در صورتی که عفونتی که وجود ندارد ،درمان نگردد ،پیشرفت کرده و تشدید می شود و باعث انسداد مجرای بارتولن می گردد .انسداد نیز منجر به پس زدن مایع چرکی به داخل غدد شده و آبسه را به وجود می آورد.
  2. در صورتی که خانمی دچار کیست بارتولن باشد امکان دارد مایع درون کیست عفونت کرده و باعث ایجاد آبسه گردد.

نشانه های بیماری : آبسه بارتولن یک توده متورم قرمز رنگ و ملتهب ایجاد می کند که دردناک و حساس می باشد و باعث می شود که نزدیکی برای فرد دردناک و غیر قابل تحمل شود و همین طور فرد در هنگام راه رفتن نیز دچار ناراحتی می شود و در ضمن موجب تب و بی حالی فرد می گردد.

چگونگی درمان بیماری : با توجه به نوع آبسه و همین طور پیشرفت آن ،پزشک زنان امکان دارد آنتی بیوتیک تجویز کند اما در مواردی که آبسه بسیار پیشرفت کرده باشد ،متخصص جراحی را توصیه خواهد کرد.

جراحی غدد بارتولن ( عمل کیست بارتولن )

همان گونه که در بالا نیز اشاره کردیم ،در صورتی که آبسه ها بسیار بزرگ بوده و عفونت شدیدی داشته باشند ،به احتمال زیاد نیاز به عمل جراحی خواهد داشت و تشخیص آن نیز بر عهده پزشک متخصص زنان می باشد که چه نوع جراحی بر روی آن انجام گیرد.در این نوع از جراحی بیهوشی را به صورت موضعی انجام می دهند و نیازی به بیهوشی کامل ندارد.

پیش از جراحی چه آمادگی های لازم است؟

  • بیمار باید اگر دارویی مصرف می کند ،با متخصص زنان در میان بگذارد.
  • اگر بیمار مبتلا به بیماری خاصی می باشد ویا به برخی از مواد حساسیت دارد باید با پزشک معالج خود مطرح کند.
  • بیمار باید آزمایشات مورد نیاز پیش از عمل جراحی را انجام دهد.
  • باید موهای زائد نواحی زیر شکم ،کشاله ران و دستگاه تناسلی که محل جراحی می باشند ،باید تراشیده و تمیز گردد.
  • یک شب قبل از جراحی فرد نباید چیزی بخورد یا بنوشد.

چگونگی انجام عمل جراحی

بعد از اینکه هنگام عمل ،بی حسی موضعی را روی بیمار انجام دادند ،پزشک متخصص زنان می تواند جراحی را به یکی از روش های زیر انجام دهد:

  1. جراحی به شکل کیسه سازی : در این روش جراحی محل جراحی بر روی سطح داخلی ورودی واژن قرار دارد و بعد از خارج کردن مواد آلوده ،با گاز ،حفره آبسه را پر می کنندو سپس می بندند تا حفره باز بماند و مواد به صورت کامل تخیله شوند .و بعد از گذشت ۲۴ تا ۴۸ ساعت گاز را بر می دارند.
  2. جراحی به شکل قرار دادن فتیله یا کاتتر : در این روش نیز مانند روش قبلی بعد از خارج مواد آلوده ،یک کاتتر کوچک قرار می دهند که امکان دارد برای چند هفته تا یک ماه در آنجا بماند تا عفونت به صورت تدریجی تخلیه و خارج گردد .در این روش از جراحی آناتومی غدد را حفظ می کنند ،و عمل دارای درد کمتر و موفقیت بیشتری می باشد.
  3. جراحی به شکل برش بر روی آبسه : در این روش از جراحی نیز بر روی آبسه و پوست یک برش ایجاد می کنند و آبسه عفونی را خارج کرده و سپس محل برش را بخیه می زنند.

مراقبت های پس از جراحی

  • بیمار باید آنتی بیوتیک های تجویز شده را به صورت مرتب و کامل مصرف کند.
  • بیمار باید لباس زیر نخی و تمیز بپوشد و به صورت مکرر لباس زیر خود را عوض کند.
  • از تشت آب گرم استفاده کند.
  • از مایعات و ویتامین ها بیشتر استفاده کند مخصولاً ویتامین C مصرف کند.
  • فرد باید تا بهبودی کامل باید از رابطه جنسی خودداری کند.
  • اگر فرد بعد از جراحی ،دارای درد ،تورم و التهاب در ناحیه جراحی بود ودر ضمن دچار تب و لرز هم بود ،باید هر چه زودتر متخصص زنان او را ویزیت کند.
  • فرد باید بهداشت جنسی خود را کاملا رعایت کرده و ناحیه تناسلی خود را خشک نگه دارد.
  • در هنگام شستشوی خود ،باید شستشو را از جلو به عقب انجام دهد تا میکروب های مقعد وارد واژن نشوند.
  • فرد باید از مصرف سیگار و مشروبات الکلی اجتناب کند.

میزان هزینه مربوط به جراحی غدد بارتولن به چه صورت است؟

برای این نوع از جراحی نیز ما نمی توانیم هزینه مشخص و دقیقی را بیان کنیم زیرا جراحی غدد بارتولن به نوع بیماری و عارضه و میزان عفونت ،بستگی دارد .و ممکن است که یک یا هر دو غده دچار آلودگی شده باشد.تنها پزشک متخصص زنان بعد از ویزیت بیمار می تواند ،میزان این هزینه را برای بیمار مشخص کند.شما عزیزان می توانید برای اطلاع از میزان هزینه های جراحی کیست بارتولن با شماره های زیر تماس داشته باشید.

نحوه پیشگیری از بیماری های غدد بارتولن

در واقع رعایت بهداشت فردی و جنسی و همین طور داشتن رابطه جنسی سالم ،می تواند تا حدودی میزان ابتلای خانم ها را به بیماری های غدد بارتولن کاهش دهد ولی در حالت کلی نمی توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد .ولی با رعایت بهداشت تا حدود زیادی می توان احتمال ابتلا را پایین آورد.

برچسب ها: , , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هیستروسکوپی
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 10:58 | بازدید : 85 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

هیستروسکوپی

هیستروسکوپی و هزینه عمل هیستروسکوپی رحم , عمل هیسترسکوپی چه نوع عملی می باشد؟ :  همان گونه که می دانید رحم یکی از اعضای دستگاه تناسلی زنان می باشد که دارای نقش زیادی در باروری می باشد و این محل ،محل اصلی نگه داری و تغذیه جنین در دوران بارداری می باشد .مانند همه بخش های بدن انسان ،امکان دارد این بخش از بدن نیز دچار یک سری مشکلات و بیماری هایی گردد و در واقع هیسترسکوپی ،یکی از روش های جدید در علم پزشکی می باشد که به بررسی و درمان مسائل و بیماری مربوط به رحم می پردازد.

هیستروسکوپی

در حقیقت هیستروسکوپی یک روش آندوسکوپی است .که در این روش متخصص زنان می تواند به طور مستقیم و بدون اینکه برشی ایجاد کند ،از طریق هیسترسکوپ که یک لوله باریک حامل دوربین و یک چراغ می باشد،از طریق واژن وارد رحم بیمار گردد ،و بعد از بررسی دقیق رحم مشکلات و بیماری های مربوط به رحم را درمان نماید.مخاط دهانه رحم ،بافت پوششی داخل رحم و سوراخ های لوله فالوپ را در هیستروسکوپی ،دکتر زنان می تواند ببیند.ودر صورتی که بافت غیر طبیعی مشاهده شود ،پزشک زنان می تواند از آن نمونه برداری کند.

عمل هیستروسکوپی با چه هدف هایی انجام می گردد؟

متخصص زنان هیستروسکوپی را با دو هدف زیر انجام می دهد:

هیستروسکوپی تشخیصی

این عمل ،یک عمل ساده می باشد که با هدف تشخیص و شناسایی مشکلات رحمی (مثل دلیل خون ریزی های غیر طبیعی از رحم ) صورت می گیرد وپزشک زنان می تواند در هیستروسکپی تشخیصی موارد زیر را مورد بررسی قرار دهد:

  • دلیل خون ریزی های غیر طبیعی از رحم
  • تشخیص دلیل سقط های مکرر
  • شناسایی دلایل ناباروری
  • شناسایی مشکلات مادر زادی رحمی
  • شناسایی دلیل شکست روش های باروری
  • شناسایی دلایل درد های لگنی
  • دیدن محل IUD جا به جا شده
  • تشخیص پولیپ آندومتر
  • شناسایی و تشخیص فیبروم های رحمی
  • تشخیص چسبندگی های داخل رحم

هیستروسکوپی درمانی

در این روش از هیستروسکوپی به غیر از تشخیص و شناسایی ،بر روی موارد شناسایی شده درمان را نیز دکتر زنان انجام می دهد .و همین طور در این روش از وسایل جراحی مانند:الکترود ،لیزر و قیچی و … نیز استفاده می گردد .با استفاده از هیستروسکوپی درمانی می توان موارد زیر را درمان نمود:

  • با استفاده از این روش درمانی می توان لوله های رحمی را باز کرد.
  • انجام این عمل با هدف از بین بردن چسبندگی های رحم
  • در مواردی که خون ریزی شدید رحمی وجود داشته باشد می توان با این روش خراش آندومتر را برداشت.
  • برداشتن فیبروم های رحمی که از نوع ساب موکس می باشند.
  • استفاده از این روش درمانی برای برداشتن اختلالات مادرزادی به نام سپتوم یا همان تیغه های داخلی رحم.
  • انجام عمل پولیپکتومی یا همان برداشتن پولیپ داخل رحم.

عمل هیستروسکوپی دارای چه مزایایی می باشد؟

۱-در این عمل مدت بستری بیماری زیاد نمی باشد.

۲-مدت بهبودی و درمان طولانی ندارد.

۳-عفونت های ناشی اززخم ها وبرش های شکمی در این روش به وجود نمی آیند.

۴-عدم برش شکم برای انجام عمل

۵-پایین آمدن نیاز بیمار به مسکن

در چه مواردی نباید عمل هیستروسکوپی انجام شود؟

اگر یکی از عوامل زیر در بیمار مشاهده شود نباید عمل هیستروسکوپی را روی او انجام داد:

۱-دوران حاملگی

۲-بیمار عفونت واژن داشته باشد.

۳-بیمار عفونت ادراری داشته باشد.

۴-بیمار عفونت و التهاب لگن داشته باشد.

۵-بیمار مبتلا به سرطان دهانه رحم باشد.

قبل از انجام عمل هیستروسکپی باید چه اقدامتی و آمادگی هایی انجام شود؟

  1. آزمایشات مورد نیاز مانند آزمایش خون انجام گردد.
  2. در صورتی که عفونتی در بیمار مشاهده شد ،ابتدا باید عفونت درمان گردد.
  3. بیمار باید در صورتی که دارویی مصرف می کنند ،آن را با متخصص زنان در میان بگذارد و مصرف دارو را قطع کند.
  4. حدود ۲۴ ساعت قبل از عمل نباید از پماد های واژینال استفاده کند.
  5. پیش از شروع عمل باید مثانه بیمارخالی باشد
  6. هنگام عمل بیمار نباید هیچ گونه جواهرات وزیورآلاتی به همراه داشته باشد.
  7. باید پیش از عمل ناحیه زیر شکم و ناحیه تناسلی بیمار تمیز و از موهای زائد تمیز شود.
  8. بیمار باید از شب قبل از عمل غذا و مایعات مصرف نکند.
  9. مصرف قرص های پیشگیری از روز پنجم قاعدگی
  10. و برای انجام این عمل بهترین زمان بعد از قاعدگی ویا یک هفته بعد از آن می باشد.

هیستروسکوپی به چه صورتی انجام می شود؟

در این نوع عمل ،نخست دستیار پزشک زنان ناحیه واژن را ضد عفونی می کند و در مرحله بعدی با توجه به نوع عملی که پزشک متخصص زنان می خواهد انجام دهد ،عمل یا به صورت سرپایی یا با بی حسی موضعی و یا به صورت بیهوشی کامل انجام می گردد .سپس اسپکولوم را وارد واژن می کنند تا دهانه رحم برای وارد شدن هیستروسکوپ گشاد گردد و پس از اینکه اماده شدن دهانه رحم هیستروسکوپ را از طریق واژن و دهانه رحم ،وارد رحم می کنند.

بخوانید : دلایل و روش درمان واژینیسموس

برای اینکه بتوانند رحم را منبسط کرده و خون و مخاط رحم را کنار بزنند ،به همراه هیستروسکئوپ ،دی اکسید کربن را هم وارد رحم می کنند .در مرحله ی بعدی به وسیله هیستروسکوپ نور به داخل رحم تابیده می شود تا متخصص زنان بتواند اجزای داخلی رحم و لوله های رحمی را بررسی نماید و به تشخیص و شناسایی بیماری ها و اختلالات بپردازد. اگر هیستروسکوپی از نوع درمانی باشد،از طریق هیستروسکوپ ،وسایل کوچک جراحی هم مانند قیچی و … وارد رحم می گردد و پزشک زنان به وسیله آن ها جراحی را انجام می دهد .این عمل می تواند از ۵ دقیقه تا یک ساعت زمان ببرد و این مسئله بستگی به نوع عمل دارد .بعد از این جراحی نیازی نیست که بیمار زیاد در بیمارستان بستری شود و پس از چند ساعت می تواند ترخیص شود ولی در موارد نادر امکان دارد بیمار نیاز به بستری شدن داشته باشد.

بعد از عمل هیستروسکوپی چه مراقبت هایی مورد نیاز می باشد؟

  • خود داری از رانندگی
  • اجتناب از نوشیدن الکل
  • فرد باید بعد از این عمل حداقل به مدت ۴۸ ساعت از انجام کار و ورزش های سنگین خود داری کند.
  • فرد باید حداقل به مدت یک هفته رابطه جنسی نداشته باشد تا خون ریزی به طور کامل قطع شود.
  • بیمار باید داروهایی را که پزشک زنان تجویز نموده است به طور مرتب مصرف نماید.

عمل هیستروسکوپی دارای چه عوارضی می باشد؟

این عمل نیز مانند سایر عمل های جراحی امکان دارد یک سری عوارضی در پی داشته باشد که در زیر ذکر کرده ایم:

  • داشتن درد در شکم یا گرفتگی در عضلات رحم.
  • لکه بینی و خون ریزی از واژن به مدت چند روز بعد از عمل.
  • واکنش بدن به ماده منبسط کننده رحم و به وجود آمدن حساسیت.
  • ایجاد عفونت و یا سوراخ شدن رحم.
  • وارد شدن آسیب به دهانه رحم.
  • به وجود آمدن ضعف بدنی.
  • داشتن درد در شانه ها.
  • عوارض ناشی از بیهوشی مانند :خشکی و درد گلو ،تهوع وغیره

بعد از عمل هیسترسکوپی بیمار در صورت مشاهده چه مواردی باید سریعا به پزشک زنان مراجعه کند؟

در صورتی که فرد بعد از عمل به مشکلات و موارد خاصی مانند موارد زیر مواجه شود باید سریعا به پزشک معالج خود مراجعه داشته باشد:

  • داشتن درد های شدید شکمی
  • داشتن ترشحات و خون ریزی شدید از واژن
  • تنگی نفس
  • استفراغ
  • تب و لرز
  • داشتن مشکل در ادرار کردن

عمل هیستروسکوپی چه مقدار هزینه می تواند برای بیمار در پی داشته باشد؟

در واقع هزینه های این عمل برای بیمارن مختلف بسیار متفاوت می باشد زیرا مقدار این هزینه به عوامل زیادی بستگی دارد و به طور دقیق نمی توان برای همه هزینه مشخصی را ذکر کرد .مثلاً نوع عملی که قرار است انجام شود ویا انکه می خواهند به صورت موضعی بی حس کنند و یا بیهوشی کامل انجام خواهد شد ودستمزد پزشک عوامل دیگر می تواند میزان هزینه را مشخص نماید.

به مقالات درمان تایم سر بزنید .

برچسب ها: hysteroscopy, بهترین پزشک زنان, بهترین دکتر زنان, پزشک زنان, دکتر زنان

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با عمل برداشتن رحم ( هیسترکتومی )
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 10:48 | بازدید : 70 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

 آشنایی با عمل برداشتن رحم ( هیسترکتومی )

Hysterectomy | آشنایی با عمل برداشتن رحم ( هیسترکتومی ) : ما در این نوشته سعی داریم تا شما خانم های محترم را با چگونگی عمل برداشتن رحم و دلایل براشتن آن و همین طور مراقبت های بعد از عمل آشنا نماییم . ابتدا مطالبی را که بایددر مورد انها بحث نماییم را در ذیل می آوریم و سپس به شرح مطالب می پردازیم.

هیسترکتومی یعنی چه؟

در حقیقت هیسترکتومی عملی می باشد که در طی این عمل رحم خانم ها برداشته می شود .همان گونه که می دانید ،رحم مکانی می باشد که در دوران بارداری ، جنین در آنجا رشد می کند.چون در طی این عمل رحم خانم ها برداشته می شود لذا فرد دیگر نمی تواند باردار شود و همچنین سیکل قاعدگی نیز نخواهد داشت و یائسه خواهد شد.

هیسترکتومی

پزشکان متخصص زنان و زایمان در صورتی که خانمی شرایط زیر را داشته باشد ؛هیسترکتومی را توصیه می کنند:

  • داشتن درد مزمن در لگن
  • سرطان رحم ،سرطان دهانه رحم یا تخمدان ها
  • داشتن خون ریزی شدید در واژن ،به طوری نتوان آن را کنترل نمود.
  • اندومتریوز : عارضه ای که در اثر آن پوشش داخلی رحم داخل حفره رحم رشد می کند و دارای درد و خون ریزی می باشد.
  • ادنومیوز : اختلالی که در اثر آن پوشش داخلی رحم در عضله های رحم رشد می کند.
  • ابتلا به افتادگی رحم:که به پایین افتادن رحم در دهانه رحم و بیرون زدگی آن از واژن اطلاق می شود .
  • فیبروم رحمی که به تومورهای خوش خیم رشد کرده در رحم اطلاق می شود
  • ابتلا به بیماری التهابی لگن که یکی از عفونت های جدی اندام های تناسلی می باشد.

چرا برخی از خام ها نیاز به هیسترکتومی پیدا می کنند؟

در صورتی که موارد زیر در خانمی مشاهده شود ؛او نیاز به عمل هیسترکتومی پیدا خواهد کرد :

خون ریزی شدید و غیر معمول واژن:

در واقع مواردی مانند تغییرات هورمونی ،عفونت ،سرطان یا فیبروم ها می توانند موجب خون ریزی سنگین و ادامه دار شوند.

فیبروم های رحمی:

به توده های غیر سرطانی که در دیواره رحم رشد می کنند ،فیبروم های رحمی گفته می شود و اگر این فیبروم ها درد و خون ریزی و یا دیگر مشکلات را به وجود بیاورند ،برای این فرد هیسترکتومی انجام می گردد (در واقع فیبروم ها دلیل شایع هیسترکتومی می باشند).

 

پرولاپس رحم (بیرون زدگی رحم):

این عارضه زمانی ایجاد می گردد که رحم از جای عادی خود به درون واژن بلغزد.و اغلب این مشکل در خانم هایی به وجود می آید که دارای زایمان های طبیعی زیادی بوده اند .ولی امکان دارد این عارضه پس از یائسگی نیز به دلیل چاقی مشاهده شود همچنین امکان دارد بیرون زدگی رحم باعث مشکلات مجاری ادراری و روده ای و همین طور فشار بع لگن نیز گردد.

سرطان یا وجود پیش بد خیمی در رحم ،تخمدان ،دهانه رحم یا مخاط رحم:

اگر در یکی از موارد بالا سرطان وجود داشته باشد ؛باید هیسترکتومی انجام شود و در ضمن می توان از درمان های دیگری هم مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی نیز استفاده کرد.

آدنومیوز :

در واقع آدنومیوز یک عارضه ای می باشد که در آن بافت رحم شروع به رشد در درون دیواره رحم می نماید.و دیواره رحم ضخیم شده و باعث درد و خون ریزی شدید می گردد.

آندرومتریوز :

این عارضه نیز زمانی روی می دهد که بافت رحم در خارج از رحم شروع به رشد می نماید.این عارضه امکان دارد سبب درد شدید و خون ریزی بین دو پریود گردد.

آیا هیسترکتومی یک عمل شایع در میان خانم ها می باشد یا نه؟

بله متاسفانه پس از عمل سزارین ،هیسترکتومی شایع ترین عمل در میان خانم ها می باشد.

آشنایی با انواع مختلف هیسترکتومی

۱-هسترکتومی کامل(توتال):

در هیسترکتومی توتال همه رحم از جمله دهانه رحم را جراح برمی دارد و شایع ترین نوع جراحی هیسترکتومی می باشد.و با توجه به شرایط بیمار امکان دارد که تخمدان ها نیز برداشته شود.

۲-هیسترکتومی ساب توتال(قسمتی از رحم ):

در این نوع از جراحی فقط بخش بالایی رحم را جراح برمی دارد و جراحی کاری به دهانه رحم ندارد در این نوع جراحی هم امکان دارد با توجه به شرایط و وضعیت بیمار تخمدان ها برداشته شود .

۳-هیسترکتومی رادیکال(گسترده ):

این نوع از هیسترکتومی معمولا جهت درمان انواع خاصی از سرطان مانند سرطان گردنه رحم انجام می گردد.لوله های رحم و تخمدان ها امکان دارد به توجه به شرایط بیمار برداشته شوند.در هیسترکتومی رادیکال تمام رحم ،دهانه رحم ،بافت دو طرف دهانه رحم و بخش بالایی واژن را جراح برای بیمار برمی دارد.

در طی عمل هیسترکتومی ،آیا امکان دارد که تخمدان ها نیز برداشته شوند؟

در واقع در این جراحی اینکه تخمدان ها نیز برداشته شود یا نه وابسته به علت جراحی می باشد.در صورتی که فرد مبتلا به سرطان باشد امکان دارد برای کاهش ریسک سرطان ،در طی جراحی هیسترکتومی ،تخمدان ها نیز برداشته شود.ولی این مسئله موجب خواهد شد که خانم هایی که هنوز دچار یائسگی نشده اند ،از ترشح هورمون استروژن محروم گردند.زیرا این هورمون می تواند خانم ها را در برابر بیماری قلبی و پوکی استخوان محافظت نماید.

بر طبق تحقیقاتی که انجام شده است ،مشخص گردیده که فقط برداشتن لوله های رحمی به همراه حفظ تخمدان ها می تواند ریسک شایع ترین نوع سرطان تخمدان را پایین آورد که اغلب از لوله های رحمی آغاز می شود.

آیا هیسترکتومی باعث یائسگی خانم ها می گردد؟

با توجه به این که در طی این جراحی رحم خانم ها برداشته می شود ،لذا خانم دیگر عادت ماهیانه نخواهد شد ولی اینکه دیگر نشانه های یائسگی بروز کند بستگی به این دارد که آیا جراح با توجه به وضعیت بیمار تخمدان ها را بردارد یا نه؟

در صورتی که جراح درطی هیسترکتومی تخمدان ها را برندارد ،تخمدان های خانم به تولید هورمون ادامه خواهد داد ،بنابراین نشانه های یائسگی سریع بروز نخواهد کرد ولی به احتمال زیاد این فرد علائم یائسگی را چند سال زودتر از متوسط سن یائسگی (۵۲ سال) مشاهده خواهد کرد.و احتمال دارد فرد دچار گرگرفتگی (از نشانه های یائسگی )گردد ،چون امکان دارد این جراحی جریان خون به تخمدان ها را مسدود کرده باشد.و این مسئله نیز از آزاد سازی استروژن به وسیله تخمک ها جلوگیری می کند.

چنان چه در طی جراحی هر دو تخمدان برداشته شود ،فرد به صورت سریع علائم یائسگی را مشاهده خواهد کرد زیرا در صورتی که تخمدان ها وجود نداشته باشد سطح هورمون ها به سرعت پایین آمده و امکان دارد که فرد علائمی شدید تر از یائسگی طبیعی را مشاهده کند.و در این شرایط فرد برای کنترل نمودن علائم یائسگی می تواند از پزشک خود یاری بخواهد.

جراحی هیسترکتومی را به چه نحوی انجام می دهند؟

متخصص زنان هیسترکتومی را با روش های متفاوتی انجام می دهد این روش با توجه به تاریخچه پزشکی و دلیل جراحی ،انتخاب می شود .شما می توانید با پزشک زنان در مورد روش های مختلف این جراحی صحبت نمایید.که این روش ها عبارت اند از:

  1. هیسترکتمی شکمی:متخصص زنان یک برش در پایین شکم خانم به وجود می آورد.
  2. هیسترکتمی واژینتال:در این روش ،برش کوچکی در واژن توسط پزشک زنان ایجاد شده و رحم برداشته می شود.
  3. هیسترکتومی لاپاراسکوپی:در این نوع از جراحی ،رحم از راه برش های کوچک ایجاد شده در شکم یا واژن برداشته می شود .لاپاراسکوپی یک ابزار با لوله نازک و سبک و دروربین کوچکی می باشد که به پزشک زنان امکان می دهد تا اعضای درون لگن بیمار را بتواند ببیند.

پس از جراحی هیسترکتومی چه مدت زمان مورد نیاز است تا بیمار بهبود پیدا کند؟

دراین نوع از جراحی بیمار نیاز به استراحت زیادی دارد و دوران بهبودی طولانی می باشد اغلب خانم ها دو سه روز بعد از جراحی در بیمارستان می مانند .حتی در صورتی که بیمار مبتلا بهسرطان باشد این مدت زمان امکان دارد بیشتر نیز شود.

بعد از عمل هیسترکتومی پزشک زنان از بیمار خواهد خواست که از تخت بلند شود و تا جایی که می تواند راه برود.

درضمن مدت زمان مورد نیاز برای باز گشت بیمار به زندگی روزمره و از سر گرفتن فعالیت های روزانه وابسته به نوع جراحی می باشد.

در صورتی که جراحی از طریق شکم انجام شود بهبود جراحی حدودا ۴ تا ۶ هفته زمان نیاز خواهد داشت.

ولی اگر جراحی از طریق واژینال یا لاپاراسکوپی باشد بیمار برای بهبود جراحی نیاز به ۳ تا ۴ هفته زمان خواهد داشت.

بیمار در این جراحی باید به میزان کافی استراحت داشته باشد و حدودا برای ۴ تا ۶ هفته بعد از جراحی از بلند کردن اجسام سنگین اجتناب کند.ولی بعد از گذشت این مدت می تواند دوباره رابطه جنسی داشته باشد .ولی به طور دقیق نمی توان گفت که چقدر طول می کشد تا بیمار بعد از جراحی بهبود پیدا کند ،و این مسئله به جراحی و سلامت بیمار بعد از جراحی وابسته می باشد.در مورد این مسئله بیمار می تواند با متخصص زنان صحبت کرده و از او در مورد طول مدتی که برای استراحت و بهبود خودش مورد نیاز خواهد بود سوال نماید.

برچسب ها: , , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عمل لاپاراسکوپی رحم و تخمدان
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 10:45 | بازدید : 82 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

عمل لاپاراسکوپی رحم و تخمدان | Laparoscopic surgery

لاپاراسکوپی رحم و تخمدان , شرح عمل لاپاراسکوپی : عمل لاپاراسکوپی یکی از جدیدترین روش های جراحی در علم پزشکی می باشد که تقریباً از ۳۰-۲۰ سال قبل پزشکان این نوع از جراحی را انجام می دهند و نحوه عملرد این نوع از جراحی به این صورت می باشد که جراح یک برش کوچک در شکم ایجاد می کند و دستگاه لاپاراسکوپی را به داخل شکم فرستاده می شود و سپس نواحی داخلی شکم و لگن توسط این دستگاه بررسی می گردد .پزشکان لاپاراسکوپی را با دو هدف درمان و تشخیص مورد استفاده قرار می دهند.لاپاراسکوپی را تشخیص مشکلات مربوط به نواحی داخلی شکم به کار می برند ،اما می توان به غیر از تشخیص بیماری های ،جراحی های را هم با استفاده از آن انجام داد.

عمل لاپاراسکوپی

عمل لاپاراسکوپی رحم و تخمدان ها

عمل لاپاراسکوپی دارای کاربرد زیادی در تشخیص و درمان بیماری های مربوط به زنان می باشد یکی از موارد استفاده آن بررسی و درمان بیماری های مربوط به رحم و تخمدان ها است. جراح برش کوچکی را در زیر ناف ایجاد می کند و دستگاه لاپاراسکوپی را وارد نواحی شکم و لگن می نماید ،و بدین صورت به راحتی می تواند مشکلات رحم و تخمدان ها را بررسی کرده و برطرف نماید.

مراجعه به بهترین پزشک زنان در تهران : متخصص زنان

عمل لاپاراسکوپی و درمان مشکلات رحم و تخمدان ها

  • از عمل لاپاراسکوپی برای درمان کیست ها و تومورهای تخمدان ها استفاده می شود
  • از عمل لاپاراسکوپی برای درمان نمودن بارداری های خارج از رحم استفاده می گردد.
  • لاپاراسکوپی برای رفع چسبندگی لوله ها ،رحم و تخمدان ها به کار می رود.
  • برای درمان افتادگی رحم به کار برده می شود.
  • برای درمان فیبروم های رحم از طریق بردداشتن آن ها یا مسدود کردن جریان خون متصل به آن ها انجام می گردد.
  • از این نوع عمل برای درمان سرطان مانند برداشتن قسمتی از غدد لنفاوی برای درمان استفاده می شود.
  • لاپاراسکوپی برای درمان لایه آندومتریوز رحم از طریق تخریب بافت اندومتر .
  • برای تشخیص و درمان ناباروری ها
  • از این نوع عمل برای بستن لوله های فالوپ در کسانی که دوست دارند از یک روش دائمی برای پیشگیری از بارداری استفاده کنند.،استفاده می شود.
  • برای برداشتن رحم (هیستروکتومی)
  • برای درمان افتادگی رحم

عمل لاپاراسکوپی

آمادگی قبل از انجام عمل لاپاراسکوپی

  1. باید یک سری آزمایشات و عکس برداری ها قبل از عمل صورت بگیرد.
  2. حدوداً دوازده ساعت پیش از عمل ،مریض نباید چیزی بخورد و یا بیاشامد.
  3. در صورتی که بیمار قبل از عمل از دارویخاصی استفاده کرده است حتما با پزشک خود در میان بگذارد.
  4. چنانچه فردی از مواد مخدر استفاده می کند باید حتما پزشک را در جریان این مسئله قرار دهد.
  5. باید عمل لاپاراسکوپی را پس از پایان دوره قاعدگی انجام داد.
  6. هنگام عمل فرد نباید جواهرات و زیورآلات به همراه داشته باشد.

چگونگی انجام عمل لاپاراسکوپی

در عمل لاپاراسکوپی نخست فرد را به طور کامل بیهوش می کنند و سپس لوله های سوند را برای دفع ادرار وارد شکم بیمار می کنند .در مرحله بعدی به وسیله یک سوزن شکم را پر از گاز دی اکسید کربن می کنند تا دیواره شکم از اندامی های داخلی فاصله پیدا کند.و سپس در مرحله بعدی جراح از طریق برش کوچکی که روی شکم ایجاد می کند ،دستگاه لاپاراسکوپی را وارد شکم می کند و بعد از وارد شدن دستگاه تصاویر شفافی از داخل شکم نشان می دهد .و در مرحله بعدی با توجه به نوع عمل ،در صورتی که هدف از عمل ،تخیص بیماری باشد ؛بعد از بررسی داخل شکم ،عمل به اتمام می رسد .اما در صورتی که هدف جراح درمان بیماری باشد ؛برش های کوچک دیگری نیز ایجاد می کند تا بتواند وسایل خاص جراحی را نیز وارد شکم کند و عمل جراحی را انجام دهد.

و پس از اینکه عمل به پایان رسید وسایل را از شکم خارج کرده و برش ها را بخیه می زنند.با توجه به نوع عمل ،بیمار می تواند حدود چند ساعت تا چند روز بستری شده و سپس مرخص گردد.

مراقبت های پس از عمل لاپاراسکوپی

  • با توجه به نوع عمل انجام شده ،بیمار باید به مدت چند روز تا چند هفته استراحت کامل نماید.
  • از مسکن ها و آنتی بیوتیک های تجویزی برای پیشگیری از عفونت های احتمالی استفاده کند.
  • بیمار باید از انجام ورزش های سنگین ویا بلند کردن اشیاء سنگین خود داری کند.
  • بیمار باید حداقل به مدت یک هفته نزدیکی نداشته باشد.
  • بیمار باید از غذاهای سبک استفاده نماید.
  • فرد بیمار باید حداقل به مدت ۲۴ ساعت از رانندگی کردن اجتناب کند.
  • بیمار باید حداقل به مدت ۲۴ ساعت بعد از عمل ،الکل و مواد گازدار مصرف نکند.
  • باید محل برش ها مرتب با آب و صابون شستشو داده شده و سپس خشک و تمیز گردد.

مواردی که بعد از عمل لاپاراسکوپی باید هرچه سریعتر به متخصص زنان مراجعه شود؟

اگر بیمار بعد از عمل لاپاراسکوپی بت نشانه های خاصی مانند موارد زیر روبه رو گردد باید هر چه زودتر به متخصص مراجعه نمایید:

  1. داشتن تب و لرز
  2. در صورتی که زخم ها متورم شده و زخم ها خون ریزی شدید داشته باشد.
  3. داشتن خون ریزی شدید و بیش از حد در قاعدگی
  4. در صورتی که فرد درد شدیدی داشته باشد که با داروی مسن برطرف نمی شود.
  5. داشتن درد شدید در شکم
  6. داشتن سرفه مدام ،تنگی نفس و یا داشتن درد در قفسه سینه.
  7. مواجه شدن با مشکلات ادراری
  8. داشتن حالت تهوع و استفراغ به مدت طولانی
  9. خون ریزی شدید در واژن.

عمل لاپاراسکوپی دارای چه عوارضی می باشد؟

در واقع آسیب هاب پوستی و عفونت مثانه از عوارض شایع این عمل می باشد ،اما یک سری عوارض مشکل سازی نیز امکان دارد به ندرت مشاهده شود که در زیر ذکر کرده ایم:

  1. به وجود آمدن واکنش های عصبی
  2. ممکن است که به اعضای اطراف مانند روده ها ،مثانه و کبد آسیب وارد شود.
  3. به وجود آمدن مشکلاتی که به بیهوشی مربوط می شوند.
  4. به وجود آمدن مشکلات ادراری
  5. ایجاد خون ریزی و آسیب رسیدن به عروق شکم
  6. به وجود آمدن لخته خون
  7. به وجود آمدن واکنش های آلرژیک

عمل لاپاراسکوپی دارای چه مزایایی می باشد؟

  1. این عمل موجب می شود چسبندگی به وجود نیاید.
  2. عمل لاپاراسکوپی سبب ایجاد فتق نمی گردد.
  3. میزان هزینه های داروها و مسکن ها را کاهش می دهد.
  4. زیبایی ظاهری شکم را حفظ می کند زیرا برش های بزرگ بر روی شکم ایجاد نمی گردد.
  5. چون جراح می تواند به صورت دقیق داخل شکم را مشاده کند لذا می تواند یک عمل خوب و دقیق انجام دهد.
  6. نسبت به عمل های دیگر دوران بستری بودن کمتری دارد.
  7. احتمال ابتلا به عفونت ها در این نوع عمل کمتر می باشد.
  8. این نوع عمل دارای دوران نقاهت کوتاهتری می باشد و بیمار سریعتر بهبود پیدا می کند و می تواند زودتر به زندگی عادی خود برگردد.
  9. این نوع عمل نسبت به عمل های باز دارای درد کمتری می باشد.

برچسب ها: , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مراقبت های پیش از بارداری
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 10:42 | بازدید : 74 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

درمان تایم

مشاوره و معاینه پیش از بارداری , مراقبت های پیش از بارداری

مشاوره و معاینه پیش از بارداری , مراقبت های پیش از بارداری : می توان گفت که اقدام برای بارداری ،یکی از مهمترین تصمیماتی می باشد که زوج های جوان در طول زندگی مشترک خود می گیرند.از مهمترین خدماتی که به وسیله ارائه می گردد،خدمات تخصصی مشاوره و معاینه پیش از بارداری می باشد.در این نوشته به طور مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

مشاوره و معاینه پیش از بارداری

معاینات و مشاوره های پیش از بارداری دارای چه اهمیتی می باشند؟

همان گونه که قبلاً هم اشاره داشتیم ،اقدام به باردار شدن یکی از تصمیمات مهمی می باشد که زوج های جوان می گیرند که در واقع زندگی آن ها را کاملاً تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ایجاد تغییرات زیادی در زندگی آن ها می گردد.بر همی پایه ،کسب آگاهی و داشتن آمادگی قبل از اقدام به باردار شدن می تواند یک مسئله ضروری باشد.اقدامات پیش از باردار شدن ،یک سری معاینات ،آزمایشات و مشاورات پزشکی را شامل می گردد که به وسیله متخصص زنان و زایمان انجام و زوجین را از بابت فیزیکی و روحی جهت بچه دار شدن آماده می سازد.انجام این اقدامات ،دارای نقش موثری در ایجاد یک بارداری سالم ،راحت و حداقل رساندن مشکلات در طول این دوران می باشد.موقع انجام این معاینات و آزمایشات بایست حداقل سه ماه پیش از اقدام به بارداری باشد.

انجام مشاوره پیش از بارداری توسط متخصص زنان خوب ،در داشتن یک بارداری خوب دارای نقش به سزایی می باشد.

اهداف کلی انجام معاینات و مشاوره های پیش از بارداری چیست؟

  1. به وجود آوردن آمادگی در زوجین از لحاظ فیزیکی و روحی جهت بارداری و قبول مسئولیت ها و تعهدات فزند دار شدن.
  2. افزایش و حفظ سطح سلامتی مادر در زمان بارداری،زایمان و بعد از زایمان که دارای نقش مهمی در پیشگیری عوارض ناشی از بارداری و مرگ و میر مادران است.
  3. حفظ کردن سلامتی کودک در دوران بارداری و به دنیا آمدن یک کودک سالم .(این مسئله با جلوگیری از ناهنجاری های جنین صورت پذیر می باشد)
  4. شناسایی کردن مشکلات ژنتیکی و بیماری های پنهان در زوجین و انجام اقدامات لازم برای درمان آن ها.
  5. پیش گیری از سقط جنین ،مرگ و میر در نوزادان و تولد نارس یا زایمان های زود رس.

مراجعه کردن به متخصص زنان و زایمان پیش از بارداری

در زمان مراجعه به پزشک ،دکتر با انجام یکی سری اقدامات روتین که شامل پرسش سوال های خاص ،انجام معاینات پزشکی و نوشتن یک تعداد آزمایشات مربوط به بارداری سالم می باشد ،به یک سابقه پزشکی از بیمار دست پیدا می کند.و سپس متخصص با بررسی آن ها به مشکلات احتمال دارد برای مادر و جنین در دوران بارداری به وجود آیند ،آشنا می گرددو سعی می کند که به درمان آن ها و آگاه سازی فرد بپردازد.همین طور در صورتی که فرد دارای سوالاتی در زمینه بارداری خود باشد می تواند برای رفع ابهام آن ها را با متخصص مطرح نماید.در ادامه شما را با اقدامات مربوطه آشنا خواهیم کرد.

پیشنهاد اولیه در مورد مشاوره ها و معاینات پیش از بارداری این می باشد که زوجین سعی کنند باهم همراهی کامل داشته باشند .و با همدیگر تصمیم به بچه دار شدن بگیرند واز لحاظ روحی و روانی آماده باشند.همین طور بهتر است در کنار معاینات خانم ها به وسیله متخصص زنان و ،آقایان نیز به وسیله یک متخصص اورولوژیست در مورد مسائل مربوط به مردان ،مانند مشکلات احتمالی بیضه و اسپرم و عفونت های جنسی و اداری معاینه گردند.

سوال ها و پرسش های پیش از بارداری

متخصصان برای اینکه با سوابق زندگی و پزشکی فرد مراجعه کننده آشنا شوند یک سری سوالاتی را از فرد می پرسند که از جمله این سوالات می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • میزان سن فرد
  • سلامت عمومی و سبک زندگی او
  • در صورتی که خانم شاغل باشد ،شغل فرد
  • میزان انجام ورزش
  • عادات غذایی فرد
  • چگونگی وضعیت روحی و عاطفی
  • چگونگی چرخه قاعدگی فرد (با اختلالات قاعدگی و چگونگی درمان آن آشنا شوید)

در صورتی که شما یک چرخه قاعدگی نرمال داشته باشید می تواند نقش زیادی در باردار شدن شما داشته باشد.

  • سابقه های بیماری های ژنتیکی در خانواده خانم و همسر او
  • سوابق بیماری هایی مثل :دیابت ،صرع و نارحتی های قلبی و …
  • داشتن سوابق آلرژیکی
  • استفاده از داروهای خاص به وسیله فرد
  • سوابق بارداری و یا سقط جنین
  • سوابق جراحی
  • استفاده از دخانیات و الکل

انجام دادن معاینات تخصصی پیش از بارداری

در هنگام مراجعه به پزشک یک سری معاینات تکمیلی برای شما انجام خواهد داد که شامل موارد زیر هستند:

  • اقدام به اندازه گیری قد و وزن فرد و مشخص کردن شاخص توده ی بدنی یا bmi
  • بررسی واندازه یری فشار خون فرد
  • بررسی میزان نبض و تنفس فرد مراجعه کننده
  • انجام معاینات واژن جهت بررسی آن از لحاظ عفونت ،زگیل تناسلی ،وجود توده ویا ضایعه ،میزان حساسیت به لمس و دیگر مشکلات
  • انجام معاینات داخلی تناسلی با هدف بررسی عفونت ها و کیست ها
  • بررسی رحم جهت وضعیت مخاط دهانه رحم و همین طور وضعیت خود رحم
  • مورد بررسی قرار دادن لگن و وضعیت آن جهت تشخیص مشکلات مربوط به لگن
  • مورد بررسی قرار دادن غده تیروئید با لمس آن
  • معاینه پوست برای احتمال وجود بثورات پوستی
  • معاینه کردن شکم به منظور بررسی میزان طحال و کبد
  • مورد معاینه قرار دادن چشم ها جهت بررسی احتمال وجود کم خونی
  • معاینه سینه ها از لحاظ وجود توده ویا ترشح (از سرطان سینه چه می دانید)
  • در صورت نیاز ،انجام تست پاپ اسمیر

در صورتی که شما هم تصمیم به بچه دار شدن دارید ما به شما عزیزان توصیه می کنیم که از خدمات کامل معاینات و مشاوره های پیش از بارداری استفاده نمایید .با گذراندن تست ها و ازمایشات کامل پیش از بارداری ،می توانید یک بارداری سالم و بی خطر داشته باشید.برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره با شماره می توانید تماس حاصل نمایید.

آزمایشات پیش از بارداری

جهت بررسی بیشتر و دقیق تر یک سری آزمایشات به وسیله متخصص تجویز می گردد.دقت داشته باشید که انجام همه این آزمایشات لازم و ضروری نمی باشد و پزشک تنها بر اساس سوابق فرد و نتایج بررسی های خود ،تنها تعدادی از این آزمایشات را تجویز می نماید.

آزمایشات پیش از بارداری شامل موارد زیر می شوند:

غربالگری ژنتیک :

سابقه خانوادگی ،نژاد و سن از جمله عواملی می باشند که احتمال متولد شدن نوزاد مبتلا به بیماری های مادرزادی ژنتیک را افزایش می دهند که می توانند کیفیت و طول عمر کودک را تحت تاثیر قرار دهند .از نمونه ی این بیماری ها می توان به تالسمی ،آنمی سیکل سل ،سیستیک فیبروزیس ،فنیل کتونوری و … اشاره داشت.

تست های تشخیصی عفونت های جنسی قابل انتقال :

این تست ها جهت تشخیص و شناسایی بیماری هایی مانند :هپاتیت B ،کلامیدها ،سفلیس ،HIV ،و …صورت می پذیرد.

آزمایش شمارش خون کامل :

در این آزمایش ،به بررسی کامل گلبول های خون پرداخته می شود و وجود هر گونه کم خونی و مشکل دیگری مشخص می گردد.

آزمایش بررسی آنتی بادی ها :

فدف از این آزمایش این می باشد که با بررسی سطح انتی بادی ها ،ایمنی فرد در مقابل بیماری ها مورد بررسی قرار گیرد.

آزمایش قند خون ناشتا :

در این آزمایش نیز احتمال ابتلا به دیابت مورد بررسی قرار می گیرد.

آزمایش تروئید :

این آزمایش هم با هدف تشخیص و بررسی مشکلاتی از قبیل کم کاری ویا پر کاری تیروئید صورت می گیرد.

آزمایش مشخص کردن گروه خونی و Rh :

این آزمایش نیز جهت پیشگیری از احتمال اختلالات خونی مادر و جنین در دوران بارداری صورت می پذیرد.

واکسیناسیون پیش از بارداری

در صورتی که متخصص یک آزمایش ساده انجام دهد تشخیص می دهد که در صورت نیاز بایست تعدادی از واکسن ها را برای فرد مراجعه کننده تجویز کند ویا نه.مهمترین واکس های تجویزی شامل موارد زیر می شوند:

  • واکسن کزاز
  • واکسن هپاتیت B
  • واکسن سرخچه
  • واکسن آبله مرغان
  • واکسن دیفتری و کزاز
  • واکسن آنفلوانزا

سعی کنید که واکسیناسیون پیش از بارداری را حتما زیر نظر متخصص زنان انجام بدهید.

استفاده از مکمل های غذایی و دارویی پیش از بارداری

متخصص زنان و زایمان در این مرحله با بررسی آزمایشات مربوطه ،در صورت نیاز ،مصرف تعدادی از مکمل ها را تجویز می کند که عبارت می باشند از :

  • اسید فولیک : استفاده از این دارو از برخی نواقص مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا جلوگیری می نماید.
  • ویتامین D : این ویتامین دارای نقش زیادی در دوران بارداری می باشد و کمبود آن در دوران بارداری منجر به کم بود کلسیم و سپس منجر به پوکی استخوان مادر باردار ،پری اکلامپسیا ،کم وزنی کودک زمان تولد وافزایش خطر ابتلا به تشنجات تتانیک نوزادان می شود.ویتامین D برای افراد با پوست تیره افرادی که کمتر در معرض آفتاب قرار دارند ،افرادی که در رژیم غذایی آن ها این ویتامین وجود ندارد و همین طور برای افراد چاق این ویتامین توصیه می گردد.
  • آهن : به علت قاعدگی ماهانه و رژیم غذایی کم آهن ؛بسیاری از خانم ها دارای ذخایر آهن کمی می باشند .مصرف اهن و داشتن ذخایر آهن ،می تواند بدن خانم را برای نیاز های جنین در دوران بارداری آماده نماید.
  • کلسیم : همان گونه که همه ی خانم ها تا حدودی می دانند ،سالم سازی استخوان ها جهت بارداری یک امر ضروری می باشد .در صورتی که در رژیم بارداری کلسیم کافی وجود نداشته باشد ،امکان دارد جنین از استخوان های مادر کلسیم جذب نماید .در این شرایط مادر می تواند در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار بگیرد.

مراجعه کردن به دندانپزشک پیش از بارداری

در واقع بارداری برای درمان های دندانپزشکی یک مانعی نمی باشد ولی بهترین زمان برای این مراقبت ها پیش از بارداری می باشد .چون احتمال تولد نوزاد کم وزن و زایمان زودرس در اثر عفونت های دهان و دندان وجود دارد.بنابراین مراقبت های دندانپزشکی پیش از بارداری می تواند یک امر مهمی به شمار آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره و مراقبت های پیش از بارداری شما می توانید به درمان تایم تماس حاصل بفرمایید.

برچسب ها: , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روش های دفع سنگ کلیه
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 10:37 | بازدید : 71 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

روش های دفع سنگ کلیه

روش های دفع سنگ کلیه : حتما کسانی که تجربه کرده اند می دانند که یکی از زجرآورترین دردها، درد سنگ کلیه می باشد به طوری که به جرات می توان گفت که دردی شبیه به درد زایمان و یا حتی به مراتب شدیدتر از درد زایمان دارد.کسانی که دچار سنگ کلیه می باشند ،همواره به دنبال راهی هستند که بتوانند از این مشکل رهایی یابند یا دست کم روش هایی غیر دارویی را جستجو می کنند که بتوانند درد آن را تسکین دهند.

دفع سنگ کلیه

درد سنگ کلیه دارای چه علائمی می باشد؟

سنگ کلیه تا زمانی که کلیه را از کار بیندازد می توان بدون علامت باشد،یعنی امکان دارد کلیه سنگ بسازد ،هیچ علامتی را هم از خود نشان ندهد و کسی هم متوجه نشود ودر نتیجه روزی کلیه را نارسا کند.ولی یکی از مهم ترین علائم سنگ کلیه درد است.

این درد اغلب شب ها شروع می شود و فرد را از خواب بیدار می کند .در حقیقت درد سنگ کلیه شدید و غیر قابل تحمل می باشد.یکی دیگر از علائم سنگ،تغییر رنگ ادرار به صورت خونی یا رنگ چای شدن است.درد سنگ کلیه اغلب همراه با تهوع و استفراغ است.تعدادی از بیماران سنگ کلیه با علامت عفونت مراجعه می نمایند.در این موارد ،سنگ کلیه جزو اورژانس های پزشکی می باشد وبایست فوراً به آن رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید : درمان سنگ کلیه

چه دارویی برای رفع درد سنگ کلیه مناسب می باشد؟

بهترین دارو که در زمان درد سنگ کلیه سریع جواب می دهد ،استفاده از شیاف دیکلوفناک یا ایندومتاسین می باشد.از مسکن های دیگر مانند استامینوفن یا ژلوفن یا سلکسیب و میشه استفاده کرد.در مواردی هم که درد خیلی شدید باشد باید به اورژانس مراجعه کرد تا آمپول پتیدین یا مورفین تزریق کنند.

سنگ کلیه به چه دلیلی تشکیل می شود؟

هنگامی که غلظت مواد در ادرار زیاد شود،زمینه تشکیل سنگ در ادرار فراهم می گردد.هنگامی که این هسته اولیه ایجاد شد ،دیگر مواد دور این هسته رسوب می کنند و سنگ بزرگ می شود. بنابراین باید مصرف مایعات زیاد باشد تا سنگ سازی صورت نگیرد.

روش دفع سنگ کلیه

در هر کسی که با درد سنگ کلیه به متخصص اورولوزی یا فوق تخصص کلیه ومجاری ادراری مراجعه می نماید ،بهتر می باشد سونوگرافی کلیه ها و مثانه یا سی تی اسکن شکم و لگن انجام دهد .بر طبق اندازه سنگ کلیه و محل سنگ کلیه می توان در مورد چگونگی دفع آن نظر داد.

دفع سنگ کلیه

چگونگی دفع سنگ کلیه دو میلی متری و شن ریزه :

تقریبا در ۸۰% موارد این نوع سنگ کلیه با خوردن مایعات فراوان و تحرک و مصرف مسکن دفع می گردد.

چگونگی دفع سنگ کلیه سه میلی متری :

سنگ کلیه ۳ میلی متری نیز حدودا در ۸% موارد با خوردن مایعات فراوان و تحرک و مصرف مسکن دفع می گردد.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۴ میلی متری:

سنگ کلیه چهر میلی متری هم حدودا در ۸۰% موارد با خوردن مایعات فراوان و تحرک و مصرف مسکن دفع می شود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۵ میلی متری:

سنگ کلیه ۵ میلی متری تقریباً در ۵۰ % موارد با خوردن مایعات فراوان و تحرک و مصرف مسکن دفع می شوند در صورتی که دارای درد می باشد ،بهتر است سنگ شکنی برون اندامی انجام گردد.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۶ میلی متری:

سنگ کلیه۶میلی متری تقریباً در ۵۰ % موارد با خوردن مایعات فراوان و تحرک و مصرف مسکن دفع می شوند در صورتی که دارای درد می باشد ،بهتر است سنگ شکنی برون اندامی انجام گردد.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۷ میلی متری:

سنگ کلیه هفت میلی متری با احتمال کمتر و تقریباً ۲۰% موارد با خوردن مایعات فراوان و تحرک و مصرف مسکن دفع می گردد.برای دفع این سنگ لازم می باشد که سنگ شکنی بیرون اندامی انجام شود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۸ میلی متری:

سنگ کلیه هشت میلی متری با احتمال کمتر و تقریباً ۲۰% موارد با خوردن مایعات فراوان و تحرک و مصرف مسکن دفع می گردد.برای دفع این سنگ لازم می باشد که سنگ شکنی بیرون اندامی انجام شود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۹ میلی متری:

سنگ کلیه نه میلی متری با احتمال کمتر و تقریباً ۱۰% موارد با خوردن مایعات فراوان و تحرک و همین طور مصرف مسکن دفع می گردد.برای دفع این سنگ لازم می باشد که سنگ شکنی برون اندامی انجام شود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۱۰ میلی متری:

باید بگوییم که سنگ کلیه ۱۰ میلی متری به ندرت دفع می گردد برای دفع این سنگ کلیه لازم است که سنگ شکنی برون اندامی انجام شود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۱۱ میلی متری:

در سنگ کلیه ۱۱ کیلی متری در صورتی که سنگ در قسمت پایین کلیه یا اصطلاحاً در کالیس تحتانی باشد،با سنگ شکنی برون اندامی احتمال دفع آن بسیار کم می باشد وبایست از روش جراحی اندوسکوپیک منعطف (فلکسیبل) جدید و پیشرفته که بدون شکاف و به روش بسته انجام می شود و به نام “RIRS” استفاده کرد.و به وسیله فوق تخصص جراحی کلیه یا اورولوژی انجام می گردد.با این روش که مانند لوله باریک در تمام حفرات یا کالیسهای کلیه پرخیده و سنگ با استفاده از لیزر شکسته می شود.در صورتی که سنگ کلیه ۱۱ میلی متری در کالیس تحتانی نباشد،با ستفاده از سنگ شکنی برون اندامی می توان سنگ کلیه را دفع نمود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۱۲ میلی متری:

در سنگ کلیه۱۲ میلی متری در صورتی که سنگ در قسمت پایین کلیه یا اصطلاحاً در کالیس تحتانی باشد،با سنگ شکنی برون اندامی احتمال دفع آن بسیار کم می باشد وبایست از روش جراحی اندوسکوپیک منعطف (فلکسیبل) جدید و پیشرفته که بدون شکاف و به روش بسته انجام می شود و به نام “RIRS” استفاده کرد.و به وسیله فوق تخصص جراحی کلیه یا اورولوژی انجام می گردد.با این روش که مانند لوله باریک در تمام حفرات یا کالیسهای کلیه پرخیده و سنگ با استفاده از لیزر شکسته می شود.در صورتی که سنگ کلیه ۱۲ میلی متری در کالیس تحتانی نباشد،با ستفاده از سنگ شکنی برون اندامی می توان سنگ کلیه را دفع نمود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۱۳ میلی متری:

در سنگ کلیه ۱۳ میلی متری در صورتی که سنگ در قسمت پایین کلیه یا اصطلاحاً در کالیس تحتانی باشد،با سنگ شکنی برون اندامی احتمال دفع آن بسیار کم می باشد وبایست از روش جراحی اندوسکوپیک منعطف (فلکسیبل) جدید و پیشرفته که بدون شکاف و به روش بسته انجام می شود و به نام “RIRS” استفاده کرد.و به وسیله فوق تخصص جراحی کلیه یا اورولوژی انجام می گردد.با این روش که مانند لوله باریک در تمام حفرات یا کالیسهای کلیه پرخیده و سنگ با استفاده از لیزر شکسته می شود.در صورتی که سنگ کلیه ۱۳ میلی متری در کالیس تحتانی نباشد،با ستفاده از سنگ شکنی برون اندامی می توان سنگ کلیه را دفع نمود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۱۴ میلی متری:

در سنگ کلیه ۱۴ میلی متری در صورتی که سنگ در قسمت پایین کلیه یا اصطلاحاً در کالیس تحتانی باشد،با سنگ شکنی برون اندامی احتمال دفع آن بسیار کم می باشد وبایست از روش جراحی اندوسکوپیک منعطف (فلکسیبل) جدید و پیشرفته که بدون شکاف و به روش بسته انجام می شود و به نام “RIRS” استفاده کرد.و به وسیله فوق تخصص جراحی کلیه یا اورولوژی انجام می گردد.با این روش که مانند لوله باریک در تمام حفرات یا کالیسهای کلیه پرخیده و سنگ با استفاده از لیزر شکسته می شود.در صورتی که سنگ کلیه ۱۴ میلی متری در کالیس تحتانی نباشد،با ستفاده از سنگ شکنی برون اندامی می توان سنگ کلیه را دفع نمود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۱۵ میلی متری:

در سنگ کلیه ۱۵ میلی متری در صورتی که سنگ در قسمت پایین کلیه یا اصطلاحاً در کالیس تحتانی باشد،با سنگ شکنی برون اندامی احتمال دفع آن بسیار کم می باشد وبایست از روش جراحی اندوسکوپیک منعطف (فلکسیبل) جدید و پیشرفته که بدون شکاف و به روش بسته انجام می شود و به نام “RIRS” استفاده کرد.و به وسیله فوق تخصص جراحی کلیه یا اورولوژی انجام می گردد.با این روش که مانند لوله باریک در تمام حفرات یا کالیسهای کلیه پرخیده و سنگ با استفاده از لیزر شکسته می شود.در صورتی که سنگ کلیه ۱۵ میلی متری در کالیس تحتانی نباشد،با ستفاده از سنگ شکنی برون اندامی می توان سنگ کلیه را دفع نمود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۱۶ و ۱۷ و۱۸ و۱۹و۲۰ میلی متری:

در سنگ کلیه های به اندازه ۱۶،۱۷،۱۸،۱۹،۲۰ میلی متری به غیر از اندازه سنگ کلیه ،جنس سنگ نیز دارای اهمیت زیادی می باشد.در صورتی که سنگ کلیه سخت و به اصطلاح از جنس سیستینی باش ،در هر کالیسی بهترین روش ،انجام جراحی با یک شکاف یک سانتی متری به جای باز و شکاف وسیع استکه در اصطلاح PCNL گفته می شود.در صورتی که جنس سنگ کلیه سیستینی نباشد و در قسمت پایین کلیه یا اصطلاحا در کالیس تحتانی باشد،با سنگ شکنی برون اندامی احتمال دفع آن بسیار کم می باشد و بایست از روش جراحی اندوسکوپیک منعطف(فلکسیبل) جدید و پیشرفته که بدون شکاف و برش بسته انجام می شود و به نام RIRS استفاده نمود و به وسیله فوق تخصص جراحی کلیه یا اورولوژی انجام می گردد.با این روش که مانند لواه باریک در تمام حفرات یا کالیسهای کلیه پرخیده و سنگ با استفاده از لیزر شکسته می شود.در صورتی که سنگ های ۱۶،۱۷،۱۸،۱۹،۲۰ میلی متری در کالیس تحتانی نباشد،با استفاده از سنگ شکنی برون اندامی سنگ دفع می گردد.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۲ سانتی متری و شاخ گوزنی :

سنگ کلیه بزرگتر از ۲ سانتی متر و شاخ گوزنی با هر جنسی که باشد و در هر کالیسی باشد ،نیاز به انجام جراحی با یک شکاف ۱ سانتی متری به جای جراحی باز و شکاف وسیع دارد که در اصطلاح PCNL گفته می شودو به وسیله فوق تخصص جراحی کلیه یا اورولوژی انجام می گردد.

برچسب ها: , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روش های درمان کیست کلیه
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 10:33 | بازدید : 72 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

روش های درمان کیست کلیه

روش های درمان کیست کلیه : در واقع کیست (Cyst) کیسه های حاوی مایع می باشند که مانند سایر اندام های بدن می توانند در کلیه ها نیز شکل بگیرند و معمولا کوچک ،گرد و با جداره نازک می باشند،کیست ها هم در داخل بافت کلیه و هم در سطح آن می توانند ظاهر شوند . کیست کلیه امکان دارد به صورت تکی و یا چند تایی در کلیه ها شکل بگیرد.اغلب کیست های ساده موجب اختلال عملکرد کلیه ها نمی شوند اما در صورتی که کلیه پلی کیستیک باشد ؛موجب اختلال در عملکرد کلیه می گردد.

کیست کلیه

انواع مختلف کیست کلیه :

در کلیه ها دو نوع کیست مشاهده می شود:

  1. کیست ساده
  2. کیست های متعدد

دلیل تشکیل کیست ساده کلیه چه چیزی می باشد؟

دلیل به وجود آمدن کیست کلیه ها تاکنون به درستی کشف نشده است. ولی به نظر نمی رسد که یک بیماری ارثی باشد. این بیماری در میان آقایان شایع تر می باشد.سن نیز یکی از عوامل مهم در ایجاد کیست کلیه می باشد. تقریبا می توان گفت که نیمی از افراد بالای ۵۰ سال هر کدام دارای یک یا چند کیست ساده کلیه می باشند با افزایش سن ،اندازه این کیست ها نیز بزرگتر می شود. به شکلی که امکان دارد بعد از ده سال اندازه آن دو برابر شود.

کیست ساده کلیه دارای چه علامت ونشانه ای می باشد؟

کیست ساده کلیهاغلب دارای علامت خاصی نمی باشد .در بیشتر موارد پزشک در حین انجام یک سونوگرافی و یا سی تی اسکن که به منظور تشخیص یک بیماری دیگری انجام می شود، متوجه وجود کیست ساده کلیه می شود.با این حال کیست های ساده کلیه امکان دارد دارای علائمی مانند موارد زیر باشند:

  • در صورتی که این عارضه ها بزرگ شوند و به دیگر اعضای بدن فشار وارد کنند می توانند منجر به احساس درد پهلوها ،پشت یا بالای شکم شوند.
  • داشتن خون ریزی
  • ایجاد عفونت و بروز علائم ناشی از عفونت مانند تب و لرز
  • مختل نمودن عملکرد کلیه ها

آیا کیست کلیه یک عارضه خطرناک می باشد یا نه؟

دارای اهمیت زیادی می باشد که متخصص اورولوژی نوع و محل کیست های کلیه را بررسی کند.معمولا نشانه هایی مانند ضخامت جدار کلیه ،کلسیفیکاسیون و نامشخص بودن مرز کیست وجو دارد که به احتمال زیاد با سرطان کلیه در ارتباط می باشد.متخصص اورولوزی یک سیستم درجه بندی به نام سیتم امتیاز دهی بوسنیاک یا Bosniak را برای شناسایی کیست به کار می برد.درجات بالاتر بوسنیاک یا Bosniak با احتمال سرطان کلیه در ارتباط می باشد.کیست های Bosniak 1 اغلب خوش خیم (غیر سرطانی) می باشند و اکثر کیست ها را شامل می شوند.

روش های مختلف تشخیص کیست کلیه:

بیشتر کیست های کلیه در طول آزمایشات تصویربرداری که به علت های دیگر انجام می شوند،مشخص می شوند.زمانی که کیست کلیه یافت می شود؛برای مشخص اینکه آیا این یک کیست ساده کلیه ویا یک بیماری جدی می باشد ،از آزمایشات تصویر برداری زیر استفاده می گردد.این آزمایشات تصویر برداری در یک کلینیک یا بیمارستان به وسیله یک تکنسین مجرب و با تجربه انجام می گرددو تصاویر کلیه به وسیله رادیولوژیست که متخصص تصویربرداری پزشکی می باشد،تفسیر می شود.سونوگرافی امکان دارد در مطب هم انجام شود .برای انجام این آزمایش نیازی به بی هوشی نیست.با این وجود امکان دارد برای افرادی که دارای ترس از فضای بسته می باشند و بایست تحت ام-آر-آی قرار بگیرند ،یک آرام بخش سبک تزریق شود.

سونوگرافی :

سو نوگرافی را با استفاد ه از یک دستگاه به نام مبدل(ترانس دیوسر) انجام می دهند که بازتاب امواج صوتی بی خطر و بدون درد را از اندام های مورد نظر دریافت کرده و برای ایجاد تصاویری از ساختار اندام ها استفاده می نماید.سونوگرافی شکم می تواند تصاویری را از کل دستگاه ادراری ارائه نماید.می توان با استفاده از این تصاویر ،کیست های بی ضرر را از مشکلات دیگر کلیه تشخیص داد.

سی تی اسکن :

در سی تی اسکن از ترکیب فناوری های اشعه ایکس و کامپیوتر جهت ایجاد تصاویر سه بعدی استفاده می گردد.سی تی اسکن امکان دارد شامل تزریق ماده رنگی مخصوصی به نام ماده حاجب باشد.جهت انجام این روش در حالی که بیمار روی یک تخت دراز کشیده از داخل یک دستگاه تونل مانند عبور می کند که در آن تصاویری با اشعه ایکس گرفته می شود.این تصاویر می توانند وجود کیست و تومور را در کیله مشخص نمایند.

ام .آر.آی :

دستگاه ام آر آی با به کار بردن امواج رادیویی و مغناطیس ،تصاویری دقیق از اندام های داخلی و بافت های نرم بدن (بدون استفاده از اشعه ایکس ) ارائه می نماید.انجام ام آر ای امکان دارد شامل تزریق ماده حاجب باشد .در بیشتر آزمایشات ام آر آی بیمار بایست روی یک تخت داخل دستگاه تونل مانندی دراز بکشد.(انتهای این تونل امکان دارد باز یا بسته باشد.)تعدادی از دستگاه های ام ار آی جدید به چونه ای طراحی شده اند که اجازه ی دهند که بیمار در یک فضای باز قرار بگیرد.تصاویر ام آر آی نیز می توانند وجود کیست و تومور را در کیه مشخص کنند.

روش های درمان کیست کلیه

در صورتی که کیست کلیه شما علائم و عوارض خاصی را به وجود نمی آورد لازم نیست که به فکر درمان ان باشید.ابته حتما باید به زشک متخصص اورولوزی مراجعه کنید تا پزشک تایید کند که کیست ساده کلیه شما هیچ مشکلی را به وجود نمی آورد .با این وجود در مواردی که کیست شما موحب روز علائم یا عوارضی می گردد،نیاز می باشد که شما برای درمان کیست کلیه های خود اقدامات لازم را انجام دهید.

روش درمان کیست ساده کلیه امکان دارد شامل مراحل زیر باشد:

  • متخصص با استفاده از یک سوزن بلند و از طریق پوست و با کمک دستگاه سونوگرافی وارد کلیه ها شده و کیست را سوراخ نماید. پزشک کیست را تخلیه می نماید و امکان دارد داخل آن را با محلولی که حاوی الکل است پر نماید.این کار موجب می شود که بافت سخت شده و شانس عود کردن آن پایین بیاید.
  • در مواردی ممکن است که کیست دوباره عود کرده و با مایع پر می شود.در چنین مواردی امکان دارد پزشک فوق تخصص اورولوژی مجبور شود که یک عمل جراحی سنگین تر که نیازمند بیهوشی عمومی و ایجاد یک برش بزرگتر است ،انجام دهد. در این عمل ،پزشک به کمک لاپاراسکوپ و سایر تجهیزات پزشکی مایع داخل کیست را تخلیه کرو دواره آن را حذف می نماید و یا می سوزاند.این کار موجب می شود که کیست دوباره شکل نگیرد.در این عمل امکان دارد لازم باشد که شما برای یک روز در بیمارستان بستری شوید.

روش درمان دارویی کیست کلیه :

برای درمان کیست کلیه هیچ روش درمان دارویی وجود ندارد.ودر صورت نیاز باید عمل جراحی تخلیه با لاپاراسکوپ ودر صورت عدم تحمل بیهوشی کشیدن مایع کیست با سونوگرافی و تزریق الکل نیاز می باشد.

به صورت طبیعی اندازه کیست کلیه چقدر می باشد؟

این نوع کیست می تواند اندازه های متغیر داشته باشد و از نیم سانتیمتر تا ۲۰ سانتیمتر می تواند باشد.در صورتی که اندازه آن بیشتر از ۱۰ سانتی متر باشد ایجاد درد خواهد کرد که نیازمند انجام جراحی لاپاراسکوپیک برای ان می باشد.

کیست کورتیکال کلیه یعنی چی ؟

کیست کورتیکال کلیه که بیشتر در گزارشات سونوگرافی کلیه ها ذکر می گردد همان کیست کلیه می باشد که اشاره شد و می تواند ساده و یا بد خیم باشد.

کیست بد خیم کلیه به چه صورتی می باشد؟

  • در واقع سی تی اسکن دقیق ترین روش برای مشخص نمودن کیست ساده از سرطان کلیه می باشد.
  • سونوگرافی در اکثر موارد می تواند یک کیست کلیه را از توده توپر افتراق دهد.
  • اگر نتوانستند کیست ساده را از سرطان کلیه تشخیص بدهند در این صورت باید نمونه گیری و آسپیراسیون انجام شود.
  • ما به شما عزیزان توصیه می کنیم که برای پیگیری کیست سادع ،به صورت سالانه سونوگرافی انجام دهید.در صورتی که تغییراتی مشاهده شده ،سرطان کلیه را مطرح کند باید سی تی اسکن انجام گردد.

عارضه کلیه پلی کیستیک چه نوع بیماری می باشد؟

این عارضه شایع ترین بیماری ارثی به حساب می آید که اغلب پیش از ۴۰ سالگی ظاهر می شود و کودکان مبتلا معمولا دارای طول عمر کمتری می باشند در این بیماری کلیه ها بزرگ ودارای کیست های متعددی می باشند .در برخی موارد کیست ها به اندازه یک توپ فوتبال به وزن ۸ کیلوگرم هم می رسند این نوع از کیست ها را باید به دقت بررسی نمود بعضی از این کیست ها دارای دلیل ارثی می باشند و از والدین به فرزندان منتقل می گردند که به آن ها (ADPKD) می گویند. یک نکته مهم در مورد این کیست ها تشخیص به موقع و کنترل آن ها می باشد جرا که در نهایت امکان دارد موجب از کار افتادن کلیه ها و دیالیز در سنین پایین گردند.بنابراین انجام سونوگرافی پیش از ازدواج در تشخیص و پیشگیری از انتقال آن دارای اهمیت زیادی می باشد.

بیماری کلیه پلی کیستیک دارای چه علامتی می باشد؟

مشاهده خون در ادرار و درد کلیه شایع ترین علامت این بیماری می باشد.در صورت عفونت،کلیه ها دردناک و همراه با تب و لرز می باشد.نشانه های تحریکی مثانه و نارسایی کلیه با سردرد ،تهوع واستفراغ ،ضعف و کاهش وزن ظاهر می شود نیز وجود دارند. بعضی وقت ه بیمار متوجه وجود یک توده شکمی می شود.در ۶۰ -۷۰ %از بیماران فشارخون مشاهده می شود. تعداد زیادی از بیمارات مبتلا به بیماری پلی کیستیک کلیه دچار نارسایی کلیه هستند.

روش درمان کلیه پلی کیستیک :

در درمان این بیماری بایست بیمار دارای ژریم غذایی کم پروتئین ومایعات زیاد و باشد و فعالیت های گرم کننده بدن را انجام ندهد.ودر صورت لزوم باید جراحی انجام دهد.

فردی که دچار بیماری کیست کلیه می باشد چه مراقبت هایی را باید انجام دهد؟

در صورتی که کیست بیمار کوچک باشد و هیچ یک از نشانه های فوق را نداشته باشد ،به احتمال زیاد اقدام درمانی خاصی مورد نیاز نخواهد بود.تنها امکان دارد که پزشک صلاح بداند که ۶ تا ۱۲ ماه بعد با سونوگرافی یا سی تی اسکن اندازه یا احتمال رشد کیست کلیه را پیگیری کند.

در صورتی که نتوان به تشخیص درست کیست رسید ،امکان دارد نیاز به آنژیوگرافی کلیوی یا آسپیراسیون باشد.در صورتی که مایع به دست آمده در نمونه گیری (آسپیراسیون) شفاف باشد؛ نشانه خوش خیمی ضایعه می باشد.ولی باز نیاز است که با ارزیابی سیتولوژی و میکروسکوپی مایع به دست آمده ،خوش خیم بودن را تایید کرد.در صورتی که مایع خونی باشد بایست اقدام به جراحی نمود.

برچسب ها: , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان تبخال تناسلی
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 10:31 | بازدید : 94 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

درمان تبخال تناسلی

مناسبترین روش درمان تبخال تناسلی : در واقع تبخال تناسلی از بیماری های مقاربتی (جنسی) شایع ویروسی می باشد که هر روز بر تعداد کسانی که به این بیماری دچار می شوند ، افزوده می شود ویروس آن از طریق ارتباط جنسی می تواند منتقل شود.به غیر از خود بیماری ،تبخال تناسلی می تواند باعث تسهیل انتقال ویروس HIV که عامل بیماری ایدز است ،هم بشودعامل عفونی آن هرپس سیمپلکس نوه ۱و۲ است که هر دو نوع این ویروس ها می توانند آلودگی مجاری تناسلی یا مخاط دهان را منجر شوند.

درمان تبخال تناسلی

چه عاملی سبب تبخال تناسلی می گردد؟

HSV عامل اصلی عفونت تبخال در دهان و لب ها ( زخم های گوشه دهان و زخم های بدنبال تب شدید ) می باشد .این ویروس می تواند از طریق بوسیدن ویا به اشتراک گذاشتن ظروف آشامیدنی منتقل گردد .نوع ۲ آن موجب ابتلا به تبخال تناسلی می گردد که راه انتقال آن از راه رابطه جنسی با فرد مبتلا می باشد. بیشتر افراد مبتلا به تبخال تناسلی از وجود آن خبر ندارند ،چون بیشار مبتلایان یا دارای علایم نمی باشند یا علایم خفیفی را حس می کنند.

مراجعه به متخصص زنان در درمان تایم : متخصص زنان تهران

ویروس تبخال جنسی به چه نحوی وارد بدن می شود؟

در واقع ویروس از طریق پوست وبه دنبال داشتن رابطه جنسی وارد شده ،در امتداد مسیر عصبی به حرمت در می آید امکان دارد در مسیر عصبی خاموش(غیر فعال) باشد و به شکل نامشخص در مسیر عصبی باقی بماند .با سپیری شدن زمان این امکان وجود دارد که ویروس فعال گردد در این شرایط ویروس از مسیر عصبی به سطح پوست باز خواهد گشت جایی که ویروس های دیگر هم موجود می باشند .در چنین حالتی ویروس می تواند باعث ظاهر شدن عایم شود ویا باز هم به شکل نامشخص در سطح پوست باقی بماند.

نشانه های مختلف تبخال تناسلی :

  • داشتن درد و یا خرش که پس از ۲ تا ۱۰ روز بعد از داشتن رابطه جنسی با شریک جنسی مبتلا به عفونت آغاز می گردد .
  • برجستگی های کوچک قرمز رنگ ویا تاول های سفید که امان دارد پس از جند روز بروز کنند .
  • زخم هایی که زمان پارگی،تراوش یا خونریزی تاول ها به وجود می آیند .
  • در مراحل اولیه امکان دارد فرد مبتلا دارای علایمی مانند سرما خوردگی و علامی مانند تورم غدد لنفاوی در کشاله ران،سردرد ،درد عضلانی و تب داشته باشد .
  • زخم ها امکان دارد موجب درد ناکی ادرار گردند همین طور امکان دارد در ناحیه تناسلی خود به درد و حساسیت مواجهه شود تا هنگامی که عفونت رفع گردد .
  • دلمه هایی که زمان التیام زخم ها به وجود می آیند .

چه مسائلی موجب افزایش خطر ابتلا به خطر تبخال جنسی می گردند؟

  • داشتن چند شریک جنسی در طول زندگی
  • جنس خانم
  • تعداد سال هایی که فرد فعالیت جنسی داشته است
  • داشتن سابقه ابتلا به دیگر بیماری های عفونی که از طریق جنسی انتقال می یابند

با چه روشی هایی می توان تبخال تناسلی را تشخیص داد؟

  • آزمایش خون
  • وجود تاول های متعدد پوستی در ناحیه تناسلی
  • گرفتن تست از ترشحات تاول های کنده شده

چه عامل هایی موجب عود تبخال تناسلی می گردند؟

عود بیماری تبخال جنسی شایع می باشد و در هر فردی دارای تفاوت می باشد علایم ونشانه ها امکان دارد بارها تا چندین سال عود کنند تعدادی از افراد هر سال با ایپزودهای متعدد بیماری روبه رو می گردند.با این وجود ،شیوع بیماری برای بسیاری از افراد به مرور زمان کمتر می گردد و عود به طورکلی به دردناکی شیوع اصلی بیماری نبوده و زخم به شکل کلی سریع تر التیام پیدا می کند عامل هایی که کجب عود تبخال جنسی می شوند:

  • آغاز دوره قاعدگی
  • داشتن رابطه جنسی
  • ضربه به پوست ناحیه تناسلی
  • استرس و اضطراب
  • سرما و یا گرما

با چه روش هایی می توان از تبخال تناسلی پیشگیری کرد؟

  • خود داری از رابطه جنسی در صورتی که شما و یا شریک جنسی تان دارای عفونت نهفته یا فعال هرپس می باشید.
  • ابتلا به ویروس تبخال همیشه به شکل آشکار نمی باشد و شریک زندگی تان امکان دارد جامل ویروس باشد در صورتی که شما نسبت به آن هیچ اطلاعی ندارید.
  • هر کسی که درگیر یک رابطه جنسی مداوم با یک شریک جنسی آلوده با HSV-2 می باشد باید از یک پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری (اورولوژیست) مراقبت های بهداشتی در مورد روش ایمن ماندن مشاوره دریافت کند.
  • باید از دست زدن به زخم باز و تاول خودداری کرد.
  • بیمار باید تا بهبودی کامل باید از رفتن به استخر خودداری کند.
  • افراد مبتلا باید از یک روان کننده بر پایه آب(لوبریکانت محلول در آب) برای پیشگیری از خراشیدگی پوستی در زمان رابطه جنسی ، که می تواند موجب تحریک پوست و افزایش خطر شیوع بیماری شود،استفاده نمایند.
  • در صورتی که شما یا همسرتان آلوده می باشید ؛از کاندوم لاتکس (حتی زمانی که زخم قابل رویت ندارید) استفاده نمایید.

مناسبترین روش درمان تبخال تناسلی چه روشی می باشد؟

در واقع هیچ درمان قطعی برای تبخال موجود نمی باشد ،زیرا HSV هرگز از بدن به وسیله سیستم ایمنی برداشته نمی شود.

ولی روش های درمانی با هدف کاهش علایم و کاهش خطر انتقال به شریک جنسی در دسترس می باشند:

  • پوشیدن لباس زیر های نخی و خودداری از پوشیدن لباس های تتگ ،زیرا آن ها می توانند جریان هوا را در ناحیه تناسلی محدود کرده و موجب کاهش سرعت بهبودی ضایعات گردند.
  • داروهای مسکن مانند ایبوپروفن و استامینوفن می توانند درد و تب را کاهش دهند دران های موضعی با بی حس کننده هایی مانند prilocaine ،لیدوکائین،بنزوکائین،تتراکائین همین طور می توانند خارش و درد ناشی از ضایعات هرپسی را تسکین دهند.
  • داروهای ضد ویروس مختلفی می باشند که برای درمان تبخال به کار برده می شوند از جمله aciclovir (آسیکلوویر) famciclovir ،(valacyclovir) valaciclovirوpenciclovir.
  • همین طور استفاده از کاندوم خطر انتقال را به طور قابل توجهی پایین می آورد.
  • مصرف داروهای ضد ویروسی می توانند فرکانس ،طول مدت و شدت شیوع بیماری را نیز کاهش دهند.

درمان دارویی تبخال جنسی به چه صورتی می باشد؟

درمان با داروهای ضد ویروس مانندaciclovir (آسیکاوویر) ،(valacyclovir) valaciclovir ،famciclovirوpenciclovir اغلب به شکل دارویی می باشد و در نخستین بار ابتلا برای ۷ تا ۱۰ روز و در موارد عود حدود ۵ روز انجام می گردد و موجب کوتاه شدن دوره بیماری و بهبود سریعتر ضایعت تبخال تناسلی می گردد و تحت نظر متخصص کلیه ومجاری ادراری (ارولوژیست) این درمان ها به مهار بیماری تبخال کمک می نمایند ولی موجب درمان قطعی یا ریشه کنی ویروس نمی گردند.

برای تبخال تناسلی آیا واکسنی وجود دارد؟

متاسفانه نه هنوز واکسنی برای تبخال تناسلی تهیه نشده است و بهترین روش جلوگیری ،رعایت کردن مواردی می باشد که قبلاً به آن ها اشاره کردیم.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تکرار ادرار
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 10:29 | بازدید : 76 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

تکرار ادرار

تکرار ادرار , چگونه از شر ادرارهای مکرر رها شویم؟ : تکرار مکرر ادرار(افزایش دفعات دفع ادرار) برای ارخی افراد مانند یک کابوس است و مانع از خواب راحت و یا حتی مسافرت راحت و مهمانی رفتن فرد می گردد،و در نهایت اعتماد به نفس فرد و کارایی وی به مرور مختل می گردد.در مقاله ما در مورد علل تکرار ادرار و درمان آن بحث خواهیم نمود.

تکرار ادرار

تکرار ادرار یعنی چه؟

هر فرد سالم با مصرف مایعات طبیعی در طول روز چهار تا هشت بار برای ادرار کردن به سرویس بهداشتی مراجعه می کند.در صورتی که تعداد دفعات دفع ادرار بیش از ۸ بار در شبانه روز علیرغم مصرف مقدار طبیعی مایعات باشد یا کمتر از دو ساعت باشد،فرد دچار تکرار ادرار می باشد و لازم است که درمان شود.

مراجعه به : متخصص اورولوژی

تکرار ادرار شبانه یعنی چه؟

در صورتی که علیرغم مصرف مقدار طبیعی مایعات،فرد بیش از دو بار در شب برای ادرار کردن بیدار شود ،تکرار ادرار شبانه گفته می شود.

دلایل تکرار ادرار چه چیز هایی می باشند؟

  • عفونت های مجاری ادراری : در صورتی که همراه تکرار ادرار سوزش ادرار و درد مثانه یا درد پهلو یا تب یا خون در ادرار وجود داشته باشد،نیاز به انجام دادن آزمایش ادرار و مراجعه به متخصص اورولوژی می باشد.
  • سنگ کلیه : در صورتی که همراه درد پهلو و خون در ادرار ،تکرار ادرار واشته باشید،شما نیاز به سونوگرافی کلیه ومجاری ادراری دارید تا وجود سنگ کلیه را نشان دهد.
  • بارداری : در هفته های آخر بارداری به دلیل فشار رحم ،حجم مثانه کاهش یافته و تکرار ادرار ایجاد می شود.
  • سرطان مثانه : در صورتی که همراه تکرار ادرار ،خون در ادرار وجود داشته باشد ،باید سونوگرافی کلیه و مجاری ادراری انجام دهید و فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری شما را معاینه کند.
  • سنگ مثانه : در صورتی که همراه با تکرار ادرار ،خونریزی ادرار یا قطع و وصل شدن متناوب ادرار باشد بایست سونوگرافی کلیه و مثانه انجام گردد.
  • بزرگی پروستات : در آقایان بالای ۵۰ سال به دلیل بزرگی پروستات ،حجم مثانه به تدریج کم می شود و تکرار ادرار به وجود می آید.نشانه های همراه دیگر شامل کاهش جریان ادرار ،تکرار ادرار شبانه ،عدم تخلیه کامل ادرار،و قطع و وصل شدن ادرار می باشد که نیازبه انجام سونوگرافی کلیه و پروستات و انجام آزمایش PSA می باشد.
  • مثانه عصبی : درتعدادی از بیماران ،ظرفیت مثانه برای نگهداری ادرار کم می باشد و فرد را دچار افزایش دفعات ادرار کردن می کند .این موارد عبارت می باشند از:آسیب های مغزی ،سکته های مغزی ،تومورها ،سرطان های نخاعی ،تصادف و آسیب دیدن ستون فقرات در صورتی که این روند مزمن ادامه دار باشد موجب برگشت ادرار به کلیه و نارسایی شدید کلیه می گردد.در صورت مبتلا شدن به این بیماری نیاز است که شما به متخصص اورولوژی مراجعه کرده و سونوگرافی مثانه و کلیه از نظر باقیمانده ادرار و انجام نوار عصبی مثانه یا یورودینامیک قرار بگیرید تا نوع آسیب مشخص شده و داروی مناسب برای شما تجویز شود.
  • مثانه بیش فعال : این حالت در کسانی که استرسی یا تحریک پذیر می باشند ،وجود دارد و فرد مجبور می باشد پی در پی به دستشویی برود .در صورتی که شما هم مثانه بیش فعال دارید بایست به متخصص کلیه ومجاری ادراری مراجعه نمایید و تحت انجام آزمایش ادرار و سونوگرافی کلیه ها ومثانه قرار بگیرید.درمان مثانه بیش فعال ،رفتار درمانی و درمان با داروهایی می باشد که ظرفیت مثانه را بیشتر می کنند.در این نوع از بیماران کم کم و با خودداری از مصرف غذاهای محرک تکرار ادرار درمان می گردد.
  • یبوست : یبوست موجب تکرار ادرار می شود با مصرف نمودن ملین و رفع کردن یبوست،تکرار ادرار درمان می گردد.
  • بالا رفتن سن : بتدریج با بالا رفتن سن ،انقباضات خودبخودی مثانه بیشتر شده و تکرار ادرار به وجود می آید.با مصرف دارو می توان ظرفیت مثانه را بالا برد.

چه نوع غذاهایی تکرار ادرار را تشدید می کنند؟

کسانی که تکرار ادرار دارند باید از مصرف قهوه و کافیین ،فلفل و ترشی و غذای تند که تحریک مثانه را بیشتر می کنند ،خودداری کنند .در تعدادی از افراد هم سیر ،پیاز و گردو محرک می باشد.

روش های درمان تکرار ادرار:

  1. درمان غیر دارویی (رفتار درمانی)
  2. درمان دارویی

در واقع این دو درمان به عنوان مکمل و همراه یکدیگر می باشند و اغلب با هم در نظر گرفته می شوند ،بدیهی می باشد که نوع تکنیک های درمان تحت نظر پزشک فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری با توجه به نوع بیماری مشخص می گردد.

الف- درمان غیر دارویی تکرار ادرار:

  • به تاخیر انداختن ادرار : با استفاده از آرامش ذهنی تلاش کنید هر روز دیرتر از روز قبل به دستشویی مراجعه نمایید.برای آغاز هر دو ساعت یک بار دفع ادرار کنید.و به تدریج سعی کنید این مدت زمان دو ساعت را افزایش دهید.اینکه تا چه میزانی این فاصله زمانی را افزایش می دهید به خودتان بستگی دارد اما بایست به میزانی باشد که ادرار نریزد.کم کم این فاصله را به ۳ یا ۴ ساعت برسانید .لزومی ندارد که این تمرین ها را شب هم انجام دهید.شما با انجام این تمرین می توانید توانایی مثانه خود را برای نگه داشتن ادرار بالا ببرید.
  • سیگار کشیدن را ترک کنید.
  • سعی کنید قبل از خواب مایعات کمی مصرف کنید.
  • عضلات کف لگن خود را تقویت کنید ویا همان تمرین کگل را انجام دهید.

تمرین یک : هر سری که برای دفع ادرار به دستشویی می روید ،چند بار به صورت ارادی ادرار کردن را شوع و قطع نمایید.

تمرین دو : ناحیه مقعد را سفت نگه دارید مانند حالتی که می خواهید مانع دفع مدفوع شوید و این حالت را برای مدت ۵ ثانیه حفط مرده و سپس رها کنید.در طول انقباض سعی کنید نفس خود را حبس نکنید.سعی نمایید این تمرین را چندین بار در طول روز تکرار کنیدو به میزانی باشد که موجب خستگی شما نشود.می توان این تمرین را در هر حالتی از جمله ایستاده ،نشسته یا خوابیده انجام داد.

انجام عمل جراحی جهت درمان تکرار ادرار

در موارد شدید تکرار ادرار که درمان های دارویی و غیر دارویی جواب گو نمی باشند ،از روش جراحی استفاده می گردد که از طریق بوتاکس داخل عضلات مثانه تا گذاشتن الکترود مغناطیسی در نخاع با توجه به تشخیص پزشک فوق تخصص اورولوژی می تواند متفاوت باشد.

برچسب ها: , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مصرف داروی بدن سازی دارای چه اثراتی روی کلیه و بیضه و همین طور ناباروری دارد؟
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 10:26 | بازدید : 67 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

مصرف داروی بدن سازی دارای چه اثراتی روی کلیه و بیضه و همین طور ناباروری دارد؟

 تاثیر مصرف داروی بدنسازی بر ناباروری , مصرف داروی بدن سازی دارای چه اثراتی روی کلیه و بیضه و همین طور ناباروری دارد؟ : در اینجا لازم می دانیم که به این نکته اشاره داشته باشیم که ورزش نکردن به مراتب دارای خطر کمتری از ورزش کردن با مصرف هورمون ومکمل های سرشار از ناخالصی می باشد.با دقت به گسترش مصرف داروی بدن سازی ،این مواد دارای اثراتی روی کلیه و بیضه می باشند که در این متن ،ما اثرات این داروها را روی سیستم ادراری تناسلی بررسی خواهیم کرد.

 تاثیر مصرف داروی بدنسازی بر ناباروری

مراجعه به پزشک ارولوژی با مشاورین درمان تایم

کراتین

کراتین یک ترکیبی می باشد که در بدن تولید می شود و موجب می شود انرژی در عضلات فراهم گردد.این ماده در غذاهای پر پروتئین مانند گوشت یا ماهی موجود می باشد.بر طبق تحقیقات ،کراتین دارای فوایدی می باشد از جمله در فاصله زمانی کوتاه مابین دو فعالیت بدنی ،قدرت و نیروی عضله را بالا می برد.

بر طبیق تحقیقاتی که انجام شده ،مشخص شده است که در فعالیت هایی که به قدرت کوتاه مدت احتیاج دارند مانند تحمل و یا افزایش سرعت در طی دوچرخه سواری ،کراتین تا حد پایینی کمک کننده بوده است.در واقع کراتین تولید انرژی لازم بدن را که به آن ATP گفته می شود و چرخش آن را در عضلات تقویت می نماید و تولید فرآورده هایی مثل اسید لاکتیک را که انرژی را هدر می دهند ،کاهش می دهد و در نهایت خستگی عضلانی اتفاق می افتد.سندی وجود ندارد که نشان دهد کراتین ظاهر جسمی شخص را در ورزش های استقامتی و آیروبیک (هوازی) بالا می برد کراتین به مقدار دو گرم در روز توسط کبد تولید شده و همین طور با گوشت هم وارد بدن می شود.

مصرف کراتین دارای یک سری عوارض می باشد که عبارت اند از:

درهای پیچشی معده و عضله ،تهوع،استفراغ،اسهال،افزایش وزن ،کم آبی و در صورتی هم که به میزان زیادی مصرف شود به کلیه ها ،کبد و قلب آسیب خواهد رساند.تا به اکنون هیچ مکمل حاوی کراتین از سوی سازمان دارو و غذای آمریکا تایید نشده استو میزان کراتین این مکمل ها با هم دارای تفاوت اساسی می باشد.در ضمن برخی مواد ترکیبی به آن ها باعث بروز واکنش های حساسیتی شده است.نتیجه اینکه ایمنی مواد مکمل حاوی کراتین هنوز مورد تایید نمی باشدو تحقیقات دارای نتایج خوبی نمی باشد.

مصرف پروتئین برای حجیم کردن عضلات!!!

امروزه مصرف خود سرانه پروتئین ها و مکمل های ورزشی در اغلب باشگاه ها شایع شده است .ولی اگر در مصرف این ترکیبات دقت کافی نشود می تواند دارای عوارض خطرناکی مانند فشار خون و آسیب به کلیه را به همراه داشته باشد.باید بگوییم که متاسفانه در باشگاه های ورزشی و در میان مربیان عقاید و باورهای اشتباهی در مورد مصرف مواد غذایی و استفاده از مکمل ها و پروتئین ها رواج دارد که دارای هیچ پایه و اساس علمی نمی باشد.به عنوان مثال برخی از مربیان به ورزشکاران توصیه می کنند از آب،موا شیرین یا مواد غذایی که نشاسته دارند استفاده نکنند .

این یک نمونه از باورهای غلط در بیشتر باشگاه ها می باشد.و برخلاف تصور عموم مردم این مواد موجب افزایش وزن بعد از ورزش کردن نمی شوند.در بعضی از باشگاه ها به ورزشکاران توصیه می کنند که برای افزایش وزن از پروتئین ها استفاده کنند.در صورتی که این روش ها تاثیر زیادی در تناسب اندام ندارد.در کسانی که دچار کمبود وزن می باشند ،مصرف یک قاشق غذاخوری پودرهای پروتئین می تواند مفید واقع شود ولی مصرف بیش از اندازه امکان دارد آسیب های جدی به بدن فرد وارد کند.

اثرات هورمون های استروئیدی!!!

این ها انواعی از داروها می باشند که از هورمون های جنسی مردانه مشتق شده و جهت تقویت عضلات مورد استفاده غیر قانونی قرار می گیرند.اگر این مواد در خون و ادرار ورزشکاران وجود داشته باشد دوپینگ به حساب می آید.مصرف این داروها به خصوص در خانم ها موجب ریزش موی سر ،عضلانی شدن بیش از اندازه به شکل مردانه ،پر مویی ،اختلال سیستم باروری و بم شدن صدا می گردد.

در برخی از موارد حتی بعد از قطع کردن مصرف دارو نیز این عوارض باقی می ماند .مصرف این دارو ها در مردان هم با وجود اینکه از مشتقات تستسترون می باشند، به دلیل سرکوب سیستم ترشح هورمون مردانه درونی ،موجب کوچک شدن بیضه ها ،عقیمی و بیماری پروستات می گردد.به غیر از این موارد، عوارض کبدی مانند سرطان های کبدی و عوارض روانی شدید این داروها تا سال ها بعد ،باعث آزار بیمار خواهد شد.

داروی بدنسازی و ناباروری

داروی بدن سازی روی بیضه ها و ناباروری چه اثراتی دارد؟

باید اشاره کنیم که خطرناک ترین اثر هورمون های مردانه بر روی دستگاه ادراری –تناسلی مردان این می باشد که در صورتی که مردی مقادیر زیادی از هورمون های مردانه را به مدت طولانی مصرف نماید به اصطلاح گفته می شود بیضه های مرد دچار آتروفی می گردد یعنی کوچک می شود و تقریبا می توان گفت از بین می رود که هم دچار اختلالات جنسی و هم دچار ناباروری می گردد که متاسفانه غیرقابل برگشت بوده ودرمان پذیر نمی باشد.نیاز است مراجعه منظم به فوق تخصص جراحی کلیه یا متخصص اورولوژی انجام شود.

مصرف داروی بدن سازی چه اثری بر روی پروستات دارد؟

استفاده از هورمون های مردانه علاوه بر داشتن اثرت مخرب بر کلیه ها ،سیستم ادراری مردان را نیز با مشکلات زیادی روبه رو می کند ،به این شکل که در سیستم ادراری مردان ،رشد پروستات وابسته به هورمون های مردانه می باشد و در صورتی که بنا به دلایلی در سنین پایین بیضه های خود را از دست دهد و هورمون های مردانه نداشته باشد پروستات وی بزرگ نمی شود .در افراد بدنساز استفاده از مکمل استروییدی موجب افزایش حجم پروستات می گردد.

افراد بدنساز چه نکات بهداشتی را باید رعایت کنند؟

  • مراجعه نمودن مرتب به متخصص کلیه و مجاری ادراری
  • مصرف زیاد آب
  • از مصرف داروهای بدون نسخه پزشک خودداری کنند.
  • کاهش دادن مصرف پروتئین

برچسب ها: , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لیزر موهای زائد با دستگاه دایود
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 10:22 | بازدید : 62 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

لیزر موهای زائد با دستگاه دایود

لیزر موهای زائد با دستگاه دایود , هزینه ،مزایا و عوارض دستگاه دایود : همه انسان ها به صورت ذاتی دوستدار زیبایی می باشند ولی در برخی از قسمت های بدن وجود موهای زائد مقداری از این زیبایی بدن می کاهد و موجب آزار عده ای از افراد می شوند .و آنها دوست دارند تا از شر این موهای زائد خلاص شوند،ولی رهای از شر این موها به روش های سنتی کاری دشوار و کسل کننده می باشد و برطرف نمودن موهای زائد برخی بخش هاز بدن مانند پاها نیاز به زمان بیشتری هم دارد .به همین خاطر امروزه بر متقتضیان لیزر موهای زائد روز به روز افزوده می شود .لیزر موهای زائد بدن را با دستگاه های لیزر گوناگونی انجام می دهند که یکی از محبوب ترین و کم عوارض ترین نوع این لیزر ها ، لیزر دایود است که در رفع موهای زائد بسیار موثر است.

لیزر موهای زائد با دستگاه دایود

در صورتی که شما هم متقاضی لیزر موهای زائد بدن خود می باشید بهتر است پیش از اقدام برای این کار ،سعی کنید نخست اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را به دست آورید و بعد یک کلینیک لیزر موهای زائد و متخصص خوب برای این کار انتخاب نمایید .چون لیزر دایود دارای تاثیر زیاد و عوارض ناچیزی در از بین برد موهای زائد بدن می باشد ؛به احتمال زیاد پزشک معالج شما این لیزر را برای شما انتخاب خواهد کرد .یکی از محاسن این لیزر این می باشد که شما بلافاصله می توانید نتایج حاصل را ملاحظه نمایید.
در صورتی که شما هم از آن دسته از افراد می باشید که موهای زائد بدنتان کلافه تان کرده است و دیگر از استفاده از وکس و موم و تیغ خسته شده اید!استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد ،می تواند بهترین راه حل مشکل شما باشد.و در بین انواع دستگاه های لیزر ،چون رفع موهای زائد با لیزر دایود بسیار راحتتر می باشد و هم خانم ها و هم آقایان می توانند از آن استفاده نمایند زیرا حس درد و ناراحتی با این لیزر بسیار کم می باشد.

در این لیزر نیز مانند دیگر دستگاه های لیزر مو  ،پالس های لیزر در کسری از ثانیه ،مو را گرم کرده و چون فولیکول های مو را تخریب می کند لذا رشد موهای زائد متوقف می گردد و برخلاف دیگر دستگاه های لیزر دیگری نیازی به عبور چند باره لیزر از یک ناحیه نیست وبه همین دلیل هم به مدت زمان کمتری برای درمان نیاز دارد و به طور همزمان هم تعداد زیادی از فولیکول های مو تحت درمان قرار می گیرند ودر واقع این روش می تواند برای از بین بردن موهای زائد آن بخش از بدن که دارای وسعت بیشتری است،روش مناسبی باشد.همان گونه ک قبلا هم ذکر کردیم چون زمان درمان با این لیزر کوتاه می باشد بنابراین در ۹۰-۸۰ درصد افراد برای درمان به وسیله این لیزر نیاز به ۶-۳ جلسه درمان دارند ،تا موهای زائد آن ها برطرف گردد.در کلینیک لیزر مو ما می توانیم موهای زائد بدن و صورت شما عزیزان را برطرف کرده و شما را از شر این موها راحت نماییم.

موهای زائد کدام قسمت های بدن را می توان با لیزر دایود برطرف نمود:

  • موهای ریش
  • موهای سر
  • موهای سینه
  • موهای زائد پاها
  • موهای زائد چانه
  • موهای زائد کمر
  • موهای زائد زیر بغل ها
  • موهای زائد بیکینی(مردان و زنان)
  • موهای زائد بالای لب

آشنایی با لیزر دایود

این لیزر از فناوری نیمه رسانا استفاده می کند .و نور را در دامنه مرئی مادون قرمز تولید می کند .در این روش پرتو نور در یک گستره باریک روی کروموفورهای مورد نظر در پوست تابانده می گردد.لیزر دایود دارای طول موج بلندی می باشد و نسبت به دیگر دستگاه های لیزر مانند لیزر روبی و لیزر الکساندرایت ،می تواند در عمق بیشتری از پوست نفوذ کرده و بیشترین جذب ملانین را داشته باشد.و این خصوصیت این لیزر موجب شده است که این لیزر یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای رفع موهای زائد بدن به حساب بیاید.و می توان از این لیزر برای انواع پوست و مو استفاده نمود و همین طور برای از بین بردن موهای زائد قسمت های مختلف بدن نیز دارای کار برد می باشد.

درست است که لیزر دایود یکی از بهترین و موثرترین لیزر ها در رفع موهای زائد می باشد ولی با این وجود در کلینیک لیزر مو ،متخصصین با توجه به نوع پوست و جنس موهای فرد ،سعی می کنند که برای از بین بردن موهای زائد فرد متقاضی ،یک لیزری را برای فرد انتخاب نمایند که متناسب با نوع پوست و جنس موهای او باشد تا نتیجه مطلوب و رضایت بخش باشد.

نحوه عملکرد لیزر دایود به چه صورتی می باشد؟

در حقیقت این لیزر یک روش تقریباً جدید برای از بین بردن موهای زائد به شمار می آید که نسبت به روش های دیگر ،روشی کاملاً متفاوت به شمار می آید.فرق لیزر دایود با دیگر دستگاه های لیزر در نحوه تولید لیزر می باشد .در واقع لیزر دایود شامل دایود ها و نیمه هادی هایی می باشد که برای تولید منبع نور لیزر در کنار هم قرار گرفته اند.این لیزر دارای طول موج ۸۱۰-۸۰۰ نانومتر می باشد و می توان طول موج این لیزر را با توجه به افراد مختلف و نیاز درمانی مختلف ،تغییر داد .در واقع چگونگی تغییر طول موج لیزر به وسیله تغییر برخی از پارامترها مانند جریان دیودها می باشد.یکی از محاسن این لیزر این می باشد که از ایم لیزر می توان برای از بین بردن موهای زائد بدن افرادی که دارای پوست تیره می باشند هم استفاده نمود.و همین طور برای از بین بردن موهای ضخیم و خشن نیز مناسب می باشد .این لیزر در میان اقایان دارای طرفداران زیادی می باشد چون این لیزر در از بین بردن موهای زائد کمر و سینه ی مردان که برای آن ها رفع موهای زائد این نواحی اهمیت زیادی دارد ،بسیار موثر می باشد و توانسته است که رضایت آقایان را جلب کند .

استفاده از لیزر دایود برای از بین بردن موهای زائد بدن چه افرادی می تواند روش مناسبی باشد؟

با دقت به این مسئله که این لیزر یکی از روش های امن و مطمئن به شمار می آید که دارای نتایج دراز مدتی می باشد،می توان گفت که بی شک می تواند برای همه افراد با انواع پوست مناسب باشد.البته در استفاده از این لیزر ،افرادی که دارای پوست روشن با موهای تیره می باشند ،برای رسیدن به نتیجه مطلوب و رضایت بخش نیاز به تعداد جلسات کمتری دارند .اما آن تعداد از افراد که دارای پوست تیره تری می باشند،از آنجایی که پوست تیره مقداری از انرژی لیزر را جذب می کند،بنابراین این افراد برای از بین بردن موهای زائد خود با لیزر دایود ،نیازمند تعداد جلسات درمانی بیشتری می باشند.و همچنین برای افراد با پوست تیره ،جهت جلوگیری از سوختگی پوست از انرژی کمتری استفاده می شود.

افرادی که لیزر درمانی را برای از بین بردن موهای زائد خود انجام می دهند ،به مدت چند هفته بعد از لیزر برای جلوگیری از عوارض و آسیب دیدگی نباید در معرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرند .متاسفانه هنوز برای از بین بردن موهای خاکستری و بلوند ،تکنینک و روش خاصی وجود ندارد ولی این امکان وجود دارد که بتوان موهای قهوه ای و روشن و قرمز را به شکل موثرتری از بین برد ولی این کار نیز نیازمند تعداد جلسات وزمان بیشتری می باشد.در واقع لیزر برای پوست های روشن با موهای تیره از همه رنگ پوست و مویی مناسبتر می باشد.

برطرف نمودن موهای زائد به روش دایود دارای چه مزایایی می باشد؟

  • در این روش می توان سطح بیشتری از پوست را هدف قرار داده و موهای زائد آن قسمت را از بین برد.
  • درمان با این روش سریع و دوره بهبودی ان کوتاه می باشد.
  • احتمال آسیب دیدی اپیدرم در این روش کمتر می باشد.
  • می توان از این روش برای از بین بردن موهای زائد پوست های تیره نیز استفاده نمود.
  • این لیزر دارای طول موج خاصی نمی باشد و می توان طول موج را برای افراد و درمان های مختلف تغییر داد.
  • این لیزر دارای طول موج بلندتری بوده و می تواند به صورت امن و بی خطر به عمق پوست نفوذ کند.

چگونگی آماده شدن برای لیزر دایود برای برطرف کردن موهای زائد بدن

افراد متقاصی لیزر موهای زائد ، باید قبل از عمل لیزر ،یک سری نکاتی را رعایت کنند تا نتیجه رضایت بخشی از عمل لیزر به دست آورند که این نکات عبارت اند از:

  1. پیش از شروع جلسه درمان با لیزر،از دئودورانت یا لوسیون های پوستی که سبب تحریک پوست می گردند ،به کار نبرید.
  2. پوست خود را بدون استفاده از نور آفتاب برنزه نکیند .و چانچه هم که بیشتر در هوای آزاد قرار می گیرد سعی کنید از کرم های ضد آفتاب با SPF15 و یا بیشتراستفاده نمایید.
  3. حدود دو هفته قبل از جلسات درمانی از برداشتن موهای زائد بدنتان اپیلاسیون و موم اجتناب کنید و ناحیه تحت درمان را یکی دو روز قبل از درمان با روشی که پزشک معالجتان توصیه کرده است اصلاح نمایید.

لیزر دایود برای برطرف نمودن موهای زائد بدن

برای اینکه فرد متقاضی لیزر موهای زائد بدن ،بتواند از مزایای لیزر دایود بهرهمند گردد ،باید از همه ی هفت روش لیزر درمانی برای برطرف نمودن موهای زائد استفاده نماید.همان گونه که گفتیم برای پیشگیری از آسیب دیدگی پوست برای افراد با وست تیره انرژی کمتری به کار برده می شود و حدود ۸تا ۹ جلسه درمانی برای رسیدن به نتیجه مطلوب برای اینگونه افراد مورد نیاز می باشد.

برطرف نمودن موهای زائد با استفاده از لیزر دایود دارای چه معایبی می باشد؟

  • در این روش ممکن است کهیر ایجاد شود.
  • این روش برای موهای روشن و ظریف دارای تاثیر کمتری می باشد ولی این روش سریع بوده وطول دوره درمان نیز کوتاه می باشد.
  • در این روش سطح بیشتری از پوست با سرعت بیشتر درمان می گردد.
  • در این روش عوارض جانبی کمتر مشاهده می شود که شامل سوختگی و تغییر رنگ پوست می باشد.
  • استفاده از این لیزر برای افرادی که دارای پوست تیرتر می باشند روش مناسبی است ولی باید از انرژی کمتری برای این افراد استفاده شود.

بعد از عمل لیزر درمانی فرد باید چه اقداماتی را انجام دهد؟

پس از لیزر درمانی حتما افراد باید از کرم های صد آفتاب استفاده کنند و در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرند و سعی کنند از لباس های محافظ به تن کنند. و نتیجه دلخواه را هم می توان پس از چند هفته بعد از درمان مشاهده کرد.پس از عمل لیزر امکان دارد پوست مقداری قرمز و متورم شود که می توان از کمپرس سرد برای کاهش درد استفاده نمود و فرد می تواند بعد از لیزر درمانی ،موهای خود را اصلاح کند.

برچسب ها: , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لیزر موهای زائد زنان
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 10:21 | بازدید : 82 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

  لیزر موهای زائد زنان

دلایل رشد موهای زائد در زنان , لیزر موهای زائد زنان : در حقیقت همه افراد از رشد موهای زائد در بدن خود ناراضی می باشند زیرا این موها در اغلب بخش های بدن موجب آزار افراد می شود و زیبایی فرد را نیز تحت الشعاع قرار می دهد بخصوص این مسئله برای خانم ها دارای اهمیت زیادی می باشد ،زیرا خانم ها به زیبایی بیشتراهمیت می دهند و دوست دارند که همیشه تمیز و مرتب و زیبا باشند.اما وجود این موهای زائد مایه خجالت خانم ها بوده و اعتماد به نفس آن ها را تا حد زیادی پایین می آورد .

لیزر موهای زائد زنان

متاسفانه برطرف نمودن موهای زائد با روش های سنتی قدیمی ،یک فرآیند خسته کننده ودشوار می باشد و نیاز به مدت زمان زیادی دارد و به غیر از آن درد آور بوده و احساس ناراحتی به همراه دارد.و با این همه زحمتی که از بین می روند دوباره پس از چند روز رشد خواهند کرد.و نمایان خواهند شد و نیاز به اصلاح مجدد خواهند داشت.بروز موهای زائد در برخی موارد به غیر از انکه دارای تاثیر زیادی در زیبایی و همین طور اعتماد به نفس فرد می باشد ؛می تواند علامت اختلال و عدم تعادل هورمونی نیز باشد و مشکلات داخلی زیادی را به وجود آورد ،لذا این مسئله دارای اهمیت زیادی بوده و نیازمند درمان می باشد.

ما باید به رشد موهای زائد خود توجه جدی داشته باشیم ،اگر موهای زائد بدن به شکل پرکنده باشند ویا تراکم موها زیاد باشد ؛به هر حال باید دلایل آن مورد بررسی قرار گرفته و درمان گردند ،پیش از انکه موجب مشکلات جدی شوند.

همه ما می دانیم که رشد موهای زائد ،یک امر نگران کننده برای بیشتر خانم ها می باشد و این عارضه موجب ناراحتی اکثر خانم ها می شود .به همین خاطر هم هست که کلینیک های زیبایی ،درمان های مختلفی مانند لیزر درمانی های گوناگون را برای برطرف نمودن موهای زائد بدن ارائه می نمایند.در واقع لیزر درمانی یکی از موثرترین و بهترین روش های از بین بردن موهای زائد به شمار می آید.در این روش درمانی ،پرتو نور لیزر ،سلول های تولید کننده مو یعنی فولیکول های مو را مورد هدف قرار داده و آنها را تخریب می کنند و بدین صورت رشد مو را متوقف می سازند و به همین خطر هم درمان با لیزر یک روش دائمی و بلند مدت می باشد.

در کلینیک لیزر مو پیش از انجام عمل لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن ،فرد متقاضی عمل لیزر به وسیله یک متخصص مورد معاینه قرار می گیرد تا با توجه به رنگ پوست و نوع و جنس موهای زائد او ،یک روش درمانی مناسب برای او انتخاب گردد.و همین طور پزشک متخصص در مورد مراقبت های بعد از لیزر نیز یک سری نکاتی را به بیمار توصیه می کند و توضیح می دهد تا نتیجه عمل لیزر رضایت بخش بوده و نتیجه مطلوبی حاصل شود .و بیمار پس از کسب اطلاعات کافی در مورد لیزر درمانی ،اقدام به لیزر درمان برای برطرف نمودن موهای زائد خود به طور دائمی می کند.

نواحی لیزر موی زائد زنان

دلایل رشد موهای زائد

رشد موهای زائد در بدن دارای دلایل مختلفی می باشد که از جمله مهمترین آن ها عبارت اند از:

اختلال هورمونی

گاهی اوقات امکان دارد که خانم ها دچار یک سری بیماری هایی باشند که موجب تولید بیش از حد هورمون های مردانه شود و در اثر افزایش هورمون مردانه نیز موهای زائد در بدن زنان و صورت آنها بیش از اندازه رشد می کند و منجر به بیماری پرمویی در زنان (هیرسوتیسم) می گردد.از جمله این بیماری ها می توان به تخمدان پلی کیستیک ،تومورهای تخمدان اشاره کرد که از جمله عوامل شایع عدم تعادل هورمون ها می باشند.و یا مانند اختلال های غدد فوق کلیوی که موجب به هم خوردن تعادل هورمون های بدن شده و باعث می شوند که موهای زائد بیش از اندازه رشد نمایند ،عبارت اند از:

  1. سندرم کوشینگ
  2. هیپرپلازی مادرزادی آدرنال
  3. سرطان غده فوق کلیوی
  4. تومور در ناحیه فوق کلیوی

ژنتیک

از جمله مواردی که موجب رشد موهای زائد بیشتر می شود ،ژنتیک می باشد ،در صورتی که اعضای خانواده شما دارای موهای زائد زیادی می باشند ،به عنوان مثال دارای صورت پر مویی می باشند ؛بنابراین شما هم مستعد رشد موهای زائد زیادی خواهید بود .در صورتی که موهای زائد شما به شکل ژنتیکی و وراثتی رشد می کنند ،بنابراین تنها راه چاره شما این می باشد که بهترین راه حل را برای رفع آنها بجویید.

مصرف دارو

امکان دارد مصرف برخی از داروها نیزموجب افزایش رشد موهای زائد در خانم ها شوند،مانند قرص های ضد بارداری ،داروهای استروئیدی و هورمونی.بنابراین بهتر است که خانم ها داروهای زیر را با احتیاط بیشتری مصرف کنند تا از بروز موهای زائد بیش از حد جلوگیری شود:

  • تستوسترون
  • مصرف انواع استروئید به خصوص آنابولیک
  • مصرف ماینوکسیدیل در غلظت و مقادیر بالا
  • سیکلوسپورین

افزایش آندروژن

از دیگر عوامل رشد بیش از اندازه موهای زائد در خانم ها ،افزایش آندروژن یا همان هورمون مردانه است.همان گونه که شاید شما هم بدانید در بدن خانم ها نیز مقداری آندروژن وجود دارد اما هنگامی که مقدار آندروژن در بدن خانم ها بیش از حد نرمال آن گردد ،باعث افزایش تعداد موهای زائد به ویژه در صورت زنان می گردد.در حقیقت رشد بیش از اندازه موهای زائد در بدن به دلیل واکنش بدن به افزایش آندروژن است.و هر زمان هم که میزان آندروژن به حد نرمال رسید ،دیگر رشد موهای زائد عادی خواهد شد.

سایر دلایل رشد موهای زائد

به غیر از مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد ،عوامل دیگری هم مانند مصرف قرص های ضد بارداری می تواند میزان آندروژن را افزایش داده و منجر به افزایش موهای زائد گرددو همین طور داروهای دیگری مانند داروهای بیماری صرع ،میگرن ،اسکیزوفرنی ،فشار خون بالا ،سردرد و… نیز می توانند سبب افزایش رشد موهای زائد شوند.

چه زمانی می توان گفت که فرد دچار پرمویی یا همان تعداد زیاد موهای زائد می باشد؟

این مسئله که به چه مقدار از موهای زائد پر مویی گفته می شود در حقیقت به فرهنگ هر ملت و شخص و نظر شخصی افراد بستگی دارد .زیرا امکان دارد داشتن مقداری موی زائد برای فردی اصلاً مسئله ی مهمی نباشد در حالی داشتن همین مقدار موی زائد برای شخص دیگری ممکن است بسیار آزار دهنده باشد و موجب نارضایتی او شود ودر هر صورت این امر به خود شخص ومیزان راحتی او وابسته می باشد و یک مسئله شخصی می باشد.

در صورتی که موهای زائد برای فردی مشکلی به وجود نمی آورد و موجب ناراحتی او نمی شود ،در این شرایط تصمیم با خود آن فرد می باشد که آیا دوست دارد که پوستی صاف و بدون مو داشته باشد ویا به نحوی با موهای زائد بدن خود کنار بیاید.اما چناچه فردی متوجه شد که رشد موهای زائد شدت گرفته است ویا موهای زائد روز به روز تیره تر و ضخیم تر می شوند و یا اینکه ناحیه ای که موهای زائد در آن رشد می کنند،گسترش پیدا کرده است باید اقدام به درمان و پیدا کردن دلیل این کارشود.

برچسب ها: , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دستگاه لیزر موهای زائد
دو شنبه 29 بهمن 1397 ساعت 10:5 | بازدید : 69 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

دستگاه لیزر موهای زائد

انواع مختلف دستگاه های لیزر موهای زائد : همان گونه که قبلاً هم در مقاله های قبلی اشاره کردیم در میان روش هایی که می توان موهای زائد را به وسیله آن ها از بین برد ،لیزر موهای زائد یکی ازبهترین و موثرترین روش ها می باشد .و در حال حاضر لیزر موهای زائد با روش ها و دستگاه های مختلفی انجام می شود .که از نمونه این دستگاه های لیزر می توان به دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت اشاره نمود که در ذیل شرح مختصری از هر کدام را می آوریم.

لیزر دایود:

انواع دستگاه های لیزر موهای زائد

این لیزر دارای طول درمان کوتاه بوده و یک روش سریع و امن می باشد و همین طور برای افرادی که دارای پوست تیره می باشند می تواند انتخاب خوبی باشد.و نتایج حاصل از آن نیز دراز مدت می باشد.ولی این لیزر دارای تاثیر کمی روی موهای نازک و ظریف می باشد .این لیزر می تواند سطح وسیعی از پوست را به صورت همزمان تحت درمان قرار دهد و دارای عملکرد سریعی نیز می باشد از لیزر دایود اغلب برای گونه های پوستی استفاده می گردد ولی می توان برای انواع دیگر پوست نیز استفاده نمود.لیزر دایود دارای مزایای زیادی در از بین بردن موهای زائد می باشد که از جمله ی آن ها می توان به :

  • می تواند به صورت کاملاً بی خطر به عمق پوست نفوذ کرده و فولیکول های مو را تخریب کند.
  • این روش دارای طول دوره درمان و بهبودی کوتاهی می باشد و قسمت های بزرگ سریع بهبود پیدا می کنند.
  • این لیزر دارای طول موج بلندتری می باشد و به همین خاطر هم برای افراد با پوست تیره مناسب بوده و تاثیر زیادی در رفع موهای زائد آن ها دارد.

لیزر الکساندرایت

امروزه استفاده از لیزر اکساندرایت رواج بیشتری دارد زیرا این لیزر می تواند بخش وسیعتری از پوست را تحت پوشش قرار داده و به صورت هم زمان موهای زائد ناحیه وسیعی از پوست را از بین ببرد لذا این لیزر می تواند یک انتخاب مناسب برای درمان ناحیه های بزرگ باشد.در ضمن این لیزر می تواند در عمق بیشتری از پوست نفوذ کرده و و موهای آن را از بین ببرد و همچنین یک مزیتی که لیزر الکساندرایت دارد این می باشد که می تواند در یک زمان مشخص موهای زائد ناحیه وسیعی از پوست را برطرف نماید.

لیزر الکساندرایت

نحوه عملکرد دستگاه های لیزر به چه صورتی می باشد؟

در روش لیزر درمانی موهای زائد ، پرتو لیزر روس سطحی از پوست که قرار است موهای زائد آن بخش از بین برود ،تابانده می شود و رنگدانه های ملانین موجود در موها انرژی لیزر را جذب نموده و آن را از سطح پوست به عمق ۲تا ۳ میلی متری پوست ،جایی که سلول های تولید کننده مو یعنی فولیکول ها می رساند و موجب گرم شدن فولیکول ها شده و موجب می شود که فولیکول های مو تخریب شده و موها دوباره نتوانند رشد کنند.و چون رنگ تیره بیشتر نور لیزر را جذب می کند هر مقدار که موها تیره تر باشند ،لیزر می تواند تاثیر بیشتری در از بین بردن موها داشته باشد.برای اینکه ما بتوانیم موهای زائد را توسط لیزر از بین ببریم ،باید چند جلسه لیزر درمانی داشته باشیم و لیزر را چند بار تکرار کنیم تا موهایی را که در طی جلسه بعدی رشد می کنند را نیز بتوانیم از بین ببریم.و نتیجه مطلوبی را بتوانیم به دست آوریم.

روش عملکرد لیزر به این صورت می باشد که در ابتدا رشد موها را آهسته تر می کند و موها را نسبت به قبل نازک تر و ظریف تر می کند .اما برای اینکه لیزر موهای زائد نتیجه مطلوبتری داشته باشد ،باید جلسات درمان را چند بار تکرار نمود و این تعداد جلسات نیزبرای افراد مختلف ،متفاوت می باشد و ماندگاری لیزر نیز می تواند از چند ماه تا چند سال متغیر است.ولی اغلب متخصصین به مراجعین خود توصیه می کنند که پس از رفع موهای زائد به وسیله لیزر ،درمان سالی یک یا دو بار تکرار کنند تا از رویش موها جدید پیشگیری شود و پوستی کاملاً صاف و براق داشته باشیم.

افراد باید قبل از درمان به وسیله لیزر چه آمادگی هایی را به دست آورند؟

در درمان به وسیله لیزر برای اینکه بتوان از لیزر درمانی نتیجه دلخواه را کسب نمود باید بتوان پیش از درمان آمادگی مورد نیاز را به دست آورد و همچنین باید یک سری نکاتی را رعایت نمود.معمولاً قبل از درمان ،متخصص از بیمار درخواست می کند که پیش از ورود به جلسات لیزر درمانی ،حدودا ۴ هفته قبل از لیزر از اصلاح موهای زائد بدن خود به روش های مختلف وکس ،موم ،اپلاسیون و بند انداختن اجتناب نماید.تا فولیکول های مو در حداکثر تعداد باشند .و هنگام لیزر نمودن باید موها دارای طولی به اندازه ۱تا۳ میلیمتر باشند تا بتوان دستگاه را با توجه به نوع مو و ناحیه مورد نظر تنظیم نمود.

همچنین از یک ماه قبل از لیزردرمانی و همین طور در طول درمان فرد باید از برنزه کردن و حمام آفتاب خود داری کند .باید به این نکته توجه داشته باشید که نمی توان بر روی پوست آفتاب سوخته لیزر درمانی را انجام داد و پوست باید دارای رنگ طبیعی خود باشد.

لیزر موهای زائد را چگونه انجام می دهند؟

معمولاً پزشک از بیمار می خواهد که یک یا دو روز پیش از لیزر درمانی ،موهای ناحیه مورد نظر برای لیزر را به وسیله تیغ اصلاح نماید موها باید به اندازه ۲تا ۳ میلی متر باشند تا بتوانند بیشترین میزان نور به وسیله فولیکول ها جذب گردد و لیزر بتواند تاثیر بیشتری در از بین بردن فولیکول ها داشته باشد .برای اینکه در هنگام لیزر موهای زائد به چشم های بیمار و پزشک آسیبی وارد نشود باید پزشک و بیمار هر دو از عینک مخصوص استفاده کنند.در این روش درمانی متخصص هندپیس دستگاه لیزر را بر روی پوست بیمار قرار می دهد و پالس های نور را به پوست فرد می تاباند و همین طور به همراه اعمال هر پالس لیزر روی پوست از اسپری خنک کننده نیز برروی پوست استفاده می شود تا بیمار احساس درد و سوزش نکند و راحت باشد.

بعد از لیزر موهای زائد به وسیله لیزر چه مراقبت هایی را باید انجام داد؟

پس از لیزر موهای زائد خود به وسیله لیزر ،سعی کنید به مدت چند هفته در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید ،زیرا پوست نسبت به اشعه UV حساسیت دارد ،و امکان دارد در این صورت یک سری عوارضی مشاهده شده و نتایج مطلوب نباشد.بیشتر متخصصان به بیماران توصیه می کنندکه بر روی پوست خود ژل آلوورا صد در صد استفاده کنند.فرد باید به مدت یک ماه از کرم های ضد آفتاب با SPF30 یا بالاتر بر روی پوست خود استفاده نماید.شاید بیمار حساسیت خفیفی بعد از درمان داشته باشد و پوست فرد بعد از درمان دچار مقداری قرمزی و تورم گردد که جای نگرانی ندارد و این عوارض طبیعی می باشد و به زودی برطرف خواهد شد.

برچسب ها: , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مراقبت های دوره بارداری
شنبه 20 بهمن 1397 ساعت 13:38 | بازدید : 60 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

مراقبت های دوره بارداری

مراقبت های دوره بارداری : در این متن تلاش کرده ایم اطلاعاتی کامل از مراقبت های دوران بارداری برای شما عزیزان ارائه دهیم که این مقاله کامل نیست و نیازمند به کار بیشتر می باشد. به همین علت ،آن را به مرور ودر طول زمان تکمیل خواهیم کرد و اطلاعات ان را افزایش خواهیم داد.

مراقبت های دوره بارداری

شرح مراقبت های بارداری

باید بگوییم که مراقبت های بارداری به ویزیت یا چکاپ های خاص در دوران بارداری گفته می شود .این مراقبت ها می توانند کمک زیادی به سالم نگه داشتن مادر و کودکی که در شکم دارد ،بکنند.

به چه علت مراقبت های دوره ی بارداری دارای اهمیت زیادی می باشند؟

در واقع مراقبت های بارداری ،قسمت مهمی از کارهایی است که به سالم ماندن مادر و جنین در طی بارداری کمک می کنند. در طول این پزشک شما ،رشد جنین را پیگیری و آزمایشات روتینی را برای شما تجویز می کند که هدف از آن ها شناسایی و پیشگیری از مشکلات احتمالی در رابطه با مادر و کودک می باشد.به خاطر داشته باشید که این ویزیت های منظم ،فرصت خوبی را برای شما به وجود می آورند تا دباره ناراحتی هایی که دارید،صحبت نمایید وهر پرسشی که در رابطه با بارداری و تولد کودکتان دارید ،را از پزشک بپرسید.

اقدامات زیادی موجود می باشند که مادران می توانند جهت مراقبت از خود در دوران بارداری آن ها را انجام دهند .در صورتی که هر گونه پرسش در مورد رزیم غذایی ،ورزش و فعالیت های بدنی ،آمیزش جنسی ،استفاده از داروها ویا مکمل های غذایی در دوران بارداری دارید،می توانید با ما در میان بگذارید.

چه هنگامی بایست ویزیت های بارداری و مراقبت های بارداری را شروع کرد؟

شما عزیزان می توانید به محض اطلاع از بارداری خود این ویزیت ها و مراقبت ها را شروع نمایید.باید به این نکته اشاره داشته باشیم که بهتر می باشد که پیش از حامله شدن به پزشک مراجعه شود که این کار مراقبت پیش از بارداری نامیده می شود.ولی در صورتی که امکان مراجعه به پزشک را پیش از بارداری ندارید ،شما می توانید به محض بارداری مراقبت های بارداری را شروع نمایید.

بهتر است که ویزیت های مراقبت های بارداری را چند وقت یکبار انجام داد؟

در این مورد باید بگوییم که تعداد این ویزیت ها دارای بستگی مستقیم به مدت بارداری و میزان ریسک حاملگی شما می باشد. در حالت معمولی زمانبندی مراقبت های بارداری برای زنان سالم حدودا ۱۸ تا ۳۵ سال به صورت زیر می باشد:

  • در سی و دو هفته اول بارداری (هر ۴ تا ۶ هفته یک بار)
  • در هفته های سی و دوم تا سی و هفتم بارداری (هر ۲ یا ۳ هفته یک بار)
  • از هفته سی و هفتم تا زمان زایمان ( هر هفته )

ولی به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که شما بارداری پر ریسکی داشته باشید این امکان وجود دارد که پزشک شما ویزیت های زیادی را برای شما توصیه نمایید.

در اولین جلسه ویزیت مراقبت های بارداری چه رخ می دهد؟

نخستین جلسه ویزیت مراقبت های بارداری ،به طور معمول طولانی ترین ویزیت شما خواهد بود .شما در این جلسه با پزشک خود در مورد تاریخچه پزشکی خودتان ]همسرتان و همین طور خانواده تان صحبت خواهید کرد. پزشک متخصص زنان با معاینه بدنی و ازمایشات خون و ادرار ،چکاپ کاملی را از شما انجام خواهد داد تا از سلامت شما اطمینان پیدا کند.که این معاینات شامل موارد زیر خواهند بود :

  • معاینه سینه ها
  • معاینه لگن
  • اندازه گیری قد ،وزن ،فشار خون ،تعداد تنفس و نبض
  • آزمایش پاپ اسمیر
  • در صورت لازم بودن آزمایش های بیماری های آمیزیشی (مانند کلامیدیا ،سوزاک،سفلیس و ایدز)
  • غربالگری دیابت ،کم خونی ،هپاتیت B و سرخچه

دکتر شما همین طور امکان دارد درباره رژیم غذایی و سبک زندی تان و همین طور ویتامین های دوران بارداری با شما صحبت نماید.مهمترین ویتامینی که مادران باید در دوره مصرف نماید ،اسید فولیک می باشد که بهتر می باشد که پیش از باردار شدن شروع به مصرف این ویتامین نمایند.در ویزیت اول ،دکتر اغلب با توجه به نتایج بررسی های اولیه ،یک سری نکات وتغییراتی را در سبک زندگی به شما توصیه خواهند کرد که رعایت این نکات می تواند تضمین کننده یک بارداری سالم وبی خطر برای شما باشد.

نکته :

دقت داشته باشید که مصرف برخی از داروها در دوران بارداری خطرناک می باشد.در صورتی که خواستید هر ونه دارو ویا مکملی را مصرف نمایید ،حتما قبل از آن با پزشک خود مشورت نمایید وقبل از شروع هر گونه داروی جدید با پزشک خود صحبت کنید.

مراقبت های بارداری

در طول جلسات بعدی مراقبت های بارداری چه رخ می دهد؟

در طول جلسه های بعدی پزشک تان شما را معاینه خواهند کرد تا از پیشرفت بارداری و همین طور از سالم بودن مادر و جنین اطمینان حاصل کنند.

در طول ویزیت های مراقبت های بارداری ،امکان دارد پزشک کار های زیر را انجام بدهد:

  • به روز رسانی تاریخچه پزشکی شما
  • بررسی وزن و فشار خون
  • آزمایش ادار
  • بررسی نمودن شکم برای تعیین وضعیت جنین
  • در صورت نیاز نوشتن آزمایش ژنتیک
  • گوش دادن به ضربان قلب جنین
  • اندازه گیری رشد شکم
  • بررسی ورم بارداری

دوباره این نکته را یاد آور می شویم که این چکاپ های مراقبت های دوران بارداری یه زمان مناسبی برای شما می باشد که بتوانید هرگونه پرسش یا نگرانی که از ویزیت قبلی تا به حال را داشته را با پزشک خود در میان بگذارید و از فرصت پیش آمده بیشترین بهره را ببرید.

بدن خانم ها در طی دوران بارداری دچار چه تغییراتی می شود؟

همان گونه که شاید شما هم در بیشتر خانم های اطراف خود که باردار شده اند مشاهده کرده اید ؛هیچ گونه راهی برای فرار از یک سری تغییراتی که در دوران بارداری در بدن خانم ها روی می دهد وجود ندارد.بدون شک بدن شما نیز در طول دوره بارداری دچار تغییرات زیادی خواهد شد.تغییرات زیادی در بدن شما به وجود خواهد آمد و با رشد جنین وزن شما نیز رو به افزایش خواهد بود.اندازه رحم شما به ۱۸ برابر اندازه طبیعی خود خواهد رسید.و به احتمال زیاد سینه های شما نیز بزرگتر خواهد شد.در مورد افزایش وزن باید بگوییم که افزایش وزن تا میزان ۱۶ کیلوگرم در دوران بارداری طبیعی می باشد و امکان دارد برخی از افراد چاق تر هم بشوند.وامکان دارد برخی از افراد متوجه تغییراتی در شکل و میزان موهای بدنشان شوند.

حدودا همه زنان ،متاسفانه امکان دارد که در بارداری خود ،یک سری ناراحتی هایی را احساس نمایند که مشکلات شایع شامل موارد زیر می شوند:

  • سوزش معده
  • حالت تهوع یا استفراغ مخصوصاً در هنگام صبح
  • سینه های حساس ومتورم
  • مشکل در هنگام خوابیدن
  • خستگی
  • درد وناراحتی در پایین شکم و کمر و ران ها
  • یبوست

انجام فعالیت هایی مانند تغییر رژیم غذایی و انجام تمرینات خاص ورزشی می توانند به کم کردن این مشکلات وراحتی شما تا حدودی در این دوران کمک نمایند .بی شک پزشک شما نیز با توجه به پرونده پزشکی و اطلاعاتی که از شما دارد یک سری نکاتی را برای ایجاد راحتی بیشتر شما در طول دوره بارداری به شما توصیه خواهد کرد.

به چه نحوی می توان ناراحتی های ناشی از بارداری را کاهش داد؟

جهت استفراغ و تهوع

  • قبل از اینکه از رختخواب خود بیرون بیاید ، مقداری بیسکویت بخورید.
  • از دمنوش زنجبیل و یا نعنا میل کنید.
  • سعی کنید که به جای یک وعده غذایی سنگین ،چندین وعده ی غذایی سبک در طول روزمیل نمایید.
  • به جای اینکه مایعات را همراه وعده های غذایی خود بنوشید ،سعی کنید آن ها را در میان وعده های غذایی خود بنوشید.
  • سعی کنید که از ادویه های تند ،بوهای قوی و غذاهای چرب استفاده نکنید.

جهت سوزش سر معده

  • سعی کنید که غذای خود را به آرامی و به خوبی بجوید.
  • از وعده های غذایی سبک بیشتر ،به جای وعده های غذایی سنگین استفاده کنید.
  • از دراز کشیدن تا بعد از یک ساعت از غذا خوردن پرهیز کنید.
  • سعی کنید از لباس ها و شلوارهایی استفاده کنید که دور کمرتان آزاد باشد و فشار نیاید.
  • زمان خوابیدن ،با استفاده از بالش سعی کنید سرتان را بالا نگه دارید.

جهت یبوست

  • سعی کنید ورزش کنید
  • بیشتر مایعات بنوشید.
  • غذاهایی میل نمایید که دارای فیبر فراوانی می باشند(مانند سبزیجات و نان سبوس دار).

نکته:در صورتی که شما درد ویا ناراحتی می باشد که با مراقبت های معمولی از بین نمی رود ،می توانید از پزشکتان ( در درمان تایم ) درخواست نمایید تا برای شما دارو تجویز نماید.

برچسب ها: , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لیزر موهای زائد با دستگاه دایود
شنبه 20 بهمن 1397 ساعت 13:36 | بازدید : 56 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

لیزر موهای زائد با دستگاه دایود

لیزر موهای زائد با دستگاه دایود , هزینه ،مزایا و عوارض دستگاه دایود : همه انسان ها به صورت ذاتی دوستدار زیبایی می باشند ولی در برخی از قسمت های بدن وجود موهای زائد مقداری از این زیبایی بدن می کاهد و موجب آزار عده ای از افراد می شوند .و آنها دوست دارند تا از شر این موهای زائد خلاص شوند،ولی رهای از شر این موها به روش های سنتی کاری دشوار و کسل کننده می باشد و برطرف نمودن موهای زائد برخی بخش هاز بدن مانند پاها نیاز به زمان بیشتری هم دارد .به همین خاطر امروزه بر متقتضیان لیزر موهای زائد روز به روز افزوده می شود .لیزر موهای زائد بدن را با دستگاه های لیزر گوناگونی انجام می دهند که یکی از محبوب ترین و کم عوارض ترین نوع این لیزر ها ، لیزر دایود است که در رفع موهای زائد بسیار موثر است.

لیزر موهای زائد با دستگاه دایود

در صورتی که شما هم متقاضی لیزر موهای زائد بدن خود می باشید بهتر است پیش از اقدام برای این کار ،سعی کنید نخست اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را به دست آورید و بعد یک کلینیک لیزر موهای زائد و متخصص خوب برای این کار انتخاب نمایید .چون لیزر دایود دارای تاثیر زیاد و عوارض ناچیزی در از بین برد موهای زائد بدن می باشد ؛به احتمال زیاد پزشک معالج شما این لیزر را برای شما انتخاب خواهد کرد .یکی از محاسن این لیزر این می باشد که شما بلافاصله می توانید نتایج حاصل را ملاحظه نمایید.
در صورتی که شما هم از آن دسته از افراد می باشید که موهای زائد بدنتان کلافه تان کرده است و دیگر از استفاده از وکس و موم و تیغ خسته شده اید!استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد ،می تواند بهترین راه حل مشکل شما باشد.و در بین انواع دستگاه های لیزر ،چون رفع موهای زائد با لیزر دایود بسیار راحتتر می باشد و هم خانم ها و هم آقایان می توانند از آن استفاده نمایند زیرا حس درد و ناراحتی با این لیزر بسیار کم می باشد.

در این لیزر نیز مانند دیگر دستگاه های لیزر مو  ،پالس های لیزر در کسری از ثانیه ،مو را گرم کرده و چون فولیکول های مو را تخریب می کند لذا رشد موهای زائد متوقف می گردد و برخلاف دیگر دستگاه های لیزر دیگری نیازی به عبور چند باره لیزر از یک ناحیه نیست وبه همین دلیل هم به مدت زمان کمتری برای درمان نیاز دارد و به طور همزمان هم تعداد زیادی از فولیکول های مو تحت درمان قرار می گیرند ودر واقع این روش می تواند برای از بین بردن موهای زائد آن بخش از بدن که دارای وسعت بیشتری است،روش مناسبی باشد.همان گونه ک قبلا هم ذکر کردیم چون زمان درمان با این لیزر کوتاه می باشد بنابراین در ۹۰-۸۰ درصد افراد برای درمان به وسیله این لیزر نیاز به ۶-۳ جلسه درمان دارند ،تا موهای زائد آن ها برطرف گردد.در کلینیک لیزر مو ما می توانیم موهای زائد بدن و صورت شما عزیزان را برطرف کرده و شما را از شر این موها راحت نماییم.

موهای زائد کدام قسمت های بدن را می توان با لیزر دایود برطرف نمود:

  • موهای ریش
  • موهای سر
  • موهای سینه
  • موهای زائد پاها
  • موهای زائد چانه
  • موهای زائد کمر
  • موهای زائد زیر بغل ها
  • موهای زائد بیکینی(مردان و زنان)
  • موهای زائد بالای لب

آشنایی با لیزر دایود

این لیزر از فناوری نیمه رسانا استفاده می کند .و نور را در دامنه مرئی مادون قرمز تولید می کند .در این روش پرتو نور در یک گستره باریک روی کروموفورهای مورد نظر در پوست تابانده می گردد.لیزر دایود دارای طول موج بلندی می باشد و نسبت به دیگر دستگاه های لیزر مانند لیزر روبی و لیزر الکساندرایت ،می تواند در عمق بیشتری از پوست نفوذ کرده و بیشترین جذب ملانین را داشته باشد.و این خصوصیت این لیزر موجب شده است که این لیزر یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای رفع موهای زائد بدن به حساب بیاید.و می توان از این لیزر برای انواع پوست و مو استفاده نمود و همین طور برای از بین بردن موهای زائد قسمت های مختلف بدن نیز دارای کار برد می باشد.

درست است که لیزر دایود یکی از بهترین و موثرترین لیزر ها در رفع موهای زائد می باشد ولی با این وجود در کلینیک لیزر مو ،متخصصین با توجه به نوع پوست و جنس موهای فرد ،سعی می کنند که برای از بین بردن موهای زائد فرد متقاضی ،یک لیزری را برای فرد انتخاب نمایند که متناسب با نوع پوست و جنس موهای او باشد تا نتیجه مطلوب و رضایت بخش باشد.

نحوه عملکرد لیزر دایود به چه صورتی می باشد؟

در حقیقت این لیزر یک روش تقریباً جدید برای از بین بردن موهای زائد به شمار می آید که نسبت به روش های دیگر ،روشی کاملاً متفاوت به شمار می آید.فرق لیزر دایود با دیگر دستگاه های لیزر در نحوه تولید لیزر می باشد .در واقع لیزر دایود شامل دایود ها و نیمه هادی هایی می باشد که برای تولید منبع نور لیزر در کنار هم قرار گرفته اند.این لیزر دارای طول موج ۸۱۰-۸۰۰ نانومتر می باشد و می توان طول موج این لیزر را با توجه به افراد مختلف و نیاز درمانی مختلف ،تغییر داد .در واقع چگونگی تغییر طول موج لیزر به وسیله تغییر برخی از پارامترها مانند جریان دیودها می باشد.یکی از محاسن این لیزر این می باشد که از ایم لیزر می توان برای از بین بردن موهای زائد بدن افرادی که دارای پوست تیره می باشند هم استفاده نمود.و همین طور برای از بین بردن موهای ضخیم و خشن نیز مناسب می باشد .این لیزر در میان اقایان دارای طرفداران زیادی می باشد چون این لیزر در از بین بردن موهای زائد کمر و سینه ی مردان که برای آن ها رفع موهای زائد این نواحی اهمیت زیادی دارد ،بسیار موثر می باشد و توانسته است که رضایت آقایان را جلب کند .

استفاده از لیزر دایود برای از بین بردن موهای زائد بدن چه افرادی می تواند روش مناسبی باشد؟

با دقت به این مسئله که این لیزر یکی از روش های امن و مطمئن به شمار می آید که دارای نتایج دراز مدتی می باشد،می توان گفت که بی شک می تواند برای همه افراد با انواع پوست مناسب باشد.البته در استفاده از این لیزر ،افرادی که دارای پوست روشن با موهای تیره می باشند ،برای رسیدن به نتیجه مطلوب و رضایت بخش نیاز به تعداد جلسات کمتری دارند .اما آن تعداد از افراد که دارای پوست تیره تری می باشند،از آنجایی که پوست تیره مقداری از انرژی لیزر را جذب می کند،بنابراین این افراد برای از بین بردن موهای زائد خود با لیزر دایود ،نیازمند تعداد جلسات درمانی بیشتری می باشند.و همچنین برای افراد با پوست تیره ،جهت جلوگیری از سوختگی پوست از انرژی کمتری استفاده می شود.

افرادی که لیزر درمانی را برای از بین بردن موهای زائد خود انجام می دهند ،به مدت چند هفته بعد از لیزر برای جلوگیری از عوارض و آسیب دیدگی نباید در معرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرند .متاسفانه هنوز برای از بین بردن موهای خاکستری و بلوند ،تکنینک و روش خاصی وجود ندارد ولی این امکان وجود دارد که بتوان موهای قهوه ای و روشن و قرمز را به شکل موثرتری از بین برد ولی این کار نیز نیازمند تعداد جلسات وزمان بیشتری می باشد.در واقع لیزر برای پوست های روشن با موهای تیره از همه رنگ پوست و مویی مناسبتر می باشد.

برطرف نمودن موهای زائد به روش دایود دارای چه مزایایی می باشد؟

  • در این روش می توان سطح بیشتری از پوست را هدف قرار داده و موهای زائد آن قسمت را از بین برد.
  • درمان با این روش سریع و دوره بهبودی ان کوتاه می باشد.
  • احتمال آسیب دیدی اپیدرم در این روش کمتر می باشد.
  • می توان از این روش برای از بین بردن موهای زائد پوست های تیره نیز استفاده نمود.
  • این لیزر دارای طول موج خاصی نمی باشد و می توان طول موج را برای افراد و درمان های مختلف تغییر داد.
  • این لیزر دارای طول موج بلندتری بوده و می تواند به صورت امن و بی خطر به عمق پوست نفوذ کند.

چگونگی آماده شدن برای لیزر دایود برای برطرف کردن موهای زائد بدن

افراد متقاصی لیزر موهای زائد ، باید قبل از عمل لیزر ،یک سری نکاتی را رعایت کنند تا نتیجه رضایت بخشی از عمل لیزر به دست آورند که این نکات عبارت اند از:

  1. پیش از شروع جلسه درمان با لیزر،از دئودورانت یا لوسیون های پوستی که سبب تحریک پوست می گردند ،به کار نبرید.
  2. پوست خود را بدون استفاده از نور آفتاب برنزه نکیند .و چانچه هم که بیشتر در هوای آزاد قرار می گیرد سعی کنید از کرم های ضد آفتاب با SPF15 و یا بیشتراستفاده نمایید.
  3. حدود دو هفته قبل از جلسات درمانی از برداشتن موهای زائد بدنتان اپیلاسیون و موم اجتناب کنید و ناحیه تحت درمان را یکی دو روز قبل از درمان با روشی که پزشک معالجتان توصیه کرده است اصلاح نمایید.

لیزر دایود برای برطرف نمودن موهای زائد بدن

برای اینکه فرد متقاضی لیزر موهای زائد بدن ،بتواند از مزایای لیزر دایود بهرهمند گردد ،باید از همه ی هفت روش لیزر درمانی برای برطرف نمودن موهای زائد استفاده نماید.همان گونه که گفتیم برای پیشگیری از آسیب دیدگی پوست برای افراد با وست تیره انرژی کمتری به کار برده می شود و حدود ۸تا ۹ جلسه درمانی برای رسیدن به نتیجه مطلوب برای اینگونه افراد مورد نیاز می باشد.

برطرف نمودن موهای زائد با استفاده از لیزر دایود دارای چه معایبی می باشد؟

  • در این روش ممکن است کهیر ایجاد شود.
  • این روش برای موهای روشن و ظریف دارای تاثیر کمتری می باشد ولی این روش سریع بوده وطول دوره درمان نیز کوتاه می باشد.
  • در این روش سطح بیشتری از پوست با سرعت بیشتر درمان می گردد.
  • در این روش عوارض جانبی کمتر مشاهده می شود که شامل سوختگی و تغییر رنگ پوست می باشد.
  • استفاده از این لیزر برای افرادی که دارای پوست تیرتر می باشند روش مناسبی است ولی باید از انرژی کمتری برای این افراد استفاده شود.

بعد از عمل لیزر درمانی فرد باید چه اقداماتی را انجام دهد؟

پس از لیزر درمانی حتما افراد باید از کرم های صد آفتاب استفاده کنند و در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرند و سعی کنند از لباس های محافظ به تن کنند. و نتیجه دلخواه را هم می توان پس از چند هفته بعد از درمان مشاهده کرد.پس از عمل لیزر امکان دارد پوست مقداری قرمز و متورم شود که می توان از کمپرس سرد برای کاهش درد استفاده نمود و فرد می تواند بعد از لیزر درمانی ،موهای خود را اصلاح کند.

برچسب ها: , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دلایل رشد موهای زائد در زنان , لیزر موهای زائد زنان
شنبه 20 بهمن 1397 ساعت 13:31 | بازدید : 72 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

دلایل رشد موهای زائد در زنان , لیزر موهای زائد زنان

دلایل رشد موهای زائد در زنان , لیزر موهای زائد زنان : در حقیقت همه افراد از رشد موهای زائد در بدن خود ناراضی می باشند زیرا این موها در اغلب بخش های بدن موجب آزار افراد می شود و زیبایی فرد را نیز تحت الشعاع قرار می دهد بخصوص این مسئله برای خانم ها دارای اهمیت زیادی می باشد ،زیرا خانم ها به زیبایی بیشتراهمیت می دهند و دوست دارند که همیشه تمیز و مرتب و زیبا باشند.اما وجود این موهای زائد مایه خجالت خانم ها بوده و اعتماد به نفس آن ها را تا حد زیادی پایین می آورد .

لیزر موهای زائد زنان

متاسفانه برطرف نمودن موهای زائد با روش های سنتی قدیمی ،یک فرآیند خسته کننده ودشوار می باشد و نیاز به مدت زمان زیادی دارد و به غیر از آن درد آور بوده و احساس ناراحتی به همراه دارد.و با این همه زحمتی که از بین می روند دوباره پس از چند روز رشد خواهند کرد.و نمایان خواهند شد و نیاز به اصلاح مجدد خواهند داشت.بروز موهای زائد در برخی موارد به غیر از انکه دارای تاثیر زیادی در زیبایی و همین طور اعتماد به نفس فرد می باشد ؛می تواند علامت اختلال و عدم تعادل هورمونی نیز باشد و مشکلات داخلی زیادی را به وجود آورد ،لذا این مسئله دارای اهمیت زیادی بوده و نیازمند درمان می باشد.

ما باید به رشد موهای زائد خود توجه جدی داشته باشیم ،اگر موهای زائد بدن به شکل پرکنده باشند ویا تراکم موها زیاد باشد ؛به هر حال باید دلایل آن مورد بررسی قرار گرفته و درمان گردند ،پیش از انکه موجب مشکلات جدی شوند.

همه ما می دانیم که رشد موهای زائد ،یک امر نگران کننده برای بیشتر خانم ها می باشد و این عارضه موجب ناراحتی اکثر خانم ها می شود .به همین خاطر هم هست که کلینیک های زیبایی ،درمان های مختلفی مانند لیزر درمانی های گوناگون را برای برطرف نمودن موهای زائد بدن ارائه می نمایند.در واقع لیزر درمانی یکی از موثرترین و بهترین روش های از بین بردن موهای زائد به شمار می آید.در این روش درمانی ،پرتو نور لیزر ،سلول های تولید کننده مو یعنی فولیکول های مو را مورد هدف قرار داده و آنها را تخریب می کنند و بدین صورت رشد مو را متوقف می سازند و به همین خطر هم درمان با لیزر یک روش دائمی و بلند مدت می باشد.

در کلینیک لیزر مو پیش از انجام عمل لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن ،فرد متقاضی عمل لیزر به وسیله یک متخصص مورد معاینه قرار می گیرد تا با توجه به رنگ پوست و نوع و جنس موهای زائد او ،یک روش درمانی مناسب برای او انتخاب گردد.و همین طور پزشک متخصص در مورد مراقبت های بعد از لیزر نیز یک سری نکاتی را به بیمار توصیه می کند و توضیح می دهد تا نتیجه عمل لیزر رضایت بخش بوده و نتیجه مطلوبی حاصل شود .و بیمار پس از کسب اطلاعات کافی در مورد لیزر درمانی ،اقدام به لیزر درمان برای برطرف نمودن موهای زائد خود به طور دائمی می کند.

نواحی لیزر موی زائد زنان

دلایل رشد موهای زائد

رشد موهای زائد در بدن دارای دلایل مختلفی می باشد که از جمله مهمترین آن ها عبارت اند از:

اختلال هورمونی

گاهی اوقات امکان دارد که خانم ها دچار یک سری بیماری هایی باشند که موجب تولید بیش از حد هورمون های مردانه شود و در اثر افزایش هورمون مردانه نیز موهای زائد در بدن زنان و صورت آنها بیش از اندازه رشد می کند و منجر به بیماری پرمویی در زنان (هیرسوتیسم) می گردد.از جمله این بیماری ها می توان به تخمدان پلی کیستیک ،تومورهای تخمدان اشاره کرد که از جمله عوامل شایع عدم تعادل هورمون ها می باشند.و یا مانند اختلال های غدد فوق کلیوی که موجب به هم خوردن تعادل هورمون های بدن شده و باعث می شوند که موهای زائد بیش از اندازه رشد نمایند ،عبارت اند از:

  1. سندرم کوشینگ
  2. هیپرپلازی مادرزادی آدرنال
  3. سرطان غده فوق کلیوی
  4. تومور در ناحیه فوق کلیوی

ژنتیک

از جمله مواردی که موجب رشد موهای زائد بیشتر می شود ،ژنتیک می باشد ،در صورتی که اعضای خانواده شما دارای موهای زائد زیادی می باشند ،به عنوان مثال دارای صورت پر مویی می باشند ؛بنابراین شما هم مستعد رشد موهای زائد زیادی خواهید بود .در صورتی که موهای زائد شما به شکل ژنتیکی و وراثتی رشد می کنند ،بنابراین تنها راه چاره شما این می باشد که بهترین راه حل را برای رفع آنها بجویید.

مصرف دارو

امکان دارد مصرف برخی از داروها نیزموجب افزایش رشد موهای زائد در خانم ها شوند،مانند قرص های ضد بارداری ،داروهای استروئیدی و هورمونی.بنابراین بهتر است که خانم ها داروهای زیر را با احتیاط بیشتری مصرف کنند تا از بروز موهای زائد بیش از حد جلوگیری شود:

  • تستوسترون
  • مصرف انواع استروئید به خصوص آنابولیک
  • مصرف ماینوکسیدیل در غلظت و مقادیر بالا
  • سیکلوسپورین

افزایش آندروژن

از دیگر عوامل رشد بیش از اندازه موهای زائد در خانم ها ،افزایش آندروژن یا همان هورمون مردانه است.همان گونه که شاید شما هم بدانید در بدن خانم ها نیز مقداری آندروژن وجود دارد اما هنگامی که مقدار آندروژن در بدن خانم ها بیش از حد نرمال آن گردد ،باعث افزایش تعداد موهای زائد به ویژه در صورت زنان می گردد.در حقیقت رشد بیش از اندازه موهای زائد در بدن به دلیل واکنش بدن به افزایش آندروژن است.و هر زمان هم که میزان آندروژن به حد نرمال رسید ،دیگر رشد موهای زائد عادی خواهد شد.

سایر دلایل رشد موهای زائد

به غیر از مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد ،عوامل دیگری هم مانند مصرف قرص های ضد بارداری می تواند میزان آندروژن را افزایش داده و منجر به افزایش موهای زائد گرددو همین طور داروهای دیگری مانند داروهای بیماری صرع ،میگرن ،اسکیزوفرنی ،فشار خون بالا ،سردرد و… نیز می توانند سبب افزایش رشد موهای زائد شوند.

چه زمانی می توان گفت که فرد دچار پرمویی یا همان تعداد زیاد موهای زائد می باشد؟

این مسئله که به چه مقدار از موهای زائد پر مویی گفته می شود در حقیقت به فرهنگ هر ملت و شخص و نظر شخصی افراد بستگی دارد .زیرا امکان دارد داشتن مقداری موی زائد برای فردی اصلاً مسئله ی مهمی نباشد در حالی داشتن همین مقدار موی زائد برای شخص دیگری ممکن است بسیار آزار دهنده باشد و موجب نارضایتی او شود ودر هر صورت این امر به خود شخص ومیزان راحتی او وابسته می باشد و یک مسئله شخصی می باشد.

در صورتی که موهای زائد برای فردی مشکلی به وجود نمی آورد و موجب ناراحتی او نمی شود ،در این شرایط تصمیم با خود آن فرد می باشد که آیا دوست دارد که پوستی صاف و بدون مو داشته باشد ویا به نحوی با موهای زائد بدن خود کنار بیاید.اما چناچه فردی متوجه شد که رشد موهای زائد شدت گرفته است ویا موهای زائد روز به روز تیره تر و ضخیم تر می شوند و یا اینکه ناحیه ای که موهای زائد در آن رشد می کنند،گسترش پیدا کرده است باید اقدام به درمان و پیدا کردن دلیل این کارشود.

برچسب ها: , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لیزر موهای زائد کل بدن،لیزر کامل بدن ،هزینه لیزر کامل بدن
شنبه 20 بهمن 1397 ساعت 13:28 | بازدید : 75 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

لیزر موهای زائد کل بدن،لیزر کامل بدن ،هزینه لیزر کامل بدن

لیزر موهای زائد کل بدن ، لیزر کامل بدن ، هزینه لیزر کامل بدن , لیزر فول بادی : موهای زائد در تمامی نواحی بدن ما انسان ها رشد می کنند و موجب آزار عده ای از ما ها می شوند و همه ما آرزو داریم که برای همیشه بتوانیم از شر این موهای زائد خلاص شویم و آن ها را از بین ببریم .

متاسفانه موهای زائد در اکثر نواحی بدن ما مانند زیربغل ،پاها ،کشاله ران ،بازوها پشت وناحیه بیکینی (ناحیه تناسلی) و.. رشد می کنند .شاید برای تعدادی از افراد موهای زائد پشت و یا بازوها اذیت کننده باشد و بخواهند که موهای زائد این نواحی را از بین ببرند.ولی وجود دارند افرادی هم که به طور کلی از وجود موهای زائد کلافه شده اند و می خواهند از شر همه ی این موها خلاص شوند و و دوست ندارند حتی یک تار موی زائد هم در بدنشان وجود داشته باشد.

همان طور که می دانید نمی توان برای از بین بردن همه ی موهای زائد بدن روش های سنتی و قدیمی مانند اپیلاسیون ،موم ووکس و…را به کار برد .ولی خوشبختانه امروزه با وجود فناروری لیزر ،ما می توانیم برای از بین بردن موهای زائد کل بدن از لیزر استفاده نماییم.و امروزه با پیشرفت تکنولوژی در پزشکی زیبایی ،دستگاه های لیزر مختلفی با قدرت بالا جهت لیزر نمودن مو های زائد بدن طراحی و به بازار عرضه شده است که کلینیک های لیزر مو با بهره گیری از این دستگاه ها لیزر موهای کل بدن را میسر ساخته اند.

لیزر موهای زائد کل بدن

چگونگی لیزر موهای کل بدن در کیلینیک لیزر مو

همچنان که در بالا هم اشاره کردیم می توان نتیجه گرفت که برای برطرف نمودن موهای زائد کل بدن ،بهترین و موثرین روش ،لیزر موهای زائد بدن می باشد.بیشتر افراد و به خصوص خانم ها به زیبایی و لطافت پوست خود اهمیت زیادی می دهند و علاقه مند می باشند که همیشه پوستی صاف و لطیف و بدون مو داشته باشند.و باید بگوییم که بر طبق آمار بیشتر متقاضیان لیزر موهای زائد ،خانم ها می باشند.همه زنان دوست دارند زمانی که در یک مراسم عروسی حضور پیدا می کنند ؛بتوانند بهترین و به روز ترین نوع لباس های مجلسی موجود در بازار را به تن کنند و یا برای همه خانم ها اهمیت دارد هنگامی که با دوستان خود به استخر یا ساحل می روند ،بتوانند بهترین و شیک ترین لباس شنا را به تن کنند.

لیزر فول بادی

بیشتر این لباس ها به خصوص لباس های زیر طوری طراحی شده اند که نمی توانند همه نواحی بدن را بپوشانند بنابراین پوست بدن در برخی نواحی نمایان است ، لذا برای اینکه موهای زائد این نواحی دیده نشود ،لیزر کل بدن می تواند بهترین راه حل این مشکل باشد.و با این کار می تواند خیال شما برای همیشه آسوده باشد و می توانید با یک خیال راحت وارد محیط شوید و با اطرفیان خود گفتگو کنید بدون انکه نگران نمایان شدن موهای زائد خود باشید و در ضمن اعتماد به نفس شما نیز تا حد زیادی بالا خواهد رفت.

لیزر موهای زائد کل بدن دارای چه مقدار هزینه می باشد؟

همان گونه که از نام این لیزر نیز مشخص است ، در این لیزر موهای کل بدن و پوست را در بر می گیرد و بنابراین جلسات درمانی زیادی برای این کار مورد نیاز است .فرد باید توجه داشته باشد که می خواهد کل بدن خود را لیزر نماید و تنها یک ناحیه خاص مد نظر نیست .بنابراین این کار برای فرد دارای هزینه و قیمت بالایی خواهد بود. شما باید همیشه بهترین قیمت لیزر مو را در بهترین کلینیک لیزر مو تجربه نمایید .در کلینیک لیزر مو،مشاورین ما آماده هستند تا بهترین راهنمایی ها را در خصوص لیزر موهای زائد کل بدن در اختیار شما قرار دهند.

لیزر موهای زائد کل بدن (فول بادی ) دارای چه مزایایی می باشد؟

  • لطافت و براقی کل بدن
  • برطرف شدن موهای زائد بدن به طور دائمی
  • در برخی از موارد نیز سیاهی برخی از نواحی موهای زائد مانند ناحیه بیکینی و زیر بغل برطرف می شود.
  • لطلفت و تمیزی پوست
  • کنار گذاشتن روش های قدیمی برای برطرف نمودن موهای زائد بدن مانند تراشیدن و …
  • بالا رفتن اعتماد به نفس فرد در میان اطرافیان به خصوص در مراسم عروسی و استخر و…
  • پوشیدن هر نوع لباس زیر زیبا و بروز با خیالی راحت در استخر
  • و…

لیزر موهای زائد کل بدن در کلینیک لیزر مو ( فول بادی )

کلینیک تخصصی ما یکی از بهترین و مجهزترین کلینیک های لیزر مو در تهران است که مجهز به انواع دستگاه های روز دنیا برای لیزر موهای زائد می باشد .در کلینیک ما متخصصین و مشاورین به طور دائمی آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشند.ما در این کلینیک خوشبختانه از همکاری پزشکان با تجربه و ماهر در کار خود بهره می بریم و همین طور با تکنسین های آموزش دیده ی حرفه ای همکاری داریم که می توانند لیزر موهای زائد کل بدن را با کمترین عارضه ای برای متقاضیان انجام دهند.
شما در صورتی که متقاضی لیزر موهای زائد کل بدن خود می باشید می توانید برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز در این زمینه با شماره های درمان تایم داشته باشید.

برچسب ها: , , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مشاوره و معاینه پیش از بارداری , مراقبت های پیش از بارداری
شنبه 20 بهمن 1397 ساعت 13:26 | بازدید : 73 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

مشاوره و معاینه پیش از بارداری , مراقبت های پیش از بارداری

مشاوره و معاینه پیش از بارداری , مراقبت های پیش از بارداری : می توان گفت که اقدام برای بارداری ،یکی از مهمترین تصمیماتی می باشد که زوج های جوان در طول زندگی مشترک خود می گیرند.از مهمترین خدماتی که به وسیله ارائه می گردد،خدمات تخصصی مشاوره و معاینه پیش از بارداری می باشد.در این نوشته به طور مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

مشاوره و معاینه پیش از بارداری

معاینات و مشاوره های پیش از بارداری دارای چه اهمیتی می باشند؟

همان گونه که قبلاً هم اشاره داشتیم ،اقدام به باردار شدن یکی از تصمیمات مهمی می باشد که زوج های جوان می گیرند که در واقع زندگی آن ها را کاملاً تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ایجاد تغییرات زیادی در زندگی آن ها می گردد.بر همی پایه ،کسب آگاهی و داشتن آمادگی قبل از اقدام به باردار شدن می تواند یک مسئله ضروری باشد.اقدامات پیش از باردار شدن ،یک سری معاینات ،آزمایشات و مشاورات پزشکی را شامل می گردد که به وسیله متخصص زنان و زایمان انجام و زوجین را از بابت فیزیکی و روحی جهت بچه دار شدن آماده می سازد.انجام این اقدامات ،دارای نقش موثری در ایجاد یک بارداری سالم ،راحت و حداقل رساندن مشکلات در طول این دوران می باشد.موقع انجام این معاینات و آزمایشات بایست حداقل سه ماه پیش از اقدام به بارداری باشد.

انجام مشاوره پیش از بارداری توسط متخصص زنان خوب ،در داشتن یک بارداری خوب دارای نقش به سزایی می باشد.

اهداف کلی انجام معاینات و مشاوره های پیش از بارداری چیست؟

  1. به وجود آوردن آمادگی در زوجین از لحاظ فیزیکی و روحی جهت بارداری و قبول مسئولیت ها و تعهدات فزند دار شدن.
  2. افزایش و حفظ سطح سلامتی مادر در زمان بارداری،زایمان و بعد از زایمان که دارای نقش مهمی در پیشگیری عوارض ناشی از بارداری و مرگ و میر مادران است.
  3. حفظ کردن سلامتی کودک در دوران بارداری و به دنیا آمدن یک کودک سالم .(این مسئله با جلوگیری از ناهنجاری های جنین صورت پذیر می باشد)
  4. شناسایی کردن مشکلات ژنتیکی و بیماری های پنهان در زوجین و انجام اقدامات لازم برای درمان آن ها.
  5. پیش گیری از سقط جنین ،مرگ و میر در نوزادان و تولد نارس یا زایمان های زود رس.

مراجعه کردن به متخصص زنان و زایمان پیش از بارداری

در زمان مراجعه به پزشک ،دکتر با انجام یکی سری اقدامات روتین که شامل پرسش سوال های خاص ،انجام معاینات پزشکی و نوشتن یک تعداد آزمایشات مربوط به بارداری سالم می باشد ،به یک سابقه پزشکی از بیمار دست پیدا می کند.و سپس متخصص با بررسی آن ها به مشکلات احتمال دارد برای مادر و جنین در دوران بارداری به وجود آیند ،آشنا می گرددو سعی می کند که به درمان آن ها و آگاه سازی فرد بپردازد.همین طور در صورتی که فرد دارای سوالاتی در زمینه بارداری خود باشد می تواند برای رفع ابهام آن ها را با متخصص مطرح نماید.در ادامه شما را با اقدامات مربوطه آشنا خواهیم کرد.

پیشنهاد اولیه در مورد مشاوره ها و معاینات پیش از بارداری این می باشد که زوجین سعی کنند باهم همراهی کامل داشته باشند .و با همدیگر تصمیم به بچه دار شدن بگیرند واز لحاظ روحی و روانی آماده باشند.همین طور بهتر است در کنار معاینات خانم ها به وسیله متخصص زنان و ،آقایان نیز به وسیله یک متخصص اورولوژیست در مورد مسائل مربوط به مردان ،مانند مشکلات احتمالی بیضه و اسپرم و عفونت های جنسی و اداری معاینه گردند.

سوال ها و پرسش های پیش از بارداری

متخصصان برای اینکه با سوابق زندگی و پزشکی فرد مراجعه کننده آشنا شوند یک سری سوالاتی را از فرد می پرسند که از جمله این سوالات می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • میزان سن فرد
  • سلامت عمومی و سبک زندگی او
  • در صورتی که خانم شاغل باشد ،شغل فرد
  • میزان انجام ورزش
  • عادات غذایی فرد
  • چگونگی وضعیت روحی و عاطفی
  • چگونگی چرخه قاعدگی فرد (با اختلالات قاعدگی و چگونگی درمان آن آشنا شوید)

در صورتی که شما یک چرخه قاعدگی نرمال داشته باشید می تواند نقش زیادی در باردار شدن شما داشته باشد.

  • سابقه های بیماری های ژنتیکی در خانواده خانم و همسر او
  • سوابق بیماری هایی مثل :دیابت ،صرع و نارحتی های قلبی و …
  • داشتن سوابق آلرژیکی
  • استفاده از داروهای خاص به وسیله فرد
  • سوابق بارداری و یا سقط جنین
  • سوابق جراحی
  • استفاده از دخانیات و الکل

انجام دادن معاینات تخصصی پیش از بارداری

در هنگام مراجعه به پزشک یک سری معاینات تکمیلی برای شما انجام خواهد داد که شامل موارد زیر هستند:

  • اقدام به اندازه گیری قد و وزن فرد و مشخص کردن شاخص توده ی بدنی یا bmi
  • بررسی واندازه یری فشار خون فرد
  • بررسی میزان نبض و تنفس فرد مراجعه کننده
  • انجام معاینات واژن جهت بررسی آن از لحاظ عفونت ،زگیل تناسلی ،وجود توده ویا ضایعه ،میزان حساسیت به لمس و دیگر مشکلات
  • انجام معاینات داخلی تناسلی با هدف بررسی عفونت ها و کیست ها
  • بررسی رحم جهت وضعیت مخاط دهانه رحم و همین طور وضعیت خود رحم
  • مورد بررسی قرار دادن لگن و وضعیت آن جهت تشخیص مشکلات مربوط به لگن
  • مورد بررسی قرار دادن غده تیروئید با لمس آن
  • معاینه پوست برای احتمال وجود بثورات پوستی
  • معاینه کردن شکم به منظور بررسی میزان طحال و کبد
  • مورد معاینه قرار دادن چشم ها جهت بررسی احتمال وجود کم خونی
  • معاینه سینه ها از لحاظ وجود توده ویا ترشح (از سرطان سینه چه می دانید)
  • در صورت نیاز ،انجام تست پاپ اسمیر

در صورتی که شما هم تصمیم به بچه دار شدن دارید ما به شما عزیزان توصیه می کنیم که از خدمات کامل معاینات و مشاوره های پیش از بارداری استفاده نمایید .با گذراندن تست ها و ازمایشات کامل پیش از بارداری ،می توانید یک بارداری سالم و بی خطر داشته باشید.برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره با شماره می توانید تماس حاصل نمایید.

آزمایشات پیش از بارداری

جهت بررسی بیشتر و دقیق تر یک سری آزمایشات به وسیله متخصص تجویز می گردد.دقت داشته باشید که انجام همه این آزمایشات لازم و ضروری نمی باشد و پزشک تنها بر اساس سوابق فرد و نتایج بررسی های خود ،تنها تعدادی از این آزمایشات را تجویز می نماید.

آزمایشات پیش از بارداری شامل موارد زیر می شوند:

غربالگری ژنتیک :

سابقه خانوادگی ،نژاد و سن از جمله عواملی می باشند که احتمال متولد شدن نوزاد مبتلا به بیماری های مادرزادی ژنتیک را افزایش می دهند که می توانند کیفیت و طول عمر کودک را تحت تاثیر قرار دهند .از نمونه ی این بیماری ها می توان به تالسمی ،آنمی سیکل سل ،سیستیک فیبروزیس ،فنیل کتونوری و … اشاره داشت.

تست های تشخیصی عفونت های جنسی قابل انتقال :

این تست ها جهت تشخیص و شناسایی بیماری هایی مانند :هپاتیت B ،کلامیدها ،سفلیس ،HIV ،و …صورت می پذیرد.

آزمایش شمارش خون کامل :

در این آزمایش ،به بررسی کامل گلبول های خون پرداخته می شود و وجود هر گونه کم خونی و مشکل دیگری مشخص می گردد.

آزمایش بررسی آنتی بادی ها :

فدف از این آزمایش این می باشد که با بررسی سطح انتی بادی ها ،ایمنی فرد در مقابل بیماری ها مورد بررسی قرار گیرد.

آزمایش قند خون ناشتا :

در این آزمایش نیز احتمال ابتلا به دیابت مورد بررسی قرار می گیرد.

آزمایش تروئید :

این آزمایش هم با هدف تشخیص و بررسی مشکلاتی از قبیل کم کاری ویا پر کاری تیروئید صورت می گیرد.

آزمایش مشخص کردن گروه خونی و Rh :

این آزمایش نیز جهت پیشگیری از احتمال اختلالات خونی مادر و جنین در دوران بارداری صورت می پذیرد.

واکسیناسیون پیش از بارداری

در صورتی که متخصص یک آزمایش ساده انجام دهد تشخیص می دهد که در صورت نیاز بایست تعدادی از واکسن ها را برای فرد مراجعه کننده تجویز کند ویا نه.مهمترین واکس های تجویزی شامل موارد زیر می شوند:

  • واکسن کزاز
  • واکسن هپاتیت B
  • واکسن سرخچه
  • واکسن آبله مرغان
  • واکسن دیفتری و کزاز
  • واکسن آنفلوانزا

سعی کنید که واکسیناسیون پیش از بارداری را حتما زیر نظر متخصص زنان انجام بدهید.

استفاده از مکمل های غذایی و دارویی پیش از بارداری

متخصص زنان و زایمان در این مرحله با بررسی آزمایشات مربوطه ،در صورت نیاز ،مصرف تعدادی از مکمل ها را تجویز می کند که عبارت می باشند از :

  • اسید فولیک : استفاده از این دارو از برخی نواقص مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا جلوگیری می نماید.
  • ویتامین D : این ویتامین دارای نقش زیادی در دوران بارداری می باشد و کمبود آن در دوران بارداری منجر به کم بود کلسیم و سپس منجر به پوکی استخوان مادر باردار ،پری اکلامپسیا ،کم وزنی کودک زمان تولد وافزایش خطر ابتلا به تشنجات تتانیک نوزادان می شود.ویتامین D برای افراد با پوست تیره افرادی که کمتر در معرض آفتاب قرار دارند ،افرادی که در رژیم غذایی آن ها این ویتامین وجود ندارد و همین طور برای افراد چاق این ویتامین توصیه می گردد.
  • آهن : به علت قاعدگی ماهانه و رژیم غذایی کم آهن ؛بسیاری از خانم ها دارای ذخایر آهن کمی می باشند .مصرف اهن و داشتن ذخایر آهن ،می تواند بدن خانم را برای نیاز های جنین در دوران بارداری آماده نماید.
  • کلسیم : همان گونه که همه ی خانم ها تا حدودی می دانند ،سالم سازی استخوان ها جهت بارداری یک امر ضروری می باشد .در صورتی که در رژیم بارداری کلسیم کافی وجود نداشته باشد ،امکان دارد جنین از استخوان های مادر کلسیم جذب نماید .در این شرایط مادر می تواند در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار بگیرد.

مراجعه کردن به دندانپزشک پیش از بارداری

در واقع بارداری برای درمان های دندانپزشکی یک مانعی نمی باشد ولی بهترین زمان برای این مراقبت ها پیش از بارداری می باشد .چون احتمال تولد نوزاد کم وزن و زایمان زودرس در اثر عفونت های دهان و دندان وجود دارد.بنابراین مراقبت های دندانپزشکی پیش از بارداری می تواند یک امر مهمی به شمار آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره و مراقبت های پیش از بارداری شما می توانید به درمان تایم تماس حاصل بفرمایید.

برچسب ها: , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روش های دفع سنگ کلیه
شنبه 20 بهمن 1397 ساعت 13:23 | بازدید : 56 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

روش های دفع سنگ کلیه

روش های دفع سنگ کلیه : حتما کسانی که تجربه کرده اند می دانند که یکی از زجرآورترین دردها، درد سنگ کلیه می باشد به طوری که به جرات می توان گفت که دردی شبیه به درد زایمان و یا حتی به مراتب شدیدتر از درد زایمان دارد.کسانی که دچار سنگ کلیه می باشند ،همواره به دنبال راهی هستند که بتوانند از این مشکل رهایی یابند یا دست کم روش هایی غیر دارویی را جستجو می کنند که بتوانند درد آن را تسکین دهند.

دفع سنگ کلیه

درد سنگ کلیه دارای چه علائمی می باشد؟

سنگ کلیه تا زمانی که کلیه را از کار بیندازد می توان بدون علامت باشد،یعنی امکان دارد کلیه سنگ بسازد ،هیچ علامتی را هم از خود نشان ندهد و کسی هم متوجه نشود ودر نتیجه روزی کلیه را نارسا کند.ولی یکی از مهم ترین علائم سنگ کلیه درد است.

این درد اغلب شب ها شروع می شود و فرد را از خواب بیدار می کند .در حقیقت درد سنگ کلیه شدید و غیر قابل تحمل می باشد.یکی دیگر از علائم سنگ،تغییر رنگ ادرار به صورت خونی یا رنگ چای شدن است.درد سنگ کلیه اغلب همراه با تهوع و استفراغ است.تعدادی از بیماران سنگ کلیه با علامت عفونت مراجعه می نمایند.در این موارد ،سنگ کلیه جزو اورژانس های پزشکی می باشد وبایست فوراً به آن رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید : درمان سنگ کلیه

چه دارویی برای رفع درد سنگ کلیه مناسب می باشد؟

بهترین دارو که در زمان درد سنگ کلیه سریع جواب می دهد ،استفاده از شیاف دیکلوفناک یا ایندومتاسین می باشد.از مسکن های دیگر مانند استامینوفن یا ژلوفن یا سلکسیب و میشه استفاده کرد.در مواردی هم که درد خیلی شدید باشد باید به اورژانس مراجعه کرد تا آمپول پتیدین یا مورفین تزریق کنند.

سنگ کلیه به چه دلیلی تشکیل می شود؟

هنگامی که غلظت مواد در ادرار زیاد شود،زمینه تشکیل سنگ در ادرار فراهم می گردد.هنگامی که این هسته اولیه ایجاد شد ،دیگر مواد دور این هسته رسوب می کنند و سنگ بزرگ می شود. بنابراین باید مصرف مایعات زیاد باشد تا سنگ سازی صورت نگیرد.

روش دفع سنگ کلیه

در هر کسی که با درد سنگ کلیه به متخصص اورولوزی یا فوق تخصص کلیه ومجاری ادراری مراجعه می نماید ،بهتر می باشد سونوگرافی کلیه ها و مثانه یا سی تی اسکن شکم و لگن انجام دهد .بر طبق اندازه سنگ کلیه و محل سنگ کلیه می توان در مورد چگونگی دفع آن نظر داد.

دفع سنگ کلیه

چگونگی دفع سنگ کلیه دو میلی متری و شن ریزه :

تقریبا در ۸۰% موارد این نوع سنگ کلیه با خوردن مایعات فراوان و تحرک و مصرف مسکن دفع می گردد.

چگونگی دفع سنگ کلیه سه میلی متری :

سنگ کلیه ۳ میلی متری نیز حدودا در ۸% موارد با خوردن مایعات فراوان و تحرک و مصرف مسکن دفع می گردد.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۴ میلی متری:

سنگ کلیه چهر میلی متری هم حدودا در ۸۰% موارد با خوردن مایعات فراوان و تحرک و مصرف مسکن دفع می شود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۵ میلی متری:

سنگ کلیه ۵ میلی متری تقریباً در ۵۰ % موارد با خوردن مایعات فراوان و تحرک و مصرف مسکن دفع می شوند در صورتی که دارای درد می باشد ،بهتر است سنگ شکنی برون اندامی انجام گردد.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۶ میلی متری:

سنگ کلیه۶میلی متری تقریباً در ۵۰ % موارد با خوردن مایعات فراوان و تحرک و مصرف مسکن دفع می شوند در صورتی که دارای درد می باشد ،بهتر است سنگ شکنی برون اندامی انجام گردد.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۷ میلی متری:

سنگ کلیه هفت میلی متری با احتمال کمتر و تقریباً ۲۰% موارد با خوردن مایعات فراوان و تحرک و مصرف مسکن دفع می گردد.برای دفع این سنگ لازم می باشد که سنگ شکنی بیرون اندامی انجام شود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۸ میلی متری:

سنگ کلیه هشت میلی متری با احتمال کمتر و تقریباً ۲۰% موارد با خوردن مایعات فراوان و تحرک و مصرف مسکن دفع می گردد.برای دفع این سنگ لازم می باشد که سنگ شکنی بیرون اندامی انجام شود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۹ میلی متری:

سنگ کلیه نه میلی متری با احتمال کمتر و تقریباً ۱۰% موارد با خوردن مایعات فراوان و تحرک و همین طور مصرف مسکن دفع می گردد.برای دفع این سنگ لازم می باشد که سنگ شکنی برون اندامی انجام شود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۱۰ میلی متری:

باید بگوییم که سنگ کلیه ۱۰ میلی متری به ندرت دفع می گردد برای دفع این سنگ کلیه لازم است که سنگ شکنی برون اندامی انجام شود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۱۱ میلی متری:

در سنگ کلیه ۱۱ کیلی متری در صورتی که سنگ در قسمت پایین کلیه یا اصطلاحاً در کالیس تحتانی باشد،با سنگ شکنی برون اندامی احتمال دفع آن بسیار کم می باشد وبایست از روش جراحی اندوسکوپیک منعطف (فلکسیبل) جدید و پیشرفته که بدون شکاف و به روش بسته انجام می شود و به نام “RIRS” استفاده کرد.و به وسیله فوق تخصص جراحی کلیه یا اورولوژی انجام می گردد.با این روش که مانند لوله باریک در تمام حفرات یا کالیسهای کلیه پرخیده و سنگ با استفاده از لیزر شکسته می شود.در صورتی که سنگ کلیه ۱۱ میلی متری در کالیس تحتانی نباشد،با ستفاده از سنگ شکنی برون اندامی می توان سنگ کلیه را دفع نمود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۱۲ میلی متری:

در سنگ کلیه۱۲ میلی متری در صورتی که سنگ در قسمت پایین کلیه یا اصطلاحاً در کالیس تحتانی باشد،با سنگ شکنی برون اندامی احتمال دفع آن بسیار کم می باشد وبایست از روش جراحی اندوسکوپیک منعطف (فلکسیبل) جدید و پیشرفته که بدون شکاف و به روش بسته انجام می شود و به نام “RIRS” استفاده کرد.و به وسیله فوق تخصص جراحی کلیه یا اورولوژی انجام می گردد.با این روش که مانند لوله باریک در تمام حفرات یا کالیسهای کلیه پرخیده و سنگ با استفاده از لیزر شکسته می شود.در صورتی که سنگ کلیه ۱۲ میلی متری در کالیس تحتانی نباشد،با ستفاده از سنگ شکنی برون اندامی می توان سنگ کلیه را دفع نمود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۱۳ میلی متری:

در سنگ کلیه ۱۳ میلی متری در صورتی که سنگ در قسمت پایین کلیه یا اصطلاحاً در کالیس تحتانی باشد،با سنگ شکنی برون اندامی احتمال دفع آن بسیار کم می باشد وبایست از روش جراحی اندوسکوپیک منعطف (فلکسیبل) جدید و پیشرفته که بدون شکاف و به روش بسته انجام می شود و به نام “RIRS” استفاده کرد.و به وسیله فوق تخصص جراحی کلیه یا اورولوژی انجام می گردد.با این روش که مانند لوله باریک در تمام حفرات یا کالیسهای کلیه پرخیده و سنگ با استفاده از لیزر شکسته می شود.در صورتی که سنگ کلیه ۱۳ میلی متری در کالیس تحتانی نباشد،با ستفاده از سنگ شکنی برون اندامی می توان سنگ کلیه را دفع نمود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۱۴ میلی متری:

در سنگ کلیه ۱۴ میلی متری در صورتی که سنگ در قسمت پایین کلیه یا اصطلاحاً در کالیس تحتانی باشد،با سنگ شکنی برون اندامی احتمال دفع آن بسیار کم می باشد وبایست از روش جراحی اندوسکوپیک منعطف (فلکسیبل) جدید و پیشرفته که بدون شکاف و به روش بسته انجام می شود و به نام “RIRS” استفاده کرد.و به وسیله فوق تخصص جراحی کلیه یا اورولوژی انجام می گردد.با این روش که مانند لوله باریک در تمام حفرات یا کالیسهای کلیه پرخیده و سنگ با استفاده از لیزر شکسته می شود.در صورتی که سنگ کلیه ۱۴ میلی متری در کالیس تحتانی نباشد،با ستفاده از سنگ شکنی برون اندامی می توان سنگ کلیه را دفع نمود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۱۵ میلی متری:

در سنگ کلیه ۱۵ میلی متری در صورتی که سنگ در قسمت پایین کلیه یا اصطلاحاً در کالیس تحتانی باشد،با سنگ شکنی برون اندامی احتمال دفع آن بسیار کم می باشد وبایست از روش جراحی اندوسکوپیک منعطف (فلکسیبل) جدید و پیشرفته که بدون شکاف و به روش بسته انجام می شود و به نام “RIRS” استفاده کرد.و به وسیله فوق تخصص جراحی کلیه یا اورولوژی انجام می گردد.با این روش که مانند لوله باریک در تمام حفرات یا کالیسهای کلیه پرخیده و سنگ با استفاده از لیزر شکسته می شود.در صورتی که سنگ کلیه ۱۵ میلی متری در کالیس تحتانی نباشد،با ستفاده از سنگ شکنی برون اندامی می توان سنگ کلیه را دفع نمود.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۱۶ و ۱۷ و۱۸ و۱۹و۲۰ میلی متری:

در سنگ کلیه های به اندازه ۱۶،۱۷،۱۸،۱۹،۲۰ میلی متری به غیر از اندازه سنگ کلیه ،جنس سنگ نیز دارای اهمیت زیادی می باشد.در صورتی که سنگ کلیه سخت و به اصطلاح از جنس سیستینی باش ،در هر کالیسی بهترین روش ،انجام جراحی با یک شکاف یک سانتی متری به جای باز و شکاف وسیع استکه در اصطلاح PCNL گفته می شود.در صورتی که جنس سنگ کلیه سیستینی نباشد و در قسمت پایین کلیه یا اصطلاحا در کالیس تحتانی باشد،با سنگ شکنی برون اندامی احتمال دفع آن بسیار کم می باشد و بایست از روش جراحی اندوسکوپیک منعطف(فلکسیبل) جدید و پیشرفته که بدون شکاف و برش بسته انجام می شود و به نام RIRS استفاده نمود و به وسیله فوق تخصص جراحی کلیه یا اورولوژی انجام می گردد.با این روش که مانند لواه باریک در تمام حفرات یا کالیسهای کلیه پرخیده و سنگ با استفاده از لیزر شکسته می شود.در صورتی که سنگ های ۱۶،۱۷،۱۸،۱۹،۲۰ میلی متری در کالیس تحتانی نباشد،با استفاده از سنگ شکنی برون اندامی سنگ دفع می گردد.

چگونگی دفع سنگ کلیه ۲ سانتی متری و شاخ گوزنی :

سنگ کلیه بزرگتر از ۲ سانتی متر و شاخ گوزنی با هر جنسی که باشد و در هر کالیسی باشد ،نیاز به انجام جراحی با یک شکاف ۱ سانتی متری به جای جراحی باز و شکاف وسیع دارد که در اصطلاح PCNL گفته می شودو به وسیله فوق تخصص جراحی کلیه یا اورولوژی انجام می گردد.

برچسب ها: , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روش های درمان کیست کلیه
شنبه 20 بهمن 1397 ساعت 13:21 | بازدید : 54 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

روش های درمان کیست کلیه

روش های درمان کیست کلیه : در واقع کیست (Cyst) کیسه های حاوی مایع می باشند که مانند سایر اندام های بدن می توانند در کلیه ها نیز شکل بگیرند و معمولا کوچک ،گرد و با جداره نازک می باشند،کیست ها هم در داخل بافت کلیه و هم در سطح آن می توانند ظاهر شوند . کیست کلیه امکان دارد به صورت تکی و یا چند تایی در کلیه ها شکل بگیرد.اغلب کیست های ساده موجب اختلال عملکرد کلیه ها نمی شوند اما در صورتی که کلیه پلی کیستیک باشد ؛موجب اختلال در عملکرد کلیه می گردد.

کیست کلیه

انواع مختلف کیست کلیه :

در کلیه ها دو نوع کیست مشاهده می شود:

  1. کیست ساده
  2. کیست های متعدد

دلیل تشکیل کیست ساده کلیه چه چیزی می باشد؟

دلیل به وجود آمدن کیست کلیه ها تاکنون به درستی کشف نشده است. ولی به نظر نمی رسد که یک بیماری ارثی باشد. این بیماری در میان آقایان شایع تر می باشد.سن نیز یکی از عوامل مهم در ایجاد کیست کلیه می باشد. تقریبا می توان گفت که نیمی از افراد بالای ۵۰ سال هر کدام دارای یک یا چند کیست ساده کلیه می باشند با افزایش سن ،اندازه این کیست ها نیز بزرگتر می شود. به شکلی که امکان دارد بعد از ده سال اندازه آن دو برابر شود.

کیست ساده کلیه دارای چه علامت ونشانه ای می باشد؟

کیست ساده کلیهاغلب دارای علامت خاصی نمی باشد .در بیشتر موارد پزشک در حین انجام یک سونوگرافی و یا سی تی اسکن که به منظور تشخیص یک بیماری دیگری انجام می شود، متوجه وجود کیست ساده کلیه می شود.با این حال کیست های ساده کلیه امکان دارد دارای علائمی مانند موارد زیر باشند:

  • در صورتی که این عارضه ها بزرگ شوند و به دیگر اعضای بدن فشار وارد کنند می توانند منجر به احساس درد پهلوها ،پشت یا بالای شکم شوند.
  • داشتن خون ریزی
  • ایجاد عفونت و بروز علائم ناشی از عفونت مانند تب و لرز
  • مختل نمودن عملکرد کلیه ها

آیا کیست کلیه یک عارضه خطرناک می باشد یا نه؟

دارای اهمیت زیادی می باشد که متخصص اورولوژی نوع و محل کیست های کلیه را بررسی کند.معمولا نشانه هایی مانند ضخامت جدار کلیه ،کلسیفیکاسیون و نامشخص بودن مرز کیست وجو دارد که به احتمال زیاد با سرطان کلیه در ارتباط می باشد.متخصص اورولوزی یک سیستم درجه بندی به نام سیتم امتیاز دهی بوسنیاک یا Bosniak را برای شناسایی کیست به کار می برد.درجات بالاتر بوسنیاک یا Bosniak با احتمال سرطان کلیه در ارتباط می باشد.کیست های Bosniak 1 اغلب خوش خیم (غیر سرطانی) می باشند و اکثر کیست ها را شامل می شوند.

روش های مختلف تشخیص کیست کلیه:

بیشتر کیست های کلیه در طول آزمایشات تصویربرداری که به علت های دیگر انجام می شوند،مشخص می شوند.زمانی که کیست کلیه یافت می شود؛برای مشخص اینکه آیا این یک کیست ساده کلیه ویا یک بیماری جدی می باشد ،از آزمایشات تصویر برداری زیر استفاده می گردد.این آزمایشات تصویر برداری در یک کلینیک یا بیمارستان به وسیله یک تکنسین مجرب و با تجربه انجام می گرددو تصاویر کلیه به وسیله رادیولوژیست که متخصص تصویربرداری پزشکی می باشد،تفسیر می شود.سونوگرافی امکان دارد در مطب هم انجام شود .برای انجام این آزمایش نیازی به بی هوشی نیست.با این وجود امکان دارد برای افرادی که دارای ترس از فضای بسته می باشند و بایست تحت ام-آر-آی قرار بگیرند ،یک آرام بخش سبک تزریق شود.

سونوگرافی :

سو نوگرافی را با استفاد ه از یک دستگاه به نام مبدل(ترانس دیوسر) انجام می دهند که بازتاب امواج صوتی بی خطر و بدون درد را از اندام های مورد نظر دریافت کرده و برای ایجاد تصاویری از ساختار اندام ها استفاده می نماید.سونوگرافی شکم می تواند تصاویری را از کل دستگاه ادراری ارائه نماید.می توان با استفاده از این تصاویر ،کیست های بی ضرر را از مشکلات دیگر کلیه تشخیص داد.

سی تی اسکن :

در سی تی اسکن از ترکیب فناوری های اشعه ایکس و کامپیوتر جهت ایجاد تصاویر سه بعدی استفاده می گردد.سی تی اسکن امکان دارد شامل تزریق ماده رنگی مخصوصی به نام ماده حاجب باشد.جهت انجام این روش در حالی که بیمار روی یک تخت دراز کشیده از داخل یک دستگاه تونل مانند عبور می کند که در آن تصاویری با اشعه ایکس گرفته می شود.این تصاویر می توانند وجود کیست و تومور را در کیله مشخص نمایند.

ام .آر.آی :

دستگاه ام آر آی با به کار بردن امواج رادیویی و مغناطیس ،تصاویری دقیق از اندام های داخلی و بافت های نرم بدن (بدون استفاده از اشعه ایکس ) ارائه می نماید.انجام ام آر ای امکان دارد شامل تزریق ماده حاجب باشد .در بیشتر آزمایشات ام آر آی بیمار بایست روی یک تخت داخل دستگاه تونل مانندی دراز بکشد.(انتهای این تونل امکان دارد باز یا بسته باشد.)تعدادی از دستگاه های ام ار آی جدید به چونه ای طراحی شده اند که اجازه ی دهند که بیمار در یک فضای باز قرار بگیرد.تصاویر ام آر آی نیز می توانند وجود کیست و تومور را در کیه مشخص کنند.

روش های درمان کیست کلیه

در صورتی که کیست کلیه شما علائم و عوارض خاصی را به وجود نمی آورد لازم نیست که به فکر درمان ان باشید.ابته حتما باید به زشک متخصص اورولوزی مراجعه کنید تا پزشک تایید کند که کیست ساده کلیه شما هیچ مشکلی را به وجود نمی آورد .با این وجود در مواردی که کیست شما موحب روز علائم یا عوارضی می گردد،نیاز می باشد که شما برای درمان کیست کلیه های خود اقدامات لازم را انجام دهید.

روش درمان کیست ساده کلیه امکان دارد شامل مراحل زیر باشد:

  • متخصص با استفاده از یک سوزن بلند و از طریق پوست و با کمک دستگاه سونوگرافی وارد کلیه ها شده و کیست را سوراخ نماید. پزشک کیست را تخلیه می نماید و امکان دارد داخل آن را با محلولی که حاوی الکل است پر نماید.این کار موجب می شود که بافت سخت شده و شانس عود کردن آن پایین بیاید.
  • در مواردی ممکن است که کیست دوباره عود کرده و با مایع پر می شود.در چنین مواردی امکان دارد پزشک فوق تخصص اورولوژی مجبور شود که یک عمل جراحی سنگین تر که نیازمند بیهوشی عمومی و ایجاد یک برش بزرگتر است ،انجام دهد. در این عمل ،پزشک به کمک لاپاراسکوپ و سایر تجهیزات پزشکی مایع داخل کیست را تخلیه کرو دواره آن را حذف می نماید و یا می سوزاند.این کار موجب می شود که کیست دوباره شکل نگیرد.در این عمل امکان دارد لازم باشد که شما برای یک روز در بیمارستان بستری شوید.

روش درمان دارویی کیست کلیه :

برای درمان کیست کلیه هیچ روش درمان دارویی وجود ندارد.ودر صورت نیاز باید عمل جراحی تخلیه با لاپاراسکوپ ودر صورت عدم تحمل بیهوشی کشیدن مایع کیست با سونوگرافی و تزریق الکل نیاز می باشد.

به صورت طبیعی اندازه کیست کلیه چقدر می باشد؟

این نوع کیست می تواند اندازه های متغیر داشته باشد و از نیم سانتیمتر تا ۲۰ سانتیمتر می تواند باشد.در صورتی که اندازه آن بیشتر از ۱۰ سانتی متر باشد ایجاد درد خواهد کرد که نیازمند انجام جراحی لاپاراسکوپیک برای ان می باشد.

کیست کورتیکال کلیه یعنی چی ؟

کیست کورتیکال کلیه که بیشتر در گزارشات سونوگرافی کلیه ها ذکر می گردد همان کیست کلیه می باشد که اشاره شد و می تواند ساده و یا بد خیم باشد.

کیست بد خیم کلیه به چه صورتی می باشد؟

  • در واقع سی تی اسکن دقیق ترین روش برای مشخص نمودن کیست ساده از سرطان کلیه می باشد.
  • سونوگرافی در اکثر موارد می تواند یک کیست کلیه را از توده توپر افتراق دهد.
  • اگر نتوانستند کیست ساده را از سرطان کلیه تشخیص بدهند در این صورت باید نمونه گیری و آسپیراسیون انجام شود.
  • ما به شما عزیزان توصیه می کنیم که برای پیگیری کیست سادع ،به صورت سالانه سونوگرافی انجام دهید.در صورتی که تغییراتی مشاهده شده ،سرطان کلیه را مطرح کند باید سی تی اسکن انجام گردد.

عارضه کلیه پلی کیستیک چه نوع بیماری می باشد؟

این عارضه شایع ترین بیماری ارثی به حساب می آید که اغلب پیش از ۴۰ سالگی ظاهر می شود و کودکان مبتلا معمولا دارای طول عمر کمتری می باشند در این بیماری کلیه ها بزرگ ودارای کیست های متعددی می باشند .در برخی موارد کیست ها به اندازه یک توپ فوتبال به وزن ۸ کیلوگرم هم می رسند این نوع از کیست ها را باید به دقت بررسی نمود بعضی از این کیست ها دارای دلیل ارثی می باشند و از والدین به فرزندان منتقل می گردند که به آن ها (ADPKD) می گویند. یک نکته مهم در مورد این کیست ها تشخیص به موقع و کنترل آن ها می باشد جرا که در نهایت امکان دارد موجب از کار افتادن کلیه ها و دیالیز در سنین پایین گردند.بنابراین انجام سونوگرافی پیش از ازدواج در تشخیص و پیشگیری از انتقال آن دارای اهمیت زیادی می باشد.

بیماری کلیه پلی کیستیک دارای چه علامتی می باشد؟

مشاهده خون در ادرار و درد کلیه شایع ترین علامت این بیماری می باشد.در صورت عفونت،کلیه ها دردناک و همراه با تب و لرز می باشد.نشانه های تحریکی مثانه و نارسایی کلیه با سردرد ،تهوع واستفراغ ،ضعف و کاهش وزن ظاهر می شود نیز وجود دارند. بعضی وقت ه بیمار متوجه وجود یک توده شکمی می شود.در ۶۰ -۷۰ %از بیماران فشارخون مشاهده می شود. تعداد زیادی از بیمارات مبتلا به بیماری پلی کیستیک کلیه دچار نارسایی کلیه هستند.

روش درمان کلیه پلی کیستیک :

در درمان این بیماری بایست بیمار دارای ژریم غذایی کم پروتئین ومایعات زیاد و باشد و فعالیت های گرم کننده بدن را انجام ندهد.ودر صورت لزوم باید جراحی انجام دهد.

فردی که دچار بیماری کیست کلیه می باشد چه مراقبت هایی را باید انجام دهد؟

در صورتی که کیست بیمار کوچک باشد و هیچ یک از نشانه های فوق را نداشته باشد ،به احتمال زیاد اقدام درمانی خاصی مورد نیاز نخواهد بود.تنها امکان دارد که پزشک صلاح بداند که ۶ تا ۱۲ ماه بعد با سونوگرافی یا سی تی اسکن اندازه یا احتمال رشد کیست کلیه را پیگیری کند.

در صورتی که نتوان به تشخیص درست کیست رسید ،امکان دارد نیاز به آنژیوگرافی کلیوی یا آسپیراسیون باشد.در صورتی که مایع به دست آمده در نمونه گیری (آسپیراسیون) شفاف باشد؛ نشانه خوش خیمی ضایعه می باشد.ولی باز نیاز است که با ارزیابی سیتولوژی و میکروسکوپی مایع به دست آمده ،خوش خیم بودن را تایید کرد.در صورتی که مایع خونی باشد بایست اقدام به جراحی نمود.

برچسب ها: , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مناسبترین روش درمان تبخال تناسلی
شنبه 20 بهمن 1397 ساعت 13:19 | بازدید : 63 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

مناسبترین روش درمان تبخال تناسلی

مناسبترین روش درمان تبخال تناسلی : در واقع تبخال تناسلی از بیماری های مقاربتی (جنسی) شایع ویروسی می باشد که هر روز بر تعداد کسانی که به این بیماری دچار می شوند ، افزوده می شود ویروس آن از طریق ارتباط جنسی می تواند منتقل شود.به غیر از خود بیماری ،تبخال تناسلی می تواند باعث تسهیل انتقال ویروس HIV که عامل بیماری ایدز است ،هم بشودعامل عفونی آن هرپس سیمپلکس نوه ۱و۲ است که هر دو نوع این ویروس ها می توانند آلودگی مجاری تناسلی یا مخاط دهان را منجر شوند.

درمان تبخال تناسلی

چه عاملی سبب تبخال تناسلی می گردد؟

HSV عامل اصلی عفونت تبخال در دهان و لب ها ( زخم های گوشه دهان و زخم های بدنبال تب شدید ) می باشد .این ویروس می تواند از طریق بوسیدن ویا به اشتراک گذاشتن ظروف آشامیدنی منتقل گردد .نوع ۲ آن موجب ابتلا به تبخال تناسلی می گردد که راه انتقال آن از راه رابطه جنسی با فرد مبتلا می باشد. بیشتر افراد مبتلا به تبخال تناسلی از وجود آن خبر ندارند ،چون بیشار مبتلایان یا دارای علایم نمی باشند یا علایم خفیفی را حس می کنند.

مراجعه به متخصص زنان در درمان تایم : متخصص زنان تهران

ویروس تبخال جنسی به چه نحوی وارد بدن می شود؟

در واقع ویروس از طریق پوست وبه دنبال داشتن رابطه جنسی وارد شده ،در امتداد مسیر عصبی به حرمت در می آید امکان دارد در مسیر عصبی خاموش(غیر فعال) باشد و به شکل نامشخص در مسیر عصبی باقی بماند .با سپیری شدن زمان این امکان وجود دارد که ویروس فعال گردد در این شرایط ویروس از مسیر عصبی به سطح پوست باز خواهد گشت جایی که ویروس های دیگر هم موجود می باشند .در چنین حالتی ویروس می تواند باعث ظاهر شدن عایم شود ویا باز هم به شکل نامشخص در سطح پوست باقی بماند.

نشانه های مختلف تبخال تناسلی :

  • داشتن درد و یا خرش که پس از ۲ تا ۱۰ روز بعد از داشتن رابطه جنسی با شریک جنسی مبتلا به عفونت آغاز می گردد .
  • برجستگی های کوچک قرمز رنگ ویا تاول های سفید که امان دارد پس از جند روز بروز کنند .
  • زخم هایی که زمان پارگی،تراوش یا خونریزی تاول ها به وجود می آیند .
  • در مراحل اولیه امکان دارد فرد مبتلا دارای علایمی مانند سرما خوردگی و علامی مانند تورم غدد لنفاوی در کشاله ران،سردرد ،درد عضلانی و تب داشته باشد .
  • زخم ها امکان دارد موجب درد ناکی ادرار گردند همین طور امکان دارد در ناحیه تناسلی خود به درد و حساسیت مواجهه شود تا هنگامی که عفونت رفع گردد .
  • دلمه هایی که زمان التیام زخم ها به وجود می آیند .

چه مسائلی موجب افزایش خطر ابتلا به خطر تبخال جنسی می گردند؟

  • داشتن چند شریک جنسی در طول زندگی
  • جنس خانم
  • تعداد سال هایی که فرد فعالیت جنسی داشته است
  • داشتن سابقه ابتلا به دیگر بیماری های عفونی که از طریق جنسی انتقال می یابند

با چه روشی هایی می توان تبخال تناسلی را تشخیص داد؟

  • آزمایش خون
  • وجود تاول های متعدد پوستی در ناحیه تناسلی
  • گرفتن تست از ترشحات تاول های کنده شده

چه عامل هایی موجب عود تبخال تناسلی می گردند؟

عود بیماری تبخال جنسی شایع می باشد و در هر فردی دارای تفاوت می باشد علایم ونشانه ها امکان دارد بارها تا چندین سال عود کنند تعدادی از افراد هر سال با ایپزودهای متعدد بیماری روبه رو می گردند.با این وجود ،شیوع بیماری برای بسیاری از افراد به مرور زمان کمتر می گردد و عود به طورکلی به دردناکی شیوع اصلی بیماری نبوده و زخم به شکل کلی سریع تر التیام پیدا می کند عامل هایی که کجب عود تبخال جنسی می شوند:

  • آغاز دوره قاعدگی
  • داشتن رابطه جنسی
  • ضربه به پوست ناحیه تناسلی
  • استرس و اضطراب
  • سرما و یا گرما

با چه روش هایی می توان از تبخال تناسلی پیشگیری کرد؟

  • خود داری از رابطه جنسی در صورتی که شما و یا شریک جنسی تان دارای عفونت نهفته یا فعال هرپس می باشید.
  • ابتلا به ویروس تبخال همیشه به شکل آشکار نمی باشد و شریک زندگی تان امکان دارد جامل ویروس باشد در صورتی که شما نسبت به آن هیچ اطلاعی ندارید.
  • هر کسی که درگیر یک رابطه جنسی مداوم با یک شریک جنسی آلوده با HSV-2 می باشد باید از یک پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری (اورولوژیست) مراقبت های بهداشتی در مورد روش ایمن ماندن مشاوره دریافت کند.
  • باید از دست زدن به زخم باز و تاول خودداری کرد.
  • بیمار باید تا بهبودی کامل باید از رفتن به استخر خودداری کند.
  • افراد مبتلا باید از یک روان کننده بر پایه آب(لوبریکانت محلول در آب) برای پیشگیری از خراشیدگی پوستی در زمان رابطه جنسی ، که می تواند موجب تحریک پوست و افزایش خطر شیوع بیماری شود،استفاده نمایند.
  • در صورتی که شما یا همسرتان آلوده می باشید ؛از کاندوم لاتکس (حتی زمانی که زخم قابل رویت ندارید) استفاده نمایید.

مناسبترین روش درمان تبخال تناسلی چه روشی می باشد؟

در واقع هیچ درمان قطعی برای تبخال موجود نمی باشد ،زیرا HSV هرگز از بدن به وسیله سیستم ایمنی برداشته نمی شود.

ولی روش های درمانی با هدف کاهش علایم و کاهش خطر انتقال به شریک جنسی در دسترس می باشند:

  • پوشیدن لباس زیر های نخی و خودداری از پوشیدن لباس های تتگ ،زیرا آن ها می توانند جریان هوا را در ناحیه تناسلی محدود کرده و موجب کاهش سرعت بهبودی ضایعات گردند.
  • داروهای مسکن مانند ایبوپروفن و استامینوفن می توانند درد و تب را کاهش دهند دران های موضعی با بی حس کننده هایی مانند prilocaine ،لیدوکائین،بنزوکائین،تتراکائین همین طور می توانند خارش و درد ناشی از ضایعات هرپسی را تسکین دهند.
  • داروهای ضد ویروس مختلفی می باشند که برای درمان تبخال به کار برده می شوند از جمله aciclovir (آسیکلوویر) famciclovir ،(valacyclovir) valaciclovirوpenciclovir.
  • همین طور استفاده از کاندوم خطر انتقال را به طور قابل توجهی پایین می آورد.
  • مصرف داروهای ضد ویروسی می توانند فرکانس ،طول مدت و شدت شیوع بیماری را نیز کاهش دهند.

درمان دارویی تبخال جنسی به چه صورتی می باشد؟

درمان با داروهای ضد ویروس مانندaciclovir (آسیکاوویر) ،(valacyclovir) valaciclovir ،famciclovirوpenciclovir اغلب به شکل دارویی می باشد و در نخستین بار ابتلا برای ۷ تا ۱۰ روز و در موارد عود حدود ۵ روز انجام می گردد و موجب کوتاه شدن دوره بیماری و بهبود سریعتر ضایعت تبخال تناسلی می گردد و تحت نظر متخصص کلیه ومجاری ادراری (ارولوژیست) این درمان ها به مهار بیماری تبخال کمک می نمایند ولی موجب درمان قطعی یا ریشه کنی ویروس نمی گردند.

برای تبخال تناسلی آیا واکسنی وجود دارد؟

متاسفانه نه هنوز واکسنی برای تبخال تناسلی تهیه نشده است و بهترین روش جلوگیری ،رعایت کردن مواردی می باشد که قبلاً به آن ها اشاره کردیم.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تکرار ادرار , چگونه از شر ادرارهای مکرر رها شویم؟
شنبه 20 بهمن 1397 ساعت 13:17 | بازدید : 79 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

تکرار ادرار , چگونه از شر ادرارهای مکرر رها شویم؟

تکرار ادرار , چگونه از شر ادرارهای مکرر رها شویم؟ : تکرار مکرر ادرار(افزایش دفعات دفع ادرار) برای ارخی افراد مانند یک کابوس است و مانع از خواب راحت و یا حتی مسافرت راحت و مهمانی رفتن فرد می گردد،و در نهایت اعتماد به نفس فرد و کارایی وی به مرور مختل می گردد.در مقاله ما در مورد علل تکرار ادرار و درمان آن بحث خواهیم نمود.

تکرار ادرار

تکرار ادرار یعنی چه؟

هر فرد سالم با مصرف مایعات طبیعی در طول روز چهار تا هشت بار برای ادرار کردن به سرویس بهداشتی مراجعه می کند.در صورتی که تعداد دفعات دفع ادرار بیش از ۸ بار در شبانه روز علیرغم مصرف مقدار طبیعی مایعات باشد یا کمتر از دو ساعت باشد،فرد دچار تکرار ادرار می باشد و لازم است که درمان شود.

مراجعه به : متخصص اورولوژی

تکرار ادرار شبانه یعنی چه؟

در صورتی که علیرغم مصرف مقدار طبیعی مایعات،فرد بیش از دو بار در شب برای ادرار کردن بیدار شود ،تکرار ادرار شبانه گفته می شود.

دلایل تکرار ادرار چه چیز هایی می باشند؟

  • عفونت های مجاری ادراری : در صورتی که همراه تکرار ادرار سوزش ادرار و درد مثانه یا درد پهلو یا تب یا خون در ادرار وجود داشته باشد،نیاز به انجام دادن آزمایش ادرار و مراجعه به متخصص اورولوژی می باشد.
  • سنگ کلیه : در صورتی که همراه درد پهلو و خون در ادرار ،تکرار ادرار واشته باشید،شما نیاز به سونوگرافی کلیه ومجاری ادراری دارید تا وجود سنگ کلیه را نشان دهد.
  • بارداری : در هفته های آخر بارداری به دلیل فشار رحم ،حجم مثانه کاهش یافته و تکرار ادرار ایجاد می شود.
  • سرطان مثانه : در صورتی که همراه تکرار ادرار ،خون در ادرار وجود داشته باشد ،باید سونوگرافی کلیه و مجاری ادراری انجام دهید و فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری شما را معاینه کند.
  • سنگ مثانه : در صورتی که همراه با تکرار ادرار ،خونریزی ادرار یا قطع و وصل شدن متناوب ادرار باشد بایست سونوگرافی کلیه و مثانه انجام گردد.
  • بزرگی پروستات : در آقایان بالای ۵۰ سال به دلیل بزرگی پروستات ،حجم مثانه به تدریج کم می شود و تکرار ادرار به وجود می آید.نشانه های همراه دیگر شامل کاهش جریان ادرار ،تکرار ادرار شبانه ،عدم تخلیه کامل ادرار،و قطع و وصل شدن ادرار می باشد که نیازبه انجام سونوگرافی کلیه و پروستات و انجام آزمایش PSA می باشد.
  • مثانه عصبی : درتعدادی از بیماران ،ظرفیت مثانه برای نگهداری ادرار کم می باشد و فرد را دچار افزایش دفعات ادرار کردن می کند .این موارد عبارت می باشند از:آسیب های مغزی ،سکته های مغزی ،تومورها ،سرطان های نخاعی ،تصادف و آسیب دیدن ستون فقرات در صورتی که این روند مزمن ادامه دار باشد موجب برگشت ادرار به کلیه و نارسایی شدید کلیه می گردد.در صورت مبتلا شدن به این بیماری نیاز است که شما به متخصص اورولوژی مراجعه کرده و سونوگرافی مثانه و کلیه از نظر باقیمانده ادرار و انجام نوار عصبی مثانه یا یورودینامیک قرار بگیرید تا نوع آسیب مشخص شده و داروی مناسب برای شما تجویز شود.
  • مثانه بیش فعال : این حالت در کسانی که استرسی یا تحریک پذیر می باشند ،وجود دارد و فرد مجبور می باشد پی در پی به دستشویی برود .در صورتی که شما هم مثانه بیش فعال دارید بایست به متخصص کلیه ومجاری ادراری مراجعه نمایید و تحت انجام آزمایش ادرار و سونوگرافی کلیه ها ومثانه قرار بگیرید.درمان مثانه بیش فعال ،رفتار درمانی و درمان با داروهایی می باشد که ظرفیت مثانه را بیشتر می کنند.در این نوع از بیماران کم کم و با خودداری از مصرف غذاهای محرک تکرار ادرار درمان می گردد.
  • یبوست : یبوست موجب تکرار ادرار می شود با مصرف نمودن ملین و رفع کردن یبوست،تکرار ادرار درمان می گردد.
  • بالا رفتن سن : بتدریج با بالا رفتن سن ،انقباضات خودبخودی مثانه بیشتر شده و تکرار ادرار به وجود می آید.با مصرف دارو می توان ظرفیت مثانه را بالا برد.

چه نوع غذاهایی تکرار ادرار را تشدید می کنند؟

کسانی که تکرار ادرار دارند باید از مصرف قهوه و کافیین ،فلفل و ترشی و غذای تند که تحریک مثانه را بیشتر می کنند ،خودداری کنند .در تعدادی از افراد هم سیر ،پیاز و گردو محرک می باشد.

روش های درمان تکرار ادرار:

  1. درمان غیر دارویی (رفتار درمانی)
  2. درمان دارویی

در واقع این دو درمان به عنوان مکمل و همراه یکدیگر می باشند و اغلب با هم در نظر گرفته می شوند ،بدیهی می باشد که نوع تکنیک های درمان تحت نظر پزشک فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری با توجه به نوع بیماری مشخص می گردد.

الف- درمان غیر دارویی تکرار ادرار:

  • به تاخیر انداختن ادرار : با استفاده از آرامش ذهنی تلاش کنید هر روز دیرتر از روز قبل به دستشویی مراجعه نمایید.برای آغاز هر دو ساعت یک بار دفع ادرار کنید.و به تدریج سعی کنید این مدت زمان دو ساعت را افزایش دهید.اینکه تا چه میزانی این فاصله زمانی را افزایش می دهید به خودتان بستگی دارد اما بایست به میزانی باشد که ادرار نریزد.کم کم این فاصله را به ۳ یا ۴ ساعت برسانید .لزومی ندارد که این تمرین ها را شب هم انجام دهید.شما با انجام این تمرین می توانید توانایی مثانه خود را برای نگه داشتن ادرار بالا ببرید.
  • سیگار کشیدن را ترک کنید.
  • سعی کنید قبل از خواب مایعات کمی مصرف کنید.
  • عضلات کف لگن خود را تقویت کنید ویا همان تمرین کگل را انجام دهید.

تمرین یک : هر سری که برای دفع ادرار به دستشویی می روید ،چند بار به صورت ارادی ادرار کردن را شوع و قطع نمایید.

تمرین دو : ناحیه مقعد را سفت نگه دارید مانند حالتی که می خواهید مانع دفع مدفوع شوید و این حالت را برای مدت ۵ ثانیه حفط مرده و سپس رها کنید.در طول انقباض سعی کنید نفس خود را حبس نکنید.سعی نمایید این تمرین را چندین بار در طول روز تکرار کنیدو به میزانی باشد که موجب خستگی شما نشود.می توان این تمرین را در هر حالتی از جمله ایستاده ،نشسته یا خوابیده انجام داد.

انجام عمل جراحی جهت درمان تکرار ادرار

در موارد شدید تکرار ادرار که درمان های دارویی و غیر دارویی جواب گو نمی باشند ،از روش جراحی استفاده می گردد که از طریق بوتاکس داخل عضلات مثانه تا گذاشتن الکترود مغناطیسی در نخاع با توجه به تشخیص پزشک فوق تخصص اورولوژی می تواند متفاوت باشد.

برچسب ها: , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مصرف داروی بدن سازی دارای چه اثراتی روی کلیه و بیضه و همین طور ناباروری دارد؟
شنبه 20 بهمن 1397 ساعت 13:14 | بازدید : 79 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

مصرف داروی بدن سازی دارای چه اثراتی روی کلیه و بیضه و همین طور ناباروری دارد؟

 تاثیر مصرف داروی بدنسازی بر ناباروری , مصرف داروی بدن سازی دارای چه اثراتی روی کلیه و بیضه و همین طور ناباروری دارد؟ : در اینجا لازم می دانیم که به این نکته اشاره داشته باشیم که ورزش نکردن به مراتب دارای خطر کمتری از ورزش کردن با مصرف هورمون ومکمل های سرشار از ناخالصی می باشد.با دقت به گسترش مصرف داروی بدن سازی ،این مواد دارای اثراتی روی کلیه و بیضه می باشند که در این متن ،ما اثرات این داروها را روی سیستم ادراری تناسلی بررسی خواهیم کرد.

 تاثیر مصرف داروی بدنسازی بر ناباروری

مراجعه به پزشک ارولوژی با مشاورین درمان تایم

کراتین

کراتین یک ترکیبی می باشد که در بدن تولید می شود و موجب می شود انرژی در عضلات فراهم گردد.این ماده در غذاهای پر پروتئین مانند گوشت یا ماهی موجود می باشد.بر طبق تحقیقات ،کراتین دارای فوایدی می باشد از جمله در فاصله زمانی کوتاه مابین دو فعالیت بدنی ،قدرت و نیروی عضله را بالا می برد.

بر طبیق تحقیقاتی که انجام شده ،مشخص شده است که در فعالیت هایی که به قدرت کوتاه مدت احتیاج دارند مانند تحمل و یا افزایش سرعت در طی دوچرخه سواری ،کراتین تا حد پایینی کمک کننده بوده است.در واقع کراتین تولید انرژی لازم بدن را که به آن ATP گفته می شود و چرخش آن را در عضلات تقویت می نماید و تولید فرآورده هایی مثل اسید لاکتیک را که انرژی را هدر می دهند ،کاهش می دهد و در نهایت خستگی عضلانی اتفاق می افتد.سندی وجود ندارد که نشان دهد کراتین ظاهر جسمی شخص را در ورزش های استقامتی و آیروبیک (هوازی) بالا می برد کراتین به مقدار دو گرم در روز توسط کبد تولید شده و همین طور با گوشت هم وارد بدن می شود.

مصرف کراتین دارای یک سری عوارض می باشد که عبارت اند از:

درهای پیچشی معده و عضله ،تهوع،استفراغ،اسهال،افزایش وزن ،کم آبی و در صورتی هم که به میزان زیادی مصرف شود به کلیه ها ،کبد و قلب آسیب خواهد رساند.تا به اکنون هیچ مکمل حاوی کراتین از سوی سازمان دارو و غذای آمریکا تایید نشده استو میزان کراتین این مکمل ها با هم دارای تفاوت اساسی می باشد.در ضمن برخی مواد ترکیبی به آن ها باعث بروز واکنش های حساسیتی شده است.نتیجه اینکه ایمنی مواد مکمل حاوی کراتین هنوز مورد تایید نمی باشدو تحقیقات دارای نتایج خوبی نمی باشد.

مصرف پروتئین برای حجیم کردن عضلات!!!

امروزه مصرف خود سرانه پروتئین ها و مکمل های ورزشی در اغلب باشگاه ها شایع شده است .ولی اگر در مصرف این ترکیبات دقت کافی نشود می تواند دارای عوارض خطرناکی مانند فشار خون و آسیب به کلیه را به همراه داشته باشد.باید بگوییم که متاسفانه در باشگاه های ورزشی و در میان مربیان عقاید و باورهای اشتباهی در مورد مصرف مواد غذایی و استفاده از مکمل ها و پروتئین ها رواج دارد که دارای هیچ پایه و اساس علمی نمی باشد.به عنوان مثال برخی از مربیان به ورزشکاران توصیه می کنند از آب،موا شیرین یا مواد غذایی که نشاسته دارند استفاده نکنند .

این یک نمونه از باورهای غلط در بیشتر باشگاه ها می باشد.و برخلاف تصور عموم مردم این مواد موجب افزایش وزن بعد از ورزش کردن نمی شوند.در بعضی از باشگاه ها به ورزشکاران توصیه می کنند که برای افزایش وزن از پروتئین ها استفاده کنند.در صورتی که این روش ها تاثیر زیادی در تناسب اندام ندارد.در کسانی که دچار کمبود وزن می باشند ،مصرف یک قاشق غذاخوری پودرهای پروتئین می تواند مفید واقع شود ولی مصرف بیش از اندازه امکان دارد آسیب های جدی به بدن فرد وارد کند.

اثرات هورمون های استروئیدی!!!

این ها انواعی از داروها می باشند که از هورمون های جنسی مردانه مشتق شده و جهت تقویت عضلات مورد استفاده غیر قانونی قرار می گیرند.اگر این مواد در خون و ادرار ورزشکاران وجود داشته باشد دوپینگ به حساب می آید.مصرف این داروها به خصوص در خانم ها موجب ریزش موی سر ،عضلانی شدن بیش از اندازه به شکل مردانه ،پر مویی ،اختلال سیستم باروری و بم شدن صدا می گردد.

در برخی از موارد حتی بعد از قطع کردن مصرف دارو نیز این عوارض باقی می ماند .مصرف این دارو ها در مردان هم با وجود اینکه از مشتقات تستسترون می باشند، به دلیل سرکوب سیستم ترشح هورمون مردانه درونی ،موجب کوچک شدن بیضه ها ،عقیمی و بیماری پروستات می گردد.به غیر از این موارد، عوارض کبدی مانند سرطان های کبدی و عوارض روانی شدید این داروها تا سال ها بعد ،باعث آزار بیمار خواهد شد.

داروی بدنسازی و ناباروری

داروی بدن سازی روی بیضه ها و ناباروری چه اثراتی دارد؟

باید اشاره کنیم که خطرناک ترین اثر هورمون های مردانه بر روی دستگاه ادراری –تناسلی مردان این می باشد که در صورتی که مردی مقادیر زیادی از هورمون های مردانه را به مدت طولانی مصرف نماید به اصطلاح گفته می شود بیضه های مرد دچار آتروفی می گردد یعنی کوچک می شود و تقریبا می توان گفت از بین می رود که هم دچار اختلالات جنسی و هم دچار ناباروری می گردد که متاسفانه غیرقابل برگشت بوده ودرمان پذیر نمی باشد.نیاز است مراجعه منظم به فوق تخصص جراحی کلیه یا متخصص اورولوژی انجام شود.

 

مصرف داروی بدن سازی چه اثری بر روی پروستات دارد؟

استفاده از هورمون های مردانه علاوه بر داشتن اثرت مخرب بر کلیه ها ،سیستم ادراری مردان را نیز با مشکلات زیادی روبه رو می کند ،به این شکل که در سیستم ادراری مردان ،رشد پروستات وابسته به هورمون های مردانه می باشد و در صورتی که بنا به دلایلی در سنین پایین بیضه های خود را از دست دهد و هورمون های مردانه نداشته باشد پروستات وی بزرگ نمی شود .در افراد بدنساز استفاده از مکمل استروییدی موجب افزایش حجم پروستات می گردد.

افراد بدنساز چه نکات بهداشتی را باید رعایت کنند؟

  • مراجعه نمودن مرتب به متخصص کلیه و مجاری ادراری
  • مصرف زیاد آب
  • از مصرف داروهای بدون نسخه پزشک خودداری کنند.
  • کاهش دادن مصرف پروتئین

برچسب ها: , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روش های پیشگیری از بارداری
سه شنبه 9 بهمن 1397 ساعت 10:29 | بازدید : 65 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

روش های پیشگیری از بارداری

روش های پیشگیری از بارداری , لوازم بهداشتی مناسب برای جلوگیری از بارداری : ما در این مقاله به طور کامل سعی می کنیم که به روش های پیشگیری از بارداری بپردازیم . همواره تعدادی از افراد وجود دارند که به علت های مختلف علاقه ای به بچه دار شدن ندارند. در این صورت آشنا شدن با روش های پیشگیری از بارداری برای این افراد دارای اهمیت زیادی می باشد و مهم است که در مورد ریسک ها و مزایا و معایب هر روش اطلاعات کاملی به دست آورند.

پیشگیری از بارداری

پیشگیری از بارداری

همان گونه که می دانید میزان تمایل به بچه دار شدن در بسیاری از همسرانی که به تازگی ازدواج کرده اند ویا زوج هایی که دارای چندین فرزند می باشند ،پایین است.این مسئله باعث می شود روش های خاصی جهت پیشگیری از بارداری به وجود بیاید.به مجموعه روش ها ،ابزار ها و داروهایی که برای جلوگیری از باردار شدن و به دنیا آمدن فرزندان ناخواسته استفاده می گردد ،پیشگیری از بارداری می گویند.در ادامه این نوشته با انواع روش های پیشگیری از بارداری شما را آشنا خواهیم کرد. منظور و هدف از پیشگیری از بارداری ، جلوگیری از لقاح و ایجاد جنین می باشد.

جلوگیری از بارداری یکی از خدمات تخصصی متبط با بارداری و زایمان به شمار می آید .دقت داشته باشید که روش های پیشگیری بین افراد مختلف ،متفاوت می باشدو و برخی از روش هایی که برای یک عده مناسب است ،ممکن است موجب ایجاد حساسیت در یک عده ی دیگر شوند.در صورتی که شما هم تصمیم به بچه دار شدن ندارید خوب می باشد که طی یک جلسه معاینه و مشاوره با متخصص زنان بهترین و بی عارضه ترین روش را انتخاب نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر ودریافت ویزیت ومشاوره می توانید با شماره تماس حاصل نمایید.

روش های مختلف پیشگیری از بارداری

روش های مختلف پیشگیری از بارداری را می توان در چهار دسته زیر طبقه بندی کرد که عبارت اند از:

  1. روش های طبیعی
  2. روش های ایجاد مانع
  3. روش های هورمونی
  4. روش های عقیم سازی

که هر یک از این ها نیز خود دارای انواع مختلفی می باشند.

الف-روش های طبیعی پیشگیری از بارداری

این روش ها دارای تکنیک های رفتاری می باشند که جهت پیشگیری از بارداری به کار برده می شوند و در صورت انجام منظم آنها موثر خواهند بود.در واقع این روش ها هزینه ای در بر ندارند اما فرد را در مقابل بیماری های آمیزشی مصون نگه نمی دارد وهمین طور احتمال شکست ودر نتیجه بارداری ناخواسته در آن ها زیاد می باشد.

روش های طبیعی شامل موارد زیر است:

روش آگاهی از زمان تخمک گذاری و باروری

در واقع به این روش (تنظیم خانواده طبیعی ) می گویند.بر پایه این روش ،در زمانی که احتمال بارداری خانم زیاد باشد باید از ایجاد رابطه جنسی خود داری کرد.جهت آگاهی یافتن از زمان تخمک گذاری خانم باید به تغییرات فیزیکی بدن خود مانند نوسانات دمایی بدن و ترشحات رحمی خود دقت داشته باشد در صورتی که خانم دارای قاعدی نامنظم باشد ؛نمی توان به این روش اطمینان داشت.اگر پریود شما به صورت منظم باشد وبه صورت چهار هفته ای می باشد ،شما می توانید از نمودار زیر برای تعیین زمان تخمک گذاری خود استفاده نمایید.

روش بیرون ریختن اسپرم

در واقع به این روش «منقطع » گفته می شود در این روش باید پیش از آنکه انزال در مرد رخ دهد رابطه جنسی قطع شود.در حقیقت این روش بسیار نامطمئن است و این امکان وجود دارد که پیش از انزال اسپرم وارد واژن شود و یا اسپره های که در اطراف واژن وجود دارند وارد واژن گردند.

روش آمنوره ی شیر دهی

شیر دهی موجب تاخیر در دوره های هورمونی تخمدان ها و در نهایت تاخیر در شروع خون ریزی دوره قاعدگی می گردد و تاخیر در قابلیت باروری پس از زایمان می شود.در صورتی که خانم پس از زایمان ،بازگشت قاعدگی نداشته باشد ،و نوزاد تنها از شیر مادر به صورت منظم تغذیه نماید و کمتر از ۶ ماه از زمان زایمان گذشته باشد .این امکان وجود دارد که استفاده از این روش موثر واقع شود.هنگامی شما می توانید از این روش استفاده نمایید که اطلاعات کافی داشته باشید و همه نکات مربوطه را رعایت نمایید اما به طور کلی این روش نیز دارای درصد بالایی از شکست است.

ب-روش های ایجاد مانع

در این روش به شکل فیزیکی از رسیدن اسپرم به تخمک جلوگیری به عمل می آید.این روش در حقیقت هیچ تاثیری بر روی هورمون ها نداشته و عوارض قابل توجهی نیز برای فرد ندارد .این روش ها شامل موارد زیر می شوند:

کاندوم هایی که برای مردان وجود دارند

کاندوم یک پوشش نازک لوله ای شکل از جنس لاتکس یا پلی یورتان می باشد که برروی آلت تناسلی مرد قرار داده می شود وبعد از انزال مایع منی را در خود نگه می دارد .کاندوم ها یک بار مصرف می باشند واز بیماری های جنسی (به جز زگیل تناسلی )پیشگیری می کنند.

روش های پیشگیری از بارداری

کاندوم هایی که برای زنان وجود دارند

کاندوم های زنانه یک کیسه نازک از جنس پلی یورتان هستند که قبل از رابطه جنسی باید در واژن قرار بگیرد.حلقه هایی نرم در انتهای کیسه وجود دارند که منجر به قرار گرفتن درست کاندوم در محل می شوند.این کاندوم ها نیز یک بار مصرف بوده و نبایست هم زمان با کاندوم مردانه مورد استفاده قرار بگیرند،چون موجب لغزش آن ها و خارج شدن ان ها از محل می گردد.این کاندوم ها موجب پیشگیری از بیماری های جنسی می گردند.

دیافراگم

دیافراگم یک وسیله گنبدی شکل و کم عمق می باشد که با اسپرم کش پر می گردد و پیش از شروع رابطه جنسی در وازن قرار داده می شود و از ورود اسپرم به دهانه رحم جلوگیری می کند .این روش تنها به وسیله نسخه قابل تهیه است و برای اینکه مناسب باشد بایست اندازه گیری گردد.این روش ارزان بوده و می توان مجدد ان را مورد استفاده قرار داد اما قرار دادن آن سخت و این احتمال وجود دارد که اسپرم کش ها موجب ایجاد عوارض جانبی گردند.

کلاهک رحم

کلاهک رحم نیز یک وسیله از جنس سلیکون است که داخل ان مقداری اسپرم کش ریخته شده است و پیش از رابطه جنسی وارد واژن می گردد و روی دهانه رحم قرار می گیرد و از ورود اسپرم به رحم جلوگیری می کند.این روش هم ارزان بوده ولی یک بار مصرف می باشد اما قرار دادن ان سخت و امکان ایجاد عوارض جانبی به وسیله اسپرم کش وجود دارد.

اسفنج ضد بارداری

این اسفنج از جنس کف و حاوی اسپرم کش است و پیش از برقرای رابطه جنسی بایست در جلوی دهانه رحم قرار داده شود و می توان گفت که تاثیر آن به مقدار کلاهک رحم است.

ج-روش های هورمونی پیشگیری از بارداری

در این روش ها از هورمون های مصنوعی جهت پیشگیری و مهار تخمک گذاری نازک کردن دیواره رحم جهت جلوگیری از لانه گزینی اسپرم و تغلیظ مخاط دهانه رحم استفاده می گردد که از رسیدن اسپرم به تخمک جلوگیری می نماید باید بگوییم که این روش از بیماری های جنسی جلوگیری نمی نماید.

باید اشاره کنیم که روش های هورمونی از بهترین روش های پیشگیری از بارداری به شمار می آیند ولی با توجه به این که امکان تغییرات هورمونی در بدن خانم وجود دارد ،حتما بایست تحت نظر پزشک تجویز وانجام شوند.

این روش ها شامل موارد زیر می باشند:

قرص های حاوی پروزسترون

در این قرص ها مقداری پروژسترون وجود دارد که از تخمک گذاری جلوگیری کرده و در بسته بندی های ۲۸ تایی در داروخانه ها وجود دارند بایست این دارو ها را به صورت روزانه مصرف کرد و مصرف ان باید به صورت مصرف قرص در یک ساعت مشخص ازشبانه روز انجام شود.

قرص های ترکیبی حاوی استروژن و پروژسترون

در این قرص ها دو هورمون استروژن وپروژسترون وجود دارد که مانع تخمک گذاری می شوند .در بسته بندی این قرص ها ،۲۱ عدد قرص وجود دارد که بایست مصرف یک قرص در یک ساعت مشخص باشد.بعد از اتمام قرص ها باید یک هفته استراحت کرده و دوباره شروع به مصرف بسته بعدی قرص ها کرد.

چسب ضد بارداری

این چسب ها مربع شکل بوده و همانند چسب زخم روی پوست قرار داده می شوند و هورمون های استروژن وپروستروژن را آزاد به صورت مداوم آزاد می کنند.چسب ها باید در سه هفته متوالی و هر هفته یک چسب جدید به کار گرفته شود بعد از یک هفته استراحت ،دوباره باید از چسب استفاده گردد.

حلقه های ضد بارداری

این حلقه ها ،حلقه هایی شفاف و انعطاف پذیر می باشند که با شروع قاعدی بایست در داخل واژن قرار داده شوند .عملکرد این حلقه ها به این صورت می باشد که این حلقه ها به صورت پیوسته مقادیری استروژن و پروستروژن را آزاد می کنند که در این روش نیز باید هر ۲۸ روز یک بار حلقه ی جدیدی مورد استفاده قرار بگیرد.

آمپول های ۳ ماهه ضد بارداری

در این امول ها نیز پروستروژن وجود دارد که بایست هر سه ماه یک بار تزریق گردند.این روش بسیار موثر می باشد وبرای آن دسته از افرادی که به استفاده از IUD و مصرف استروژن علاقه ای ندارند و همین طور برای افراد فراموش کار در مصرف قرص می تواند بسیار مناسب باشد.در این اینجا لازم است به این نکته اشاره داشته باشیم که این روش برای آن عده از افرادی که می خواهند درچند سال آینده بچه دار شوند ،روش مناسبی نمی باشدچون بعد از آخرین تزریق یک سال زمان جهت بازگشت باروری لازم می باشد.

ایمپلنت ضد بارداری

در این روش نیز یک میله انعطاف پذیر به اندازه یک چوب کبریت در زیر پوست بازو خانم کاشته می شود که این میله به طور پیوسته مقادیری پروستروژن را آزاد می نماید این روش موثر و تا ۳ سال می تواند در محل باقی بماند.پس از اینکه این ایمپلنت را برداشتن قابلیت باروری سریع به خانم باز می گردد.

آی یو دی

آ یو دی یک وسیله T شکل می باشد که از جنس هورمونی یا مس و انعطاف پذیر که به وسیله متخصص در واژن جای داده می شود باید بگوییم که جنس مسی آ یو دی ۱۰ سال و جنس هورمونی آن دارای ۵ سال ماندگاری می باشد واین روش موجب می شود که لقاح اسپرم و تخمک دچار اختلال شود این امکان وجود دارد که آ ی یو دی در چرخه قاعدگی اختلالاتی را به وجود آورد.

امروزه بهترین آی یو دی های موجود در بازار که ساخت کشور آمریکا هستند در مرکز ما تجویز و استفاده می گردند.این آی یو دی ها دارای بالاترین زمان ماندگاری بوده و هیچ گونه حساسیتی به همراه ندارند.بای بگوییم که قرار دادن آی یو دی نیاز به تخصص خاصی دارد به همین علت به شما توصیه می کنیم صمن تماس با ما از قرار دادن آی یو دی خود به بهترین شکل اطمینان حاصل کنید.

د- روش های عقیم سازی

ما این روش را برای ان دسته از افرادی که صد در صد نمی خواهند بچه دار شوند توصیه می کنیم چون این روش ها یک روش دائمی می باشند .در برخی موارد روش های عقیم سازی قابل برگشت می باشند اما این برشت پذیری نیازمند صرف هزینه زیادی بوده و فرایند پیچیده ای را می خواهد .این روش تاثیری در میزان هورمون ها ،میل جنسی و شیردهی فرد ندارد و وعبارت از موارد زیر می باشد:

بستن لوله زنان (توبکتومی )

همان گونه که می دانید این روش در زنان مورد استفاده قرار می گیرد .در این روش به وسیله متخصص لوله های رحمی سوزانده ،بریده ویا مسدود می گردد ومانع از حرکت تخمک از تخمدان ها و مانع ایجاد لقاح می گردد.اگر شما علاقه دارید در این مورد مطالب بیشتری بدانید می توانید مقاله «بستن لوله رحم » را مطالعه نمایید.

وازکتومی

این روش نیز برای مردان مورد استفاده قرار می گیرد .در این روش به وسیله جراحی لوله های منی که اسپرم را از بیضه ها به سیستم تولید مثل می برند بسته می شود این مسئله از خروج اسپرم پیشگیری کرده اما در انزال اختلالی ایجاد نمی کند.

برچسب ها: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چرا باید میان جلسات لیزر موهای زائد فاصله باشد؟
سه شنبه 9 بهمن 1397 ساعت 10:20 | بازدید : 58 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

چرا باید میان جلسات لیزر موهای زائد فاصله باشد؟

چرا باید میان جلسات لیزر موهای زائد فاصله باشد؟ ,  فاصله جلسات لیزر موهای زائد چه مدت باید باشد؟ : همان گونه که در مقالات قبلی هم اشاره کردیم ، یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای رهایی از شر موهای زائد به صورت دائمی ،لیزر موهای زائد می باشد.ولی برای اینکه فرد از لیزر موهای زائد خود نتیجه مطلوبی حاصل کند ؛باید میان جلسات لیزر درمانی فاصله باشد و جلسلت درمانی را با فاصله برای بیمار انجام دهند.

در صورتی که کسی لیزر موهای زائد را انجام داده باشد ؛می داند که پزشک متخصص هنگام مشخص نمودن جلسات درمانی ،زمان جلسات را با فاصله زمانی مشخص می کند.امکان دارد این سوال برای خیلی از افراد پیش آمده باشد که به چه دلیل باید میان جلسات درمانی فاصله باشد؟زیرا عده ای از افراد به اشتباه تصور می کنند که اگر جلسات درمانی پشت سر هم باشد می توانند نتیجه بهتر و رضایت بخش تری بگیرند.

فاصله جلسات لیزر موهای زائد

در صورتی که فردی علاقه مند می باشد که موهای زائد خود را به روش لیزر درمانی از بین ببرد،در مرحله اول باید به یک کلینیک معتبر مراجعه نماید،زیرا لیزر موهای زائد دارای یک پروسه طولانی مدت می باشد که باید یک برنامه ریزی درست و دقیق در این مورد انجام گرددو پزشک مشخص می کند که برای لیزر موهای زائد چند جلسه مورد نیاز می باشد و طول دوره درمان چه مدت باید باشد.

با توجه به نوع پوست ،رنگ پوست ،جنس موها ،رنگ موها و دیگر عوامل ژنتیکی ،طول دوره درمان می تواند برای افراد گوناگون متفاوت باشد.و در طول جلسه مشاوره پزشک به فرد متقاضی لیزر درمانی می تواند اطلاعات مورد نیاز در مورد طول مدت دوره درمان و تعداد جلسات مورد نیاز برای کسب نتیجه رضایت بخش را اطلاع خواهد داد.برای اینکه فردی بتواند نتیجه مطلوب و رضایت بخشی را از لیزر درمانی موهای زائد بگیرد ؛باید سعی کند که صبور باشد و سعی کند که هنگام اقدام برای این کار به یک کلینیک معتبر مراجعه داشته باشد و همین طور از یک پزشک حاذق و با تجربه درخواست نماید که این کار را برای او انجام دهد زیرا این موارد می تواند تاثیر زیادی در نتیجه کار داشته باشند.

به چه علت باید میان جلسات لیزر درمانی فاصله باشد؟

همان گونه که قبلاً هم در مقاله های قبلی توضیح دادیم ،نحوه ی عملکرد لیزر به این صورت می باشد که در ابتدا نور لیزر را به سطح پوست می تابانند ،رنگ دانه های موجود در فولیکول مو ،نور تابیده شده را جذب می کنند و فولیکول مو تخریب شده و از بین می روند .در این روش درمانی برای اینکه تاثیر لیزر درمانی بیشتر باشد ،و نور بیشتری به وسیله رنگدانه های فولیکول جذب شوند ،تعداد رنگدانه ها باید بیشترباشد.

فاصله جلسات لیزر موهای زائد

پروسه رشد مو دارای سه مرحله می باشد :

۱-مرحله رشد ۲-مرحله میانی  ۳-مرحله استراحت .

تعداد رنگدانه ها در مرحله رشد مو ،بیشتر از دو مرحله دیگر می باشد .و همه موها دارای مرحله رشد موی همزمانی نیستند و امکان دارد یک تار مو در مرحله رشد باشد و تار موی دیگر هم در مرحله استراحت باشد.

و به دلیل تفاوت مراحل رشد تار های مو باید بین جلسات لیزر درمانی فاصله باشد تا همه تارهای مو بتوانند رشد کنند ،تا لیزر بتواند همه تارهای مو را به صورت موثر از بین ببرد و نتیجه مطلوب حاصل شود در صورتی که میان جلسات لیزر درمانی فاصله نباشد ؛به طور یقین تعداد زیادی از تارهای مو که غیر فعال بودند و در مرحله استراحت به سر می بردند ،به وسیله نور لیزر از بین نخواهند رفت و پس از مدتی رشد خواهند کرد و نتیجه دلخواه هم از لیزر درمانی به دست نخواهد آمد.

برای استفاده از لیزر خانگی هم باید میان جلسات فاصله باشد یا نه؟

در واقع لیزر های خانگی نیز یکی از انواع لیزر ها می باشد،و چون همه لیزر ها دارای نحوه عمکرد یکسان هستند و تفاوتی بین این دو از لحاظ روش عملکرد وجود ندارد و تنها فرقی که میان لیزر های خانگی با لیزر هایی که در کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرند ؛این می باشد که لیزر های موجود در کلینیک ها دارای قدرت بیشتری نسبت به لیزر های خانگی می باشد بنابراین باید فاصله جلسات لیزر های خانگی ۳-۲ هفته باشد.در صورتی که شما هم جزء افرادی می باشید که علاقه مند می باشید تا با استفاده از لیزر های خانگی موهای زائد خود را از بین ببرید می توانید با کسب اطلاعات مورد نیاز در مورد این دستگاه ها یک دستگاه لیزر خانگی مناسب برای خود تهیه نمایید.

 

جمع بندی:

برای اینکه فرد متقاضی لیزر موهای زائد ، تواند نتیجه رضایت بخش و مطلوبی از جلسات درمانی لیزر به دست آورد باید یک پروسه طولانی مدت را طی کند و صبر و حوصله زیادی را به خرج دهد و در ضمن به یک سری مسائل مانند انتخاب یک کلینیک معتبر و همین طور پزشک متخصص حاذق و با تجربه دقت زیادی داشته باشد و در ضمن مراقبت های مورد نیاز قبل و بعد از لیزر را هم انجام دهد.

برچسب ها: , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لیزر موهای زائد کتف و پشت بازوها ، لیزر موهای زائد کمر و پشت
سه شنبه 9 بهمن 1397 ساعت 10:16 | بازدید : 77 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

لیزر موهای زائد کتف و پشت بازوها ، لیزر موهای زائد کمر و پشت

لیزر موهای زائد کتف و پشت بازوها ، لیزر موهای زائد کمر و پشت : موهای زائد معمولاً در بیشتر نواحی بدن ما انسان ها رشد می کند ،برای از بین بردن موهای زائد این نواحی خود فرد می توان به تعدادی از این نواحی دست رسی داشته باشد و به تعدادی هم نمی تواند ،ناحیه کمر و پشت یکی از نواحی می باشد که فرد خود نمی تواند موهای زائد آن را از بین ببرد وفرد نیازمند کمک یک نفر دیگر می باشد .بنابراین راه حل این مشکل این می باشد که به وسیله لیزر برای همیشه از شر این موهای زائد کمر و پشت و همین طور پشت بازوها خلاص شویم.

لیزر موهای زائد بازوها

خوشبختانه امروز با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی دیگر نیازی نیست که نگران از بین بردن موهای زائد پشت و کمر خود و همین طور پشت بازو ها باشیم و وقت زیادی را صرف این کار بکنیم.زیرا ما تنها چند جلسه لیزر درمانی می توانیم به راحتی موهای زائد این نواحی را از بین ببریم و دیگر نیازمند کسی برای رفع موهای زائد این نواحی نباشیم.

مراجعه به : کلینیک لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد کمر و پشت بازوها دارای چه مزایایی می باشد؟

  • برطرف نمودن موهای این نواحی اعتماد به نفس فرد را بالا می برد.
  • دیگر از اذیت موهای زائد این نواحی در امان خواهیم بود.
  • تمیزی و زیبایی این نواحی
  • برطرف شدن موهای زائد این نواحی برای همیشه.

چگونگی لیزر موهای زائد کمر آقایان

شاید خیلی از مردم این تصور را داشته باشند که تنها از لیزر برای رفع موهای زائد بانوان استفاده می شود،ولی این تصور درست نیست زیرا امروزه از لیزر برای رفع موهای زائد آقایان نیز استفاده می شود از سوی دیگر در جامعه امروزی این طور جا افتاده است که به کار بردن لیزر برای رفع موهای زائد آقایان می تواند برای آن ها مفید و بهترباشد.ولی باید به این نکته اشاره داشته باشیم که آقایان مانند خانم ها نیاز ندارد که همه ی موهای زائد بدن خود را از بین ببرند،ولی باید موهای زائد آن نواحی از بدنشان که موجب آزار انها می شوند ؛باید به وسیله لیزر بر طرف گردند که موهای نواحی کمر و پشت بازو ،زیر بغل،صورت که در میان این نواحی بدن ،از بین بردن موهای زائد کمر و پشت بازوها برای آقایان دشوار می باشد .بنابراین بهتر است که ،موهای زائد این نواحی به وسیله لیزر از بین برده شوند تا برای همیشه از شر موهای زائد این نواحی و همین طور سختی های اصلاح آن نواحی ،آقایان رها شوند.

 

لیزر موهای زائد کمر آقایان

چگونگی لیزر موهای زائد کمر خانم ها

از انجایی که زن یک موجود ظریف و زیبا می باشد و خانم ها بیشتر از آقایان به زیبایی خود اهمیت می دهند ؛بنابراین خانم ها دوست دارند که تمام نواحی بدن آن ها عاری از موهای زائد باشد تا زیباتر جلوه کند بنابراین همیشه به فکر می باشند که از دست این موهای زائد خلاصی یابند .که لیزر برای این گونه افراد می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.در واقع با استفاده از دستگاه لیزر می توان برای همیشه از شر موهای زائد همه نواحی بدن خلاص شد به خصوص استفاده از لیزر مو برای رفع موهای زائد کمر و پشت بیشتر می تواند مفید باشد،لذا دست رسی به این این نواحی برای رفع موهای زائد این نواحی برای خود شخص کار بسیار دشواری است و برای اصلاح نیاز به کمک دیگران دارد.

لیزر موهای ازئد کمر بانوان

برچسب ها: , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لیزر موهای زائد سینه , هزینه لیزر موهای زائد سینه
سه شنبه 9 بهمن 1397 ساعت 10:14 | بازدید : 64 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

لیزر موهای زائد سینه , هزینه لیزر موهای زائد سینه

لیزر موهای زائد سینه –هزینه لیزر موهای زائد سینه : لیزر موهای اطراف سینه و نوک سینه در خانم ها:همه ما انسان ها به صورت ذاتی علاقه مند به زیبایی می باشیم و زیبایی به ما انسان ها اعتماد به نفس زیادی می دهد و در میان خانم ها بیشتر از آقایان به این مسئله اهمیت می دهند و سعی دارند تا در تمام نواحی بدن خود زیبایی خود را حفظ نمایند.در تعدادی از بانوان در اطراف سینه ها و نوک سینه ها موهای زائد ناخواسته رشد می کنند و موجب آزار این خانم ها می شوند .ولی نیازی به ناراحتی و نگرانی نیست و مانند دیگر نواحی بدن مثل زیر بغل کمر وپاها و…رشد موهای زائد در ناحیه سینه هم امری طبیعی می باشد .وبه همین خاطر هم بیشتر خانم هایی که در ناحیه سینه خود دچار موهای زائد می باشند سعی می کنند به روش های مختلف این موهای زائد را از بین ببرند.تا زیبایی را به این قسمت از بدن خود بازگردانند و اعتماد به نفس خود را بالا ببرند.

لیزر موهای زائد سینه مردان

لیزر نمودن موهای زائد ناحیه سینه بانوان

ما به همه خانم های محترمی که دچار رویش موهای زائد در ناحیه سینه ها می باشند ،توصیه می کنیم که در صورتی که دوست دارند برای همیشه از شر این موهای زائد خلاص شوند ،اقدام به لیزر موهای زائد موهای زائد سینه های خود بکنند.این خانم ها می توانند به یک کلینیک زیبایی مراجعه کرده و به وسیله یک پزشک متخصص لیزر مو به راحتی از شر موهای زائد ناخواسته در اطراف سینه های خود رهایی یابند.

در لیزر موهای زائد باید دقت زیادی شود که به یک متخصص باتجربه و حاذق مراجعه شود زیرا لیزر نمودن موهای سینه ها از حساسیت زیادی برخوردار است و و در صورتی که با احتیاط کامل انجام نگردد ،خدایی نکرده امکان دارد عواقب ناخوش آیندی داشته باشد ،پس باید به وسیله یک پزشک با مهارت انجام گردد.

لیزر موهای زائد سینه زنان

به کار بردن روش های سنتی برای از بین بردن موهای زائد ناحیه سینه

از انجایی که استفاده از روش اپیلاسیون برای برطرف نمودن موهای زائد سینه دارای درد زیادی می باشد ،لذا از این روش نمی توان برای از بین بردن موهای زائد سینه استفاده نمود .از سوی دیگر ،سایر روش های سنتی از بین بردن موهای زائد هم مانند بند انداختن ،به کار بردن موچین و…هم دارای درد زیادی می باشد و یک کار وقت گیر می باشد و در صورتی که از این روش ها برای از بین بردن موهای زائد اطراف سینه ها استفاده شود باید هر هفته این کار را انجام دهیم .و به خاطر همین سختی ها بیشتر خانم هایی که دچار این عارضه می باشند ،دوست ندارند که از این روش های سنتی استفاده نمایند.

درست است که شیو کردن از روش های سنتی بدون درد بر طرف کردن موهای زائد سینه ها می باشد اما باید دقت کرد که در این روش موهای زائد به صورت سطحی از روی پوست برطرف می گردند و بنابراین طی چند روز دوباره رشد نموده و حتی چندبرابر هم می گردند و این روش هم باعث می شود که فرد مجبور شود هر چند روز یک بار این کار را انجام دهد.

از بین بردن موهای زائد اطراف سینه ها و بهترین روش آن استفاده از لیزر درمانی

با توجه به تمام مطالبی که در بالا ذکر کردیم به این نتیجه می رسیم که بهترین روش برای رهایی از شر موهای زائد اطراف سینه ها استفاده از لیزر درمانی می باشد .و برای لیزر درمانی موهای زائد اطراف سینه ها هم ،ما باید به یک کلینیک تخصصی لیزر مو مراجعه داشته باشیم تا به وسیله یک پزشک متخصص معاینه شده و در صورتی که وضعیت جسمانی ما برای این عمل لیزر مو مناسب بود ،بتوانیم اقدام به لیزر درمانی نماییم.

در این روش پزشک متخصص مو سعی می کند که پیش از عمل لیزر ،ناحیه مورد نظر را به وسیله پماد های بی حسی ،بی حس نماید.و سپس با استفاده از دستگاه لیزر مو ،شروع به لیزر موهای زائد می کند.می توان در طی چند جلسه به راحتی موهای زائد اطراف سینه ها را از بین برد.

استفاده از روش دائمی جهت از بین بردن موهای زائد سینه-لیزر موهای زائد سینه

در واقع لیزر درمانی ،یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد در افراد می باشد ؛ولی باید پس از اتمام مراحل درمان لیزر مو،افراد جهت از بین بردن فولیکول های موهایی که رشد کرده اند به صورت سالانه یک مراجعه به کلینیک مو جهت لیزر نمودن موهای تازه رشد کرده داشته باشند و لیزر را تمدید کنند.

برچسب ها: , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لیزر موهای زائد شکم ، قیمت و هزینه لیزر ناحیه شکم
سه شنبه 9 بهمن 1397 ساعت 10:13 | بازدید : 84 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

لیزر موهای زائد شکم ، قیمت و هزینه لیزر ناحیه شکم

لیزر موهای زائد شکم ،قیمت و هزینه لیزر ناحیه شکم : همه ما انسان ها به صورت ذاتی دوست دار زیبایی می باشیم و یکی از مواردی هم که می تواند بر زیبایی بدن و صورت ما بیافزاید ، حذف موهای زائد نواحی مختلف بدن ما می باشد ،و یکی از این نواحی بدن که رشد موهای زائد در آن قسمت بیشتر می باشد ،ناحیه شکم است.و این ناحیه برای خانم ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشند و خانم ها دوست دارند که این ناحیه عاری از موهای زائد و به صورت صاف باشد.پس از بین بردن موهای زائد این قسمت از بدن برای بانوان بسیار پر اهمیت می باشد.

لیزر موهای زائد شکم

از نواحی حساس بدن به خصوص در خانم ها ،ناحیه شکم می باشد که رشد موهای زائد در این منطقه زیاد می باشد و حدودا در بیشتر افراد رشد موهای زائد در ناحیه شکم روی می دهد.اغلب خانم ها دوست دارند تا ناحیه شکم آن ها صاف و بدون مو باشد .لذا با انواع اقسام روش های مختلف سعی می کنند تا موهای زائد این منطقه را از بین ببرند.ولی این خانم ها دوست دارند تا برای همیشه موهای زائد ناحیه شکم خود را از بین ببرند ،اما روش های سنتی نمی تواند جواب گوی این خواسته خانم ها باشد.

روش دائمی از بین بردن موهای زائد ناحیه شکم

همان گونه که شاید شما هم تا کنون در اطرافیان خود مشاهده کرده باشید ،روش جدید و نوین برای از بین بردن موهای زائد بدن به صورت دائمی ، لیزر درمانی می باشد.امروزه با پیشرفت علم وتکنولوژی تجهیزات پزشکی ،طراحی و ساخت انواع گوناگون دستگاه های لیزر موهای زائد دیگر نیازی نیست که بشر دغدغه موهای زائد بدن خود را داشته باشد .زیرا در حال حاضر در کلینیک های زیبایی ؛ از مدرنترین و به روز ترین دستگاه های لیزر جهت از بین بردن موهای زائد ،کار را برای از بین بردن موهای زائد بدن به صورت دائمی بسیار سهل و راحت کرده است.و روز به روز بر متقاضیان لیزر موهای زائد افزوده می شود .و بنابراین می توان از این تکنولوژی برای از بین بردن موهای زائد شکم نیز استفده نمود واز شر موهای زائد شکم برای همیشه خلاصی پیدا کرد.

شما عزیزان نیز در صورتی که دوست دارید که از شر موهای زائد شکم خود خلاصی پیدا کنید ؛ می توانید به یکی از بهترین کلینیک های تخصصی لیزر مو در تهران و یا هر شهر دیگر که مشغول زندگی می باشید ،مراجعه داشته باشید.و به این ترتیب اقدام به لیزر موهای زائد شکم خود کنید.

به کار بردن روش های سنتی برای از بین بردن موهای زائد شکم

در گذشته که هنوز تکنولوزی لیزر مو وارد علم پزشکی نشده بود ،بیشتر افراد جامعه برای از بین بردن موهای زائد خود روش های سنتی و قدیمی مانند :شیو کردن ،ایپلاسیون،تراشیدنبا تیغ ،موچین و … را به کار می بردند که این روش ها نمی توانست برای همیشه افراد را از شر موهای زائد خلاص کند.و این روش ها به صورت موقتی موهای زائد بدن را از بین می برد.و در طول مدت دو سه روز دوباره موهای زائد شروع به رشد می کردند و زیاد تر می شدند.و در ضمن این روش ها دارای درد و خطر زیادی نیز می باشد.

***نکته :

متاسفانه شاید هزینه ای که برای لیزر دریافت می شود مقداری زیاد است و این مسئله موجب می شود که همچنان تعداد زیادی از افراد روش های سنتی را برای حذف موهای زائد به لیزر ترجیح دهند.

برچسب ها: , , , , , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با دستگاه لیزر الکساندرایت ۲۰۱۸ , قیمت و هزینه لیزر مو با لیزر الکس
سه شنبه 9 بهمن 1397 ساعت 10:7 | بازدید : 92 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

آشنایی با دستگاه لیزر الکساندرایت ۲۰۱۸ , قیمت و هزینه لیزر مو با لیزر الکس

آشنایی با دستگاه لیزر الکساندرایت ۲۰۱۸ , قیمت و هزینه لیزر مو با لیزر الکس : در حال حاضر یکی از موثرترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد بدن ،استفاده از لیزر می باشد .دستگاه لیزر الکساندرایت نیز یکی از بهترین دستگاه های لیزر می باشد که ما می توانیم در این زمینه از آن بهره ببریم و این دستگاه در واقع در حال حاضر یکی از پیشرفته ترین ستگاه های لیزر می باشد در میان دیگر دستگاه های لیزر ،لیزر الکساندرایت یکی از پرکاربردترین لیزر ها می باشد که در طول موج ۷۵۵ نانومتر ،در رنج طول موج مادون قرمز نزدیک کار می کند.و می توان از این لیزر برای از بین بردن موهای زائد به صورت دائمی استفاده نمود.

دستگاه لیزر الکساندرایت

اغلب لیزرهای الکساندرایت به شکل Q-Switch هم در بازار موجود می باشند و در این شکل از لیزر ،لیزر این امکان را دارد که بتواند پرتوهایی با شدت بسیار بالا و در پالس های بسیار کوتاه ایجاد نماید.در حقیقت یکی از ویژگی های نادر این دستگاه این می باشد که می توان طول موج و میزان انرژی این دستگاه را برای از بین بردن هر نوع مو تنظیم نمود .بسیاری از کارشناسان وپزشکان متخصص پوست و موبر این باور می باشند که ،لیزر الکساندرایت در میان لیزر های دیگر ، یکی از قدرتمند ترین و موثرترین دستگاه های لیزر می باشد.از دیگر خصوصیت منحصر به فرد این دستگاه که موجب شده است این دستگاه در میان دیگر دستگاه های لیزر از محبوبیت زیادی برخوردار باشد ،مجهز بودن این دستگاه به سیستم خنک کننده مخصوص می باشد .که از ویژگی دستگاه لیزر الکساندرایت مانع از سوختگی پوست بیمار هنگام لیزر می شود.

نحوه کار کرد لیزر الکساندرایت به چه صورتی می باشد؟

در واقع این دستگاه ،نوعی دستگاه لیزر می باشد که از کریستال الکساندریت نوری با قدرت بسیار زیاد را عبور می دهد .زمانی که نور از این کریستال عبور می کند ،پرتویی با طول موج ۷۵۵ نانومتر ایجاد می کند که این پرتو هم می تواند موهای زائد بدن را سوزانده و آن ها را از بین ببرد.این دستگاه که در واقع یکی از قدرتمندترین دستگاه های لیزر رفع موهای زائد بدن می باشد ،جهت از بین بردن موهای زائد ،اغلب طول موج های بالایی با انرزی بسیار بالا را از خود ساطع می کند که به انرژی گرمایی مبدل می شود و منطقه خاصی ازبافت بدن را که قرار است موهای زائد آن از بین برده شود ،را مورد هدف قرار می دهد . باید بگوییم که عملکرد دستگاه الکساندرایت به شکل فتوترمولیز می باشد:و معنای آن هم به این صورت کی باشد که با استفاده از نور لیزر یک منطقه خاص به صورت انتخابی گرم می گردد.در باره طرز عملکرد این دستگاه گفتنی است که این لیزر سبب تخریب جزئی و مفید بافت جراحت شده و به دیگر نواحی سالم اطراف آن هیچ آسیبی وارد نمی گردد.

از مزایای دیگر این دستگاه این می باشد که می شود این دستگاه را در حالت Q-Switching قرار داد تا در این صورت پرتو نوری بسیار قوی در پالس های کوچک تولید گردد.برای رفع موهای زائد ،چنین مکانیسمی می تواند بسیار مفید و موثر واقع شود.و رنگ نوری که از این لیزر نیرون می آید به صورت قرمز رنگ می باشد. توجه:شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که بالا یا پایین بودن طول موج چه فرقی باهم دارد.در واقع میزان طول موج لیزر تعیین کننده این مسئله می باشد که لیزر تا چه عمقی می تواند در پوست ما نفوذ داشته باشد.

لیزر الکساندرایت را با چه هدفی مورد استفاده قرار می دهند؟

در حقیقت این دستگاه از قدرتمندترین دستگاه های لیزر در ایالات متحده آمریکا می باشد که برای این اساس هم سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) اغلب طیف وسیعی از این دستگاه ها را در طول موج خاص در طیف مادون قرمز (۷۵۵ نانومتر) می باشند جهت درمان و حل مشکلات مختلف پوستی مورد تایید قرار داده است.که عبارت اند از :Accolade TM(cynosure ,Apogee(cynosure,Massachusetts,USA) وTa2Eraser MA,USA) است.

در واقع مهمترین مکانیسم موثر لیزر در رفع موهای زائد می باشد.چون در دستگاه لیزر ،در پوست های مختلف از بین بردن موهای زائد بر اساس جذب انتخابی نور می باشد و اشعه لیزر می تواند بدون وارد کردن آسیب به پوست ، از آن عبور کند و سپس جذب فولیکول های موهای زائد گردد لذا ملانین مهمترین و مناسبترین ماده ای می باشد که می توان به وسیله اشعه لیزر مورد هدف قرار داد و به این صورت به شکل انتخابی موهای زائد همه نواحی بدن را از بین برد.

چه نوع ضایعات پوستی را می توان به وسیله لیزر الکساندرایت برطرف نمود؟

  • لکه های پوستی
  • حذف نمودن تاتو
  • از بین بردن موهای زائد بدن
  • از بین بردن ضایعات عروقی

لکه های پوستی

گاهی اوقات مشاهده می شود که در اثر افزایش سن لکه هایی بر روی پوست فراد ایجاد می گردد ،لکه هایی مانند کک ومک های مادرزادی و یا انواع مختلف خال های گوشتی.می توان برای از بین بردن این لکه های پوستی ،ملانین های که در آن ناحیه از پوست قرار دارند را؛ به وسیله لیزر مورد هدف قرار داد و لکه ها را از بین برد.

از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر الکساندرایت

شاید بیشترین استفاده ای که از لیزر می شود در رفع موهای زائد می باشد و این کاربرد لیزر دارای طرفداران زیادی است و شیوه کار به این صورت می باشد که به وسیله لیزر ،فولیکول های موهای زائد مورد تخریب قرار می گیرد ،و رشد موها در آن قسمت از بدن در اثر این عمل بسیار تضعیف می گردد. می توان از لیزر برای از بین بردن موهای قسمت های مختلف بدن ،که ممکن است در انجا موهای زائد رشد کنند ؛استفاده نمود که رایج ترین این نواحی عبارت اند از:قفسه سینه،زیر بغل،خط بیکینی ،پاها ،پشت ،صورت و گردن.

از انجایی که در این روش ؛اشعه لیزر ملانین را مورد هدف قرار می دهد لذا این روش نمی تواند برای موهای روشن تاثیر زیادی داشته باشد و بیشترین اثر آن بر روی موهای تیره می باشد که دارای ملانین بیشتری هستند. از مزایای مهم این دستگاه این می باشد که می توان برای از بین بردن موهای زائد ،پالس ها وفلوئنس ها را تنظیم نمود به این صورت که جهت رفع موهای زائد صورت مدت زمان پالس ۲۰-۲ میلی ثانیه و فلوئنس ۴۰-۱۰ ژول بر سانتی متر مربع تنظیم می گردد.

افرادی که لیزر کاری را انجام می دهند باید از مهارت زیادی برخوردار باشند و دقت زیادی هم در مورد افرادی که دارای پوست تیره می باشند ؛داشته باشند و در مورد انها با احتیاط بیشتری این کار را انجام دهند ،زیرا قبلاً هم اشاره کردیم که لیزر ملانین را از بین می برد و امکان دارد که برای افراد با پوست تیره ،یک سری لکه های سفید را بر بدن آنها برجای بگذارد.

حذف تاتو با این لیزر ، این دستگاه لیزر می تواند هر نوع تاتورا در هر بخش از بدن از بین ببرد

با استفاده از این لیزر می توان رنگدانه های سیاه ،سفید و آبی و سبز را به راحتی در طی چند جلسه درمانی از بین برد. در هر نوع کاربردی باید این دستگاه بر روی پالس خاصی تنظیم گردد به عنوان مثال برای حذف تاتو این دستگاه بر روی مدت زمان پالس کوتاه ۱۰۰-۵ نانو ثانیه تنطیم می گردد. در شرایطی می توان تاتو را به وسیله دستگاه لیزر الکساندرایت حذف نمود که در جلسه های درمانی پیشین برای پاک کردن تاتو زخمی بر روی ناحیه مورد نظر بر جای نمانده باشد ،ما در این شرایط به راحتی خواهیم توانست که با استفاده از این لیزر تاتو را برای فرد پاک نماییم. معمولاً می توان توسط این لیزر چین و چروک های موجود بر روی پوست را نیز برطرف نمود.

ضایعات عروقی

ضایعات عروقی بیشتربه شکل خال های عنکبوتی که در بدن یا صورت فرد امکان دارد ظاهر گردد که اغلب به شکل مادرزادی امکان دارد ایجاد گردد(ناهنجاری های عروقی) در این روش رنگ دانه های قرمز به وسیله پرتو خفیف (هموگولوبین)

نحوه کارکرد دستگاه لیزر الکساندرایت به چه صورتی می باشد؟

در صورتی که شما عزیزان قصد انجام دادن لیزر برای رفع موهای زائد و یا تاتو و لک و پیس خود دارید ،باید پیش از درمان به خصوص در زمانی که قرار است که رنگ دانه ها مورد هدف قرار گیرند،ابتدا به وسیله یک پزشک متخصص مورد معاینه قرار گیرد تا مطمئن شوید تا لکه های مورد نظر سرطانی نباشند و سپس اقدام به لیزر درمانی بنمایید.

  • در زمانی که لیزر درمانی انجام می شود باید حتماً انجام دهنده لیزر و هم بیمار از عینک محافظ با صفحه مات استفاده نمایند.
  • لیزرکار نخست دستگاه لیزر را روی سطح پوست فرد قرار می دهد و بعد لیزر را فعال می نماید.
  • بیشتر افرادی که عمل لیزر را انجام داده اند دریافت پالس را مثل برخورد کش به پوست خود احساس می کنند.
  • اغلب انجام لیزر بودن نیاز به بی حسی می باشد ولی می توان از ژل های بی حسی برای افرادی که دارای پوست حساس می باشند استفاده نمود.
  • اغلب بیشتر دستگاه های لیزر دارای سیستم خنک کننده می باشند و پوست را در طول درمان خنک می کنند و لیزر را هم در یک اتاق خنک انجام می دهند.
  • بلافاصله بعد از درمان به وسیله لیزر می توان برای تسکین ناحیه مورد درمان ،از کیسه های یخ استفاده نمود تا آن ناحیه را خنک کند و درد را کمتر نماید.
  • فردی که لیزر درمانی را انجام می دهد ،باید برای یک مدت در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرد وسعی کند که برای مدتی مراقبت هایی را از پوست خود انجام دهد زیرا بعد از لیزر درمانی پوست حساس می شود.

درمان با لیزر الکساندرایت دارای چه عوارض جانبی می باشد؟

اغلب لیزر درمانی با استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت دارای یک سری عوارض جزئی می باشد که عبارت اند از:

  • بلافاصله پس از درمان ،پوست دچار خارش شده و قرمز شده و ورم می کند و این عوارض تا چند روز ادامه دارد.
  • ایجاد مقدار جزئی درد که در حین درمان از وسایل خنک کننده پوست و درصورتی هم که نیاز باشد از پماد های بی حسی استفاده می گردد.
  • عفونت باکتریایی:پزشکان متخصص بعد از درمان به وسیله لیزر اغلب برای جلوگیری از عفونت زخم ،آنتی بیوتیک را برای بیماران تجویز می کنند.
  • شاید در تعدادی از بیماران کبودی ها بروز کند که اغلب پس از چند روز برطرف خواهد شد.
  • تغییر رنگ دانه های پوست:امکان دارد در اثر لیزر درمانی به سلول های رنگدانه پوست آسیب وارد شود و ما یک سری لکه های روشن و یا تیره تر را بر روی پوست بیمار مشاهده نماییم.
  • شاید به ندرت این مسئله پیش بیاید که ،رنگدانه های پوست ،مقدار زیادی انرژی جذب کنند ؛ولی اگر چنین حالتی پیش بیاید ،پوست تاول خواهد زد ولی تاول ها خود به خود پس از چند روز برطرف خواهند شد.

با استفاده از لیزر الکساندرایت ،چند جلسه برای درمان ضایعات عروقی ،موی زائد و حذف تاتو مورد نیازمی باشد؟

حذف تاتو :

در صورتی که فردی می خواهید تاتوی خود را از روی پوست به وسیله لیزرپاک نماید ،به احتمال زیاد جلسات متعددی(۲۰-۵ جلسه) را با فاصله حداقل ۷ هفته برای رسیدن به نتیجه مطلوب بطلبد تا تاتو به صورت کامل از روی پوست پاک گردد.

حذف موهای زائد :

باید دقت شود که تکمیل کردن دوره درمان ،در این روش درمانی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد چون در این روش درمانی جهت حذف موهای زائد لازم است تا جلسات متعددی به عنوان مثال مابین ۳تا ۶ جلسه انجام گردد.و یک سری مسائل مانند منطقه مورد نظر ،رنگ پوست ،ضخامت مو و جنسیت و غیره در مشخص نمودن جلسات درمان موثر است.

بنابر گفته های متخصصان و پزشکان پوست و مو و زیبایی ،باید جلسات درمان حدودا فاصله ای ۳-۸ هفته ای باهم داشته باشد.پوست اغلب در نایحه درمان ۶تا۸ هفته تمیز باقی خواهد ماند و سپس شروع جلسه بعدی زمانی خواهد بود که موها دوباره شروع به رشد کرده باشد.

ضایعات عروقی :

جهت برطرف نمودن ضایعات عروقی روش درمان و همین طورتعیین کننده تعداد جلسات که برای درمان مورد نیاز می باشد،مسئله اصلی اندازه و شکل و همین طور محل ضایعه و نوع جنس پوست می باشد .معمولا عروق کوچک برای حذف نیاز به ۳-۱ جلسه دارند ولی برای برطرف نمودن عروق بزرگتر باید تعداد جلسات بیشتری برای بیمار تعیین شود.

برچسب ها: , , , , , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دلایل و روش درمان واژینیسموس
سه شنبه 9 بهمن 1397 ساعت 10:5 | بازدید : 61 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

دلایل و روش درمان واژینیسموس

دلایل و روش درمان واژینیسموس : در این نوشته ما تلاش می کنیم که اطلاعاتی کامل از بیماری واژینیسموس و همین طور دلایل و روش های درمان آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.برای دست یابی به یک مطلب خوب و جامع این مقاله به مرور ودر طول زمان تکمیل شده و اطلاعات جدید نیز به آن افزوده شده است.

واژینیسموس

بیماری واژینیسموس چه نوع بیماری می باشد؟

بیماری وازینیسموس که بیشتر به ان بیماری واژینیسم هم گفته می شود یک اصطلاحی می باشد که برای توصیف انقباض غیر ارادی عضلات ناحیه واژن در زمان دخول به کار می رود که این وضعیت ممکن است دائمی ویا عود کننده باشد. این مشکل می تواند زندگی یک خانم را کاملاً مختل نماید و باعث ناراحتی ،از دست دادن اعتماد به نفس و مشکلات در روابط بین زوجین گردد.این مسئله همچنین می تواند یک مانعی بر سر راه بچه دار شدن یک خانم باشد.واین وضعیت همین طور می تواند معاینات لگنی یا رحمی را دشوار ویا کلاً غیر ممکن سازد.

جهت تشخیص می توانید به یکی از بهترین متخصین زنان در تهران مراجعه کنید : متخصص زنان

نشانه های اصلی واژینیسموس چه چیزهایی می باشند؟

در واقع می توان گفت که علامت اصلی این بیماری منقبض شدن غیر ارادی واژن می باشد که می تواند دخول را دشوار ویا حتی غیر ممکن سازد. این مشکل در میان خانم ها دارای نشانه ها وعلائم مختلفی می باشد .این بیماری دارای درجات مختلفی است .تعدادی از زنان قادر به وارد کردن هیچ چیزی در واژن خود نمی باشند چون به طور کامل بسته می باشددر صورتی که بقیه خانم ها می توانن تامپون را وارد واژن خود بکنند ولی قادر به برقراری رابطه جنسی نمی باشند و زنان دیگری هم وجود دارند که می توانند رابطه جنسی برقرار کنند ولی این رابطه برای آن ها بسیار درد ناک می باشد.

علامت های دیگر این بیماری می تواند شامل موارد زیرباشد:

  • داشتن ترس شدید از دخول و درد که باعث می شود زن از رابطه جنسی دوری کند .
  • در صورت تلاش برای دخول ،خانم میل جنسی خود را از دست می دهد.
  • حس سوزش در زمان دخول یا وارد کردن چیزی در واژن

منقبض شدن واژن غیر داوطلبانه می باشد وو نمی توان هیچ کاری جهت متوقف کردن ان انجام داد بدن اینگونه افراد یاد گرفته است که دخول را با درد مرتبط سازد و هرگاه که این فرد انتظار دخول یا وارد کردن چیزی را به واژن خود داشته باشد ،عضلات واژن او به عنوان واکنش محافظتی منقبض می گردند. این حرف واقعیت ندارد که زنان مبتلا به بیماری واژینیسموس ،علاقه ندارند ویا نمی خواهند که رابطه جنسی برقرار کنند .اغلب این گونه زنان از رابطه نزدیک مانند پیشنوازی و معاشقه جنسی با همسران خود لذت می برند و در طول آن حتی امکان دارد که با ارگاسم برسند.تنها مشکل آنجایی می باشد که تلاش برای انجام دخول انجام می گیرد در این نقطه واژن به طور غیر ارادی منقبض می گردد.

علت این که من واژینیسموس دارم چیست؟

علت های زیادی وجود دارد که چرا عضلات واژن برخلاف میل زنان منقبض می گردد.که ما مهمترین این علل را در ادامه مطلب برای شما توضیح خواهیم داد.

الف- مشکلات جنسی

این بیماری اغلب با تجربه جنسی قبلی یا دیگر مشکلات جنسی در ارتباط می باشد.به عنوان مثال رابطه جنسی ناخوشایند قبلی یا معاینه به وسیله پزشک زنان در سن پایین می تواند باعث شود که بدن خانم به شیوه ای محافظتی جهت اجتناب از درد بیشتر واکنش نشان بدهد .درک نادرست از رابطه جنسی یا احساس شرم از رابطه جنسی هم می توانند در وقوع واژینیسموس دخیل باشند.

به عنوان مثال ،خانم هایی با شرایط زیر اغلب با رابطه جنسی مشکل دارند:

  • خانم هایی که در کودکی و نوجوانی با شیوه بسیار سختگیرانه ای تربیت شده اند و هیچ گاه نتوانسته اند که در مورد رابطه جنسی اطلاعات لازم را به دست بیاورند.
  • خانم هایی که به آن ها این گونه گفته شده است که رابطه جنسی گناه می باشد و برقراری رابطه جنسی بسیار دردناک است.
  • در یک خانم تعرض جنسی و یا تجاوز نیز می تواند باعث به وجود آمدن این بیماری گردد.
  • ان عده از خانم هایی که تحت تاثیر تابوهای فرهنگی درباره رابطه جنسی قرار گرفته اند.

ب-درد در زمان رابطه جنسی

احساس کردن درد در زمان برقراری رابطه جنسی (مقاربت دردناک ) نیز می تواند باعث به وجود آمدن بیماری واژینیسموس شود.

مواردی که در زیر اورده شده اند می توانند باعث رابطه جنسی دردناک شوند:

  • جراحی در ناحیه تناسلی (مانند اپیزیاتومی در طی زایمان)
  • ولوودینیا (اعصاب بیش از جد حساس در ناحیه ورودی واژن ) تحریک شده باشد.
  • عفونت های ناحیه تناسلی مانند کاندیدیاز(نوعی عفونت قارچی )زگیل تناسلی یا تریکومونا که نوعی بیماری آمیزشی می باشد که به وسیله نوعی انگل اتفاق می افتد.
  • پرتودرمانی ناحیه لگن
  • آندومتریوز یا بیماری التهاب لگن امکان دارد باعث درد در حین رابطه جنسی شوند که البته درد بیشتر در قسمت لگن می باشد.
  • زخم وپارگی کوچک در دهانه واژن
  • عوارض جانبی برخی از داروها
  • عدم تحریک جنسی پیش از رابطه جنسی
  • خشکی واژن که بیشتر امکان دارد در زمان مصرف داروهای ضد بارداری ویا هنگام یائسگی اتفاق افتد.

ج- موارد دیگر

به جز موارد بالا عامل های دیگری هم وجود دارند که می توانند باعث وازینیسموس گردند .که عبارت می باشند از:

  • خستگی یا افسردگی
  • ترس از کوچک بودن واژن برای برقراری رابطه جنسی
  • ترس از بارداری
  • مشکل در بین روابط زوجین
  • اسیب به واژن یا عضلات اطراف ان در زمان زایمان

اغلب درد در زمان نزدیکی اولین نشانه ی واژینیسموس می باشد .این درد تنها زمان دخول احساس می شود و معمولاض و نه همیشه ،بعد از خارج کردن آلت برطرف می گردد.خانم هایی که دچار این بیماری می باشند ناراحتی را به شکل احساس پاره شدن واژن یا احساس اصابت ضربات متوالی توصیف می نمایند.اغلب خانم هایی که دچار این بیماری می باشند زمان وارد کردن تامپون یا زمان معاینه داخلی لگن هم متحمل درد وناراحتی می شوند.

در صورتی که شما هم دچار ترس از نزدیکی و دخول می باشید ،جهت بررسی و درمان این عارضه می توانید با ما تماس داشته باشید.

جهت درمان واژینیسموس چه هنگام باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر شما نیز احساس می کنید که دچار واژینیسموس می باشید می توانید به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید .این امکان وجود دارد که از مراجعه و درخواست کمک ،احساس خجالت داشته باشید ولی این بیماری یک مشکل جنسی رایج می باشد که قابل درمان است.

هنگام معاینه پزشک چه پرسش هایی را از شما خواهد کرد؟

بیشتر خانم ها برای درمان واژینیسموس خجالت می کشند که به پزشک زنان مراجعه نمایند در اینجا لازم است که بگوییم این بیماری یک مشکل رایج در میان خانم ها می باشد وبه خصوص اینکه در کشور ما رابطه با جنس مخالف یک تابو به شمار می آید،تعداد ازنانی که از مشکل رنج می برند از کشور های توسعه یافته بیشتر می باشد.در صورتی که شما هم علائم این بیماری را دارید بایست به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید متخصص می تواند بر اساس علائم ،تاریخچه پزشکی شما ودر صورت نیاز ،معاینه جسمی شما می تواند بیماری شما را تشخیص دهد.

امکان دارد پزشک سوالات شخصی زیر را برای اطلاع از وضعیت شما از شما بپرسد:

  • آیا فکر ورود هر چیزی به واژن باعث نگرانی شما می شود؟
  • آیا می توانید ورود چیزی به واژن خود مانند انگشت یا تامپون را تحمل نمایید یا این کار برای شما بسیار دردناک است؟
  • آیا شما در گذشته رابطه جنسی ناخوشایندی را تجربه کرده اید؟

بعد از پرسش سوالات اولیه ،متخصص زنان به معاینه واژن جهت بررسی دلیل جسمی واژینیسموس مانند جراحت ،عفونت یا اعصاب بیش از حد حساس در دهانه واژن می پردازد.

روش های مختلف درمان بیماری واژینیسموس کدامند؟

درمان از راه مراجعه به متخصص و مشاور

در این راه حل زوجین می توانند همراه هم به متخصص مراجعه نمایند وبه ریشه یابی مشکل خود بپردازند .با مراجعه به پزشک مشخص خواهد شد که آیا این مشکل جنبه روانی دارد یا انقباضات به صورت غیر ارادی روی می دهد.اگر مشکل به صورت غیر ارادی باشد متخصص با روش های پزشکی به درمان آن می پردازد .اما در صورتی که جنبه روانی داشته باشد به پزشک روان پزشک ارجاع داده شده تا فرد را با روش های آرام سازی آشنا کنند.همین طور در این مراجعات زوجین می توانند با آموزش هایی که مربوط به رابطه جنسی ،اناتومی دستگاه تناسلی ،اتفاقات در حین برانگیختگی جنسی و نکات مربوط به عضله های موثر در ایجاد این بیماری ،آشنا گردند.و با درک بهتری یک رابطه جنسی برقرار نمایند.

به کار بردن وان آب ولرم

فردی که دچار این بیماری می باشد می تواند پیش از برقراری رابطه جنسی به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در وان آب ولرم بنشیند .این کار موجب شل شدن عضلات و ایجاد آرامش می گردد و احتمال ایجاد انقباضات کمتر می شود.

استفاده کردن از ژل های لوبریکنت

ژل های مرطوب کننده یا همان ژل های لوبریکنت در خانم هایی که دچار خشکی واژن می باشند ،افراد یائسه ،خانم هایی که به تازگی زایمان کرده اند و همین طور افرادی که می خواهند نخستین تجربه جنسی را برقرار کنند ،به کار برده می شود.این ژل ها خشکی واژن را برطرف کرده و حالت لغزنده ای را به وجود می آورند که می تواند تاثیر زیادی در رابطه جنسی داشته باشد .در صورتی که شما هم دچار خشکی وازن می باشید می توانید با مراجعه به متخصص زنان این مشکل خود را برطرف نماید.در این مورد ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که حتماً مقاله خشکی واژن را مطالعه نمایید.

پروتز درمانی

در این روش درمانی متخصص پروتزهای خاص ساخته شده از جنس پلاستیک را به کار می برد که موجب شاد شدن ناحیه تناسلی می گردد.استفاده از این روش نخست در مطب وبه وسیله متخصص زنان انجام می گیرد و بعد از مدتی و ارائه آموزش های مورد نیاز ،این وسایل را در اختیار خود فرد قرار می دهند تا خود فرد به انجام آن بپردازد.

تزریق کردن بوتاکس

بوتاکس دارویی می باشد که در موارد واژینیسموس حاد به عضلات تزریق می گردد وموجب فلج شدن آن ها می گردد .در صورتی که این ماده به ناحیه تناسلی تزریق شود منجر به فلج شدن و شل شدگی عضلات ایجاد کننده این بیماری می شود.در تعدادی از افراد یک بار تزریق این بوتاکس کافی می باشد اما در برخی از افراد لازم می باشد که چند دوره این ماده تزریق گردد.در تعدادی از خانم ها بعد از تزریق دیگر هیچ وقت دچار واژینیسموس نمی شوند اما در صورت بازگشت هر ۶ ماه یا یک سال بایست تزریق را تکرار کرد.

انجام دادن تمرینات کگل

در واقع این تمرینات مربوط به کف لگن می باشند .این تمرینات به صورت فشار دادن و آزاد کردن ماهیچه های کف لگن می باشد این تمرینات موجب می شوند تا فرد روی ماهیچه های خود کنترل داشته باشد و از بسته شدن غیر ارادی ماهیچه های واژن جلوگیری کند.

جراحی بزرگ نمودن واژن

چنانچه فرد از پیش جراحی داشته باشد که محل زخم یا بافتی اضافه را بر جای چذاشته باشد که واژن مسدود شده باشد از این جراحی برای بزرگ کردن واژن استفاده می گردد.

چناچه احیانا زخم های قدیمی و کهنه موجب ابتلای شما به واژینیسموس شده اند ،شما عزیزان می توانید با مراجعه به متخصص زنان جهت انجام جراحی بزرگ کردن واژن اقدام نمایید انجام این جراحی نیازمند دقت و حساسیت بالایی می باشد و متخصص بایست واژن را به اندازه ای گشاد نماید که نه موجب گشادی بیش از اندازه آن گردد و موجب کاهش لذت جنسی نشود و ونه طوری باشد که فرد در رابطه جنسی خود دچار مشکا باشد .برای دریافت نوبت و وقت معاینه با شماره تماس حاصل نمایید.

روش درمان اندومتریوز

این روش موجب می شود که تکه کوچکی از پوشش داخلی رحم به خارج از رحم رشد نمایند وموجب درد شدید درناحیه لگن در زمان برقراری رابطه جنسی می گردد.با جراحی می توان این بافت را از بین برد.

موثرترین و جدید ترین درمان برای واژینیسموس

بای بگوییم که امروزه بهترین روش برای برطرف کردن مشکلات واژینیسموس استفاده از دستگاه RFاست این دستگاه با به کار بردن امواج اکترومغناطیسی که دارای فرکانس بالایی می باشند ،موجب تغییرات مولکولی در عضلات واژن شده و با ارتعاشات مولکولی باعث رها سازی و بهبود واژینیسموس می گردند.با رهاسازی عضلات واژن ،دیگر فرد با گرفتگی عضلاتی وازن روبرو نخواهد بود و در نهایت واژینیسموس درمان می گردد.

از مهمترین محاسن استفاده از تکنولوزی RF می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • این روش درمانی نیاز به تعداد جلسات کمتری دارد.
  • جهت واژینیسموس های شدید و مقاوم به درمان بسیار موثر می باشد.
  • استفاده از این روش درمانی دیگر نیازی به انجام تمرینات در منزل ندارد و پس از هر جلسه مراقبت خاصی لازم ندارد.
  • این روش کاملاً غز تهاجمی بوده و دارای هیچ عارضه ای نمی باشد.
  • بیمار بعد از همان جلسه اول ،تغییرات را می تواند احساس کند و همین مسئله باعث تشویق فرد برای حضور در جلسات بعدی می گردد.

در صورتی که شما هم به واژینیسموس دچار می باشید و تاکنون رابطه جنسی کامل و لذت بخشی را تجربه ننموده اید ما به شما توصیه می کنیم که حتما این روش را امتحان نمایید .شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره تلفن تماس داشته باشید.

برچسب ها: , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اختلالات قاعدگی و درمان آن
سه شنبه 9 بهمن 1397 ساعت 10:2 | بازدید : 69 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

اختلالات قاعدگی و درمان آن

اختلالات قاعدگی ودرمان آن ,  سیکل طبیعی قاعدگی به چه صورت می باشد؟ : همان گونه که همه ی خانم ها می دانند سیکل قاعدگی ویا عادت ماهیانه یک روند طبیعی ماهیانه می باشد که مجموعه تغییراتی را شامل می شود که در برخی از اعضای بدن یک زن از جمله تخمدان ها ،رحم ،واژن و سینه ها به وجود می آید. این سیکل بعد از به بلوغ رسیدن یک دختر ، اغلب در سن ۹ تا ۱۶ سالگی شروع می گردد وهمزمان با آن بدن فرد هم شروع به تغییر می کند و هورمون ها موجب ایجاد روند جدیدی در بدن می شوند.در عادت ماهانه خونریزی از رحم رخ می دهد که این خون متشکل از خون کامل و بافت های ریزش کرده لایه پوشاننده رحم به رنگ قرمز روشن ،قرمز تیره،و یا قهوه ای تیره است.

اختلالات قاعدگی

این سیکل هر ۲۲ تا ۳۵ روز به طوز میانگین در حالت طبیعی و نرمال ۲۸ روز یک بار اتفاق می افتد ودر حالت طبیعی خود ۳ تا ۷ روز به طول می انجامد و تقریباً ۳۵ تا ۸۰ گرم خون از بدن یک زن دفع می گردد.قاعدگی تقریباً بین سنین ۴۵ تا ۶۰ سالگی متوقف می گردد که در این صورت می گویند که فرد وارد دوران یائسگی شده است.

مراجعه به پزشک زنان : متخصص زنان و زایمان

منظو از اختلالات قاعدگی چیست؟

یک سری عوامل ممکن است که موجب به وجود آوردن تغییراتی در روند طبیعی سیکل قاعدگی شوند و آن را از حالت طبیعی خود خارج کنند ،که این امر امکان دارد در هر سنی رخ دهد ؛به این عوامل اختلالات قاعدگی می گویند.هر یک از ای اختلالات خود دارای عامل خاصی می باشند که می توانند موجب ایجاد تغییر در زمان قاعدگی ،خفیف یا شدید شدن خون ریزی ،لکه بینی در میان سیکل ها ،درد های شدید در قاعدگی ،قطع قاعدگی و…شوند.خانم های محترم نباید نسبت به این اختلالات بی توجه باشند زیرا که امکان دارد که این ها مسائل خطر سازی باشند و حتی این امکان وجود دارد که فرد دچار نازایی گردد.بنابراین توجه به آنها و ریشه یابی علت و درمان این مسائل یک امر ضروری می باشد.

انواع مختلف اختلالات قاعدگی

الف-آمنوره یا قطع سیکل قاعدگی

در صورتی که توقف قاعدگی در زنان بر اثر بارداری و یا شیردهی نباشد یکی از اختلالات قاعدگی می باشد که در دو نوع زیر دسته بندی می گردد:

آمنوره اولیه : اگر یک دختر به سن ۱۶ سالگی برسد و صفات ثانویه جنسی و سیکل قاعدگی در وی رخ ندهد در واقع دچار این اختلال شده است این اختلال می تواند بر اثر علت هایی مانند بلوغ دیررس ،ناهنجاری های مادرزادی ،غیر طبیعی بودن دستگاه تناسلی ،مسدودی کامل پرده بکارت ،اختلالات غدد درون ریز ،و اختلالات تغذیه ای ،روی دهد که در این شرایط دختر خانم محترم باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و درمان خود را شروع نماید.

آمنوره ثانویه : این اختلال هنگامی به وجود می آید که یک خانم قاعدگی را تجربه کرده باشد و دارای قاعدگی منظم باشد ،ولی ناگهان دچار قطع قاعدگی گردد واین روند چند ماه به طول انجامد.

آن دسته از عواملی که باعث ایجاد این اختلال می شوند عبارت می باشند از:

  • تغییرات وزنی که موجب کاهش ویا افزایش شدید وزن می گردند که می تواند بر اثر دیابت ،اختلال خوردن ویا ورزش های سنگین باشد.
  • اختلالات و نارسایی های تخمدان ها ویا زخم شدن رحم
  • عمل جراحی بر روی رحم و تخمدان ها مثل لاپاراسکوپی رحم و تخمدان
  • مصرف کردن ویا قطع قرص های ضدبارداری
  • ناهنجاری های هورمونی و کوروموزومی
  • استرس و اشطراب های عاطفی و روانی
  • اختلاف تیروئیدی ویا ایجاد تومور در غده هیپوفیز
  • باریک بودن سرویکس رحم
  • شیمی درمانی
  • مصرف کردن مواد مخدر

روش درمان اختلال آمنوره

بسته به علت ایجاد کننده آمنوره نوع درمان آن می تواند متفاوت باشد که شامل درمان هایی مانند :

  • درمان هورمونی جهت ناهنجاری های هورمونی
  • درمان هایی که مربوط به ایجاد تعادل وزن می شوند.
  • درمان های روانی برای کاهش استرس و اصطراب
  • درمان دارویی و جراحی برای برطرف کردن تومور غده هیپوفیز
  • درمان و جراحی جهت برطرف کردن نقص های مادرزادی

ب-الگومنوره یا قاعدگی سبک و کم تکرار

در این نوع اختلال قاعدگی کمتر رخ می دهد ویا فاصله های میان دو سیکل از ۳۵ روز بیشتر می باشد .می توان گفت که تقریباً عوامل ایجاد کننده و درمان این اختلال نیز مانند اختلال آمنوره است.

ج-منوراژی یا خونریزی شدید قاعدگی

در این اختلال ،فرد در دوران قاعدگی دچار خونریزی شدیدی می شود و این موجب ایجاد اختلال در زندگی روزمره فرد می گردد.این اختلال دارای علائم زیر می باشد:

  • طول کشیدن قاعدگی بیشتر از هفت روز
  • ایجاد لخته های خونی بزرگ در قاعدگی
  • ایجاد کم خونی شدید
  • لازم به تعویض کردن تامپون یا پد بهداشتی به طور متوالی در طول شب و روز

عامل هایی که موجب ایجاد اختلال منوراژی می شوند :

  • بیماری های رحمی مانند :فولیپ و فیبروئید رحمی ،کیست
  • اختلالات تخمدانی
  • مصرف داروهای ضد انعقاد خون
  • عفونت واژن ،لگن ورحم
  • حاملگی خارج از رحم
  • سرطان سرویکس رحم و تخمدان ها
  • استفاده از IUD
  • ورزش و فعالیت های سنگین طولانی مدت

روش های درمان اختلال منوراژی :

بر طبق آزمایشات و تشخیصات پزشکی برای این اختلال یک سری درمان هایی انجام می شوند که عبارت اند از:

  • لایه برداری رحم
  • هیستروسکوپی
  • هیسترکتومی
  • هورمون درمانی
  • تجویز داروهای غیر استروئیدی
  • کورتاز و بزرگ کردن رحم
  • تجویز مکمل آهن

د-متروراژی یا خونریزی و لکه بینی میان دو قاعدگی

در این نوع اختلال لکه بینی و خونریزی خفیف میان دو سیکل قاعدگی صورت می گیرد.معمولاً این اختلال در دختران به بلوغ رسیده و زنانی که یائسگی آن ها نزدیک می باشد رخ می دهد.

اما این امکان وجود دارد بر اثر عوامل دیگری نیز انجام شود که می توان از جمله این عوامل به موارد زیر اشاره داشت:

  •  عفونت ، التهاب و سرطان در واژن ،سرویکس رحم و رحم
  • فولیپ و فیبروئید های رحمی
  • تحلیل رفتن دهانه رحم
  • اندومتریوز رحم
  • استرس و اضطراب
  • عوارض زایمان مانند سقط جنین و حاملگی خارج از رحم
  • مبتلا بودن به بیماری های مزمن مثل :دیابت ،تروئید
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون
  • چسبندگی رحم
  • استفاده از دارو ها و وسایل ضد بارداری مانند IUD

روش های درمان متروراژی :

این اختلال را می توان با توجه به علت های بروز آن به روش های مختلف زیر درمان نمود:

  • برداشتن یا تخریب بافت سرویکس رحم
  • جراحی دی اند سی
  • درمان هورمونی
  • خارج سازی IUD
  • هیسترکتومی
  • هیستروسکوپی

ه -دیسمنوره یا قاعدگی دردناک

هر خانمی ممکن است در زمان قاعدگی دچار درد هایی در قسمت های شکم ،لگن ،کمر ،سر ،پا ها ،انقباضات شدید در شکم و خستگی مزمن شود.اما در صورتی که این دردها شدید باشند و زندی روزمره را تحت تاثیر قرار دهند می توان گفت که یک جور اختلال به شمار می آید . به آن دیسمنوره می گویند دیسمنوره دارای دو نوع می باشد که عبارت اند از:

  • دیسمنوره اولیه : این نوع از دیسمنوره ،شامل انقباضات شدید ودردناک می باشد که ناهنجاری همراه خود ندارد و اغلب در سال های اولیه بلوغ این درد ها بیشتر است.و همین طور احتمال شروع این درد با شروع قاعدگی یا چند ساعت یا چند روز پیش از قاعدگی شروع می شود.بالا بودن میزان پروستاگلاندین در رحم ویا تنگ بودن سرویکس رحم موجب ایجاد این عارضه می گردد.این اختلال با افزایش پیدا کردن سن و همین طور زایمان کاهش پیدا می کند.
  • دیسمنوره ثانویه : احتمال دارد این اختلال بر اثر یک دلیل خاص و ناهنجاری جسمی مانند اندومتریوز روی دهد.

از علت های دیگری که باعث ایجاد این اختلال می گردند می توان به مارد زیر اشاره داشت:

  • بیماری های روده
  • استفاده از IUD
  • وجود تومور
  • عفونت دستگاه تناسلی
  • کیست های تخمدان
  • فیبروئید تخمدان

روش های درمان اختلال دیسمنوره :

بای بگوییم که دیسمنوره اولیه را با مصرف کردن دارو و تغییر دادن عادات زندگی می توان درمان کرد.ولی دیسمنوره ثانویه بر اساس دلیل ایجاد آن دارای روش های درمانی متفاوتی می باشد که عبارت می باشند از :

  • مصرف داروهای گیاهی مکمل مانند B1 و منیزیم
  • ورزش منظم
  • طب سوزنی
  • گرما درمانی

مصرف داروهای غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروکسین ودر مواردی هم قرص های ضد بارداری

و- نشانگان پیش قاعدگی یا MS

به مجموعه ای از تغییرات قبل از قاعدگی زنان که شامل تغییرات جسمی ،خلقی ورفتاری هم می شود PMS می گویند .PMMD نوع شدید این اختلال است که منجر به ناتوانی فرد می گردد .تا به امروز بیش از ۱۵۰ نوع نشانه وعلامت برای این اختلال گزارش شده است که شایع ترین ان ها عبارت اند از موارد زیر:

  • نوسانات خلقی ورفتاری :مانند افسردگی ،پرخاشگری ،اضطراب،نا امیدی ،افزایش میل جنسی و…
  • تغییرات فیزیکی :مثل میگرن ،کمر درد ،نفخ ، سر درد، ورم دست و پا، ضعف ،کاهش انرژی و …
  • شدت گرفتن بیماری ها:مانند شدت گرفتن بیماری آسم ،آلرژی ،صرع و افسردگی

عامل های ایجاد کننده این اختلالات ناشناخته می باشند اما برخی از عوامل وجود دارند که می توانند در بروز آن دخالت داشته باشنداز جمله:

  • کمبود برخی از ویتامین ها در بدن
  • تغییر در انتقال دهنده های عصبی مغز
  • نوسان هورمون های استروژن و پروژسترون
  • مصرف نوشابه های گازدار و الکل

روش های درمان اختلال PMS :

از نمونه درمان هایی که برای این اختلال وجود دارد می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • مصرف قرص های مسکن
  • مصرف قرص های ضد افسردگی
  • حمایت عاطفی از سوی اطرافیان
  • خوردن ومصرف کلسیم ومنیزیم
  • مصرف مولتی ویتامین ها برای جبران کمبود ویتامین بدن
  • کم کردن مصرف شکر ونمک پیش از قاعدگی
  • استراحت کافی داشتن

برچسب ها: , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان اختلالات واژن با دستگاه لیزر مونالیزا ، جوانسازی واژن با لیزر
سه شنبه 9 بهمن 1397 ساعت 10:0 | بازدید : 61 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

درمان اختلالات واژن با دستگاه لیزر مونالیزا ، جوانسازی واژن با لیزر

درمان اختلالات واژن با دستگاه لیزر مونالیزا ، جوان سازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ , رفع مشکلات واژن با لیزر مونالیزر تاچ : در حال حاضر از لیزر در زمینه های مختلفی استفاده می شود که یکی از این زمینه ها کاربرد لیزر در درمان آتروفی و مشکلات واژن می باشد.در صورتی که شما هم جزء افرادی می باشید که دارای مشکل تنوس عضلانی و لغزندگی آن می باشید؟و این مشکل موجب ناراحتی و نگرانی شما شده است ؟و دوست دارید که از شر این مشکل خلاص شوید ؟در اینجا باید بگوییم که دیگر نیازی به نگرانی در این مورد نیست زیرا شما می توانید با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ(داخلی) و لیزر دات (خارجی ) این مشکل را برطرف کرده و با خیالی آسوده به زندگی خود ادامه دهید.

دستگاه لیزر مونالیزا

در واقع در اختلالات آتروفی واژن ،تولید کلاژن به وسیله لیزر درمانی تحریک می گردد و لیزر با این روش مشکلات مربوطه را حل می نماید .شاید تصویر بیشتر افراد این باشد که لیزر درمانی امکان دارد در ناحیه واژن دردناک باشد ؛اما لیزر مونالیزا تاچ را سازمان غذا و داروی کشور ایالات متحده آمریکا (FDA)تایید کرده است.در مورد لیزر مونالیزا تاچ باید بگوییم که این لیزر را به صورت اختصاصی برای درمان ناحیه واژن و اختلالات دستگاه تناسلی و همین طور درمان آتروفی واژن طراحی کرده اند .در حقیقت در آتروفی واژن ،دیواره های واژن خشک و نازک می گردند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با دستگاه لیزر موهای زائد بدن وارد لینک روبرو شوید : لیزر موهای زائد

خانم ها اغلب بعد از سن یائسگی دچار این بیماری می گردند ،می توان با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ به صورت سریع ودر طی ۳-۲ جلسه مشکلات واژن را برطرف نمود. لیزر مونالیزا تاچ این امکان را به ما می دهد که بتوانیم بدون اینکه هزینه ی گزافی برای جراحی زیبایی واژن صرف نماییم ،بتوانیم ساختار ارتجاعی وسالم واژن را مجدداً به آن برگردانیم.و همین طور گشادی واژن و شکل بافت فرج را تا حد زیادی کوچک نماییم و در ضمن سوزش واژن را نیز درمان کنیم.و یک سری مسائل دیگری هم مانند بالا رفتن سن ،داشتن زایمان سخت،زخم ،شوک عصبی ،شیر دهی آسیب جدی به واژن و مصرف طولانی مدت قرص های ضد بارداری می توانند در ابتلا به بیماری آتروفی موثر باشند.

این لیزر یک فناوری جدید جهت درمان عوارض ناشی از پیری بر بافت های داخلی دستگاه تناسلی می باشد.در واقع روش مونالیزا تاچ ،یک روش دائمی و کم تهاجمی می باشد و بسیار ایمن و کار آمد است .و در ضمن یکی از پیشرفته ترین تکنیک های جوان سازی با نور لیزر است.

باید بگوییم که این روش پس از جراحی برای تومورهای وابسته به دستگاه تناسلی خانم ها (پستان ،تخمدان ،رحم ،وولو و واژن) روش مناسبی است .در تکنیک لیزر مونالیزا تاچ پرتو نور ،پالسی را از منبع لیزر CO2 منتشر می نماید و این روش یک روش مطمئن است که دارای سطح عملکرد بالایی هم است.

بیماری آتروفی واژن دارای چه نشانه هایی می باشد؟

گفتنی است که بعد از توقف گردش استروژن ،تغییراتی در بافت و فرج واژن ایجاد می گردد که به آن آتروفی واژن گفته می شود.اغلب این بیماری در میان زنان بعد از سن یائسگی رواج دارد .خوشبختانه امروزه با استفاده از لیزرمونالیزا تاچ می توان این بیماری را درمان نمود .برخی از نشانه های این بیماری عبارت اند از:

  • خشک شدن واژن
  • داشتن نزدیکی دردناک
  • لکه بینی و خون ریزی بعد از نزدیکی
  • کوتاه و سفت شدن کانال واژن
  • داشتن بی اختیاری ادرار(ترشح ناخواسته)
  • داشتن درد و سوزش حین ادرار کردن
  • داشتن مکرر عفونت مجاری ادراری
  • باریک شدن دیواره واژن

چه افرادی برای لیزر درمانی (با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ )مناسب می باشند؟

در واقع باید بگوییم که افرادی برای این کار مناسب می باشند که در درجه اول انتظار واقع بینانه ای از نتیجه ی لیزر درمانی داشته باشند و این روش می تواند روش مناسبی برای افرادی باشد که تمایلی به انجام عمل زیبایی واژن ندارد و در عین حال هم خواهان بهبود وضعیت واژن ،افزایش تنوس عضلانی و بهبود حسی آن می باشند.معمولاً از لیزر مونالیزا تاچ در درمان موارد زیر استفاده می گردد:

  • جهت درمان عفونت های مکرر واژن و مثانه مانند برفک واژن یا عفونت های مجاری ادراری از لیزر مونالیزا استفاده می گردد.
  • پس از زایمان نشانه هایی مانند کاهش تنوس واژن ،افتادگی ملایم رحم و ترشح جزیی رحم در خانم ظاهر می شود ،که برای درمان این عارضه ها می توان از لیزر مونالیزا استفاده نمود.
  • استفاده برای افرادی که حس واژن و انگیختگی جنسی آن ها کم شده است.
  • درمان به وسیله لیزر خارجی (DOT) شباهت زیادی به جوان سازی صورت دارد .این لیزر در حقیقت بافت همبند را تخریب می نماید و با تولید و تحریک کردن کلاژن بافت را منقبض می نماید .لیزر خارجی را می توان برای موارد زیر استفاده کرد:
  • زخم های عجانی ،به خصوص در صورت تحمل درد و ناراحتی یا تمایل به بهبود ظاهر بافت همبند
  • زیبا سازی فرج با کوچک کردن لب های فرج یا بهبود تقارن

اغلب از لیزر خارج به همراه تزریق ژل جهت برجسته و سفت کردن کناره های بیرونی لب های فرج استفاده می گردد.

در حال حاضر در کلینیک های لیزر مو ، متخصصان با استفاده از تکنیک های جدید و شیوه های نوین و همین طور لیزر مونالیزا تاچ سعی می کنند که مشکلات واژن را برطرف نمایند.

جوان سازی واژن با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ

مانند دیگر عمل های زیبایی ،در عمل جوان سازی واژن نیز ،در کلینیک لیزر مو، متخصصین بتدا یک جلسه مشاوره ای را با فرد متقاضی لیزر درمانی برگزار می کنند و پزشک سعی می کند که در مورد وضعیت بیمار به او توضیحاتی را بدهدو همین طور پزشک عوارض ناشی از جراحی واژن را نیز برای بیمار شرح می دهد. و در ضمن بیمار نیزعلائم و نگرانی های خود را با پزشک معالج خود مطرح می کند .و پزشک نیز با معاینه و بررسی وضعیت بیمار ،تصمیم می گیرد که آیا عمل لیزر مونالیزا تاچ می تواند برای او مناسب باشد یا لیزر خارجی!جهت رفع گشادی واژن با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ باید ابتدا آزمایش پاپ اسمیر از بیمار به عمل آید و اگر نتیجه آزمایش طبیعی بود ؛می توان لیزر درمانی را برای این فرد انجام داد.

اگر پزشک تایید کند که انجام عمل لیزر مونالیزا تاچ بلامانع است ،بنابراین نیازی به هیچ گونه آمادگی قبلی نمی باشد و می توان در نخستین جلسه پس از مشاوره ،لیزر درمانی را انجام داد .ولی در صورتی که پزشک مشکلی را مشاهده کند و حس کند که بیمار به متخصص زنان نیاز دارد،بیمار را به یک متخصص زنان معرفی می کند.

چگونگی درمان مشکلات واژن با لیزر مونالیزا تاچ

به کارگیری این روش برای درمان مشکلات واژن بسیار راحت و سریع می باشد .و در صورتی که آتروفی واژن دارای علائم خیلی پیشرفته ای نباشد ،می توان عمل لیزر را به راحتی انجام داد .و در حالت کلی درمان با این روش نیاز به یک ربع زمان دارد.

در این روش درمانی ،نخست باید واژن را خشک کنند و پروب ضدعفونی گردد ،سپس به آرامی صافی وارد کانال واژن می گردد،پس از شروع استفاده از لیزر لرزش ملایمی به وجود می آید .واژن دارای درد ناچیزی بوده و اثرات و عوارض آن بسیار جزئی می باشد.و لازم نیست که بیمار داروی مسکن مصرف نماید.پرستاران و پزشک ،در کلینیک لیزر موهای زائد ،سعی می کنند که با رعایت استاندارد ها به راحتی بیمار کمک نمایند.

همیشه پیش از درمان به وسیله لیزر خارجی از کرم مخصوص بی حسی استفاده می گردد .این لیزر نسبت به لیزر مونالیزا تاچ حساس تر می باشد ولی لیزر خارجی روش کارآمد و راحتی می باشد.

دوره بهبودی بعد از درمان اختلالات واژن با لیزر مونالیزا به چه صورتی می باشد؟

پس از درمان به وسیله لیزر مونالیزا ،دوره بهبودی کوتاه مدت خواهد بود ،و فرد می تواند پس از به پایان رسیدن عمل فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد .معمولا به بیمار توصیه می شود که به مدت ۵-۳ روز از نزدیکی کردن ،انجام فعالیت های سنگین ورزشی و رفتن با چشمه های آب گرم و استخرهای عمومی اجتناب کند تا نتیجه مطلوبی از عمل لیزر دریافت کند و عوارض جانی عمل به حداقل برسد.

در درمان به وسیله لیزر خارجی ،بعد از درمان ،واژن خشک و سفت می گردد و به یک یا دو هفته زمان نیاز است تا التیام یافته و پوسته ریزی لایه فوقانی پوست انجام شود .و جهت ترمیم و بازسازی بافت سالم هم حدودا به شش ماه زمان نیاز است.

نحوه عملکرد لیزر

در حقیقت لیزر مونالیزا تاچ ،فرآیندهای بازسازی کننده را تحریک می نماید ،تا سلول های سالم و دارای آب به وجود آیند و در ضمن خون رسانی به داخل دیواره های واژن نیز انجام گردد .این عمل در بازگشت دوباره سلامت و همین طور خاصیت ارتجاعی بافت واژن بسیار موثر می باشد و موجب افزایش خاصیت اسیدی واژن و نرمال شدن سطح آن می شود این عمل دارای یک سری فواید می باشد که از جمله آن ها می توان به :

  1. به وجود آوردن محیطی با خاصیت اسیدی و PH مناسب
  2. بالا بردن سطح لغزندگی
  3. سفت شدن کانال واژن
  4. کاهش عفونت و تخلیه هر گونه برفک واژن و عفونت مجاری ادراری

اشاره داشت.

هزاران پرتو کوچک انرژی را دستگاه لیزر مونالیزا تاچ از خود منتشر می کند ،که با استفاده از یک سری صتف باریک طراحی شده وارد واژن شده وپرتوها با گرم کردن لایه ی سطحی دیواره واژن و با گرم کردن بافت پوششی یا اپیتلیوم ،موجب تحریک تولید کلاژن و الاستین می گردند .برای اینکه هر بافتی سالم و سلامت باشد باید کلاژن و الاستین داشته باشد.

باید بگوییم که لیزر خارجی به دلیل درمان فرج و بافت همبند ،بیشتر در زمینه زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد .و دارای عملکردی نزدیک به عملکرد لیزر جوان سازی پوست می باشد .و باید در تنظیم پارامترهای لیزر دقت زیادی گردد تا مشکلات پوستی حاصل از لیزر به حداقل مقدار ممکن برسد.

درمان به وسیله لیزر مونالیزا تاچ دارای چه مزایایی می باشد؟

لیزر مونالیزرا تاچ دارای مزایای زیادی می باشد که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • داشتن راحتی بیشتر در نزدیکی
  • بالا بردن اعتماد به نفس فرد
  • افزایش آبرسانی به واژن
  • کاهش بی اختیاری ادرار
  • زیبایی واژن
  • راه حل ایمن و سریع علائم آتروفی واژن
  • در واقع درمان مشکلات واژن با استفاده از لیزر مونالیزاتاچ نسبت به درمان دارویی ماندگاری بیشتری دارد.
  • کاهش خارش ،عفونت و خشکی واژن
  • لذت بخش تر کردن نزدیکی

چه انتظاری را میتوان از نتایج لیزر داشت؟

همان گونه که در بالا اشاره کردیم ،این لیزر تولید کلاژن و الاستین را تحریک کرده و موجب ایجاد بافت جدید شده و باعث جوان سازی واژن می گردد .وموجب می شود که خاصیت ارتجاعی واژن افزایش یافته و عملکرد واژن بهتر گردد.این لیزر در واقع بافت واژن را محکم کرده و باعث افزایش خاصیت لغزندگی واژن شده و لذا همسران می توانند آمیزشی لذت بخش را بعد از عمل لیزر تجربه کنند .این درمان دارای محاسن دیگری نیز می باشد که عبارت اند از:

  1. بهبود یافتن افتادگی جزیی رحم
  2. افزایش یافتن تمایل جنسی و بهبود روابط جنسی همسران
  3. کاهش ترشح جزیی مثانه
  4. بالا رفتن حس بافت واژن

چگونگی کاهش عفونت و ترشحات غیر طبیعی:گفتنی است که لیزر مونالیزا دارای تاثیر زیادی در درمان عفونت واژن می باشد ،عفونت واژن شامل خارش،سوزش و بوی بد می باشد،با توجه به نوع عفونت ،روش های درمان متفاوت است ،لذا شناخت نوع عفونت تاثیر زیادی در درمان دارد.عفونت زنان یا واژینیت یک مشکل بسیار شایع در بین خانم ها می باشد و اغلب خانم ها حتما در یک مقطع از زندگی خود ،دچار ایم نوع از عفونت واژن می گردند و هستند تعدادی از خانم ها هم به دلایل ناشناخته بیشتر از بقیه زنان به عفونت مبتلا می گردند.

در واقع لیزر خارجی می تواند تا حد زیادی با کوچک کردن فرج ،بافت آن را بهبود بخشیده و به این شکل می تواند جایگزین مناسبی برای عمل جراحی واژن یا لابیاپلاستی به حساب آید.و همین طور لیزر خارجی در مواردی مانند :روشن کردن ناحیه های تیره رنگ دستگاه تناسلی ،نرم کردن زخم های عجانی و درمان لیکن اسکروز دارای کاربرد موثری می باشد.

در صورتی که شما از کاهش حجم بافت کناره های بیرونی لب های فرج رنج می برید و این مسئله موجب نگرانی شما شده است ؛ می تواند با استفاده از تزریق ژل این مشکل را حل کرده و بافت مورد نظر را سفت و برجسته نمایید.و مشکل خود را به راحتی برطرف کنید.

ماندگاری نتایج جوانسازی واژن به چه صورتی می باشد؟

تقریباً پس از چند روز بعد از عمل لیزر درمانی ،واژن سفت و تنگ می گردد و لغزندگی آن نیز افزایش پیدا می کند .و همین طور پس از چند هفته بعد از عمل نیز به خاطر ترمیم کلاژن موجود در غشای مخاط نتایج حاصل از عمل بسیار مطلوب تر و رضایت بخش تر می گردد و تقریباً این شرایط برای شش ماه ادامه دارد.

ولی باید به این نکته توجه داشته باشیم که میزان ترمیم و جوان سازی و همین طور ماندگاری نتایج حاصل ،در میان بیماران مختلف متفاوت می باشد و اغلب بیماران پس از ۱۲ تا ۱۸ ماه بدون هیچ گونه مداخله ای بهبود زیادی به دست می آورند.اما باید بگوییم که این نتایج حاصل دائمی نمی باشند به تدریج بالاتر رفتن سن باز نیاز به انجام عمل مجدد می باشد.بسیاری از خانم ها ،روش های ترمیم با جراحی واژن را انتخاب می کنند تا نتایج طولانی مدتی را به دست آورند.افرادی که از مشکلات واژن رنج می برند می توانند در کلینیک لیزر مو ،با مشاورین ما تماس داشته و اطلاعات مورد نیاز در مورد روش های مختلف جراحی و غیرجراحی جوانسازی واژن را کسب کنند.

در چه مواردی نمی توان از لیزرمونالیزا تاچ استفاده کرد؟

گفتنی است که به کار بردن لیزر مونالیزا تاچ و خارجی برای حل مشکلات واژن یک روش مطمئن و بی خطر می باشد و دارای عوارض جانبی بسیار جزئی می باشد .باید درمان به وسیله این لیزر را برای بسیاری از بیماران را با تاخیر انجام داد و تعدادی از افراد نیز متقاضی ایده آل این روش می باشند .اما استفاده از این روش درمانی برای تعدادی از مشکلات واژن مناسب نمی باشد.

مواردی که نمی توان از لیزر مونالیزا تاچ برای درمان آنها استفاده نمود؟

  1. در مواردی که فرد جدیداً عمل جراحی برای درمان افتادگی یا سرطان رحم را انجام داده است.
  2. خانم مبتلا به زخم ها یا عارضه هایی می باشد که نیازمند پاکسازی تخصصی است.
  3. هنگامی که مبتلا به عفونت یا عارضه ای می باشد که نیاز به درمان ضروری دارد.
  4. هنگامی که نتایج حاصل از آزمایش پاپ اسمیر غیر طبیعی باشد.

آیا عمل لیزر مونالیزا تاچ واژن دارای درد می باشد یا نه؟

باید بگوییم که درمان مشکلات و خشکی واژن با این لیزر در حالت کلی بدون درد می باشد ،و در برخی از عمل ها از داروی بی حس کننده برای مریض استفاده می کنند و و مواردی هم وجود دارد که کرم های بی حس کننده ی موضعی برای بی حس کردن واژن به کار برده می شود .این عمل دارای دوره ی بهبودی سریعی می باشد و فرد می تواند پس از عمل بلافاصله ،فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد و نیازی به استراحت و مرخصی بعد از عمل ندارد.تنها امکان دارد دارای عوارض جانبی مانند قرمزی ،ورم ناحیه واژن باشد که این موارد هم جای نگرانی ندارد و بسیار شایع و طبیعی است و طی چند روز رفع خواهند شد.این عمل در حالت عادی نیاز به یک جلسه درمان دارد و امکان دارد که در برخی موارد نیازمند جلسات درمانی بیشتری باشد وفرد باید بعد از عمل به مدت ۵ روز از نزدیکی خود داری نماید.

دستگاه لیزر مونالیزا تاچ چه عوارض احتمالی می تواند داشته باشد؟

مانند دیگر روش های لیزر درمانی ،لیزر مونالیزاتاچ هم دارای یک سری عوارض جانبی خواهد بود.ولی عوارض حاصل از این لیزر بسیار جزئی می باشند .در واقع ایجاد یک مقداری قرمزی و ورم در ناحیه وازن در این لیزر طبیعی بوده و شایع می باشد ،و پس از چند روز رفع خواهد شد.

این عمل نیازمند بستری شدن و استراحت نیست و آن را به صورت سرپایی برای بیمار انجام می دهند و عوارض آن در مقابل مزایای حاصل از لیزر مونالیزا تاچ بسیار ناچیز می باشد.

برطرف نمودن مشکلات وازن بااستفاده از لیزر مونالیزاتاچ دارای چه مقدار هزینه می باشد؟

مانند دیگر عمل هایی که با لیزر انجام می گردد ،برطرف نمودن مشکلات واژن با لیزر مونالیزراتاچ در میان خانم های مختلف ،اهزینه ین عمل نیزبا توجه به حاد بودن مشکل و همین طور سطح انتظارات بیمار ،می تواند متفاوت باشد.عامل های مختلفی مانند :مهارت و تجربه پزشک،حق الزحمه پزشک ،ناحیه جغرافیایی ،می توانند در میزان این هزینه موثر باشند.افراد متقاضی این عمل می توانند برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین ما در کلینیک لیزر مو تماس حاصل کنند.

جمع بندی

یک روش موثر برای حل مشکلات واژن (جوان سازی واژن)،استفاده از دستگاه لیزر مونالیزا تاچ می باشد .در واقع استفاده از این لیزر موجب می شود که بافت مخاط وازن بهتر تغذیه شده و هیدراته گردد .و بافت پوششی واژن نیز ضخیم تر ،محکم تر و انعطاف پذیر تر می گردد.به وسیله لیزر مونالیزا می توان PH مناسب را برای واژن تنطیم نمود و در واقع به عنوان یک محافظ طبیعی برای واژن است .و می توان این لیزر میزان عفونت را میان زنان را پایین بیاورد .

تنها چند دقیقه زمان برای درمان به وسیله این لیزر مورد نیاز می باشد و این لیزر تقریبا بدون درد و عوارض جانبی می باشد و میتواند مجددا بافت واژن را به حلت عادی و طبیعی قبلی خود باز گرداند.

در واقع در صورتی که از این لیزر برای درمان مشکلات واژن یک خانم استفاده شود ، می تواند تاثیر زیادی روی زندگی زناشویی او داشته باشد.

برچسب ها: , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


متخصص لیزر مو ،بهترین متخصص لیزر موهای زائد
سه شنبه 9 بهمن 1397 ساعت 9:49 | بازدید : 65 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

متخصص لیزر مو ،بهترین متخصص لیزر موهای زائد

متخصص لیزر مو ، بهترین متخصص لیزر موهای زائد در تهران : باید بگوییم که در حال حاضر ،لیزر نمودن موهای زائد ،یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای رهایی از شر موهای زائد بدن و صورت می باشد .در طی سالیان اخیر دستگاه های لیزر زیادی برای لیزر موهای زائد بدن و صورت طراحی و به بازار عرضه شده است.ولی تنها متخصصین این حیطه می توانند تشخیص دهند که کدام یک از این دستگاه ها دارای کیفیت بهتری می باشند و برای چه کاری مناسب هستند.

متخصص لیزر موهای زائد

همان گونه که در مقاله های قبلی نیز ذکر کردیم ،ابتدا پزشک متخصص یک جلسه مشاوره با فرد متقاضی لیزر موهای زائد برگزار می کند و در این جلسه متخصص پس از معاینه فرد با توجه به جنس مو ، ضخامت مو ،رنگ مو و همین طور رنگ پوست فرد مشخص می کند که کدام یک از دستگاه های لیزر می تواند برای رفع موهای زائد این فرد مناسب باشد.ولی شما عزیزان باید توجه داشته باشید که همه پزشکان امروزه پس از پایان دوره تحصیل خود ،بلافاصله یک کلینیک لیزر مو احداث می کنند و بدون اینکه مهارت و تجربه عملی کافی در این زمینه کسب کرده باشند ،مشغول کار می شوند .و کار این نوع از پزشکان به طور کاملا ً نمی تواند عاری از عارضه باشد پون هنوز مهارت و تجربه مورد نیاز را کسب نکرده اند.بنابراین ما به شما عزیزان توصیه می کنیم که حتما در صورتی که متقاصی لیزر موهای زائد خود می باشید ؛دقت کافی در انتخاب یک کلینیک معتبر را داشته باشید.

چگونگی انتخاب بهترین متخصص لیزر موهای زائد

در حقیقت نمی توان با اطمینان گفت که حتما بهترین متخصص در قدیمترین و بزرگترین کلینیک زیبایی و یا در بهترین کلینیک زیبایی مشغول فعالیت می باشد.ما برای اینکه تشخیص دهیم که آیا یک متخصص بهترین متخصص در زمینه لیزر موهای زائد است و یا نه ؟باید به سوابق کاری وی مراجعه کنیم تا بتوانیم ببینیم که این پزشک تا جه حدی در کار خود تجربه و مهارت دارد وسپس اقدام به لیزر موهای زائد خود توسط این پزشک نماییم.

و همین طور دقت داشته باشیم که ،کلینیکی که ما به آنجا مراجعه کرده ایم از دستگاه های بروز و حرفه ای برخوردار باشد تا بتوانند با استفاده از این دستگاه ها بهترین لیزر را برای موهای زائد ما انجام دهند و عوارض ناشی از این عمل نیز به حداقل مقدار ممکن برد.اما ما باید این نکته را مد نظر داشته باشیم لیزری که دستگاه های لیزر مو به کار برده شده است،از جنس نور بوده و دارای انرژی زیادی می باشد ،لذا فردی که این کار را انجام می دهد باید دارای مهارت زیادی در این حیطه باشد تا خدایی نکرده موجب سوختگی ما نگردد.

خوشبختانه مشاورین درمان تایم در کلینیک لیزر مو همیشه آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند . شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات مورد نیاز در مورد بهترین متخصص لیزر موهای زائد و جوانسازی پوست با شماره تلفن های زیر تماس حاصل بفرمایید :

انتخاب بهترین متخصص لیزر مو دارای چه مزایایی می باشد؟

  1. ما در هنگام لیزر نمودن هیچ گونه سوختگی را روی پوست خود احساس نخواهیم کرد.
  2. ما با خیالی آسوده می توانیم پزشک معالج خود را به اطرافیان نیز توصیه کنیم.
  3. لیزر مو می تواند برای شما دارای اثرات دائمی و ملموستری باشد.
  4. این پزشک می تواند برای شما جلساتی با فاصله مناسب را تنظیم نماید.
  5. شما می توانید بدون هیچ نگرانی از عوارض بعد از عمل که در اثر بی تجربگی کارشناس لیزر اتفاق می افتد نسبت به لیزر موهای زائد خود اقدام نمایید.
  6. این پزشک می تواند دستگاه لیزرمناسب برای بدن شما را مشخص کرده و به وسیله ان لیزر را برای شما انجام دهد.
  7. برای اینکه یک کلینیک لیزر مو در کار خود موفق باشد ؛باید علم و تجهیزات همراه با تجربه کافی متخصصین این زمینه ،در این کلینیک وجود داشته باشد .شما عزیزان می توانید از خدمات ما در زیبایی پوست ،جوانسازی پوست با لیزر ، لیزر موهای زائد بدن و صورت ، تزریق ژل ، تزریق چربی و تزریق بوتاکس برخوردار شده و در صورتی که نتایج مد نظر را به دست آورید ؛آنها را با اطرافیان خود در میان بگذارید.
  8. ما در کلینیک لیزر موهای زائد همیشه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشیم و شما همچنین می توانید با مشاوران ما برای خرید دستگاه های لیزر خانگی نیز تماس داشته باشید.

برچسب ها: , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لیزر موهای زائد آقایان
یک شنبه 7 بهمن 1397 ساعت 10:15 | بازدید : 69 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

لیزر موهای زائد آقایان

لیزر موهای زائد آقایان , هزینه لیزر موی زائد صورت و بدن مردان , لیزر موهای زائد مردان , لیزر موی زائد زیر بغل آقایان , لیزر موهای سینه و شکم مردان : در واقع درحال حاضر علاوه بر خانم ها آقایان نیز با موهای زائد بدن خود مشکل دارند و دوست دارند تا برای همیشه از شر این موهای زائد خلاصی یابند ،تا بر زیبایی خود بیافزایند و از داشتن موهای زائد خود خجالت نکشند.داشتن موهای زائد علاوه بر آنکه موجب خجالت فرد در می گردد ،بلکه اعتماد به نفس فرد را هم تا حد زیادی پایین می آورد ،لذا به همین دلیل مردان هم دوست دارند تا پوستی صاف و عاری از موهای زائد داشته باشند تا بر زیبایی خود بیافزایند.از سوی دیگر در صورتی که فردی همچنان بخواهد که با روش های قدیمی موهای زائد بدن خود را برطرف کند ،هم نیاز به مدت زمان زیادی برای این کار خواهد داشت و هم در طی چند روز مجدداً موهای زائد رشد خواهند کرد.و این مسئله تبدیل به یک دغدغه برای فرد خواهد شد.

لیزر موهای زائد آقایان

جهت از بین بردن موهای زائد بدن می توان از روش های مختلفی استفاده کرد مانند : تیغ ،اپیلاسیون و لیزر،که تعدادی از این روش ها به صورت موقتی می باشند و بعد از گذشت مدتی دوباره این موهای شروع به رشد خواهند کرد ودر ضمن امکان دارد عوارضی هم در پی داشته باشند.اینکه ما بتوانیم یک راه حل مناسب برای از بین بردن موهای زائد خود انتخاب کنیم ،از اهیمت زیادی برخوردار است.در اینجا لازم است که اشاره داشته باشیم که لیزر درمانی به دلیل اینکه دارای تاثیر طولانی مدت روی موهای زائد می باشد.

لذا از بهترین و مناسبترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد بدن می باشد و بیشتر آقایان تمایل دارند تا موهای زائد بدن خود را با استفاده از فناوری لیزر از بین ببرند و هر روز هم بر تعداد مردانی که دوست دارند با این روش از شر موهای زائد بدن خود رها شوند،افزوده می شود.درست است که لیر درمانی یکی از بهترین و مناسبترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد بدن می باشد ولی استفاده از این روش هم باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود و پزشک بعد از معاینه اجازه لیزر درمانی را بدهد و نباید این کار را به صورت سر خود انجام داد .و پس از بررسی پزشک و تایید او باید برای لیزر درمانی اقدام نمود.

در صورتی که شما عزیزان هم دوست دارید تا به وسیله لیزر موهای زائد خود را برطرف نمایید و برای همیشه از شر موهای زائد خود خلاص شوید ؛ما به شما توصیه می کنیم که ،نخست به یک کلینیک زیبایی معتبر مراجعه کرده و با یک پزشک متخصص یک جلسه مشاوره داشته باشید و در صورتی که پزشک تشخیص داد که لیزر درمانی روش مناسبی برای شما است ،با آگاهی کامل از مزایا و عوارض این روش درمانی اقدام به لیزر موهای زائد بدن خود کنید.

در ادامه مقاله ما سعی خواهیم کرد تا به تعدادی سوال متداول که در مورد لیزر موهای زائد آقایان و همین طور تعداد جلسات مورد نیاز برای این کار و همین طور نحوه مراقبت و غیره ؛را مطرح کرده و جواب بدهیم.

لیزر موهای زائد مردان

تعدادی سوال متداول در مورد لیزر موهای زائد بدن آقایان

رشد موهای زائد کدام قسمت از بدن آقایان بیشتر می باشد؟

در حقیقت به موهایی موی زائد می گویند که درنواحی از بدن مانند اطراف ناحیه تناسلی ،زیر بغل ها،پشت بازوها ،صورت ،چانه ،پیشانی و گونه ها، و … می رویند ،که این موها غیر عادی می باشند و موجب آزار فرد و نارضایتی او می شوند ،خانم ها نسبت به آقایان دارای موهای زائد بیشتری می باشند ،ولی با این وجود آقایان هم تقریباً در تمامی نواحی بدن خود دارای موهای زائد می باشند،که از جمله این نواحی می توان به سینه ،شکم ،گوش ،بینی ،پشت بدن ،ناحیه بیکینی ،بازوها و پاها اشاره کرد.

برای رفع موهای زائد بدن ،آقایان بیشتر چه روش هایی را مورد استفاده قرار می دهند؟

به طور طبیعی موهای زیادی بر روی بدن آقایان وجود دارد و آقایان زیاد سعی نمی کنند که این موها را از بین ببرند ،ولی آقایانی هم هستند که وجود موهای زائد موجب آزار آن ها می شود و در صورتی هم که از روش هایی مانند تراشیدن با تیغ و یا اصلاح برای از برطرف کردن موهای زائد خود استفاده کنند ؛خسته وکلافه می شوند.برای این گونه مردان لیزر موهای زائد می تواند آنها را برای همیشه از شر موهای زائد رها کند.

آیا لیزر درمانی می تواند برای آقایان دارای عوارض جدی باشد یا نه؟

همچنان که در مقالات قبلی هم اشاره کردیم بی شک لیزر درمانی برای رفع موهای زائد خالی از عوارض نخواهد بود،اما این عوارض شایع و طبیعی می باشند و نیازی به نگرانی ندارد ،اما باید توجه شود که برای لیزر موهای زائد باید دستگاه لیزر را با توجه به نوع پوست و رنگ پوست و رنگ مو انتخاب نمود و همه این موارد از وظایف پزشک متخصص می باشد و به همین دلیل مراجعه به یک پزشک با تجربه و ماهر دارای اهمیت زیادی می باشد و می تواند از بروز بسیاری از عوارض جلوگیری نماید.و در صورتی که یک دستگاه نامتناسب برای بیمار انتخاب شود می تواند عوارض جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.جهت از بین بردن موهای زائد بدن آقایان سیستم های IPL نامناسب ترین روش و سیستم های مخصوص لیزر درمانی مناسب ترین روش درمانی می باشد.

لیزر موهای زائد آقایان و خانم ها چه فرقی باهم دارند؟

باید بگوییم که روش انجام لیزر مو در خانم ها و آقایان تفاوت زیادی با هم ندارد ،تنها تفاوت که وجود دارد این می باشد که چون آقایان نسبت به خانم ها داری موهای زائد پرپشت وضخیم تری می باشند بنابراین برای از بین بردن موهای زائد آقایان نیاز به تعداد جلسات درمانی بیشتری می باشد تا نتیجه مطلوب به دست آید .بنابراین تنها تفاوت در تعداد جلسات درمانی می باشد که برای آقایان بیشتر است.

پیش و پس از لیزر درمانی چه مراقبت هایی را باید انجام داد؟

در صورتی که شما می خواهید موهای زائد خود را به وسیله لیزر از بین ببرید ،به مدت دو تا سه هفته پیش از درمان باید از سولاریوم و آفتاب گرفتگی اجتناب نمایید.و همین طور باید قبل از شروع جلسه درمانی موهای زائد خود را به وسیله تیغ بتراشید وهنگام لیزر درمانی باید طول موها های زائد بیشتر از ۲-۳ میلیمتر بیشتر نباشد.

حرف آخر:

رشد موهای بر روی بدن آقایان یک امر طبیعی می باشد و رفع موهای زائد برای آقایان زیاد شایع نمی باشد ،ولی با این وجود هستند آقایانی که وجود موهای زائد بر روی سطح بدن آنها ؛موجب آزار آنها می شود و دوست دارند که برای همیشه از شر این موها خلاص شوند.و چون استفاده از روش های قدیمی برای آن ها خسته کننده است بنابراین بهترین گزینه برای رفع موهای زائد برای اینگونه آقایان استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد می باشد.

برچسب ها: , , , , , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مطالب ناب از سراسر وب و آدرس drdr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 268
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 155
:: باردید دیروز : 382
:: بازدید هفته : 155
:: بازدید ماه : 2509
:: بازدید سال : 4368
:: بازدید کلی : 13184