می خواهیم بهترین مطالب پزشکی را در این وبلاگ منتشر کنیم امید واریم بهترین بهره را از وب سایت ببرید.
رژیم غذایی بعد از عمل بای پس معده
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:58 | بازدید : 81 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

رژیم غذایی بعد از عمل بای پس معده

رژیم غذایی بعد از عمل بای پس معده , مواد غذایی که باید بعد از عمل جراحی بای پس معده مصرف شود , توصیه های پزشک متخصص برای بعد از عمل بای پس معده : معده بعد از جراحی بسیار کوچک شده و در حال بهبودی است. وعده های غذایی بزرگ ،مواد غذایی پر فیبر ،نوشابه های گازدار امکان دارد که به بافت معده که حساس شده است ،آسیب وارد کند.

رژیم غذایی بعد از عمل بای پس معده

بیشتر بخوانید : درمان سریع چاقی

رژیم غذایی بعد از عمل جراحی بای پس معده دارای چهار مرحله می باشد

  • مایعات صاف شده : بیمار در هفته اول بعد از عمل باید مایعات صاف شده ای مانند ژله بدون قند ،ابگوشت فاقد چربی و شیر کم چرب استفاده کند.
  • غذاهای پوره شده و پروتئینی : بیمار باید در هفته دوم بعد از عمل تحت نظر جراح خود غذاهای پوره ای را برای چند روز و در حجم کم و با آرامش و آهسته آغاز کند.به عنوان مثال امکان دارد مدت زمان مورد نیاز برای مصرف یک تکه کوچک حدود نیم ساعت زمان نیاز داشته باشد.در این مرحله به بیمار توصیه می شود که روزانه ۶۰الی ۷۰ گرم پروتئین و تقریبا ً ۱٫۵ لیتر مایعات مختلف مصرف کند.بیمار باید از مصرف چربی ،شکر ،کافئین و نوشابه های گازدار خودداری کند. بیمار برای اینکه از مایعات استفاده کند باید این کار را حداقل نیم ساعت قبل و بعد از صرف غذا انجام دهد.
  • غذاهای نرم  : در این مرحله از رژیم غذایی بعد از عمل بیمار باید کم کم مصرف مواد غذایی با بافت نرم را آغاز کند.این مرحله اغلب یک تا سه هفته زمان می برد با توجه به توصیه های جراح یا متخصص تغذیه بیمار در این مرحله می تواند به مصرف گوشت بدون چربی وبرخی از سبزیجات له شده بپردازد.امکان دارد مقداری چربی به مواد غذایی مصرفی فرد نیز اضافه شود.غذاهای نرم توصیه شده عبارت می باشند از موادی مانند ماهی ،سفیده تخم مرغ ،سویا، پنیر بدون چربی ،کنسر ماهی تن،کنسر ویا مرغ خرد شده.و همین طور سبزیجات توصیه شده هم عبارت اند از آووکادو ،لوبیا سبز له شده ،هویچ بخار پز و کدو.
  • غذاهای جامد : در مرحله نهایی رژیم غذایی ساده بعد از عمل ،به تدریج غذاهای جامد وارد رژیم غذایی فرد خواهند شد .مصرف بیش از اندازه و به سرعت غذاهای جدید امکان دارد که باعث نفخ ،سوزش سر دل و شک درد بیمار شود. باید مابین معرفی موا غذایی جدید حداقل یک روز فاصله گذاری داشته باشد.منظور از مرحله چهار ،بازگشت بیار به حالت معمولی مصرف مواد غذایی سالم می باشد که توصیه می گردد با غذاهای نرم آغاز و کم کم به غذاهای جویدنی و پر فیبر ادامه پیدا کند.

بیمار باید سه وعده غذایی اصلی به همراه مصرف مکمل های غذایی تجویزی را را به خاطر داشته باشد و میزان کالری مصرفی باید به ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری در روز برسد.بیمار باید غذاهایی مانند ذرت ،آجیل ،لوبیا،گوشت گاو ،گوشت خوک ،سخت پوستان و انگور را به آهستگی وارد رژیم غذایی خود سازد.

همان گونه که می دانید مواد غذایی در حالت طبیعی در قسمت پیلور معده به وسیله ی شیره معده تجریه می گردند و بعد وارد روده می گشتند.ولی زمانی که روی بیمار عمل جراحی بای پس معده انجام می شود ،پیلور روده دور زده می شود و بدون عبور مواد غذایی از این قسمت به شکل تجزیه نشده وارد روده می شود که این مسئله موجب شکم درد ،افزایش ضربان قلب ،اسهال و سرگیجه ناراحت کننده فرد خواهد شد.

چنانچه وعده های غذایی کوچک و با آرامی انجام شود و در ضمن کربوهیدرات های ساده و قندهای تصفیه شده حذف شده و یا کاهش پیدا کند ،این احتمال وجود دارد که این نشانه های آزار دهنده این سندرم مقداری کاهش پیدا کنند.در واقع سندرم دامپینگ حدود کمتر از نیم ساعت بعد از مصرف یک وعده غذایی روی می دهد ،که دارای نشانه هایی مانند عرق کردن ،تهوع ،گرفتگی عضلات ،اسهال ،سرگیجه ،نفخ و استفراغ می باشد اما در یک نوع دیگر از سندرم دامپینگ که بعد از یک ساعت یا بیشتر بعد از صرف غذا روی می دهد شامل نشانه هایی مانند گرسنگی و غش می باشد.

بعد از عمل جراحی بای پس معده ،به خاطر محدودیت در مصرف مواد غذایی ،جذب تعدادی از ویتامین ها و مواد معدنی کم می شود که جهت جبران آن انواع مکمل های غذایی و مولتی ویتامین ها برای بیمار تجویز می شود.این مولتی ویتامین ها باید همراه غذا صرف گردد و این عمل باید تا پایان عمر بیمار ادامه داشته باشد.

انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز عبارت می باشند از:

سیترات کلسیم :

این ماده یک مکمل مهم غذایی می باشد که اغلب حدود ۵۰۰میلی گرم دو بار در روز مصرف می شود.که باید همراه غذا مصرف گردد.ولی نباید هم زمان با مولتی ویتامین از آن استفاده کرد چون آهنی که در مولتی ویتامین وجود دارد با جذب کلسیم در تداخل می باشد.امکان دارد تعادی از پزشکان و یا متخصصین تغذیه ،آغاز سیترات کلسیم را از فاز دو و یا سه مواد غذایی مصرفی توصیه نمایند.باید بگوییم که بعد از عمل جراحی بای پس معده ،جذب سیترات کلسیم بهتر از کربنات کلسیم می باشد.

ویتامین D3 :

افرادی که عمل بای پس معده را انجام می دهند باید مکمل ویتامین D3 را از فاز دو یا سه آغاز کنند و به شکل ۵۰۰ واحد دو بار در روز مصرف شود.

ویتامین B12 :

از انجایی که دستگاه گوارش بعد از عمل بای پس معده دیگر نمی تواند تجزیه و جذب مقدار کافی ویتامین B12 از مواد غذایی را انجام دهند بنابراین ۵۰۰الی ۱۲۰۰میکررو گرم ویتامین B12 از نوع زیر زبانی برای بیمار توصیه می شود.مصرف انواع زیر زیر زبانی این ویتامین موجب می شود که به طور مستقیم به جریان خون جذب گردد.و دیگر نیازی نیست که وارد دستگاه گوارش فرد شود. یا کاهش یابد.در ضمن بیمار می تواند این ویتامین را تحت نظر پزشک به صورت ماهانه تزریق نیز بکند.

آهن :

باید بگوییم که آهنی که در مواد غذایی وجود دارد از طریق اثنی عشر که در قسمتی از روده کوچک است ،و بعد از عمل جراحی بای پس معده از مسیر گوارش حذف و خارج می شود ،جذب می شود.بنابراین بدن افراد بعد از عمل جراحی بای پس معده دیگر نمی تواند مقادیر کافی آهن جذب کند.و آهنی هم که در مولتی ویتامین وجود دارد ،امکان دارد برای بدن بیمار کافی نباشد و پزشک مجبور شود که برای بیمار جداگانه مکمل آهن تجویز نماید به خصوص برای خانم ها در طول سیکل ماهانه .برای آنکه آهن بهتر جذب شود، اغلب پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که آن را همراه با ویتامین سی مصرف کنند.برای اغلب بیماران ۵۰۰تا ۱۰۰۰ میلی گرم آهن المنتال روزانه تجویز می گردد.دو شکل زیستی تر مصرف قرص آهن ،فومارات آهن و گلوکونات آهن می باشد.بیماران باید دقت زیادی داشته باشند که مکمل کلسیم و آهن نباید به صورت هم زمان استفاده شوند.

باید توجه شود که چین هایی که در دیواره معده ما انسان ها وجود دارد ،به مواد غذایی و مایعات این امکان را می دهد ،تا با ایجاد کشش فضای بیشتری را اشغال نموده و احساس پری به فرد دهد.جهت پیشگیری از کشش بیش از اندازه معده بعد از عمل بای پس معده توصیه می شود تا :

  • قبل از احساس پری معده ،دست از خوردن بکشید.
  • در صورتی که مواد غذایی که در ظرف شما وجود دارد بیش از اندازه یک مشت باشد به احتمال زیاد بیشتر از حد قابل قبول معده شما خواهد بود.
  • بیمار باید سعی کند که بین خوردن و آشامیدن خود حدود سی دقیقه فاصله بیاندازد.
  • بیمار باید سعی کند که نوشیدن نوشابه ها و مایعات گازدار را بسیار کم کند چون حباب فشار ناشی از هوای آن می تواند به معده فرد صدمه وارد کند.
  • فرد باید سعی کند که آرام غذا خورده و غذا را به خوبی بجود.
  • فرد بیشترین وزنی که از دست می دهد در ۱۸ ماه اول بعد از عمل می باشد و انتظار می رود که بعد از عمل جراحی بای پس معده ،فرد ۶۰%تا ۸۰% از وزن خود را از دست بدهد ،درست است که این خطر وجود دارد که وزن فرد بعد از عمل جراحی بای پس معده باز گردد ولی باز با این وجود عمل جراحی بای پس معده یکی از بهترین راه کارهای طولانی مدت کاهش وزن نسبت به دیگر روش های درمانی اولیه جهت درمان بیماری چاقی می باشد.در واقع جراحی بای پس معده یک روش مفید جهت رسیدن به وزن پایین در یک سطح سالم می باشد.زامنی که بیمار توانست به وزن دلخواه خود دست پیدا کند ،برای اینکه بتواند این وزن را حفظ کند باید یک برنامه ریزی صحیح برای تغییر سبک زندگی خود داشته باشد.این برنامه شامل صرف سه وعده غذایی متراکم حاوی مواد غذایی کم حجم در روز و ورزش ۳ تا ۵ بار در هفته می باشد که باید به صورت منظم انجام شوند.

یک مشکل رایجی که در اکثر جراحی های چاقی ،که فرد وزن زیادی را از دست می دهد ،روی می دهد این می باشد که پوست فرد شل می گردد.و یک دیگر از واقعیت هایی که در این مورد وجود دارد ، از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست است که صرف نظر از نوع ورزش یا رژیم غذایی مورد استفاده در از دست دادن وزن روی می دهد.ولی خوشبختانه در حال حاضر تکنیک هایی ه جهت برداشتن پوست اضافه بعد از عمل جراحی بای پس معده ابداع شده است که برخی مواقع به وسیله ی بیمه ها هم پوشش داده می شوند.

از انجایی که رشد بیش از حد بدن در طول چند سال موجب کشش پوست شده با کوچک شدن بافت زیر پوست دیگر بعید می باشد که پوست زیر آن نیز به شکل طبیعی سفت گردد.ولی باید به این نکته هم اشاره کنیم که سن نیز در این روند نقش بسزایی دارد.و بیمارانی که جوانتر می باشند احتمال بیشتری وجود دارد که پوست آن ها به سفتی قبلی خود برگردد.البته میزان وزنی که فرد از دست می دهد نیز دارای تاثیر زیادی در میزان شلی پوست می باشد .در صورتی که فرد ۲۰۰الی ۳۰۰پوند از وزن خود را از دست دهد در قایسه با اینکه فرد ۵۰ تا ۱۰۰ پوند از وزن خود را از دست دهد ،احتمال بیشتری وجود دارد که پوست او دچار شلی شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جراحی بای پس معده
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:50 | بازدید : 88 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
جراحی بای پس معده , هزینه عمل بای پس معده , بهترین متخصص و جراح عمومی برای عمل بای پس معده در تهران , مزایا و معایب ( عوارض احتمالی ) عمل بای پس : روش جراحی بای پس معدهبا استفاده از مکانیزم های گوناگونی می تواند سبب کاهش وزن افراد چاق شود . در واقع در این روش در مصرف کالری محدودیت ایجاد شده و اختلالات سوء جذبی موجب کاهش مقدار کالری قابل جذب بدن می شود .این جراحی برای نخستین بار در دانشگاه آیووا و در سال ۱۹۶۷ به وسیله ایتوو میسون انجام گردید. و بعد از طی سالیان به شکل کنونی درآمد.در واقع این روش فقط با سوء جذب باعث کم کردن وزن فرد نمی شود بلکه با استفاده از تکنیک های محدود کننده و به وجود آوردن یک معده قابل استفاده کوچکتر باعث کاهش وزن افراد چاق می شود.در جراحی بای پس معده جراح می تواند بخش کوچکی از روده باریک و قسمت بزرگی از معده را دور بزند.

عمل بای پس معده

پزشکان می توانند این عمل جراحی را که بای پس معده نام دارد ازدو روش انجام دهند.روش اول روش باز و روش دیگر ، روش لاپاراسکوپی می باشد که یک برش کوچک ایجاد می کنند تا درد بعد از عمل کاهش پیدا کرده و در ضمن بیمارسریعتر بهبود پیدا کند.

در حقیقت باید بگوییم که بای پس معده یک روش ایمن و موثر در مقایسه با سایر روش های جراحی کاهش وزن می باشد.درست است که روش های جدید زیادی جهت کاهش وزن افراد چاق ابداع شده است ،و اما هیچ یک از این روش ها در دراز مدت نمی توانند نتایجی که بای پس معده در این زمینه دارد را ،به دست آورند.در حال حاضر عمل بای پس معده به روش لاپاراسکوپی سالیانهبر روی حدود صدها و یا هزاران فرد چاق در کشور ما صورت می گیرد.

مزایا و معایبی که نتایج حاصل از آن دارد به خوبی بررسی می شود،نتایج حاصل از این جراحی های بای پس معده ثابت کرده است که جراحی بای پس معده یک روش فوق العاده ای می باشد که افراد چاق با استفاده از آن می توانند از دست چاقی رها شوند و به خوبی وزن کم کنند.ولی با همه این تفاسیر باز امکان دارد عده ای از افرادی که این عمل را انجام داده اند راضی باشند و یک عده نیز ناراضی بوده و متاسفانه موفقیتی به دست نیاورده باشند.باید بیماران توجه داشته باشند که اغلب بیمه ها این عمل را پوشش می دهند.

بیشتر بخوانید : درمان سریع چاقی

جراحی بای پس معده دارای چه مزایایی می باشد؟

این روش دران چاقی در طی سالیان گذشته و امروزه به عنوان یکی از موثرترین و پرطرفدارترین روش های جراحی کاهش وزن در سراسر دنیا به شمار می رفته است.آغاز اجراحی بای پس معده از سال ۲۰۱۱ می باشد که به سرعت محبوبیت پیدا کرد و سپس در سال ۲۰۱۵ به عنوان برترین روش جراحی چاقی شناخته شد.از جمله مهمترین مزایای این روش که موجب شده است که این روش جراحی چاقی نسبت به روش های دیگر ،دارای طرفداران زیادی باشد عبارت می باشند از:

  • داشتن سرعت زیاد در از دست دادن وزن مطلوب به گونه ای که افراد چاق با استفاده از این روش می توانند در طول ۱۸ ماه بعد از جراحی حدود ۷۰% از وزن خود را از دست بدهند.
  • چون اندازه معده فرد کاهش پیدا می کند ،بطبع میزان غذای مصرفی توسط بیمار نیز کاهش می یابد.
  • مقدار کالری کمتری از مواد غذایی در روده بیمار جذب می گردد.
  • استفاده از این روش موجب می شود که دیابت نوع دو افراد بهبود پیدا کرده و یا به طور کلی از میان برود.
  • این مسئله همچنین امکان دارد که بر روی فشار خون بالا یا کلسترول افراد نیز تاثیرگذار بوده و موجب شود که این افراد نیاز کمتری به دارو برای کنترل فشارخون و کلسترول خود داشته باشند.
  • چنانچه وزن افراد کاهش پیدا کند این مسئله باعث تنظیم هورمون های بدن از جمله تستوسترون شده و سوخت و ساز بدن را بهبود خواهد بخشید.
  • بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است ،ثابت شده است که حدود ۹۰% افراد حداقل می توانند با استفاده از این روش ۵۰% از وزن خود را کاهش دهند و موفقیت در از دست دادن وزن آن ها بلند مدت می باشد.
  • چون استفاده از این روش موجب می شود که وزت فرد کاهش پیدا کرده و همین طور داروهای مصرفی برای بیماری های مرتبط کاهش پیدا کند لذا زمینه برای ورزش کردن فرد فراهم می شود و. چناچه فرد به صورت منظم ورزش کند و از یک رژیم غذایی سالم نیز برخوردار باشد ،حتی می تواند فوزن بیشتری را هم کم کند.
  • چنانچه فرد انرژی بیشتری کسب نماید این مسئله باعث بالاتر رفتن حس اعتماد به نفس او بعد از جراحی بای پس معده خواهد شد.تحقیقات نشان می دهد که تقریباً نودو پنج درصد از بیماران بعد از یک سال از جراحی بای پس معده از کیفیت زندگی خود ابراز رضایت کرده اند.

فرد چاق قبل از عمل جراحی بای پس معده چه آمادگی هایی باید داشته باشد؟

پزشک باید افراد را قبل از عمل بای پس معده از لحاظ روانی مورد ارزیابی قرار داده و فرد را با انجام آزمایش های کنترلی پیش از عمل از نظر سلامت جسمی مورد بررسی قرار داده وآماده سازد.تقربیا یک یا دو هفته قبل از عمل پزشک از بیمار تقاضا می کند که یک رژیم غذایی پیش از عمل بای پس معده را شروع نماید که عبارت می باشد از:

  • نوشیدن حدود دو لیتر آب به صورت روزانه
  • مصرف مقدار کمی سبزیجات با نظر برخی از جراحان.
  • ۵ الی ۷ وعده مایعات جایگزین وعده های غذایی پر کربوهیدرات و پر پروتئین
  • پزشکان قبل از عمل جراحی این رژیم غذایی را با این منظور برای بیمار تجویز می کنند چون این رژیم غذایی موجب می شود که قبل از عمل اندازه کبد کوچکتر شده و دست رسی به معده در هنگام عمل آسانتر باشد.درست است که رژیم غذایی فبل از عمل مقداری دشوار می باشد ولی رعایت ان از اهمیت زیادی بر خوردار می باشد.در روز های اول و دوم احساس گرسنگی ،سرگیجه و مودی بودن عادی می باشد واما از روز سوم چون سوزاندن چربی بدن فرد به جای کربوهیدرات شروع می شود ،لذا علایم آزار دهنده کاهش پیدا می کنند .بیمار باید از شب قبل از عمل مصرف مواد غذایی را متوقف سازد و ناشتا باشد .بیمار می تواند با یک دوش گرفتن با آب گرم و همین طور توجه به عللی که باعث تصمیم گیری او به عمل جراحی شده اند استرس را از خود دور سازد.

بعد از اینکه بیمار در بیمارستان برای انجام عمل جراحی بای پس معده بستری شد رضایت نامه ای به منظور اطلاع او از مشکللات و عوارض احتمالی از او گرفته می شود .به بیمار لباس بیمارستان پوشانده شده و در برخی موارد پزشک به بیمار توصیه می کند که به منظور جلوگیری از لخته شدن خون در پاها ،جوراب واریس نیز بپوشد.بعد از بیمار رگ گیری می کنند تا تزریق داروهای ضد درد ،آنتی بیوتیک ها و مایعات داخل وریدی مورد نیاز قبل از عمل راحتر انجام شوند.

چگونگی جراحی بای پس معده

بعد از اینکه اقدامات مورد نیاز را بر روی بیمار انجام دادند ،بیمار را به اتاق عمل می برند و برای بررسی ضربان قلب بیار پد چسبنده ای را بر روی قفسه سینه و الکترود کنترل نبض و میزان اکسیژن موجود در خون به انگشت بیمار وصل می کنند.سپس ماسک اکسیژن را بر روی صورت فرد قرار داده ودر مرحله ی بعدی از طریق رگ باز به بیمار ماده بیهوشی تزریق شده و طی چند ثانیه بیمار بی هوش می شود.

در این روش جراحی ،جراحی قسمت بزرگتری از معده و یک بخش ابتدایی روده کوچک از مسیر گوارش را جدا می کند و موجب کوچک شدن معده می شود.چون مواد غذایی دیگر از قسمت های گفته شده عبور نمی کنند بنابراین تحت تاثیر آنزیم های ترشحی از این نواحی نیر قرار نمی گیرند و در نهایت نمی توانند تجزیه شده و و جذب شوند.

جراحان در حال حاضر با کمک یک روش دیگر از جراحی بای پس معده که Roux-en-Y(RYGP) نام دارد با یک روش دیگری مسیر گوارشی و معده را کوتاه می سازند.در این روش نخست با به وجود آوردن کیسه ای در ابتدای معده ،آن را کوچک کرده و سپس بخش پایین تر روده کوچک را به انتهای کیسه وصل می نمایند تا موجب شود که مواد غذایی از مسیر جدید عبور کند.ولی دوباره قسمت ابتدایی روده کوچک به شکل Y به ابتدای روده ی مسیر تازه متصل می گردد ،که ترشحات و موکوس این قسمت ها هم وارد سیر گوارشی گردد.

پس از عمل جراحی بای پس معده چه اقداماتی را باید انجام داد؟

اینکه چه مدت زمان بعد ازجراحی بای پس معده ،برای بهبود بیمار مورد نیازباشد رابطه مستقیم به اندازه برش ایجاد شده دارد.در صورتی که جراحی را به روش لاپاراسکوپی انجام داده باشند ،در این شرایط بیمار باید برای دو سه روز در بیمارستان بستری بماند ولی چنانچه عمل جراحی با روش باز انجام گرفته باشد ،به احتمال زیاد بیمار مدت بیشتری را در بیمارستان سپری خواهد کرد.پزشک می تواند درد ناشی از برش را به راحتی توسط دارو کنترل نماید.به بیمار توصیه می شود که در همان روز عمل جراحی ایستاده و حداق روزانه سه بار راه برود.برای اینکه بیمار دوره ی نقاهت خود را با دقت بیشتری سپری کند ،پیش از ترخیص از بیمارستان به بیمار دستورالعملی برای اقدامات پس از جراحی بای پس معده همراه نسخه دارویی داده می شود که رعایت نکات گفته شده بسیار ضروری می باشد.

باید بگوییم که احتمال دارد که کنترل درد با مسکن های خوراکی در منزل مقداری دشوار باشد از سوی دیگر امکان دارد که مسکن ها سبب یبوست فرد شوند ،لذا توصیه ما با افراد این می باشد که حتما سعی کنند زیاد راه برند ولی بیش از اندازه خود را خسته نکنند.برای اینکه بدن بیمار دچار کم آبی نشود باید فرد به صورت روزانه آب زیادی مصرف نماید ولی برای اینکه از بلع هوا و آسیب به معده پیشگیری شود باید مصرف آب به صورت جرعه جرعه و آهسته انجام شود.

فرد بیمار باید در هفته های اول عمل سعی کند که به کارهای خانه ،فعالیت بدنی و امور منزل نپردازد و استراحت زیادی داشته باشد زیرا بدن در این مدت باز یابی خود نیاز به خواب و استراحت بیشتری دارد.برای اینکه از سوزش سر دل و درد شکم جلوگیری شود ،بهتر ست که فرد در هنگام خواب از چند بالش در زیر کتف و سر خود استفاده نماید.

درست است که سرفه کردن بعد از عمل جراحی موجب می شود که هر گونه مایعات اضافی از ریه های بیمار خارج شود ولی این امکان نیز وجود دارد که ،سرفه کردن سبب وارد شدن صدمه به محل جراحی شود.اغلب پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که در زمان سرفه سعی کنند که با استفاده از فشار دادن یک بالش بر روی شکم و محل جراحی ،از تکان های بزرگ در ناحیه جراحی جلوگیری کنند تا درد هم کاهش پیدا کند.بیمار باید از بلند کردن اجسام سنگین تر از ۱۵ پوند برای شش تا هفت هفته اجتناب کند.و در زمان بالا رفتن از پله ها و یا انجام فعالیت های خاص سعی کند به به هیچ عنوان زور نزند و به خود فشار وارد نکند.فرد باید تا اولین موعد حمام خود محل جراحی را خیس نکند.در صورتی که اطراف زخم مقداری قرمز باشد این مسئله یک امر طبیعی می باشد ولی در صورتی که از محل زخم ترشحات چرکی و بدبو خارج شود ،بیمار باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه نماید.بعد از عمل ،پانسمان بیمار نیاز به تعویض مرتب دارد , و باید زود به زود عوض گردد.

در صورت نداشتن مشکل خاص ،اولین مراجعه به پزشک برای پیگیری حدود یک هفته بعد از جراحی مشخص می گردد.و بعد از یک ماه دومین ویزیت و در ماه سوم هم ویزیت بعدی انجام خواهد شد.اغلب پزشکان در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد ،ویزیت های بعدی را برای شش ماه و دوازده ماه بعد از عمل مشخص می کنند .پس از معاینه سال اول اغلب پزشکان از بیار درخواست می کنند که سالیانه برای معاینه به مطب آن ها مراجعه داشته باشند.و پزشک در هر بار وزیت بیمار آزایش هایی برای کنترل کمبود تغذیه ای و دریافت نسخه جدید دارویی به بیمار تجویز می کند.

جلوگیری از شلی پوست بعد از عمل جراحی بای پس معده

  • سعی در مرطوب نگه داشتن پوست
  • انجام ورزش های سبک عضله ساز
  • مصرف روزانه کرم های ضد آفتاب
  • استفاده از مایعات فراوان با هدف حفظ سلامت پوست
  • خوردن میوه و سبزیجات
  • یوگا

از سوی دیگر فرد باید خود را جهت تغییرات احساسی پس از عمل جراحی بای پس معده آماده کند.در صورتی که بین هرمون های استروژن ،پروژسترون و تستوسترون فرد تعادل برقرار نباشد موجب افسردگی فرد خواهد شد.زیرا از دست دادن وزن زیاد موجب برهم خوردن تعادل هورمون های تستوسترون ،استروژن و هورمون های غده تیروئید می گردد.ولی یک نکته مثبتی که در این مورد وجود دارد این می باشد که افرادی که دچار کم کاری غده تیروئید می باشند ،این مسئله می تواند برای آن ها مفید باشد.با همه این تفاسیر از دست دادن وزن به سرعت بعد از عمل جراحی امکان دارد سطح تستوسترون و استروژن را تغییر داده و این تغییرات هورمونی ،به احتمال زیاد طیف وسیعی از احساسات فرد را تحت تاثیر قرار خواهد داد و آن ها را دچار مشکل خواهد ساخت.

در طول سال اول بعد از جراحی چاقی  ،احساس افسردگی ،خش ،احساس ناامیدی و حسرت ها، یک امر غیر عادی نمی باشند.در صورتی که فرد از قبل انتظار این تغییرات عاطفی را داشته باشد ، این مسئله می تواند کمک زیادی به کاهش این مشکلات بکند.به تدریج با سپری شدن زمان ،هورمون ها و احساسات فرد به شکل باثبات خود بر می گردد.ولی این مسئله را هم باید به خاطر داشت ؛که بسیاری از افرادی که عمل جراحی بای پس معده را انجام می دهند ،به هیچ وجه دچار بی ثباتی عاطفی نمی شوند.خانم ها باید دقت داشته باشند در سنین باروری ،تقریباً بعد از ۱۸ماه پس از عمل بای پس معده می توانند اقدام به بارداری بکنند.

نیجه گیری :

عمل باید پس معده می تواند برای افرادی که از چاقی رنج می برند ،بسیار مفید باشد ولی به شرطی که بیمار بعد از این عمل از تحت نظر پزشک معالج خود از یک رژیم غذایی سالم بهره ببرد و سبک زندگی خود را تغییر دهد و همین طور ورزش کردن به صورت مرتب را نیز در برنامه روزانه خود بگنجاند ،ولی در صورتی که بیمار دستور العمل های پزشک خود را رعایت نکند و از غذاهای سالم و پیشنهادی پزشک خود نیز استفاده نکند احتمال زیادی وجود دارد که وزنی را که از دست داده دوباره باز گردد!!!

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عمل لیپوساکشن
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:46 | بازدید : 140 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

عمل لیپوساکشن

 

 

عمل لیپوساکشن , هزینه لیپوساکشن شکم , ران و صورت چقدر است , هزینه عمل برداشتن چربی شکم , متخصص زیبایی ماهر برای لیپوساکشن شکم و ران : امروزه با توجه به استقبال بیشتر خانم ها از جراحی های زیبایی و مخصوصا پیکر تراشی یکی از رایج ترین روش های زیبایی بدن در ایران جراحی لیپوساکشن و لیزر لیپولیز است که درباره لیزر لیپولیز باید بگوییم که این روش یک روش جراحی کاملا کم تهاجمی است که باعث تخریب سلول های چربی شده و از طریق ایجاد گرما باعث تحریک اثر سفت کننده روی پوست می شود. عمل لیپوساکش نیز شامل حذف انتخابی بافت چربی از بخش های مختلف بدن با استفاده از برش های ریز است. در تعریف دقیق تر درباره لیپوساکشن یا لیپوپلاستی باید بگوییم که این روش جراحی یک روش جراحی زیبایی می باشد که با از بین بردن رسوبات چربی اضافی و بهبود خطوط بدن و تناسب اندام می شود.

لیپوساکشن

آیا لیپوساکشن روشی مناسب برای من است؟

عمل لیپوساکشن با از بین بردن بافت های چربی در مناطق مورد نظر به صورت انتخابی عمل می کند بیشتر افراد با استفاده از رژیم غذایی و ورزش چربی سوزی مناسبی را انجام می دهند. در بیشتر افراد نیز چربی های تجمع کرده در چهلو شکم به سختی از بین می روند معمولا در زمانی که از طریق رژیم و ورزش وزن خود را از دست می دهید، بدن شما چربی را به صورت تعیین شده ای بر اساس ژنتیک شما از دست می دهد. وقتی بقیه بدن لاغرتر می شود مناطق انباشته از چربی واضح تر می شوند. معمولا در خانمها این مناطق در اطراف ران ، شکم، پشت و پهلو است. در مردان نیز این بخش ها بیشتر در پهلو و شکم هستند. از این رو بیشتر افراد لیپوساکشن را تنها راه برای خلاص شدن از این مشکلات می دانند.

چه کسی کاندید لیپوساکشن است؟

  • افرادی که با انجام ورزش و رژیم های غذایی نیز موفق به از بین بردن چربی نیستند
  • بیمارانی که BMI (شاخص توده بدنی) کمتر از ۳۵ و ترجیحا کنتر از ۳۰ داشته باشند.
  • بیمارانی که خاصیت کشسانی یا ارتجایی پوست آنها بالا است

نکته مهم در افرادی که پوست ان ها خاصیت کشسانی یا ارتجایی کم است و یا اسکار زخم دارند، کاندیدای مناسبی برای این عمل نیستند.

ملاحظات مهم درباره لیپوساکشن

روشی برای کاهش وزن نیست :

مهم ترین توصیه به افرادی که به دنبال انجام این جراحی هستند این است که عمل لیپوساکشن روشی برای کاهش وزن نمی باشد. با توجه به این که این جراحی تاثیراتمناسبی را بر ظاهر شما می گذارد اما با توجه به این که وزن واقعی چربی برداشته شده نسبتا اندک است از این رو تاثیر زیادی بر کاهش وزن ندارد.

به سلولیت (فرو رفتگی های پوست) کمک نمی کند :

برای رفع سلولیت این جراحی مناسب نیست زیرا سلولیت وضعیتی است که در نزدیکی سطح پوست روی می دهد. و از ان جایی که لیپوساکشن در نزدیکی سطح انجام نمی شود از این رو تاثیری بر روی چربی سلولیت ندارد.

برای لیپوساکشن به فوق تخصص جراحی پلاستیک با تجربه و با صلاحیت نیاز دارید :

مهم ترین مورد درباره این جراحی این که انتخاب پزشک جراح متبحر برای این عمل بسیار ضروری است فوق تخصص جراحی پلاستیک با تجربه بهترین فرد برای انجام این جراحی است. از این رو در انتخاب جراح حتما باید جراحی را انتخاب کنید که مطمئن شود شما کاندیدای مناسبی برای این عمل هستید و روش های جایگزین را نیز به شما پیشنهاد کند و لیپوساکشن را به صورت درست انجام دهد و بتواند از عوارض احتمالی جلوگیری کند.

انواع مختلف لیپوساکشن

رایج ترین نوع عمل لیپوساکشن ، لیپوساکشن تامسنت یا با بی حسی موضعی (همراه با تزریق دارو) می باشد. در این روش، قبل از برداشتن چربی ها ابتدا مقدار زیادی از یک محلول دارویی به درون مناطقی از بدن که چربی اضافی آن باید حذف شود، تزریق می شود. گاهی از اوقات ممکن است که حجم محلول تزریق شده بیش از سه برابر مقدار چربی هایی باشد که از آن موضع برداشته می شود.

لیپوساکشن به روش فوق مرطوب نیز روشی مشابه با لیپوساکشن تامسنت می باشد، اما تفاوتی که دارد آن است که حجم محلول تزریق شده در موضع محل عمل، کمتر از مقدار تزریق شده در روش تامسنت می باشد. اغلب لازم است که این عمل تحت شرایط بیهوشی خفیف (نوعی از بیهوشی که بیمار در زمان عمل به حالت خواب آلود است) یا بیهوشی عمومی (نوعی از بیهوشی که بیمار در زمان انجام عمل کاملاً خواب است و دردی احساس نمی کند) انجام شود.

لیپوساکشن به کمک اولتراسوند (UAL) یکی دیگر از روش های لیپوساکشن است که در آن از امواج اولتراسونیک برای شکستن سلول های چربی و تبدیل آنها به حالت مایع استفاده می شود. در مرحله بعد، این سلول ها با استفاده از مکش وکیوم از محل مورد نظر خارج می شوند.

عمل لیپوساکشن با کمک اولتراسوند به چند روش انجام می شود؟

عمل لیپوساکشن با کمک اولتراسوند می توان به دو روش انجام داد که شامل روش خارجی (از روی سطح پوست به وسیله یک دستگاه مخصوص ساطع کننده امواج اولتراسوند) و روش داخلی (از زیر سطح پوست به وسیله یک لوله کوچک و داغ به نام کانولا) می باشد. این نوع از عمل لیپوساکشن را می توان برای حذف چربی از نواحی متراکم و فیبری بدن از قبیل بالای کمر یا سینه های بزرگ شده آقایان انجام داد.

لیپوساکشن به کم لیزر (LAL) روشی است که در آن از انرژی امواج لیزر برای آب کردن سلول های چربی استفاده می شود. بعد از آنکه سلول های چربی به حالت آبکی تبدیل شدند، می توان آن را از طریق مکش وکیوم از موضع محل عمل خارج کرد و یا به آن اجازه داد تا خود به خود از طریق لوله های کوچکی که در این منطقه قرار داده می شود، خارج گردد.

جراحی لیپوساکشن

مهم ترین مزیت روش لیپوساکشن به کمک لیزر چیست ؟

مهم ترین مزیت روش لیپوساکشن به کمک لیزر نسبت به سایر روش های لیپوساکشن این است که در این روش انرژی امواج لیزر باعث تحریک ساخت کلاژن در بافت ها نیز می شود. ساخته شدن کلاژن به افزایش استحکام بافت پوست و جلوگیری از افتادگی آن بعد از عمل لیپوساکشن کمک می کند. کلاژن پروتئین رشته ای شکلی است که به حفظ ساختار پوست کمک می کند.

برش مورد نیاز جهت لیپوساکشن

اسکار و جای زخم در همه ی جراحی ها دیده می شود و کم و زیاد بودن ان هم به تبحر و تجربه جراح نیز بستگی دارد اگر که جراح پلاستیک در ایجاد برش تخصص داشته باشد آنها را در جایی قرار می دهد که کمتر دیده شوند. طول زخم ها در مورد لیپوساکشن ۳-۲ میلی متر است و زود خوب می شوند طوری که اصلا مشخص نمی شوند.

جزئیات عمل لیپوساکشن

درباره جراحی لیپوساکشن باید بگوییم که عمل لیپوساکشن با استفاده از یک لوله کوچک از جنس استیل به نام کانول انجام می شود. کانولا به یک پمپ مکش قدرتمند متصل شده و از طریق یک برش کوچک وارد پوست می شود. حذف چربی انجام شده است به عنوان کانول مکش تونل کوچک از طریق لایه های چرب ایجاد می کند.

دوران نقاهت بعد از لیپوساکشن

  • پرهیز از انجام فعالیت های سنگین
  • رفع احساس درد در با داروهای مسکن تجویز شده

بیشتر بیماران یک هفته بعد از جراحی به سرکار برمیگردند. می توانید یک هفته بعد از جراحی ورزش را شروع کنید.

ویزیت بعد از لیپوساکشن

معمولا با توجه به نوع جراحی اولین ویزیت پس از عمل یک هفته بعد از جراحی است. در این مراجعه ابتدا پزشک بخیه ها را می کشد. و زمان مراجعه بعدی را به شما اطلاع می دهد در این مراجعه پزشک به شما مطالبی را درباره رفع کامل تورم و درد ها تا چند روز و رعایت رپیم غذایی برای نتیجه بهتر را خواهد گفت.

مناطق خاص برای لیپوساکشن

  • گردن و غبغب، بازو
  • سینه
  • شکم و پهلو ها و پوبیس (ناحیه بالای قسمت تناسلی)
  • پشت و کمر
  • باسن
  • رانها
  • زانوها
  • و ساق و برجستگی های پشتی و جلویی ناحیه زیر بغل

لیپوساکشن شکم : در کشور ما محدوده شکم بیشتر از جاهای دیگر لیپوساکشن می شود. در این نوع جراحی که با سه برش صورت می گیرد و این برش ها به این صورت که یکی در ناف و دو تا در پایین شکم.

در صورتی که پوست شکم شما اضافه یا اویزان باشد در پایان این عمل پوست چروکیده تر خواهد شد. در صورتی که بیمار دارای پوست آویزان باشد عمل لیپوساکشن باعث از بین رفتن مشکل نمی شود و باید جراحی ابدمینوپلاستی(عمل زیبایی شکم) را برای بیمار پزشک انجام دهد اما در صورتی که پوست شکم اضافه نباشد، لیپوساکشن شکم باعث کاهش لایه چربی شکم می شود.

لیپوساکشن پهلو : باریک کردن کمر مانند ساعت شنی یکی از معمول ترین روش ها با لیپوساکشن است در لیپوساکشن باسن و پهلو دو برش کوچک در پهلو داده می شود.

لیپوساکشن داخل و خارج ران :  از ان جایی که انباشت چربی در اینجا به صورت موضعی است. رایج ترین مناطق در ران قسمت بیرونی و درونی ران است اگرچه جلو و عقب ران نیز لیپوساکشن می شوند. انباشت چربی در قسمت بیرونی ران به نام saddle bags شناخته می شود. لیپوساکشن در قسمت بیرونی ران با برش کوچک در چین زیر باسن انجام می شود. ایده ال زیبایی برای قسمت داخلی ران این است که فاصله ای بین آنها در زمان ایستادن و باز کردن پا به عرض شانه وجود داشته باشد(به هم مالیده نشوند). برش کوچک در کشاله ران داده می شود. قسمت قدامی ران نیز لیپوساکشن می شود.

لیپوساکشن صورت : بسیاری از افراد از انباشته شدن چربی در صورت و گردن خود بسیار ناراضی هستند زیرا این چربی ها جلوه نا خوشایندی به چهره می دهد و باعث افتادگی و پیری پوست می شود عمل لیپوساکشن گردن و صورت باعث رفع چربی در ناحیه گردن، غبغب، گونه‌ها و خط گونه می شود و باعث ایجاد پوستی صاف‌تر و صورتی زیباتر می شود.

لیپوساکشن باسن : مهم ترین هدف این نوع لیپوساکشنف برای کاهش میزان بیرون زدگی است برای افرادی که باسن عریضی را دارند انجام لیپوساکشن قسمت خارجی ران ممکن است مناسب تر باشد.

لیپوساکشن قسمت میانی پشت : این عمل بیشتر برای بیمارانی است که از تا خوردن بافت چربی در ناحیه زیر بند سوتین شکایت دارند انجام لیپوساکشن در این قسمت برای برداشتن چربی ها و کاهش عمق چین زیر ان بسیار موثر است. در این عمل برش ها در محل سوتین انجام می شود طوری که با سوتین یا لباس شنا پوشیده می شوند.

لیپوساکشن بازوها : یکی از مناسب ترین عمل ها برای لاغرتر و باریک تر دیده شدن لیپوساکشن است از این رو اگر که بازوهای کلفت یا بزرگ دارید؛ انجام لیپوساکشن به شما کمک می کند تا لاغرتر و باریک تر به نظر برسید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لیفت لب ، هزینه جراحی زیبایی لیفت لب
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:43 | بازدید : 83 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
لیفت لب ، هزینه لیفت لب , لیفت لب جهت بزرگ کردن , هزینه جراحی زیبایی لیفت لب : یکی از مهمترین عوامل کاهش جذابیت لب ها افزایش سن است که با ورود فرد به میانسالی تغییراتی در لب ها به وجود می اید که این تغییرات باعث بیشتر شدن فاصله لب ها از بینی و نازک شدن لب ها می شود .تفاوت لب های دوران جوانی با سالخوردگی کاملا مشهود است لب ها در زمان جوانی پر و جلو آمده هستند و معمولا در جوانی، لب بالایی زمانی که دهان به طور جزیی باز است، تقریبا ۲ میلی متر بالاتر از دندان بالایی قرار دارد. زمانی که شخص پیر می شود، لب بالایی نیز پیر می شود و بلند تر می شود و دندان بالایی زیر لب پنهان می گردد. به علاوه، لب به سمت داخل دهان بر می گردد و جلو آمدگی طبیعی خود را از دست می دهد.

لیفت لب

مهم ترین نشانه های پیری لب بالا ، باریکی ، بلندی و مشخص نبودن دندان است.

یکی از مناسب ترین روش های اصلاح لب روش لیفت لب است که این روش به اصلاح ظاهر لب بالایی بسیار کمک می کند و این روش می تواند تا حالت لب را به موقعیت قبلی خود بر گرداند و بالاتر می کشد و باعث می شود تا لب ها جلوآمدگی طبیعی را داشته باشند.

بیشتر بدانید : جراحی زیبایی

کوچک کردن لب :

روش دیگری که وجود دارد کوچک کردن لب ها است این روش مناسب برای افرادی است که احساس می کنند لب های آنها بسیار کلفت هستند و می خواهند آنها را کوچک کنند. کوچک کردن لب در این بیماران نسبتا ساده و موفقیت آمیز است.

بزرگ کردن لب با ژل یا تزریق چربی :

افرادی که دارای لب های باریک هستند می توانند تا با بزرگ کردن لب، لب ها را کلفت تر و پرتر نشان دهند. رایج ترین روش برای بزرگ کردن لب، پرکننده های بافت نرم مانند JUVEDERM یا رستیلان است.

تزریق چربی نیز گزینه رایج دیگری برای نتایج دائمی تر، است.

در این روش ها دوران نقاهت معمولا ۱ هفته است و اکثر بیماران در عرض ۵-۲ روز به سر کار برمی گردند. می توانید یک هفته بعد از جراحی ورزش سبک را شروع کنید. از فعالیت سنگین تا ۴ هفته بعد از جراحی اجتناب کنید.

هزینه جراحی لیفت لب

هزینه جراحی لیفت لب

شایع ترین عوارض لیفت لب عبارتند از :

با توجه به این که این جراحی به صورت سرپایی و با بی حسی انجام می شود از این رو عوارض جدی بسیار خطرناک و جدی را به دنبال ندارد.

شایع ترین عوارض موقت لیفت لب عبارتند از  :

  • قرمزی
  • ورم کم
  • احساس درد
  • احساس خارش
  • کبودی خفیف
  • حساس شدن ناحیه درمان شده

معمولا این مشکلات دو روز پس از جراحی حل می شود .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لیفت قسمت خارجی ابرو
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:39 | بازدید : 99 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

لیفت قسمت خارجی ابرو

لیفت قسمت خارجی ابرو , هزینه لیفت قسمت خارجی ابرو , متخصص زیبایی و جراح پلاستیک برای لیفت قسمت خارجی ابرو , عمل زیبایی لیفت قسمت خارجی ابرو :

ابروی ایده آل از نظر زیبایی چگونه ابرویی است؟

یکی از شاخص ترین علائم پیری علاوه بر وجود چین و چروک در صورت تغییر حالت ابرو ها نسبت به قبل است همان طور که گفتیم پیری باعث می شود ابرو پایین بیاید، مخصوصا در بخش های خارجی که منجر به ایجاد ظاهر صاف بدون قوس برای ابروها می شود. در این صورت افتادگی و پایین بودن کناره های خارجی ابروها نسبت به حالت ایده آل سبب باعث می شود تا حالت چهره فرد غمگین و افسرده به نظر برسد در چنین مواردی جراحی کشیدن ابرو یا لیفت ابرو می تواند گوشه های ابروها را بالا کشیده و صورتی زیباتر، شاداب تر و با طراوت تر را به شما هدیه کند.

لیفت قسمت خارجی ابرو

لیفت قسمت خارجی ابرو

لیفت قسمت خارجی ابرو چه می کند؟

مهم ترین هدف از انجام لیفت قسمت خارجی ابرو بازگرداندن زیبایی مجدد ابرو است. در مقایسه با لیفت پیشانی این روش بسیار جزئی تر است و مانند لیفت پیشانی کامل نمی باشد. و مهم ترین تمرکز بر بالا بردن قسمت خارجی ابرو و شقیقه است و با توجه به این که این روش بسیار مختصر تر است در این روش چین و چروک های بین چشم ها یا مرکز پیشانی از بین نمی برد. در این روش بهبودی سریعتر است و تورم و کبودی کمتری وجود دارد.

شایع ترین علائم افتادگی ابرو کدامند؟

معمولا در بسیاری از افراد دیده شده است که با افزایش سن، پوست صورتشان شروع به شل شدن می‌کند و حالت ارتجاعی، زیبایی و جوانی خودش را از دست می‌دهد. معمولا پوست در ناحیه اطراف ابروها حالت افتادگی پیدا می کند. پوست شل‌شده باعث شکل‌گیری چین و چروک در پیشانی شده و افتادگی ابروها هم باعث می‌شود تا فرد پیر، خسته و حتی عصبانی و خشمگین به نظر برسد و به علت افتادگی و سنگینی ابرو و پیشانی بر روی پلک ها باعث کاهش میدان بینایی می شود.
معمولا شخصی که این علائم را دارد بهترین کاندید برای انجام جراحی است.

برش برای لیفت قسمت خارجی ابرو

یکی از مناطقی که مهم ترین برش برای لیفت قسمت خارجی ابرو در این قسمت انجام می شود امتداد خط موی پیشانی است که این برش تقریبا به ۴-۳ سانتی متر انجام می شود. این منطقه به خاطر اتصال طبیعی بین بخش دارای مو و بدون مو روی زخم را می پوشاند. نتیجه عمل، قرار گرفتن گوشه های خارجی ابروها در موقعیتی بالاتر از موقعیت قبلی است.

بهبودی لیفت قسمت خارجی ابرو

بعد از ترخیص از بیمارستان گذاشتن پکهای یخی روی چشم ها و پیشانی بطور متناوب بمدت ۲ روز برای جلوگیری از تورم زیاد بسیار ضروری است. در زمان استراحت حتما باید در حالت درازکشیده به پشت (طاقباز) و درحالیکه دو بالش زیر سر دارید باشید بنا به توصیه پزشک حتما باید به مدت ۳ روز استراحت مطلق نمایید. تنها مسکن مجاز در هفته اول پس از عمل قرص استامینوفن است و شما باید از هرگونه داروی ضد درد دیگر اجتناب نمایید.

یکی از مواردی که باعث به تاخیر افتادن فرآیند ترمیم شده و باید شدیدا از مصرف ان اجتناب گردد سیگار کشیدن و همچنین استنشاق دود سیگار است. پیشانی شما پس از عمل باند پیچی شده است. ممکن است در زیر پوست شما لوله های باریکی کار گذاشته شده باشد که چند روز بعد خارج خواهند شد. آرایش کردن یک هفته بعد از عمل مجاز است و میتواند به پنهان ساختن کبودیها (اگر بیش از یکهفته طول بکشند) کمک کند.

برچسب ها: , , , , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هزینه لیفت ابرو
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:36 | بازدید : 83 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
لیفت ابرو , لیفت اندوسکوپی ابرو , هزینه عملی لیفت ابرو با جراحی , بهترین متخصص زیبایی برای انجام لیفت ابرو در تهران : همه ما می دانیم که عواملی مثل افزایش سن، تاثیرات جاذبه زمین، خشکی پوست و افت اثر کش سانی پوست باعث ایجاد تغییراتی در حالت کلی چهره و به خصوص در ناحیه ی اطراف چشم ها، ابروها و پیشانی می شوند. این تغییرات به تدریج توانایی افراد برای ابراز حالات مختلف را کاهش می دهند. به طوری که بافت های پیشانی و ابرو به تدریج شل شده و افتادگی ابرو به چشم ها حالتی خوابیده، عبوس یا افسرده می دهد. معمولا یکی از بدترین حالت هایی که برای بیشتر افراد نیز آزار دهنده است افتادگی ابرو ها است که این اتفاق معمولا به مرور زمان، برای افراد اتفاق می افتد و بسیاری از خانم ها دچار افتادگی ابرو می شوند و این افتادگی سبب می شود چشم ها خسته، عصبی و یا حتی بسته به نظر برسند.

لیفت ابرو

یکی از روش هایی که می توان این مشکل را رفع کرد و حالت چهره را به چهره ایی جوان تر و شادمان تبدیل کرد لیفت و بالاکشیدن ابرو است.

لیفت آندوسکوپی ابرو چه کاربردی دارد؟

کاملا طبیعی است که افراد با گذشت سن و با کهولت سن و پیری دیگر شادابی پوست شان را مثل جوانی ندارند زیرا در این سن عضلات صورت به تدریج شروع به افتادگی می کند. و با توجه به این معضل و در اثر افتادن و شل شدن عضلات، چین و چروک هایی بر صورت و چین و چروک هایی عمودی بین ابروها ظاهر می شود. که در این میان لیفت آندوسکوپی یکی از روشهای از بین بردن نشانه های پیری می باشد. در واقع هدف از لیفت ابرو با آندوسکوپ اصلاح نشانه های پیری پیشانی و ابرو و برگرداندن انها به موقعیت بالاتر و طبیعی تر است.

ابروها و پیشانی ایده آل از نظر زیبایی

افرادی که دارای پیشانی جوان هستند هیچ نشانه ای از پیری پوست یا چروک خوردگی را در صورتشان ندارند در زمان استراحت، پیشانی باید صاف باشد و نباید بین ابروها اخم باشد. ابروها باید اندکی بالاتر باشند و دنباله ابرو باید بالاتر از بخش داخلی قرار گیرد.

مناسب ترین افرادی که کاندید انجام لیفت ابرو هستند؟

افرادی که نشانه های زیر را داشته باشند، انجام لیفت پیشانی برای این افراد مناسب است :

  • افرادی که دارای ابرو هایی افتاده باشند.
  • افرادی که حالت ابرو هایشان دارای شیب رو به بیرون
  • افرادی که دارای چین و چروک در پیشانی هستند
  • افرادی که در قسمت ابرو و روی پلک پوست اضافه دارند

بیشتر افرادی که این جراحی زیبایی را انجام میدهند، معمولا بیماران میانسال یا مسن تر هستند. تمامی افرادی که به دنبال انجام این روش هستند، باید از سلامت خوبی برخوردار باشندو سیگاری ها نیز باید دو هفته قبل از جراحی سیگار کشیدن را ترک کنند و نباید ۴ هفته بعد از جراحی شروع کنند.

مسائلی که باید برای جراحی لیفت ابرو درنظر گرفته شود

پیری پلک ها معمولا همراه با پیری پیشانی است :

با توجه به این که پیری پلک بالایی و ابرو معمولا همزمان با هم روی می دهد. و به وجود آمدن این حالت نیز معمولا باعث می شود تا در اطراف چشم حالت بسیار ناخوشایندی به وجود بیاید. برای رفع این مشکل انجام لیفت اندوسکوپی پیشانی همراه با بلفاروپلاستی می تواند در صورتی که به صورت همزمان باشد جهت نتیجه بهتر می تواند که انجام شوند.

تصورات اشتباهی که در مورد عمل زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) وجود دارد

بیشتر بیماران در تصمیم برای انجام جراحی به اشتباه فکر می کنند که انجام بلفاروپلاستی یعنی عمل زیبایی پلک باعث لیفت ابرو ها نیز می شود؛ و این بیماران در واقع به دنبال نتایجی هستند که فقط لیفت ابرو می تواندایجاد کند. اما نتیجه به این شکل نیست بیماران می توانند تا در بعضی از موارد، از بلفاروپلاستی پلک بالایی و لیفت ابرو به طور همزمان سود ببرند.

روش اندوسکوپی در مقابل روش باز

یکی از پیشرفته ترین روش های لیفت روش اندوسکوپی است که این روش جدیدترین روش برای لیفت پیشانی است که این جراحی اجازه حداقل برش را می دهد؛ در این روش ریسک کمتری وجود دارد و زمان نقاهت نیز نسبت به سایر روش ها کوتاه تر است. انتخاب نوع لیفت به نظر جراح پلاستیک بستگی دارد زیرا در بسیاری از افراد انجام لیفت باز بسیار مناسب تر از روش آندوسکوپی است.

برش برای لیفت ابرو

در تمامی عمل های جراحی انجام برش و زخم وجود دارد. در جراحی های زیبایی نوع برش و اندازه آن از مهمترین وظایف یک پزشک است تا برش را در جایی ایجاد کند که دیده نشود و بخیه ها را با دقت انجام دهد تا ظاهر زخم ها را به حداقل برساند.

در لیفت اندوسکوپی ابرو برخلاف سایر عمل های سنتی لیفت ابرو، پزشک با ایجاد چهار یا پنج برش بسیار کوچک با طول دو سانتی متر در پوست سر ابزار آندوسکوپی را داخل فرستاده درباره آندوسکوپی باید بگوییم که اندوسکوپی عبارتست از یک دوربین بسیار حساس و کوچک که در انتهای یک سیم فنری قرار دارد. سپس پزشک با استفاده از ابزار های خاص خود صورت را لفت کرده و ابروها را به سمت بالا می کشد. طول برش در واقع در لیفت اندوسکوپی یکی از مزایای مهم در مقابل سایر روش ها است. معمولا این زخم ها در قسمت رویش مو پنهان شده و به سرعت بهبود پیدا می کند.

همچنین در برخی مواقع ممکن است پزشک با استفاده از ابزارهای خاص، بافت یا عضلات شل شده و اضافی را از بین ببرد تا ظاهر زیباتر و نتایج بهتری بدست آورد. این عمل نسبت به سایر عمل جراحی لیفت ابرو درد و عوارض کمتری دارد. دوره نقاهت این عمل بسیار کوتاه بوده و بیمار پس از مدت کوتاهی (که معمولا بین دو تا چهار روز است) می تواند فعالیت روزانه خود را مجددا از سر بگیرد.

بهبود بعد از لیفت ابرو

بعد از انجام لیفت اندوسکوپی پزشک پیشنهاد می کند تا فرد به میزان کافی استراحت کند و از انجام فعالیت های سنگین خودداری نماید. اما انجام فعالیت های سبک و فعالیت های روزمره برای فرد بلا مانع است. ممکن اس فرد چند روز بعد از این نوع لیفت مقداری ورم را در ناحیه مورد نظر مشاهده کند که وجود ورم اطراف چشم پس از عمل کاملا طبیعی است. در صورتی که هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد انجام فعالیت های بدنی سبک پس از یک هفته بلا مانع است.

ویزیت بعد از لیفت پیشانی

معمولا بهترین زمان مراجعه به پزشک زیبایی یک هفته بعد از جراحی است تا در این جلسه پزشک بعد از معاینه کامل بخیه ها را بکشد. بیشتر بیماران معمولا می توانند تا ۱۴-۱۰ روز بعد از جراحی به سر کار بر گردند اگر چه می توان این کار را زودتر نیز انجام داد. معمولا انجام ورزش سبک یک هفته بعد از جراحی مجاز است. فعالیت های سنگین ۶-۴ هفته بعد از جراحی مجاز هستند. ممکن است که در روزهای ابتدایی فرد این احساس را داشته باشد که ابروها بالاتر از جای هستند. جای نگرانی نیست و باید بگوییم که این طبیعی است چون بعد از مدتی ابرو کمی پایین می آید و پوست پیشانی نیز با گذشت زمان کشیده می شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بالن معده | لاغری با بالون معده | هزینه درمان چاقی با بالون معده
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:32 | بازدید : 82 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

بالن معده | لاغری با بالون معده | هزینه درمان چاقی با بالون معده

بالن معده , لاغری با بالون معده , هزینه درمان چاقی با بالون معده : امروزه استفاده از بالون معده یکی از جدیدترین روش ها برای کاهش وزن افراد چاق می باشد .در این روش یک توپ پر از هوا ،مایع و یا مخلوطی از از هر دو به صورت موقت در درون معده فرد چاق قرار داده می شود.بالون هایی که حاوی هوا هستند ،چون سبک تر هستند بنابراین عوارض کمتری در پی دارند.بالون سیلیکونی درون معده را با نمک استریل پر می کنند و و بعد با کم کردن فضای درون معده و کاهش مواد غذایی مصرفی ،می تواند به کاهش وزن فرد کمک کندو در ضمن کمک کند تا فرد زودتر احساس سیری کند.در حالت عادی معده ما حدود ۹۰۰ میلی لیتر حجم دارد ولی زمانی که از بالون معده استفاده می شود ،حجم معده بیمار تقریبا ً ۷۰۰ میلی لیتر کمتر می گردد.

بالون معده

در واقع این روش برای افراد چاقی که با استفاده از رژیم غذایی و فعالیت های بدنی نتوانسته اند وزن خود را کاهش دهند و علاقه ند هم به انجام اعمال جراحی سنگین کاهش وزن نمی باشند ،می تواند یک انتخاب مناسب باشد.در این روش نیز مانند دیگر روش های کاهش وزن ،فرد باید تلاش کند که سبک زندگی قبلی خود را تغییر دهد و از یک سبک زندگی سالم بهره ببرد.افراد برای اینکه بتوانند نتایج طولانی مدتی را از بالون معده بگیرند ،باید تغییرات سالم دائمی در مواد غذایی دریافتی خود انجام داده و همین طور از انجام فعالیت های ورزشی نیز غافل نشوند.

هنگامی که برای افراد چاق از بالون معده استفاده می شود ،علاوه بر اینکه این بالون به کاهش وزن آن ها کمک زیادی می کند بلکه خطر ابتلا به خیلی از بیماری هایی که با چاقی رابطه مستقیم دارند را نیز کم می کند .بیماری هایی مانند:

  • فشار خون بالا
  • آپنه خواب
  • دیابت نوع دوم
  • سکته و بیماری های قلبی

افرادی که دارای شرایط زیر هستند ،کاهش وزن با استفاده از بالون معده می تواند برای آن ها مناسب باشد:

  • عدم داشتن سابقه هر گونه جراحی معده و مری.
  • مصرف نکردن الکل
  • عدم مصرف داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین.
  • عد بارداری.
  • افرادی که دارای شاخص توده بدن (BMI) بین ۴۰-۳۰٫
  • تعهد به تغییر روش زندگی و همین طور پیگیری منظم پزشکی.
  • دچار نبودن به بیماری های التهابی روده یا هلیکوباکتر معده ،زخم معده ،سیروزکبدی و نارسایی مزمن کلیه.

در حقیقت می توان گفت که همه افراد چاق می توانند از بالون معده برای کاهش وزن خود استفاده کنند به این شرط که منعی برای استفاده آن ها وجود نداشته باشد.اغل بیمه های درمانی هزینه ی گذاشتن و خارج کردن بالون معده را پوشش می دهند.ولی بهتر می باشد که شما پیش از اقدام به این کار از اینکه آیا بیمه شما این درمان را پوشش می دهد یا نه اطمینان حاصل کنید.

استفاده از بالون معده چه خطرات و عوارضی می تواند داشته باشد؟

باید بگوییم که بالون معده به عنوان یک روش بی خطر و موثر می باشد که آن را برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار می دهند.ولی استفاده از مواد آرام بخش و یا آندوسکوپی می تواند این روش را با یک سری عوارض جانبی همراه سازد.گفتنی است که تقریبا ً از تعداد افرادی که از بالون معده برای لاغری استفاده می کنند ،یک سوم از آن ها بلافاصله بعد از گذاشتن بالون درد و تهوع ،ریفلاکس مری ،سوء هاضمه ،نفخ شکم و اسهال ناشی از آن را تجربه می نمایند.ولی باید بگوییم که این نشانه ها و عوارض تنها برای چند روز ابتدایی بعد از گذشتن بالون می باشد و با استفاده از یک سری داروها درمان می شوند.خوشبختانه خطرات جدی که گذاشتن بالون معده دارد ،و نیاز می باشد که بالون را برداریم ،کم می باشد.

در ضمن در یک حالتی که بسیار به ندرت پیش می آید ،گذاشتن بالون معده امکان دارد که به یک عارضه کشنده مبدل شود ، همین طور این امکان وجود دارد که این بالون ترکیده و یا در درون دستگاه گوارش حرکت کرده و سبب انسداد روده شود که در این حالت باید فرد به صورت اورژانسی مورد جراحی قرار گیرد.در گاهی اوقات افراد می توانند از روی رنگ ادرار که به رنگ آبی می باشد پی به ترکیدن و یا نشت بالون ببرند.یکی دیگر از عوارضی که بالون معده می تواند برای بیمار داشته باشد ،سوراخ وزخم معده می باشد که باید برای ترمیم فرد را مورد جراحی قرار دهند.

آمادگی مورد نیاز برای قرار دادن بالون معده

پزشکان متخصص باید، پس از اینکه فرد به طور جدی تصمیم گرفت که می خواهد با استفاده از بالون معده وزن خود را کاهش دهد ،یک سری معاینات و آزمایشاتی مانند آزمایش خون کنترل قبل از عمل ،تست بارداری ،نوار قلب ،تست ریه ،آندوسکوپی ،رادیوگرافی قفسه سینه و مشاوره روانشناسی از نظر آمادگی را از بیمار به عمل بیاورند.در مرحله بعدی باید با انجام دقیق دستورالعمل آمادگی گذاشتن بالون معده که به وسیله تیم درمانی ارائه می گردد ، جهت روز انجام کار آماده شود.این احتمال وجود دارد که بیمار نیاز به یک سری محدودیت هایی در ژیم غذایی خود و یا مصرف داروهای خاصی از شب قبل از عمل داشته باشد،که همه این ها بستگی به پزشک معالج و نظر او دارد.

روش قرار دادن بالون معده :

در واقع بالون گذاری معده در واحد آندوسکوپی و به شکل یک دران سرپایی و با استفاده از یک آرام بخش ملایم یا حتی بی هوشی در صورت نیاز انجام می گردد.روش قرار دادن بالون معده به این شکل می باشد که نخست پزشک ،یک لوله نزک (کاتتر) متصل به بالون معده را از گلو به طرف معده می فرستد ،سپس لوله آندوسکوپ را شامل دروبین جهت مشاهده درون معده می باشد ،از درون آن هدایت می نماید تا با دیدن محل بالون آن را به نحوی صحیح با ماده شور پر نماید.بعد از اینکه بالون به اندازه کافی پر شد ؛آن را به حالت شناور در درون معده رها می سازد.بالون گذاری حدودا ً نیاز به نیم ساعت زمان دارد.بعد از چند ساعت استراحت و پس از اینکه پزشک توصیه های مورد نیاز را به او کرد و داروهای خاصی را برای او تجویز نمود ،بیمار می تواند مرخص شود.

بیمار باید بعد از گذاشتن بالون معده چه اقداماتی را انجام دهد؟

فرد بیمار می تواند تقریباً پس از ۶ ساعت از اتمام عمل بالون گذاری ،تغذیه خود را با استفاده از مایعات کم آغاز نماید :

  • در روز های ابتدایی بعد از عمل ،از سرم درمانی و داروهای نقویتی برای بیمار استفاده می شود تا بدن بیمار دچار ضعف نشود.
  • فرد باید رژیم غذایی مایعات را برای حدود یک هفته ادامه دهد و سپس می تواند از هفته دوم بعد از عمل ،شروع به خوردن غذاهای نرم کند.و تقریبا ً پس از سه هفته بیمار می تواند به طور معمولی غذا بخورد.
  • بعد از عمل بالون گذاری معده ،فرد باید به طور منظم توسط پزشک ویزیت شده و ویزیت های تغذیه و مشاوره داشته باشد.
  • پزشکان به بیمارانی که از عمل بالون معده برای لاغری استفاده می کنند ،توصیه می کنند که بعد از صرف غذا ،سعی کنند که به پهلوی چپ خود دراز بکشند به نحوی که سر مقداری بالاتر از بدن قرار بگیرد و سعی کنند که بلافاصله پس از صرف غذا دراز نکشند.
  • این افراد باید مایعات زیادی را مصرف کنند ولی استفاده از مایعات باید با یک فاصله ای از صرف غذا اتفاق بیافتد.
  • فرد باید دقت داشته باشد که در غذای او موادی مانند تیغ ماهی وجود نداشته باشد ولی باید روزانه حداقل یک وعده از گوشت استفاده کند.
  • فرد باید حتما سبزیجات و میوه را در رژیم غذایی خود قرار دهد.
  • بیمار باید کمتر از غذاهای شیرین و چرب استفاده کند.
  • از نوشیدن مایعات گازدار و حاوی کافئین خود داری کند.
  • بیمار باید علاوه بر سه وعده اصلی دو میان وعده نیز داشته باشد.
  • سعی کند که کمتر به صورت پنهانی غذا بخورد.

بعد ازگذاشتن بالون معده این کار می تواند موجب شود که فرد احساس سیری کاذب کرده و سریع تر از قبل دست از غذا خوردن بکشد.و در نتیجه کمتر از قبل غذا مصرف کند.یکی دیگر از فواید این روش این می باشد که سطح هورون های اشتها تغییر کرده و مدت زمان تخیله معده کند می گردد.فرد مقدار وزنی را که در زمان استفاده از بالون معده می تواند کاهش دهد ،بستگی زیادی به سبک زندگی او دارد.به طور معمول فرد باید درطول شش ماه بعد از قرار دادن بالون داخل معده ،حدود ۱۰%تا ۱۵ % از وزن خود را از دست دهد .با این روش باید فرد بتواند در طی شش ماه حدود ۳۰% از وزن خود را کم کند.علاوه بر کاهش وزن این اقدام می تواند در بهبود نسبی بیماریی مانند دیابت و اختلالات قلب نیز موثر باشد.

از انجایی که زیاد باقی ماندن این بالون ها به مدت طولانی امکان دارد که به بافت معده آسیب وارد کرده ویا اینکه موجب تخریب خود بالون گردد لذا اغلب بعد از شش ماه با استفاده از روش آندوسکوپی بالون را از معده فرد چاق بیرون می آورند.این کار را پزشکان می توانند به سادگی و با کمک آندوسکوپی و به شکل سرپایی انجام دهند به نحوی به بیمار می تواند در طول یک ساعت مرخص شده و به منزل خود برگردد.در برخی مواقع با توجه به شدت چاقی فرد ،پزشک ترجیح می دهد که از دوبالون معده به صورت هم زمان برای فرد استفاده نماید .امروزه تعدادی از بالون هایی که تازه وارد بازار شده اند ،دارای قابلیت تنظیم و دوام بیشتری در مقایسه با انواع ساده بالون دارند.و دیگرزیاد ضرورت ندارد که فرد بعد از شش ماه نسبت به خارج کردن آن اقدام نماید.در حالت کلی زمانی استفاده از بالون می تواند برای افراد نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد که فرد نسبت به تغییر سبک زندگی خود تلاش بیشتری از خود نشان دهد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان سریع چاقی
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:29 | بازدید : 79 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
راه های درمان سریع چاقی , تکنیک های جراحی برای درمان چاقی سریع , هزینه درمان چاقی با جراحی , بهترین درمان چاقی , راه های درمان چاقی شکم :همان گونه که در اطرافیان خود نیز مشاهده می نماید ،متاسفانه امروزه چاقی به یکی از مهمترین دغدغه های افراد جامعه تبدیل شده است.که در واقع به عنوان یک بیماری شایع و بسیار پرهزینه می باشد .درعارضه که به عنوان یک بیماری شناخته می شود چربی هایی که در بدن افراد ذخیره می شوند ،باعث می گردند که وزن افراد بیش از اندازه بالا رفته و در نهایت فرد تناسب اندام خود را از دست بدهد . این عارضه به غیر از انکه می توانند سبب مشکلات روحی و روانی و مشکلات روابط فردی و اجتماعی برای افراد گردد ،می تواند عملکرد طبیعی ارگان های حیاتی بدن را نیز دچار اختلال کرده و سلامت جسمانی فرد را نیز دچار مشکل سازد.

درمان سریع چاقی

بطبع افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی می باشند سعی می کنند از روش های مختلفی برای کاهش وزن خود استفاده کنند ولی حتی با گرفتن رژیم های سخت غذایی و فعالیت های بدنی سنگین نیز نمی توانند وزن خود را کم کرده و به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنند و متاسفانه در کاهش وزن دچار شکست می شوند.ممکن است که شما نیز یکی از افراد چاقی باشید که سعی کرده اید که با رعایت استاندارهای کاهش وزن همه راه های ایمن را برای کم کردن وزن خود امتحان کرده باشید ولی موفق به این کار نشده اید! در اینجا باید به شما بگوییم که جای نگرانی وجود ندارد ؛چون خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم روش های مختلفی برای کمک به کاهش وزن پیدا شده است که می تواند در حل این مشکل کمک شایانی به شما بکند.

در صورتی که دقت کرده باشید مهمترین مشکلی که افراد چاق با آن مواجه می باشند ،تمایل بیش از اندازه این افراد برای خوردن و سیری ناپذیری این افراد می باشد که امروزه علم به آسانی قادر می باشد با به وجود آوردن یک سری تغییرات در معده فرد از زیاده روی افراد چاق در خوردن جلوگیری کند. این روش ها به این صورت می باشد که با به کارگیری روش های مختلف جراحی تهاجمی و کم تهاجمی حجم معده فرد چاق را کاهش می دهد به طوری که فرد با اینکه تمایل به خوردن دارد ولی به خاطر احساس پری معده خود ،زودتر از قبل و حتی اطرافیان خود دست از خوردن بر می دارد .

بطبع زمانی که مواد غذایی که وارد بدن فرد می شوند ،کاهش پیدا کند ،میزان کالری دریافتی بدن (در صورت اضافه بودن به شکل چربی ذخیره می شود ) کاهش پیدا می کند .در واقع این تغییر می تواند موجب کم شدن اختلال میان کالری دریافتی و مصرفی بدن فرد گردد.

پزشکان متخصص با روش ها و تکنیک های مختلفی قادر می باشند که معده افراد چاقی که بیش از اندازه اضافه وزن دارند و یا تحت تاثیر چاقی از بیماری زمینه ای در عذاب هستند ،را کوچک کنند .در هر کدام از این روش ها از تکنیک مخصوصی برای تغییر حجم معده بیمار استفاده می شود.به عنوان نمونه یکی از این روش ها ، بالون معده می باشد که در این روش بیشتر فضای خالی معده را با بالونی از آب یا هوا پر می کنند و در یک روش دیگر هم که حلقه معده گفته می شود ،معده را تنگ و با اسیلومعده باریک و باکمک بای پس معده پزشک جراح قسمتی از معده و روده را بر می دارد. با وجود اینکه استفاده از روش های جراحی چاقی دارای خطرات و عوارض زیادی مانند احتمال عفونت ،فتق ،لخته شدن خون و …می باشد و شاید امکان دارد که بیمار مجبور شود که به صورت مداوم آن را پیگیری کند ولی با توجه به نتایج موفقیت آمیزی که این جراحی ها در درمان چاقی افراد دارد ،اغلب افراد چاق تمایل دارند که این جراحی های روی معده ی آن ها صورت بگیرد.

ولی با همه این تفاسیر نتایجی که از جراحی های چاقی به دست می آیند ،زمانی می توانند دوام داشته باشند که فرد بیمار خود نیز تلاش کند که شیوه زندگی خود را نیز تا حد زیادی تغییر دهد.

روش های مختلف کاهش وزن به صورت سریع:

 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عمل جراحی حلقه معده
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:24 | بازدید : 87 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

  عمل جراحی حلقه معده

حلقه معده , باند معده , هزینه عمل حلقه انداختن معده , همه چیز در رابطه با حلقه معده , هزینه عمل باند معده چقدر است ؟ , جراحی پلیسه زدن معده : در مورد این روش درمان چاقیباید بگوییم که حلقه معده یا باند معده تا سال های اخیر به عنوان موثرترین و محبوب ترین روش برای درمانی چاقی به حساب می آمد.به خاطر اینکه این روش ارزان بوده و به یک جراحی ساده نیاز داشت ،به همین دلیل سریع توانست طرفداران زیادی در میان افراد چاق پیدا کند.ولی از انجایی که مشکلات و عوارض زیادی از این روش مشاهده شده است ،به همین خاطر بیشتر کشورهای دنیا این روش را از برنامه درمانی خود حذف نموده اند.

در صورتی که این روش برای یک فرد چاق مورد استفاده قرار بگیرد ،این فرد می تواند ۴۰ تا ۵۰ درصد از وزن خود را کاهش دهد.ولی نتایج حاصل برای افراد مختلف دارای تفاوت زیادی باهم می باشد.این روش کاهش وزن دارای حداقل تهاجم و روش ایمن است.پزشکان حلقه یا باند معده را با استفاده از یک جراحی ساده دور معده جاگذاری می کنند و لوله ی ارتباطی آن در زیر سطح پوست قرار داده می شود و با کمک تزریق مواد می توان آن را تنگ یا گشاد نمود.

عمل حلقه معده

جراحی حلقه معده (باند معده ) برای چه افرادی مناسب می باشد؟

باید بگوییم که استفاده جراحی های کاهش وزن برای کسانی که به شدت دچار اضافه وزن بوده و در ضمن با استفاده از رژیم غذایی و ورزش و دارو نمی توانند وزن خود را کاهش دهند ،می تواند روش مناسبی باشد.اینکه از کدام روش جراحی برای فرد چاق استفاده شود ،بستگی به عوامل زیادی مانند میزان چاقی ،شرایط جسمانی و روحی فرد و همین طور نظر پزشک دارد .جراحی حلقه معده اغلب برای کسانی مناسب می باشد که:

  • در حال حاضر باردار نباشند
  • سابقه جراحی در مری و معده خود نداشته باشند.
  • مصرف سیگار و الکل نداشته باشند.
  • به بیماری هایی مانند :بیماری های قلبی ،بیماری التهابی روده ،سیروز کبدی و کم کاری تیروئید دچار نباشند.
  • سابقه حساسیت بدنی به اجسام خارجی نداشته باشند.
  • افراد چاقی که دارای شاخص توده بدنی مابین ۳۵ تا ۴۰ می باشند.
  • کسانی که دارای شرایط خاص تغذیه ای مانند کودکان دارای چاقی مفرط که قصد بارداری در آینده را دارند.
  • نداشتن تمایل به صرف مواد غذایی شیرین (چون این روش می تواند تمایل افراد را برای ریزه خواری به ویژه انواع شیرین ان را افزایش دهد.)

چگونگی انجام عمل جراحی حلقه معده (باند معده )

از جمله فاکتور های مهم آمادگی برای انجام این عمل جراحی ،ترک سیگار ،استفاده از یک رژیم غذایی سالم و همین طور انجام دادن فعالیت های ورزشی می باشد.پزشکان آزمایش های کنترلی و بررسی های لازم را پیش از انجام عمل انجام می دهند .نحوه انجام این روش به این صورت می باشد که پزشک جراح با کمک لاپاراسکوپی یک حلقه سیلیکونی کوچک را در اطراف قسمت بالایی معده قرار می دهد .در واقع در این روش جراح معده بیمار را به دو قسمت نامساوی تقسیم می نماید و بخش بالایی معده را به شکل یک کیسه کوچک از بقیه قسمت های معده جدا می کند.

نخست غذاهای مصرفی توسط فرد باید از طریق این کیسه کوچک که تنها دارای ۱ تا ۲ سانتیمتر عرض می باشد عبور نماید ، و سپس به دیگر قسمت های معده انتقال پیدا کند.در واقع در داخل باند یا حلقه معده یک بالن کوچک قرار گرفته است که از طریق لوله های کوچکی که در زیر پوست قرار دارد ؛جراح می تواند آن را پر یا خالی نماید.این کار این امکان را برای حلقه معده فراهم می سازد که بتواند تنگ یا گشاد گردد.در این روش با تنگ کردن حلقه حجم معده بیمار کاهش پیدا کرده و بیمار مواد غذایی کمتری را مصرف خواهد کرد و این مسئله موجب لاغری او خواهد شد.

استفاده از حلقه معده (باند معده ) دارای چه مزایایی می باشد؟

با وجود اینکه این روش جراحی چاقی در مقایسه با سایر روش ها ی جراحی چاقی ،دارای مشکلاتی می باشد ،اما از یک سری مزایایی نیز برخوردار می باشد که در زیر ذکر شده اند:

  • پزشک به راحتی می تواند این حلقه را از معده بیمار خارج سازد و به عبارتی دیگریک جراحی قابل برگشت به شمارمی رود که اگر جراحی دارای نتایج مطلوبی نباشد و یا دارای عوارضی برای فرد باشد ،پزشک به راحتی می تواند همه چیز را به حالت قبل از عمل برگرداند.
  • از انجایی که این حلقه ها قابلیت تنظیم شدن دارند بنابراین فرد این امکان را دارد که تا در مواقع ضروری مانند بیماری خاض یا بارداری که باید توجه زیادی به تغذیه فرد شود ،و تغذیه برای فرد از اهمیت زیادی برخوردار است ،برای مدتی گشاد شده و پس از رفع مشکل تنگ تر شود.
  • چون این روش یک جراحی باز نمی باشد و با استفادهاز لاپاراسکوپی انجام می شود بنابراین کمتر در معرض درد وناراحتی و مشکلات پس از جراحی قرار دارد.
  • نسبت به سایر روش های جراحی چاقی این روش دارای هزینه کمتری می باشد.
  • در این روش فرد نیاز کمتری به استفاده از دارو و مکمل های غذایی دارد.
  • در این روش جراحی درمان چاقی شکل و ظاهر معده هیچ تغییر دائمی نخواهد کرد.

جراحی حلقه معده ( باند معده ) چه خطرات و عوارضی برای فرد می تواند داشته باشد؟

این روش برای نخستین بار توسط پزشکان برای درمان فتق معده پیشنهاد گردید،ولی حدود ۹۰% موارد فتق معده با این روش با موفقیت همراه نبود لذا دوباره آن را به عنوان یک عمل جراحی کاهش وزن به کار بردند.اما تقریبا ً می توان گفت که از سال ۲۰۰۵ مشکلات و عوارضی که حلقه معده برای بیمارن ایجاد می کرد بیشتر برای پزشکان روشن شد از جمله ی مهمترین مشکلاتی که استفاده از حلقه معده می تواند برای بیماران به وجود آورد عبارت است از:

یکی از مهمترین مشکلاتی که استفاده از این روش برای بیماران به وجود می آورد این می باشد که عملا استفاده از یک تغذیه سالم را برای بیماران غیر ممکن می کند،از انجایی که قطر داخلی کیسه ای که حلقه ایجاد می کند ، کوچک می باشد لذا این این افراد قادر نمی باشند که به طور طبیعی از یوه ،سبزیجات و سالاد ،نان و گوشت استفاده نمایند.چون این کسیه خیلی سریع پر شده و سبب می شود که فرد دچار حالت تهوع و استفراغ شود،و و این استفراغ های مداوم موجب خواهند شد که بیمار سعی کند که از مواد غذایی فاقد ارزش غذایی مانند شکلات ،چیپس و .. استفاده کند و در نتیجه در اثر تغذیه ی ناسالم گرفتار انواع مختلف بیماری های مربوط به کمبود مواد غذایی مانند پوکی استخوان ،بیماری قلبی ،خستگی شدید ،ریزش مو و گرفتگی عضلانی گردد.در اغلب موارد پزشک می تواند با تنظیم سفتی و شلی حلقه ،حالت تهوع و استفراغ بیمار را کنترل نماید.

چنانچه حلقه استفاده شده به بالا یا پایین حرکت نماید ،قادر می باشد که به دیافراگم آسیب وارد کرده و یا موجب انسداد یا ریفلاکس اسید معده ،خون ریزی و حتی سوراخ شدن معده علی رغم ایاد اختلال در عملکرد آن گردد.در این شرایط هم نه تنها وزن فرد افزایش پیداخواهد کرد بلکه بیمار باید تا زمان خارج کردن حلقه ،مشکلات ناشی از آن را تحمل نماید.می توان گفت که اکثر افرادی که عمل جراحی حلقه معده را انجام داده اند ،حداقل دچار یکی از عوارض این جراحی شده اند.

توجه

از تعداد کسانی که امکان دارد در اثر جراحی حلقه معده فوت کنند حدود یک در سه هزار می باشد.

مشکلات و عوارض احتمالی عمل باند معده

مشکلات و عوارضی که دراثر جراحی جزیی این روش مانند مشکلات ناشی از تنظیم حلقه ،عفونت زخم ،یا خون ریزی جزیی روی می دهد کمتر از ۱۰% موارد می باشد.حلقه معده برخلاف بای پس معده در جذب مواد غذایی دخالتی ندارد به همین خاطر هم می باشد که افرادی که بعد از جاگذاری حلقه معده با کمبود ویتامین روبه رو می شوند ،بسیارکمتر می باشند.و به ندرت دیده می شود که این افراد با کمبود ویتامین مواجه شوند.

یکی دیگر از عوارض و مشکلاتی که این روش برای بیماران دارد ،مربوط به هزینه های ناشی از تعویض ان هر ۴ الی ۵ سال می باشد که با هر بار تکرار مقدار هزینه ها نیز بالاتر می رود.

بعد از عمل جراحی حلقه معده (باند معده )چه اقداماتی را باید انجام داد؟

بعد از اینکه پزشک حلقه معده را جا گذاری کرد امکان دارد که بیمار برای تسکین درد ناشی از آن نیاز به داروهای مسکن داشته باشد.در ضمن برای اینکه پزشک مطمئن شود که حلقه در وضعیت صحیحی قرار گرفته است ،باید یک رادیوگرافی از بیمار به عمل بیاید. بعد از جراحی حلقه معده پزشک دستورالعمل های خاصی جهت اقدامات پس از عمل ،در اختیار بیمار قرار می دهد.در این دستورالعمل ها حتی نوع غذایی که بیمار باید تا دو هفته بعد از عمل مصرف کند نیز اشاره شده است.در این شرایط بیمار می تواند از ۶تا ۸ ساعت پس از عمل شروع به مصرف جرعه جرعه مایعات کرده و از روز سوم بعد از عمل ،شروع به خوردن غذاهای نیمه جامد همانند سوپ صاف شده کند.و بیمار می تواند بعد از یک هفته مواد غذایی جامد ولی نرم را به آهستگی و لقمه های کوچک شروع کند.

برای پیشگیری از تهوع و استفراغ ،بیمار باید مواد غذایی را با آرامش و به صورت کامل بجود. بیمارنباید همراه غذا مایعات مصرف کند زیرا این کار سبب خواهد شد که حجم معده ی او زودتر پر شود.فرد باید غذا را به صورت تکه های کوچک ویا به صورت پوره مصرف کند ،بیمار باید به محض اینکه احساس سیری کرد ،دیگر دست از خورد بکشد زیرا چون حجم معده او پر شده است ،حتی یک لقمه کوچک هم می تواند سبب استفراغ او گردد.دلایل استفراغ بیمار می تواند سریع غذا خوردن ،خوب نجویدن غذا ،خوردن لقمه های بزرگ و همین طور زیاد خوردن غذا باشد.

احتمال دارد ،پزشک بیمار را جهت تغذیه بعد از عمل و برنامه ریزی صحیح جهت تامین پروتئین کافی و ویتامین ها ،مواد معدنی هم زمان با کاهش وزن ؛به یک مشاور تغذیه معرفی کرده وارجاع دهد.هنگامی که استفاده از مواد غذایی جامد آغاز گردد ،پزشک اقدام به تنظیم حلقه معده کرده و آن را تنگ تر خواهد کرد تا مانع از مصرف زیاد مواد غذایی توسط فرد شود.بیمار در صورتی که دچار حالت تهوع و استفراغ شدید باشد یا وزن او در طی چند ماه استفاده از حلقه تغییر پیدا نکند و کاهش نیابد ،باید برای تنظیم دوباره حلقه یا باند معده توسط پزشک ویزیت شود.بیماران می توانند حدودا پس از دو ماه از عمل جراحی باند معده فعالیت های ورزشی خود را آغاز کنند تا روند کاهش وزن آن ها با سرعت بیشتری انجام شود.

بعد از اینکه افراد چاق این عمل جراحی را انجام دادند ،اغلب وزن کم کردن آن ها به صورت تدریجی ولی با یک ریتم ثابتی انجام می شود . تعدادی از بیماران حتی به مدت سه سال بعد از جراحی به کم کردن وزن خود ادامه می دهند .ولی با همه این تفاسیر کم کردن وزن به صورت دائمی نمی تواند برای افراد خوشحال کننده باشد ، گاهی اوقات در یک سری از بیماران مشاهده می شود که چون بیمار سبک زندگی و رژیم غذایی خود را تغییر می دهد لذا دچار افسرگی و ناامیدی می شود ،که در این شرایط باید از یک روانشناس برای برطرف نمودن ناامیدی و افسرگی بیمار کمک گرفت.

افرادی که از این روش درمانی برای درمان مشکل چاقی خود استفاده می کنند باید توجه زیادی به نوع مواد غذایی که استفاده می کنند داشته باشند ،زیرا در صورتی که از یک سری مواد غذایی که دارای چربی زیادی می باشند و یا شیرین هستند ،استفاده شود ،این مواد غذایی از آنجایی که دارای کالری زیادی هستند نه تنها مانع لاغری فرد خواهند شد ؛بلکه امکان دارد باعث افزایش وزن فرد نیز شوند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


له شدن بافت های دست , درمان شکستگی دست
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:15 | بازدید : 76 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
له شدن بافت های دست , درمان شکستگی دست : دست ها از اعضای بسیار مهم بدن انسان می باشد که تقریبا می توان گفت همه کارهای روزمره و فعالیت ها را به استفاده از دستها انجام می دهیم . به همین دلیل می باشد که دست ها بیستر در معرض آسیب دیدگی می باشند . زیرا که ممکن است دست ها در هنگام انجام دادن فعالیت های مختلف مورد آسیب دیدگی و یا له شدن قرار بگیرند ، موضوع له شدن بافت های دست یک موضوع بسیار مهم و گسترده می باشد .

له شدگی بافت دست

بدیهی می باشد که هر اتفاق یا حادثه ای که باعث له شدن بافت های دست می شود به ماهیچه ها و استخوان های دست نیز آسیب خواهد رساند . اگر در حادثه به وجود آمده رگ های تغذیه کننده عضو آسیب دیده نیز دچار مشکل شود این احتمال وجود دارد که خونریزی داخلی و خارجی اتفاق بیافتد . گاهی اوقات فشار وارد شده بر بافت های دست به اندازه ای می رسد که باعث می شود اکسیژن به بافت ها نرسد و بافت ها برای مدت بسیار طولانی از بین بروند و یا به کلی بمیرند .

مراجعه به پزشک متخصص : متخصص ارتوپدی

در حالت کلی بهتر است بگوییم که بافت دست به گونه ای است که به قطع خونرسانی بسیار حساس می باشد و در شرایط غیر طبیعی سریعا واکنش می دهد . و امکان دارد که به علت نارسایی خون به بافت بعد از چند ساعت بافت از بین برود . و در ادامه مرگ سلول های بافت محتویات آنها آزاد شده و به بیرون می ریزند ، زمانی که فشار وارد شده بر دست تمام می شود میوگلوبولین آزاد می شود و در جریان خون قرار می گیرد که با انتقال آن در خون باعث به وجود آمدن مشکلات بسیار حاد برای بیمار باشد .

میوگلوبولین ماده ای سمی می باشد که اگر با حجم بسیار زیادی از آنها وارد کلیه شود کبلیه قادر نمی باشد که همه آنها را از بدن دفع کند و باعث نارسایی کلیه می شود که در ادامه مرگ انسان را بدنبال دارد .

علائم له شدگی بافت دست

له شدگی بافت های دست علائم بسیار زیادی دارد که مهمترین آن احساس درد شدید در ناحیه دست می باشد ، در حالت کلی شایع ترین علائم له شدگی بافت های دست عبارتند از :

  • بی حس شدن عضو یا خارش و سوزش شدید
  • سفت شدن و تورم بافت های اطراف ناحیه درگیر شده
  • خون مردگی
  • ضرب دیدگی و تاول
  • شکستگی و درد شدید
  • رنگ پریدگی بافت بدون نبض ، در صورتی که رگ های تغذیه کننده بافت دست آسیب ببیند ناحیه آسیب دیده سرد و بدون نبض می باشد زیرا که دیگر خون در آن بافت جریان ندارد .

اقدامات اولیه در صورت له شدن بافت های دست

در زمانی که بافت های دست شما طی فشار وارده بر دست له شده باشد و این فشار به مدت زیادی بر روی دست شما وجود داشته باشد بهتر است قبل از برداشتن فشار از روی دست آمبولانس را خبر کنید زیرا که اگر فشار را برداشته و آمبولانس در آنجا حضور نداشته باشد مواد سمی که در بالا به آنها اشاره کردیم آسیب های جدی را به کلیه وارد خواهند کرد . ولی اگر میزان این فشار کم باشد و آسیب دیدگی نیز جزئی باشد بعد از برداشتن فشار وارد شده بر دست آن را زیر آب شیر قرار داده و یا از کمپرس های یخ استفاده کنید . بهتر است برای درمان صددرصد بافت های دست به پزشک ارتوپد مراجعه کنید و از سلامتی مهمترین عضو بدن خود اطمینان داشته باشید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هزینه درمان آرتروز آرنج
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:11 | بازدید : 88 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
آرتروز آرنج ,هزینه درمان آرتروز آرنج , بهترین متخصص ارتوپد برای درمان آرتروز مفصل آرنج : استئو آرتریت یا همان آرتروز نوعی بیماری است که بیشتر در افراد مسن دیده می شود و با فرسوده شدن و از بین رفتن غضروف موجود در مفصل ها ایجاد می شود . آرتروز مفصل آرنج در مفصل طبیعی که قبلا سالم بوده است رخ نمی دهد و می توان گفت که تقریبا همه موارد استئو آرتریت آرنج به دلیل یک عامل دیگر و خارجی صورت می گیرد و معمولا بعد از چندین سال بروز می کند . این عوامل ممکن است آسیب سطوح مفصلی به علت شکستگی های قبلی و یا استئوکندریت دیسکان باشد که باعث از بین رفتن غضروف مفصل آرنج می شود .

آرتروز آرنج

مراجعه به دکتر متخصص : متخصص ارتوپد

علائم آرتروز آرنج

آرتروز آرنج علائم خاصی دارد که خود را با آنها نشان خواهد داد ، درد داشتن در ناحیه آرنج از شایع ترین علامت های آرتروز آرنج می باشد که با گذشت زمان و انجام دادن کارهای سنگین افزایش می باد ، احتمال دارد که برخی از بیماران از اختلالات حرکت در آرنج به وجود مشکل در آرنج پی ببرند . اوقاتی نیز آرنج در خال حرکت قفل می شود که این حالت نشان دهنده وجود یک جسم ـآزاد در درون مفصل می باشد . همانگونه که گفتیم علت بروز آرتروز آرنج وجود یک سابقه آسیب قبلی یا یک علت خارجی می باشد و یک آرنج از قبل سالم دچار بیماری آرتروز نمی شود .

رادیوگرافی مفصل

در رادیوگرافی مفصل آرنج ، کاهش یافتن فضای غضروف و استئوفیت های نوک تیز در لبه های مفصل دیده می شود ، حتمی در برخی مواقع ممکن است اجسام آزاد در مفصل نیز دیده شود . ( منظور از اجسام آزاد در مفصل وجود تکه های غضروف مفصل و یا جسم های تشکیل شده از استئوفیت ها می باشند )

نقش ورزش در آرتروز

همانگونه که همه شما عزیزان اطلاع دارید آرتروز یه بیماری است که در آن غضروف مفصلی از بین می رود و درمان های بسیار زیادی برای این بیماری وجود دارد که فعالیت های ورزش در درمان این بیماری بسیار موثر واقع می شوند . بسیاری از افراد که به آرتروز دچار هستند در این باور می باشند که فعالیت های ورزش کمکی برای این بیماری نمی کند ولی گفتنی است که ورزش کردن و تقویت عضلات اطراف مفصل باعث می شود که آرتروز پیشرفت نکند و در حالی که وجود دارد باقی بماند .

درمان آرتروز آرنج

اکثر بیمارانی که در مراحل اولیه آرتریت به پزشک مراجعه می کنند فقط درد های کاه کاه خفیفی دارند و محدودیت های حرکت آنها بسیار ناچیز می باشد که این افراد با کم کردن کارهای سنگین و انجام دادن حرکات ساده می توانند این بیماری را کنترل کنند . سایر بیمارانی که آرتروز آنها کمی پیشرفت کرده است احتمال دارد به درمان های مراقبتی که با تجویز پزشک است صورت گیرد مانند فیزیوتراپی یا داروهای مسکن . ولی در زمانی که آرتروز به حالت پیشرفته خود برسد و درد هر روزه و شدید وجود داشته باشد که باعث ایجاد مشکل در عمکرد های آرنج باشد به درمان های جراحی روی خواهیم آورد .

درمان آرتروز آرنج

درمان آرتروز آرنج

در روش درمان جراحی آرنج را عمل کرده و ضایعات را از مفصل خارج می کنند و در شرایط خاص نیز از جایگذاری مفاصل مصنوعی نیز استفاده خواهد شد . که بعد از این انجام این جراحی باید تمام مراقبت های لازم را انجام دهید تا آرنج به بهبودی کامل برسد و بعد از آن دیگر درد و تورمی نخواهید داشت و می توانید به فعالیت های روزمره خود برسید . برای کسب اطلاعات بیشتر به متخصص ارتوپدی مراجعه کرده و راهنمایی های لازم را در مورد بیماری خود دریافت کنید .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


در مان دررفتگی مفصل شانه
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:7 | بازدید : 88 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
دررفتگی مفصل شانه , هزینه درمان در رفتگی مفصل شانه , ارتوپد متخصص مفصل شانه : بیشترین و شایعترین بیماری های شانه دررفتگی مفصل شانه می باشد . وقتی که مفصل شانه دچار دررفتگی می شود تاندون های شانه پاره می شوند و سر استخوان بازو از جای خود یعنی حفره گلونوئید در رفته و باعث درد شدید می شود . اگر دررفتگی شانه از ناحیه جلوی شانه باشد این احتمال وجود دارد که به عروق و عصبی که از آنجا رد می شوند آسیب بزند ولی درصورتی که دررفتگی از عقب باشد حرکت بازو به خرج امکان نخواهد داشت و می توان گفت که این دررفتگی بدن علامت می باشد .

دررفتگی مفصل شانه

علائم دررفتگی شانه

مهمترین علامت دررفتگی مفصل شانه درد بسیار شدید می باشد که در ناحیه شانه احساس می شود . در بعضی از مواقع درد به حدی شدید می باشد که فرد آسیب دیده قادر به حرکت دادن شانه خود نمی باشد و فقط شانه را ثابت نگه می دارد . در حالت کلی و طبیعی شانه به صورت گرد و محدب می باشد ولی در زمانی که فردی دچار دررفتگی مفصل شانه می شود دیگر مفصل شانه در حالت خود نمی باشد و تغییر کرده است . از علائم دیگر این است که قبل از دررفتگی می توان سر استخوان بازو را لمس کرد ولی بعد از دررفتگی نمی توان سر استخوان بازو را لمس کرد که البته این علامت در افراد چاق مشخص نخواهد شد و لمس کردن ممکن نیست .

مراجعه به پزشک متخصص : متخصص ارتوپدی

دررفتگی مکرر شانه بیشتر در چه افرادی دیده می شود

دررفتگی شانه بیشتر در افراد ورزشکار رخ می دهد و این افراد که به علت آسیب های ورزشی دچار دررفتگی مفصل شانه می شوند این احتمال و جود دارد که این امر برایشان تکرار شود و درمان کردن این مشکل هم کار آسانی نمی باشد و باعث دررفتگی های مکرر در فرد می شود.

در این میان افرادی نیز وجود دارد که دچار شلی و نرمی مفصل می باشد و به صورت مکرر دچار دررفتگی شانه می شوند که علت آن سابقه ورزش و آسیب رسیدن و یا ضربه خوردن نمی باشد ، معمولا این دررفتگی ها دوطرفه نیز می باشد یعی فرد در هر زمانی که می خواهد شانه خود را در کی اورد و یه جا می اندازد . افرادی نیز هستند که به علت خوردن یک ضربه که بیشتر هم به یاد ندارند دچار دررفتگی های پی درپی می شوند و یا در صورت وجود فشار های مکرر دچاز این دررفتگی ها می شود مانند ورزشکاران پرتاب دیسک که در معرض دررفتگی مفصل شانه هستند .

نکته : از مهمترین علائم دررفتگی شانه درد بسیار شدید و محدودیت در حرکت می باشد .

درمان دررفتگی مفصل شانه

برای درمان کردن دررفتگی مفصل شانه بدیهی است که اولین قدم جا انداختن شانه می باشد که توسط متخصص ارتوپد انجام می گیرد ، پزشک ارتوپد برای اینکه فرد در هنگام جا اندازی دردی را احساس نکند از بیهوشی عمومی استفاده می کند ولی می توان از قرص های مسکن قوی نیز استفاده کرد که درهنگام جا انداختن شانه فرد عذاب نکشد . بعد از جا انداختن مفصل شانه باید مراقبت های خاص را روی شانه انجام داد که شانه کاملا ترمیم شود و دوباره از جای خود در نرود . اگر درصورتی که بعد از جا انداختن مراقبت های لازم را انجام ندهید باعث شل شدن مفصل شده و دررفتگی های مکرر در آن مفصل دیده خواهد شد .

درمان دررفتگی مفصل شانه با جراحی

برای بعضی از دررفتگی های شانه که به صورت مکرر صورت می گیرد از جراحی استفاده می کنند ولی در چه زمانی از جراحی استفاده خواهد شد ؟ در جواب این سوال می گوییم که زمانی که مفصل شانه به صورت مکرر از جای خود در می رود و برای اینکه شانه را در حالت طبعی خود ثابت نگه داریم به عوامل و عناصر پایدار کننده شانه مانند لابروم لازم داریم که باید از طریق جراحی آن را انجام دهیم .

ولی در افرادی که به طور مادر زادی دچار دررفتگی مکرر شانه می باشند در قدم اول از درمان های غیر جراحی استفاده می شود مانند : فیزیوتراپی ، حرکات و نرمش های مخصوص که از طرف پزشک ارتوپد تجویز خواهد شد . در صورتی که دررفتگی شانه با درمان های غیز جراحی بهبودی نیافت از روش جراحی استفاده خواهد شد . شما عزیزان برای درمان کردن دررفتگی های مکرر شانه به متخصص ارتوپد مراجعه کنید .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هزینه درمان آرتروز مفصل شانه
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:3 | بازدید : 81 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
آرتروز مفصل شانه ,  هزینه درمان آرتروز مفصل شانه , درمان آرتروز شانه با ورزش :بطور کلی اگر آرتروز را بررسی کنیم نوعی عارضه می باشد که در اثر ساییدگی و از بین رفتن غضروف موجود در مفاصل ایجاد می شود و باعت احساس درد و تورم در ناحیه ای که درچار آرتروز شده است می شود . آرتروز مفصل شانه نیز از از بین رفتن غضروف مفصل شانه ایجاد می شود . سر استخوان بازو و حفره گلونوئید که بخشی از استخوات کتف می باشد ساختار مفصل شانه می باشد که در قسمت حفره و سر استخوان بازو غضرفی وجود دارد که برای راحتتر حرکت کردن مفصل و کار آن را افزایش می دهد و مفصل با حداقل اصطکاک به وظیفه خود عمل می کند .

مفصل شانه اجازه حرکت به هر جهت را دارد . غضروفی که در مفصل شانه وجود دارد به دلایل بسیار زیادی اگر آسیب ببیند و نازکتر شود باعث به وجود آمدن درد و تورم در آن ناحیه می شود که آرتروز یا ساییدگی مفصل شانه نیز می گویند . در این مقاله ما می خواهیم درباره این بیماری با شما بحث مختصری داشته باشیم با ما همراه باشید .

آرتروز مفصل شانه

ساییدگی مفصل شانه ، آرتروز

همانگونه که گفتیم در عارضه آرتروز غضروغ از بین می رود ، علاوه براین ممکن است غضروف سر استخوان بازو نیز از بین برود که در این حالت احساس درد بیشتر و التهاب و سفتی مفصل دیده خواهد شد . در صورتی که غضروف از بین برود استخوان ها روی یکدیگر قرار می گیرند و در این حالت به حرکات خود ادامه می دهند که در نهایت به درد و تورم می کشد و فرد باید برای درمان آن اقدام نماید .

علائم آرتروز مفصل شانه

از علائم ساییدگی مفصل یا آرتروز شانه قفل شدن ناگهانی در هنگام حرکت مفصل می باشد و گاهی نیز دیده شده است که امکان دارد صدای مهیبی نیز از مفصل شنیده شود . در صورتی که آرتروز مفصل شانه پیشرفت کرد امکان دارد بعضی از حرکات و کارهای روزمره را نتوانید انجام دهید و محدودیت های بسیاری را برای حرکت های ریز و جزئی دارد .  علاوه بر اینها در صورت به وجود آمدن این بیماری برای هر کس یا شما درد و تورمی که دارد بسیار عذاب آور می باشد و تحمل آن سخت می باشد و باید برای درمان کردن آرتروز مفصل شانه اقدام کنید .

آرتروز شانه

آرتروز شانه

درمان آرتروز مفصل شانه

آرتروز شانه برای درمان روش های بسیار مختلفی را دارد که باید با مراجعه به متخصص ارتوپد برای این درمان ها  اقدام کرد. این درمان ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند : درمان به روش غیر جراحی و درمان با جراحی . در روش غیر جراحی پزشک ارتوپد سعی دارد با تجویز دارو های ضد التهاب ، ورزش و یا فیزیوتراپی این عارضه و بیماری را درمان کند و در صورت نیاز از تزریقات نیز استفاده خواهد شد .

اما در زماهایی نیز اتفاق می افتد که آرتروز فرد بیمار پیشرفت بسیار زیادی کرده و با این روش ها قابل درمان نمی باشد و باید به روش جراحی روی آورد که در این روش از جراحی تعویض مفصل شانه و یا تعویض قسمت های آسیب دیده استفاده می کنند که با در نظر گرفتن شرایط بیمار نوع جراحی انتخاب خواهد شد . این جراحی ها را می توان در بیهوشی کامل و یا بی حسی موضعی انجام داد و انتخاب بیهوشی و یا بی حسی نیز به شرایط بیمار بستگی دارد و همه این ها به دست متخصص ارتوپد انجام می شود و بهترین راه درمان را برای آرتروز مفصل شانه شما انتخاب می کند .

توجه : برای درمان این نوع بیماری از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنید زیرا ممکن است در دستگاه گوارشتان مشکل ایجاد کند و باعث خونریزی داخلی بشوید.

حرکات شانه

متخصص ارتوپد برای تشخیص میزان نوع بیماری به معاینات حرکات شانه اقدام می نماید و با انجام دادن این معاینات و بررسی حرکات نوع بیماری را تشخیص می دهد و برای درمان آن اقدام خواهد کرد . همانطور که گفتیم آرتروز شانه محدودیت هایی را برای حرکت شانه به وجود می آورد که با درمان کردن این بیماری از همه این محدودیت ها آزاد می شوید و به تما کارهای روزانه خود خواهید رسید . برای درمان آرتروز مفصل شانه خود به متخصص ارتوپد مراجعه کنید و تمام توصیه های پزشک را جدی بگیرید .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان مشکل ناباروری با دلایل ناشناخته در خانم ها
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 12:59 | بازدید : 84 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
درمان مشکل ناباروری زنان با دلایل ناشناخته : خانم های جوان عزیز که در حال تلاش برای باردار شدن می باشند ، باید دقت داشته باشند که خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم پزشکی هر فردی می تواند به رویاهای خود دست پیدا کند. همچنان که پیشتر هم اشاره کردیم ،مشکل ناباروری با دلایل ناشناخته به این معنی می باشد که هنوز دلیل ناباروری فرد مشخص نشده ،ولی این مسئله نمی تواند به این معنی باشد که پزشکان متخصص زنان و زایمان قادر نمی باشند که این بیمار را درمان کرده و مشکل ناباروری او را برطرف کنند .
درمان مشکل ناباروری زنان

درمان مشکل ناباروری زنان

در حقیقت در این شرایط پزشک زنان و زایمان و متخصص ناباروری سعی می کند که از زوایای گوناگون به دلایل بیماری نگاه کرده و تلاش خواهد کرد که دلیل ناباروری با دلایل ناشناخته را در بیمار خود به دست آورد.معمولا پزشکان متخصص ناباروری برای برطرف نمودن مشکل فرد ،سعی می کنند که از روش ها و تکنیک های مختلفی بهره ببرند که تعدادی از رایج ترین این روش ها در زیر ذکر شده است:

تحریک تخمدان خانم های که دچار مشکل ناباروری با دلایل ناشناخته می باشند

گفتنی است که در طول چرخه معمولی تخمک گذاری در بدن خانم ها ؛اغلب یکی از تخمک ها به بلوغ رسیده و هر ماه آزاد می گردد.در حقیقت تحریک تخمدان های افرادی که دچار مشکل ناباروری با علل ناشناخته می باشند،یکی از شایع ترین فرآیندها جهت کمک به این افراد بوده و موجب می شود که یک تخمک در هر ماه بالغ شده و آزاد گردد.این روش درمانی می تواند شانس باردار شدن زنان نابارور (در طول درمان دارویی )را به میزان بسیار زیادی بالا ببرد.دکتر متخصص زنان و زایمان برای مدت تقریبا ً ۸ روز تا دو هفته ،برای تحریک تخمدان های خانم های نابارور از دارو هایی استفاده می کند تا تخمدان های این خانم ها تحریک شده و در هر ماه بتوانند تخمک بیشتری آزاد کنند.

داروهای تحریک کننده تخمدان خانم ها ی نابارور اغلب حاوی هورمون FSHو LH هستند ،که نوعی هورمون طبیعی است و موجب می شود که بخشی از فرآیند تخمک گذاری ماهانه در بدن زنان نابارور فعال گردد.و باید توجه شود که در برخی موارد دکتر زنان تنها یکی از هورمون های گفته شده در بالا را برای تحریک تخمدان های خانم تجویز می کند و این در حالی می باشد که در برخی از روش های دیگر ترکیب هر دو هورمون را برای تحریک تخمدان های خانم های نابارور ،پزشکان تجویز می کنند.

تلقیح داخل رحمی اسپرم (IUI) در خانم های نابارور

در واقع تلقیح داخل رحمی اسپرم یا IUI یک نوع تلقیح مصنوعی می باشد که پزشکان متخصص ناباروری آن را برای کمک به رفع مشکل ناباروری در خانم ها به کار می برند.در این تکنیک بیشتر تمرکز پزشک متخصص بر روی اسپرم بوده و پس از شستن به وسیله مواد مخصوص ،سعی می کند که آن را در داخل رحم زن بیمار قرار دهد.ولی باید توجه داشت که این کار باید در زمان نزدیک به تخمک گذاری خانم انجام شود تا اگر یک تعداد بیشتری از تخمک ها آزاد شوند،بتوانند با کمک این اسپرم بارور گردند.پزشک متخصص زنان و زایمان تلاش می کند که در تلقیح داخل رحمی ،اسپرم را به نحوی در داخل رحم فرد بیمار قرار دهد که به لوله های فالوپ نزدیک باشد.در این شرایط ،اسپرم قادر می باشد که تخمک ازاد شده از تخمدان را بلافاصله بارور سازد.و لازم به یادآوری است که در صورتی که این روش با موفقیت همراه باشد می تواند منجر به یک دوره بارداری طبیعی خانم های نابارور گردد.

درمان مشکل ناباروری زنان

در اغلب موارد بعد از اینکه همه دلایل ناباروری در بدن خانم های که دچار ناباروری با علل ناشناخته می باشند ،شناسایی شد ،پزشک متخصص زنان و زایمان می تواند به بهترین وجه دلیل ناباروری فرد را مشخص نموده و با به کارگیری روش تلقیح داخل رحمی به باردار شدن بیمار خود کمک کند.معمولا از روش تلقیح داخل رحمی اسپرم ،جهت باردار کردن خانم هایی که دچار ناباروری با علل ناشناخته می باشند ،استفاده می گردد که این خانم ها دارای چرخه قاعدگی منظم بوده و با کمک گرفتن از داروهای دیگر ،پزشک می تواند باروری آن ها را با یاری خدا ممکن سازد و آن ها را از این نعمت الهی برخوردار کند.

تجویز داروی کلومید جهت درمان خانم هایی که دچار ناباروری با دلایل ناشناخته می باشند

گفتنی است که داروی کلومید یک دارویی می باشد که استفاده از آن می تواند کمک زیادی به رفع مشکل ناباروری خانم ها و آقایان بکند.پزشکان این دارو را از ۴۰ سال پیش برای بیماران خود مورد استفاده قرار می دهند و تقریبا ً می توان گفت که تا کنون دارای نتایج مثبت و دلگرم کننده ای بوده است.در واقع در علم پزشکی این دارو با اسم کلومیفن سیترات شناخته می شود و بیشتر برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که دچار قاعدگی های نامنظم بوده و یا افرادی که دارای چرخه تخمک گذاری منظم ماهانه نمی باشند،می تواند موثر باشد.

در مورد این دارو باید بگوییم که این دارو نوعی آرام بخش می باشد که شامل بلوک های هورمون استروژن است .استفاده از آن به وسیله افراد نابارور می تواند سیگنال ها را به هیپوتالاموس و غده هیپوفیز که در داخل مغز قرار گرفته است ،بفرستد.زمانی که سیگنال های فرستاده شده ،به وسیله ی این غدد دریافت شد ،هورمون های گوناگون شروع به تولید شدن در بدن بیمار کرده و می توانند با تحریک تخمدان های بیمار موجب تولید تخمک بالغ شده و باعث شوند که تخمک به داخل لوله فالوپ حرکت کند.مصرف این دارو سبب تولید هورمونی که می شود ،GnRH یا هورمون گونادوتروپین می باشد که با انتشار خود سبب ترشح FSH و یا هورمون تحریک کننده فولیکول و LH یا هورمون جسم زرد می گردد.

جالب است که بدانید که این دارو معمولا می تواند همراه با دیگر روش های تولید مثل ،مورد استفاده قرار گرفته و یا همراه با روش تلقیح مصنوعی مصرف شود ،چون بیشتر دکترهای متخصص زنان و زایمان بر این باور می باشند که داروی کلومید به عنوان یک داروی ناباروری ،باید حداقل برای یک دوره سه تا شش ماهه مصرف شود ،تا قادر باشد که به صورت هم زمان با استفاده از سایر روش ها ،شانس باروری بیماران را تا دو برابر بالا ببرد. ولی با همه ی این تفاسیر معمولا پزشکان متخصص زنان و زایمان این دارو را برای بیمارنی توصیه می کنند که دارای سنی بیشتر از ۳۵ سال باشند.افرادی که این دارو استفاده می کنند باید به یک نکته توجه داشته باشند و آن هم این می باشد که در زمان استفاده از این دارو سعی کنند که در یک زمان بندی منظم رابطه جنسی برقرار کنند ودر واقع می توان گفت که داروی کلومید یک مکمل بسیار پر اهمیت می باشد که می تواند شانس باروری خانم ها را تا میزان زیادی بالا ببرد.

تزریق هورمون گنادوتروپین به زنانی که دچار مشکل ناباروری با دلایل ناشناخته هستند

باید بگوییم که هرمون گنادوتروپین از آن دسته هورمون هایی می باشد که غده هیپوفیز آن را ترشح می کند و کمک می کند که اندام های تناسلی در بدن انسان ها تحریک شود.و این روش نیز یکی از روش های درمان ناباروری با دلایل ناشناخته در زوجین می باشد ،چون هورمون گنادوتروپین ماده ای می باشد که می تواند موجب تحریک تخمدان های زنان ناباروری شود که غده هیپوفیز آن ها ناکارآمد بوده و یا دارای هورمون نمی باشد.

در حال حاضر این داروی تزریقی به عنوان موثرترین دارو نسبت به دیگر داروهای ناباروری شناخته می شود که قادر می باشد که توانایی بدن افراد بیمار را جهت تحریک تخمدان ها در حد تعادل بالا ببرد.و به خاطر همین مسئله هم می باشد که استفاده از این داروبرای تحریک تخمدان های خانم هایی که از چرخه تخمک گذاری منظم برخوردار هستند ،دارای رواج بیشتری می باشد.و در ضمن روش تزریق هورون گنادوتروپین به عنوان یک بخش از فن آوری پیشرفته تولید مثل به شمار آمده واغلب به همراه دیگر روش های درمانی مانند تلقیح رحمی اسپرم و لقاح آزمایشگاهی به کار برده می شود تا درمان را با موفقیت بیشتری همراه سازد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعویض مفصل مچ دست
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 12:56 | بازدید : 95 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

تعویض مفصل مچ دست

تعویض مفصل مچ دست , هزینه آرتروسکوپی مچ دست , متخصص تعویض مفصل مچ دست , tfcc مچ دست , هزینه عمل مچ دست در تهران و بیمارستان دولتی :  امروزه برای درمان درد های مفصلی شدید که با درمان های غیر جراحی بهبودی پیدا نمی کنند جراحی تعویض مفصل بسیار رواج پیدا کرده است ، این نوع تعویض ها در مفصل های مچ دست ، زانو ، شانه و آرنج انجام می شود . افرادی که مشکلات مفصلی دارند در حرکت دادن عضو بدن خود دچار مشکل می شوند و همراه با آن نیز دردی نیز در آن ناحیه احساس می شود که بستگی به نوع آسیب دیدگی آن می باشد گاهی این درد ها بسیار شدید می باشند ، اما با انجام دادن عمل تعیض مفصل این درد ها و حرکات بهبودی می یابند و فرد بیمار می تواند به صورت عادی به فعالیت های روز مره خود بپردازد . در این مقاله ما درباره ی جراحی تعویض مفصل مچ دست با شما صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید .

آرتروسکوپی مچ دست

آناتومی مچ دست

در ابتدا بهتر است اطلاعات مختصری درباره ساختار مچ دست بدست بیاوریم . آناتومی مچ دست کمی پیچیده تر از بقیه مفصل ها می باشد که مفاصل و استخوان های زیادی را دارد . در قسمت بالای مچ دست دو استخوان رادیوس ( زند نبرین ) و اولنا ( زند زیرین ) و در قسمت پایین هست اسنخوان کوچک ( استخوانچه) وجود دارد که نام این استخوانچه ها کارپ می باشد تمام این استخوانچه ها توسط مفاصل به یکدیگر متصل هستند و حرکت می کنند . این استخوانچه ها با رباط های متعدد در کنار یکدیگر می باشند استخوان های متاکارپ که تعداد آنها ۵ عدد می باشد در کف دست و پایین وجود دارد .

آناتومی مچ دست

آناتومی مچ دست

همان طور که می دانید دست پر تحرک ترین قسمت بدن می باشد که در هر وضعیتی قرار می گیرد و با داشتن این همه پیچیدگی باید دارای قدرت بسیاری نیز باشد تا فرد بتواند برای انجام دادن کارهای سخت از آنها استفاده کند . غضروف مفصلی در مچ دست لایه ای بسیار نرم می باشد که قابل ارتجاع است که این اجازه را به استخوان هایی که در مچ دست قرار دارند می دهد تا در کنار یکدیگر با حداقل اصطکاک حرکت کنند . در بسیاری از بیماری ها غضروفی که در مچ دست قرار دارد ضعیفتر و نازکتر می شود که اگر درمان نشود از بین میرود که در ادامه از بین رفتن مفصل مچ دست را بدنبال دارد .

جراحی تعویض مفصل مچ دست

همانطور که گفتیم از بین رفتن مفصل مچ دست علت های بسیار زیادی دارد ، اما با میتلا شدن به دو بیماری استئو آرتریت و آرتریت روماتوئید باعث ایجاد ورم دست می شود .

عمل تعویض مفصل مچ دست

علت ایجاد آرتروز مچ دست

آرتروز بیشتر در افرادی که سابقه خانوادگی در مبتلا شدن به آرتریت دارند به وجود می آید و بعد از آن سایش و پارگی در مفصل ها بیشترو بیشتر می شود و آرتروز افزایش می یابد و باعث بروز آسیب تروماتیک مثل شکستن استخوان های مچ دست و یا رگ برگ شدن نیز در این افراد دیده می شود و مشهور می باشند . در بعضی مواقع نیز علت به وجود آمدن آرتروز قطع شدن گردش خون در یکی از استخوان های کوچک می باشد که در علم پزشکی نام این بیماری را کین باخ گذاشته اند که در آن اگر خون به استخوانی نرسد آن استخوان میمیرد و آرتروز ایجاد می شود و در حالتی که درمان نشود به بیماری اسئوآرتریت تبدیل خواهد شد .

تشخیص آرتریت مچ دست

برای تشخیص دادن بیماری های مچ دست از روشهای معاینه فیزیکی ، بررسی سوابق پزشکی بیمار در خصوص ابیتلا به انواع بیماری های دیگر ، آزمایش خون و غیر که در حالت کلی می توان گفت برای تشخیص دادن بیماری های مچ دست راه ها بسیار زیادی وجود دارد که متخصص ارتوپد در صورت نیاز هرکدان از آنها استفاده خواهد کرد . در میان این تشخیص های بیماری بیشترین نوع روش استفاده از تصویر برداری با اشعه ایکس و آزمایش خون می باشد .

  1. تصویر برداری با اشعه ایکس : در این روش با استفاده از اشعه ایکس تصاویر بسیار دقیق از ساختار و میزان تراکم استخوان ها برداشته می شود و علت های درد و ورم در ناحیه مچ دست و دست را بررسی می کنند .
  2. آزمایش خون : پزشک ارتوپد در بعضی از موارد برای تشخیص دادن آرتریت روماتوئید از آزمایش خون استفاده می کند که این کار را برای تشخیص آرتروز استفاده نمی کنند .

درمان بیماری های مچ دست

برای درمان ها بیماری های مچ دست مانند آرتروز و آرتریت روماتوئید روش های بسیار زیادی وجود دارد که به دو دسته تقسیم می شوند روش های درمانی غیر جراحی و درمان به صورت جراحی که در ادامه توضیحات بیشتری در این موارد خواهیم داد .

درمان غیر جراحی

درمان های غیر جراحی برای تسکین درد زود هنگام و کمک برای جلوگیری از تورم اثر بیشتری دارد ، چند روش برای درمان آرتریت مورد استفاده قرار می گیرد که در پایین به آنها اشاره می کنیم :

  • اصلاح فعالیت های خود : متخصص ارتوپد برای کاهش درد و یا بهبود یافتن حرکت توصیه هایی را برای بیمار دارد که باید به آنها توجه کند مانند محدود کردن حرکات فرد و یا اصلاح کردن نوع حرکاتش .
  • عدم تحرک : به بعضی از افراد با توجه به نوع بیماری اش توصیه می شود که برای کاهش درد مچ دست خود را ثابت نگه دارند که بیشتر برای این منظور از آتل استفاده می کنند .
  • دارو : برخی از متخصصان نیز برای کاهش دادن درد و تورم دست به فرد داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی تجویز می کنند که باید در زمان تعیین شده از آنها مصرف کنند .
  • ورزش : با توجه کردن به شرایط بعضی از بیماران حرکات و نرمش های مخصوصی را برای آنها ارائه می دهند که با انجام دادن منظم آنها در ساعات معیین از درد و تورم آنها کاهش می دهد و رو به بهبودی پیش می رود .
  • تزریق استروئید : در بعش از شرایط و نوع آسیب دیدگی نیز برای درمان آن متخصص ارتوپد از تزریق کورتیزون استفاده می شود که اغلب برای تورم های شدید استفاده می شود ، کورتیزون یک ضد التهاب بسیار قوی می باشد .

در صورتی که با روش های درمانی که در بالا ذکر شد بیمار بهبودی نیافت به روش های تکمیل کننده در درمان های غیرجراحی رو گرفته می شود و متخصص ارتوپد راه های دیگری را به بیمار ارائه می دهد .

درمان آسیب دیدگی های مچ دست به روش جراحی

همانگونه که اشاره شد از درمان های غیر جراحی برای کاهش درد و تورم استفاده می شود و درمان کلی را برای بیمار نخواهد داشت برای درمان قطعی و از بین بردن کامل تورم و درد از روش های جراحی استفاده می کنند . که این نوع درمان نیز روش های مختلفی را دارد که به آنها اشاره ای خواهیم داشت :

  • از بین بردن استخوان آرتروز : در این روش سه استخوان توسط جراح از مچ دست برداشته می شود که بیشتر این روش را کارپکتومی ردیف پروگزیمال نامگذاری کرده اند از این روش بیشتر برای کاهش درد و تورم استفاده می کنند که حرکات جزئی دست را حفظ می کند .
  • اتصال : در موقعی که بیمار با حرکت دادن مچ دست خود دچار مشکل می شود از این روش استفاده می کنند و با تعویض مچ دست استخوان مچ دست را با هم ترکیب می دهند ، این ترکیب باعث می شود درد و تورم از بین رود که بعضی از حرکات مچ دست و دست نیز حفظ خواهد شد .
  • تعویض مفصل مچ دست : برای درمان آسیب دیدگی های مچ دست استفاده از روش جراحی تعویض مچ دست راهی بسیار مطمئن می باشد که در آن تمام قسمت آسیب دیده مچ دست توسط جراح خارج شده و پروتز مفصل به جای آن قرار داده خواهد شد . بعد از انجام این روش هیچ محدودیت حرکتی برای مچ دست وجود ندارد و فرد بعد از انجام این عمل هیچ گونه درد و تورمی را نخواهد داشت .
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان قطعی آرتروز گردن
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 12:52 | بازدید : 98 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
 
آرتروز گردن , درمان قطعی آرتروز گردن : آرتروز نوعی بیماری می باشد که بر اثر تخریب شدن و از بین رفتن غضروف مفصل ایجاد می شود و باعت درد شدید و محدود کردن برخی از حرکات در آن ناحیه را بدنبال دارد . موقعی که در مورد آرتروز گردن صحبت می کنیم باید در نظر داشته باشیم که علاوه بر اینکه در بین مهره های گردن دیسک وجود دارد مهره توسط مفصلی به همدیگر وصل شده اند . ما در این مقاله به بحث موارد مانند زیر می پردازیم با ما همراه باشید :
  • ورزش آرتروز گردن
  • خطرات آرتروز گردن
  • آرتروز گردن و درد دست
  • آرتروز گردن و سردرد
  • درمان قطعی آرتروز گردن
  • آیا درمان آرتروز گردن با طب سنتی امکان پذیر است ؟
  • آیا امکان درمان گیاهی آرتروز گردن وجود دارد ؟
آرتروز گردن

آرتروز گردن

پیشگیری از آرتروز گردن

برای اینکه به آرتروز گردن مبتلا نشوید می توانید در پیشگیری های لازم را انجام دهید ، در زیر به چند نمونه از این پیشگیری ها اشاره می کنیم :

  • درست نشستن ( درهنگام کتاب خواندن ، کار با موبایل ، رایانه و …)
  • ورزش
  • استفاده کردن از بالش های مناسب در موقع خواب و استراحت ( نه زیاد بلند و نه زیاد کوتاه )
  • استفاده کردن از هر دو دست و شانه برای حمل بار یا کیف
  • جلوگیری از استرس شدید
  • ماساژ گردن
  • عدم مصرف دخانیات

علائم آرتروز گردن

در زمانی که ارتفاع بین دیسک مهره ای کاهش یابد ارتفاع بین مهره های گردن نیز کاهش می یابد و در این صورت باعث تنگ تر شدن سوراخ بین مهره ای می شود که به این علت به ریشه های عصبی فشار وارد می شود ، بر اثر این فشار علائمی در قسمت های مختلف بدن بروز داده می شود به طور مثال :

  • درد ، خشکی و گرفتگی در عضلات گردن
  • بی حسی ، خواب رفتگی ، درد و گزگز در بازو و ساعد و انگشتان دست
  • سوزش بین دو کتف و سرگیجه و درد در ناحیه پشت سر

علت بوجود آمدن آرتروز گردن

در زندگی امروزی پشت میز نشستن و استفاده بسی از اندازه از موبایل دردی بی درمان می باشد که باعث ایجاد بیماری های گردن و غیره می شود . آرتروز گردن یا کشیدگی و درد ناحیه مهره های گردن به دلیل ساییدگی مفاصل و استخوان ها می باشد . از دلایل به وجود آمدن آرتروز گردن می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • خم نگه داشتن گردن در هنگام کار با موبایل
  • رانندگی به مدت زیاد
  • حمل بار سنگین
  • نشستن با گردن و کمر خمیده
  • زمینه های ژنتیکی
  • درد سوزش و صدای مهره های گردن
  • بی حسی و ضعف در بازوها
  • شکل در بلع غذا (آرتروز پیشرفته)
  • ضعف دست ها و پاها
  • سردردهای پشت سر
  • سفت و خشک شدن گردن هنگام چرخاندن سر

ساییدگی مفصل گردنی

درد ، خشکی در گردن و ستون فقرات بر اثر وجود یکسری از ضایعات فرسایشی می باشد . همانطور که می دانید ستون فقرات گردن از هفت مهره تشکیل می شود ، در پشت هر مهره دو مفصل وجود دارد که نام آنها فاست می باشد که باعث می شود ستون فقرات پایدار باشند . فاست دارای یک غضروف می باشد که توسط یک کپسول مفصلی که از مایع سینوویال تشکیل شده است احاطه می گردد . اگر مقالات قبلی مارا خوانده باشید حتما می دانید که مایع سینوویال باعث می شود که حرکات مفصل با حداقل اصطکاک باشند و به روانسازی حرکت مفاصل کمک می کند .

تشخیص آرتروز گردن

متخصص ارتوپد برای اینکه بیماری فرد را تشخیص دهد در مرحله اول از بیمار می خواهد که علائمی که دارد را توضیح دهد و بعد از آن انجام دادن چند آزمایش بیماری فرد را مشخص خواهد کرد . تصویر برداری و آزمایش عملکرد عصبی برای تایید شدن تشخیص پزشک انجام خواهد گرفت . در حالت های خاص نیز برای تایید کامل تشخیص پزشک از رادیو گرافی ساده در چهار جهت ، سی تی اسکن ، عکس برداری با اشعه ایکس و ام آر آی استفاده می شود .

درمان آرتروز گردن

هدف از درمان آرتروز گردن کاهش احتمال آسیب دائمی ، داشتن یک زندگی طبیعی و کاهش دادن درد می باشد ، در موقعی که هنوز در آرتروز گردن تخریب کامل دیسک ایجاد نشده است از درمان های غیر جراحی استفاده می شود .

زمانی که غضروف بین مفصلی در گردن از بین می رود یا آسیب می بیند در آن زمان فرد دچار آرتروز گردن شده است که در آن هدف اول درمان کاهش درد می باشد . طبیعی می باشد که نوع درمان به شرایط بیمار بستگی دارد و با توجه داشتن به اینکه آیا درد فقط در ناحیه گردن می باشد و یا در ناحیه سر شانه هم وجود دارد و یا با دیسک همراه است یانه ، که با بررسی کردن تمام این موارد نوع درمان به بیمار ارائه خواهد شد .

در مراحل اول از درمان های ساده استفاده خواهد شد مانند : دارو ، مانیپولاسیون ، درمان منوال و یا درمان از طریق فیزیوتراپی انجام خواهد گرفت . در مواقعی که لازم باشد از تزریقات تخصصی نیز استفاده خواهد شد و در موارد مقاوم تر از آر اف جهت کاهش درد مفاصلی نیز که از داشتن آرتروز گردن می باشد استفاده خواهد شد .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان آرتروز ستون فقرات
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 12:45 | بازدید : 98 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

  هزینه درمان آرتروز ستون فقرات

آرتروز ستون فقرات , هزینه درمان آرتروز ستون فقرات , متخصص و جراح ستون فقرات , تشخیص آرتروز ستون فقرات , علل ایجاد آرتروز کمر : آرتروز امروزه بیماری است که بسیار شایع شده است که این بیماری با از بین رفتن غضرف موجود در مفاصل ایجاد می شود با ساییده شدن این غضروف در دو سر استخوان مفصل دچار تورم می شود و باعث ایجاد درد شدید می شود که فعالیت های روزانه فرد مبتلا به این بیماری را با مشکل روبرو می کند . درست است که آرتروز نوعی بیماری است که در بیشتر افراد رخ می دهد ولی می توان با تغییر دادن عادت های زندگی و نوع فعالیت های شغلی از پیشرفت آن بسیار جلوگیری کرد .

آرتروز ستون فقرات

در زمان ها و مواقع خاص آرتروز را به عنوان یک بیماری شغلی به حساب می آورند اگر به عنوان مثال بگوییم افرادی که با کامپیوتر کار می کنند دچار آرتروز مفاصل انگشت و مچ دست می شود ، بیماری آرتروز قابل کنترل و درمان می باشد و می توان گفت که فیزیوتراپی یکی از راه های موثر در کنترل این بیماری می باشد .

مراجعه به پزشک متخصص : ارتوپد ستون فقرات

آرتروز ستون فقرات چیست ؟

ستون فقرات دارای مفاصل در پشت هستند که به کمک آنها به یکدیگر متصل می شوند و استحکام و پایداری خود را از آن مفاصل می گیرند ، این مفاصل نیز همانند مفصل های دیگر دارای غضروف هستند و احتمال ساییدگی و فرسایش آنها وجود دارد . با ساییده شدن این غضروف های مفاصل آرتروز به وجود می آید که باعث ایجاد درد در بیمار می شود .

علت بروز بیماری آرتروز ستون فقرات چیست ؟

به وجود آمدن بیماری آرتروز در افراد به علت های بسیاری بر می گردد که می توان به چاقی و کمبود فعالیت های بدنی روزانه اشاره کرد . از دیگر علت های بروز آرتروز ستون فقرات وجود دلالیل ژنتیکی می باشد که در بانوان این مشکل بیشتر دیده می شود ، بخصوص وجود انحراف در اندام های تحتانی می تواند این بیماری را در سنین پایین ایجاد کند .

علائم اصلی بیماری آرتروز ستون فقرات

درد داشتن در هنگام خم شدن ستون فقرات به خصوص به عقب و یا کناره و یا درد در زمان ایستادن فرد و با طولانی شدن ایستادن درد نیز افزایش می یابد ،که اصلی ترین علائم آرتروز ستون فقرات می باشد . از دیگر علایم آرتروز ستون فقرات می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • محدودیت حرکتی
  • ایجاد درد در مفصل
  • تورم در مفصل
  • گاهی اوقات مختصر گرما در مفصل
  • خشکی صبگاهی

آیا آرتروز قابل کنترل می باشد ؟

باید بگوییم که بیماری آرتروز قابل کنترل می باشد و یکی از اصلی ترین راه های کنترل این بیماری انجام ورزش هایی می باشد که متناسب با وزن و سن فرد می باشد . می توان با رعایت کردن چند نکته ی ساده بیماری آرتروز را کنترل کرد که شامل نکته های زیر می باشد :

  • برداشتن صحیح اجسام
  • صحیح نشستن
  • صحیح ایستادن
  • صحیح راه رفتن

درمان آرتروز ستون فقرات

در مرحله اول باید متخصص ارتوپد معاینات و اقدامات تشخیصی انجام شود تا بیماری فرد کاملا تشخیص داده شود ، درمان کردن بیماری آرتروز روند پلکانی را دارد و باید از مراحل ساده به مراحل پیچیده انجام شود و ساده ترین درمان برای این بیماری تجویز کردن دارو های ضد التهابی توسط پزشک ارتوپد می باشد . بهتر است برای مصرف دارو ها با نظر پزشک باشد زیرا با مصرف خودسرانه دارو ممکن است باعث خونریزی در دستگاه گوارش شود .

برای درمان آرتروز ستون فقرات اقدامات فیزیوتراپی نیز موثر می باشد مخصوصا با تاکید در مورد عضلات اطراف مفصل و یا تاندون های آنها که دچار مشکل شده اند بسیار تاثیر گذار می باشند علاوه بر این نرمش های تقویت کننده عضلات اطراف مهره می تواند کمک بسیار زیادی در بهبودی آرتروز داشته باشد .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان دررفتگی مهره های گردن
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 12:38 | بازدید : 85 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

دررفتگی مهره های گردن

دررفتگی مهره های گردن , علل آسیب مهره های گردنی و راه های درمان آن : در بیشتر موارد در رفتگی مهره های گردن بر اثر آسیب رسیدن و ضربه دیدن می باشد . ولی در مواقعی نیز پیش آمده است که مهره گردن خود به خود از جای خود در برود . ما در اینجا در رابطه با موارد علائم جابجایی مهره های گردن ، ضربه به مهره های گردن ، مهره ۵ و ۶ گردن ، علائم آسیب های مهره های گردن و موارد مشابه اینها بحث می کنیم و اطلاعاتی را این مورد به شما خواهیم داد ، با ما همراه باشید.

دررفتگی مهره های گردن

دررفتگی مهره های گردن

علل و آسیب شناسی در رفتگی مهره های گردن

علت های دررفتگی مهره های گردن سه دسته می باشند که عبارتند از :

  1. نقص مادر زادی در اتصال زائده ادنتویید با محور استخوانی ستون فقرات
  2. نرم شدن لیگامان عرضی اطلس در اثر بروز التهاب
  3. بی ثباتی مهره ها بر اثر آسیب قبلی یا ابتلا به آرتریت روماتوئید

عدم اتصال مادرزادی یا اکتسابی زائده ادنتویید

در بعضی از موارد دیده شده است که زائده ادنتویید بافت استخوانی به مهره ی آسه متصل نمی شود و فقط با بافت فیبری این اتصال انجام شده است ، این نوار فیبری در طول زمان و تحت فشار ثابت دچار کشش می شود و این اجازه را به زائده ادنتویید ، مهره های اطلس و جمجمه می دهد که به طور تدریجی به سمت جلو حرکت کنند . که این امر باعث می شود که مهره از جای خود دربروند . افرادی که مبتلا به بیماری سندرم هستند ممکن است بی ثباتی مهره ها را داشته باشند .

مراجعه به پزشک متخصص : بهترین متخصص ازتوپد تهران

نرم شدن لیگامان عرضی اطلس در اثر التهاب

در بعضی از مواقع ممکن است بر اثر یک ضایعه التهابی در بخش فوقانی گردن باعث به وجود آمدن این عارضه شود ، ضایعات التهابی می تواند روماتوئید آرتریت یا عفونت موضعی در گلو یا غدد لنفای گردن باشد . که نتیجه همه این عوامل این می باشد که مهره اطلس بر روی آسه این توانایی را پیدا می کند که به سمت جلو حرکت کند .

بی ثباتی مهره های گردن ناشی از آسیب دیدگی یا آرتریت

برخی از در رفتگی ها ، شکستگی ها و یا نیمه در رفتگی ها بر اثر آسیب دیدگی و ضربه خوردن می باشد که باعث بی ثباتی دائم مهره های گردن می شود . در همه موارد ذکر شده فوق قطعه فوقانی نسبت به قطعه تحتانی به طرف جلو جابجا می شوند که باعث تنگ تر شدن کانال نخاعی می شود و به طناب نخاع فشار وارد می کند که بسیار خطرناک می باشد که همیشه بیمار را تهدید خواهد کرد .

تشخیص دررفتگی و نیمه دررفتگی مهره های گردن

دیده شده است که در نوعی از التهاب ها شکایت خشکی گردن به وجود می آید که در آن حالت سر بصورت محکم در جای خود قرار گرفته است و اسپاسم عضلات گردن وجود دارد . ناراحتی و خشکی گردن در مواردی چون نیمه دررفتگی به علت بی ثباتی مهره های گردن پس از تروما یا مادرزدای می باشد . در عکس های رادیو گرافی دررفتگی مهره ها و سطح آنها کاملا مشخص می باشد .

در رفتگی مهره های گردن

عوارض در رفتگی مهره های گردن

در همه ضایعات فوق که باعث دررفتگی مهرهای گردن می شود که خطر بسیار خطرناکی برای طناب نخاعی دارد . معمولا اولین علائمی که بر اثر فشار به طناب نخاعی ایجاد می شود عبارتند از : درد ریشه ای ، پارستزی ، ، ضعف عضلانی یا اختلال حسی . اگر این فشار به طناب نخاعی افزایش یابد احتمال فلجی در زیر سطح اختلال وجود دارد و عمکرد مثانه و روده ها را با مشکل مواجه می کند .

مراجعه به پزشک متخصص : متخصص مغز و اعصاب تهران

درمان دررفتگی مهره های گردن

روش های درمانی به نوع آسیب دیدگی و یا اختلال بستگی دارد و برای هرکدام روش مخصوصی وجود دارد به عنوان مثال برای نوع التهابی : در رفتگی های مهره های گردن بر اثر التهاب را به کمک کشش سر به طور مداوم به مدت دو هفته قابل جا انداختن است و بعد از جا افتادگی باید در یک حفاظ گچی باشد که مدت آن نیز دو ماه بدون حرکت می باشد . در بعضی از شرایط نیز ممکن است برای درمان این بیماران اتصال مهره اطلس و آسه لازم باشد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لیفت صورت
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 12:34 | بازدید : 67 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

لیفت صورت

لیفت صورت | هزینه عمل جراحی لیفت صورت , قیمت لیفت صورت با نخ , لیفت صورت در خانه , عمل لیفت صورت با جراحی زیبایی , جراحی کشیدن پوست صورت : بسیاری از افراد از بروز نشانه های پیری صورت که بیشتر در سنین ۴۰ سالگی شروع می شود، بسیار ناراحت هستند این نشانه های پیری می تواند که مانند چین و چروک هایی در گوشه دهان ایجاد شود و یا پوست گردن چروکیده شوند. بهترین کار برای رفع این چین و چروک ها جراحی لیفت صورت است که این جراحی در واقع از جمله جراحی های سلیقه ای می باشد و هیچ گونه اجباری در انجام ان وجود ندارد. پس برای رفع این نشانه های پیری عمل لیفت صورت و یا همان ریتیدکتومی می تواند بهترین راه حل برای شما باشد.
لیفت صورت

لیفت صورت

لیفت صورت چه کار می کند ؟

منظور از لیفت صورت یعنی جوان سازی صورت و گردن که لیفت صورت به برگرداندن ظاهر جوان صورت و گردن بسیار کمک می کند. از مهم ترین مزایای لیفت صورت می توان به بهبود صورت و گردن اشاره داشت.

بهبود صورت بعد از عمل لیفتینگ

  • باعث سفت شدن پوست صورت می شود.
  • حالت فک را اصلاح می کند و بالا می اورد.
  • چربی گونه را بالا می برد.
  • به رفع چین و چروک در گوشه دهان و خط لبخند کمک می کند.

بهبود گردن

  • پوست شل گردن را رفع می کند و سفت می کند.
  • چربی گردن و زیر چانه را بر می دارد.
  • باند های عمودی گردن که به خاطر شل شدن عضله گردن روی می دهد،اصلاح می شوند.

مناسب ترین افراد برای انجام لیفت صورت

  • مناسب برای افرادی که در کناره دهان و بینی چین عمیق دارند بسیار مناسب است.
  • معمولا بسیاری از افراد در ناحیه گردن چین و چروک بسیار زیادی دارند، لیفت برای از بین بردن این نواحی بسیار موثر عمل می کند .
  • معمولا اشخاصی که پوست شلی دارند.
  • بیمارانی که نشانه های متوسط تا پیشرفته پیری در صورت و گردن خود دارند.
  • افرادی که وزن زیادی از دست می دهند و پیری شدیدی در صورت و گردن دارند.
  • بیماران بایداز نظر جسمی سالم باشند.
  • بیمارانی که سیگار می کشند باید کشیدن سیگار را ۲ هفته قبل از جراحی متوقف کنند و نباید بعد از آن نیز مصرف سیگار شروع شود.

در چه مواقعی نمی توان لیفت صورت را استفاده کرد ؟

  • افرادی که در قسمت پلک بالا چربی اضافه دارند.
  • افرادی که دور دهان چین عمیق دارند.
  • افرادی که افتادگی ابرو دارند.
  • افرادی که افتادگی پلک دارند

مهم ترین مسائلی که باید در مورد لیفت صورت در نظر گرفت ؟

همان طور که درباره لیفت صورت گفتیم یکی از مهم ترین کار هایی که برای رفع چین و چروک بسیار مناسب و کاربردی است جزء مهمی از جوان سازی صورت بشمار می رود لیفت است. با توجه به این که ابرو و پیشانی بخشی از صورت است، اما در لیفت صورت تحت تاثیر قرار نمی گیرد و لیفت ابرو و پیشانی یک عمل جداگانه است که به صورت جداگانه انجام می شود. پلک ها نیز تحت تاثیر لیفت صورت قرار نمی گیرند. و این ها عمل های مجزایی هستند که نمی توان همراه با لیفت صورت انجام داد.

ترکیب رایج جراحی جوان سازی صورت از موارد زیر تشکیل می شود :

  • لیفت صورت
  • لیفت ابروی اندوسکوپیک
  • بلفاروپلاستی بالایی و پایینی.

بعد از انجام عمل زیبایی لیفت صورت معمولا لیفت بین ۱۰-۷ سال دوام می آورد؛ مواردی که می تواند دوام لیفت را کاهش دهد مواردی مثل قرار گرفتن در معرض نور خورشید؛ سیگار کشیدن، تغییرات قابل توجه وزن و عوامل ژنتیک هستند.

انواع برش برای لیفت صورت عبارتند از :

معمولا تمامی جراحی ها از خود جای زخم و اسکار را به جای می گذارند و این که فرد بعد از جراحی کمترین اثار زخم را داشته باشد به مهارت جراح بستگی دارد از این رو مهم ترین برش ها در لیفت صورت برش هایی شامل :

  • یک برش در لوب گوش آغاز می شود و در امتداد انحنای طبیعی لبه گوش به سمت بالا حرکت می کند.
  • برش تا شقیقه امتداد می یابد و تقریبا ۴ سانتی متر است.
  • برش در امتداد لوب گوش حرکت می کند و به پشت گوش می رسد یعنی جایی که گوش به سر وصل می شود و کمی هم در امتداد خط موی خلفی حرکت می کند.
  • برش کوچکی در چانه ایجاد می شود تا دسترسی به چربی و عضلات گردن در میانه گردن ممکن باشد.

راه های بهبود بعد از لیفت صورت

  • بهتر است تا در زمان استراحت و خوابیدن سر در وضعیت بالا تری قرار بگیرد تا تورم و کبودی ها علاوه بر کاهش یافتن به شکل سریع تری بهبود یابند .
  • استفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم و خون ریزی بسیار مناسب است.
  • پرهیز از مصرف دارو های ضد التهابی
  • اجتناب از استعمال دخانیات
  • پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین در روز های اولیه پس لیفت صورت .
  • پرهیز از انجام عواملی که سبب بالا رفتن فشار خون می شوند مثل شنا کردن ، مقاربت جنسی و پیاده روی تند.
  • در صورت ابتلا به سرماخوردگی باید سریعا به پزشک مراجعه نمایید .
  • در روز های اولیه پس از لیفت صورت تا حد امکان از جویدن پرهیز نمایید .

پس متوجه شدیم که اشخاصی که لیفت صورت را انجام می دهند معمولا نسبت به هم سالان خود ۱۰ سال جوان تر به نظر می رسند، و علت این جوان تر دیده شدن در اثر لیفت صورت نیز، به علت کشش پوست صورت است.

بیشترین متقاضیان انجام عمل لیفت صورت معمولا اشخاص ۳۵ الی ۶۰ ساله هستند البته از سن ۲۰ سالگی به بعد انجام لیفت صورت هیچ ممانعتی برای افراد ندارد. معمولا تمامی علائم افزایش سن در لیفت صورت از بین می رود و با انجام لیفت صورت عضلات زیرین کشیده شده ، چربی اضافی برداشته می شود هم چنین پوست سفت تر می شود و فرد بسیار سرحال تر و شاداب تر از قبل دیده می شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جراحی اصلاح نوک پستان فرو رفته
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 12:24 | بازدید : 77 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

جراحی اصلاح نوک پستان فرو رفته

جراحی اصلاح نوک پستان فرو رفته , هزینه عمل اصلاح نوک پستان فرو رفته : یکی از مشکلات مربوط به پستان که معمولا در بیشتر آقایان نیز دیده شده است . فرو رفتگی نوک پستان است. در بیشتر خانم ها معمولا این عارضه زمانی دیده می شود که مجاری سینه (کانال هایی که شیر را از غده های شیری به نوک پستان می آورند) کوتاه باشند که در این صورت منجر به کشیدن شدن نوک سینه به داخل می شود. در بیشتر خانم ها این مشکل بعد از بارداری روی می دهد. هدف از جراحی سینه در این مورد اصلاح فرو رفتگی نوک پستان است.

عمل اصلاح نوک پستان فرورفته

برای این امر چند دلیل احتمالى وجود دارد: ممکن است که فرد به طور مادرزادی با این مشکل بدنیا بیاید براى بیشتر افرادى که این مشکل را دارند، این مسئله می تواند مشکل زیبایى باشد، یا براى خانم ها مشکلات جدى ترى از جمله در شیردهى ایجاد کند. خوشبختانه راه هایى براى این مشکل ملنند جراحى و اصلاح نوک پستان وجود دارد.

بیشتر مطالعه کنید : جراحی زیبایی

عمل اصلاح فرورفتگی نوک پستان چه می کند؟

مهم ترین هدف از این عمل و اصلاح نوک پستان فرو رفته در فرد آزاد کردن مجراهای کوتاه و جلوگیری از فرورفتگی می باشد. این عمل بیشتر برای خانم هایی مناسب است که این مشکل در آنها شدید است از این رو می توانند از این عمل استفاده کنند.

مهم ترین مسائلی که باید در زمان جراحی نوک پستان فرو رفته در نظر گرفت:

معمولا وجود هر گونه عارضه دربدن نیاز به بررسی دارد از همین رو هم در صورتی که به تازگى تغییرى در قسمتی از اندام ها و یا بحث مورد نظر یعنی سینه مشاهده کرده اید، به خصوص اگر بالاى ۵٠ سن دارید، می تواند این نشانه ى مریضى یا عفونت باشد. سرطان و مشکلات جدى دیگر مانند تورم یا عفونت، بعضى مواقع می توانند دلیل ‎نوک سینه تو رفته باشند. پس از این رو باید تا در مواجهه شدن با چنین مواردی به پزشک مراجعه نمود.

پزشک جراح در روش های جدید به گونه ای این عمل را انجام می دهد که در مجاری شیر هیچ انسدادی اتفاق نمی افتد و همه خانم ها می توانند بعد از عمل شیردهی انجام دهند. پزشک یا جراح می تواند تشخیص دهد که شما برای عمل اصلاح گزینه مناسب هستید یا خیر.

برش مورد نیاز برای عمل اصلاح فرورفتگی نوک پستان

مهم ترین نقش جراح پلاستیک بعد از یک عمل موفقیت آمیز ایجاد کمترین جای زخم و اسکار است با وجود این که هر روش جراحی نوعی زخم ایجاد می کند. اما یک جراح پلاستیک متبحر در کاهش تعداد برش ها تخصص دارد و آنها را در بخش هایی ایجاد می کند که دیده نمی شوند.  برش برای اصلاح نوک پستان برگشته در قاعده نوک پستان صورت می گیرد. و این برش تقریبا نیمی از محیط نوک سینه را در بر می گیرد. با توجه به این که پوشیدن هر نوع لباسی باعث مخفی شدن این زخم ها می شود. از این رو معمولا زخم ها قابل مشاهده نیستند.

جراحی نوک پستان معکوس

جراحی نوک پستان معکوس

دوران نقاهت بعد از جراحی

  • پرهیز از انجام فعالیت های سنگین
  • انجام فعالیت های سبک مانند تماشای تلویزیون، آماده کردن غذا و مطالعه
  • معمولا احساس درد در نوک سینه به مدت ۷-۴ روز عادی است
  • کبودی طی ۲-۱ هفته اول طبیعی است
  • معمولا اکثر بیماران در عرض ۵-۳ روز به سر کار برمی گردند.
  • ۲-۱ هفته بعد از جراحی می توانید ورزش سبک انجام دهید اما از فعالیت سنگین تا ۴ هفته بعد از جراحی اجتناب کنید.

در صورتی که در طول بهبود، کبودی، ورم یا ناراحتی غیر منتظره ای را تجربه کردید، فورا با جراح زیبایی خود تماس بگیرید و برای معاینه به مطب بروید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعویض مفصل شانه , هزینه تعویض مفصل شانه
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 14:2 | بازدید : 71 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

تعویض مفصل شانه , هزینه تعویض مفصل شانه

تعویض مفصل شانه , هزینه تعویض مفصل شانه , بهترین متخصص تعویض مفصل شانه تهران :برای کاهش درد مفصل شانه یکی از موفق ترین و ایمن ترین راه ها تعویض مفصل شانه می باشد این نوع درمان برای درمان کردن انواع مختلف آرتروز نیز راهی بسیار خوب می باشد و بیمار پس از عمل کردن قادر است تا به قعالیت های روزانه خود ادامه دهد . در جراحی تعویض مفصل شانه جراح ثسمت آسیب دیده شانه را بر می دارد و به جای آن مواد مصنوعی که پروتز نامیده می شود می گذارد که قسمت سر استخوان هومروس ، سوکت و یا هر دو قسمت تعویض می شوند تا درد ناشی از آسیب دیدگی مفصل از بین برود .

تعویض مفصل شانه

آناتومی شانه

شانه از سه قسمت استخوانی تشکیل می یابد :

  1. استخوان بالای بازو ( استخوان بازو )
  2. استخوان پهن شانه (استخوان کتف )
  3. استخوان ترقوه .

مفصلی که در شانه وجود دارد یک مفصل توپ و حفره ای می باشد توپ یا سر استخوان بازوی شما به حفره ای کم عمق که در استخوان کتف وجود دارد متصل می باشد به این حفره کم عمق گلنوئید می گویند . سطح تمام استخوان هایی که به هم دیگر متصل می باشند پوشیده از غضروف مفصلی می باشند .غشای سینویال که ماده ای باریک و نرم می باشد سایر سطوح داخل مفصل شانه را می پوشاند . در یک شانه سالم غشای سینویال مقدار کمی مایع سیال تولید می کند که غضروف را روان می کند و شکستگی در شانه را به حداقل می رساند .

علت انجام جراحی تعویض مفصل شانه

عوامل بسیار زیادی باعث می شود که در ناحیه شانه احساس درد شدیدی را بکنید و برای درمان آن اقدام کنید در بعضی از موارد درمان های غیر جراحی مانند دارو و فیزیوتراپی بهبودی را بدنبال ندارد که فرد باید گزینه تعویض مفصل را انتخاب کند . از عوامل درد در قسمت شانه می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • استئوآرتریت ( ساییدگی مفصل شانه )
  • آرتریت روماتوئید
  • استئونکروز یا مرگ استخوان
  • پارگی روتاتور کاف
  • شکستگی شدید

آیا جراحی تعویض مفصل شانه گزینه درمانی مناسبی می باشد ؟

تصمیم گرفتن برای جراحی تعویض مفصل شانه باید با مشورت جراح و متخصص ارتوپد صورت گیرد ، گفتنی است که افرادی که این جراحی را انجام می دهند مشکلات زیر برایشان پیش خواهد آمد:

  • درد های بسیار شدید مفصل شانه که فعالیت های روزانه را بامشکل روبرو خواهد کردمانند برداشتن وسیله ای از کابینت یا هر جای دیگر .
  • درد هایی که در زمان استراحت ایجاد می شود گاهی ممکن است شدت درد به اندازه ای باشد که خواب را از فرد بگیرد .
  • احساس ضعف در شانه
  • عدم کاهش درد حتی با مصرف دارو های ضد التهابی ، تزریف های کورتونی و یا فیزیوتراپی

بعد از دانستن این موارد که بعد از عمل برای شما اتفاق خواهد افتاد ، جراح شما را به یک پزشک معرفی خواهد کرد که تا بررسی های دیگر را بروی شما انجام دهد تا از سلامت فرد کاملا مطمئن باشد مانند بررسی های زیر :

  • بررسی سابقه پزشکی بیمار
  • معاینات فیزیکی ، بررسی میزان حرکت و توان شانه هاد
  • عکس برداری با اشعه ی ایکس ، بررسی از بین رفتن فاصله میان مفاصل ، پهن شدگی و یا شکل بی قاعده استخوان ها
  • MRI ، آزمایش خون و یا اسکن استخوان

جراح و متخصص ارتوپد با بررسی همه این موارد به این نتیجه می رسد که آیا شما می توانید جراحی تعویض مفصل را انجام دهید یا نه .

انواع مختلف تعویض مفصل شانه

نوع تعویض مفصل شانه با بررسی جراح و متخصص ارتوپدی تشخیص داده می شود و بستگی به نوع آسیب دیدگی و شکستگی یا هر عامل دردی که در بیمار است دارد. انواع تعویض های مفصل شانه عبارتند از :

  • تعویض کل مفصل شانه
  • همی آرتروپلاستی ( تعویض نیمی از مفصل شانه )
  • همی آرتروپلاستی سطحی
  • تعویض معکوس کامل شانه

اقدامات قبل از جراحی و آماده شدن برای جراحی

پزشک ارتوپد ارزیابی های خود را از چند هفته قبل از جراحی شروع می کند تا از نظر سلامت جسمانی کامل فرد مطلع شود . بعضی ازافراد ممکن است دارای شرایط و بیماری داشته باشند که باید با جراح در میان بگذارند و تحت آزمایش های بیشتری باشند . مصرف کردن دارو هایی که خونریزی را افزایش می دهد باید دو هفته قبل از جراحی متوقف شود مانند : دارو های ضد التهابی ( آسپیرین و یا ایبوبروفن). همانگونه که گفته شد بعد از عمل جراحی محدودیت هایی در حرکت شانه به وجود خواهد آمد بهتر است وسایلی که در نقاط بالا قرار دارند را در دسترس قرار دهید .

قبل و روز جراحی مفصل شانه

توصیه می کنیم در روز جراحی از لباس های دکمه دار و گشاد استفاده کنید زیرا که بعد از جراحی محدودیت هایی که در حرکت شانه دارید نمی توانید لباس های تنگ را بپوشید ، این عمل می تواند با بیهوشی یا بی حسی انجام شود . جراحی تعویض مفصل شانه در حدود ۲ ساعت طول خواهد کشید و بعد از انجام عمل چند ساعتی در اتاق ریکاوری خواهید بود تا اثرات بیهوشی از بین برود . عوارضی مانند عفونت ، زخم ، مشکلات پروتزی و یا صدمات عصبی پس از عمل وجود خواهد داشت .

بهبودی : در دوران بهبودی فرد تنها دو یا سه روز در بیمارستان خواهد بود و برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک هایی به بیمار داده خواهد شد . اکثر بیماران روز بعد از جراحی از تخت خود می توانند بلند بشوند و قادر هستند تا غذاهای جامد را بخورند.

کنترل درد : درد بعد از جراحی در بیمار کاملا طبیعی می باشد و جای هیچ گونه نگرانی نمی باشد به دلیل است که مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و یا داروهای بی حسی موضعی که از سوی پزشک تجویز می شود ضروری می باشد . نحوه کنترل کردن در بسیار امر مهمی می باشد زیرا با کاهش درد ، امکان فیزیوتراپی و افزایش قدرت شانه ها وجود دارد .

مراقبت در منزل بعد از جراحی تویض مفصل شانه

بعد از اینکه از بیمارستان مرخص شدید باید نکات و مواردی را رعایت کنید که عبارتند از :

  • مراقبت از زخم : زخم هایی که بر اثر جراحی ایجاد شده اند بخیه زده می شوند . اما مراقبت از این زخم ها بسیار مهم می باشد ، پانسمان کردن زخم از عفونت و تماس زخم با لباس و آسیب زخم جلوگیری می کند و باید زخم را خشک نگه دارید و از تماس آب با زخم جلوگیری کنید .
  • استفاده از شکسته بند : پس از انجام جراحی دست شما به وسیله اسلینگ محافظت می شود و بهتر است برای مراقبت بیشتر از شانه ۴ هفته از این شکسته بند استفاده کنید .
  • ورزش و فعالیت بدنی : ورزش کردن یکی از مهمترین اقدامات در بهبودی می باشد که باید یک هفته بعد از جراحی انجام شود ، اکثر بیماران تا دوهفته بعد از جراحی می توانند لباس های گشاد خود را تعویض کنند و یاد غذا را خودشان میل نمایند .

در نود دصد بیماران کیفیت زندگی بعد انجام جراحی تعویض مفصل شانه بسیار بهبود پیدا کرده است و فرد دردی نداشته و راحتتر به کارهای روزانه خود می رسد و قدرت و استحام شانه نیز بیشتر شده است .

برچسب ها: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آرتروسکوپی زانو
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 13:59 | بازدید : 76 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

آرتروسکوپی زانو

آرتروسکوپی زانو , هزینه عمل آرتروسکوپی زانو , فوق تخصص جراح آرتروسکوپی زانو :در این مقاله ما می خواهیم در مورد آرتروسکوپی زانو ، قیمت آرتروسکوپی زانو اقدامات قبل و بعد از جراحی و … توضیحاتی ارائه دهیم و اطلاعاتی در این باره در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

در قدم اول باید بگوییم که کلمه آرتروسکوپی از ترکیب دو کلمه آرترو ( مفصل ) و اسکوپی ( دیدن ) تشکیل شده است و وسیله ای بنام آرتروسکوپ داریم که از لوله فلزی تو خالی تشکیل شده است که در یک طرف آن دوربین بسیار قوی وجود دارد که به ما کمک می کند از طریق وارد کردن آن دوربین به مفصل درون آن را دیده و نوع بیماری و آسیب دیدگی را بررسی کنیم.

عمل آرتروسکوپی زانو

آرتروسکوپی زانو

در حالت کلی آرتروسکوپی یک جراحی است که در آن به بیمار تهاجم کمی می شود و آسیب جراحی کمتر می باشد . آرتروسکوپی بهترین روش برای تشخیص دادن ضایعات داخل مفصل می باشد که مب توان گفت تمام ضایعات داخل زانو را با آرتروسکوپی می توان تشخیص داد و برای درمان آن اقدام کرد .

مراجعه به بهترین ارتوپد در تهران : فوق تخصص ارتوپدی تهران

مفصل زانو

زانو از قسمت های بزرگ و پیچیده بدن می باشد که تشکیل دهنده های آن شامل استخوان های ران ، قسمت فوقانی قوزک شکم و قوزک پا ( زانو ) می باشد و ساختار و ساختار زانو از غضروف مفصلی ، سینوویوم ، منیزوک و رباط ها تشکیل می شود .

عمل جراحی آرتروسکوپی زانو

بطور کلی اگر بخواهیم توضیح بدهیم اینگونه می باشد جراحی آرتروسکوپی زمانی انجام می شود که در ناحیه زانو دو یا سه تا سوراخ ایجاد کنند و با دوربین هایی که بر روی آرتروسکوپ وجود دارد تصاویری از داخل مفصل زانو که به مانتور فرستاده می شود را مشاهده و نوع بیماری و آسیب دیدگی را بررسی می نمایند و برای درمان آن اقدام می کنند. ولی قبل از هر چیزی یک جراح باید زانو را معاینه کرده باشد تا در زمان بعد از بیهوشی این معاینات را در نظر بگیرد .

دوره نقاهت آرتروسکوپی زانو

دوره نقاهت آرتروسکوپی بسیار کم می باشد و در همان روز اول بیمار مرخص می شود و زمان عمل جراحی نیز نیم تا یک ساعت طول می کشد ولی طول زمان جراحی به نوع آسیب دیدگی نیز بستگی دارد و ممکن است بیشتر طول بکشد .

عوارض آرتروسکوپی زانو

آرتروسکوپی یک روش بسیار کم عارضه می باشد فقط تنها موضوعی که وجود دارد این است که باید مواظب عفونت و لخته شدن خون در قسمت ساق پا و تجمع خون در زانو باشیم . بیمار در صورت داشتن درد ، تورم در قسمت ساق پا ، تب و لرز ، قرمزی در اطراف زانو و یا شدت درد بیشتر شود باید به پزشک جراح خود مراجعه کند و حالات خود را برای او توضیح دهد .

مراقبت های بعد از عمل آرتروسکوپی

  • بهتر است زانو چند روز بالاتر از زانو قرار گیرد
  • استفاده از یخ
  • پانسمان منظم
  • چند روز بعد از عمل از عصا استفاده شود
  • زمان رانندگی بستگی به نوع بیماری و نوع ماشین می تواند تا سه هفته هم بعد از عمل طول بکشد
  • استفاده دارو های ضد درد
  • استفاده از دارو های ضد لخته شدن

ورزش های بعد از جراحی آرتروسکوپی زانو

حرکات و نرمش های بعد از عمل ارتروسکوپی زانو روزی دو تا سه مرتبه باید انجام شود که زمان هر مرتبه نیز باید بیست تا سی دقیقه باشد ولی در صورتی که درد و تورم با ورزش کردن زیاد شود باید تا مدتی ورزش و نرمش را قطع کنیم و از باند کشی و بالا بردن زانو استفاده می کنیم .

انواع آسیب های زانو

  • نرمی غضروف
  • ضایعات غضروفی
  • پارگی مینیسک زانو
  • پارگی منیزوک (غضروف بین استخوان زانو)
  • پارگی رباط های صلیبی قدامی یا خلفی
  • شکستگی استخوان زانو
  • سینوویوم متورم
  • حذف کیست بیکر
  • درد زانو

انواع روشهای درمان آسیب های غضروف زانو

برای درمان آسیب های غضروفی عمل های باز و بسته آرتروسکوپی را داریم که بستگی به نوع آسیب دیدگی دارد که از کدام نوع استفاده شود . کندگی غضروف زانو نیز شامل این موارد می شود و می تواند با عمل باز و بسته نیز جراحی شود که آن نیز بستگی به شدید آسیبی می باشد که برای بیمار اتفاق افتاده است .

مزیت های آرتروسکوپی زانو

با ساختن ابزارهای آرتروسکوپ تحولات بسیار زیادی در تشخیص بیماری های مفصلی ایجاد شد و یک روش بسیار خوب برای تشخیص و درمان مفاصل می باشد بخصوص مفصل زانو ، از مزیت های آرتروسکوپی زانو می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • عدم خونریزی
  • عفونت به ندرت
  • باز نشدن مفصل
  • کاهش محدودیت حرکت مفصل زانو
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه
  • کاهش درد بعد از عمل

آرتروسکوپی زانو ACL

برای جراحی پارگی لیکامان صلیبی قدامی و یا ACL زانو محدودیت سنی وجود دارد ؟

در اینجا محدودیت سنی نداریم و جراحی آرتروسکوپی ACL در سنین پایین تر نتیجه بهتری نیز دارد ، افراد با سن های بالا نیز می توانند این جراحی را انجام دهند تا زانوی آسیب دیده خود را بهبودی بدهند .

هزینه عمل آرتروسکوپی زانو

هزینه آرتروسکوپی زانو

هزینه آرتروسکوپی زانو

هزینه این جراحی طبق نرخ های تعیین شده از طرف نظام پزشکی می باشد و تمام هزینه ها زیر نظر این نظام است .

برچسب ها: , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دلایل ناباروری مردان
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 13:56 | بازدید : 72 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

دلایل ناباروری مردان

دلایل ناباروری مردان , علائم بروز ناباروری در مردان , راه حل های مناسب برای ناباروری مردان , به چه دلیلی مردان باروری خود را از دست می دهند : باید بگوییم که متاسفانه نابارور بودن آقایان یکی از موانع بسیار مهمی برای برنامه ریزی زوجین برای صاحب فرزند شدن می باشد.شاید تصور عموم مردم این باشد که ،زمانی که یک مرد نابارور باشد دیگر هرگز نمی تواند صاحب فرزند شود !ولی خوشبختانه باید بگوییم که این تصور اشتباه بوده و و در حال حاضر روش های درمانی مختلفی در دسترس می باشد که پزشکان می توانند با استفاده از آن ها مشکل آقایان نابارور را حل کرده و کمک کنند تا آن ها نیز مانند دیکر انسان ها از نعمت داشتن فرزند برخوردار شوند.

ما در این مقاله سعی کرده ایم که جنبه های مهم مشکل ناباروری در بدن مردان و دلیل روی دادن آن را بیان کرده و شما را با روش های درمان آن آشنا نماییم .در صورتی که شما هم به عنوان یک زوج نابارور می باشید و دوست دارید با دلایل ناباروری مردان وروش های درمان آن آشنا شوید ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

دلایل ناباروری مردان

مراجعه به پزشک متخصص : جهت درمان ناباروری مردان

مشکل ناباروری مردان

در مورد این موضوع باید نخست بدانیم که :

به چه دلیلی و چگونه مشکل ناباروری در مردان روی می دهد؟

اغلب مشکل نباروری آقایان در موارد خاصی مانند موارد زیر اتفاق می افتد:

  • کم بودن اسپرم تولید شده در بدن آقایان نابارور
  • داشتن عملکرد غیر طبیعی اسپرم ها در بدن مردان نابارور
  • نداشتن اسپرم در مایع منی آقایان نابارور

به چه دلایلی مشکل ناباروری در بدن مردان بروز می کند؟

در واقع عوامل متعددی وجود دارند که سبب بروز شکل ناباروری در بدن آقایان می شوند که تعدادی از این عوامل شایع در زیر ذکر شده است:

علل پزشکی ناباروری آقایان

دلایل ناباروری اقایان

تعادی از علل پزشکی که سبب بروز ناباروری مردان می شوند عبارت اند از:

دچار بودن آقایان به بیماری واریکوسل

زمانی آقایان مبتلا به بیماری واریکوسل می شوند که ورید های اطراف بیضه های مردان متورم شده باشد.در صورتی که فردی دچار واریکوسل باشد این شرایط موجب می شود که اسپرم تولید شده در بدن بیمار دارای کیفیت بسیار پایینی باشد و سبب ناباروری مردان شود.

مبتلا بودن بدن مردان به عفونت های مختلف

امکان دارد که بدن مردان به تعدادی از عفونت ها دچار شود که این عفونت ها موجب تولید اسپرم با کیفیت بسیار پایین می شوند که شایع ترین این عفونت ها در زیز ذکر شده است:

  1. دچار بودن آقایان نابارور به برخی از عفونت های منتقله از راه جنسی
  2. در صورتی که مرد نابارور دچار بیماری HIV باشد
  3. دچار بودن مرد نابارور به بیماری سوزاک
  4. رخ دادن التهاب اپیدیدیم (اپیدیدیمیت) یا بیضه ها (ورم بیضه ) در بدن مردان نابارور

وجود داشتن تومور در بدن مردان

چنانچه تومورهای خوش خیم و یا سرطان در بدن آقایان وجود داشته باشد می تواند بر روی قدرت باروری انها اثرگذار باشد در این شرایط اگر بر روی بیمار ،جراحی ،پرتودرمانی و شیمی درمانی جهت از بین بردن تومورها نیز انجام شود ؛باز این مسئله نیز می تواند بر روی قدرت باروری مردان تاثیرگذار باشد.

نداشتن تعادل هورمونی در بدن آقایان

در صورتی که تعادل هورمونی در غدد آقایان مثل غدد هیپوتالاموس،هیپوفیز ،تیروئید و آدرنال به هم بخورد می تواند مشکل ناباروری مردان را ایجاد نماید.

وجود داشتن نقص در توبول های آقایان

باید بگوییم که حمل اسپرم ها بر عهده لوله های تناسلی آقایان می باشد لذا زمانی که این لوله ها بنا به عللی مانند انجام جراحی ،صدمه دیدن ،و یا به صورت مادزادی و یا به خاطر رشد غیر عادی برخی توده ها مسدود گردد می تواند موجب به وجود آمدن مشکلات ناباروری آقایان شود .

وجود داشتن نقص کروموزومی در بدن آقایان

تعدادی دلایل ژنتیکی هم هستند که سبب به وجود آمدن مشکلات ناباروری در اقایان می شوند که این دلایل در زیر ذکر شده است :

  1. سندرم کالمن در
  2. سندرم Kartagener
  3. فیبروز کیستیک
  4. سندرم کلاین فلتر

وجود مشکلات مربوط به رابطه جنسی در آقایان

تعدادی از مشکلات مربوط به برقراری رابطح جنسی که دارای تاثیراتی در بروز ناباروری مردان می باشند در زیر ذکر شده اند :

  1. دچار بودن آقایان به انزال زود رس
  2. وجود داشتن مسائل تشریحی مانند هیپوسپادیاس
  3. دچار بودن مردان به مشکلات روانی که سبب کاهش میل جنسی آن ها می گردد.
  4. وجود داشتن اختلال در نعوظ آقایان
 

انجام دادن برخی عمل های جراحی بر روی مردان

چنانچه برخی از عمل های جراحی خاص بر روی آقایان آنجام گردد ،می توانند سبب مواجه شدن آن ها با مشکلات ناباروری شود که این جراحی ها عبارت می باشند از:

  1. انجام جراحی بیضه ها
  2. انجام دادن جراحی وازکتومی در آقایان
  3. انجام جراحی شکم برای درمان بیماری سرطان بیضه و رکتوم درآقایان
  4. جراحی جهت درمان فتق مغبنی در آقایان

وجود داشتن مشکلاتی در انزال آقایان

گفتنی است که عمل انزال در بدن مردان زمانی اتفاق می افتد که مایع منی وارد مثانه شده و از آلت تناسلی مرد در زمان اوج هیجان جنسی خارج گردد.ولی تعدادی مشکلات جسمی مردان موجب بروز اختلالاتی در عمل انزال مردان می شوند عبارت می باشند از:

  1. بروز آسیب های نخاعی در بدن آقایان نابارور
  2. انجام دادن جراحی پروستات ،مثانه یا پیشابراه
  3. دچار بودن مرد نابارور به بیماری دیابت
  4. استفاده از برخی داروها به وسیله ی آقایان

علل زیست محیطی که در ناباروری مردان موثر می باشند

گفتنی است که در صورتی که آقایان بیش از اندازه در معرض گرما ،سموم و مواد شیمیایی قرار بگیرند این کار موجب کاهش تعداد اسپرم ها در بدن این آقایان شده و در پی آن نیز سبب بروز مشکلات ناباروری آن ها خواهد شد.تعدادی ازاین موارد در زیر ذکر شده است :

قرار گرفتن آقایان در معرض مواد شیمیایی:

در صورتی که مردان به مدت طولانی با مواد شیمایی تماس داشته باشند این کار باعث کاهش تعداد اسپرم های آن ها شده و به دنبال آن مشکل ناباروری را برای این افراد ایجاد خواهد کرد.

قرار گرفتن مردان در معرض برخی فلزات:

باید توجه شود که اگر آقایان بیش از اندازه در معرض فلزات سنگین مانند سرب قرار بگیرند ،این کار موجب خواهد شد که این آقایان نابارور شوند.

قرار گرفتن آقایان در معرض تابش اشعه ایکس:

باید اشاره کنیم که در صورتی که آقایان بیش از اندازه در معرض تابش اشعه ایکس قرار بگیرند ،این کار می تواند تعداد اسپرم های این افراد را کاهش داده و سبب ناباروری آن ها شود .و این نکته را هم باید به خاطر داشت که رسیدن اشعه ایکس با دوز بالا به بدن مردان در طولانی مدت ،می تواند تولید اسپرم در بدن آقایان را دچار مشکل نماید.!!!

قرار گرفتن مردان در معرض گرمای بیش از اندازه

بالا رفتن محیط زندگی باعث کاهش تولید اسپرم در بدن آقایان می گردد.به همین خاطر هم می باشد که استفاده از لباس های تنگ و یا کار کردن با لپ تاپ یا کامپیوتر برای مدت زمان زیادی سبب افزایش دمای بیضه های این افراد شده و موجب کاهش تولید اسپرم در دراز مدت می شود.

سبک زندگی که سبب مشکل ناباروری در مردان می گردد

داشتن استرس بیش از اندازه

در صورتی که مردان برای مدت طولانی استرس داشته باشند این مسئله موجب خواهد شد که تعادل هورمونی این افراد به هم خورد و در پی آن تولید اسپرم در بدن این افراد کاهش پیدا کند.

داشتن اضافه وزن بیش از اندازه آقایان

آقایانی که دچار اضافه وزن می باشند و یا در معرض چاقی قرار دارند ،احتمال بیشتری وجود دارد که در مقایسه با دیگر آقایان دچار مشکلات ناباروری شوند.

مصرف الکل به وسیله ی آقایان

چناچه شما هم جزء آن دسته از خانم ها ی باشید که احساس می کنید که همسر شما به مقدار زیادی الکل می خورد ،باید حتما از او درخواست کنید که این کار خود را ترک کند ،اینگونه افراد باید توجه داشته باشند که مصرف الکل سبب کاهش تولید اسپرم در بدن ردان و همین طور ایجاد بیماری های کبدی در آن ها کرده و در پی آن نیز سبب ناباروری مردان الکلی می گردد.

استفاده از مواد مخدر به وسیله ی آقایان

در صورتی که مردان از مواد مخدر مانند کوکائین و یا ماری جوانا استفاده کنند ،این مواد می توانند از طریق کوچک کردن بیضه ها سبب کاهش تولید اسپرم در بدن آقایان شده و در پی آن ان ها را با مشکلات ناباروری مواجه سازند.در ضمن باید این نکته را هم به خاطر داشت که استفاده از داروهایی که باعث رشد و تحریک عضلات آقایان می گردند ،می تواند تولید طبیعی اسپرم در این آقایان را نیز دچار مشکل سازد.

مصرف توتون و تنباکو به وسیله ی آقایان

بر اساس تحقیقات صورت گرفته ،اغلب آقایان سیگاری در مقایسه با دیگر مردان بیشتر دچار مشکلات ناباروری می گردند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


علائم ناباروری در مردان
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 13:54 | بازدید : 79 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

علائم ناباروری در مردان

علائم ناباروری در مردان , راه های تشخیص ناباروری مردان , ناباروری مردان دارای چه نشانه هایی می باشد؟ تعدادی از علائم ناباروری مردان که به وسیله علم پزشکی تایید شده است در زیر جمع آوری شده است :

  1. کاهش یافتن میل جنسی آقایان
  2. عفونت های تنفسی که زیاد عود می کند.
  3. مشاهده مشکل در عملکرد جنسی عادی آقایان
  4. کاهش پیدا کردن میزان انزال (کم شدن حجم مایع منی )
  5. کاهش پیدا کردن تولید اسپرم با میزان پایین تر از حد معمول در بدن آقایان (اغلب در بدن آقایانی که دچار ناباروری می باشند کمتر از ۱۵ میلیون اسپرم در هر میلی لیتر مایع منی وجود دارد و یا شمار اسپرم این گونه آقایان کمتر از ۳۹ میلیون در هر انزال می باشد.)
  6. دچار شدن مردان به مشکلات کروموزومی یا ناهنجاری هورمونی در بدن خود .
  7. کاهش پیدا کردن موهای آقایان به ویژه موهای صورت آقایان
  8. رشد پیدا کردن غیر طبیعی پستان یا (ژنیکوماستی ) در آقایان
  9. دچار شدن مردان به مشکلات بویایی

علائم ناباروری در مردان

مراجعه به پزشک متخصص : درمان ناباروری مردان

نحوه تشخیص مشکل ناباروری در آقایان

خوشبختانه امروزه علم پزشکی قادر می باشد که با انجام برخی اقدامات و آزمایش های دلایل ناباروری اقایان را تشخیص دهد که از جمله این آزمایش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تجریه و تحلیل مایع منی آقایانی که دچار ناباروری می باشند

جهت تشخیص دلیل ناباروری آقایان ،تست آنالیز مایع منی با هدف مشخص نمودن کیفیت و کمیت اسپرم های موجود در داخل آن انجام می شود.

گرفتن آزمایش خون از مردان نابارور

هم چنان که در بالا نیز اشاره کردیم از جمله دلایل ناباروری آقایان به هم خوردن تعادل هورمونی در بدن آین افراد می باشد .لذا یک پزشک متخصص ناباروری برای ارزیابی عدم تعادل هورونی بیمار خود ،بطبع آزمایش خون را از او به عمل می آورد.

انجام تصویر برداری از بدن آقایان نابارور

مردان نابارور عزیز باید توجه داشته باشند که برخی مواقع ،دلیل مشکل ناباروری در آقایان تشریحی می باش ،لذا تصویربرداری و انجام آزمایش هم زمان قادر می باشد که دلیل ناباروری را با اطینان بیشتری تعیین نماید.

انجام آزمایش ادرار پس از انزال در آقایان نابارور

اغلب پزشکان این آزمایش را با هدف بررسی اسپرم در نمونه ادرار آقایان به کار می برند .چناچه در ادرار بیمار اسپرم وجود داشته باشد ،این آزمایش مشخص خواهد کرد که اسپرم بیمار به عقب مثانه (به جای آلت تناسلی در طول انزال ) منتقل می شود .به این پدیده در علم پزشکی «رتروگراد انزال » گفته می شود.

انجام سونوگرافی از بیضه های آقایان نابارور

در این تست پزشک متخصص رادیولوژی ،یک موج صوتی با فرکانس بالا را برای تصویربرداری را به کار می برد.باید اشاره کنیم که این روش در تشخیص واریکوسل در بیضه های آقایان دارای عملکرد بسیار خوبی می باشد.

انجام دادن سونوگرافی داخلی از بدن آقایان نابارور

این نوع از تصویربرداری که سونوگرافی پروستات نیز گفته می شود ،مدتی زمان نیاز دارد تا بتواند تصاویری را از غده پروستات مرد و بافت مناطق اطراف آن ارائه نماید.در سونوگرافی پروستات پروب از راه روده راست فرد جهت آزمایش ناباروری وارد بدن او می گردد.

بیوپسی بیضه ها در مردان نابارور

پزشکان در این تست آسیب شناسی ،با کمک یک سوزن نمونه ای از بیضه های آقایان را بر می دارند و آن را برای مشخص نمودن میزان تولید طبیعی اسپرم به کار می برند .در صورتی که این تست دارای نتایج طبیعی باشد ،در این شرایط دلیل ناباروری بیمار می تواند انسداد لوله های انتقال دهنده اسپرم به شمار آید.

انجام تست ژنتیکی در آقایان نابارور

در صورتی که از آقایان تست ژنتیکی به عمل بیاید این تست می تواند وجود ناهنجاری هایی را که در زیر ذکر شده است را نشان دهد:

  • وجود داشتن نقص کروموزومی در آقایان
  • دچار بودن بیمار به بیماری ژنتیکی
  • قطعه قطعه شدن DAN

با چه روش هایی ناباروری مردان درمان می شود؟

علائم ناباروری مردان

پزشکان متخصص ناباروری با استفاده از روش های گوناگونی ناباروری مردان را درمان می کنند که از جمله این روش ها عبارت می باشند از :

جراحی

چناچه پزشک متخصص ناباروری تشخیص دهد که در بدن مرد نابارور بیماری واریکوسل یا مسدود شدن مجرا دفران وجود دارد ،پزشک سعی خواهد کرد که با انجام جراحی بر روی این بیماری مشکل او را برطرف نماید.در علم پزشکی به این تکنیک ها (تکنیک های بازیابی اسپرم ) گفته می شود.

درمان مسائل مربوط به رابطه جنسی در بدن آقایان نابارور

اغلب پزشک متخصص ناباروری هم از تجویز دارو و هم با انجام جلسات مشاوره ای سعی می کند که بیماری نعوظ و انزال زودرس بیمار را درمان نماید.

درمان هورمونی آقایان نابارور

گاهی اوقات امکان دارد که پزشک متخصص ناباروری برای بیمار نابارور خود داروهای هورمونی را تجویز نماید ،چون مصرف برخی داروهای هورمونی می تواند دارای تاثیرات زیادی روی درمان عدم تعادل هورمونی مردان باشد.

به کارگیری روش های کمک باروری (ART) در آقایان نابارور

پزشکان در این روش درمانی ،اسپرم را از انزال طبیعی خود بیمار استخراج کرده و برخی مواقع هم چنانچه اسپرمی در مایع منی فرد وجود نداشته باشد ،از یک اهدا کننده استفاده می نمایند .سپس در مرحله ی بعدی امکان دارد که اسپرم جدا شده یا به صورت مستقیم وارد رحم خانم شده و یا در برخی موارد هم امکان دارد در محیط ازمایشگاه لقاح خارج از رحمی و یا لقاح مصنوعی و تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم به درون تخمک انجام گردد و سپس بعد از گذراندن مراحل خاصی ،به داخل رحم خانم انتقال یابد.

درمان نمودن عفونت هایی که در بدن مردان نابارور وجود دارد

چناچه پزشک متخصص ناباروری پس از معاینه بیمار تشخص دهد که وجود عفونت در دستگاه تناسلی فرد موجب مشکل ناباروری او می باشد ،برای بیمار آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد در حقیقت مصرف آنتی بیوتیک ها می تواند هر گونه عفونتی که در دستگاه تناسلی آقایان وجود دارد را درمان نماید.

برچسب ها: , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تاثیر عفونت های قارچی در قدرت باروری خانم ها
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 13:51 | بازدید : 71 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

تاثیر عفونت های قارچی در قدرت باروری خانم ها

تاثیر عفونت های قارچی در قدرت باروری خانم ها , عفونت های قارچی چه تاثیراتی می تواند بر قدرت باروری خانم ها داشته باشند؟ : خانم های جوان عزیزی که علاقه مند می باشند که مادر شدن را تجربه کنند و از فرزندی سالم برخوردار شوند ،باید توجه داشته باشند که در صورتی که برخی از عفونت ها در بدن این خانم ها وجود داشته باشد امکان دارد که آن ها را برای بچه دار شدن دچار مشکل کند.در حال حاضر عفونت های قارچی یک مسئله ی بسیار مهمی می باشد که سلامتی بسیاری از خانم های جوان را به خطر انداخته و مشکلات زیادی را برای این افراد فراهم کرده است.در صورتی که علاقه ند می باشید که بدانید عفونت های قارچی چگونه می توانند بر قدرت باروری زنان تاثیرگذار باشند ما را در ادامه این نوشته همراهی کنید تا همه اطلاعات مربوط به عفونت های قارچی و تاثیر آن ها را بر قدرت باروری خانم ها را برای شما شرح دهیم.
تاثیر عفونت های قارچی در قدرت باروری خانم ها

تاثیر عفونت های قارچی در قدرت باروری خانم ها

عفونت های قارچی !

در مرحله اول باید به این نکته اشاره کنیم که نام دیگر عفونت های قارچی کاندیدا و یا برفک می باشد که دارای تاثیرات زیادی بر روی سلامت انسان ها به خصوص خانم ها می باشد.عفونت های قارچی به نام با کاندیدا آلبیکنس ،یک نوع قارچ می باشد که اغلب در نواحی از بدن که شامل چین های پوستی می باشد ،مانند زبان و مهبل (واژن) خانم ها دیده می شود .در واقع این قارچ قادر است که بیشتر نقاط بدن افراد چاق و انسان هایی را دچار اضافه وزن می باشند را تحت تاثیر قرار داده و دچار مشکل کند.

مراجعه به پزشک متخصص خوب : متخصص زنان تهران

تشکیل عفونت های قارچی در بدن خانم های جوان دارای چه علائمی می باشد؟

باید بگوییم که تقریبا ً نیمی از خانم هایی که دچار عفونت های قارچی می باشند با تشکیل فلور نرمال در بدن خود روبه رو می گردند .در صورتی که این نشانه به وقع تشخیص داده نشود،قادر می باشد که بر روی قدرت باروری این افراد تاثیر بگذارد.به غیر از علامت ذکر شده ،تعدادی نشانه های دیگری هم در بدن خانم هایی که دچار عفونت های قارچی می باشند ،مشاهده می شود که این علامت ها می توانند بیمار و پزشک را از وجود این بیماری آگاه کنند.تعدادی از این نشانه ها در زیر ذکر شده است:

  • حس کردن سوزش در زمان دفع ادرار
  • ترشح مایع غلیظ و سفید رنگ از واژن خانم ها
  • متساعد شدن بویی مانند بوی تخمیر از دستگاه تناسلی خانم ها
  • داشتن خارش شدید یا خفیف اطراف ناحیه واژن خانم ها
  • احساس سوزش پس از نزدیکی در بدن خانم ها
  • تورم ،سوزش ،قرمزی و شکاف در ناحیه فرج خانم ها

تاثیر عفونت های قارچی بر قدرت باروری خانم ها

در اینجا باید بگوییم که در صورتی که خانمی دچار عفونت های قارچی باشد ،این مسئله مقداری نگران کننده است مخصوصا ً زمانی که این خانم جوان قصد بارداری و بچه دار شدن داشته باشد.متاسفانه در علم پزشکی شواهد زیادی وجود دارد که ثابت می کند که اگر خانمی دچار عفونت های قارچی باشد ،این مسئله می تواند او را برای مادر شدن دچار مشکلات زیادی بکند و شاید مادر شدن را برای او تبدیل به یک رویا نماید.در صورتی که خانم های جوان دچار عفونت های قارچی می باشند ،باید توجه داشته باشند که این بیماری می تواند تاثیرات مستقیمی بر روی قدرت باروری آن ها داشته باشد.اما عفونت های قارچی نمی تواند بر روی رابطه جنسی فرد تاثیرگذار باشد تنها فرد را در هنگام برقراری رابطه جنسی با حس ناراحت کننده ای مواجه خواهد کرد.

در حقیقت چون در زمان داشتن رابطه جنسی فرد دچار خارش و سوزش می باشد ،بنابراین آرامش فرد به هم خورده و تمرکز لازم را برای لذت بردن از رابطه جنسی نخواهد داشت.و در ضمن خانم های جوانی که قصد باردار شدن دارند باید توجه داشته باشند که در صورتی که در بدن خانم ها عفونت های قارچی وجود داشته باشد این مسئله می تواند بر روی تعادل PH آن ها تاثیرگذار بوده و در پی این مسئله نیز رسیدن اسپرم به رحم دچار مشکل شود و در نهایت احتمال بارداری را تا میزان زیادی کاهش دهد.

بیشتر بخوانید : دلایل پزشکی ناباروری زنان

با چه روش هایی می توان عفونت های قارچی در خانم ها را درمان نمود؟

در صورتی که خانم های جوان که قصد باردار شدن دارند با خواندن این مقاله مقداری دچار ترس و نگرانی شده باشند ،در این اینجا باید بگوییم که زیاد جای نگرانی وجود ندارد زیرا می توان این بیماری را به راحتی با مصرف کرم های دارویی درمان نمود.ولی در صورتی که یک فرد حتی با مصرف کرم ضد قارچ هم باردار نگردد ،باید حتما به یک دکتر متخصص زنان و زایمان مراجعه نماید .پزشک در این شرایط امکان دارد یکی از داروهای خوراکی زیر را برای این خانم تجویز نماید که این داروها عبارت اند از فلوکونازول و ایتراکونازول.استفاده از این داروها موجب کنترل رشد قارچ ها در بدن بیماری شده و می تواند با عفونت های موجود در دستگاه تناسلی زنان درطول یک هفته مقابله نماید.

با چه روشی خانم های جوان می توانند از بروز عفونت های قارچی پیشگیری نمایند؟

خانم های جوان با روش های ساده ی زیادی می توانند از بروز عفونت های قارچی در نقاط مختلف بدن خود جلوگیری کنند که این روش ها در زیر ذکر شده است :

  1. خانم های جوانی که در حال برنامه ریزی برای باردار شدن می باشند باید سعی کنند که هرگز از لباس های زیر پلاستیکی استفاده ننمایند،چون این لباس ها سبب می شوند که رطوبت در لباس بماند .لذا باید همواره تلاش کنند که از لباس های زیر با جنس پنبه و نخ استفاده کنند تا هوا بتواند آسانتر از آن ها عبور کند.
  2. خانم ها باید لباس زیر و زیر پوش های تنگ نپوشند،چون چسبیدن کامل این لباس ها به بدن موجب می شود که محیط برای رشد انواع قارچ ها مساعد گردد.
  3. خانم ها باید توجه داشته باشند که هنگام استحمام کردن از مصرف ژل و صابون های معطر خود داری کنند ،به ویژه در صورتی که اگر زیاد دچار عفونت های قارچی می شوند ، باید این نکته را به خاطر داشته باشند که مصرف این مواد موجب می شود که سطح PH واژن تغییر پیدا کرده و احتمال ابتلای فرد را به عفونت های قارچی تا میزان زیادی بالا می برد.
  4. باید دقت شود که در صورتی که همسر فرد دچار عفونت های قارچی می باشد ،فرد نباید با او رابطه جنسی برقرار کند ،چون بیشترقارچ ها از راه تماس با فرد دیگری منتقل می شوند لذا باید بگوییم که در چنین شرایطی باید فرد خواسته های نفسانی خود را مهار نماید.
  5. خانم های جوانی که در معرض ابتلا به عفونت های قارچی هستند باید توجه داشته باشند که حتما تحت نظر پزشک متخصص زنان و زایمان از آنتی بیوتیک ها استفاده نمایند.
  6. افرادی که دچار عفونت های قارچی می باشند ،برای اینکه سریعتر بهبود پیدا کنند باید سعی کنند که از یک رژیم غذایی سالم استفاده کرده و مصرف مواد قندی را کاهش دهند.
  7. خانم هایی که دچار عفونت های قارچی می باشند باید از قرص های ضد بارداری استفاده ننمایند.
  8. خانم های جوان عزیز که دارای تجربه زیادی نمی باشند باید توجه داشته باشند که مصرف بیشتر ماست پروبیوتیک و برخی از مواد غذایی می تواند در درمان عفونت های قارچی موثر بوده و مدت زمان مورد نیاز برای درمان این بیماری را کاهش دهند.
  9. افرادی که دچار بیماری عفونت های قارچی می باشند با توجه داشته باشند که تازمانی که بهبود پیدا کنند نباید به استخر های عمومی مراجعه کنند.
  10. به غیر از مواردی که ذکر شد افرادی که دچار عفونت های قارچی می باشند باید از برقراری رابطه جنسی دهانی نیز خود داری کنند.

خانم هایی که دچار بیماری عفونت های قارچی می باشند نخست باید به یک دکتر متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند و سعی کنند تا نظر او را در مورد استفاده از مکمل های سیر جویا شوند زیرا سیر می تواند سیستم ایمنی بدن خانم های جوان را تقویت نموده و بدن آنها را در مقابل ابتلا به بیماری های عفونت های قارچی محافظت نماید.و به این ترتیب از باروری زنان نیز حمایت نماید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مؤثرترین راه برای درمان زگیل تناسلی در زنان چیست ؟
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 13:48 | بازدید : 88 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

مؤثرترین راه برای درمان زگیل تناسلی در زنان چیست ؟

مؤثرترین راه برای درمان زگیل تناسلی در زنان چیست ؟ : زگیل تناسلی در خانم ها باید زود درمان شوند خصوصا خانم هایی که قصد ازدواج یا باردار هستند ، زیرا بیش از اندازه ماندن این ویروس در بدن ممکن است که سرطلان دهانه رحم را به دنبال داشته باشد . در اینجا ما کمی درباره این زگیل با شما صحبت خواهیم کرد که امیدواریم مفید واقع شود .

خانم هایی که باردار هستند بروز و تشگیل زگیل تناسلی بیشتر میشود و علت آن نیز تغییرات هورمنی در زنان باردار می باشد ، با این حال خطری برای جنین و مادر ندارد . در همچین صورت هایی بهتر است زایمان به شکل سزارین انجام شود و درمان زگیل نیز بهتر است با استفاده از لیزر باشد .

درمان زگیل تناسلی در زنان

درمان زگیل تناسلی در زنان

علائم ابتلا به زگیل تناسلی در زنان چیست ؟

علائم زگیل در زنان به صورت ضایعات و برآمدگی های قهواه ای ( متمایل به سیاه ) رنگی می باشند که در ناحیه تناسلی آنها ایجاد می شود . اما در برخی مواقع افرادی این علائم را ندارند و فکر می کنند که به این بیماری دچار هستند در این صورت آزمایش زگیل تناسلی وجود آن را مشخص می کند .

زگیل تناسلی در زنان چگونه تشخیص داده می شود ؟

زگیل ها یک گونه ضایعاتی می باشند به صورت خال گوشتی و در اندازه های بسیار متفاوت هستند . این ضایعات در نواحی مختلف بدن مانند کشاله ران ، اطراف مقعد و گاهی ممکن است در دهان و زیر زبان نیز به وجود بیایند . تشخیص دادن این زگیل ها توسط دکتر ارولوژی و یا متخصص ارولوژی انجام می شود و راه های درمانی را نیز به بیمار پیشنهاد می کند .

خطرات زگیل تناسلی برای مردان چیست ؟

زگیل هایی که به وجود می آیند در ادامه زندگی مشکلی ایجاد نمی کنند و در برخی مواقع هم دیده شده که خود به خود بر طرف نیز می شوند ولی اگر این زگیل ها برطرف نشد و از طرفی نیز به تعدا آنها یا سایز آنها افزوده شد باید به پزشک ارولوژی مراجعه کرده و مورد معاینه قرار بگیرید . ممکن است زگیل های بزرگ و وسیعی در اطراف سوراخ ادراری به وجود بیایند که در این مواقع نیز ممکن است این بیماری مجرای ادراری و مثانه را نیز درگیر این حالت کند که باید سریعا به متخصص مراجعه کرده و عمل سیستو یورتروسکوپی ( دیدن مجرای ادراری و مثانه با دستگاه های موجود ) روز بیمار انجام شود و بعد از تشخیص کامل اقدام درمان های مناسب در مورد این بیماری صورت گیرد .

خطرات زگیل تناسلی برای زنان چیست ؟

همانطور که گفتیم زگیل تناسلی برای زندگی مشکلی ایجادنمی کند و در خانم ها این زگیل در نوع پیشرفته و خطرناک ممکن است سرطان دهانه رحم را برای خانم ها بدنبال داشته باشد.در مورد زگیل تناسلی باید بگوییم که هیچ درد و خارشی را ندارد .

آیا تنها راه انتقال زگیل تناسلی ارتباط جنسی است ؟

همانطور که می دانید این یک بیماری مقاربتی می باشد و مهمترین راه انتقال آن از طریق رابطه جنسی می باشد ولی گاهی نیز از طریق تماس پوستی و تیغ آلوده به این ویروس و اپیلاسیون غیر بهداشتی انتقال داده می شود که درصد بسیار کمی را نسبت به رابطه جنسی دارد .

آیا کاندوم مانع از انتقال زگیل تناسلی می شود ؟

این ویروس تمایل بسیار زیادی برای انتقال دارد به همین دلیل چون کاندوم قسمتی که روی آن قرار دارد را محافظت می کند و بقیه قسمت ها در بیرون قرار دارند نمی تواند از انتقال آن جلوگیری کند .

آیا استفاده از حوله ، صابون و شامپو باعث انتقال زگیل می شود ؟

در این مورد باید بگوییم که فرد مبتلا بهتر است از لوازم شخصی خود استفاده کند ، اما این ها ویروس زگیل را انتقال نمی دهند .

آیا زگیل تناسلی از طریق اپیلاسیون امکانپذیر است ؟

پد هایی که در آرایشگاه برای اپیلاسیون استفاده می کنند یکبار مصرف هستند ولی در برخی از آرایشگاه ها در ظرف مشترک موم را مورد استفاده قرار می دهند که در این حالت اگر یکی از مشتری ها مبتلا به این بیماری باشد انتقال این زگیل امکان پذیر می باشد .

• ممکن است برای افرادی این سوال نیز پیش بیاید که آیا زگیل تناسلی لز طریق استخر هم انتقال می یابد ؟ در جواب این سوال می گوییم که شنا و استخر نمی تواند این ویروس را انتقال دهد .

آیا واکسن گارداسیل می تواند مانع ابتلا به زگیل تناسلی شود ؟

این واکسن برای افرادی مفید می باشد که هنوز به این بیماری مبتلا نشده اند یعنی نقش پیشگیری کننده دارد ، در حالتی که فرد به زگیل تناسلی مبتلا شده باشد این واکسن تاثیری نخواهد داشت .

بهترین زمان استفاده از واکسن زگیل تناسلی چه زمانی است ؟

می توان گفت بهترین سن و زمان برای استفاده از این واکسن زیر ۲۶ سالگی می باشد و قبل از مبتلا شدن است . این واکسن (گارداسیل) در سه نوبت تزریق خواهد شد و واکسنی عضلانی می باشد .

جدیدترین واکسن زگیل تناسلی در بازار کدام است؟

زگیل تناسلی انواع مختلفی دارد که بیش از نوع می باشند که بدبختانه واکسن موجود می تواند چهار نوع ۶، ۱۱، ۱۶ و ۱۸ را پیشگیری می کند . اما اخیرا در آلمان واکسنی ساخته اند که می تواند از ۹ نوع ۶،۱۱،۱۶،۱۸،۳۱،۳۳،۴۵،۵۲،۵۸ جلوگیری کند .

میزان شیوع زگیل تناسلی در مردان بیشتر است یا زنان ؟

این میزان در زنان و مردان هیچ فرقی با یکدیگر ندارد و هم اندازه هستند ، تنها فرقی که باهم دارند این است که اعلائم در زنام کمتر از مردان می باشد . زگیل های تناسلی در مردان معمولا در سر آلت تناسلی ، تنه آلت تناسلی ، روی کیسه بیضه و اطراف و داخل مقعد نیز امکان وجود دارد.

آیا خانم آلوده به زگیل تناسلی می تواند باردار شود ؟

در برخی از ویروس ها خانم ها نمی توانند باردار شوند مانند ویروس HIV که می تواند جنین را از طریق خون آلوده کند. ولی ویروس HPV هیچ خطری برای باردار شدن ندارد و فقط بهتر است زایمان به صورت سزارین باشد .

آیا زگیل تناسلی در دوران بارداری خطرناک است ؟

همانطور که گفتیم زگیل تناسلی خطری در بارداری ایجاد نمی کند ولی اگر زگیل ها درشت بوده و در مجرای زایمان وجود داشته باشند مانع زایمان ظبیعی می شوند که در این حالت از طریق سزارین زایمان را انجام می دهند .

زگیل مقعدی چیست ؟

زگیل مقعدی معمولا در اثر رابطه مقعدی به وجود می آید که بهترین روش برای درمان آن لیزر CO2 است. افرادی که دچار زگیل مقعدی هستند باید انتهای کانال مقعدی و راست روده نیز مورد معاینه قرار گیرند.

درمان زگیل مقعدی چگونه است ؟

در حالت کلی زگیل درمان های بسیار متفاوتی دارد که در رابطه با روش درمان زگیل مقعدی می توان گفت که لیزر ، کوتریزاسیون ، ژل الدارا، پدوفیلین و فریز می باشد البته اینها برای زگیل های بیرونی مقعد می باشد در صورتی که زگیل در داخل مقعد وجود داشته باشد باید جراحی شود .

آزمایش زگیل تناسلی چیست ؟

آزمایش این نوع بیماری کمی پر هزینه میباشد. ولی بحث ما بیشتر در مورد این است که ایا آزمایشگاهی وجود دارد که از ۱۰۰ نوع زگیل تناسلی آنها را تشخیص بدهد یا نه ، معمولا در بهترین آزمایشگاه ها حدود ۴۰ نوع آن تشخیص داده می شود که البته این را هم باید بگوییم که وجود ویروس را نشان می دهد . بهترین روش در حال حاضر برای آزمایش زگیل تناسلی روش PCR می باشد .

هزینه این آزمایش در آزمایشگاه های مختلف متفاوت می باشد که نسبت به خدماتی که ارائه می دهند و به نوع بررسی آنها بستگی دارد ، که معمولا نرخ استاندارد آن ۳ میلیون ریال می باشد.

آیا جوش تناسلی همان زگیل است ؟

جوش تناسلی یا به عبارتی دیگر آکنه ژنیتال از جوش های زیر پوستی می باشد که از راه مقاربت انتقال داده نمی شود و در ناحیه تناسلی ایجاد می شود ، این جوش به علت التهاب یا عفونت فولیکول های موی ناحیه آلت ایجاد می شود . پس به این نتیجه می رسیم که جوش تناسلی همان زگیل نمی باشد.

ژنیتال وارت چیست ؟

به زگیل تناسلی زنان ژنیتال وارت نیز می گویند. بدبختانه مبتلا شدن به این ویروس در مراحل اول هیچ علائمی نشان نمی دهد ، گاهی این زگیل ها درون مهبل و گردن رحم ایجاد می شود که خطرناک می باشد. در ویروس ژنیتال وارت نوع های ۱۶ و ۱۸ شایع ترین آنها می باشند که در به وجود آمدن سرطان سرویکس می توانند تاثیر بگذارند.

آیا دود ناشی از لیزر باعث پخش شدن ویروس زگیل تناسلی می شود ؟

در جواب این سوال باید بگوییم که در هنگام استفاده از لیزر از دستگاه وکیوم (مکنده ) نیز استفاده می شود که مانع پخش شدن ویروس به سایر نقاط بدن می شود.

درمان زگیل تناسلی در زنان با ورگان چگونه است ؟

ورگان یک کرم ۱۵ درصد می باشد که از برگ چای سبز به دستمان می آید به گونه ای می توان گفت داروی گیاهی است . از این کرم باید روزانه سه بار استفاده دشود .

آیا درد و خارش بعد از فریز زگیل تناسلی طبیعی است ؟

درد و خارشی که بعد از فریز کردن زگیل تناسلی احساس می شود طبیعی می باشد و تا مدت ۳ هفته امکان دارد طول بکشد ولی در این مدت نیز کم کم بهبودی خواهد یافت.

مراقبت های بعد از فریز زگیل تناسلی یا مراقبت های پس از کرایو چیست ؟

بعد از درمان به روش کرایو یا سرمادرمانی بعد از ناحیه ای که درمان شده بعد از چند ساعت تاول خواهد زد ، هر وقت تاول ها خشک و پوسته پوسته شدند از وازلین استفاده کرده و به هیچ عنوان آنهارا نکنید . اگر در این حالت افزایش درد یا عفونتی دیدید سریعا به پزشک ارولوژی یا متخصص ارولوژی مراجعه کنید.

بعضی از افراد سوالی دارند که آیا بعد از درمان زگیل تناسلی این احتمال وجود دارد که دوباره عود کرده و فعالیت کند ؟

در جواب می گوییم که اگر ویروس در سلول ها زنده باشد می تواند دوباره عو.د کند ولی اگر درمان به نحو احسن صورت گیرد و ویروس را کاملا از بین ببرد راه برگشتی وجود نخواهد داشت .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تشخیص و روش های درمان زگیل تناسلی در زنان
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 13:45 | بازدید : 75 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

تشخیص و روش های درمان زگیل تناسلی در زنان

تشخیص و روش های درمان زگیل تناسلی در زنان , تشخیص زگیل تناسلی در زنان چگونه است ؟ : در بسیاری از مواردی که پیش آمده است زگیل تناسلی در زنان علامتی نداشته است ولی در حالت هایی نیز علائمی را نشان می دهد که به صورت خال گوشتی روی آلت زن به وجود می آیند که اغلب خوش خیم بوده و رنگی صورتی مایل به قهوه ای و یا همرنگ پوست هستند . در این نوع ژنیتال وارت که از خود علامتی دارد یا علائمی نشان میدهد در گذر زمان به تعدا این زگیل ها اضافه شده و اندازه آهنها نیز بزرگتر خواهد شد.

روش های درمان زگیل تناسلی زنان

زگیل های تناسلی زنان معمولا در کشاله ران ، اطراف مقعد و یا روی آلت تناسلی به وجود می آیند ولی احتمال دارد که در قسمت هایی ایجاد شود که قابل دیدن نباشند مانند داخل واژن یا روی دهانه رحم. در حالتی که زگیل تناسلی بدون علامت باشد در هنگام یا بدنبال رابطه جنسی خونریزی و یا لکه بینی صورت می گیرد که در این حالت باید به زگیل تناسلی زنان بر روی دهانه رحم مشکوک شوید.

پزشک ارولوژی با معاینه بالینی و بررسی آلت تناسلی و اطراف مقعد وجود زگیل تناسلی زنان را تشخیص می دهد.

روش درمان زگیل تناسلی زنان چیست ؟

درمان این نوع بیماری به عواملی چون محل چیدایش زگیل ، اندازه ضایعات و … بستگی دارد که به تشخیص پزشک صورت می گیرد . با هماهنگ بودن پزشک و البته با دستور پزشک استفاده از دارو های موضعی مانند پودوفیلین یا روش های دیگر مثل لیزر، کرایوتراپی و غیره نیز برای درمان زگیل تناسلی در زنان وجود دارد.

بهترین روش درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد چیست ؟

اگر زگیل تناسلی که در دختر باکره وجود دارد کوچک باشد ممکن است خود به خود برطرف شده و از بین برود . اما در صورتی که از بین نرفت و شروع به رشد و زیاد شدن کرد برای جلوگیری از ابتلا شدن به سرطان به پزشک مراجعه کرده و درمان مناسبی برای آن دستور داده شود . در اینجا می توان گفت که بهترین روش برای درمان زگیل تناسلی دختر مجرد استفاده از لیزر می باشد.

سریع ترین روش درمان زگیل تناسلی زنان چیست ؟

استفاده از لیزر CO2 یکی از روش های سریع برای درمان زگیل تناسلی می باشد که درصد عود دوباره این زگیل ها نیز در زنان کاهش می یابد.

انواع روش های درمان زگیل تناسلی زنان :

محلول موضعی پودوفیلین :

یکی از درمان های زگیل تناسلی استفاده از محلول پودوفیلین می باشد که بر روی ضایعات ایجاد شده می مالند ، اما به علت تحریکات شیمیایی این محلول در محل مالش استفاده طولانی مدت از آن توصیه نمی شود .

کرایوتراپی (منجمد کردن ) :

روش کرایوتراپی اخیرا روشی بسیار موثر و با اثر درمانی زیاد یکی از بهترین راه های درمان زگیل تناسلی مردان و زنان میباشد . در این روش ما با استفاده از پروب کرایو و با بهره گیری از روشهای سرما درمانی و منجمد کردن توسط گاز نیتروژن این زگیل های تناسلی را حل می کنیم. در شروع این درمان امکان دارد تاول های خفیف به وجود بیاید و احساس درد خیلی ضعیفی داشته باشید.

لیزر :

در روش درمانی لیزر ، پرتوهای فروسرخ مستقیم و به صورت کاملا متمرکز به طرف ضایعات پوستی نشانه گیری می شوند . که یکی از راه های بسیار موثر و با درصد عود دوباره کمتر می باشد.

جراحی زگیل تناسلی :

در بعضی از موارد که اندازه ضایعات پوستی بزرگ می باشند و یا زگیل ها در مقابل درمان های دیگر مقاومت نشان می دهند باید از روش جراحی استفاده کرد مانند الکتروسرجری یا رادیوسرجری

هزینه لیزر زگیل تناسلی چقدر می باشد ؟

در اینجا نرخ و هزینه کار بستگی به شرایط و نوع خدمات پزشک در مطب می باشد که به طور استاندارد می توان گفت برای ۲۰ عدد زگیل باید حدود ۷۰۰ هزار تومان را تقبل کنیم.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعویض مفصل زانو
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 13:35 | بازدید : 106 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل زانو ,عمل جراحی توتال نی , هزینه تعویض مفصل زانو , جدیدترین روش تعویض مفصل زانو , معرفی بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو در تهران : بعضی اوقات برای افراد پیش می آید که بر اثر حادثه یا آرتروز زانویشان آسیب می بیند که انجام دادن فعالیت های روزانه را برایش مشکل می کند مثل بالا رفتن از پله ها و یا پیاده روی معمولی را نیز به مشکل می اندازد ، حتی ممکن است در زمان نشسته و دراز کش نیز احساس درد کند در این حالت به پزشک ارتوپد مراجعه می کنید که در قدم اول درمان های غیر جراحی را برای شما پیشنهاد می کند مانند :

فیزیوتراپی ، دارو و تزریق . اما گاهی این مورد پیش می آید که بیمار با این اقدامات غیر جراحی بهبودی نمی یابد در این صورت است که به جراحی کامل زانو نیاز است . جراحی کردن زانو وتعویض کردن مفصل زانو آخرین گزینه درمان می باشد که روش بسیار صحیح برای درمان درد ، اصلاح فرمول پا و کمک کردن به فعالیت های بدن و زانو می باشد .

تعویض مفصل زانو

اولین جراحی تعویض مفصل زانو در سال ۱۹۶۸ انجام شد و بعد از آن عمل تا کنون با افزایش و پیشرفت لوازم و قطعه های جراحی در کورد این جراحی اثر بسیاری داشت . جراحی مفصل زانو یکی از بهترین و موفق ترین روش ها برای درمان درد بیش از حد زانو می باشد که باید توسط متخصص ارتوپدی انجام گیرد این عمل به تخصص و تجربه جراح بستگی بسیار زیادی دارد . اگر شما عزیزان که مشکل آسیب دیدگی زانو دارید و به و در حال بررسی گزینه های درمان می باشید و یا تصمیم قبلی دارید که جراحی تعویض مفصل را انجام دهید ، در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در این باره داشته باشید .

علت درد زانو

بیشترین علت درد زانو مربوط به آرتریت می باشد البته می دانیم که علت های دیگری نیز دارد مانند انواع مختلف آرتروز ولی در حالت کلی بیشترین درد زانو ها مربوط به سه قسمت می شوند که عبارتند از : آرتروز ، آرتریت روماتوئید و آرتریت پس از ضربه . که در زیر توضیح مختصری از هر کدارم را برای شما عزیزان خواهیم داد .

آرتروز  زانو :

آرتروز و سوزش یکی از علت های درد زانو می باشد که اغلب در سنین بالای ۵۰ سالگی اتفاق می افتد ولی در تعداد به ندرت در جوانان نیز دیده شده است . در این حالت غضروفی که روی استخوان زانو قرار دارد نرم شده و از بین می رود که در این صورت استخوان ها در برابر یکدیگر قرار گرفته و باعث درد زانوی شدید و سفتی می شوند .

آرتریت روماتوئید :

در این نوع بیماری غشالی سینوویال که در اطراف مفصل قرار دارد ملتهب و ضحیم می شود و که در این صورت به غضروف اسیب می رساند که از بین رفتن غضروف را بدنبال دارد و باعث درد شدید و سفتی می شود . آرتریت روماتوئید از اختلالاتی است که به معنی آرتریت التهابی می باشد که بسیار شایعتر از بقیه است .

آرتریت پس از ضربه :

اتفاق افتادن این مشکل قادر است آسیب جدی را برای زانو به همراه داشته باشد . شکسته شدن استخوان های اطراف زانو و یا آسیب دیدگی رباط زانو می تواند به غضروف مفصلی آسیب بزند که این لاتفاق در طول زمان اتفاق خواهد افتاد که باعث درد شدید زانو و بازداشتن از عملکردهای زانو می باشد .

آماده سازی برای جراحی

ارزیابی پزشکی : هر فردی که تصمیم به جراحی تعویض مفصل دارد به جراح و متخصص ارتوپد مراجعه کرده و دستورات لازم را باید اجرا کند . ممکن است جراح و متخصص ارتوپد از فرد مورد نظر چندین هفته قبل از عمل معاینات فیزیکی را برای او انجام دهد ، این معاینات بسیار ضروری و لازم می باشد باید از سالم بودن فرد اطمینان کامل داشته و شرایط جراحی را نیز برخوردار باشد . در بسیاری از مواقع دیده شده است که فرد دچار بیمار های دیگری می باشد مانند بیماری های قلبی که باید با پزشک یا متخصص قلب قبل از عمل معاینه و ارزیابی شود که آیا فرد می تواند این جراحی را انجام دهد یا نه در صورت اجازه ندادن متخصص قلب این عمل و تعویض مفصل برای وی انجام نخواهد شد .

آزمایشات لازم :

برای اینکه به جراح و متخصص ارتوپد در انجام دادن عمل کمکی بکنیم لازم است چند نمونه آزمایش از جمله آزمایشات خون ، ادرار ، نوار قلب و .. را انجام داده و به جراح ارائه دهیم .

دارو ها :

اگر فردی دارویی را مصرف می کند باید قبل از جراحی به متخصص ارتوپد خود آنهارا نشان داده و بررسی انجام شود .

برنامه ریزی اجتماعی :

اگر چه فردی که جراحی شده است می تواند بعد از عمل بر روی عصا و واکر راه بیافتید ولی برای چندین هفته به فردی که از او پرستاری کند لازم می باشد مانند انجام دادن کارهای پخت و پز ، خرید ، حمام کردم و غیره .

کاندیداهای مناسب برا انجام دادن این جراحی

در این مورد هیچ محدودیت سنی یا وزن مطلق وجود ندارد . توصیه هایی که متخصص ارتوپد در مورد جراحی برای شما ارائه می کند بر اساس درد و ناتوانایی بیمار می باشد در صورتی که بر اثر درمان های غیر جراحی این درد ها بهبودی نیافت و به آخرین گزینه یعنی جراحی و تعویض مفصل زانو رسیدیم توسط متخصص ارتوپد معاینه شده و دستور جراحی را صادر می کند که اصلا به سن فرد ارتباطی ندارد و فقط برای بهبودی درد زانو اقدامات را باید انجام داد . بیشترین متقاضیان تعویض مفصل در بین ۵۰ سالگی و ۸۰ سالگی می باشند که همه آنها به صورت جداگانه توسط متخصصین ارتوپد معاینه و آزمایش می شوند. تعویض مفصل در افراد با سن بالا و یا در تعداد اندک جوانان با موفقیت انجام می شود و مشکلی در جراحی نداریم .

نحوه جراحی توتال نی | total knee replacement

مدت زمان این جراحی معمولا یک تا دو ساعت طول می کشد که مراحل زیر را شامل می شود :

  • آماده کردن استخوان : در قدم اول برای انجام تعویض مفصل استخوان ها و غضروف آسیب دیده برداشته می شوند .
  • قرار دادن ایملنت های فلزی : بعد از قدم اول ایمپلنت های فلزی را در جای خود قرار می دهیم که در این قسمت جراح باید بسیار با تجربه باشد زیرا استخوان ها و غضروف برداشته شده با گونه فلزی تعویض می شود .
  • روکش کردن کشکک زانو : در این مرحله از کار قسمت زیرین کشکک زانو برداشته می شود و توسط یک ماده پلاستیکی پوشانده می شود .
  • قرار دادن فضا دهنده : آخرین مرحله در این جراحی قرار دادن فضا دهنده می باشد که بین قسمت های فلزی گذاشته می شود که نرم و لغزنده باشد .

اقدامات لازم بعد از جراحی تعویض مفصل زانو

مدیریت درد :

طبیعی است که بعد از جراحی شما احساس درد می کنید که در اینجا پزشکان و پرستاران برای کاهش دادن درد شما تلاش خود را می کنند تا بهبودی خودتان زودتر بدست بیاورید . اغلب داروهایی برای تکسین درد کوتاه مدت تجویز خواهند شد .

پیشگیری از لخته شدن خون :

متخصص و جراح ارتوپد شما ممکن است برای جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش تورم پا اقداماتی را انجام دهد . در اینجا حرکت دادن پا و مچ پا بلافاصله بعد از عمل توصیه می شود که برای جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش تورم بسیار موثر است .

فیزیوتراپی :

طبق تجارب بدست آماده بیشتر بیماران بعد از جراحی توتال نی به فیزیوتراپی نیاز دارند که در آن متخصص فیزیوتراپ تمرینات و نرمش های خاصی را برای تقویت کردن پا و حرکت زانوی شما انجام خواهد داد . به هیچ عنوان به توصیه های پزشک جراحتان بی توجه نباشید و راه رفتن ساده و انجام کارهای روزمره را با مشورت جراح انجام دهید .

مراقبت های لازم در منزل بعد از عمل تعویض مفصل زانو ( جراحی توتال نی )

در قدم بعدی بیشترین درصد موفقیت در این جراحی بستگی به انجام دادن دستورالعمل هایی اسست که جراح ارتوپد برای شما می گوید دارد که باید آنها را به طور دقیق و به موقع انجام دهید .

  • مراقبت از زخم :  چند هفته بعد از جراحی بخیه ها و پانسمان های گذاشته شده برداشته می شوند . جلوگیری از عفونت بعد از جراحی بسیار مهم می باشد ، از تماس آب با زخم جدا خود داری کنید و زخم را خشک نگه دارید .
  • رژیم غذایی : در اینجا یک رژیم غذایی متعادل با مکمل آهن کافی است تا به بهبود زخم و بازگرداندن قدرت عضلانی کمک کند .
  • فعالیت : ورزش کردن یکی از مراقبت های بسیار ضروری در خانه می باشد که باید بعد از گذشت مدتی با مشورت جراح انجام داده شود بعضی از حرکات در روز های اول بعد از جراحی با درد همراه می باشد .
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعویض مفصل لگن
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 13:32 | بازدید : 83 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

تعویض مفصل لگن

تعویض مفصل لگن , هزینه عمل تعویض مفصل لگن | عمل جراحی توتال هیپ , عوارض عمل تعویض مفصل , مراقبتهای بعد از جراحی تعویض مفصل :از جراحی های موفق در شکستگی می توان به جراحی تعویض مفصل لگن اشاره کرد که بیمار را از دردی که در ناحیه لگن دارد رهایی می بخشد در جراحی مفصل لگن مفصل آسیب دیده را از ران با یک مفصل مصنوعی تعویض می کنند .

تعویض مفصل لگن

در چه صورتی اقدام به تعویض مفصل لگن می کنیم ؟

در صورتی برای تعویض مفصل لگن اقدام می کنیم که درمان های غیر جراحی درد را کاهش و یا بهبود ندهد و علت های زیر عامل درد لگن می باشند :

  • مفصل لگن دچار ساییدگی شده باشد .
  • شکستگی لگن و استابولوم بد جوش خورده باشد .
  • سر استخوان های ران سیاه شده باشد
  • ایجاد روماتیسم مفصل ران در قسمت لگن
  • دررفتگی مفصل لگن به صورت مادرزادی باشد

دلایل انجام عمل جراحی توتال هیپ ( تعویض مفصل لگن )

  • هنگامی که فرد دچار آرتریت روماتوئید باشد ، این یک بیماری است که فرد احساس درد ، سفتی و تورم می کند .
  • نکروز استخوان که در آن استخوان ها میمیرند .
  • آسیب دیدگی لگن که در اتفاق های پیش بینی نشده مانند تصادف به وجود می آید
  • ایجاد تومور استخوانی

دلایل بالا مهمترین دلایلی می باشند که بیمار باید جراحی تعویض مفصل لگن را انتخاب کند .

اقدامات قبل از جراحی مفصل لگن

  1. جراح و متخصص ارتوپد قبل از انجام جراحی آزمایش هایی را از شما خواهد گرفت تا از سلامت شما اطمینان حاصل کند .
  2. اگر شما دچار بیماری خاصی می باشید باید قبل از عمل با پزشک جراح خود در میان بگذارید .
  3. یکی از آزمایش هایی که ضروری و لازم می باشد آزمایش خون می باشد .
  4. نوار قلب و یا وضعیت سلامت قلب
  5. آزمایش ادرار
  6. تصویر برداری رادیولوژی از شش ها
  7. استفاده از داروهایی که خون را رقیق می کنند یک هفته قبل از جراحی ممنوع می باشد زیرا که خون ریزی را بیشتر می کند .

عمل جراحی تعویض مفصل لگن

در این جراحی پزشک جراح به تعویض کردن کره فلزی با استخوان رانی که خراب شده است می پردازد و یا اتصال دادن سر کره فلزی با استخوان ران توسط وسیله ای به نام Stem را انجام می دهد . این دسته باعث می شود که استخوان ران و سر مصنوعی در جای خود سفت باشند و بعد از آن متخصص ارتوپد با تراش دادن به وسیله ابزار خاصی که در دست دارد سطح داخلی حفره استابولوم در ناحیه لگن که خراب شده است اقدام می کند و یک نیم کره در داخل حفره ایجاد می کند و سپس آن نیمکره اماده شده را در یک کاسه پلاستیکی از جنس پلی اتیلن می گذارد که در بعضی از مواقع از کاسه پلاستیکی استفاده نمی کنند و با یک چسب مخصوص آن را به داخل حفره استابولوم می چسبانند .

آناتومی مفصل لگن

آناتومی مفصل لگن

آناتومی مفصل لگن

در انتهای پایین تنه میان پا ها و ستون فقرات یک حلقه ی استخوانی وجود دارد که لگن نامیده می شود . استخوان های لگن عبارتند از :

  • ساکارم ( استخوان مثلثی بزرگ در پایه ستون فقرات )
  • کوکسیکس ( دمبل )
  • استخوان ران

علت شکستگی لگن

علت های شکستگی لگن بسیار زیاد است که شایعترین آنها موارد زیر می باشد :

  • تصادف با اتوموبیل یا موتور سیگلت
  • سقوط از ارتفاع مانند نردبان

این علت های شکستگی و جهت و قدرت وارد شدن نیرو می تواند به سلامتی حیاتی باشند و نیاز به درمان و جراحی دارند .

معاینه پزشک

دکتر به دقت تمام قسمت های باسن ، لگن و پاها را معاینه خواهد کرد ، پزشک همچنین برای اینکه شما را از نظر آسیب عصبی بررسی کند از شم می خواهد که مچ پا و انگشتان خود را حرکت دهید و یا اینکه می پرسد آیا سوزش در پایین پاها دارید یا نه . در کل باید بگوییم که پزشک تمام قسمت های بدن را معاینه خواهد کرد . بهتر است پاسخ های دقیقی به پزشک در هنگام سوال کردن بدهیم .

درمان شکستگی لگن

درمان شکستگی لگن به دو دسته تقسیم می شود : درمان غیر جراحی و درمان جراحی که ما در این مقاله درباره درمان جراحی شکستن لگن توضیح مختری می دهیم .

درمان جراحی شکستگی لگن : فرد آسیب دیده که دچار شکستگی های ناپایدار لگن شده اند امکان دارد به جراحی های مختلف لگن نیاز داشته باشند . که در این جراحی پین ها و پیچ های فلزی از طریق برش های کوچک به استخوان ها وارد می شود . ثابت کننده خارجی به عنوان یک قاب برای ثابت نگه داشتن استخوان های شکسته در موقعیت مناسب عمل می کند .

عوارض جانبی جراحی مفصل لگن

در هر نوع جراحی خطرات احتمالی وجود دارد و قبل از جراحی متخصص همه اینها را با شما در میان می گذارد و برای این عوارض اقدامات لازم را انجام می دهد .

عوارض احتمالی

  • ایجاد عفونت در زخم
  • آسیب به اعصاب یا عروق خونی
  • لخته شدن خون
  • آمبولی ریوی ، ایجاد لخته خونی در ریه ها
  • خارج شدن ایمپلنت
  • اختلاف طول پاها
  • ایجاد صدای مفصل

دوره نقاهت جراحی تعویض مفصل لگن ( عمل توتال هیپ )

طبیعی می باشد که بعد از عمل شما احساس درد می کنید زیرا که این فرایند طبیعی بهبودی می باشد و دکتر و پرستاران تمام تلاش خود را برای کاهش دادن درد انجام خواهند داد که شما بهبودی سریع را بعد از عمل بدست بیاورید . داروهایی برای تکسین و کاهش دادن در برای شما تچویز خواهند شد.

فیزیوتراپی بعد از عمل

تمرینات و نرمش هایی که متخصص فیزیوتراپ به شما میدهد باعث می شود که انعطاف قبلی را دوباره بدست بیارید و محدوده حرکات خود را در قسمت ران بیشترو بیشتر کنید . نرمش ها و حرکات دیگری نیز وجود دارند که استقامت و قدرت شمارا افزایش می دهند تا بتوانید به مرور زمان به کارهای روزمره خود بازگردید .

مراقبت های پس از جراحی مفصل لگن

  • بهتر است برای کنترل کردن وزن خود از عصا یا واکر استفاده کنید و برای طرز استفاده صحیح از این ها از پزشک خود راهنمایی بخواهید .
  • خودداری از خم شدن به سمت جلو و نشستن
  • صاف نگه داشتن پاها
  • از نشستن بر روی صندلی هایی که ارتفاع آنها کم است پرهیز کنید و برای بلند شدن از وسیله ای کمک بگیرید .
  • از پیاده روی های سریع خود داری کنید و بر روی سطح نرم راه نروید تا فشار به لگنتان وارد نشود .
  • سعی کنید زانو هایتان از هم دیگر فاصله داشته باشد مخصوصا زمتان هایی که قصد دارید از تخت خارج و یا وارد آن شوید .
  • از توالت فرنگی استفاده کنید .

بعد از انجام جراحی نیاز است که بیمار پنج روز در بیمارستان حضور داشته باشد اما بهبودی کامل بین ۴ و ۶ ماه می باشد و این بهبودی به انجام دادن دستورالعمل های جراح بعد از جراحی در خانه بستگی دارد .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دلایل ناشناخته ناباروری زنان و تکنیک های درمان آن
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 13:30 | بازدید : 85 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

دلایل ناشناخته ناباروری زنان و تکنیک های درمان آن

دلایل ناشناخته ناباروری زنان و تکنیک های درمان آن : زوج های جوان عزیزی که در حال برنامه ریزی برای بچه دار شدن می باشند ولی متاسفانه موفق به باردار شدن ،نشده اند و در مراجعه به پزشک متخصص زنان و زایمان نیز دلیلی برای ناباروری آن ها پیدا نشده است و دیگر از وضعیت خود خسته و ناامید می باشند ،بهتر است که این مقاله را مطالعه نمایند .شاید این افراد بتوانند جواب همه پرسش های خود را در مورد مشکل ناباروری در این متن پیدا کنند و همین طور با روش درمان این مشکل رایج اشنا گردند.در واقع این مقاله جهت به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد ناباروری با دلایل ناشناخته مفید بوده و این افراد را با همه نکات مربوط به ناباروری اشنا می نماید.
دلایل ناشناخته ناباروری زنان

دلایل ناشناخته ناباروری زنان

یک سری نکات غیر قابل توضیح در مورد دلایل ناباروری خانم ها

خانم های جوان عزیز نخست توجه داشته باشند که ناباروری با دلایل ناشناخته یکی از شایع ترین انواع ناباروری به شمار می رود، که تعادی از زنان سراسر جهان با آن مواجه می باشند.می توان گفت که بر اساس آمار ناباروری با دلایل ناشناخته تقریبا ً ۳۰ % از این مشکل را به خود اختصاص می دهد.متاسفانه در این نوع از ناباروری هیچ گونه دلیل و منبعی برای مشخص نمودن میزان مشکل ناباروری وجود ندارد ،چون حتی بعد از انجام دادن تست های استاندارد هم دلیل واقعی ناباروری بیمار مشخص نمی گردد.در حقیقت مشکل ناباروری با دلایل ناشناخته و یا ناباروری ایدیوپاتیک زمانی بروز می کند که پزشک متخصص زنان و ناباروری قادر نمی باشد که علتی جهت ناباروری بیمار به دست آورد و در مورد آن شرح دهد.

به چه علت مشکل ناباروری با دلایل ناشناخته در بدن تعدادی از خانم ها مشاهده می شود؟

در واقع این مشکل می تواند دارای دلایل گوناگونی باشد.یک نکته جالبی که در این مورد وجود دارد این می باشد که اغلب پزشکان متخصص زنان و زایمان این عوامل را رد می کنند چون دربرخی از موارد امکان دارد هیچ علت واقعی جهت دچار شدن فرد به مشکل ناباروری وجود نداشته باشد.و تنها انحراف کوچکی در راه سیستم تناسلی فرد موجب این مشکل شود و برای برطرف نمودن این مشکل هم باید پزشک متخصص ناباروری زنان و زوجین باهم همکاری داشته باشند.

لذا همه زوجین باید توجه داشته باشند که باردار شدن خانم ها یک فرایند بسیار پیچیده است که شرایط گوناگون می تواند بر باروری زوجین تاثیرگذار باشد.ولی باید اشاره کنیم که فاکتورهای باروری خانم ها و آقایان متفاوت می باشد و در صورتی که در بدن یکی از زوجین مشکلی وجود داشته باشد می تواند فرآیند بارداری را دچار اختلال نماید.و از طرف دیگر در صورتی که قدرت باروری زن ویا مرد کاهش پیدا کند می تواند تاثیر زیادی در ناباروری آن ها داشته باشد.

در چنین شرایطی نتایج آزمایشات نشان دهنده ناباروری زوجین می باشد.تا به امروز پزشکان و محققات مطالعات و تحقیقات زیادی را برای مشخص نودن دلایل ناباروری زوجین انجام داده اند.محققان دراین مطالعات تمام سعی خود را نموده اند تا تا به بهترین نحو ممکن ،علل ناباروری زوجین را مشخص کنند .همانگونه که می دانید داشتن مشکل باروری به تنهای برای زوجین بسیار غیرقابل تحمل می باشد ،و در شرایطی هم که دلیل این ناباروری مشخص نشود می تواند تحمل مشکل را برای زوجین دشوارتر کند.

دلایل غیر قابل توضیح ناباروری در زوجین

اخیرا مطالبی در مجله باروری و تحقیقات زیست پزشکی آنلاین چاپ شد که در آن ،محققان در دانشگاه کویین دربلفاست توانستند دریابند که دلیل ناباروری ۸۰ % از زوج هایی که دچار این مشکل می باشند چیست. این تیم تحقیقاتی در قسمتی از تحقیقات خود گزارش داد که تقریباً ۵۰۰۰۰ زوج در انگلستان و بیش از یک میلیون زوج در دنیا ،سالانه اقدام به درمان ناباروری خود می کنند که می توان گفت که یک سوم این زوج ها با ناباروری با دلایل نشناخته و یا ناباروری ایدیوپاتیک مواجه می باشند.و یک نکته جالبی که در مورد این زوجین وجود داشت این بود که بررسی دقیق اسپرم ،لوله های فالوپ و رحم این زوج ها نشان داد بود که هیچ گونه مشکلی در داخل بدن این زوج ها وجود ندارد .به خاطر همین مسئله ،ااین محققان نتیجه گرفته اند که یکی از علل ناباروری با دلایل ناشناخته می تواند آسیبی باشد که به DNA وارد شده است که این مسئله می تواند بسیار رنج آور باشد.

دلایل ناشناخته ناباروری زنان

مراجعه به پزشک متخصص : متخصص خوب زنان تهران

اگر در اطراف خود مشاهده کرده باشید و یا خود دچار این مشکل باشید ،خواهید دید که زمانی که یک خانم جوان به مشکل ناباروری با دلایل ناشناخته دچار می باشد .تصور می کند که دیگر دنیا برای او به پایان رسیده است.و به خاطر هین مسئله هم می باشد که اغلب پزشکان متخصص زنان و زایمان تلاش می نمایند که بتوانند با امکاناتی که در اختیار دارند دلایل بروز مشکل ناباروری را در این افراد شناسایی نمایند .در حقیقت زمانی که دکتر متخصص زنان و زایمان بتواند دلیل ناباروری زویجن را تعیین نموده و میزان آن را هم مشخص نماید ،به آسانی درمان احتمالی آن نیز می تواند ممکن شود.ما در ادامه این مقاله تلاش کرده ایم تا شرایطی را که امکان دارد سبب بروز مشکلات ناباروری با دلایل ناشناخته در زوجین شود را برای شما ارائه نماییم که در زیر ذکر شده اند:

دچار بودن خانم به بیماری اندومتریوز (سرطان آندومتریوز )

در واقع اندومتریوز یک نوع بیماری می باشد که در بافت های داخل رحمی خانم ها در طی یک فرایند کاملا نرمال روی می دهند و به قسمت های دیگر بدن نیز منتقل می شود.در حقیقت این نوع بافت می تواند خود را به تخدان های فرد بیمار رسانده و از آنجا به لوله های فالوپ ،روده ها و یا قسمت های داخلی و بیرونی بدن منتقل شود.به غیر از این موارد ،در صورتی که شما هم جز آن دسته از خانم های جوان می باشید که تغییراتی را در تعادل هورونی بدن خود در طول دروه قاعدگی حس کرده و یا در میزان بافتی که درطول سیکل ماهانه از دیواره رحم شما جدا می گردد ،به مورد مشکوکی برخورد کرده اید ،باید دقت داشته باشید که امکان دارد که به بافت اسکار یا چسبندگی در لوله های فالوپ گرفتار شده باشید ،که جز بیماری های بسیار درناک می باشد.

بر طبق تحقیقاتی که مححققان در این زمینه انجام داده اند تقریبا ً بیشتر از ۵/۵ میلیون خانم در دنیا گرفتار بیماری اندومتریوز می باشند در بیشتر موارد تنها علامت مشخصه ی این بیماری ،ناتوانی در بارداری زن می باشد.که متاسفانه در طولانی مدت تشخیص داده نشده و یا به اشتباه مشکل دیگری تشخیص داده می شود.

وجود داشتن بیماری های گوناگون در لوله های رحمی خانم ها

در واقع این بیماری به این صورت می باشد که با ایجاد اختلال در عملکرد لوله های فالوپ خانم ها موجب می شود که این لوله ها یا آسیب ببینند و یا مسدود شوند.ولی باید به خاطر داشت که در اکثر موارد ،بافت اسکار در نتیجه بیماری اندومتریوز ویا جراحی های زنان و زایمان در شکم خانم به وجود می آید.باید بگوییم که در صورتی که بر شکم خانم ها ی جوان جراحی هایی مانند جراحی سزارین و یا جراحی روده و یا جراحی آپاندیس انجام شود ،این مسائل می تواند سبب بروز مشکل در لوله های رحمی این خانم ها گردد.و در حقیقت بافت های زخمی می توانند با عبور از تخمدان به لوله های فالوپ منتقل شده و مانع عبور اسپرم برای رسیدن به تخمک شوند.

باید بگوییم که لوله های فالوپ پر از موهای ریز و مژه مانند می باشند که دارای نقش اساسی در حمل تخمک می باشند.در برخی مواقع در صورتی خانم به عفونتی مانند کلامیدیا مبتلا شود ،این مسئله می تواند این پرزها را از بین برده و انتقال تخمک به داخل رحم را دچار مشکل کرده و یا دیدار اسپرم را به تاخیر بیاندازد.در یک وضعیت دیگر چنانچه مژه های لوله فالوپ خانمی صدمه ببیند ،تخمک بارور شده دیگر نمی تواند به طرف رحم مهاجرت کند.و در این حالت می باشد که حاملگی خارج از رحمی روی می دهد که می تواند باعث بروز مشکلات بیشتری در مراحل بعدی حاملگی آن خانم گردد.

پیری زودرس تخمدان های (POA) خانم ها

به مشکل ناباروری شود که در علم پزشکی به آن POA گفته می شود.یک نکته مهمی که وجود دارد این می باشد که پیری زودرس تخمدان های خانم ها یکی از بزرگترین دلایل ناباروری افراد می باشد که در بیشتر موارد ،پزشک آن را نادیده می گیرد.در صورتی که فرد دچار این عارضه شده باشد در این شرایط ذخیره تخمدان های فرد کم و یا بسیار ضعیف می شود.در حقیقت به تدریج بالا رفتن سن خانم ها ،ذخیره تخمدانی آن ها به عنوان قسمتی از یک فرآیند طبیعی پایین آمده و موجب کاهش یافتن تولید تعداد تخمک ها می گردد و یا اگر هم تخمکی باشد ،کیفیت آن بسیار پایین می باشد.

کاهش تعداد تخمک ها و یا پایین آمدن کیفیت آن ها بیشتر از چیزی که ما می توان تصور کرد ،قادر می باشد که میزان قدرت باروری خانم ها را پایین بیاورد.در بیشتر موارد ،این کاهش تعاد تخمک ها و پایین آمدن کیفیت تخمک ها در شروع سن ۴۰ سالگی روی می دهد ! اما بر اساس تحقیقات صورت گرفته تقریبا ً ۱۰% خانم ها زودتر از ۴۰ سالگی با کاهش تعداد تخمک ها مواجه می شوند.در این شرایط پزشکان می گویند که فرد دچار پیری زودرس تخمدان و یا POA بوده که به وقع تشخیص نداده اند.

حامله شدن خانم هایی که دچار ناباروری بوده اند با دلایل ناشناخته

زمانی که یک خانم نابارور بوده و به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه می کند و پزشک علت ناباروری او را علل ناشناخته تشخیص می دهد ،در این شرایط شانس باردار شدن او به عوامل مختلف و بسیار بستگی خواهد داشت.از جمله یکی از مهمترین این عوامل که دارای نقش زیادی در حامله شدن فرد می باشد ،مدت زمانی می باشد که این خانم برای تلاش به باردار شدن اختصاص می دهد( نه زمانی که پیش از این برای حامله شدن صرف شده است ).در صورتی که خانمی به مدت ۵ سال یا بیشتر برای باردار شدن تلاش کرده و بارها سعی کرده است که شانس خود را برای باردار شدن بدون مداخله پزشکی امتحان کند ،ولی موفق نشده است که باردار شود ،این خانم جزء آن دسته از ۱۰% زنانی می باشد که گرفتار ناباروری با دلایل ناشناخته می باشد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آرتروسکوپی شانه
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 13:27 | بازدید : 68 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

آرتروسکوپی شانه

آرتروسکوپی شانه , هزینه عمل آرتروسکوپی شانه , بهترین فوق تخصص ارتوپدی شانه برای جراحی آرتروسکوپی شانه در تهران :یکی از انعطاف پذیرترین مفاصل بدن مفصل شانه می باشد . این مفصل به انسان این اجازه را می دهد که در حالت ها و چرخش های متفاوتی را داشته باشیم به این دلیل است که مفصل شانه بیشتر از همه در معرض آسیب دیدگی می باشد . در این مقاله می خواهیم شمارا با آرتروسکوپی شانه و دیگر موضوع های مربئوط به آرتروسکوپی شانه آشنا و بحث کنیم با ما همراه باشید .

آرتروسکوپی شانه

آرتروسکوپی

در ابتدا بهتر است شما را با کلمه آرتروسکوپی و ریشه آن آشنا کنیم . کلمه آرتروسکوپی از دو کلمه Arthro به معنیه مفصل و scopy به معنی دیدن تشکیل شده است و در کل معنی آن دیدن مفصل می باشد . آرتروسکوپ یک لوله فلزی نی مانند می باشد که بر یک طرف آن دوربین بسیار دقیق نصب است متخصص ارتوپد با وارد کردن این دوربین به داخل مفصل شانه تصاویری بسیار واضح از مفصل شانه دریافت می کند و نحوه بیماری و آسیب دیدگی را در این ناحیه بررسی می کند . از طرف دیگر چون این ابزار های جراحی نازک می باشند برای وارد کردن آنها به داخل مفصل به شکاف های بسیار کوچکی نیاز است و به برش های بزرگ احتیاجی نیست این امر باعث می شود که بیمار درد کمتری را احساس کند و مدت بهبودی کمتر باشد و فرد زودتر به فعالیت های روزانه خود برسد .

آرتروسکوپی شانه

این نوع جراحی از سال ۱۹۷۰ انجام می شود و با گذشت زمان با افزایش ابزار و لوازم بسیاری این جراحی بسیار دقیق تر انجام می شود . از طریق آرتروسکوپی شانه بیماری تشخیص و درمان می شود که هم در بهبودی سرعت بیشتری دارد و هم در تشخیص و درمان که این عامل باعث شده است که افراد به این روش درمان بیشتر خوشایند باشند.

آناتومی شانه

شانه یک مفصل بسیار پیچیده می باشد که به انسان امکان حرکت بیشتر را می دهد و فعالیت آن از دیگر قسمت های بدن بیشتر است . شانه از سه استخوان تشکیل می شود : استخوان بازو ( استخوان شکم ) ، تیغه شانه ( لگن ) و گردن کلفت ( کلوچه ).

شانه یک مفصل توپ و سوکتی می باشد که در آن سر استخوان بازو به سوکت گرد در تیغه شانه وارد می شود که به این سوکت glenoid می گویند سطح ت.پ و سوکت را بافت لغزنده غضروف مفصلی پوشش می دهد که یک سطح صاف و بدون اصطکاک را مهیا می کند تا استخوان ها بتوانند براحتی در کنار یکدیگر قرار گیرند .

عمل آرتروسکوپی شانه

در شرایطی که فرد در ناحیه شانه یک بیماری دردناک داشته باشد که در روش های درمانی غیر جراحی مانند نرمش های فیزیوتراپی و غیره بهبودی پیدا نمی کند ، احتمال دارد متخصص در این صورت آرتروسکوپی شانه را پیشنهاد دهد . بیشتر مشکلات شانه در سنسن بالا رخ می دهد که آسیب دیدگی بیش از حد و ساییدگی می باشد . آرتروسکوپی شانه می تواند بسیاری از درد های ناشی از مشکلات تاندون ها ، کراوات ، غضروف مفصلی و دیگر بافت های نرم را بهبود دهد .

هزینه آرتروسکوپی شانه

اقدامات پیش از جراحی آرترسکوپی شانه

متخصص ارتوپد شما در قدم اول از شما می خواهد که دکتر اولیه شما را ببینید تا اطمینان کامل را از نظر نداشتن مشکل پزشکی دیگر داشته باشید که مورد مهمی نیز می باشد . در صورتی که خطرات بهداشتی خاصی را دارید باید قبل جراحی به متخصص ارتوپد کاملا توضیح بدهید زیرا که ممکن است در بعضی از موارد دارو های خاص و غیره را استفاده کنید . در شرایطی که کاملا سالم هستید این احتمال وجود دارد که جراحی سرپایی صورت گیرد و به این معنی می باشد که شما نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارید . و دستورالعمل های مربوط به عمل جراحی مخصوصا اجتناب از خوردن و آشامیدن را رعایت کنید .

قبل از انجام دادن عمل جراحی بیهوشی یا بی حسی موضعی انجام می شود که شانه و بازو را به طور کامل بی حس می کند که این مواد بی حس کننده را در پای گردن یا بالای شانه فرد تزریق می کنند . بعلاوه مواد بیهوشی بعد از عمل متخصصان یک آرام بخش تجویز می کنند که درد ناشی از عمل جراحی را کنترل کند . بیشتر جراحی های آرتروسکوپی زیر یک ساعت طول می کشد اما باید بگوییم که مدت جراحی به نوع آسیب دیدگی شانه نیز بستگی دارد.

عوارض جانبی آرتروسکوپی شانه

بیشتر بیماران این عوارض را تجربه نمی کنند ولی با این حال هر جراحی خطراتی را نیز به همراه دارد که اینها نیز جزئی و قابل درمان می باشند . مشکلات احتمالی آرتروسکوپی شانه عبارتند از :

  • عفونت
  • خونریزی بیش از حد
  • لخته شدن خون
  • آسیب به عروق خونی یا اعصاب

جراح و متخصص شما قبل از عمل در باره این عوارض با شما صحبتی خواهد داشت .

مراقبت های قبل از جراحی آرتروسکوپی شانه

ماندن در بیمارستان به مدت یک تا دوساعت برای کنترل کردن وضعیت ، کنترل درد و مراقبت های لازم ضروری می باشد . از آنجایی که بیماران شرایط بهداشتی خاص خود را دارند طول بهبودی متفاوت خواهد بود بهبودی ضخم آرتروسکوپی سریع تر از عمب باز می باشد ولی باز هم امکان دارد بهبودی کامل هفته ها طول بکشد .

تا یک هفته بعد از عمل جراحی احساس درد را انتظار داشته باشید که اگر عمل جراحی گسترده ای داشته باشید باید هفته ها منتظر بمانید تا درد آن کمتر شود ، در اینجا کمپرس یخ به کاهش درد و تورم کمک بسیاری می کند در صورت احساس در بیشتر متخصص برای تسکین درد دارو هایی را نیز تجویز می کند مانند دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی و دارو های موضعی بی حس کننده .

همانطور که می دانید آرتروسکوپی شانه مانند عمل باز نمی باشد ولی ممکن است در روز اول بعد از جراحی بیمار استراحت و خوابیدن بر روی صندلی باشد . چند روز بعد از جراحی شما می توانید باند بزرگ با باند ساده تعویض کنید . استحمام کردن ممکن است به شرطی که محل جراحی خیس نشود و دیگر اقداماتی که متخصص با بررسی شرایط بیمار برای شما پیشنهاد خواهد داد .

هزینه جراحی آرتروسکوپی شانه

تمام هزینه های جراحی آرتروسکوپی از تعرفه نظام پزشکی دولتی پیروی می کند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آبدومینوپلاستی
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 13:24 | بازدید : 43 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

آبدومینوپلاستی

جراحی زیبایی شکم , آبدومینوپلاستی , لاغری شکم با جراحی , هزینه جراحی زیبایی شکم و پهلو ها , برداشتن چربی های شکم و پهلو با عمل زیبایی ابدومینوپلاستی : اینکه همه افراد در آرزوی داشتن یک شکم تخت و مسطح هستند امروزه دیگر آرزویی محال نیست زیرا که بیشتر خانم ها برای رسیدن به آن از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و بیشتر تلاش می کنند که با انجام فعالیت های ورزشی و کنترل کردن وزن شان به هدف خودشان برسند اما خیلی اوقات این روش ها هم آن ها را به هدف هایشان نمی رساند. از این رو جراحی زیبایی روشی است که خیلی زود افراد را به هدف شان می رساند.

با توجه به این که انجام جراحی پلاستیک چه برای زیبایی باشد و چه برای بازسازی بدن نیازمند انتخاب های فراوانی است. از این رو مهم ترین انتخاب، انتخاب یک جراح قابل اعتماد است که شما را به آنچه که می خواهید برساند.

جراحی زیبایی شکم

همانطور که می دانید جراحی های بسیاری برای رفع چربی شکمی و حل مشکل بزرگی و افتادگی شکم وجود دارد و در این میان یکی از قدرتمندترین اعمال جراحی که سبب سفت کردن، تغییر شکل و بازگرداندن شکم ( شل و افتاده ) به حالت اولیه خود می شود جرای آبدومینولاستی است که انجام این جراحی به منظور دستیابی به یک شکم لاغرتر، مسطح تر ( صاف تر )، سفت تر( بدون شلی و افتادگی ) و بدون هرگونه خطوط استریا ( خطوطی که در اثر کشیده شدن پوست بر روی آن ایجاد میشود ) انجام می شود.ا

شکم ایده آل

نرمی و صافی پوست شکم از نظر زیبایی برای خانم ها بسیار اهمیت دارد؛ و معمولا در افرادی که خیلی زود تغییر وزن می دهند و مرتب چاق و لاغر می شوند و بیشتر خانم ها در دوران حاملگی، پوست شکم شان کشیده می شود وکیفیت خود را از دست می دهد و پوست شکم شان خیلی نازک می شود و خطوط ترک ظاهر می شوند و به چشم می آیند. علاوه بر ناحیه شکم خطوط ترک در ناحیه سینه نیز در دوران شیر دهی پدید آمده و به جلب توجه می کنند. معمولا افرادی که برای این جراحی بیماری خاصی نداشته باشند می توانند بدون هیچ مشکلی این جراحی را انجام دهند و از شر شکم بزرگ و افتاده راحت شوند و اعتماد به نفس از دست رفته خودشان را به دست بیاورند.

جراحی زیبایی شکم برای چه کسانی مناسب می باشد ؟

  • افرادی که چاق نیستند
  • افرادی که با انجام روش های غیر جراحی به نتیجه مطلوب نرسیده اند.
  • افرادی که دارای پوست شل و آویزان در ناحیه شکم و جای ترک هستند
  • افرادی که بر اثر زایمان دارای پوست شل و آویزان و ترک خورده در ناحیه شکم هستند
  • افرادی که بدون انجام زایمان هم دارای شکم بزرگی هستند
  • افرادی که دارای اضافه وزن و تجمع چربی فقط در ناحیه شکم باشند
  • افرادی که دارای پوست اضافه و توده چربی در ناحیه شکم می باشند
  • افرادی که دارای عضلات ضعیف شده در ناحیه شکم می باشند
  • افرادی که دارای خطوط استریا در ناحیه شکم می باشند.
بخوانید :  سوالات متداول میکرونیدلینگ

از چه سنی عمل آبدومینوپلاستی را می توان انجام داد؟

جراحی زیبایی شکم با اینکه برای افراد محدودیت های خاصی را ندارد و این عمل جراحی برای تمامی سنین قابل انجام است، اما بسیار مشهود است که بیشتر مراجعین ، خانم هایی می باشند که بعد از بارداری دارای شکم بزرگی هستند و با انجام این جراحی خواهان بازگرداندن ظاهر شکم خود به قبل از دوران بارداری شان هستند.

انجام این جراحی برایافرادی که دخانیات مصرف می کنند صورت نمی گیرد از این رو این عمل باید بر روی افرادی انجام شود که در وضعیت سلامت کامل به سر می برند. و افراد سیگاری نیز دو هفته قبل از انجام آبدو مینوپلاستی باید سیگار خود را کنار گذاشته و بلافاصله پس از عمل نباید مبادرت به کشیدن سیگار بکنند.

ملاحظات ضروری در عمل جراحی آبدومینوپلاستی (تامی تاک)

۱)  تامی تاک یک جراحی کاهش وزن نیست!

درباره این جمله باید بگوییم که بیشتر افراد بر این باورند که با آبدو مینوپلاستی می توانند وزن کم کنند اما باید بگوییم که جراحی آبدومینوپلاستی یک روش کاهش وزن نیست و هرگز نمی تواند به عنوان جایگزین رژیم غذایی یا ورزش در نظر گرفته شود. این جراحی برای رفع چربی های ناحیه شکمی می باشد از این رو رعایت رژیم قبل و بعد از جراحی بسیار در تاثیر گذاری این جراحی مهم است.

۲) بارداری بعد از جراحی تامی تاک

جراحی زیبایی آبدومینوپلاستی در افرادی که قصد باردار شدن در آینده را دارد، هیچ منعی ندارد اما افرادی که قبل از بارداری این جراحی را انجام می دهند باید در نظر داشته باشند که بارداری می تواند شکم ان ها را دچار تغییرات کند.

۳) مصرف سیگار و آبدومینوپلاستی

در پروسه نقاهت و بهبود زخم ها پس از انجام جراحی زیبایی شکم مصرف سیگار جزو عوامل خطرزای معنادار است. از این رو لازم است که افراد سیگاری حداقل ۱۵ روز قبل از انجام عمل؛ سیگار خود را کنار گذاشته و در طول دوره نقاهت خود نیز از مصرف سیگار پرهیز نمایند.

۴) استفاده از درن پس از تامی تاک

به منظور خارج شدن مایعات مترشحه از زخم ها دو لوله درن در حین عمل جراحی ( که پس از انجام عمل جراحی توسط بدن تولید می شود) در بدن بیمار کار گذاشته می شوند. مدت زمان ماندن این درن ها به مدت یک هفته در بدن بیمار است و در اولین ویزیت پس ازجراحی توسط جراح درن برداشته می شوند.

۵) برش های جراحی در تامی تاک

در این نوع جراحی با توجه به محل برش ها تمامی اعمال جراحی از خود اسکار یا جای زخمی بر جای می گذارند. اما یک جراح پلاستیک متخصص و متبحر می تواند که با برش های بسیار حرفه ای کمترین رد را بر جای بگذارد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جراحی زیبایی پایین تنه
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 13:21 | بازدید : 52 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

جراحی زیبایی پایین تنه

جراحی زیبایی پایین تنه : معمولا بسیاری از افرادی که بعد از یک رژیم سر سخت وزن زیادی را کم می کنند با مشکلی مانند شلی و افتادگی درناحیه تحتانی بدن مواجه می شوند که این شلی و افتادگی حتی گاهی ممکن است تا با انجام ورزش های سخت و فعالیت های دیگر نیز رفع نشود از این رو بهترین کار برای رفع این مشکلات انجام عمل زیبایی پایین تنه است در تعریف جراحی زیبایی پایین تنه باید بگوییم که این نوع جراحی به منظور فرم دهی و رفع شلی پوست شکم و زیر شکم، قسمت خارجی ران ها، باسن و به طور کلی قسمت هایی که در اثر کاهش وزن شدی دچار شلی و افتادگی شده اند، صورت می گیرد.

جراحی زیبایی پایین تنه

مکانیسم عمل جراحی زیبایی پایین تنه چگونه است؟

در تعریف کلی جراحی زیبایی پایین تنه به معنی فرم دهی به قسمت های شکم ،زیر شکم ،ران ها و باسن که به دلایلی از جمله کاهش وزن شدید دچار شلی و افتادگی شده اند می باشد .هدف جراحی زیبایی پایین تنه در اصلاح بدفرمی ها در ناحیه پایین تنه به عنوان یکی از جراحی های قدرتمند شناخته شده است درباره مکانیسم جراحی پایین تنه باید بگوییم که اثر کلی جراحی لیفت پایین تنه شامل ترکیبی از مجموعه جراحی های زیبایی است:

  • جراحی آبدومینوپلاستی : در این نوع جراحی که با هدف صاف کردن شکم، کشیدن پوست شکم و حذف خطوط استریا انجام می شود
  • لیفت و اصلاح برجستگی ناحیه تناسلی : با هدف کاهش سایز، رفع شلی و افتادگی و کاهش ضخامت ناحیه تناسلی صورت می گیرد
  • لیفت قسمت خارجی ران : لیفت و رفع عضلات شل شده ناحیه خارجی ران
  • لیفت باسن :  اصلاح و لیفت بافت و پوست شل شده باسن
  • حذف و اصلاح پهلوها : حذف چربی و پوست اضافی ناحیه کمر و پهلوها به منظور فرم دهی بهتر این نواحی

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی پایین تنه می باشند؟

بهترین کاندید های جراحی زیبایی پایین تنه معمولا بیمارانی هستند که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته اند. این جراحی زیبایی علاوه بر این که نواحی شل و افتاده را رفع می کند نقش بهداشتی و زیبایی هم دارد. و انجام این جراحی برای این گروه از بیماران می تواند که بسیار مهم است.

البته باید در نظر داشته باشیم که برای انجام این عمل زیبایی نیاز نیست که بیمار حتما تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته باشد، معمولا بسیاری از بیمارانی که درجات متوسط کاهش وزن را دارند. بنابراین جراحی زیبایی پایین تنه در این گروه از بیماران می تواند نتایج فوق العاده ای نسبت به زمانی که تنها تحت عمل جراحی آبدومینوپلاستی قرار گرفته اند، داشته باشد. فردی که این جراحی را می خواهد انجام دهد باید از وضعیت سلامت کاملی برخوردار باشد.

بهترین گروه کاندیدا بیماران با شاخص توده بدنی ۳۵ و کمتر و در حالت ایده آل کم تر از ۳۰ هستند. افراد سیگاری نباید تحت این جراحی قرار بگیرند، زیرا که سیگار جزو عوامل خطر زا بوده و بهبود زخم ها را به تعویق می اندازد.

بیشتر بخوانید : جراحی زیبایی شکم

ملاحظات ضروری در عمل جراحی زیبایی پایین تنه

ملاحظات کلی جراحی

مدت زمان این جراحی به طور متوسط شش ساعت است. به منظور تخلیه ترشحات زخم ها در طول عمل جراحی ۴ لوله درن در محل های جراحی شده کار گذاشته می شود. باید به مدت ۱ تا ۲ هفته این درن ها در بدن باقی بماند.

جراحی زیبایی پایین تنه

جراحی زیبایی پایین تنه ، روشی برای کاهش وزن نیست

درباره این نوع جراحی زیبایی باید بگوییم که بیشتر افراد تصور می کنند که این روش یک نوع روش لاغری است اما این جراحی زیبایی پایین تنه برای کاهش وزن مناسب نیست و هرگز نمی تواند به عنوان جایگزین رژیم غذایی یا ورزش برای در نظر گرفته شود. فرد با انجام این جراحی می تواند که چربی ها و بافت و پوست اضافه را از قسمت های پایین تنه خود کم کند و بعد از جراحی با انجام فعالیت و رعایت رژیم غذایی از اضافه وزن خود جلوگیری کند.

مصرف سیگار قبل از جراحی زیبایی پایین تنه باید قطع شود

با توجه به این که نیکوتین حاصل از سیگار و دخانیات باعث دیر جوش خوردن بخیه ها و خوب شدن زخم می شود از این رو مصرف سیگار جزو عوامل خطرزای معنادار در پروسه نقاهت و بهبود زخم ها پس از انجام این جراحی است. بنابراین افراد سیگاری لازم است تا حداقل ۴ هفته قبل از انجام عمل؛ اقدام به ترک سیگار کنند و در طول دوره نقاهت خود نیز از مصرف سیگار پرهیز کنند.

برش های جراحی در جراحی زیبایی پایین تنه

در این جراحی نیز مانند تمامی اعمال جراحی اسکار یا جای زخم بسیار قابل مشهود است اما در صورتی که از یک جراح پلاستیک متخصص و متبحر برای انجام جراحی استفاده شود کمترین جای اسکار بعد از جراحی بر روی اندام بیمار باقی می ماند. در این روش برش جراحی زیبایی پایین تنه در اطراف ناحیه تناسلی و زیر خط بیکینی قرار دارد. برش جراحی در قسمت جلوی این جراحی مشابه برش جراحی در تامی تاک است اما برش جراحی در قسمت پشت در امتداد بالای باسن و به سمت خط میانی باسن است. برش های جراحی به گونه ای هستند که در زیر لباس زیر پنهان می شوند. در بیماران سفید پوست، اسکار به حالت یک خط نازک قابل رویت است.

دوره نقاهت پس از جراحی زیبایی پایین تنه

  • پرهیز از انجام فعالیت های سنگین در هفته اول بعد از جراحی
  • پرهیز از ایستادن های زیاد
  • رعایت رژیم غذایی
  • پرهیز از مصرف غذا های چرب
  • پرهیز از مصرف دخانیات
  • پرهیز از انجام ورزش هاس سنگین
  • استفاده از قرص های مسکن تجویز شده پزشک در صورت داشتن درد

معمولا با رعایت موارد که بیان شد هیچ جای نگرانی در صورت وجود یک کبودی خفیف تا متوسط پس از جراحی نیست و این نوع کبودی ها کاملا طبیعی است در بیمارانی که عمل لیپوساکشن بر روی آنها انجام شده، ممکن است که مقدار این کبودی شدیدتر باشد.

ملاقات با جراح پس از جراحی پایین تنه

بیمار بایستی تا یک هفته پس از انجام عمل جراحی برای معاینه نزد جراح خود مراجعه کند پزشک با چک کردن زخم بسیاری از بخیه ها را کشیده و درن ها را تخلیه می کند. معمولا در این جلسه تمامی بخیه ها برداشته نمی شود و در ملاقات بعدی ، یعنی دو هفته پس از عمل جراحی ما بقی بخیه ها کشیده می شود و میزان پیشرفت عمل و وضعیت بهبودی زخم ها توسط ایشان بررسی می شود. ملاقات ها و پیگیری های بعدی به ترتیب ۶ هفته بعد، ۶ ماه بعد و یک سال بعد از جراحی خواهد بود.

در انتها نکته مهم درباره این نوع جراحی این که

جراحی زیبایی پایین تنه تنها یک روش کاهش وزن نیست و هم این که هرگز نمی تواند این نوع جراحی به عنوان جایگزین رژیم غذایی یا ورزش در نظر گرفته شود. و برای همین هم این روش جراحی در بیمارانی که هنوز کاهش وزن قابل توجهی نداشته اند توصیه نمی شود.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عمل جراحی زیبایی بازو
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 13:18 | بازدید : 32 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

عمل جراحی زیبایی بازو

عمل جراحی زیبایی بازو یا براکیوپلاستی : یکی از جراحی های زیبایی در زمینه حذف چربی های اضافه، انجام عمل جراحی زیبایی بازو یا براکیوپلاستی می باشد که این جراحی با هدف حذف چربی و پوست اضافه بازو، باعث لاغرتر شدن و سفت شدن ظاهر بازو می شود. بسیاری از افراد به خاطر داشتن بازوهایی با پوست و چربی اضافی و آویزان و بد حالت بسیار ناراحت هستند از این این افراد به خاطر این نوع بازو و یا داشتن بازوهایی درشت از پوشیدن بلوزهای بدون آستین در جمع بسیار ناراحت می شوند و مجبور هستند تا به دلیل بزرگ بودن بازویشان لباسی بزرگتر از سایز خود را بخرند. مناسب ترین روش برای خلاصی از این نوع بازو ها انجام جراحی زیبایی بازو است.

جراحی زیبایی بازو

مکانیسم عمل براکیوپلاستی یا جراحی زیبایی بازو چیست ؟

همان طور که از اسمش نیز مشخص است انجام این نوع جراحی با هدف خارج کردن توده چربی و پوست اضافی بازو ها به منظور لاغر شدن و صاف شدن بازو ها بر روی بیمار انجام می گیرد. که این تخلیه می تواند به صورت لیپوساکشن یا خارج کردن چربی های اضافی ناحیه مورد نظر و حذف مستقیم پوست اضافی ناحیه بالای بازو انجام شود. توده که در نتیجه آن مقدار قابل توجهی از چربی و پوست اضافی ناحیه بالای بازو حذف می شود که این عمل از سمت آرنج و گسترش به داخل زیر بغل ادامه می یابد.

همه کسانی کاندیدای مناسبی برای براکیوپلاستی هستند؟

مشکل شل شدن و آویزان شدن پوست یکی از بدترین اتفاقاتی است که در بسیاری از افراد دیده می شود در این قسمت ما در بررسی بهترین کاندیدا ها برای جراحی براکیوپلاستی باید بگوییم که بهترین افراد برای انجام این عمل افرادی هستند که از شل شدگی و آویزان بودن پوست ناحیه بالای بازویشان، رنج می برند.

  • بزرگسالان دارای بازوهایی با پوست بسیار سست.
  • بزرگسالان دارای بازوهای عریض و بیش از حد بزرگ.
  • بزرگسالان در هر سنی که به وزن نسبتاً پایدار رسیده و فاقد اضافه وزن قابل توجه باشند.
  • افراد سالم بدون هیچ گونه شرایط پزشکی خاص که منجر به افزایش خطر جراحی شود.
  • افراد غیر سیگاری.
  • افراد دارای انتظارات واقع‌بینانه و مثبت.
  • برخی از افرادی که با افزایش سن، دچار افتادگی در ناحیه بازو شده اند.

معمولا انجام این عمل جراحی زیبایی برای تمامی سنین قابل انجام است از این رو افراد به راحتی می توانند تا با مراجعه به یک پزشک متبحر زیر نظر جراح جراحی مورد نظر خود را انجام دهند.

ملاحظات ضروری در عمل جراحی براکیوپلاستی

اسکار قابل رویت!

در جراحی زیبایی بازو، یکی از مهم ترین نکات اسکار آن است که معمولا از ناحیه زیر بغل شروع شده و تا ناحیه آرنج پیش می رود. درجه واضح بودن اسکار از هر فردی به فرد دیگر متفاوت است در رابطه با منطقه ای که اسکار بازو در آن قرار گرفته، معمولا یک سری محدودیت هایی وجود دارد. مثلا در پوشیدن لباس های بدون آستین از این رو برخی از بیماران نیز اسکار خود را با لوازم میکاپ پنهان کرده اما دسته ای دیگر نیازی به این کار ندیده و به راحتی با اسکار خود کنار می آیند.

برش های جراحی در براکیوپلاستی

درباره تعریف جراحی زیبایی بازو در قسمت فوق گفتیم که این نوع جراحی یک نوع عمل زیبایی است که در آن پوست و چربی اضافی بازو که به سمت پایین افتاده شده است را با حفظ ظاهر زیبای آن حذف نموده یا کاهش می ‌دهند. در واقع متقاضیان جراحی زیبایی بازو شامل دو گروه از افراد هستند، عده‌ای که به علل ارثی یا ژنتیکی از بزرگی بیش از حد ناحیه‌ی بازو خود ناراحت هستند و عده‌ی دیگر افرادی هستند که به دلیل نوسانات وزن یا پس از یک درمان جراحی چاقی دچار افتادگی در بازوها و تغییر شکل ظاهری آن شدند. در این نوع جراحی معمولا یک برش از ناحیه زیر بغل شروع شده و تا ناحیه آرنج پیش می رود. این اسکار همچنین می تواند بر روی سمت داخلی بازو و یا سطح پشت بازو هم قرار گیرد.

نوع دوم نیز برش دیگری است که این برش به اندازه ۲-۳ میلی متر در قسمت بالای بازو ، و در ناحیه پشت بازو به منظور لیپوساکشن و خروج چربی اضافی این ناحیه داده می شود. کاربرد هر دو برش در افراد با توجه به نوع افتادگی پوست بازو متفاوت است از این رو در برخی از کیس ها جراح ممکن است تا از تکنیک اسکار کوچک بازو بهره ببرد.

اقداماتی که برای آمادگی فرد برای روز عمل باید انجام شود عبارتند از:

  • ارزیابی پزشکی و درخواست آزمایش‌های تکمیلی.
  • مصرف، قطع یا تنظیم داروهای فعلی.
  • منع استعمال سیگار از دو هفته قبل از عمل.
  • اجتناب از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل‌های گیاهی افزایش دهنده خونریزی از دو هفته قبل از عمل.

جزئیات عمل زیبایی جراحی بازو

جراحی زیبایی بازو که حدود دو ساعت زمان می‌برد، شامل مراحل زیر است:

مرحله اول ـ بی‌هوشی :

داروهای کنترل درد و بی‌حسی یا بی‌هوشی به منظور راحتی فرد حین جراحی به صورت داخل وریدی یا استنشاقی تجویز می‌شود. متخصص بی‌هوشی با توجه به شرایط هر فردی تصمیم به انتخاب نوع بی‌هوشی می‌گیرد.

مرحله دوم ـ برش :

طول برش و نوع الگوی آن در طول عمل جراحی لیفت بازو به مقدار و محل پوست و چربی اضافی بستگی دارد که جراح درباره‌ی نوع آن تصمیم می‌گیرد. به طور کلی برش در داخل بازو و یا در پشت بازو ایجاد می‌شود و بسته به اولویت جراح ممکن است از زیر بغل تا بالای آرنج امتداد یابد. چربی اضافه می‌تواند به طور مستقیم یا با استفاده از لیپوساکشن خارج شود. بسته به شرایط خاص ممکن است میزان برش محدودتر شود؛

مرحله سوم ـ بستن برش :

برش‌های ایجاد شده با بخیه‌های قابل جذب و یا بخیه‌هایی که ظرف یک تا دو هفته بعد از جراحی کشیده می‌شوند، بسته خواهد شد

دوره نقاهت پس از براکیوپلاستی

پس از این که بیمار تحت انجام جراحی قرار گرفت بلافاصله پس از اتمام جراحی به اتاق ریکاوری منتقل می شود. و در آنجا تحت نظارت کامل پرستاران ریکاوری قرار می گیرد. زمانی که شرایط بیمار از نظر زشک جراح مساعد باشد، به بیمار اجازه داده می شود تا از بیمارستان مرخص شود. معمولا انجام فعالیت های سنگین در هفته اول پس از جراحی برای ممنوع است بیماران باید زیر هر دست خود یک بالش قرار دهند، زیرا که این کار کمک شایانی به کاهش تورم دست ها، کاهش درد و سرعت در روند بهبودی آنها می کند. در بسیاری از افراد ممکن است تا در ۱-۲ هفته اول بازوها در لمس دردناک باشند.معمولا در بازوها برای ۱-۲ هفته اول احساس سوزشی مختصر هم طبیعی است.

ملاقات با جراح پس از آبدومینولاستی

معمولا مانند سایر جراحی های زیبایی اولین ملاقات با جراح یک هفته پس از انجام براکیوپلاستی خواهد بود. در این مراجعه پزشک جراح پانسمان بازوها را باز کرده و بخیه ها را می کشد. و دوباره بازو ها را پانسمان می کند با توجه به اینکه این پانسمان باید پس از هر استحمام عوض شود از این رو قابل تعویض می باشد. معمولا می توان که پس از اتمام جراحی با مقایسه عکس‌های قبل و بعد از عمل نتایج ناشی از جراحی زیبایی بازو را مشاهده کرد. هرچند تورم و کبودی و جای برش جراحی کمی ظاهر بازو را دلخراش کرده ولی کم‌کم طی دو هفته بهبود می ‌یابد.

برچسب ها: , , , , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به چه روشی می توان سریع باردار شد ؟
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 13:15 | بازدید : 43 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

به چه روشی می توان سریع باردار شد ؟

به چه روشی می توان سریع باردار شد؟: اینکه زنان دارای سیکل های ماهانه ی سنگینی باشند نمی تواند نشانه نازا بودن این خانم ها باشد . ولی برخی مواقع در صورتی که سیکل های ماهانه خانم ها نامنظم باشد می تواند بدن این افراد را دچار مشکلاتی نماید .که از جمله این مشکلات می توان به از دست دادن خون زیاد و همچنین احساس خستگی اشاره داشت که از عوارض داشتن سیکل های ماهانه سنگین می باشند.در این شرایط در حقیقت در عرض یک هفته ،منابع موجود در بدن که در طول یک ماه ساخته می شوند ،از بین می رود.بنابراین ما به همه خانم های جوانی که دارای سیکل های ناگهانی و شدید قاعدگی می باشند توصیه می کنیم که در اولین فرصت حتما به یک پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه داشته باشند تا پزشک بتواند دوره های قاعدگی آنها را با استفاده از دارو تنظیم نماید.

به چه روشی می توان سریع باردار شد

زنان در چه زمانی از ماه می توانند باردار گردند؟

شاید این سوال برای بسیاری از زوجین پیش آمده باشد که آیا خانم ها می توانند در هر روز از ماه باردار شوند یا نه؟در پاسخ این سوال باید بگوییم نه چون بارداری خانم ها زمانی می تواند اتفاق بیافتد که تخمک گذاری انجام شده و تخمکی از تخمدان خانم آزاد شده و وارد رحم او شده باشد .و از انجایی که تخمک گذاری تنها در روز های خاصی از ماه انجام می شود لذا در هر روز از ماه یک خانم نمی تواند باردار شود و تنها این کار در روز های خاصی از ماه می تواند رخ دهد.

لذا خانم هایی که قصد بارداری دارند ،باید روز های دقیق تخمک گذاری خود را شناسایی کرده و سعی کنند که در آن روز ها رابطه جنسی بیشتری با همسران خود برقرار کنند در اینجا باید اشاره کنیم که اغلب دو تا سه روز پیش از زمان تخمک گذاری و روز بعد از آن ،روز های باروری زنان به شمار می آیند.ولی با همه این تفاسیر هر خانمی با شناسایی دقیق روز های باروری خود نمی تواند باردار شود ،چون احتمال دارد که یک سری مشکلات در بدن او و یا همسرش و یا هر دو وجود داشته باشد که مانع بارداری شود.

داشتن سیکل های ماهانه منظم چه اثری می تواند بر باروری خانم ها داشته باشد؟

در صورتی که خانم ها از سیکل های ماهانه منظم برخوردار باشند ،احتمال باردار شدن این خانم ها نسبت به خانم های دیگر که سیکل های ماهانه منظم ندارند ،بیشتر خواهد بود .ولی با این وجود ناباروری خانم ها می تواند دارای علل مختلفی باشد .یکی از عوامل اصلی ناباروری زنان جوان ،عدم وجود تعداد کافی تخمک در تخمدان این افراد می باشد.بنابراین زنان جوان سالم و قوی که برای چند ماه یا سال سعی به بچه دار شدن کرده اند ،ولی موفق نشدند که صاحب فرزند شوند ،این گونه افراد باید به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایند تا پزشک بتواند با انجام معاینات و آزمایشات مختلف دلایل ناباروری آن ها را تشخیص داده و نسبت به درمان آن اقدام نماید.در ضمن زوجین جوانی که در حال برنامه ریزی برای بچه دار شدن می باشند باید به این نکته توجه داشته باشند که برای اینکه زن و شوهر ها بتوانند صاحب بچه شوند همیشه به مراقبت های پزشکی و ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود نیاز دارند.

چناچه پزشک متخصص باروری و زنان و زایمان بعد از انجام معاینات و آزمایشاتی تشخیص دهد که یک زوج از نظر قدرت باروری دچار مشکل می باشند ،دیگر مانند گذشته جای نگرانی نیست زیرا خوشبختانه امروزه با انجام روش های درمانی و آزمایشگاهی شانس افراد برای صاحب فرزند شدن بالا رفته است.

یک خانم با چه روشی سریعتر می تواند باردار گردد؟

امکان دارد خانم های جوانی که تصمیم به بچه دار شدن دارند ،دوست داشته باشند که روند حامله شدن را در بدن خود سرعت بخشند .خوشبختانه در علم پزشکی ،روش های ساده ای وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان سرعت باروری زوجین را بالا برد که عبارت می باشند از :

  • این افراد باید پیش از اقدام به بارداری ،حتما باید به یک پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه نموده و با او مشورت کنند و یک برنامه ریزی دقیق برای بارداری خود داشته باشند.
  • این افراد باید زمان دقیق تخمک گذاری را در بدن خود شناسایی کنند و جهت انجام این کار می توان از کیت های پیش بینی زمان تخمک گذاری در بدن زنان که در داروخانه ها وجود دارد ،استفاده نمود.
  • این گونه زوج ها باید سعی کنند که در زمان مناسب رابطه جنسی برقرار کنند.
  • همسران جوانی که قصد بچه دار شدن دارند باید مدتی پیش از بارداری از یک رژیم غذایی سالم و مغذی بهره ببرند.
  • در ضمن زوج های جوان باید به این نکته توجه داشته باشند که داشتن آرامش و لذت بردن از عشق همسر ،در افزایش قدرت باروری خانم ها دارای تاثیرات فوق العاده ای می باشد.
  • خانم ها باید دقت داشته باشند که اسپرم همسران خود را با بهبود بخشیدن وضعیت رژیم غذایی روزانه او ؛انجام منظم ورزش ،محدود کردن کار با مواد شیمایی و مصرف مکمل های گیاهی سعی کنند که تقویت کنند.

چرا زنان در باروری دوم دچار مشکل می شوند؟

در اینجا باید اشاره داشته باشیم که قدرت باروری خانم ها برای دومین بار می تواند در مقایسه به بار اول کاهش پیدا کند .و لذا به همین خاطر هم می باشد که برخی از زنان در زمان تلاش برای بارداری دوم با مشکلاتی مواجه می شوند .به این وضعیت ناباروری ثانویه زنان گفته می شود .ما در ادامه این متن تلاش کرده ایم تا دلایل کاهش قدرت باروری زنان برای بار دوم را برای شما عزیزان در زیر ذکر کنیم:

  • در صورتی که خانمی بالای ۳۵ سال سن داشته باشد ،میزان تخمک های موجود در تخمدان او در مقایسه با قبل کمتر می گردد.
  • قدرت باروری و میزان اسپرم طبیعی مردان هم در سنین بالای ۵۰ سالگی به میزان زیادی پایین می آید.
  • به غیر از موارد ذکر شده در بالا این امکان نیز وجود دارد که در اولین بارداری یا زایمان ،به رحم یا تخمدان یک خانم صدمه وارد شده باشد .در اینجا بهتر است بدانید که آسیب رسیدن به لوله های فالوپ از طریق جراحی شکم ،اندومتریوز و عفونت های منتقله از راه جنسی ،یکی از اصلی ترین دلایل ناباروری زوج های جوان محسوب می شود.
  • یکی دیگر از این دلایل ،تغییرات ایجاد شده در روند تخمک گذاری خانم ها و سیکل های ماهانه ناشی از اختلالات هورمونی ،استرس و اضطراب ، افزایش و کاهش ناگهانی وزن ، مصرف تعادی از داروها (استروئید ها ،انتی بیوتیک ها و انتی هیستامین ها ) و همین طور مصرف مواد (مواد مخدر ،دخانیات و الکل ) می توانند به شدت بر روی قدرت باروری زوجین تاثیر داشته باشند.

ولی با همه مواردی که در بالا ذکر شد ، باید شما توجه داشته باشید که خوشبختانه در حال حاضر علم پزشکی دارای پیشرفت زیادی در زمینه مسائل زنان و زایمان و باروری می باشد و به طور حتم برای برطرف کردن انواع مختلف ناباروری زوجین ،راه حل هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان مشکلات ناباروری زوجین را درمان نمود ولی برای این کار لازم است که ابتدا نوع مشکل و دلیل ناباروری مشخص گردد و سپس با توجه به نوع مشکل پزشک اقدام به درمان ناباروری فرد کند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان کیست تخمدان
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 13:7 | بازدید : 33 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

درمان کیست تخمدان

درمان کیست تخمدان , هزینه و روشهای درمان کیست تخمدان , کیست تخمدان ها دارای چه اثری بر قدرت باروری خانم ها می باشد؟ : در صورتی که شما و همسرتان نیز جز آن دسته از زوج های جوان می باشید که با مشکل ناباروری مواجه هستید و هر وقت که کودک دیگران را می بینید با حسرت به او نگاه می کنید ؟و یا جز آن دسته از زوجین می باشید که علاقه زیادی برای پدر یا مادر شدن دارید؟. یا جز آن زوجینی می باشید که می دانید که سعادت و زندگی سالم شامل دارا بودن فرزند نیز می شود !ویا به عنوان یک خانم جوان می دانید که در صورتی که از اندام مناسبی برخوردار باشید ،می توانید فرزندی سالم به دنیا بیاورید؟

متاسفانه یکی از فاکتورهای مهمی که امکان دارد سلامت خانم های جوان را به خطر بیاندازد و قدرت باروری آنها را برای داشتن فرزندی سالم با مشکل روبه رو کند ،کیست تخمدان ها می باشد.ما در این مقاله تلاش کرده ایم تا برای شما عزیزان شرح دهیم که کیست تخمدان ها چگونه می تواند بر قدرت باروری خانم ها تاثیر داشته باشد.در ادامه لطفا ً ما را همراهی کنید.

کیست تخمدان

آشنایی با کیست تخمدان

در مورد تخمدان های خانم ها باید بگوییم که تخمدان خانم ها یک فضایی است که پر از مواد مایع می باشد .و کیست تخمدان در بدن خانم ها زمانی بروز می کند که تخمک گذاری بیش از حد در بدن زنان روی دهد.ولی خوشبختانه در اغلب موارد این کیست به خودی خود پاره شده و توسط بدن جذب می گردد ولی در برخی موارد هم این کیست از بین نمی رود و در بدن باقی می ماند و مشکلاتی مانند درد و یا نفخ را برای بیمار ایجاد می کند.

در ضمن شما باید به عنوان یک زن جوان و بی تجربه به این نکته نیز توجه داشته باشید که تعدادی از کیست های تخمدان ها شروع به رشد می کنند و هر روز بزرگتر از روز قبل می شوند ولی خوشبختانه اغلب کیست های تخمدان ها در زنانی که سنی کمتر از ۳۵ سال دارند غیر سرطانی می باشد .و اغلب پزشک می تواند آن ها را درمان کند.

بیشتر بخوانید : سرطان تخمدان

وجود کیست تخمدان در بدن زنان دارای چه علائمی می باشد؟

گفتنی است که در بیشتر مواقع وجود کیست تخمدان در بدن زنان هیچ نشانه ای ندارد ولی با این وجود چنانچه کیست تخمدان در بدن فرد بیمار زیاد بزرگ شده باشد و یا در صورتی که پاره شده باشد؛می تواند با مسدود کردن رگ های خونی این ناحیه از بدن ،خون رسانی به تخمدان فرد را دچار مشکل نماید.تعدادی از خانم هایی که دارای کیست تخمدان در بدن خود می باشند ،امکان دارد علائم زیر را در بدن خود مشاهده نمایند:

  • یکی از علائم این بیماری این می باشد که اغلب زنانی که با این مشکل مواجه هستند ،بیشتر از سایر زنان نیاز به دفع ادرار پیدا می کنند.
  • و یکی از نشانه های آن هم خستگی بیش از اندازه زنان مبتلا به کیست تخمدان می باشد.
  • از دیگر نشانه های کیست تخمدان ،امکان دارد فرد مبتلا از سوء هاضمه رنج برده و حتی با روده های خالی نیز با مشکل نفخ بیش از حد روده ها مواجه شود.
  • کیست تخمدان امکان دارد در تعدادی از خانم ها نیز بر چرخه سیکل ماهانه آن ها تاثیر گذاشته و تغییراتی در چرخه قاعدگی آن ها بگذارد به گونه ای که این افراد یا با چرخه های قاعدگی بسیار سنگین تر از حد معمول و یا سبک تراز حد معمول روبه رو شوند.

وجود کیست تخمدان بر روند باردار شدن خانم ها چه اثری دارد؟

خوشبختانه باید در این اینجا اشاره کنیم که در اغلب موارد ،وجود کیست تخمدان باعث ناباروری خانم ها نمی گردد .ولی با این وجود ما در این مقاله تلاش کرده ایم که شما را با انواع مختلف کیست های تخمدان آشنا کنیم که امکان دارد باردار شدن خانم ها را با مشکل مواجه کنند.این کیست ها شامل موارد زیر می باشند:

آندومتریوز : این نوعی کیست تخمدانی در بدن خانم ها می باشد که به آندومتریوم معروف است در واقع آندومتریوم نوعی بیماری می باشد که در آن بافت های معمولی رحم که در خارج و داخل عضلات آن قرار گرفته اند ،به گونه ای غیر معمول شروع به رشد می نمایند.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) : در این بیماری نیز ،کیست های کوچک زیادی در تخمدان خانم ها ایجاد می گردد .در ضمن در صورتی که یک زنی دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد ،دوره های قاعدگی او نامنظم شده و این مسئله موجب می شود که هورمون های خاصی در بدن او افزایش پیدا کند.لازم است این نکته را به خاطر داشته باشید که در بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک ،در بدن فردی که دچار این بیماری می باشد ،دو نوع رایج از کیست های تخمدانی رشد می نمایند که منجر به از بین بردن قدرت باردار شدن خانم می شوند.

ولی خوشبختانه تعدادی از کیست های تخمدانی نیز هستند که نمی توانند بارداری شدن خانم ها را تحت تاثیر قرار دهند ،لذا شما باشد توجه نمایید که در صورتی که شما نیز دارای کیست تخمدان می باشید و کیستی که پزشک شما تشخیص داده است جزء کیست هایی می باشد که در ادامه این نوشته ذکر شده است ؛بنابراین این نوع کیست نمی توانند بر بارداری شما تاثیری داشته باشد.این کیست ها عبارت می باشند از:

  • کیست های عملکردی : این نوع از کیست ها مانند کیست های فولیکولی یا کیست های کبد لووتوم،جزء رایج ترین انواع کیست های تخمدان محسوب می شوند .و این کیست ها اغلب در زمان سیکل ماهانه و در داخل رحم زنان ایجاد می شوند.بر اساس تحقیقات این نوع از کیست ها نمی تواند به احتمال زیاد بر قدرت باردار شدن خانم ها تاثیر داشته باشد.زیرا بدن خانم ها در زمان ایجاد این نوع از کیست ها هم به طور طبیعی به روند بارداری خود می تواند ادامه دهد.
  • Cystadenomas : خانم های جوان باید توجه داشته باشند که این نوع از کیست ها در ناحیه سطحی تخمدان ها تشکیل می گردند و قدرت باروری خانم ها را نیز تحت تاثیر قرار نمی دهند ،ولی در صورتی که این کیست ها رشد کرده باشند بایستی حتما مورد درمان قرار بگیرند.
  • کیست درموئید : این از کیست ها دارای مایع در داخل خود می باشند ،و می توانند به غیر از داخل تخمدان ها بر روی پوست ،مو و حتی در برخی واقع در کنار دندان ها نیز ایجاد شوند.باید توجه داشت که در اغلب موارد این نوع از کیست می تواند فرد مبتلا را با مشکلات ناباروری مواجه کند.

با چه روش هایی کیست تخمدان زنان تشخیص داده می شود؟

در مورد این موضوع باید بگوییم که بیشتر پزشکان متخصص زنان و زایمان می توانند در هنگام معاینه لگنی خانم های وجود کیست های تخمدان را در بدن بیماران خود تشخیص دهد ولی ما در ادامه این متن چند روش که امکان دارد پزشکان برای تشخیص انواع مختلف کیست ها ،آن ها را مورد استفاده قرار دهند را برای شما ذکر کرده ایم که شامل موارد زیر می باشند:

  • سونوگرافی : در این روش با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا ، پزشک متخصص زنان و زایمان ،سعی می کند که از اندام های داخلی بیمار تصویربرداری کرده و وجود کیست تخمدان را در بدن بیمار خود مشخص کند.
  • CT Scan : اغلب در روش سی تی اسکن با استفاده از دستگاه های خاص عکسبرداری ،تصاویر مقطعی از اندام های داخلی فرد که دچار کیست تخمدان می باشد ،گرفته می شود و پزشک می تواند هر نوع بیماری که در بدن فرد باشد را به آسانی تشخیص دهد.
  • MRI : در واقع ام آر آی یکی از زمینه های مغناطیسی پزشکی می باشد که با بهره گیری از دستگاه مخصوص و تولید امواج صوتی با فرکانس بسیار بالا و عمیق ،از ارگان های داخلی خانم هایی که دچار بیماری کیست تخمدان می باشند ،تصویربرداری می نماید.

جمع بندی :

لازم به ذکر می باشد که از آنجایی که کیست تخمدان در ابتدا هیچ نشانه هایی ندارد بنابراین اغلب با تاخیر تشخیص داده می شود .ولی در برخی مواقع امکان دارد که بیمار دچار کمر درد و یا شکم درد شده و یا اختلالاتی در چرخ قاعدگی او ایجاد شود که این نشانه ها نیز زیاد قابل توجه خانم ها نمی باشند.ولی می توانند جزء نخستین نشانه های ناراحت کننده ایجاد کیست تخمدان در بدن زنان محسوب شوند.

بنابراین ما به همه زنان جوان توصیه می کنیم که در مورد چرخه ی قاعدگی خود دقت زیادی داشته باشند زیرا با این روش می توانند در صورتی که کیستی در بدن ان ها وجود داشته باشد را به راحتی تشخیص دهند.همان گونه که قبلا هم اشاره کردیم همه ی کیست های تخمدان نمی توانند قدرت باروری زنان را تحت تاثیر قرار دهند ولی سندرم تخمدان پلی کیستیک جزئ کیست هایی به حساب می آید که می تواند بر بارداری زنان تاثیر گذار بوده و آن ها را برای بارداری با مشکلات زیادی مواجه کند وحتی امکان دارد فردی که دچار این نوع از کیست می باشد هرگز نتواند باردار شود.

برچسب ها: , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مصرف داروهای موثر بر باروری زنان دارای چه معایب و مزایایی می باشد؟
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 13:3 | بازدید : 53 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

مصرف داروهای موثر بر باروری زنان دارای چه معایب و مزایایی می باشد؟

مصرف داروهای موثر بر باروری زنان دارای چه معایب و مزایایی می باشند؟ : در حال حاضر به دلیل سبک غلط زندگی ها و بی حوصلگی زن و شوهر های جوان ،مشکل باروری زنان تبدیل به یک مسئله پراهمیت شده است .ولی خوشبختانه در پزشکی روش های مختلفی وجود دارد که می توان به وسیله ی آن ها مشکل باروری زنان را برطرف کرد.که انتخاب هر کدام این روش ها برای درمان خانم های نابارور ،بستگی به وضعیت بدنی خاص بیمار دارد.خانم هایی جوانی که از مشکل ناباروری رنج می برند باید توجه داشته باشند که ،چناچه پزشک معالجشان داروهای باروی خاصی را برای آن ها تجویز کرده باشد ،بهتر است ابتدا اطلاعات کافی در مورد مزایا و معایب این داروها سعی کنند کسب کنند و سپس اقدام به مصرف آن ها نمایند.

مصرف داروهای موثر بر باروری زنان

باروری خانم ها

مشخص است که هدف همه داروهای باروری ،به وجود آوردن محیط داخلی مناسب در بدن خانم ها ،برای ایجاد جنین و تولد نوزادی سالم می باشد و هدفی غیر از این ندارند.و این روش مناسبترین روش جهت کمک به بارداری این خانم ها است !اغلب پزشکان متخصص زنان و زایمان برای افزایش قدرت باروری بیماران خود ،داروهایی مانند کلومیفن وگنادوتروپین ها را تجویز می کنند و می توان گفت که مصرف این داروها نخستین خط درمان برای زوج هایی محسوب می شود که از مشکل ناباروری رنج می برند.

مصرف داروهای باروری دارای چه عملکردی در بدن زوج های نابارور می باشد؟

زوج های عزیز که با شکل ناباروری روبه رو می باشند ،باید توجه داشته باشند که در حالت کلی پزشکان داروهای باروری را برای ارتقاء عمل تخمک گذاری و افزایش شانس باروری موفقیت آمیز در بدن خانم ها ،تجویز می کنند .در واقع داروی کلومیفن با تحریک هورمون های مغز مصرف کننده ،موجب آزاد شدن تخمک از تخمدان های خانم ها می گردد.ولی استفاده از داروی گنادوتروپین موجب می شود که به شکل مستقیم تخمدان های خانم ها برای آزاد کردن تخمک تحریک شود.و به این ترتیب این دو دارو سبب بارداری خانم ها می شوند.

مصرف داروهای باروری به وسیله خانم ها دارای چه مزایایی می باشد؟

مصرف داروهای باروری به وسیله خانم های نابارور دارای مزایای فراوانی می باشد که ما در زیر تعادی از این مزایا را برای شما بیان کرده ایم که عبارت می باشند از:

  • استفاده از داروهای باروری در تخستین مرحله ،به بدن زنان نابارور کمک می کند تا بتواند تعادل مورد نیاز بین هورمون هایی را که جهت ایجاد جنین و تولد نوزاد مورد نیاز می باشند ،ایجاد نماید.
  • در ضن در صورتی که یک خانم نابارور از این داروها استفاده نماید این کار سبب خواهد شد که میزان مناسبی از هورمون های استروژن و پروژسترون در بدن این خانم ها تولید شده و این هورمون ها عضلات این خانم ها را برای باردار شدن تحریک می نمایند.
  • به غیر از موارد ذکر شده استفاده از داروهای باروری توسط زوجین می تواند سطح قند خون این افراد را تا حد زیادی پایین آورد .لازم به یادآوری می باشد که در صورتی که سطح قند خون زوجین بالا باشد ،این مسئله می تواند موجب ناباروری آن ها گردد.
  • استفاده از داروهای باروری سبب می گردد که چرخه تخمک گذاری در بدن زنان نابارور تنظیم شده و کمک شایانی به باروری آن ها می نماید.
  • از مزایای دیگر مصرف این داروها این می باشد که این داروها می توانند روند تشکیل فولیکول ها در داخل تخمدان های خانم ها را تحریک کرده و موجب آزاد شدن فولیکول ها در محیط رحم خانم ها گردند.
  • در ضمن باید به این نکته هم توجه داشت که استفاده از این داروها می تواند خطر سقط جنین را در زنان نابارور تا حد زیادی پایین آورد.
  • همین طور استفاده از داروهای باروری روند جریان خون را به اندام های تولید مثل زوجین نابارور بهبود بخشیده و در نهایت قدرت باروری زن و شوهر را تقویت می کند که این کار می تواند احتمال باردارشدن موفقیت آمیز را نیز در بدن زنان نابارور بالا ببرد.
  • و استفاده از داروهای باروری یک نکته ی مهمی هم که دارد این می باشد.
  • که استفاده منظم از این داروها سبب می شود که میل جنسی زوجین تا حد زیادی بالا برود.

استفاده از داروهای باروری به وسیله زوجین دارای چه خطراتی می باشد؟

داروهای باروری

مصرف داروهای باروری به وسیله زوج های نابارور مانند دیگر روش های درمانی دارای خطرات مختلفی می باشد که در زیر تعدادی از این خطرات ذکر شده است :

  • مصرف داروهای باروری سبب افزایش تولد چند قلویی در زنان نابارور (اغلب ۱۰ درصد از زنانی که از داروی کلومیفن استفاده می کنند و ۴۰ درصد از خانم هایی هم که از داروی گنادوتروپین استفاده می کنند ،اغلب با دچار حاملگی های چند قلویی می شوند)می گردد.
  • مصرف داروهای باروری در زنان نابارور ،شانس بروز زایمان های زود رس را تا حد زیادی بالا می برد.
  • در ضمن متاسفانه احتمال سقط جنین در زوجین ناباروری که از داروهای باروری استفاده می کنند نسبت به زوج های دیگر بالا می باشد.
  • همچنین باید به این نکته نیز توجه داشت که مشاهده عوارض جانبی گوناگون مانند خفگی ،تهوع ،نفخ ،تاری بینایی ،تیک زدن و سردرد از نشانه هایی می باشند که معمولا در خانم های که از داروهای باروری استفاده می کنند بروز می کنند.
  • یکی دیگر از خطرات مصرف داروهای باروری به وسیله زنان نابارور ،مبتلا شدن این خانم ها به بیماری سندرم هیپرزیمولاسیون تخمدان می باشد که موجب می شود که تخمدان ها جذب غیر عادی مایع داشته و بیش از حد بزرگ شوند.
  • به غیر از موارد ذکر شده در بالا ،مصرف داروهای باروری به وسیله زنان نابارور موجب افزایش خطر لخته شدن خون و نارسایی کلیه می شود .

چه داروهایی برای زنان نابارور مناسب می باشد؟

ما در این نوشته تلاش کرده ایم تا لیستی از داروهای باروری مناسب را برای افزایش قدرت ناباروری خانم های نابارور برای شما ارائه دهیم :

  1. همچنان که در بالا نیز اشاره کردیم داروهای کلومیفن ،گنادوتروپین و بروموکریپتین از جمله مهمترین داروهای باروری هورمونی تزریقی می باشند که سبب افزایش قدرت باروری زوجین می گردد یک نکته مهمی که در مورد مصرف این داروها وجود دارد این می باشد که استفاده از این داروها موجب می شود که میزان موفقیت از لحاظ تخمک گذاری در بدن زنان نابارور تا ۸۰% بالا رود.به خاطر همین مسئله هم می باشد که کارشناسان ناباروری ترجیح می دهند که از این داروه به عنوان اولین خط درمانی، برای حل مشکل ناباروری زوجین استفاده کنند.
  2. از دیگر داروهای مناسب جهت درمان مشکل ناباروری زوجین داروی Clomiphene می باشد .ولی زنان که دارای سنی کمتر از ۲۵ سال می باشند نباید از این دارو استفاده کنند.چون تا ۲۵ سالگی بدن زن باید به طور طبیعی تخمک گذاری کنند .و اغلب برای بیماران که دارای سنی کمتر از ۲۵ سال می باشند پزشک متخصص زنان و زایمان داروهای ضد استروژن تجویز می کنند که این داروها با تحریک تخمدان های آن خانم ها ،روند تولید تخمک در بدن آنها را تقویت می نماید.در ضمن خانم های جوانی که از مشکل ناباروری رنج می برند باید توجه داشته باشند که همه هورمون های تزریقی که جهت تحریک عمل تخمک گذاری خانم های نابارور به کار برده می شوند ،اغلب برروی بازو ،ران یا باسن تزریق می گردند.
  3. باید بگوییم که استفاده از برخی از دیگر داروها مانند هپارین ،آسپرین ،پارلوودل و آنتاگون هم می تواند در بهبود شانس بارداری زوجین تا حد زیادی موثر بوده و همین طور خطر سقط جنین را تا حد زیادی پایین بیاورد .یک مسئله پر اهمیت دیگری که در مورد استفاده از این دارو وجود دارد این می باشد که مصرف این داروها مانع تخمک گذاری زودرس در بدن خانم ها ی نابارور شده و که دارای تاثیر زیادی در روند بارداری این افراد است.

زوجین جوانی که دچار مشکل باروری می باشند باید توجه داشته باشند که پزشک متخصص زنان و زایمان می تواند با توجه به وضعیت بدنی زوجین نابارور ،تنها یکی از این داروها و یا تعدادی از این داروها را همراه هم برای بیمار تجویز نماید ولی باید دقت شود که حتما خطرات مصرف این داروها ،به وسیله پزشک متخصص زنان وزایمان بررسی شده و به بیمار نیز توضیح داده شود.تا برای باروری زوجین موثر بوده و به امید خدا فرد را صاحب فرزندی سالم کند.

برچسب ها: , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آرتروسکوپی , هزینه عمل آرتروسکوپی | Arthroscopy
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 12:58 | بازدید : 51 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

آرتروسکوپی , هزینه عمل آرتروسکوپی | Arthroscopy

آرتروسکوپی , هزینه عمل آرتروسکوپی , فوق متخصص جراحی آرتروسکوپی , آرتروسکوپی چه نوع عمل جراحی می باشد ؟ : در ابتدا بهتر است توضیح مختصری درباره کلمه آرتروسکوپی ارائه دهیم تا عزیزانی که در با این کلمه آشنایی ندارند متوجه قضیه بشوند . کلمه آرتروسکوپی از ترکیب شدن دو کلمه Arthro و scopy تشکیل شده است که به ترتیب معنی هرکدام مفصل و دیدن می باشد. با توجه به معنی کلمه آرتروسکوپی باید متوجه بشویم که آرتروسکوپی یکی از انواع درمان های جرای می باشد که برای دیدن درون مفصل استفاده می شود . پزشک و متخصص ارتوپدی بعد از دیدن درون مفصل بیمار نوع آسیب مفصل را شناسایی کرده و برای درمان از جراحی های مختلف در صورت نیاز استفاده خواهد کرد .

آرتروسکوپی

آرتروسکوپی زانو

نحوه انجام عمل آرتروسکوپی

نحوه انجام عمل آرتروسکوپی اینگونه می باشد که پزشک معالج در قدم اول شکافی در اندازه چند میلی متری در ناجیه جلویی مفصل ایجاد می کند و بعد آرتروسکوپ را که از یک لوله فلزی تو خالی ساخته شده است ( ظاهری مانند نی دارد) که در یک طرف آن دوربین فیلم برداری بسیار دقیقی وجود دارد را از شکاف ایجاد شده به درون مفصل هدایت می کند و در آنجا شروع به تصویر برداری می کند . تصاویری که از طریق این دوربین بسیار دقیق گرفته یا فیلم برداری می شود به مانیتوری که به دوربین وصل می باشد فرستاده می شود و در آنجا با وضوح بسیار بالا نمایش داده می شود . متخصص ارتوپد با دیدن این تصاویر نوع بیماری و آسیب دیدگی مفصل را شناسایی می کند . این جراحی هم برای تشخیص دادن نوع بیماری و هم برای درمان بکار می رود .

در بعضی از مواقع پزشک معالج مجبور است برای درمان کردن بعضی از ضایعات درون مفصل شکاف دیگری را از همان ناحیه ایجاد کند پزشک ارتوپد این شکاف دیگر را برای وارد کردن ابزار های دیگر به مفصل ایجاد می کند و از این راه بافت هایی که آسیب دیده اند و برای مفصل مضر می باشند را از مفصل خارج می کند . از این روش بیشتر در بیماری های آسیب منیسک و لیگامان های درون مفصل زانو استفاده می کنند .

آرتروسکوپی شانه

آرتروسکوپی شانه

حرکات ورزشی ابتدایی بعد از عمل آرتروسکوپی مفصل زانو

برای این که بهترین نتیجه را از ایم به دست بیاوریم باید حرکات نرمشی که مخصوص زانو می باشند که متخصص ارتوپد آنها را برای شما توضیح می دهد را انجام دهید معمولا این نرمش ها در خانه به صورت روزانه و هر روز دو تا سه مرتبه که هر بار بیست تا سی دقیقه انجام می شود . در بعضی مواقع احتمال دارد که بعد از انجام دادن ورزش در ناحیه زانو درد و ورم احساس شود که در این صورت باید این نرمش را متوفق کرده و برای تسکین درد از استراحت ، بستن زانو به وسیله باند کشی و یا بالا نگه داشتن زانو استفاده کرد . این ورزش ها از سه قسمت ابتدایی ف حد متوسط و پیشرفته تشکیل می شود و بخاطر این است که از ابتدایی شروع شده و به حد متوسط و پیشرفته می رسد .

حرکات و نرمش های متوسط بعد از عمل آرتروسکوپی مفصل زانو

نرمش های متوسط بعد از عمل آرتروسکوپی روزانه ده مرتبه باید انجام شود ، این نرمش ها عبارتند از :

  • حرکت نرمشی مستقیم کردن مفصل زانو
  • حرکت نرمشی بالا بردن ساق پا در حالت خوابیده به پشت
  • حرکت نرمشی چمباتمه ملایم با صندلی
  • حرکت کششی عضلات جلوی ران در حالت ایستاده

حرکات و ورزش های پیشرفته پس از عمل آرتروسکوپی مفصل زانو

این نرمش ها نیز همانند نرمش های متوسط روزانه ده مرتبه باید انجام شود که مهمترین آنها را در زیر بیان کرده ایم :

  • خم کردن زانو در حالت ایستاده
  • قدم به سمت جلو و بالا
  • قدم به سمت پهلو و بالا
  • صاف کردن زانو
  • حرکت کششی عضلات پشت ران در حالت خوابیده به پشت
  • حرکت کششی عضلات پشت ران در حالت خوابیده به پشت با استفاده و کمک دیوار
  • استفاده از دوچرفه ثابت
  • پیاده روی کردن
  • دویدن

نکته :

باید بگوییم که برای بهتر نتیجه گرفتن از عمل آرتروسکوپی انجام دادن نرمش هایی است که متخصص ارتوپد می گوید که عضلات نگه دارنده و حمایت کننده مفصل را تقویت می کند . پس بهتر است بعد از عمل به ورزش کردن ادامه داده و به توصیه های پزشکتان گوش دهید .

برچسب ها: , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان خانگی زگیل تناسلی
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 12:56 | بازدید : 52 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

درمان خانگی زگیل تناسلی

زگیل تناسلی چیست ؟

ویروس HPV یا پاپیلومای انسانی که باعث به وجود آمدن زگیل تناسلی می شود یکی از بیماری هایی است که حتی میتوان گفت شایعترین بیماری است که از رابطه جنسی انتقال می یابد. برای انتقال این بیماری از فردی به فرد دیگر تنها یک رابطه جنسی کافی است ، زگیل تناسلی یک بیمری مقاربتی می باشد .

انواع زگیل کدامند ؟

زگیل معمولی : زگیل معمولی اندازه ای حدود یک نخود دارد ، رنگ آن زرد خاکستری بوده و اغلب در پشت دست ها ، انگشت ، کنار ناخن و کف پا به وجود آمده و دیده می شوند . این زگیل دارای سطحی قاچ قاچ می باشد .

زگیل مولوسکوم : گاهی وقتا به زگیل مولوسکوم ، نرم هم می گویند . این زگیل یک بر آمدگی کوچکی می باشد که سفید رنگ می باشد ، در وسط این برآمدگی فرورفتگی وجود دارد . اگر این زگیل نرم را فشار دهیم ماده خمیر شکلی از آن خارج می شود .

کندیلوم : زگیل کندیلوم ظاهری کوچک ، نوک تیز ، به رنگ گوشت و شکلی تاج خروسی دارد ، راه انتقال این زگیل از طریق مقاربت می باشد که در اطراف مقعد و آلت تناسلی ایجاد می شوند .

زگیل پیران : شکل ظاهری زگیل پیران پهن و به رنگ قهواه ای تا سیاه می باشد. این زگیل به تعداد کثیری در پشت ، صورت و بازو دیده می شود و معمولا از سن پنجاه سالگی به بعد به وجود می آید .

بیشتر بخوانید : درمان زگیل تناسلی مردان

پزشک متخصص : مراجعه به متخصص اورولوژی

درمان زگیل تناسلی با طب سنتی

اگر به طب سنتی بازگردیم روش های بسیار زیادی وجود دارد که البته همه آنها کار ساز نمی باشند . از روش های سنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • روزی دو استکان دم کرده سیاه دانه بنوشید.
  • حجامت
  • مالیدن شیره درخت انجیر بر روی ضایعات پوستی و …

درمان های خانگی زگیل تناسلی

درمان خانگی زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی با استفاده از عسل : با استفاده داز تخم کرچک و عسل پمادی درست می شود که باید آن را برئی ضایعات پوستی بمالید . تخم کرچک پوستی شبیه به چوب دارد که باید شکسته شود و از چربی درون آن استفاده خواهد شد.

سرکه : شست وشوی قسمتی از بدن که دارای زگیل است با استفاده از سرکه سیب که کمی درد را باید تحمل کرد.

زرد چوبه : زرد چوبه خالص یک آنتی اکسیدان می باشد که اگر از آن استفاده کنید DNA سلول ها را محافظ می کند.

سیاه دانه : استفاده از سیاه دانه برای این بیماری بسیار رایج می باشد که سیاه دانه کوبیده شده را با سرکه مخلوط می کنند و این مخلوط را روزانه بر روی زگیل ها می مالند.

روغن پونه کوهی : پونه کوهی از خانواده نعنا می باشد که روغن آن یک درمان طبیعی برای زگیل تناسلی می باشد. این روغن کمی سوزش دارد که برای کمتر کردن آن می توانید آن را کمی رقیق کنید.

رفع زگیل تناسلی با استفاده از روغن کرچک : روغن کرچک یک داروی گیاهی میباشد که برای زگیل تناسلی بسیار مناسب است ، البته باید بگوییم که بوی بدیرا به همراه دارد که برای تحمل کردن آن می توان آن را با روغن نعناع مخلوط کرد و هر روز سه وعده آن را روی ضایعات پوستی بمالید . توجه داشته باشید که استفاده از این روش برای کودکان ممنوع می باشد.

استفاده از سیر : استفاده از سیر و پیاز برای رفع زگیل تناسلی موثر می باشد ولی پوست اطراف زگیل ممکن است حساسیت و سوزش داشته باشد.

استفاده از چسب نواری : چسب نواری راهی بسیار ساده و تاثیر گذار در درمان زگیل می باشد به صورتی که چسب نواری را به مدت شش روز بر روی زگیل ها بچسبانید این روش را تا حذف کامل زگیل ها ادامه دهید.

استفاده از سیر و ویتامین E : استفاده از سیر و ویتامین E به گونه ای است که ویتامین را بر روی زگیل تناسلی مالیده و سیر له شده را روی آن بگذارید و تا بهبودی کامل این کار را هر دوروز یکبار انجام دهید.

بیشتر بخوانید : درمان زگیل تناسلی زنان

پزشک متخصص : مراجعه به متخصص زنان

فرق جوش با تبخال تناسلی

در مورد کلمه جوش می توان گفت که واژه جوش یک واژه همگانی و کلی می باشد که در به وجود آمدن آن علتن های بسیار مختلفی وجود دارد که چندین مورد از این علت ها مب توان به موارد زیر اشاره کرد :

گزش حشرات ، آلرژی و حساسیت ، عفونت ریشه مو به دنبال اصلاح مو با تیغ یا مواد موبر که اغلب به آنها فولیکولیت می گوند ، عفونت های باکتریال یا ویروسی و …
رنگ جوش ها قرمز بوده و گاهی ممکن است سر جوش سفید نیز باشد . در مورد ماندگاری جوش باید بگوییم که به علت وجود آورده آن بستگی و از دو سه روز تا چند ماه متفاوت است . تبخال تناسلی نوعی جوش می باشد که علت به وجود آمدن آن ابتلا شدن به ویروس HSV می باشد ، این جوش ها آبدار و به شکل تاول ( به آنها تولی نیز می گویند) هستند که در مدت دو یا سه روز این تاول ها می ترکند و همراه با آن سوزش و خارش نیز احساس می شود .

برچسب ها: , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آرتروسکوپی لگن
جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 12:53 | بازدید : 34 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

آرتروسکوپی لگن

آرتروسکوپی لگن , هزینه عمل آرتروسکوپی لگن  : اگر آرتروسکوپی لگن و آرتروسکوپی شانه و زانو را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که آرتروسکوپی لگن سختتر می باشد و دلیل آن عمق زیاد مفصل لگن می باشد . آرتروسکوپی هیپ یک نوع روش جراحی می باشد که به پزشک ارتوپد امکان این را می دهد  که بدون ایجاد کردن برش بزرگ در این ناحیه از طریق پوست و دیگر بافت های نرم آن را بررسی نماید . آتروسکوپی برای درمان بسیاری از مشکلات جراحی استفاده می شود .

آرتروسکوپی لگن
آرتروسکوپی لگن چیست ؟

آرتروسکوپی لگن روش جراحی می باشد که حداقل ترین تهاجم را برای بیمار بدنبال دارد و آرترسکوپ از راه دو یا سه سوراخ ایجاد شده ۵ تا ۱۰ میلی متری که دارای دوربین های بسیار پیشرفته می باشد ، به همراه آرتروسکوپ ابزار های مخصوص دیگر را وارد آنجا می کنند و جراحی های لازم را در درون مفصل و اطراف آن انجام می دهند .

مراجعه به پزشک متخصص : متخصص ارتوپد

مزایای آرترسکوپی لگن

همانگونه که گفتیم آرتروسکوپی لگن یک جراحی با تهاجم حداقل می باشد که بیمار می تواند در عرض یک تا دو هفته بهبودی خود را بدست آورد و بکارهای روزمره خود برسد و بعد از عمل می تواند پیاده روی داشته باشد . در این روش آسیب کمتری به بافت مفصلی می رسد و درد کمتری نیز دارد و بدلیل برش بزرگ نداشتن خونریزی کمتری نیز خواهد داشت .

عوارض آرتروسکوپی لگن

این روش جراحی عوارض شایعی را ندارد ولی در بضی مواقع ممکن است عوارض جانبی را بدنبال داشته باشد که آن نیز برای مدت کوتاهی برای بعضی از افراد رخ می دهد که پیشنهاد می شود در این باره با پزشک ارتوپد خود در این زیمنه صحبتی را داشته باشید . علاوه بر خطرات ناشی از عمل جراهی افرادی ممکن است برای مواد بیهوشی حساسیت داشته باشند و آلرژی بعد از عمل را برای مدت کوتاهی داشته باشند . در زیر به عوارضی اشاره می کنیم که که ممکن است در بعضی از افراد پیش بیاید که موقتی می باشند :

  • سوزش در داخل ران
  • تورم
  • حس درد
  • عفونت
  • خونریزی
  • لخته شدن DVT در پا یا ریه
  • بیخوابی

چه زمانی آتروسکوپی لگن توصیه خواهد شد ؟

در هنگامی که بیماری شما با درد زیاد همراه باشد و از طریق درمان های فیزیوتراپی و غیر جراحی بهبودی نیابد متخصص ارتوپد روش جراحی آرتروسکوپی را برای شما پیشنهاد خواهد داد.

  • FAI (Femoroacetabular Impemment) یک اخلال می باشد که در این اختلال استخوان اضافی در راستای مهره و مچ پا به وجود می آید که در صورت رشد بیش از حد این استخوان به بافت های نرم ران در هنگام حرکت آسیب می رساند .
  • دیسپالازی (Dysplasia) یک وضعیتی است که باعث تغییر شکل در استخوان ها می شود و یا در این وضعیت سوکت مفصل ران ( قسمت گوی مانند استخوان ران) به صورت غیر طبیعی کم عمق می باشد . این علت باعث شده است که برای جلوگیری از منقرض شدن مفصل لگن تمرکز بیشتری را روی لگن داشته باشیم .
  • بعضی اوقات دیده می شود که سندروم های حسی یک تاندون تکان خورده و باعث برخورد به ناحیه خارج از مفصل می شود که این تکان خوردن اغلب بی ضرر می باشد و برای درمان نیازی نیست.
  • سینوویت ها بافت های مفصل را درگیر می کنند و باعث می شود که مفصل ملتهب شود .
  • شل شدن غضروف و یا استخوان هایی که در مفصل حرکت می کنند.
  • عفونت های مفصلی

بیشترین سوالاتی که در رابطه با آرتروسکوپی پرسیده می شود

۱)    چه زمانی می توانیم بعد از جراحی آرتروسکوپی لگن رانندگی کنیم ؟

افرادی که جراحی و بیهوش می شوند تا ۴۸ ساعت نمی توانند رانندگی کنند و بعد از ۴۸ ساعت توانایی فرد در رانندگی و ناحیه جراحی شده و نوع وسیله نقلیه وابسته است .

۲)    بعد از انجام جراحی آرتروسکوپی لگن چه زمانی می توانیم به فعالیت های روزانه خود برسیم؟

بازگشت به کار به عواملی مانند نوع کار شما و نحوه عمل جراحی بستگی دارد ف معمولا افراد در طول دو هفته می توانند به کارهای اداری بازگردند .

۳)    چه مدت طول می کشد تا بعد از عمل جراحی آرتروسکوچی لگن بهبودی یابد ؟

زخم های ناشی از عمل جراحی در طول هفت تا ده روز طول می کشد ولی بهبودی کامل به هفته ها می کشد بیشتر بیماران به طور چشم گیری در شش هفته بهبودی کامل را پیدا می کنند .

۴) آیا آرتروسکوپی لگن درد دارد ؟

بعد از انجام شدن عمل آرتروسکوپی لکن میزان احساس درد به نوع عمل و آسیب دیدگی قبلی در لگن بستگی دارد ، ولی اکثر بیماران از اینکه درد کمتری در این روش جراحی احساس می شود خوشایند می باشند .

برچسب ها: , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مطالب ناب از سراسر وب و آدرس drdr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 268
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 310
:: باردید دیروز : 382
:: بازدید هفته : 310
:: بازدید ماه : 2664
:: بازدید سال : 4523
:: بازدید کلی : 13339