می خواهیم بهترین مطالب پزشکی را در این وبلاگ منتشر کنیم امید واریم بهترین بهره را از وب سایت ببرید.
شرکت سهامی خاص
شنبه 21 ارديبهشت 1398 ساعت 12:30 | بازدید : 181 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

تعریف شرکت سهامی خاص طبق قانون

طبق قانون تجارت لایحه اصلاحی ماده ۴ نوع دوم شرکت سهامی خاص به این صورت تعریف می شود :

شرکت ‌هایی که تمام سرمایه آنها در موقع تأسیس منحصراً توسط مؤسسین تأمین گردیده است. این گونه شرکت‌ها شرکت سهامی خاص ‌نامیده می‌شوند.

ثبت شرکت سهامی خاص

تعریف ساده از شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی (حتی اگر موضوع عملیات آن ٫ امور بازرگانی نباشد) که تمام سرمایه آن منحصراً توسط موسسین تامین می گردد و سرمایه آن بر خلاف شرکت با مسئولیت محدود که سرمایه نقدی می باشد به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام ٫ بعد از ثبت شرکت سهامی خاص بر اساس مبلغ اسمی سهام می باشد.

موضوع شرکت سهامی خاص

طبق قانون تجارت لایحه اصلاحی ماده ۲ موضوع شرکت سهامی خاص به این صورت تعیین می شود :

شرکت سهامی شرکت بازرگانی محسوب می‌شود ولو این که موضوع عملیات آن امور بازرگانی نباشد و باید توجه داشت که شرکت های سهامی خاص می توانند موضوع غیر بازرگانی هم داشته باشند.

نکته: موضوعاتی که مجوزی است اگر در موضوع اساسنامه آورده شود باید جواز آن موضوع را از مرجع صادر کننده جواز ٫ کسب و اخذ نمود.

تعداد شرکا در شرکت سهامی خاص

طبق قانون تجارت لایحه اصلاحی ماده ۳ تعداد شرکاء در شرکت سهامی خاص به این صورت تعیین می شود :

در شرکت سهامی تعداد شرکاء نباید از سه نفر کمتر باشد و در شرکت سهامی خاص حداکثر تعداد شرکاء تعیین نشده است و می تواند هر تعداد شریک و سهامدار که شرکت لازم دارد در شرکت عضو و سهامدار و شریک شود.

توجه کنید موسسه ثبتی ذهن ناب میتواند شرکت سهامی خاص را با ۲ عضو برای شما به ثبت برساند.

ثبت شرکت

نام شرکت سهامی خاص

طبق قانون تجارت لایحه اصلاحی نام شرکت سهامی خاص به این صورت باید قید شود :

در شرکت ‌های سهامی خاص عبارت ( شرکت سهامی خاص) باید قبل از نام‌ شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت در کلیه اوراق و اطلاعیه‌ ها و آگهی‌ های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

 

به زبان ساده تر می توان گفت در تمامی اوراق و اطلاعیه و سربرگ شرکت و هرجایی که نام شرکت آورده می شود باید در کنار نام شرکت عبارت سهامی خاص قید شود. این موضوع برای تمامی شرکت ها و موسسات لازم الاجرا می باشد.

در حال حاضر به علت وجود شرکت های زیاد در ایران نام های تک سیلابی تا سه سیلابی تقریباً ثبتشان سخت شده است ولی موسسه ذهن ناب می تواند در این مرحله برای اخذ نام های تک سیلابی به بالا شما را یاری رساند.

در اداره ثبت شرکت ها بعد از تعیین نام شرکت ٫ نام تائید شده به مدت ۶۰ روز برای آن شرکت محفوظ می ماند و بعد از آن هر شخص دیگری می تواند آن نام را برای شرکت خود انتخاب نماید. 

برای ثبت شرکت سهامی خاص باید حداکثر ۵ نام را برای موسسه ثبتی ذهن ناب مشخص کنید که بر اساس اولویت باشد. برای تعیین نام حتماً با موسسه مشورت کنید تا زمان شما برای تعیین نام طولانی نشود و نام های مجوزی جزو نام شما نباشد.

سرمایه شرکت سهامی خاص در موقع تاسیس

طبق قانون تجارت لایحه اصلاحی سرمایه شرکت سهامی خاص در موقع تاسیس به این صورت است :

در موقع تأسیس سرمایه شرکت‌های سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر‌باشد. در صورتی که سرمایه شرکت بعد از تأسیس به هر علت از حداقل مذکور در این ماده کمتر شود باید ظرف یک سال نسبت به افزایش سرمایه تا میزان‌ حداقل مقرر اقدام به عمل آید یا شرکت به نوع دیگری از انواع شرکت‌های مذکور در قانون تجارت تغییر شکل یابد وگرنه هر ذینفع می ‌تواند انحلال شرکت  آن را‌ از دادگاه صلاحیتدار درخواست کند. هرگاه قبل از صدور رأی قطعی موجب درخواست انحلال منتفی گردد دادگاه رسیدگی را موقوف خواهد نمود.

به زبان ساده می توان گفت سرمایه شرکت سهامی خاص حداقل ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال معادل یکصد هزار تومان می باشد که در زمان تاسیس شرکت لااقل سی و پنج درصد مبلغ تعهد ‌شده را در حسابی به نام شرکت در شرف تأسیس نزد یکی از بانک‌ها سپرده گذاری کرد. هرگاه قسمتی از تعهد مؤسسین به صورت غیرنقد باشد باید عین آن یا مدارک مالکیت آن را در همان بانکی که برای پرداخت مبلغ نقدی ‌حساب باز شده است تودیع و گواهی بانک را به ضمیمه اظهارنامه و ضمائم آن به مرجع ثبت شرکت‌ها ارائه نمود. برای سرمایه غیر نقدی نظر کتبی‌ کارشناس رسمی وزارت دادگستری الزامی می باشد.

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


ثبت شرکت , راهنمای ثبت شرکت ها
دو شنبه 2 ارديبهشت 1398 ساعت 12:31 | بازدید : 175 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

ثبت شرکت , راهنمای ثبت شرکت ها

در ابتدا به تشریح هریک از شرکت ها و انواع آن به صورت اختصار پرداخته تا به آشنایی کلی از شرکت ها برسیم.

انواع شرکت ها در ایران

شرکتهای تجاری در ایران به هفت قسم تقسیم می شوند (طبق ماده ۲۰ قانون تجارت):انواع شرکت ها در ایران

۱. شرکت سهامی خاص

۲. شرکت مسئولیت محدود

۳. شرکت تضامنی

۴. شرکت مختلط غیر سهامی

۵. شرکت مختلط سهامی

۶. شرکت نسبی

۷. شرکت تعاونی تولید و مصرف

 لازم به معرفی مختصری از شرکت ‌های تجاری می باشد که در مطالب زیر این تعاریف انجام می گردد.

۱- تعریف شرکت سهامی عام‌

طبق قانون تجارت اصلاحی ماده ۴ بند الف به این صورت تعریف می شود <شرکت هایی که موسسین آن ها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به ثبت شرکت سهامی عاممردم تامین می کنند شرکت های سهامی عام نامیده می شوند.> یا می توان به زبان ساده تر شرکت سهامی‌عام را شرکتی گفت با موضوع بازرگانی (‌بلکه در موضوع آن موضوعی به غیر از بازرگانی قید شده باشد) که سرمایه‌‌ آن به سهام ، تقسیم‌ شده که بخشی از این سرمایه از طریق فروش سهام به مردم تأمین‌ می‌شود. در شرکت سهامی‌عام ، تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد و مسئولیت سهامداران ، محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها می باشد. در شرکت سهامی عام ، عبارت < شرکت سهامی عام > باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت قید شود و در کلیه‌ اوراق و اطلاعیه‌ ها و آگهی‌ های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

 

 

۲- تعریف شرکت سهامی خاص

طبق قانون تجارت اصلاحی ماده ۴ بند ب به این صورت تعریف می شود < شرکت هایی که تمام سرمایه آنها در موقع تاسیس منحصراً توسط موسسین تامین شرکت سهامی خاصگردیده است شرکت سهامی خاص نامیده می شوند.> یا به زبان ساده تر شرکت سهامی خاص شرکتی است با موضوع بازرگانی (بلکه در موضوع آن موضوعی به غیر از بازرگانی قید شده باشد) که تمام سرمایه‌ آن منحصراً توسط مؤسسین ، تأمین‌ گردیده و سرمایه‌ آن به سهام تقسیم شده است و مسئولیت صاحبان سهام ، ‌محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها می باشد. تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد (موسسه حقوقی ذهن ناب همشهری می تواند شرکت سهامی خاص را با تعداد دو نفر هم ثبت کند) و عنوان <شرکت سهامی خاص> باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت ، به طور روشن و خوانا قید شود.

 

۳- تعریف شرکت با مسئولیت محدود

طبق قانون تجارت ماده ۹۴ به این صورت تعریف می شود < شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکت با مسئولیت محدودشرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.> یا به زبان ساده تر شرکت با مسئولیت محدود ، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد ؛ فقط به میزان سرمایه‌ خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است. در نام شرکت باید عبارت <با مسئولیت محدود> ‌قبل و یا بعد از نام شرکت قید شود. در شرکت های مسئولیت محدود باید کلیه سرمایه تقویم شود و به مدیر عامل تحویل داده شود و مدیر عامل اقرار به دریافت آن مبلغ کند.

 

۴- تعریف شرکت تضامنی

طبق قانون تجارت اصلاحی ماده ۱۱۶ به این صورت تعریف می شود <شرکت تضامنی شرکتی است که در تحت اسم مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر

شرکت تضامنی

با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود. اگر دارایی شرکت برای تأئیدیه‌ تمام قروض کافی نباشد هر یک ازشرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. هر قراری که بین شرکاء برخلاف این ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث کان لم یکن خواهد بود.> در اسم شرکت تضامنی باید عبارت <شرکت تضامنی> ‌و لااقل اسم یک نفر از شرکاء ذکر شود. اصولاً صرافی ها جزو این نوع شرکت می باشند. 

 

 

۵- تعریف شرکت مختلط غیرسهامی 

طبق قانون تجارت ماده ۱۴۱ به این صورت تعریف می شود < شرکت مختلط غیرسهامی شرکتی است که برای امور تجاری تحت اسم مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می‌شود. شریک ضامن مسئول کلیه‌ قروضی است شرکت مختلط غیر سهامیکه ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود شریک با مسئولیت محدود کسی است که مسئولیت او فقط تا میزان سرمایه‌ ای است که درشرکت گذارده و یا بایستی بگذارد. در اسم شرکت باید عبارت «شرکت مختلط» ‌و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن ، قید شود.> یعنی به عبارت ساده تر می توان گفت که یک شریک تضامنی دارد و یک شریک با مسئولیت محدود که هر کدام یک وظیفه در قبال سرمایه دارند.

 

۶- تعریف شرکت مختلط سهامی

طبق قانون تجارت ماده ۱۶۲ به این صورت تعریف می شود < شرکت مختلط سهامی شرکتی است که تحت اسم مخصوص بین یک عده شرکاء سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می‌شود. شرکاء سهامی کسانی هستند که سرمایه‌ آنها به صورت سهام یا قطعات سهام متساوی القیمه درآمده و مسئولیت آن ها تا میزان همان سرمایه‌ ای است که در شرکت دارند. شریک ضامن کسی است که سرمایه‌ او به صورت سهام در نیامده و مسئول کلیه‌ قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. در صورت تعدد شریک ضامن مسئولیت آن ها در مقابل طلبکاران و روشرکت مختلط سهامیابط آن ها با یکدیگر تابع مقررات شرکت تضامنی خواهد بود.> در نام شرکت باید عبارت «شرکت مختلط»‌ ‌و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود و مدیریت شرکت مختلط سهامی مخصوص به شریک یا شرکاء ضامن می باشد.

 

 

۷- تعریف شرکت نسبی

طبق قانون تجارت ماده ۱۸۳ به این صورت تعریف می شود < شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجاری تحت اسم مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل شرکت نسبیمی‌شود و مسئولیت هریک از شرکاء به نسبت سرمایه‌ ای است که در شرکت گذاشته.> در اسم شرکت نسبی عبارت <شرکت نسبی> و لااقل اسم یکی از شرکاء باید ذکر شود. در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکاء نباشد بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده عبارتی از قبیل (و شرکاء) و (و برادران) ضروری است. 

 

 

۸- تعریف شرکت تعاونی

طبق قانون تجارت ماده ۱۹۰ به این صورت تعریف می شود < شرکت تعاونی تولید شرکتی است که بین عده ای از ارباب حرف تشکیل می شود و شرکاء مشاغل خود شرکت تعاونیرا برای تولید و فروش اشیاء یا اجناس به کار می برند.> و همچنین طبق قانون تجارت ماده ۱۹۲ به این صورت تعریف می شود < شرکت تعاونی مصرف شرکتی است که برای مقاصد ذکر شده تشکیل می شود :

۱. فروش اجناس لازمه برای مصارف زندگانی اعم از این که اجناس مزبوره را شرکاء ایجاد کرده یا خریده باشند.

۲. تقسیم نفع یا ضرر بین شرکاء ایجاد کرده یا خریده باشند. > یا به زبان ساده تر شرکت تعاونی شرکتی است که تمام یا حداقل ۵۱ درصد سرمایه‌ آن به وسیله‌ اعضاء در اختیار شرکت تعاونی قرار گیرد و وزارتخانه‌ها ٫ سازمان‌ها ٫ شرکت‌ های دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت ٫ بانک‌ ها ٫شهرداری‌ ها، شورا های اسلامی کشوری ٫ بنیاد مستضعفان و سایر نهاد های عمومی می‌ توانند جهت اجرای بند ۲ اصل ۴۳ از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر از قبیل مشارکت ٫ مضاربه ٫ مزارعه ٫ مساقات ٫ اجاره ٫ اجاره به شرط تملیک ٫ بیع شرط ٫ فروش اقساطی و صلح ٫ اقدام به کمک در تأمین یا افزایش سرمایه‌ شرکت‌ های تعاونی نمایند ٫ بدون آن که عضو باشند.

تبصره: در مواردی که دستگاه‌های دولتی در تأسیس تعاونی ، شریک می شوند ظرف مدتی که با موافقت طرفین درضمن عقد شرکت ، تعیین خواهد شد ؛ سهم سرمایه‌ گذاری دولت به تدریج بازپرداخت و صد در صد سرمایه به تعاونی تعلق خواهدگرفت. مطابق ماده‌ی ۲۶ همان قانون < تعاونی‌های تولیدی ٫ شامل تعاونی‌ هایی است که در امور مربوط به کشاورزی ٫ دام داری ٫ ‌دام پروری ٫ پرورش و صید ماهی ٫ شیلات ٫ صنعت ٫ معدن ٫ ‌عمران شهری و روستایی و نظایر این ها فعالیت می‌ نمایند> و به موجب ماده‌ی ۲۷ < تعاونی‌ های توزیع ٫ عبارتند از تعاونی‌هایی که نیاز مشاغل تولیدی و یا مصرف کنندگان عضو خود را در چهارچوب مصالح عمومی و به منظور کاهش هزینه‌ها و قیمت‌ ها تأمین می‌نمایند.> تبصره‌ ماده‌ی ۲۸ ‌< تعاونی‌ های موضوع این قانون با رعایت قوانین و مقررات می‌ توانند به امر صادرات و واردات در موضوع خود بپردازند.>

مراحل ثبت شرکت

در اداره‌ ثبت شرکت‌ ها فرم های نمونه‌ برای ثبت موجود است که می‌توان این فرم‌ های نمونه را از اداره‌ ثبت شرکت ها و موسسات تجاری تهیه و تکمیل‌ کرده و زیر مراحل ثبت شرکتتمام اوراق باید توسط همه‌ شرکاء (مؤسسین) امضاء شود. سپس بعد از تعیین نام شرکت و انتخاب چند نام که واژه‌ بیگانه نبوده ٫ فاقد سابقه‌ ثبت بوده و دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد نام شرکت را تعیین نمود و به <واحد تعیین نام> ‌اداره‌ ثبت شرکت ها ، معرفی و موافقت آن واحد را درباره‌ نام تعیین شده اخذ کرده ٫ سپس همه‌ مدارک به <قسمت پذیرش مدارک> اداره‌ی مزبور تحویل و رسید دریافت (کد پیگیری) توسط سیستم به سهامداران و شرکاء اعلام می شود و موعدی برای گرفتن نتیجه تعیین می‌شود.

جهت تعیین حق‌الدرج آگهی در روزنامه کثیر الانتشار بعد از دریافت آگهی ثبتی در سامانه قسمتی ظاهر می شود که می توان هزینه های روزنامه را واریز کرد.

جهت چاپ روزنامه رسمی باید به سایت روزنامه رسمی مراجعه کرد و هزینه های روزنامه را پرداخت کرد.

راهنمای ثبت شرکت

۱۱ قدم تا ثبت شرکت را به صورت خلاصه می توان به شرح ذیل اعلام نمود:

قدم اول ثبت شرکت : شریک خوب پیدا کنید.

حداقل تعداد شرکاء برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ۲ نفر می باشد و حداقل تعداد سهامداران برای ثبت شرکت‌ های سهامی خاص ۳ ‌نفر است. در گام اول باید شریک مناسبی برای خود پیدا کنید. مسئولیت هر سرمایه ‌گذار در شرکتی با مسئولیت محدود به اندازه میزان سرمایه شرکاء می باشد. کسی که سرمایه بیشتری در شرکت دارد حق رأی بالاتری هم دارد و به همین نسبت مسئولیت بالاتری در پرداخت دیون و بدهی‌ های شرکت.

قدم دوم ثبت شرکت : ورود به سامانه ثبت شرکت ها.

به پایگاه اینترنتی اداره کل ثبت شرکت‌ها مراجعه کنید. در این سامانه به قسمت پذیرش درخواست ثبت شرکت مراجعه کنید. فرمی پیش روی شما ظاهر می‌شود که باید مرحله به مرحله آن را تکمیل کنید و به مرحله بعدی بروید. اطلاعات مربوط به متقاضی نخستین موضوعی است که در این فرم‌ ها باید بنویسید. مشخصات اولیه خودتان را در فرم تکمیل کنید. گزینه (گام‌ بعدی) شما را به مرحله بعد می ‌رساند.

قدم سوم ثبت شرکت : انتخاب نام شرکت

حالا باید نام شرکت را در فرم ( نام و نوع شخص حقوقی ) وارد کنید. در این قسمت باید به ‌ترتیب اولویت ۵ نام برای شرکت انتخاب کنید تا از بین آن ها یکی تأیید شود. انتخاب اسم برای شرکت باید و نباید‌ های خاص خود را دارد. اول این که این اسم نباید تکراری باشد و همچنین استفاده از اسامی مخفف شده که مربوط به اداره‌های دولتی است ممکن نمی باشد و تنها با کسب مجوز از آن ها امکان ‌پذیر است و همچنین نام های خارجی فقط به نماینده قانونی شرکت ها داده می شود با توجه به برگه نمایندگی آنها از شرکت مادر. در انتهای این مرحله یک کد رهگیری به شما داده می‌شود.

قدم چهارم ثبت شرکت : شرح موضوع فعالیت

مدت و موضوع فعالیت ، اطلاعات مورد نیاز در مرحله بعدی است. در مورد این اطلاعات قبلاً با شرکاء و سهامداران خود مشورت کنید. برای مشخص کردن مدت فعالیت شرکت یکی از گزینه های محدود یا نامحدود را باید انتخاب کنید. اما برای راحتی در انتخاب موضوع فعالیت ٫ سامانه فهرستی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی و... در این فهرست گنجانده شده‌اند. یادتان باشد که برخی از فعالیت‌ها نیاز به مجوز دارد که برای ثبت شرکت آن را هم باید تهیه کنید.

قدم پنجم ثبت شرکت : تعیین نشانی شرکت

این قسمت با مشخصات مرکز اصلی در سایت معرفی شده است. در اینجا لازم است نشانی ‌ای برای محل دفتر شرکت ارائه بدهید ، همچنین شماره تماس و کدپستی که باید کد پستی شما با کد پستی روی قبوض و آدرس شرکت و سامانه همخوانی داشته باشد. اگر هنوز مکانی برای شرکت انتخاب نکرده‌اید ٫ می‌ توانید نشانی منزل خود یا یکی از شرکاء یا سهامداران را در این بخش ثبت کنید. به یاد داشته باشید تمام مدارکی که از طرف اداره ثبت شرکت‌ها برای شما ارسال می‌شود در ‌‌نهایت به همین نشانی خواهد آمد.

قدم ششم ثبت شرکت : تعیین سرمایه شرکت

در بخش سرمایه شخص حقوقی سایت اداره ثبت‌ شرکت‌ ها باید تکلیف میزان سرمایه شرکت را مشخص کنید. در شرکت‌های سهامی تعداد سهم و ارزش اسمی آن هم در این فرم وارد می‌شود. برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود حداقل سرمایه مورد نیاز ۱۰۰ هزار تومان است. با این حال مبلغ سرمایه اولیه تا حدودی نشانه‌ ای از اعتبار شرکت است. بنابراین عده‌ ای برای آغاز به‌ کار شرکت سرمایه ۱۰ میلیون تومانی در نظرمی‌ گیرند (پیشنهادی می باشد که بنا به خواسته موکل قابل تغییر است).

قدم هفتم ثبت شرکت : معرفی شرکاء و سهامداران

حالا باید در فرمی که در مرحله بعد پیش رویتان قرار می ‌گیرد مشخصات سهامداران و اعضای اصلی شرکت را وارد کنید. اگر تعداد این افراد بیش از ۱۵۰ نفر شود باید فرمی را که از پیش در سایت بارگذاری شده دریافت و اسامی و مشخصات افراد را در آن وارد کنید و در CD فایل اکسل آن را بارگذاری کنید و برای اداره ثبت ارسال کنید. در این بخش اطلاعات شناسنامه‌ ای و همچنین آدرس پستی و شماره تماس این افراد ثبت و ذخیره می‌شود.

قدم هشتم ثبت شرکت : مشخص کردن سهام شرکاء و سهامداران

گام بعدی پر کردن اطلاعات مربوط به سهام و سرمایه شرکاء و سهامداران است. با انتخاب نام هر یک از اعضاء مشخص می ‌کنید که آن فرد چه تعداد سهام دارد. نوع سهام در حقیقت گزینه ‌ای است که در آن نقدی یا غیر نقدی بودن سرمایه‌ مشخص می‌ شود. سمت اشخاص و ارتباط آ‌ن ها با یکدیگر در فرم‌ های مراحل بعد ثبت می‌ شود. منظور از ارتباط اشخاص با یکدیگر ٫ مشخص بودن وکیل و موکل و قیم قانونی و ولی و ... در ارتباط با شرکاء و سهامداران و اعضای شرکت است.

قدم نهم ثبت شرکت : معرفی شعبه های شرکت

اگر قرار است شرکت شما شعبه ‌هایی هم داشته باشد لازم است در فرم مربوط به این قسمت مشخصات این شعب وارد شود. البته در صورتی که هنوز تکلیفی برای این موضوع از طرف سهامداران روشن نشده باشد می ‌توان معرفی شعب را به زمانی دیگر موکول کرد و در فرم قسمت شعب ٫ گزینه مربوط به نداشتن شعب را انتخاب کنید. بعد از روشن کردن تکلیف شعب شرکت و سمت اشخاص در آن ٫ باید به سراغ تعیین سال مالی شرکت بروید و در مرحله بعد فرم مربوط به ‌صورتجلسه را تکمیل کنید.

قدم دهم ثبت شرکت:تنظیم اساسنامه - اظهارنامه - شرکتنامه - صورتجلسه موسسین-صورتجلسه هیات مدیره

پس از تأیید اطلاعات ، از شما خواسته می‌شود که اساسنامه و شرکتنامه و صورتجلسه و اظهارنامه را در سایت بارگذاری کنید. اساسنامه و شرکت‌ نامه شرکت‌ ها ٫ فرم‌ های پیش‌ فرض دارند که فقط باید آن ها را پر کنید و در نهایت اگر خواستید می‌ توانید قوانین مخصوص شرکت‌ خودتان را به آن اضافه کنید. حالا باید تصویری برابر اصل شده از اساسنامه خود را در سایت اداره ثبت شرکت ‌ها بارگذاری کنید. از اینجا به بعد کار اصلی‌ تان تمام است و فقط باید منتظر باشید تا اداره ثبت شرکت‌ ها از شما بخواهد مدارک را برای آن ها ارسال کنید. بنا به تجربه ای که ما داریم این فرم های پیش فرض برای همه جوابگو نخواهد بود چون این فرم ها فرم های پایه ای می باشد که باید توسط وکیل یا مشاور شما را راهنمایی کرد و سیستم قادر به این مسئله نمی باشد. شما با مشاوره با مشاوران موسسه ثبتی ذهن ناب می توانید به موارد جامع دست پیدا کنید که در آینده به مشکل برخورد نکنید. هر مشکل شما برای شما هزینه بر خواهد بود که در این راستا موسسه ما به شما کمک شایانی خواهد کرد.

قدم آخر ثبت شرکت : چاپ آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار و پلمپ دفاتر قانونی.

بعد از تأیید تمام مدارک ٫ شماره ثبت شرکت به شما داده می‌شود. با دریافت این شماره ٫ فقط یک قدم تا آغاز فعالیت شرکت‌ تان باقی می‌ ماند. باید آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی چاپ کنید. شما در آینده برای هرکاری که بخواهید انجام دهید اصل یا کپی برابر اصل این آگهی را لازم دارید. در آگهی‌ ای که چاپ می ‌کنید اطلاعاتی در مورد نام شرکت ، نوع فعالیت و اطلاعاتی از این دست را مطرح می‌کنید. حدود ۱۴ روز کاری بعد از مراجعه شما به دفتر روزنامه رسمی ٫ آگهی ثبت شرکت در آن درج می‌شود. بعد از تحویل روزنامه ها و کلیه مدارک از اداره ثبت شرکت ها باید دفاتر پلمپ روزنامه و کل را از اداره ثبت شرکت هاف درخواست و اخذ نمائید. تبریک می‌گوییم ٫ کار ثبت شرکت شما در یک دوره ۲۰ روزه به پایان رسیده است و شرکت را ثبت کرده اید و می توانید فعالیت خود را شروع کنید.

برای ثبت شرکت کجا برویم ؟

برای ثبت شرکت در هر شهری باید به اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری آن شهر مراجعه کرد. البته در ابتدای راه ثبت شرکت نیازی به مراجعه شما به این اداره نیست و ثبت شرکت اینترنتی است ولی در نهایت باید مدارک خود را به آن نشانی ارسال کنید. جای دیگری که باید حضوری مراجعه کنید روزنامه رسمی است. دفتر روزنامه رسمی کشور در خیابان بهشت و درست رو به‌ روی پارک شهر و کنار شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد. ولی قبل از شروع ابتدا با ما یک تماس بگیرید و از روش کار و نحوه فعالیت اطلاع دقیق دریافت کنید چون در صورت اشتباه هر سری شما مبلغ ۷۰۰٫۰۰۰ ریال (حدوداً) هزینه می برد و موسسه ثبتی حقوقی ذهن ناب شما را در این راه کمک می کند تا از هزینه های اضافی دور بمانید.

موسسه ثبتی ذهن ناب همشهری برای ثبت هر نوع شرکت و یا تغییرات شرکت شما از هرکجا آمادگی همراهی را دارد.

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


لیپوساکشن چانه و گردن
دو شنبه 19 فروردين 1398 ساعت 13:14 | بازدید : 159 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

لیپوساکشن چانه و گردن

لیپوساکشن چانه و گردن , قیمت و هزینه عمل لیپوساکشن چانه و گردن , بهترین متخصص برای لیپوساکشن گردن : بهترین راه برای از بین بردن چربی های اضافه استفاده از روش ساکشن است معمولا بیشتر افراد از داشتن چربی در نقاطی مثل چانه و گردن بسیار ناراضی هستند از این رو ساکشن که شامل برداشتن چربی از زیر چانه است و توسط جزاح پلاستیک انجام می شود مناسب ترین روش است.

لیپوساکشن چانه و گردن

معمولا افرادی که دارای صورتی با اندازه ی معمولی و نیمرخی برجسته اند برای انجام این نوع جراحی بسیار مناسب می باشند در این روش جراحی شکاف بسیار کوچکی به اندازه ی ۲ میلیمتر زیر پوست چانه ایجاد می شود و سپس مایع مخصوص که برای از بین بردن چربی ها کمک میکند تزریق می شود.

معمولا  در این روش جراحی شکاف ها بسیار کوچک می باشند و به ندرت خونریزی و آسیب های روانی مربوط به زخم های پوستی را داراست.

فهرست مطالب

 

در مورد ظاهر گردن معمولا عمده نگرانی های بیشتر بیماران به دو دسته طبقه بندی می شود :

  • چربی اضافه (چانه دوتایی)
  • طنابی شکل شدن عضلات به علت شل شدن عضلات
  • پوست اضافی یا پوست کشیده شده (turkey neck)

با توجه به این که لیپوساکشن گردن و چانه روش آسانی برای جوان کردن گردن است و کمترین دوره نقاهت و هزینه را دارد از این رو در بیمارانی که در قسمت گردن خود چربی اضافی دارند می توان که با انجام لیپوساکشن گردن این عارضه را درمان کرد.

لیپوساکشن گردن و چانه چه کار می کند؟

معمولا در افرادی که دارای چانه و گردن بسیار بزرگ هستند و تجمع چربی در این قسمت بسیار باشد انجام جراحی لیپوساکشن چانه و گردن باعث می شود تا گردن باریک تر و جوانتر به نظر برسد.  این روش برای بیمارانی مناسب است که چربی اضافی در گردن دارند و کیفیت پوستشان خوب است.

لیپوساکشن چانه

با این جراحی می توان به نتیجه زیر دست یافت

  • برداشتن بافت چربی از ناحیه گردن و چانه دوتایی
  • کمک به مشخص تر شدن زاویه زیر چانه
  • کمک به مشخص تر شدن حدود فک و گردن

برای انجام لیپوساکشن چانه و گردن بهترین کاندید ها چه کسانی هستند؟

افرادی که در قسمت گردن خود چربی اضافی دارند و پوست گردن آنها شل و اویزان نیست. معمولا انجام لیفت برای خانم ها و آقایانی که دارای پوست شل در این قسمت هستند مناسب تر است . در صورتی که بیماران علاوه بر چربی اضافه در گردن دچار طنابی شکل شدن عضله در گردن نیز باشند، باید مینی لیفت گردن را برای درمان انجام دهند. سن انجام جراحی ۳۰ الی ۵۰ سال است.

برش لیپوساکشن چانه و گردن

زخم و اسکار در تمامی جراحی ها کاملا مشهود است اما نکته مهم این است که در کاهش تعداد زخم های قابل مشاهده  تخصص جراح پلاستیک بسیار مهم است و اهمیت دارد جراح متبحر برش ها را در بخش هایی قرار می دهد که دیده نشوند.  معمولا برش لیپوساکشن چانه و گردن تقریبا ۳ میلی متر طول در چین زیر چانه دارد.

دوران نقاهت لیپوساکشن چانه و گردن

  • انجام فعالیت های سبک مانند تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی
  • برای بالا آوردن سر خود در زمان خواب از چند بالش باید استفاده کنید.
  • این کار به کاهش تورم کمک می کند و دوران نقاهت را کاهش می دهد.
  • در صورت احساس درد بهتر است تا از مسکن هایی که پزشک تجویز کرده استفاده کنید

اولین ویزیت بعد از جراحی

معمولا اولین مراجعه بعد از جراحی یک هفته بعد از جراحی است که در این مراجعه، دکتر بخیه ها را می کشد. معمولا با توجه به آسان بودن این جراحی اکثریت بیماران در عرض ۵-۳ روز سرکار خود برمی گردند.

شروع ورزش و فعالیت های سبک در هفته دوم بلامانع است و می توانید ورزش سبک انجام دهید. حتما  از انجام فعالیت سنگین تا ۳ هفته بعد از جراحی اجتناب کنید.

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


بوتاکس دیسپورت ۵۰۰ و ۳۰۰ | قیمت بوتاکس دیسپورت
دو شنبه 19 فروردين 1398 ساعت 13:10 | بازدید : 164 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

 

بوتاکس دیسپورت ۵۰۰ و ۳۰۰ | قیمت بوتاکس دیسپورت

 

بوتاکس دیسپورت ۵۰۰ و ۳۰۰ ، قیمت خرید و هزینه بوتاکس دیسپورت : برای بوتاکس کردن روش درمانی دیگری را جایگزین کرده اند که بسیار جالب بوده و تمام افراد و مردم دنیا از این روش استقبال کرده و از این روش برای از بین بردن چین و چروک های صورت خود استفاده می کنند که به آن تزریق بوتاکس دیسپورت می گویند . تمام چین و چروک های ریز و بزرگ که در پیشانی و دور چشم وجود دارد با کمک بی حسی عضلات در این روش از بین خواهد رفت . افرادی که به تازگی در آنها چین و چروک پیشانی دیده می شود می توانند از این روش ( دیسپورت ) استفاده کنند که تاثیر بسازایی دارد .

این روش با مقایسه با روش های دیگر بسیار ارزان می باشد . شما عزیزان می توانید در تهیه دیسپورت روی ما حساب باز کنید زیرا که ما کمک می کنیم این محصول را خریداری کنید و با کمترین و مناسبترین هزینه آن را تحویل بگیرید ، بوتاکس دیسپورت دارای کیفیت بسیار عالی و تاثیر های استثنایی می باشد و برای خرید تخفیفات مناسبی را برای مشتریان عزیز دارد .

بوتاکس دیسپورت

 

دیسپورت چیست ؟

دیسپورت یک روش غیر جراحی می باشد که برای از بین بردن چین و چروک های دور چشم و پیشانی استفاده می شود . از مزایای استفاده از دیسپورت این است که شما جوانتر ، شاداب تر و آرامتر دیده می شوید . دیسپورت که برای از بین بردن چین و چروک می باشد عملکردی شبیه به بوتاکس را دارد که در آن عمل انسداد سیگینال های عصبی را انجام می دهد که این امر باعث می شود ماهیچه ها به طور موقتی و کوتاه شل بشوند که در نتیجه از بین رفتن چین و چروک های صورت می شود بطوری که از کار افتادن ماهیچه های صورت باعث می شود خط های عمیق و چین و چروکی که در صورت وجود دارد هموارتر بشوند و در مورادی نیز از بین می روند . استفاده از دیسپورت نتایج مثبتی را بهمراه خواهد داشت و تاثیر استفاده یک دوره آن ۳ تا ۶ ماه بر صورت باقی می ماند ، در این روش نیازی به بستری شدن و بی هوشی ندارید .

مزایای استفاده از بوتاکس دیسپورت

کسانی که از بوتاکس استفاده کرده و نتیجه ای ندیده اند می توانند از دیسپورت استفاده کنند که بهترین نتایج را در کوتاهترین زمان به شما خواهد داد . به دلیل این که در بدن فرد واکنش های ایمنی وجود دارد به خاطر استفاده بیشتر و مداوم از بوتاکس باعث می شود که اثر بخشی آن از بین برود و با گذشت زمان میتواند اثر بخشی بوتاکس دیسپورت را نیز کاهش دهد . پروتئینی که در دیسپورت وجود دارد کمتر می باشد و در نتیجه مقابل آن بدن واکنش های ایمنی کمتری را نشان خواهد داد . افرادی که برای عضلات خود از بوتاکس استفاده کرده اند و نتیجه ای را دریافت نکرده اند می توانند از دیسپورت استفاده کنند که مزایای بسیار زیادی را دارد .

بیشتر بخوانید : تزریق بوتاکس

پخش یکنواخت

مقدار پروتئین موجود در دیسپورت کم می باشد و این امر باعث می شود پخش آن بهتر از بوتاکس باشد . در این روش ناحیه ای که درمان شده است طبیعی و هموار دیده می شود که به پخش شدن یکنواخت بستگی دارد .

بدون درد

در این روش درمانی به طور مستقیم دیسپورت به مقدار کمتری به عضلات تزریق می شود و باعث از بین رفتن و کاهش دادن چین و چروک صورت می شود ، برای افزایش دادن اثر آن ۳ تا ۶ تزریق کوچک که کاملا بدون درد می باشند لازم است .

بدون نیاز به بیهوشی و بی حسی

همانطور که در بالا اشاره کردیم این در این روش دردی احساس نخواهد شد پی به بیهوشی و بی حسی نیازی نیست ، ولی در ظرایطی بعضی از افراد استرس دارند که به دلیل آن دکتر می تواند با تشخیص خودش اطراف محل تزریق را بی حس کند .

عوارض جانبی کم

استفاده از روش تزریق دیسپورت نسبت به بوتاکس که همگی مورد آزمایش قرار گرفته اند کمتر می باشد .

نتایج فوری

نتیجه استفاده از روش درمانی دیسپورت در یک هفته قابل مشاهده می باشد حتی افرادی در ۳ روز اول نتیجه را نیز دیده اند ولی در حالت کلی نتیجه در یک هفته قابل مشاهده می باشد .

نتایج پردوام تر

نتایج و تاثیر استفاده از دیسپورت تا شش ماه باقی می ماند که در مقایسه با بوتاکس نتایج بیشتر و طولانی تری را دارد .

ظاهر طبیعی تر

در روش درمانی دیسپورت چین و چروک و خطوطی که در صورت وجود دارد بدون اینکه به اجزای دیگر تاثیر بگذارد انها را کاهش می دهد . و این باعث می شود که ظاهر شما طبیعی تر دیده شود .

مقایسه دیسپورت با بوتاکس

مهمترین تفاوتی که در میان این دو وجود دارد سرعت تاثیر گذاشتن بر روی غضلات فرد می باشد . بوتاکس در بعضی از افراد در طول ۳ تا ۵ روز تاثیر خود را می گذارد که این در حالی است که دیسپورت تاثیر خود را در ۲ روز گذاشته است و از دو روز به بعد می توان تاثیر آن را به خوبی دید . افرادی که می خواهند در یک مجلس و مجموعه ای حضور داشته باشند و به ظاهر خود اهمیت می دهند می توانند از دیسپورت استفاده کنند . تفاوت دیگر آن طولانی بودن مدت اثر دیسپورت از بوتاکس می باشد . در زمانی که از استفاده کردن بوتاکس نتیجه ای دریافت نمی کنید از دیسپورت استفاده کنید که بهترین نتایج را در کوتاهترین زمان برای شما دارد .

چرا خرید بوتاکس دیسپورت ؟

بسیاری از افراد نتایج و تاثیر آن را تا ۵ ماه نیز مشاهده می کنند و همچنین تاثیر گذاری سریع آن باعث شده است که افراد بیشتر این روش را برای از بین بردن چین و چروک صورت خود انتخاب کنند .

دوز مورد نیاز دیسپورت

برای تزریق کردن دیسپورت در نواحی مختلف صورت به دوز های زیر باید توجه داشته باشیم :

  • پیشانی : ۲۰ الی ۸۰ وحاد
  • خط اخم : ۴۰ الی ۸۰ واحد
  • چین و چروک های اطراف چشم : ۱۵ ال ۳۰ واحد برای هر طرف
  • خطوط اطراف گردن : ۲۰ الی ۳۰ واحد
  • تو رفتگی چانه : ۵۰ الی ۱۰ واحد
  • بینی استخوانی : ۱۰ الی ۲۰ واحد

شما عزیزان می توانید برای از بین بردن چین و چروک و خطوط صورتتان از بوتاکس دیسپورت استفاده کنید .

برچسب ها: , , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


فصل مناسب برای عمل زیبایی بینی
دو شنبه 19 فروردين 1398 ساعت 13:6 | بازدید : 111 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

فصل مناسب برای عمل زیبایی بینی

کدام فصل برای جراحی بینی مناسب می باشد؟ : امکان دارد که این سوال برای بسیاری از افرادی که تصمیم به جراحی بینی خود دارند ،پیش آمده باشد که برای جراحی بینی ،چه فصلی از سال مناسب می باشد؟و یا اینکه می توان گفت که بهتر است که جراحی بینی را در فلان فصل انجام داد؟آیا پزشک جراح برای این کار فصل خاصی از سال را مد نظر قرار خواهد داد؟باید بگوییم که ممکن است که سوالات زیادی مانند این سوال ها برای افرادی که درصدد جراحی بینی خود می باشند پیش آمده باشد ،ما در این مقاله تلاش خواهیم کرد تا به این گونه سوال ها پاسخ قانع کننده ای بدهیم .لطفا در ادامه نوشته ما را همراهی نمایید.

لازم است که اشاره داشته باشیم که اغلب افرادی که متقاضی جراحی زیبایی بینی خود می باشند ،بر این باور می باشند که بهترین فصل برای این کار ،فصل تابستان می باشد و حتما باید این جراحی را در فصل تابستان انجام دهند ! ولی باید در اینجا به همه این افراد بگوییم که این جراحی را می توان در هر فصلی از سال انجام داد و این جراحی بستگی به فصل خاصی از سال ندارد و برای این کار بهتر می باشد که ابتدا فرد با یک پزشک باتجربه و زبردست در این زمینه مشورت نماید و تابع نظرات او باشد.

فصل مناسب برای عمل زیبایی بینی

فصل مناسب برای عمل زیبایی بینی

در فصل سرد عمل بینی انجام شود یا فصل گرم

یکی دیگر از پرسش هایی که اغلب از پزشکان جراحی بینی ( رینوپلاستی ) مطرح می شود این می باشد که آیا بهتر است که جراحی بینی را در فصل سرد سال انجام دهیم یا در فصل گرم سال؟

در پاسخ به این سوال ، پزشکان جراح بینی پاسخ می دهند که هر فصلی از سال دارای مزایا و معایب خاص خودش می باشد و هیچ گونه ارتباطی با گرما و سرما ندارد.چون این امکان وجود دارد که برای عده ای از متقاضیان رفت و آمد در فصل سرد سال راحتر باشد و برای عده ای دیگرهم در فصل گرم به راحتی بتوانند رفت و آمد داشته باشند لذا مراجعه به پزشک جراح بینی و اقدام به جراحی بینی نمی تواند ارتباطی به فصل خاصی از سال داشته باشد .گفتنی است فقط مزیتی که جراحی در فصل زمستان دارد این می باشد که تعرق و گرما در فصل زمستان کمتر می باشد و گچ روی بینی بهتر می تواند قرار گیرد ولی این مسئله نمی تواند به این معنی باشد که فصل تابستان برای این کار مناسب نخواهد بود.

یکی از معایب فصل زمستان هم برای جراحی زیبایی بینی ، سرماخوردگی می باشد و از جمله معایب فصل بهار هم برای این کار آلرژی های متفاوتی است که فرد دچار آن ها می شود.بنابراین نمی توان فصل خاصی از سال را برای این نوع جراحی تعیین کرد و همان گونه که اشاره کردیم هر فصلی دارای یک سری مزایا و یک سری معایب برای این کار می باشد ولی یک نکته مهمی که اغلب پزشکان جراح بینی توصیه می کنند ،این می باشد که بهتر می باشد که بیماران دوره نقاهت را در خانه به خوبی استراحت کنند و همین طور از همه دستورالعمل های جراح معاج خود تبعیت کنند تا بتوانند به نتایج مطلوب و رضایت بخشی از جراحی بینی خود دست پیدا کنند.

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


جراحی بینی و رابطه جنسی
دو شنبه 19 فروردين 1398 ساعت 13:3 | بازدید : 109 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

جراحی بینی و رابطه جنسی

جراحی بینی و رابطه جنسی : در حال حاضر عمل جراحی زیبایی بینی دارای طرفداران زیادی در میان افراد جامعه می باشد به طوری که می توان به جرات گفت که در هر خانواده حداقل یکی دو نفر اقدام به جراحی زیبایی بینی خود می کنند ،ولی برای اینکه این افراد بتوانند بعد از جراحی بینی خود به نتایج رضایت بخشی دست پیدا کنند باید موبه مو به توصیه های پزشک معالج خود بعد از جراحی ، عمل کنند و مراقبت های بعد از جراحی را مطابق دستورالعمل جراح یا فوق تخصص جراح پلاستیک اجرا نمایند. یکی از سوال هایی که امکان دارد برای بیشتر متقاضیان بعد از عمل ،مطرح باشد ، این می باشد که ،فرد بعد از جراحی زیبایی بینی تا چه مدت باید از برقراری رابطه جنسی خودداری کند؟

اگر هم برقرار شد ،نحوه ی انجام آن به چه صورتی باید باشد؟آیا امکان دارد که برقراری رابطه جنسی سبب بد فرم شدن بینی فرد شود؟و چگونه امکان دارد که رابطه سبب وارد شدن فشار به بینی فرد شود؟و سوال های زیادی از این دست امکان دارد که برای فرد متقاضی مطرح باشد که ما دراینجا تلاش خواهیم کرد که به این سوال ها پاسخ دهیم.

رینوپلاستی

جراح بینی به افرادی که درصدد جراحی بینی خود می باشند ،توصیه می کند که پیش از اقدام به جراحی بینی خود باید اقدامات قبل و بعد از عمل را از پزشک خود بپرسند تا بعد از جراحی بینی هیچ گونه سوال و ابهامی برای آن ها وجود نداشته باشد.اغلب جراحان بینی به بیماران خود توصیه می کنند که بعد از جراحی بینی ،تا ۳تا ۴ هفته فرد نباید رابطه جنسی برقرار کند و در صورتی هم که رابطه برقرار کرد باید به گونه ای باشد که هیچ گونه فشاری به بینی فرد وارد نشود زیرا در صورتی که فشار وارد شود موجب خواهد شد که بینی متورم شده و یا سبب خون ریزی از بینی شود که می تواند عارضه پارگی عروق ریز مخاط را در پی داشته باشد.

در اینجا لازم است که اشاره داشته باشیم که جراحان بینی و فوق تخصص جراحی بینی به خاطر این مسئله افراد را از داشتن رابطه جنسی بعد از عمل جراحی بینی تا زمان بهبودی زخم های درونی ،منع می کنند زیرا در صورت وارد شدن ضربه یا فشار امکان دارد که سبب جابجایی استخوان بینی فرد شود که این مسئله هم موجب خواهد شد که بینی نیاز به جراحی ترمیمی پیدا نماید.لذا باید بگوییم که هم در جراحی بینی استخوانی و هم درجراحی بینی گوشتی باید این مسئله را افراد رعایت نمایند تا بعد از جراحی بینی خود بتوانند به نتایج مطلوبی دست پیدا کنند.

برچسب ها: , , , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


ارتباط کم خونی و جراحی بینی
دو شنبه 19 فروردين 1398 ساعت 12:58 | بازدید : 110 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

ارتباط کم خونی و جراحی بینی

ارتباط کم خونی و جراحی بینی , در صورتی که فرد کم خون یا دچار تالاسمی باشد این مسئله می تواند در جراحی بینی او موثر باشد؟: در حال حاضر افراد جامعه استقبال زیادی از جراحی زیبایی به عمل می آورند از جمله ی این عمل های زیبایی ،جراحی بینی و یا رینوپلاستی می باشد که دارای طرفداران زیادی در میان مردم می باشد.

این عمل جراحی در حال حاضر از چنان رونقی برخوردار می باشد که به جرات می توان گفت که در اکثر خانواده ها حدود یک یا دو نفر از اعضای آن خانواده اقدام به جراحی بینی خود می کنند در مورد این عمل جراحی باید اشاره کنیم که ،چنانچه این عمل جراحی زیبایی به وسیله ی یک پزشک ماهر و باتجربه انجام شود دارای نتایج رضایت بخش بوده و هیچ گونه عوارض جانبی برای بیمار در پی نخواهد داشت و عوارض هم که ممکن است داشته باشد خفیف و موقت بوده و به تدریج با مرور زمان برطرف خواهد شد.

ارتباط کم خونی و جراحی بینی

ارتباط کم خونی و جراحی بینی

شاید این سوال برای تعدادی از افرادی که درصدد انجام این عمل جراحی زیبایی می باشند مطرح باشد که آیا افرادی که دارای کم خونی می باشند و امکان دارد به زودی دچار تالاسمی شوند هم می توانند عمل جراحی زیبایی بینی را انجام دهند ؟و یا اینکه انجام این عمل می تواند برای این افراد خطرناک باشد؟

در این مورد باید بگوییم که از فرد متقاضی با این شرایط آزمایش خون به عمل می آورند و چنانچه هموگلوبین خون او از ۱۲ کمتر باشد ،یعنی این فرد کم خون می باشد و اگر غلظت خون فرد متقاضی کمتر از ۱۰ باشد ،این فرد مجاز به جراحی زیبایی بینی نمی باشد و جراح بیمار را از انجام این جراحی منع خواهد کرد.

در اینجا لازم است که به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که هموگلوبین را در آقایان و خانم ها به یک صورت محاسبه نمی کنند به عنوان ثال حد مجاز هموگلوبین آقایان برای اینکه بتوانند جراحی زیبایی بینی انجام دهند بالای ۱۳ می باشد و این در صورتی است که این حد مجاز برای خانم ها بالای ۱۲ است.

همه ما می دانیم که زنان و دختران به خاطر سیکل ماهانه ای که دارند اغلب دچار کم خونی می شوند و لازم است تا این کم خونی را با استفاده از قرص و مکمل های آهن برطرف نمایند .در خانم ها و دختران در صورتی که غلظت خون مابین ۱۰ تا ۱۲ باشد جراح یا فوق تخصص جراحی پلاستیک این عمل را برای متقاضی مجاز خواهد دانست و این جراحی نمی تواند هیچ گونه خطری برای فرد داشته باشد و این عمل می تواند نتایج رضایت بخشی برای فرد متقاضی در پی داشته باشد.

مصرف مولتی ویتامین چه بعد از عمل و چه قبل از عمل زیبایی بینی از جمله مواردی می باشد که می توانند سبب افزایش خون در بدن افراد شود و خون از دست رفته بیمار در زمان عمل را جبران کند.بیمار باید همه توصیه های پزشک جراح بینی را جدی گرفته و همه ی آن ها را رعایت کند تا عوارض بعد از عمل جراحی کاهش پیدا کرده و نتیجه مطلوبی حاصل شود.

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


خون ریزی بعد از عمل جراحی بینی
دو شنبه 19 فروردين 1398 ساعت 12:55 | بازدید : 170 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

خون ریزی بعد از عمل جراحی بینی

خونریزی پس از عمل بینی :  گفتنی است که عده ای از افرادی هم که جراحی بینی انجام می دهند ،بعد از جراحی با مشکل خونریزی بینی مواجه می شوند.امکان دارد این سوال برای شما مطرح باشد که آیا خونریزی بعد از عمل بینی می تواند روی نتیجه جراحی بینی تاثیرگذار باشد؟و یا بیمار به چه نحوی می تواند مانع از خون ریزی بعد از عمل بینی شود؟

خونریزی پس از عمل بینی

خونریزی پس از عمل بینی

لطفا در ادامه این مقاله ما را همراهی نماید تا پاسخ سوال های خود را پیدا کنید و اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را نیز کسب کنید.

چنانچه یک جراح متبحر و مجرب جراحی بینی بیمار را انجام دهد ،در این صورت بیمار بعد از عمل بینی دچار عوارض نامطلوبی نخواهد شد.ولی مواردی مانند خون ریزی بعد از عمل بینی به شکل مختصر ،تورم بعد از عمل و…را می توان گفت که کاملا طبیعی می باشند ،از آنجایی که در حین عمل بینی ،فرد متقاضی دستکاری می شود بنابراین خونابه بعد از عمل بینی کاملا طبیعی می باشد و نیاز به نگرانی نیست زیرا کم کم و با گذشت زمان برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید : عوارض جراحی بینی

از انجایی را در حین عمل جراحی بینی ،بینی بیمار دستخوش تغییراتی می گردد .و میزان دستکاری جراح دارای تاثیرات زیادی در بهبودی پس از جراحی بینی می باشد.به عنوان مثال جنانچه میزان دستکاری جراح روی بینی بیمار زیاد باشد ،متقابلا مقدار تورم و علائم بعد از عمل نیز روی بینی بیمار زیاد خواهد بود. ولی با این وجود بیمار می تواند با رعایت یک سری مراقبت های بعد از عمل و نکاتی ،میزان این تورم ها را کاهش داده و خونریزی پس از عمل را کنترل نماید.

افراد به چه نحوی می توانند مانع از خونریزی بعد از عمل جراحی بینی شوند؟

بیمارانی که عمل زیبایی بینی انجام می دهند می توانند با رعایت نمودن یک سری مراقبت های بعد از عمل ،روند بهبودی بعد از عمل خود را تسریع بخشند .مثلارعایت نکاتی که در زیر آورده شده است دارای تاثیرات زیادی در کاهش خون ریزی بعد از عمل فرد می باشد:

  • بیمار باید مراقبت نماید تا ضربه و آسیبی به بینیش وارد نشود.
  • فرد نباید سر خود را بیش از حد پایین نگه دارد.
  • عدم دستکاری حفره بینی
  • فرد باید در روز های ابتدایی بعد از عمل از انجام فعالیت های سنگین بدنی خودداری کند ،زیرا با افزایش جریان خون احتمال زیادی وجوددارد که بینی فرد دچار خون ریزی شود.
  • بیمار باید پانسمانی را که در جلوی سوراخ بینی بعد از عمل قرار داده می شود را در زمان های مناسب تعویض نماید و از خشک شدن خونابه جلوگیری به عمل بیاورد.
  • فرد نباید از داروهایی که سبب رقت خون می شوند مصرف کند زیرا این داروها می توانند میزان خون ریزی بینی را افزایش دهند.

شستشوی بینی و تمیز کردن آن هم یکی دیگر از مراقبت های مهم بعد از جراحی می باشد که دارای فواید زیادی می باشد از جمله سبب تسریع در روند بهبود بافت بینی ،باز شدن راه های تنفسی از طریق بینی ،کاهش خون ریزی بعد از عمل بینی ، رفع ترشحات بعد از عمل بینی و …می گردد.

با همه این تفاسیر بیماران باید توجه داشته باشند ،در صورتی که خون ریزی بعد از عمل از بینی از شدت زیادی برخوردار باشد در این صورت باید هر چه زودتر به پزشک معالج خود مراجعه داشته باشد.

برچسب ها: , , , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


تورم بعد از عمل جراحی بینی
دو شنبه 19 فروردين 1398 ساعت 12:43 | بازدید : 113 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

تورم بعد از عمل جراحی بینی

تورم بعد از عمل جراحی بینی : باید بگوییم که اغلب افراد به وسیله عمل جراحی زیبایی بینی شکل و حالت بینی خود را به شکل دلخواه و مطلوب در می آورند.جراحان می توانند با استفاده از عمل جراحی بینی نواقص و بد فرمی های بینی بیماران خود را برطرف سازند.و درضمن تعدادی از افرادی هم که درصدد جراحی بینی خود می باشند ،به دلایل پزشکی و برای درمان اقدام به این کار می کنند.در هر صورت گفتنی است که چنانچه یک جراح متبحر و با تجربه ،عمل جراحی بینی را انجام دهد می تواند سبب آرامش خاطر و احساس رضایت بخش از چهره فرد متقاضی گردد و سبب بالا رفتن اعتماد به نفس بیمار شده و در صورت درمانی بودن عمل هم مشکل وی را حل نماید.

تورم بعد از عمل جراحی بینی

فهرست مطالب

 

عوارض جراحی بینی

چنانچه عمل جراحی بینی فرد متقاضی به وسیله ی یک پزشک جراح باتجربه و با استفاده از روش صحیحی انجام گردد ،نمی تواند برای بیمار عوارض نامطلوبی در پی داشته باشد ولی با همه این تفاسیر تعدادی از عوارض خفیف بعد از جراحی برای همه افرادی که جراحی بینی انجام می دهند امری کاملا طبیعی بوده و نیازی نیست که افراد خود را به خاطر این مسئله نگران کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عوارض بعد از عمل زیبایی بینی می توانید وارد لینک زیر شوید: عوارض جراحی بینی

در واقع می توان گفت که یکی از شایع ترین عوارض بعد از جراحی بینی ،تورم آن می باشد ،که دغدغه ی اغلب افرادی که جدیدا عمل جراحی بینی انجام داده اند ،کاهش و برطرف نمودن این تورم می باشد.

احتمال زیادی وجود دارد که برای بسیاری از افراد این سوال مطرح باشد دلیل تورم بینی بعد از جراحی چیست؟

در حین عمل جراحی زیبایی بینی ،جراح تلاش می کند تا با ایجاد تغییرات و اصلاحات در بافت بینی ، نواقص بینی فرد متقاضی را برطرف کرده و فرم و شکل خوبی به آن دهد .و این دستکاری بافت بینی در طی جراحی سبب تورم و التهاب آن می گردد که این مسئله یک امر طبیعی می باشد.

در اینجا لازم است که اشاره داشته باشیم که هرچه قدر که میزان دستکاری جراح روی بینی فرد بیشتر باشد ،به همان اندازه هم بینی فرد متورم خواهد شد به عنوان مثال روش کاربردی در انواع جراحی های بینی ،چه جراحی بینی گوشتی و چه جراحی بینی استخوانی ،با هم فرق دارد ،که این فرق می تواند در چگونگی کار جراح در هنگام عمل ،و همین طور در میزان و شدت عوارض طبیعی پس از جراحی بینی تاثیرات بسزایی داشته باشد.

کاهش تورم پس از عمل بینی

در واقع بیمار می تواند با استفاده از یک سری راهکارها و مراقبت های بعد از عمل تورم بینی بعد از عمل بینی را کاهش دهد که و روند بهبودی خود را سرعت بخشد که ما در زیر تعدادی از این راهکارها و مراقبت های بعد از عمل را برای شما عزیزان بیان نموده ایم.

  • روش درست چسب زدن بینی پس از جراحی بینی
  • بیمار باید در روزهای اول بعد از جراحی بینی ،از انجام فعالیت های سنگین و شدید بدنی خود داری کند.
  • فرد باید از مصرف مواد غذایی که موجب تشدید تورم بینی می شود مانند نمک و …پرهیز کند.
  • بیمار باید به صورت مرتب بعد از جراحی بینی خود را شستشو کند زیرا این کار سبب پاک شدن ترشحات بینی شده و روند ترمیم بینی را سرعت می بخشد.
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


عوارض جراحی زیبایی بینی
دو شنبه 19 فروردين 1398 ساعت 12:39 | بازدید : 144 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

عوارض جراحی زیبایی بینی

عوارض جراحی زیبایی بینی , عوارض رینوپلاستی : باید بگوییم که افرادی که اقدام به جراحی بینی خود می کنند ، حتما به عوارضی که امکان دارد این جراحی برای آن ها داشته باشد نیز اندیشیده اند .و به طور یقین یکی از سوالات مهم افرادی که قصد انجام عمل جراحی بینی دارند ،از پزشک معالجشان این می باشد که جراحی بینی دارای چه عوارضی می باشد.ما دراین متن تلاش داریم تا شما عزیزان را با عوارض جانبی جراحی بینی آشنا نماییم.

عوارض جراحی بینی

فهرست مطالب

 

عمل جراحی زیبایی بینی | رینوپلاستی

بر اساس آمارهایی که درسراسر دنیا انجام گرفته است ،ثابت شده است که کشور ما رکورد دار جراحی پلاستیک و بخصوص جراحی بینی می باشد.ولی باید به این مسئله دقت شود که متقاضیان این عمل دارای چه دغدغه هایی می باشند ؟

افرادی که تصمیم به جراحی بینی خود می گیرند در وهله اول فرم و حالت بینی بعد از جراحی بینی برایشان مهم بوده و از جمله پارامترهایی می باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

افراد به دلایل مختلفی اقدام به جراحی بینی می کنند .به عنوان مثال یک فرد امکان دارد به دلیل مشکلات تنفسی اقدام به جراحی بینی خود کند ویا به دلیل شکستگی بینی اقدام به این جراحی نماید که در این شرایط جراحی بینی به علت درمانی انجام می شود.و یا اینکه امکان دارد که افراد بنا به دلایل زیبایی و تغییر فرم و حالت بینی خود ،اقدام به جراحی بینی خود کنند.

عوارض جراحی بینی

باید بگوییم که افرادی که قصد انجام این جراحی را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که یک سری نکات با اهمیت در روند و نتیجه جراحی دارای تاثیرات مستقیمی می باشند که مهمترین این نکات در زیر ذکر شده است.

عوارض رینوپلاستی

روش و تکنیک جراحی بینی

گفتنی است که میزان مهارت جراح و اینکه از کدام تکنیک برای جراحی بینی استفاده می کند ،دارای تاثیر زیادی در جراحی بینی فرد می باشد لذا افرادی که قصد انجام این جراحی را دارند باید دقت زیادی در انتخاب جراح با تجربه و زبر دست به خرج دهند. در نتیجه نخستین گام برای اینکه یک فرد اطمینان خاطر از نتیجه عمل و بی عارضه بودن آن پیدا کند این می باشد که جراح داری تبحر زیاد بوده و تجربه زیادی در این زمینه داشته باشد.

مراقبت های پس از جراحی بینی به وسیله بیمار

در واقع می توان گفت که مراقبت ها و نگهداری بعد از عمل بینی دارای بیشترین تاثیر در نتیجه دهی موفق و کار آمد جراحی بینی می باشد .بنابراین بیمار در مراقبت و نگهداری بعد از عمل هر چه قدر که دقت زیادی به خرج دهد و تلاش زیادتری بکند به همان میزان به نتیجه بهتری از عمل بینی خود دست پیدا خواهد کرد.

باید اشاره داشته باشیم که مواردی که در بالا گفته شد دارای اهمیت زیادی در میزان عوارض جراحی بینی می باشند،به گونه ای که در صورتی که در هر یک از موارد ذکر شده قصوری رخ دهد ؛بیمار می تواند متحمل عوارض نامطلوبی پس از جراحی بینی گردد.

بعد از جراحی بینی چه عوارضی شایع می باشند؟

در حقیقت نیاز است که بدانید که پس از جراحی ،بیمار دچار عوارض خفیفی می شود که این عوارض کاملا طبیعی بوده و پس از مدتی برطرف خواهند شد .عوارض شایع جراحی بینی عبارت می باشند از:

تورم بعد از عمل بینی

متورم شدن بینی بعد از جراحی یک مسئله طبیعی است ،که برای اغلب بیمارانی که جراحی بینی انجام می دهند رخ می دهد این تورم ناشی از دستکاری بافت بینی در هنگام جراحی می باشد باید بگوییم که تورم در جراحی بینی هایی که گوشتی می باشند بیشتر از جراحی بینی های استخوانی رخ می دهد.در مورد تورم بینی باید بگوییم که هر چه قدر که میزان دستکاری جراح روی بینی مریض بیشتر باشد ،میزان تورم بینی نیز بیشتر خواهد بود.ولی جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد زیرا تورم ناشی از جراحی بینی موقت بوده و به تدریج با ترمیم یافتن بینی این تورم ها نیز برطرف خواهد شد .

خون ریزی پس از عمل جراحی بینی

گاهی اوقات امکان دارد ،به خاطر دستکاری هایی که جراح روی بینی بیمار انجام می دهد ،خونابه ی مختصری پس از جراحی ،از بینی بیمار خارج گردد .ولی باید توجه شود در صورتی که خون ریزی پس از جراحی غیر عادی و بیش از حد معمول باشد ،باید بیمار در اسرع وقت توسط پزشک معالج خود ویزیت شود،تا پزشک جراح بیمار نسبت به قطع خون ریزی اقدامات لازم را انجام دهد.

تنگی نفس پس از عمل جراحی بینی

در اغلب موارد وجود تامپون در بینی سبب تنگی نفس بیمار بعد از عمل جراحی زیبایی بینی می گردد.در این شرایط بیمار تا زمان خارج کردن تامپون ها از طریق دهان تنفس می کند.وامکان دارد که تنفس دهانی موجب آزار فرد باشد.

ولی بعد از اینکه تامپون ها از بینی فرد خارج شد راه تنفس فرد از طریق بینی باز می گردد و فرد به آسانی می تواند از راه بینی خود نفس بکشد.در ضمن شستشوی منظم بینی پس از جراحی بینی ،یکی از راهکارهای مهم و تاثیرگذار در بهبود تنفس از راه بینی می باشد.چون شستشوی مرتب و منظم بینی سبب می شود که ترشحات بینی خارج گردد و این هم موجب ترمیم سریعتر بافت بینی می گردد و این مسئله می تواند دارای تاثیر زیادی در تنفس راحتر از طریق بینی باشد.

کبودی پس از عمل جراحی بینی

همانند تورم بینی ،دلیل کبودی بعد از جراحی بینی نیز ،دستکاری بافت بینی توسط جراح می باشد .بیمار می تواند برای جلوگیری از کبودی بینی بعد از جراحی آن از کمپرس یخ استفاده نماید.زیرا این کار می تواند مانع از کبودی بیشتر آن شود.

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


هزینه عمل جراحی مینیسک زانو
دو شنبه 19 فروردين 1398 ساعت 12:36 | بازدید : 101 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

هزینه عمل جراحی مینیسک زانو

درمان پارگی منیسک زانو , عمل جراحی مینیسک زانو , هزینه جراحی مینیسک زانو , بهترین متخصص ارتوپد برای جراحی پارگی مینیسک زانو در تهران :  امروزه پارگی منیسک زانو یکی از عارضه هایی می باشد که افراد بیشتری در معرض آن می باشند به خصوص ورزشکارانی که در آنها احتمال برخورد بازیکنان با یکدیگر زیاد می باشد . به طور کلی باید بگوییم که هر فردی در هر سنی در معرض این آسیب دیدگی می باشد ، در این مقاله ما در باره پارگی منیسک زانو با شما بحث هایی خواهیم داشت با ما همراه باشید .

درمان پارگی مینیسک زانو

فهرست مطالب

 

ساختار منیسک زانو

زانو از سه استخوان ران (فمور ) ، ساق (تیبیا) و کشکک ( پاتلا) تشکیل شده است . در مفصل زانو در بین استخوان های ران و ساق دو قطعه غضروف که بیشتر به شکل کوه می باشند وجود دارد که به عنوان جذب کننده نیروی ضربه عمل می کنند . این دو قطعه بسیار محکم و خاصیتی پلاستیک مانند دارند و وظیفه آنها حمایت از مفصل و پایدار نگه داشتن آن می باشد .

پارگی منیسک

پرگی منیسک می تواند به روش ها و صورت های متفاوتی رخ دهد ، این پارگی را طبق شکل ظاهری و محل پارگی در منیسک طبقه بندی کرده اند که شامل دسته های : سطل ، فلپ و شعاعی است . گاهی این پارگی های منیسک با نوع ورزشی که فرد انجام می دهد ممکن است همراه با آسیب دیدگی های دیگر نیز اتفاق افتد مانند پارگی های رباط صلیبی.

ساختار مینیسک زانو

علت پارگی منیسک زانو

علت های بسیاری زیادی برای رخ دادن این عارضه وجود دارد که شایع ترین آنها پارگی منیسک در ورزش کردن می باشد ، فرد درهنگامی که چمباتمه زده است همزمان نیز روی زانوی خود می چرخد که باعث پارگی می شود . در اوقاتی نیز برخورد دو بازیکن با یکدیگر این پارگی اتفاق می افتد . در افراد مسنتر پارگی منیسک از نوع دجنراتیو می باشد که در این هنگام غضروف در طول زمان فرسوده و نازک شده است که این افراد بیشتر در معرض این عارضه می باشند و کافی است یک پیچ ناگهانی در حال بلند شدن از صندلی یا علت های دیگر داشته باشند که موجب پارگی منیسک آنها می شود .

علائم پارگی منیسک زانو

هنگامی که پارگی اتفاق می افتد همزمان با آن فرد یک صدایی را نیز می شنود که بیشتر صدای “پاپ” می دهد ، در بیشتر مواردی که دیده شده فرد می تواند پس از پارگی روی زانوی خود بایستد و به حرکات خود ادامه دهد مانند ورزشکارانی که وقتی در حین بازی دچار پارگی منیسک می شوند به بازی خود ادامه می دهند ولی پس از گذشتن دو یا سه روز از آن مفصل دچار سفتی و تورم می شود . پارگی منیسک علائم زیادی دارد که شایع ترین آنها عبارتند از :

  • درد
  • سفتی و تورم
  • گرفتگی یا قفل کردن زانو
  • احساس خالی کردن زانو از زیر پا
  • کاهش دامنه حرکتی زانو بدون درمان

در مواردی نیز دیده شده است منیسکی که پاره شده است جدا شده و به درون مفصل برود و باعث لغزش ، پاپ و یا قفل شدن زانو شود .

بررسی های پزشک و متخصص ارتوپد

متخصص ارتوپد در اولین قدم از علائم و نشانه هایی که دارید سوال هایی را خواهد پرسید سعی کنید به تمام این سوال ها با دقت پاسخ دهید ، بعد از پرسش و پاسخ ها موارد زیر را بررسی خواهد کرد :

معاینه پزشکی و سابقه پزشکی : پزشک ارتوپد بعد از پاسخ هایی که دریافت می کند به معاینه کردن اقدام می کند ، پزشک خط مفصلی شما در محل منیسک است لمس می کند تا نشانه هایی را که در مورد درد داشتن گفته اید را بررسی می کند پس از آن نیز معاینات دیگری را انجام می دهد تا پارگی منیسک را پیدا کند .

تصویر برداری : در بسیاری از آسیب های زانو ائم مشابه زیادی وجود دارد و بخاطر این دلیل می باشد که متخصص ارتوپدی به تست کردن تصویر برداری اقدام می کند تا بتواند به طور دقیق آسیب دیدگی را تشخیص دهد .

رادیوگرافی : بهتر است بگوییم که رادیو گرافی پارگی کنیسک زانو را نشان نمی دهد ولی علل دیگر درد زانو را نشان می دهد مانند آرتروز .

ام ار ای : ام ار ای می تواند تصاویر بهتری را از بافت های نرم مفصل زانو ارائه پزشک متخصص دهد تا بررسی های دقیقی بر روی زانو انجام گیرد .

درمان پارگی مینیسک زانو

درمان هایی که برای پارگی های منیسک ارائه می شود به عوامل و شرایط بیمار بستگی دارد مانند : نوع پارگی ، اندازه پارگی ، سن بیمار ، نوع فعالیت های فرد ، آسیب های احتمالی که همراه با پارگی منیسک اتفاق می افتد و غیره . در شرایطی ممکن است پارگی منیسک خود به خود ترمیم شود مانند اتفاق افتادن پارگی در قسمت ثلث خارجی منیسک که دارای خونرسانی غنی می باشد ، در شرایطی نیز برای بهبودی آن از عمل جراحی استفاده می کنند که بسیار کم تعداد هستند . بقیه منیسک که داخلی می باشند دارای خونرسانی نیستند و نمی توانند بعد از آسیب دیدگی خودبه خود ترمیم شود که معمولا این پارگی ها در ناحیه نازک منیسک رخ می دهد ، همانطور که گفتیم پارگی ها در این محل خود به خود ترمیم نمی شوند در این موارد پارگی ها توسط جراحی برداشته می شوند .

درمان غیر جراحی برای پارگی منیسک

در شرایطی از پارگی های منیسک نیازی به انجام عمل جراحی نیست مانند پارگی داشتن در ناحیه خارجی منیسک . به طور کلی تا زمانی که زانو پایدار و نشانه های دیگری را ندارد درمان غیر جراحی اولین گزینه درمان می باشد . درمان های غیر جراحی عبارتند از :

  • استراحت : شما باید از نوع حرکت و فعالیتی که به زانوی شما آسیب رسانده است پرهیز کنید و در شرایطی نیز ممکن است پزشک ارتوپد توصیه کند که از عصا برای راه رفتن استفاده کنید تا وزن و فشاری بر روی زانوی شما وارد نشود .
  • کمپرس یخ : از کمپرس های یخ و بسته های سرد در طول روز چند بار استفاده کنید و هر بار نیز بیست دقیقه این بسته ها را روی زانو خود بگذارید ، سعی کنید یخ را مستقیما با زخم تماس ندهید .
  • پانسمان فشاری : از بانداژ پلاستیکی برای جلوگیری از خونریزی در مفصل و تورم استفاده کنید .
  • برای کاهش دادن تورم زانو می توانید در هنگام استراحت کردن پای خود را بالاتر از قلب خود نگه دارید .
  • استفاده از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی که باعث کمتر شدن درد و تورم می شوند .

درمان جراحی پارگی منیسک زانو

اگر در درمان های غیر جراحی علائم و نشانه های شما باز هم وجود داشته باشد از درمان های جراحی استفاده خواد شد .

  • آرتروسکوپی زانو : آرتروسکوپی زانو یکی از معمولترین روش های جراحی می باشد که متخصص ارتوپد آن را برای بیمارن پیشنهاد می کند. آرتروسکوپی نوعکی جراحی می باشد که در آن با استفاده از برشهای کوچک یک لوله فلزی که یک سر آن دارای دوربین بسیار دقیق است به زانو وارد می شود و متخصص یک دید کلی را از زانو دارد و بعد از آن با برش های دیگر بر روی زانو و با استفاده از ابزار های مختلف دیگر اقدام به برداشتن پارگی ها و ترمیم منیسک می کنند .
  • برداشتن نا کامل منیسک : در این قسمت فقط قسمتی از منیسک که آسیب دیده است برداشته می شود .
  • ترمیم منیسک : در بعضی اوقات نیز متخصص با بخیه زدن منیسک آسیب دیده به سالم سعی می کند آن را ترمیم کند . ولی در اینجا سوالی پیش می آید که آیا ترمیم منیسک با موفقیت انجام خواهد گرفت یا نه ؟  در جواب این سوال باید بگوییم که بستگی به نوع آسیب دیدگی و وضعیت کلی منیسک آسیب دیده دارد . در این روش به دلیل اینکه منیسک ها باید به هم ترمیم شوند زمان بهبودی بیشتر از برداشتن آن می باشد .

باز توانی بعد انجام عمل مینیسک زانو

بعد از انجام دادن جراحی برای اینکه از حرکت جلوگیری شود پزشک زانو را در یک گچ یا آتل بندی قرار خواهد داد . اگر جراحی شما از نوع ترمیم منیسک باشد باید به مدت یک ماه از عصا برای راه رفتن استفاده کنید و بعد از بهبودی های اولیه پزشک حرکات توانبخشی زانو را آغاز خواهد کرد . ورزش کردن از مهمترین کارهایی می باشد که برای برگرداندن حرکات زانو باید انجام شود در بعضی از مواقع ممکن است پزک توصیه کند به فیزیوتراپی مراجعه کنید ولی نرمش های خاص را نیز می توانید در خانه نیز انجام بدهید . مدت زمان بازتوانی جراحی منیسک ترمیمی سه ماه می باشد ولی در درمان های برداشتن منیسک آسیب دیده زمان بازتوانی و بهبودی کمتر می باشد و در حدود سه یا چها هفته است .

بیماران و افرادی که دچار این آسیب دیدگی شده اند بعد از درمان و بهبودی می توانند حرکات و فعالیت های خود را که قبل از آسیب دیدگی داشتن را دوباره داشته باشند .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان کمردرد
دو شنبه 19 فروردين 1398 ساعت 12:29 | بازدید : 117 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

درمان کمردرد

کمر درد , علت کمردرد در مردان , علائم کمر درد , علت کمر درد ناگهانی در زنان : امروزه شایع ترین بیماری که در همه افراد وجود دارد و به این علت به پزشک مراجعه می کنند داشتن کمر درد است که تقریبا می توان گفت همه افراد در طول زندگی یکبار کمر درد را تجربه کرده اند . کمر درد حالت های بسیار زیادی دارد که به طور معمولی می توان گفت که کمر در ممکن است دارای دردی دراز مدت ، ثابت و یا یکباره و حاد صورت گیرد . کمر درد شدی به صورت یکباره اتفاق می افتد و طول مدت این درد از چند روز تا چند هفت طول می کشد ، در صورتی که این درد بیش از سه ماه طول بکشد به آن کمر درد مزمن می گویند. دارو های مسکن و ضد درد می تواند کمکی برای کمر درد باشد ، گفتنی است که استفاده و خوابیدن در رختخواب بیش از یک یا دور متوالی وضعیت را بدتر خواهد کرد .

فهرست مطالب

 

کمردرد
علائم و نشانه های کمر درد

در اینجا به واضح دیده می شود که علائم کمر درد وجود درد در ناحیه کمر می باشد و تا حد بسیاری حرکت های کمر را محدود خواهد کرد ولی در این عارضه نوع درد ها عبارتند از :

  • درد عضلانی
  • دردی که تیر می کشد و یا دارای ضربان است
  • در شرایطی نیز درد به پا سرایط می کند .

علل ایجاد کمر درد چیست ؟

علت های بسیار زیادی وجود دارد که درد در ناحیه کمر احساس می شود که همانطور که می دانید مهمترین علت کمر درد در بسیاری از افراد دیسک می باشد که در اثر کار ها و اتفاق های بسیاری زیادی رخ می دهد . کمر درد گونه های مختلفی دارد که در یکی از نوع های آن ممکن است کمر درد یکباره اتفاق بیافتد و درد آن در کمتر از شش هفته به پایان می رسد که به دلایل سقوط و یا بلند کردن اجسام سنگین به وجود می آید . اکثر کمر درد ها بدون علت پیش می آید که دکتر و متخصص با آزمایش و عکس گرفتن دلیل آن را مشخص می کنند و در صورت نیاز برای درمان آن اقدام خواهند کرد .

کمر درد از چه روش هایی تشخیص داده می شود ؟

طبیعی می باشد که فرد در صورت احساس کمر درد به متخصص ارتوپد مراجعه خواهد کرد و پزشک با انجام دادن معاینات و آزمایش های متفاوت علت آن را مشخص می کند ، متخصص ارتوپد در اولین قدم حرکات بیمار را بررسی خواهد کرد مانند : نشستن ، ایستادن ، قدم زدن ، بلند کردن پاها و غیره را مورد معاینه قرار می دهد تا مشخص شود کمر درد از چه زمانی شروع شده است و یا کمر درد چه اندازه از فعالیت های قبلی فرد را محدود کرده است و پس از آن به آزمایش های مختلف و عکس گرفتن اقدام می کند و به صورت دقیق علت درد کمر را مشخص کند و برای درمان آن اقدام کند .

درمان کمر درد

درمان کردن کمر درد بستگی به نوع بیماری دارد و به نوعی علت درد و درمان با هم رابطه مستقیم دارند ، این درمان امکان دارد شامل کمپرس سرد ، ورزش ، دارو ، مکمل های درمانی و در بعضی از مواقع نیز جراحی انجام می شود . اکثر کمر درد های حاد در استراحت خانگی همراه با درمان هایی که در خانه می توان انجام داد بهبودی می یابند . استفاده از دارو های ضد درد ، کمپرس های سرد و گرم می تواند برای درمان بسیار مفید ظاهر بشوند . در این گونه درمان استراحت در تخت خواب توصیه نمی شود و برای مدتی از تخت خواب استفاده نشود .

بسیاری از افرادی که به بیماری کمر درد دار هستند بخاطر ترس از درد کشیدن هیچ فعالیتی را انجام نمی دهند ولی تا جایی که می توانید تحمل کنید به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید مانند پیاده روی و دیگر کارهای روزمره زندگی ولی فعالیت های سنگینی که باعث افزایش در می شود را قطع کنید. در صورتی که با انجام فعالیت های خانگی و درمان های ساده کمر درد بهبودی نیافت پزشک ارتوپد به درمان های قوی روی می آورد و دارو های دیگری را تجویز می کند .

درمان کمر درد به روش های دیگر

برای درمان کمر درد راه های بسیار زیادی وجود دارد که البته باید با هماهنگی متخصص ارتوپد صورت گیرد . درمان های دارویی دیسک کمر که شامل دارو هایی هستند که درد را کاهش می دهند مانند : آرامش بخش های عضلانی ، مسکن های موضعی ، دارو های ضد افسردگی و غیره . از دیگر روش های درمان کمر درد می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • تزریقات
  • فیزیوتراپی و ورزش
  • عمل جراحی ( این مورد در آخرین گزینه های درمان وجود دارد و در صورتی که به هیچ نوعی کمر درد بهبودی پیدا نکرد از روش جراحی استفاده می شود )
  • طب سوزنی
  • ماساژ
  • یوگا

همه این درمان ها را باید زیر نظر متخصص ارتوپد انجام دهید شما عزیزانی که درد کمر دارید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به متخصص ارتوپد خوب مراجعه کنید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید .

برچسب ها: , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جراحی زیبایی لیفت ران
دو شنبه 19 فروردين 1398 ساعت 12:26 | بازدید : 105 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

جراحی زیبایی لیفت ران

جراحی زیبایی لیفت ران , هزینه عمل لیفت ران , بهترین جراح لیفت ران در تهران , کشیدن پوست ران پا ها , متخصص زیبایی ماهر برای لیفت ران در تهران : یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد با افزایش سن به خصوص خانم ها با آن مواجه هستند مشکلاتی چون پوست اضافه اطراف ران است که این شل شدگی بیشتر برای ای دلیل است که پوست با افزایش سن و یا بعد از کاهش وزن قابل توجه، کشش خود را از دست می دهد. که این عارضه می تواند علاوه بر مشکلات بهداشتی نظیر پیدایش اگزما و دیگر ناراحتی های پوستی همچنین باعث ایجاد مشکلات زیبایی نیز در افراد می شود خوشبختانه با توجه پیشرفت هایی که در زمینه جراحی های زیبایی وجود دارد این عارضه می تواند که با عمل جراحی اصلاح شود.

لیفت ران

همان طور که گفتیم با کاهش خاصیت الاستیسیته پوست شل شدگی و افتادگی پوست داخل ران ها به دنبال کاهش / افزایش وزن ، افزایش سن، قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید و ژنتیک فرد اتفاق می افتد.

فهرست مطالب

 

تکنیک های طلایی جراحی لیفت ران

  • جراحی مینی لیفت ران تکنیک اول یک اسکار کوتاه و افقی در کشاله ران دارد
  • جراحی لیفت ران تکنیک دوم با یک اسکار عمودی در طول ران همراه است

بیشترین علت شل شدگی و افتادگی قسمت خارجی ران ها به علت افزایش سن و یا بعد یک کاهش وزن اتفاق می افتد که شل شدگی و افتادگی پوست قسمت خارجی ران را می توان با جراحی زیبایی پایین تنه اصلاح کرد.

ران ایده آل از دیدگاه زیبایی

در نتیجه تغییرات وزنی و کاهش الاستیسیته پوست، پوست قسمت داخلی ران ها ، شل و افتاده شده و با یکدیگر بر خورد می کند. در چنین شرایطی جراحی لیفت ران می تواند این مشکلات را اصلاح کند. شکل دهی و بهبود فرم ران اصلی ترین هدف جراحی لیفت است. که این اتفاق به وسیله ی کشیدن پوست که باعث افزایش استحکام ان می شود صورت می پذیرد.

معمولا در حالت ایده ال پوست قسمت داخلی ران ها باید صاف، کشیده و بدون شل شدگی باشد. همچنین در حالت مطلوب لایه ای خفیف تا متوسط از چربی در سطح داخلی ران ها وجود دارد که البته این چرب در حدی است که قمت داخلی ران ها به یکدیگر برخورد نمی کند.

آیا جراحی لیفت ران روشی مناسب برای من است؟

با افزایش سن معمولا تغییرات به وجود آمده در ناحیه ران برای بسیاری مشکل دار می باشد . در بعضی از افراد ناحیه ران در مقابل رژیم های غذایی سرسختانه مقاومت کرده و علی رغم رژیم غذایی موثر تغییری در اندازه و فرم ران حاصل نمی شود. برای رفع این مشکل معمولا جراحی لیفت ران ها بسیار مناسب است زیرا این جراحی سبب می شود که ران ها صاف تر و خوش فرم تر به نظر برسند.

تجمع سلول های چربی، سلولیت و پوست اضافی به این ناحیه باعث می شود فرد پیرتر، سنگین وزن تر و دارای تناسب اندام کمتر از آنچه که هست بنظر آید. این موضوع می تواند منجر به کاهش اعتماد به نفس فرد شود. اما جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک می تواند یک راه حل مناسب باشد، جراحی لیفت ران با برداشتن بافت اضافی ظاهری زیباتر را برای اندام ایجاد خواهد کرد.

در رابطه با لیفت داخل ران ها ۲ تکنیک وجود دارد :

  • تکنیک اسکار کوتاه (جراحی مینی لیفت ران)
  • تکنیک اسکار عمودی ( جراحی لیفت ران)

تکنیک اسکار کوتاه یا جراحی مینی لیفت که برش فقط در ناحیه چین کشاله ران داده می شود، در این تکنیک برخلاف تکنیک استاندارد برش طولی در قسمت داخلی ران داده نمی شود. از آنجا که محل برش فقط در ناحیه چین کشاله ران است، اسکار جراحی معمولا مخفی می ماند. این تکنینک برای بیمارانی مناسب است که اضافی بافت و شلی پوست فقط از ۳/۱ فوقانی ران آنها وجود دارد و نیاز به کشیدگی پوست در قسمت میانی و تحتانی ران ندارند.

در تکنیک اسکار عمودی حجم پوست اضافی برداشته شده در مقایسه با تکنیک اسکار کوتاه بیشتر است اما در عوض نتیجه نهایی در این تکنیک بهتر و قابل توجه تر خواهد بود. معمولا از روش لیپوساکشن در هر دوی این تکنیک ها برای حذف چربی های اضافی و دست یابی به ظاهری صاف تر و خوش فرم تر استفاده می شود.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای جراحی لیفت ران هستند؟

معمولا انجام این عمل جراحی در تمام سنین امکان پذیر است و افرادی که می خواهند بر روی ان ها انجام شود باید در وضعیت سلامت کامل باشند. با توجه به این که در افراد سیگاری زخم ها دیرتر ترمیم می شوند از این رو افراد سیگاری باید حداقل ۲ هفته قبل از انجام عمل جراحی زیبایی سیگار خود را کنار گذاشته و پس از طی دوران نقاهت شروع به کشیدن مجدد سیگار بکنند.

بهترین کاندیدا ها برای جراحی مینی لیفت ران

بهترین کاندیدا برای تکنیک اسکار کوتاه یا مینی لیف ران معمولا بیمارانی هستند که تنها در یک سوم ابتدایی قسمت داخلی ران خود دچار شلی و افتادگی پوست می باشند. در بیشتر موارد شل شدگی پوست این بیماران به دلیل افزایش سن، کاهش متوسط وزن و اترات نامطلوب خورشید بر روی پوست است.

بهترین کاندیدا ها برای جراحی لیفت ران

بهترین کاندیدا برای تکنیک اسکار عمودی یا جراحی لیفت ران بیمارانی هستند که کاهش وزن شدید داشته اند. چرا که شل شدگی و افتادگی پوست ران این بیماران در کل طول ران می باشد.

ملاحظات ضروری در عمل جراحی لیفت ران

  1. تحت جراحی با تکنیک نادرست قرار نگیرید .
  2. معمولا زمانی که تصمیم به جراحی می گیرید بهتر است تا مناسب ترین روش را برای جراحی استفاده کنید یکی از معمول ترین اشتباهات در این زمینه آن است که تصور شود به کمک این تکنیک می توان بیش از یک سوم ابتدایی ران را بهبود بخشید. تکنیک اسکار کوتاه ( مینی لیفت ران) تنها سبب بهبودی ظاهر پوست در یک سوم ابتدایی قسمت داخلی ران می شود. در نتیجه نهایی با تکنیک اسکار کوتاه ، تنها در یک سوم ابتدایی ران خواهد بود و نه بیشتر.

جراحی لیفت ران ؛ نیازمند یک اسکار عمودی و بلند است

با توجه به این که جراحی لیفت ران از خود یک اسکار عمودی و بلند بر جای می گذارد از همین رو زمانی که فرد با لباس زیر باشد و یا لباس بالای زانو پوشیده، این اسکار به راحتی قابل مشاهد است. از این رو بهتر است تا در جلسه مشاوره تمامی این موارد برای گرفتن تصمیم نهایی مورد بررسی قرار بگیرد .

برش های جراحی در لیفت ران و مینی لیفت ران

کاملا طبیعی است که در تمامی عمل های جراحی اسکار یا جای زخمی، بر روی بدن بیمار باقی بماند اما شدت این اسکار ها و محل ان ها می تواند به جراح بستگی داشته باشد در واقع این هنر یک جراح پلاستیک متخصص و متبحر است که سعی در به جا گذاشتن کوچک ترین اسکار قابل مشاهده در کم ترین مکان قابل رویت داشته باشد.

دوره نقاهت پس از جراحی لیفت ران در منزل

  • پرهیز از فعالیت های بسیار سنگین تا ۲ هفته بعد از جراحی
  • انجام فعالیت های سبک روزانه ( کتاب خواندن، تلویزیون دیدن ، استحمام کردن و…)
  • استفاده از دارو های مسکن برای رفع درد و پرهیز از انجام فعالیت بدنی شدید

با توجه به نوع جراحی وجود مقادیر متوسط تورم و کبودی در ناحیه تحت عمل بسیار طبیعی است. و احتمال وجود مقادیر خفیف تا متوسط درد در بیماران طبیعی است از این رو در صورت احساس درد شدید و یا علائم خاص در قسمت های بدن بهتر است تا به پزشک مراجعه نمائید.

ملاقات با جراح پس ازجراحی لیفت ران

پزشک بعد از گذشت ۱ هفته از جراحی در اولین ویزیت بیمار بخیه ها را می کشد. و سپس زمان ملاقات بعدی را مشخص می کند که این مراجعه ها ،دو هفته ، شش هفته و شش ماه ، پس از عمل جراحی خواهد بود.

خطرات احتمالی جراحی لیفت ران

  • خطرات بیهوشی
  • مشکلات ترمیم زخم
  • خونریزی
  • تجمع مایع در زیر پوست (سروما)
  • عفونت محل جراحی
  • بازشدن محل عمل جراحی
  • عدم تقارن
  • بافت چربی زیر پوست ممکن است از بین برود (نکروز چربی)
  • بی حسی یا تغییراتی دیگری در حس پوستی
  • دردی که ممکن است ادامه دار باشد
  • تغییر رنگ پوست یا ورم پوست
  • از بین رفتن پوست
  • بخیه های زیرپوست ممکن است قابل مشاهده باشند یا باعث آزار شوند و لازم باشد برداشته شوند
  • جای زخم نامطلوب
  • امکان نیاز به جراحی مجدد

نتایج جراحی لیفت ران

معمولا نتایج جراحی لیفت ران تقریبا بلافاصله بسیار مشهود می شوند. با توجه به این که ممکن است ماه-ها تا نتیجه ی نهایی طول بکشد اما پس از عمل لیفت ران کیفیت پوست بسیار نسبت به قبل بهبود پیدا می کند. طبیعی است که با افزایش سن برخی از حالات از بین می روند. هرچند اکثر نتایج عمل باقی خواهند ماند. با وجود این که نتایج خوبی از عمل شما انتظار می رود، نمی توان این موضوع را تضمین کرد. در برخی شرایط ممکن است نتوان نتایج دلخواه را با یک عملی جراحی به دست آورد و ممکن است به عمل دیگری نیاز باشد.

برچسب ها: , , , , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عمل جراحی کوچک کردن سینه
دو شنبه 19 فروردين 1398 ساعت 12:23 | بازدید : 155 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

عمل جراحی کوچک کردن سینه , هزینه جراحی زیبایی کوچک کردن سینه

عمل جراحی کوچک کردن سینه , هزینه جراحی زیبایی کوچک کردن سینه , عمل ماموپلاستی سینه , جراحی کاهش سایز سینه

فهرست مطالب

 

جراحی ماموپلاستی

معمولا داشتن سینه های بزرگ همیشه برای خانم ها هم جذاب نیست و بسیاری از خانم از داشتن سینه‌ های سنگین و بزرگ دچار ناراحتی‌های جسمی و عاطفی گوناگون می شوند و این بزرگی سینه باعث می شود که تناسب اندام خانم ها حالت نرمالی نداشته باشد در بیشتر مواقع سینه هایی بزرگ و آویزان باعث بروز مشکلات بسیاری در خانم ها می شود که باعث ناراحتی و شاکی بودن آن ها شده است. معمولا بیشتر بانوانی که سینه‌های بزرگ دارند، غالباً از درد کمر و گردن رنج می‌ برند.

عمل کوچک کردن سینه

با پیشرفت های که امروزه در متد پزشکی رواج پیدا کرده است خوشبختانه راه های کوچک کردن سینه و از جمله جراحی تمام این مشکلات را برای خانم ها پایان می‌دهد

بیشتر بخوانید : ماموپلاستی

جراحی کوچک کردن سینه چکار می کند؟

یکی از بهترین تکنیک های جراحی زیبایی ، جراحی کوچک کردن سینه می باشد که این جراحی برای رفع بزرگی سینه ها مورد استفاده قرار می گیرد. جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی اندازه و وزن سینه های بزرگ را در افرادی که دارای مشکل بزرگی سینه هستند کمتر می‌کند و در عین حال آنها را سفت‌تر می‌کند و هاله دور سینه (پوست تیره‌تر اطراف نوک پستان) را نیز در صورت لزوم کوچکتر می‌کند. این جراحی باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در بیمارانی می شود که از آن مشکل رنج می بردند که با انجام آن راحتی و اعتماد به نفس بیشتری را به دست می‌آورند.

مهم ترین موارد در کوچک کردن سینه

  • کاهش اندازه و وزن کلی سینه
  • بالا بردن سینه
  • ایجاد شکل گرد برای سینه
  • بالا کشیدن مجموعه سینه-نوک پستان
  • کاهش اندازه هاله دور سینه
  • چه کسی کاندید جراحی کوچک کردن سینه است؟
  • شما در صورتی کاندید جراحی کوچک کردن سینه هستید که:
  • سینه های بزرگی داشته باشید که بر فعالیت های روزمره شما تاثیر بگذارند.
  • سینه هایی بزرگی داشته باشید که علایمی ایجاد کنند.
  • وزن سینه های شما باعث ایجاد شیارهایی در شانه شود.
  • درد گردن یا پشت ناشی از فشار سینه های سنگین
  • سینه ها از نظر زیبایی بزرگ باشند
  • می خواهید سینه های افتاده را اصلاح کنید و همزمان آنها را کوچک تر نمایید.

مهم ترین شرایط لازم برای جراحی کوچک کردن سینه

  • بیماران باید از سلامت عمومی برخوردار باشند.
  • افراد سیگاری باید ۲-۱ هفته قبل از جراحی سیگار را ترک کنند.
  • بیمارانی که باردار هستند یا شیر می دهند باید ۸-۴ هفته پس از پایان شیردهی جراحی کنند طوری که بتوان اندازه واقعی سینه آنها را تعیین کرد.
  • بیمار باید توقعات واقعی در مورد کوچک کردن سینه داشته باشد.
  • درست است که این جراحی بدون محدودیت خاصی بر روی تمام زنان در تمام سنين انجام شود ولي باید سینه ها به بلوغ رشد رسیده باشند. معمولا قبل از اينکه سينه ها کاملا رشد کنند هرگز نباید اين عمل را انجام داد. پس جراحی ماموپلاستی برای خانم های باردار و افرادی که سایز سینه مناسبی دارند توصیه نمی شود.
  • معمولا داشتن سلامت جسمی و مصرف نکردن دارو های خاص در این جراحی بسیار مهم است پس شما چنانچه بیماری خاصی دارید و یا از دارو های خاصی استفاده می نمایید در جلسه مشاوره با پزشک تان حتما پزشک جراح خود را از این موضوع مطلع کنید

روش های کوچک کردن سینه و برش های آنها :

معمولا در پایان جراحی باقی ماندن جای زخم و اسکار کاملا طبیعی است اما این که این زخم ها دقیقا در کدام قسمت و با چه شدتی باشند به تبحر جراح پلاستیک در برش ها بستگی دارد.

با توجه به این که برای کوچک کردن سینه ۲ روش وجود دارد. و در واقع نوع تکنیک مورد نیاز جهت کوچک کردن سینه برای هر فرد بستگی به میزان افتادگی و اندازه سینه دارد.

در کل، سینه های کوچکتر با افتادگی کمتر نیاز به برش های کمتری دارند و سینه های بزرگتر با افتادگی بیشتر نیاز به برش بیشتری دارند. که تمامی این موارد در جلسه مشاوره قبل از انجام جراحی زیبایی سینه مشخص می شود.

دوران نقاهت بعد از عمل کوچک کردن سینه

  • معمولاً تا سه روز درد ناشی از عمل زیادتر می شود و پس از با مصرف مسکن ها کاهش خواهد یافت
  • بدون تجویز جراح دارویی مصرف نکنید
  • تا ۴۸ ساعت اول می توانید برای کاهش درد و پیشگیری از تورم از کمپرس آب سرد استفاده نمایید
  • در زمان استراحت سرتان را کمی بالاتر از بدن قرار بگیرد تا تنفس راحتی داشته باشید
  • شما نباید شش هفته هر نوع فعالیت سنگین را انجام دهید
  • اصلا نباید اشیا سنگین بلند کنید
  • توصیه پزشک برای شما این می شود تا دو هفته رژیم کم نمک را رعایت نمایید
  • آناناس تازه می تواند به روند بهبود زخم ها، ورم و کبودی های تان کمک کند.
  • استفاده از سوتین طبی بعد از عمل ماموپلاستی تا زمانی که جراح برای تان تعیین کرده، در طول شبانه روز الزامی است

توصیه می شود تا یک مدت حداقل دو هفته از مصرف هرگونه دخانیات به ویژه سیگار و نوشیدنی های الکل دار حتما پرهیز کنید. بی حسی سینه ها تا مدتی بعد از عمل طبیعی است و جای نگرانی ندارد. مصرف دارو هایی که برایتان تجویز شده است را تا پایان دوره ادامه بدهید. ۴۸ ساعت بعد از عمل می باشد و بعد از گذشت سه الی چهار روز می تواند به فعالیت های عادی روزمره ادامه دهد

برچسب ها: , , , , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان پارگی تاندون پا
دو شنبه 19 فروردين 1398 ساعت 12:19 | بازدید : 105 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

درمان پارگی تاندون پا

درمان پارگی تاندون پا , پاره شدن تاندون کف پا , هزینه درمان تاندون پا , ارتوپد متخصص برای جراحی پارگی تاندون پا در تهران , بهترین جراح پارگی تاندون پا : اکثرا یا حتی می توان گفت تمام افراد در معرض آسیب دیدگی و پارگی تاندون پا هستیم ، پارگی تاندون پا یک بیماری بسیار دردناک می باشد و در اکثر مورد ها فردی که دچار پارگی تاندون شده است نتوانسته راه برود و در بیشتر اوقات به گچ گیری و آتل بندی نیاز پیدا می کند . اما گفتنی است که اگر درمان پارگی تاندون پا به موقع و سریع انجام شود پارگی در زمان مناسب و کمی بهبودی پیدا می کند اما در مواقعی نیز دیده شده است که فرد برای درمان پارگی تاندون در زمان مناسبی اقدام نمی کند این عمل می تواند برای مفصل مشکل ساز باشد . همچنین این کار باعث می شود تاندون پا کم کم منقبض شود .

درمان پارگی تاندون پا

در ترمیم شدن تاندون پاره شده به سن بیمار بستگی دارد و در افراد جوان پارگی تاندون سریع تر انجام می شود ، در افراد جوان بسته به اندازه پارگی بهبودی آن ۶ تا ۱۲ هفته طول می کشد . برای درمان پارگی تاندون در این مدت توصیه می شود که فشار زیادی بر روی پاهای انداخته نشود و تا جایی که امکان دارد فرد فعالیت های خود را کاهش بدهد .

فهرست مطالب

علائم و نشانه های پارگی تاندون پا

هر بیماری و عارضه ای دارای علائم و نشانه های مخصوص می باشد که با مشاهده آنها می توان نوع بیماری را تشخیص داد ف مهمترین علائم و نشانه های پارگی تاندون پا عبارت است از :

  • درد بسیار شدید در ناحیه آسیب دیده
  • تورم ناحیه درگیر شده و صدا دادن پا
  • دشوار شدن حرکت پا و یا عدم حرکت
  • التهاب و یا خونمردگی در ناحیه آسیب دیده
  • حساسیت پا در محل پارگی تاندون

انواع پارگی تاندون

به طور کلی دو نوع پارگی تاندون پا داریم :

پارگی ناقص تاندون پا :

در بعضی از موارد پارگی تاندون پا بصورت ناقص اتفاق می افتد که می توان گفت درد این نوع پارگی از خیلی شدید تر از پارگی کامل می باشد ، به همین دلیل است که در هنگام ایجاد شدن پارگی تاندون ناقص ناحیه آسیب دیده را اصلا حرکت ندهید در اینگونه شرایط ممکن است برای بهتر پیش رفتن درمان پارگی از گچ گیری و آتل بندی استفاده شود . توصیه می شود که فرد در اینگونه شرایط برای راه رفتن از عصا استفاده کند تا فشار بسیار کمی بر روی پا وارد شود .

پارگی کامل تاندون پا :

در برخی اوقات نیز پارگی تاندون پا به صورت کامل اتفاق می افتذد که در همچین شرایطی ممکن است برای جراحی نیاز داشته باشیم . و این کار نیز باید سریعا انجام شود و درصورت به تاخیر انداختن عمل جراحی ممکن است تاندون پا کوتاه تر شده و آسیب ببیند . باید به این نکته توجه داشته باشید که بعد از انجام گرفتن عمل جراحی کوچکترین فشاری نباید بر ناحیه مورد نظر وارد شود. و از عصا برای راه رفتن استفاده شود .

فیزیوتراپی  برای درمان پارگی ناقص تاندون

در صورتی که تاندون پا به صورت ناقص پاره می شود فیزیوتراپی روش بسیار خوبی برای درمان آن می باشد و بهبودی را سریعتر خواهد کرد زیرا که متخصص فیزیوتراپ تمرین ها و نرمش های خاصی را با توجه به مکان آسیب دیده در نظر دارد که بهبودی را چند برابر سریعتر می کند . فیزیوتراپی پس از انجام دادن عمل جراحی برای بهبودی کمک بسیار زیادی را انجام می دهد و از آسیب دوباره تاندون پا جلوگیری خواهد کرد .

چه عواملی باعث پاره شدن تاندون پا می شود

  • هر نوع صدمه به مچ پا و یا به طور مستقیم به تاندون پا
  • ضعیف بودن ماهیچه هایی که به تاندون پا متصل می باشند که باعث وارد شدن فشار به تاندون ها می شود
  • استروئید باعث ضیعبف شدن تاندون می شود
  • بیماری های سیستمی دیگر که می تواند باعث ضیعیف تر شدن تاندون بشوند
  • ایستادن و یا کم مردن ناگهانی سرعت حرکت فشار زیادی را به مچ پا وارد می کند و می تواند در این حالت تاندون پا را پاره کند .

درمان پاره شدن بخشی از تاندون مچ پا

در صورتی که بخشی از تاندون مچ پا پاره شود برای درمان آن باید مچ پا بی حرکت بماند و معمولا ۳ الی ۶ هفته زمان لازم است که تاندون بهبود پیدا کند در این مدت فرد باید در استراحت کامل باشد . فردی که دچار پارگی تاندون مچ پا شده است باید به صورت کامل در استراحت باشد و حرکتی را انجام ندهد و برای راه رفتن از عصا استفاده کند تا فشاری به ناحیه اسیب دیده وارد نشود .

درمان پارگی کامل تاندون مچ پا

وقتی که متخصص ارتوپد عمل جراحی را برای شما پیشنهاد می کند به این معنی می باشد که تاندون پا به صورت کامل پاره شده است و تاخیر در انجام عمل ممکن است برای تاندون و مفصل زیان داشته باشد . فرد پس از انجام دادن عمل جراحی نباید مچ پای خود را حرکت دهد و در زمان حرکت از عصا استفاده کند و تا حد ممکن فعالیت های خود را کاهش بدهد . بعد از ۲ ال ۴ هفته تاندون می تواند وزن فرد را تحمل کند و باید حرکات و نرمش های فیزیوتراپی آغاز شود .

برچسب ها: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جراحی اسلیو معده
دو شنبه 19 فروردين 1398 ساعت 12:16 | بازدید : 111 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

  جراحی اسلیو معده

عمل جراحی اسلیو معده , هزینه و قیمت عمل جراحی اسلیو معده , مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده , جراحی اسلیو برای درمان چاقی : در حال حاضر این روش جراحی درمان چاقی یکی از پرطرفدارترین روش های درمان چاقی در میان افرادی می باشد که از عارضه چاقی رنج می برند و به دنبال راهکاری برای حل مشکل خود می باشند.با روش جراحی اسلیو معده فرد می تواند با یک عمل جراحی ساده مقداری زیادی از وزن خود را کم کند ودر ضمن این روش درمانی چاقی در مقایسه با سایر روش های جراحی درمان چاقی ، دارای کمترین عوارض در دراز مدت می باشد.

نحوه عملکرد این روش بدین صورت می باشد که با کم کردن مصرف مواد غذایی کاهش وزن فرد مبتلا به چاقی را ممکن می سازد.پزشک جراح درعمل جراحی اسلیو معده تقریباً ۷۵% از معده بیمار را بر می دارد واغلب پزشکان جراح این عمل را به روش لاپاراسکوپی انجام می دهند.و پس از عمل معده بیمار به شکل یک معده ی لوله ای شکل و شبیه آستین درمی آید که مواد غذایی کمتری می توانند در آن جای شوند.اغلب این روش برای افرادی که مبتلا به چاقی گلابی شکل می باشند و دارای توده ی بدنی بالاتر از چهل می باشند ،می تواند روش مناسبی برای کاهش وزنشان به حساب آید.

جراحی اسلیو

افرادی که دچار چاقی بیش از اندازه می باشند(افرادی که دارای شاخص توده بدنی بیش از ۴۵ می باشند) باید در طی هر عمل جراحی تحت تاثیر خطرات احتمالی ناشی از بی هوشی دراز مدت مانند جراحی بای پس معده که می تواند بیش از دو ساعت زمان ببرد و همین طور جراحی اثنی عشر که معمولا بیشتر از ۴ ساعت زمان می برد ،قرار گیرند.لذا پزشکان جراح سعی کردند تا یک روشی ابداع کنند که به کمک آن این جراحی ها را در دو مرحله انجام دهند.در این روش در مرحله اول جراح حجم معده بیمار را کاهش را کاهش می دهد و بعد از یک سال هم که معده دوم را انجام می دهند در این مرحله هم با توجه به میزان وزنی که بیمار کم کرده است ،تصمیم می گیرند تا بخشی از روده فرد را دور بزنند.

چناچه بیمار در طول این یک سال توانسته باشد که به اندازه کافی وزن کم کند ،دیگر جراح از انجام مرحله دوم عمل برای بیمار صرف نظر می کند.بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است ،محققان به این نتیجه دست پیدا کرده اند که در بیماران اسلیو معده تولید هورمون گرلین که در ایجاد احساس گرسنگی موثر می باشد ،تا میزان زیادی کاهش پیدا می کند.پزشکان براین باور می باشند که در این جراحی بخشی از معده که در حین عمل برداشته می شود ،عامل تولید بخش زیادی از هورمون گرلین می باشد.درست است که بیمارنی که بای پس معده انجام می دهند کمتر دچار گرسنگی می شوند ولی بر اساس بررسی ها به نظر می آید که این مسئله در بیماران اسلیو معده بارزتر می باشد.

فهرست مطالب

 

جراحی اسلیو معده دارای چه مزایایی می باشد؟

این روش درمان سریع چاقی دارای مزایای زیادی می باشد که عبارت اند از:

  • حفظ روده بیمار در مسیر گوارشی.
  • حفظ پیلور معده
  • نیاز نداشتن به تنظیمات خاصی.
  • کم کردن وزن در طی بیشتر از ۱۸ ماه پس از عمل جراحی.
  • نیاز نداشتن به جاگذاری جسم خارجی در بدن فرد.
  • بروز نکردن مشکلات گوارشی ناشی از نبود قسمتی از روده
  • کاهش احساس گرسنگی و به وجود آوردن بی اشتهایی در اغلب بیماران.
  • داشتن مدت زمان کوتاه جراحی در مقایسه با بای پس معده.

باید بگوییم که احتمال موفقیت در روش بای پس معده و همین طور جراحی اسلیو معده برای کاهش وزن افراد چاق ،در مقایسه با سایر روش های درمان چاقی بسیار بیشتر می باشد.ولی با همه این تفاسیر باز این روش ها نیز غیر قابل برگشت بوده و بیماران را دچار خطر کمبود مواد مغذی در دراز مدت می کنند.

چه آمادگی هایی قبل از جراحی اسلیو معده مورد نیاز می باشد؟

تا حد زیادی زمان عمل بستگی به برنامه پزشک و بیمارستان بستگی دارد ولی به احتمال زیاد این عمل را برای صبح زود در نظر می گیرند.فرد باید از دو هفته قبل از عمل باید سعی کند که رژیم غذایی مربوط به قبل از عمل را رعایت کند.اینکه فرد این رژیم را رعایت کند دارای اهمیت زیادی می باشد ،زیرا این رژیم کمک خواهد کرد تا حجم کبد بیمار کاهش پیدا کرده و پزشک جراح بتواند به راحتی به معده بیمار دست رسی پیدا کند و خطرات احتمالی حین عمل هم کاهش پیدا خواهد کرد.فرد باید شب قبل از عمل ناشتا بماند و از هرگونه خوردن و آشامیدن خودداری کند.

چنانچه بیماری پیزی خورده باشد ،عمل جراحی به خاطر احتمال استفراغ و بازگشت محتویات معده دورن ریه ومسدود شدن راه هوایی لغو خواهد شد چون این مسئله می تواند برای بیمار خطر مرگ داشته باشد.و یا اینکه باعث پنومونی گردد.باید بگوییم که حتی جودن آدامس ،نوشیدن آب ،جویدن تنباکو و یا مصرف دارویی که به وسیله جراج تجویز نشده است هم امکان دارد که سبب لغو عمل شود.پرونده پزشکی بیمار با توجه به آزمایش های کنترلی پیش از عمل و رضایت نامه بیمار مبنی بر پذیرش خطرات و عوارض احتمالی تکمیل می گردند برای بیمار لباس اطاق عمل پوشانده و جواهرات و اجسام همراه خود را خارج می نماید .از بیمار یک رگ باز برای مواقع مورد نیاز تزریق دارو یا سرم درمانی گرفته می شود و بعد بیمار را به اطاق عمل می برند.

چگونگی جراحی اسلیو معده

بعد از اینکه بیمار را وارد اتاق عمل کردند ،دستگاه های کنترل نبض و ضربان قلب به وصل شده و سپس با گذاشتن ماسک اکسیژن و تزریق ماده بی هوشی طی چند ثانیه بیمار آماده جراحی می شود.پزشک جراح می توانداین عمل جراحی را با ایجاد یک برش بزرگ در شکم (روش باز) و یا ایجاد چند برش کوچک و یا کمک استفاده از ابزار های کوچک و یک دوربین برای هدایت جراحی (روش لاپاراسکوپی ) انجام دهد.در این روش جراحی درمان چاقی پزشک جراح بیش از نیمی از معده بیمار را برمی دارد و تنها یک معده ی لوله ای عمودی به اندازه یک موز را برای بیمار باقی می گذارد سپس معده و شکم را از جاهای برش خورده بخیه می زنند.

پس از جراحی اسلیو معده چه مراقبت ها و اقداماتی مورد نیاز می باشد؟

پزشک جراح در اغلب موارد از بیمار تقاضا می کند ،برای اینکه از لخته شدن خون در پاها جلوگیری شود ،در ۵ ساعت ابتدای بعد از عمل چند قدمی در کنار تخت خود راه برود.درد ناشی از عمل اسلیو معده امکان دارد برای عده ای از بیماران قابل تحمل و برای عده ای دیگر هم بسیار دردناک باشد.هر بیماری می تواند شدت درد متفاوتی را تجربه کند ،و با توجه به شدت درد افراد برای آن ها مسکن های مختلفی تزریق می گردد.

تعادی از روش های اسلیومعده به صورت سرپایی بوده (بیمار می تواند در همان روز عمل ترخیص شود) ولی اغلب آن ها نیاز به حدود یک دو روز بستری در بیمارستان دارند تا یک بهبودی نسبی حاصل شود.عده ای از جراحان ترجیح می دهند بیمار خود را سه روز در بیمارستان بستری کنند در حالی که عده ای از پزشکان هم همان روز بیمار خود را مرخص می کنند.و بهتر است که بیمار از نظر پزشک معالج خود تابعیت کند.و در آخر هم بیمار به هراه یک دفترچه دستورالعمل پس از عمل اسلیو معده و نسخه دارویی از بیمارستان ترخیص می شود .

نکاتی که در این دفترچه ذکر شده اند عبارت می باشند از:

  • داروهای ضد درد تنها در صورت نیاز مصرف شود.
  • داروهایی که پزشک تجویز کرده است با هدف کاهش اسیدیته معده جهت از بین بردن سوزش سر دل به صورت مرتب استفاده شود.
  • در صورتی که فرد پیاده روی و ورزش روزانه انجام دهد این می تواند در روند بهبودی او تاثیر زیادی داشته باشد.
  • فرد باید استحمام یانشستن در وان آب داغ را تا ۳ هفته اول بعد از عمل انجام ندهد.
  • در صورتی که فرد تا یک ماه بعد از جراحی خستگی مفرط داشته باشد این یک مسئله طبیعی می باشد زیرا مصرف کالری او کاهش پیدا می کند.
  • فرد می تواند با توجه به نوع شغل خود بعد از ۲ الی ۴ هفته به سر کار خود بازگردد ولی اغلب افراد بعد از ۴ الی ۶ هفته می توانند قدرت و توانایی کامل خود را به دست بیاورند.
  • نوشیدن جرعه ای مایعات در طول روز به طور مداوم برای پیشگیری از ابتلای بدن به کم آبی را باید به خاطر سپرد.
  • فرد باید توجه داشته باشد که حرکات روده ای مشکل ودردناک و دچار یبوست شدن در هفته اول بعد از عمل یک امر طبیعی می باشد که مصرف داروهای ضد درد می تواند سبب تشدید آن شود .و باید برای حل این مشکل بیمار از پزشک معالج خود مشاوره بگیرد.

بیمار باید درصورت مشاهده این نشانه ها سریع به پزشک خود مراجعه نماید .این نشانه ها عبارت می باشند از:

  • داشتن دردی که درحال زیاد شدن است.
  • داشتن تهوع مداوم
  • نداشتن توانایی برای بلع مایعات
  • داشتن تب و لرز شدید
  • قرمزی ،گرمی یا تخلیه چرک از محل بخیه ها

بعد از اسلیو معده بیمار چه رژیم غذایی را باید رعایت کند؟

با توجه به اینکه در اثر این عمل جراحی معده باریک و کوچک شده است بنابراین بیمار باید رژیم غذایی حاوی مواد مغذی دریافت کند.و بایست سبزیجات ،نابع حاوی پروتئین بدون چربی و غلات سبوس دار باید در رزیم غذایی روزانه بیمار گنجانده شوند.اغلب پزشکان به بیماران خود پیشنهاد می کنند که کالری مورد نیاز بدن خود را سعی کنند که از گوشت بدون چربی تأمین کنند .ولی با این وجود تعدادی از گیاه خواران هم عمل جراحی اسلیو معده موفق را تجربه کرده اند.رژیم غذایی توصیه شده بعد از عمل اسلیو معده عبارت می باشد از:

  • استفاده از مایعات صاف شده در هفته اول پس از عمل جراحی که شامل آب ،آبگوشت فاقد چربی و…می باشد.
  • رژیم غذایی مایع کامل و حاوی پروتئین از هفته دوم پس از عمل آغاز می گردد.
  • استفاده از غذاهای نرم و به صورت پوره از هفته سوم که شامل سوپ ،تخم مرغ نیمرو و پنیر می باشد.
  • شروع استفاده از غذاهای نرم از هفته چهارم یا مصرف مرغ آب پز ،ماهی ،غلات ،پوره سیب زمینی می باشد.
  • هنگام آغاز معرفی غذاهای واقعی اما در حجم و مقدار کم و با فاصلع یک روز می باشد.

یک سری نکات مهم دیگر در مورد خوردن و آشامیدن بعد از جراحی اسلیو معده:

  • فرد باید حتما سه وعده غذایی کوچک را در روز داشته باشد.
  • بیمار باید غذا را به آرامی خورده و خوب بجود.
  • چنانچه فرد نیاز به مصرف مواد غذایی متراکم و حاوی مواد مغذی کوچک داشته باشد باید به عنوان یک میان وعده مصرف شود.
  • بیمارباید پروتئین کافی به همراه میوه و سبزیجات مصرف کند.

چه ویتامین ها و مکمل های روزانه بعد از عمل اسلیو معده باید مصرف شود؟

چون احتمال زیادی وجود دارد که فرد بعد از عمل جراحی اسلیو معده دچار کمبود ویتامین ها و مواد معدنی شود لذا باید با مصرف مکمل ها و ویتامین های تجویزی از طریق پزشک معالج خود از کمبود این مواد در بدن خود پیشگیری کند.در برخی مواقع نیاز می باشد که فرد روزانه دو باراز این مکمل ها استفاده کند.این ویتامین ها و مواد معدنی عبارت اند از:

  • سیترات کلسیم که سه بار در روز باید مورد استفاده قرار گیرد و هنگام شروع آن هم یک ماه پس از جراحی می باشد و به صورت جویدنی یا مایع با فاصله دو ساعتی از مکمل آهن استفاده می شود.
  • مکمل های پروتئینی با هدف تأمین حداقل ۶۰ گرم پروتئین روزانه در برخی مواقع با نظر پزشک تجویز می گردد.
  • آهن که زمان آغاز استفاده از آن توسط پزشک مشخص می گردد.
  • ویتامین B12 که به صورت زیرزبانی روزانه ویا تزریقی هفتگی ،با نظر پزشک تجویز می شود.

جراحی اسلیو معده چه خطرات و عوارضی می تواند داشته باشد؟

باید بگوییم که این روش درمان چاقی ، یک روش ساده جراحی می باشد که دارای عوارض کمتری می باشد .اغلب بیشترین عوارض این جراحی در روز های اول بعد از عمل مشاهده می شود.ولی با همه این تفاسیر فرد باید قبل از اینکه اقدام به جراحی اسلیو معده کند ،سعی اطلاعات کافی در مورد خطرات و عوارض بعد از جراحی به دست بیاورد.خطر فوت بیمار بعد از عمل جراحی اسلیو معده کم می باشد.در واقع می توان گفت که نگران کننده ترین خطر عمل جراحی اسلیو معده نشت از محل بخیه می باشد که این عارضه می تواند در طول ویا بعد از عمل جراحی روی دهد.

این نشت در طول عمل اعلب شناسایی شده و پیش از اتمام عمل جراح آن را اصلاح می کند.اما عارضه نشت اغلب در طول ماه اول بعد از جراحی دیده می شود که مصرف غذاهای نامناسب می تواند سبب آسیب به بافت معده شده و عدم ترمیم مناسب آن گردد.این نشت می تواند باعث عفونت عمده و ورود مایعات محتویات معده به فضای درون شکم شود.نشانه هایی که نشت دارد عبارت اند از:افزایش ضربان قلب ،درد شکم ،درد قفسه سینه و تب می باشد.

در ۱۰% موارد امکان دارد که ریفلاکس معده و مری روی دهدو امکان دارد که نشانه های آن تا چند ماه بعد از عمل نیز ادامه داشته باشد.و اغلب ادامه دار می باشد.استفاده از داروهای تجویزی در چند ماه نخست بعد از عمل ،برای روی این عارضه موثر باشد.

باید بگوییم که این احتمال نیز وجود دارد که  معده بعد از عمل کش آمده و معده بزرگ شود که با رعایت نکاتی که در زیر ذکر شده است بیمار می تواند از کشش دوباره چین های درون معده پیشگیری کند :

  • بیمار باید سعی کند که یک ساعت قبل از غذا ویا یک ساعت بعد از غذا ،آب بخورد.
  • مصرف غذاهای حاوی مواد مغذی در وعده های غذایی اصلی
  • فرد هنگامی که احساس گرسنگی کرد باید وعده های سالم کوچک مصرف کند.

از جمله دیگر خطرات که می تواند این عارضه داشته باشد عبارت است از صدات داخلی ،خون ریزی ،لخته شدن در ورید های پا و ریه یا شکم ،عفونت در شکم و قفسه سینه یا زخم  ،واکنش های آلرژیک به داروی بیهوشی که امکان دارد بعد از هر عمل جراحی مشاهده شود.ولی اقدامات احتیاطی در تمام بیماران می تواند این خطرت را کم کند.

بیمار باید توجه داشته باشد که پرخوری فرد می تواند او را دچار چاقی کند. اغلب بیمارانی که جراحی اسلیو معده بر روی آن ها انجام می شود ،می توانند حدود ۶۰% از وزن اضافی خود را از دست بدهند.و بیمارانی که به صورت روزانه مرتب ورزش می کنند حتی می توانند بیشتر از ۶۰% از وزن خود را از دست بدهند.فرد هنگامی که وزن خود را کم می کند ، امکان دارد که دچار تغییراتی در وضعیت احساس و عاطفی خود شود،که دلیل آن تغییرات هرمونی ایجاد شده در بدن او می باشد .کم کردن وزن زیاد ،باعث تغییر در تولید هورمون استروژن و تستوسترون و در نهایت نوسانات خلقی به ویژه در دو ماه پس از عمل جراحی خواهد شد.در صورتی که تغییرات روحی و روانی ایجاد شده برای بیمار غیر قابل تحمل باشند او می تواند به یک روانشناس برای حل مشکل خود مراجعه کند.

فرد برای اینکه بعد از عمل جراحی اسلیو معده بتواند وزن ایده ال خود را حفظ کند ،باید یک تغییر دائمی در سبک زندگی خود ایجاد نماید .مواردی مانند رژیم غذایی سالم و مغذی و در حجم مناسب ،عدم پرخوری ،انجام ورزش روزانه و یا هفته ای سه بار به مدت نیم ساعت می توانند سبب حفط تعادل کالری دریافتی و ثبات وزن بیمارشوند.بیمارانی که عادت دارند تا زمان عصابنیت پرخوری کنند ، باید از یک روانشناس برای حل این مسئله کمک بگیرند بیماران باید بعد از عمل جراحی اسلیو معده و ۳ هفته بعد از جراحی و همین طور بعد از آن هر سه ماه یک بار در سال اول به وسیله پزشک معالج خود مورد معاینه قرار بگیرند.خوشبختانه این روش جراحی چاقی دارای موفقیت بیشتری در اغلب موارد می باشد واگر شما هم جزء افرادی می باشید که از چاقی رنج می برید این روش درمان چاقی می تواند برای حل مشکل شما راهکار مناسبی باشد.

برچسب ها: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جراحی زیبایی کوچک کردن سینه در مردان
دو شنبه 19 فروردين 1398 ساعت 12:9 | بازدید : 98 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

جراحی زیبایی کوچک کردن سینه در مردان

کوچک کردن سینه در مردان ,  جراحی ژینکوماستی , هزینه عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان , بهترین متخصص زیبایی و جراح پلاستیک در تهران برای جراحی ژینکوماستی : سینه و فرم و شکل و زیبایی آن برای بیشتر افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ژینکوماستی بیماری سینه در مردان است که در این بیماری سایز سینه مردان بزرگ تر از حد معمول است پس به  بزرگ شدن سینه مردان ژینکوماستی گفته می شود.

عمل کوچک کردن سینه مردان

علت این عارضه معمولا ناشی از تغییرات هورمونی دوران بلوغ است. رشد سینه در دوران بلوغ در بیشتر مردان موقتی است اما در برخی از آنها دائمی می شود. یکی از مهم ترین عوامل رشد سینه، افزایش وزن می باشد و بسیاری از بیماران به خاطر انباشت بافت چربی دچار بزرگ شدن سینه می شوند. بیشتر بیماران با توجه به حالت و فرم سینه هایشان به خاطر ظاهر خود خجالت می کشند. و از همین رو خودشان را از انجام تفریحاتی نظیر شنا یا رفتن به ساحل محروم می کنند.

امروزه خوشبختانه روش ها و متد های نوین پزشکی پیشرفت بسیاری مناسبی کرده است و کوچک کردن سینه در مردان یک روش جراحی پلاستیک است که باعث می شود با بر گرداندن تغییرات مربوط به رشد سینه مردان، سینه شما عادی به نظر برسد. درباره جراحی پلاستیک ، خواه به منظور زیبائی یا با هدف بازسازی ، نیازمند انتخاب های فراوانی است . اما نباید فراموش کرد که در این راستا نخستین و مهمترین آنها ، انتخاب یک جراح قابل اعتماد است .

بیشتر بخوانید : جراحی زیبایی سینه

فهرست مطالب

بخوانید :  عمل جراحی زیبایی بازو | براکیوپلاستی

مشخصات ژنیکوماستی عبارتند از :

  • افزایش چربی موضعی
  • افزایش رشد بافت غددی
  • افزایش هردو ( هم چربی و هم بافت غددی )
  • ژنیکوماستی ممکن است یک طرفه ( یک سینه ) و یا دو طرفه ( هر دو سینه ) باشد .

کوچک کردن سینه چه کار می کند (در مردان) ؟

معمولا ژنیکوماستی یا حالت بزرگ شدن یا رشد بیش از حد سینه ها در مردان می تواند که در هر سنی شایع باشد  که در واقع  این وضعیت ممکن است ناشی از تغییرات هورمونی ، شرایط ارثی ، بیماری ، و یا استفاده از بعضی دارو های خاص باشد .

جراحی کوچک کردن سینه مردان

که این عامل می تواند سبب ناراحتی روحی و اختلال در اعتماد به نفس شود. بعضی از مردان ممکن است فقط به خاطر مخفی نگاه داشتن این حالت ، از بعضی از فعالیت های فیزیکی یا تماس های جسمی پرهیز نمایند جراحی ژینکوماستی باعث بهبود ظاهر سینه مردان با برداشتن بافت های سینه و بافت نرم همراه که ظاهر نامطلوب ایجاد می کند، می شود.

  • برداشتن بافت غده ای سینه (ژینکوماستی)
  • برداشتن بافت های چربی سینه (لیپوماستیا)
  • برداشتن پوست اضافی (در صورت لزوم)
  • بالا بردن یا کوچک کردن نوک سینه

چه کسانی کاندید کوچک کردن سینه هستند (در مردان)؟

نوجوانان هم ممکن است از این جراحی سود ببرند، اگر چه در صورت ادامه رشد سینه ها نیاز به جراحی های ثانویه خواهند داشت . جراحی تصحیح ژنیکوماستی بهتر است در مورد افراد زیر انجام پذیرد.

  • مردانی که بافت سینه اضافی زیر نوک سینه دارند.
  • مردانی که بافت سینه یا بافت چربی اضافی دارند، بدون اینکه پوست اضافی داشته باشند.
  • مردانی که بافت چربی فراوان همراه با پوست اضافی و افتادگی سینه دارند.

مسائلی که باید در جراحی کوچک کردن سینه مردان درنظر گرفت

عمل جراحی ژنیکوماستی یک عمل بسیار فردی است ، و شما باید این عمل را با نظر خودتان انجام دهید ، نه به دلیل تمایل فرددیگر یا برای شبیه شدن به یک تصویر فرضی ایده آل . در موارد زیر این عمل برای شما مناسب است :

  • از نظر فیزیکی سالم هستید و وزن نسبتا نرمال دارید
  • انتظارات واقع گرایانه دارید
  • رشد سینه های شما به ثبات رسیده است
  • از حس داشتن سینه های بسیار بزرگ ناراضی هستید

رایج ترین مشکل ناشی از جراحی کوچک کردن سینه مردان

معمولا رایج ترین مشکل ناشی از جراحی کوچک کردن سینه مردان برداشتن بیش از اندازه بافت ها و ایجاد فرورفتگی است. در صورتی که جراحی زیر نظر یک پزشک پلاستیک غیر حرفه ای صورت بگیرد این مشکل به وجود می اید که درمان ان نیز به سختی انجام می شود و حتی ظاهر را بدتر از اول می کند.

برش مورد نیاز برای کوچک کردن سینه مردان

کاملا طبیعی است که در پایان جراحی زخم هایی بعد از خوب شدن در بدن فرد باقی بماند متخصص و جراح پلاستیک می تواند تا در ایجاد کوچکترین زخم برش ها نهایت دقت را داشته باشد و ان ها را در جایی ایجاد کند که دیده نشوند.

معمولا در انتخاب نوع عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان علت بیماری و میزان بزرگی سینه بسیار مهم است. در صورتی که بافت سینه از بافت چربی تشکیل شده باشد، با لیپوساکشن که با برش های ریز انجام می شود، درمان می شود.

اگر بافت غده ای نیز وجود داشته باشد، برش کوچک در امتداد لبه پایینی هاله اطراف نوک سینه و برداشتن بافت غده ای سینه لازم است. اگر پوست اضافی وجود داشته باشد، لازم است برداشته شود. برش ها از یک برش ساده تا برش های طولانی تر فرق می کنند.

نیاز به چه نوع برشی جهت عمل ژینکوماستی دارید؟

در جراحی کوچک کردن سینه مردان ، شدت و علت بزرگ شدن سینه نوع روش جراحی لازم را تعیین می کند و اینکه چه نوع برشی باید به کار رود.

نوع جراحی لازم برای شکل های مختلف بزرگ شدن سینه در مردان

روش های ترکیبی را می توان به کار برد که بستگی به معاینه بیمار دارد.مثلا لیپوساکشن به همراه برداشتن بافت غده ای سینه درمان ترکیبی رایج است.

دوران نقاهت بعد از عمل ژینکوماستی

  • استراحت در خانه
  • انجام فعالیت های سبک مانند تماشای تلویزیون، غذا درست کردن و مطالعه
  • برش های جراحی در معرض فشار زیاد ، سائیدگی ، یا حرکت در حین مرحله التیام قرار نگیرند
  • مصرف داروهای مسکن در صورت درد
  • پرهیز  از فعالیت های سنگین

پس از پایان عمل جراحی ژینکوماستی ، پانسمان یا بانداژ بر روی محل برش ها گذاشته خواهد شد . ممکن است بانداژ الاستییک یا لباس حمایت کننده برای کاهش ورم یا حمایت از شکل جدید سینه شما در مرحله ی التیام به کار گرفته شوند. ممکن است یک لوله ی کوچک و باریک موقتا در زیر پوست گذارده شود تا خون اضافی یا مایع تجمع یافته را تخلیه نماید پزشک در اولین ویزیت یک هفته بعد از جراحی تمامی بخیه ها را کشیده و محل برش ها را چک می کند معمولا کبودی ها تا ۷ الی ۱۰ روز باقی می ماند و جای نگرانی وجود ندارد.

نتایج نهایی بعد از جراحی کوچک کردن سینه در مردان

معمولا نتایج نهائی کوچک کردن سینه در مردان ، در بسیاری از موارد دائمی است . ولیکن اگر ژنیکوماستی ناشی از مصرف داروهای خاص یا استروئید یا افزایش وزن باشد، برای حفظ نتایج عمل لازم است از این موارد کاملا دوری نموده و در وزن ثابتی باقی بمانید تمام جوشگاه ها دائمی هستند ، اگر چه بعضی از آنها در خطوط طبیعی سینه پنهان می شوند . بهبود شکل قسمت فوقانی بدن شما ، چه پیراهن و کراوات بپوشید ، یا تی شرت بپوشید انجام این جراحی سبب افزایش اعتماد به نفس و بهبود تصویر ذهنی شما از خودتان خواهد شد .

برچسب ها: , , , , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جراحی زیبایی لیفت سینه
دو شنبه 19 فروردين 1398 ساعت 12:5 | بازدید : 104 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

جراحی زیبایی لیفت سینه

جراحی زیبایی لیفت سینه , هزینه و قیمت عمل جراحی ماستوپکسی : در بین جراحی های زیبایی که بسیار هم طرفدار دارد لیفت سینه یا ماستوپکسی روشی می باشد که این روش برای برطرف کردن عیوب پستان ها است. بعضی از زنان به دلایل زایمان و شیردهی، دچار سینه های افتاده یا نا متقارن شده و دوست دارند با استفاده از روشی این عیوب را بر طرف کرده و دوباره سینه هایی زیبا داشته باشند.

لیفت سینه

معمولا شایع ترین علت های افتادگی سینه به علت : افزایش سن، تغییر وزن، بارداری یا شیردهی است.که روش جراحی زیبایی لیفت سینه (ماستوپکسی) برای اصلاح این مشکل از رایج ترین جراحی ها است. لیفت سینه می‌تواند روی بیماران بزرگسال در هر سنی انجام شود. انجام لیفت سینه به نوجوانان در حال رشد توصیه نمی‌ شود، زیرا سینه‌ های آنها کاملا رشد نکرده ‌اند. خانم‌ هایی که در سن باروری هستند، بهترین کاندید ها برای لیفت سینه می‌ باشند.

بیشتر بخوانید : جراحی زیبایی سینه

فهرست مطالب

 

لیفت سینه برای شما چکار می کند ؟

ماستوپکسی علاوه بر لیفت سینه ها، می تواند که تاثیرات دیگری را نیز بر روی سینه ها داشته باشد تا با استفاده از این روش سینه ها جذاب تر به نظر برسند.در این روش شکل سینه ها طوری طراحی شده تا سینه ها گردتر به نظر برسند در این نوع لیفت بخش بالای سینه پرتر از قسمت های دیگر است و هاله اطراف نوک سینه (پوست تیره اطراف نوک پستان) کوچک تر می شود.

مهم ترین مواردی که با لیفت سینه صورت می گیرد؟

  • بالا کشیدن سینه
  • ایجاد شکل گردتر برای سینه
  • بالا بردن نوک پستان
  • کاهش اندازه هاله اطراف نوک سینه(آرئول)

معمولا در صورتی که از این موارد در شما هم دیده می شود بهتر است تا جراحی لیفت را انجام دهید این موارد عبارتند از :

  • در صورتی که سینه های بسیار افتاده دارید
  • نمی خواهید سینه های بزرگ تر از حد معمول را داشته باشید
  • می خواهید سینه های پرتر داشته باشید
  • اگر که سینه شما دراز است و می خواهید گرد به نظر برسد
  • اگر که نوک پستان شما پایین قرار گرفته است

شرایط افرادی که کاندید این نوع لیفت هستند ؟

  • داشتن سلامت عمومی
  • پرهیز از مصرف داروهای خاص
  • باید سیگاری ها مصرف سیگار را ۲ هفته قبل از جراحی ترک کنند
  • بیمارانی که شیر می دهند یا باردار هستند باید تا ۸-۴ هفته بعد از پایان شیردهی منتظر بمانند تا اندازه دقیق سینه آنها تعیین شود.
  • بیمار باید توقعات واقعی در مورد کاری که از طریق ماستوپکسی انجام می شود داشته باشد

روش های لیفت سینه و برش های مورد نیاز در این روش

این کاملا طبیعی است که در انجام هر نوع جراحی نوعی زخم و اسکار بر روی ناحیه جراحی شده باقی بماند اما این حالت می تواند با توجه به تبحر جراح کم رنگ یا پرنگ باشد یا برش ها در قسمتی باشد که دیده نشوند.

هزینه لیفت سینه

جهت لیفت سینه معمولا سه نوع تکنیک با سه نوع برش وجود دارد

  • برش اطراف آرئول
  • برش عمودی از زیر آرئول
  • برش افقی در شیار زیر سینه
  1. برش اطراف آرئول در امتداد آرئول(هاله اطراف نوک سینه) در مرز بین پوست تیره و روشن قرار می گیرد و مخفی می شود
  2. برش عمودی از زیر آرئول(هاله اطراف نوک سینه) شروع می شود و به زیر سینه می رسد. برش عمودی معمولا بیشتر مشخص می شود
  3. برش افقی در شیار زیر سینه در زیر سینه قرار می گیرد و پنهان می شود. همچنین سینه روی ان را می پوشاند

افراد نیازمند انجام چه نوع لیفت سینه (ماستوپکسی) می باشند؟

معمولا انجام نوع لیفت سینه برای افراد می تواند که متفاوت باشد زیرا نوع لیفت سینه وابسته به مقدار افتادگی سینه است. و این کاملا مشخص است که هر چقدر افتادگی سینه کمتر باشد مقدار برش نیز کمتر می شود و سینه هایی که بیشتر افتاده هستند؛ نیاز به برش های بیشتری دارند. در مراجعه به جراح پلاستیک و مشاوره قبل از عمل معمولا جراح با توجه به آناتومی سینه شما، روش مناسب تر را به شما توصیه می کند.

توصیه های مهم در دوران نقاهت

  • استراحت کامل در منزل
  • پرهیز از انجام فعالیت های سنگین
  • اشخاص نباید پس از جراحی لیفت سینه به مدت شش ماه اقدام به بارداری کنند
  • توصیه به انجام فعالیت های سبک مانند تماشای تلویزیون یا مطالعه
  • مصرف داروی مسکن در صورت درد زیرا در ۷-۳ روز اول ممکن است سینه شما درد داشته باشد
  • مراجعه به پزشک یک هفته بعد از جراحی برای ویزیت و کشیدن بخیه ها

از آن جایی که این نوع جراحی بسیار هم سخت نیست از این رو بیماران معمولا می توانند ۲-۱ هفته بعد از جراحی فعالیت خود را شروع کنند. پزشک انجام فعالیت های سنگین را نیز معمولا ۶-۴ هفته بعد از جراحی توصیه می کند. ممکن است تا در ۲-۱ هفته اول سینه شما به نظر متورم و کبود برسد و ممکن است شکل غیرطبیعی داشته باشند. با توجه به گفته های پزشک این موارد طبیعی است و ۳-۱ ماه طول می کشد تا کاملا رفع شوند. از این رو بهتر است تا گرفتن نتیجه نهایی صبر کرد.

موارد مهمی که درباره خطرات و سلامت جراحی لیفت سینه وجود دارد؟

با توجه به این که تصمیم برای جراحی لیفت پستان یک تصمیم کاملا شخصی است از این رو انجام این جراحی کاملا به تصمیم شما بستگی دارد در جلسه مشاوره قبل از جراحی معمولا پزشک تمام موارد را برای شما بازگو می کند. همان طور که گفتیم جراح پلاستیک شما جزئیاتی از خطرات همراه با جراحی را برای شما توضیح خواهد داد .

این خطرات شامل :

  • اسکار نامناسب
  • خونریزی ( هماتوم )
  • عفونت
  • ترمیم بد انسزیون ها
  • تغییر در حس پستان یا نیپل ها که ممکن است موقتی یا دائم باشد .
  • خطرات بی هوشی
  • نامنظمی در شکل و کانتور پستان.
  • آلرژی به نوار چسب ها ، سوچورها ، چسب و فرآورده های خونی ، فرآورده های موضعی یا عوامل تزریقی
  • مرگ چربی عمقی ( زیر پوست ) یا نکروز چربی
  • تجمع مایع
  • سفتی شدید پستان
  • ترومبوز وریدی عمقی و عوارض قلبی و ریوی
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سوالات مهم درباره پروتز و لیفت سینه
دو شنبه 19 فروردين 1398 ساعت 12:2 | بازدید : 142 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

سوالات مهم درباره پروتز و لیفت سینه

ماندگاری لیفت سینه تا چه زمانی می باشد ؟

درباره ی ماندگاری جراحی لیفت سینه باید بگوییم که این ماندگاری به عوامل مختلفی وابسته است ، امروزه با توجه به تغییر تکنیک های جراحی سینه و نسل های جدید پروتزهای سینه نسبت به گذشت ماندگاری پروتزهای سینه افزایش پیدا کرده است.

سوالات مهم درباره پروتز و لیفت سینه

سوالات مهم درباره پروتز و لیفت سینه

دلایل اصلی برای عمل دوم پروتز سینه؟

منقبض شدن کپسول دور پروتز سینه حالتی است که بدن به قرار گرفتن یک جسم خارجی در خود واکنش نشان میدهد در این حالت یک لایه از بافت اسکار ثانوی به واکنش طبیعی بدن دور هر جسم خارجی که در بدن گذاشته می شود بطور طبیعی تشکیل می شود و موجب می شودکه پروتز سفت تر و حتی در بعضی موارد دردناک باشد.

احتمال بروز این مشکل معمولا در افرادی که از پروتز های بسیار بزرگ تر از سایز معمول سینه تان استفاده کند نسبت به دیگران بیشتر است.

بدن شما تغییر می کند ولی در پروتز سینه تان تغییری ایجاد نمی شود؟

برای این که از آویزان شدن و نزول سینه ها بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵ سال جلوگیری کنید شما باید ۲ روش را انجام دهید که این روش ها عبارتند از:

  • بهتر است تا در همان ابتدا پروتز مناسب با سایز سینه ها و متناسب با شرایط بدنی تان و نحوه زندگی تان انتخاب کنید
  • لیفت سینه را برای رفع مشکل انجام دهید

چرا پروتز های سینه را تعویض می کنند ؟

یکی از عمده ترین علت های تعویض پروتز سینه وارد شدن صدمه شدید به پروتز سینه است، در برخی از مواقع اشخاص تمایل به افزایش سایز سینه ها دارند در این صورت نیاز به تعویض پروتز ها می باشد .

آیا در زمان بارداری و یا شیردهی می توان جراحی سینه را انجام داد ؟

انجام این جراحی برای این افراد توصیه نمی شود از این رو فوق تخصص پلاستیک و جراحی زیبایی برای خانم های شیرده و باردار که قصد انجام جراحی سینه را دارند توصیه می کند که پس از دوران شیردهی و بارداری به انجام جراحی سینه بپردازند .

احتمال پارگی پروتز سینه پس از جراحی وجود دارد ؟

امروزه با توجه به تکنیک هایی که وجود دارد این مورد بسیار نادر است اما در صورت بروز این عارضه هیچ جای نگرانی بابت این مسئله نیست زیرا پزشک آن را خارج می نماید و با پروتز دیگری جایگزین می کند .

آیا جراحی سینه نیازی به عمل تکمیلی دارد ؟

در جراحی زیبایی سینه هیچ عمل تکمیلی استفاده نمی کنند اما در برخی موارد نیاز است برای بیمار لیفت و پروتز همزمان انجام شود. همان طور که گفتیم یکی از عوامل مهمی که باعث تغییر شکل سینه ها در خانم ها می شود بارداری و شیردهی است که باعث تغییر شکل سینه زن می شود. در این صورت سینه انها کشیده شده و اغلب تیره رنگ می شود. از طریق جراحی لیفت سینه ، بافتهای سینه و اطراف آن کشیده شده و خوش فرم می شود با مراجعه به یک جراح پلاستیک بسیار مطمئن و متبحر دوباره می توانید تا جوانی و تناسب اندام تان را به دست بیاورید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خطرات و عوارض عمل بای پس معده
دو شنبه 19 فروردين 1398 ساعت 11:50 | بازدید : 100 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

خطرات و عوارض عمل بای پس معده

خطرات و عوارض عمل بای پس معده , آیا عمل بای پس معده خطرناک است ؟ , عمل بای پس معده چه خطرات و عوارضی می تواند برای بیمار داشته باشد؟ : درست است که عمل جراحی بای پس معده دارای فواید و مزایای زیادی می باشد ولی بای توجه زیادی هم به خطرات آن شود.و عوارض آن به دقت مورد بررسی قرار گیرد.یکی از شایع ترین عوارض این روش درمانی چاقی ،تهوع و استفراغ می باشد که در بیشتر موارد با گذشت زمان و رعایت یک رژیم غذایی سالم برطرف می گردد.و در صورتی هم که فرد از رژیم غذایی مناسبی استفاده کند وهمچنین مکمل های غذایی و ویتامین های تجویزی پزشک را به صورت مرتب مصرف نماید ،می توان به ندرت شاهد کمبود های تغذیه ای بود.

عوارض عمل بای پس معده

عوارض عمل بای پس معده

در واقع عوارض عمده این عمل جراحی امکان دارد که سبب فوت بیمار شود که بر اساس مطالعات و تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است ،محققان به این نتیجه دست پیدا کرده اند که خطر مرگ پس از عمل جراحی بای پس معده ،کمتر از یک درصد می باشد.در حقیقت نرخ مرگ و میر ناشی از جراحی بای پس معده مانند مرگ و میر مرتبط با روش های عادی جراحی همانند برداشتن کیسه صفرا می باشد .

بیشتر بخوانید : درمان سریع چاقی

دیگر خطرات و عوارض عمل بای پس معده عبارت است از :

آمبولی ریوی :

در این حالت یک لخته خون بعد از عمل جراحی ایجاد گشته و سپس از طریق گردش خون به ریه ها انتقال پیدا می کند که می تواند منجر به درد قفسه سینه ،تنگی نفس ،شوک ،غش ،ضربان قلب سریع و حتی مرگ فرد شود.در بیشتر موارد می توان با استفاده از رقیق کننده های خون (ضد انعقاد) درمان کرد.ولی با همه این حرف ها در صورتی که شرایط به وجود آمده تهدیدی برای زندگی فرد باشد ،باید فرد هر چه سریعتر جراحی شود.

نشت :

در واقع این حالت زمانی می تواند روی دهد که بافت عده و روده به خاطر ایجاد سوراخ قادر به انتقال درست مواد غذایی نباشند و این مواد به فضای داخلی شکم نشت پیدا کند.این نشت و سوراخ ایجاد شده در اکثر موارد در صورت کشف به موقع قابل ترمیم می باشد.نشانه هایی که نشت می تواند داشته باشد عبارت می باشند از درد شدید ،افزایش ضربان قلب و تب.پزشک با استفاده از دو روش قادر می باشد که محل نشت را مورد بررسی قرار دهد.روش اول تست کیسه به وسیله ی هوای خالی و به کمک حباب های ایجاد شده و دیگری تزریق ماده رنگی و پخش رنگ درون شکم که اغلب با استراحت معده و تغذیه بیمار با سرم درانی می توان آن را درمان نمود اما در برخی مواقع نشت ،نیاز شدیدی به جراحی دارد.

انسداد روده کوچک :

این عارضه امکان دارد که یک مدت زمان کوتاه بعد از عمل جراحی روی داده و یا سال ها پس از جراحی اتفاق بیفتد .و دارای نشانه هایی می باشد که عبارت می باشند از : درد شکم ،تورم و استفراغ.پزشک می تواند آن را به وسیله اسکن رادیوگرافی شکم تشخیص بدهد.برای درمان این بیماری نیز ممکن است فرد نیازمند جراحی باشد.

تهوع :

برای افرادی که عمل جراحی بای پس معده را انجام داده اند ،تهوع یک امر طبیعی می باشد.بیمارن ۷۰% احتمال دارد که بعد از جراحی بای پس معده تهوع را تجربه کنند.اغلب فرد بیمار زمانی دچار تهوع می شود که دستورهای غذایی که به وسیله پزشک معالج پیشنهاد شده است را رعایت نمی کند.دقت به مواد غذایی مصرفی و همین طور روش مصرف آن ها می تواند تا حد زیادی سبب کاهش تهوع بیمار شود.

کم آب شدن بدن بیمار :

فرد زمانی دچار این حالت خواهد شد که مایعات بدن خود را به حد زیادی از دست داده باشد.موثر ترین روش برای پیشگیری از این حالت این می باشد که فرد در طول شبانه روز مایعات زیادی را به صورت جرعه جرعه مصرف کند.در ضمن مصرف مایعات زیاد در هفته اول بعد از جراحی از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

سوء هاضمه :

از نشانه های سوء هاضمه احساس ناراحتی در قسمت فوقانی شکم می باشد که با نوشیدن مایعات نه تنها برای یک دوره معین از زمان و بلکه به طور کامل اجتناب از غذاهای چرب برطرف می گردد.در صورتی که با استفاده از تغییر در رژیم غذایی فرد موفق به کاهش این بیماری نشود ؛ امکان دارد که از آنتی اکسیدان ها به عنوان یک شکل از درمان برای فرد استفاده شود.ولی بای این کار تحت نظر پزشک معالج بیمار انجام شود.

عفونت محل زخم :

عفونت محل زخم ،در یک طیفوسیعی از ۵/۱ الی ۲۰% موارد امکان دارد در محل ایجاد اتصال معده به روده در دستگاه گوارش به وجود آید.در صورتی که به وقع شروع به درمان شود ،پزشک می تواند محل زخم را با استفاده از آنتی بیوتیک ها بهبود ببخشد ،در ضمن باید اشاره کنیم که بیشترین خطر بروز عفونت زخم برای روش های جراحی های بازمی باشد.

زخم :

بعد از اینکه بر روی فرد بیمار عمل جراحی بای پس معده انجام شد ؛خطر زخم برای او وجود دارد .بیمارانی که سیگاری می باشند و یا داروهای خاصی مصرف می کنند ،احتمال بیشتری وجود دارد که دچار زخم بعد از عمل جراحی شوند.ما در زیر لیست تعدادی از داروها را که برای پیشگیری از زخم بعد از عمل مفید می باشند ،برای شما ذکر کرده ایم .در ضمن سیگار کشیدن می تواند احتمال ابتلا به زخم بعد از عمل را افزایش دهد لذا افرادی که می خواهند این عمل را انجام دهند در صورت سیگاری بودن بهتر است که پیش از عمل ،این عادت غلط را ترک کنند.و اما لیست داروها عبارت اند از :

  • موترین
  • پپتوبیسمول
  • ایبوپروفن
  • اکسیدرین

از جمله دیگر عوارضی که این عمل جراحی یعنی بای پس معده می تواند برای افراد داشته باشد عبارت هستند از رفلاکس معده (سوزش سر دل) ،فتق داخلی ،ایسکمی بافتی ،تنگی نفس .

برچسب ها: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رژیم غذایی بعد از عمل بای پس معده
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:58 | بازدید : 81 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

رژیم غذایی بعد از عمل بای پس معده

رژیم غذایی بعد از عمل بای پس معده , مواد غذایی که باید بعد از عمل جراحی بای پس معده مصرف شود , توصیه های پزشک متخصص برای بعد از عمل بای پس معده : معده بعد از جراحی بسیار کوچک شده و در حال بهبودی است. وعده های غذایی بزرگ ،مواد غذایی پر فیبر ،نوشابه های گازدار امکان دارد که به بافت معده که حساس شده است ،آسیب وارد کند.

رژیم غذایی بعد از عمل بای پس معده

بیشتر بخوانید : درمان سریع چاقی

رژیم غذایی بعد از عمل جراحی بای پس معده دارای چهار مرحله می باشد

  • مایعات صاف شده : بیمار در هفته اول بعد از عمل باید مایعات صاف شده ای مانند ژله بدون قند ،ابگوشت فاقد چربی و شیر کم چرب استفاده کند.
  • غذاهای پوره شده و پروتئینی : بیمار باید در هفته دوم بعد از عمل تحت نظر جراح خود غذاهای پوره ای را برای چند روز و در حجم کم و با آرامش و آهسته آغاز کند.به عنوان مثال امکان دارد مدت زمان مورد نیاز برای مصرف یک تکه کوچک حدود نیم ساعت زمان نیاز داشته باشد.در این مرحله به بیمار توصیه می شود که روزانه ۶۰الی ۷۰ گرم پروتئین و تقریبا ً ۱٫۵ لیتر مایعات مختلف مصرف کند.بیمار باید از مصرف چربی ،شکر ،کافئین و نوشابه های گازدار خودداری کند. بیمار برای اینکه از مایعات استفاده کند باید این کار را حداقل نیم ساعت قبل و بعد از صرف غذا انجام دهد.
  • غذاهای نرم  : در این مرحله از رژیم غذایی بعد از عمل بیمار باید کم کم مصرف مواد غذایی با بافت نرم را آغاز کند.این مرحله اغلب یک تا سه هفته زمان می برد با توجه به توصیه های جراح یا متخصص تغذیه بیمار در این مرحله می تواند به مصرف گوشت بدون چربی وبرخی از سبزیجات له شده بپردازد.امکان دارد مقداری چربی به مواد غذایی مصرفی فرد نیز اضافه شود.غذاهای نرم توصیه شده عبارت می باشند از موادی مانند ماهی ،سفیده تخم مرغ ،سویا، پنیر بدون چربی ،کنسر ماهی تن،کنسر ویا مرغ خرد شده.و همین طور سبزیجات توصیه شده هم عبارت اند از آووکادو ،لوبیا سبز له شده ،هویچ بخار پز و کدو.
  • غذاهای جامد : در مرحله نهایی رژیم غذایی ساده بعد از عمل ،به تدریج غذاهای جامد وارد رژیم غذایی فرد خواهند شد .مصرف بیش از اندازه و به سرعت غذاهای جدید امکان دارد که باعث نفخ ،سوزش سر دل و شک درد بیمار شود. باید مابین معرفی موا غذایی جدید حداقل یک روز فاصله گذاری داشته باشد.منظور از مرحله چهار ،بازگشت بیار به حالت معمولی مصرف مواد غذایی سالم می باشد که توصیه می گردد با غذاهای نرم آغاز و کم کم به غذاهای جویدنی و پر فیبر ادامه پیدا کند.

بیمار باید سه وعده غذایی اصلی به همراه مصرف مکمل های غذایی تجویزی را را به خاطر داشته باشد و میزان کالری مصرفی باید به ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری در روز برسد.بیمار باید غذاهایی مانند ذرت ،آجیل ،لوبیا،گوشت گاو ،گوشت خوک ،سخت پوستان و انگور را به آهستگی وارد رژیم غذایی خود سازد.

همان گونه که می دانید مواد غذایی در حالت طبیعی در قسمت پیلور معده به وسیله ی شیره معده تجریه می گردند و بعد وارد روده می گشتند.ولی زمانی که روی بیمار عمل جراحی بای پس معده انجام می شود ،پیلور روده دور زده می شود و بدون عبور مواد غذایی از این قسمت به شکل تجزیه نشده وارد روده می شود که این مسئله موجب شکم درد ،افزایش ضربان قلب ،اسهال و سرگیجه ناراحت کننده فرد خواهد شد.

چنانچه وعده های غذایی کوچک و با آرامی انجام شود و در ضمن کربوهیدرات های ساده و قندهای تصفیه شده حذف شده و یا کاهش پیدا کند ،این احتمال وجود دارد که این نشانه های آزار دهنده این سندرم مقداری کاهش پیدا کنند.در واقع سندرم دامپینگ حدود کمتر از نیم ساعت بعد از مصرف یک وعده غذایی روی می دهد ،که دارای نشانه هایی مانند عرق کردن ،تهوع ،گرفتگی عضلات ،اسهال ،سرگیجه ،نفخ و استفراغ می باشد اما در یک نوع دیگر از سندرم دامپینگ که بعد از یک ساعت یا بیشتر بعد از صرف غذا روی می دهد شامل نشانه هایی مانند گرسنگی و غش می باشد.

بعد از عمل جراحی بای پس معده ،به خاطر محدودیت در مصرف مواد غذایی ،جذب تعدادی از ویتامین ها و مواد معدنی کم می شود که جهت جبران آن انواع مکمل های غذایی و مولتی ویتامین ها برای بیمار تجویز می شود.این مولتی ویتامین ها باید همراه غذا صرف گردد و این عمل باید تا پایان عمر بیمار ادامه داشته باشد.

انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز عبارت می باشند از:

سیترات کلسیم :

این ماده یک مکمل مهم غذایی می باشد که اغلب حدود ۵۰۰میلی گرم دو بار در روز مصرف می شود.که باید همراه غذا مصرف گردد.ولی نباید هم زمان با مولتی ویتامین از آن استفاده کرد چون آهنی که در مولتی ویتامین وجود دارد با جذب کلسیم در تداخل می باشد.امکان دارد تعادی از پزشکان و یا متخصصین تغذیه ،آغاز سیترات کلسیم را از فاز دو و یا سه مواد غذایی مصرفی توصیه نمایند.باید بگوییم که بعد از عمل جراحی بای پس معده ،جذب سیترات کلسیم بهتر از کربنات کلسیم می باشد.

ویتامین D3 :

افرادی که عمل بای پس معده را انجام می دهند باید مکمل ویتامین D3 را از فاز دو یا سه آغاز کنند و به شکل ۵۰۰ واحد دو بار در روز مصرف شود.

ویتامین B12 :

از انجایی که دستگاه گوارش بعد از عمل بای پس معده دیگر نمی تواند تجزیه و جذب مقدار کافی ویتامین B12 از مواد غذایی را انجام دهند بنابراین ۵۰۰الی ۱۲۰۰میکررو گرم ویتامین B12 از نوع زیر زبانی برای بیمار توصیه می شود.مصرف انواع زیر زیر زبانی این ویتامین موجب می شود که به طور مستقیم به جریان خون جذب گردد.و دیگر نیازی نیست که وارد دستگاه گوارش فرد شود. یا کاهش یابد.در ضمن بیمار می تواند این ویتامین را تحت نظر پزشک به صورت ماهانه تزریق نیز بکند.

آهن :

باید بگوییم که آهنی که در مواد غذایی وجود دارد از طریق اثنی عشر که در قسمتی از روده کوچک است ،و بعد از عمل جراحی بای پس معده از مسیر گوارش حذف و خارج می شود ،جذب می شود.بنابراین بدن افراد بعد از عمل جراحی بای پس معده دیگر نمی تواند مقادیر کافی آهن جذب کند.و آهنی هم که در مولتی ویتامین وجود دارد ،امکان دارد برای بدن بیمار کافی نباشد و پزشک مجبور شود که برای بیمار جداگانه مکمل آهن تجویز نماید به خصوص برای خانم ها در طول سیکل ماهانه .برای آنکه آهن بهتر جذب شود، اغلب پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که آن را همراه با ویتامین سی مصرف کنند.برای اغلب بیماران ۵۰۰تا ۱۰۰۰ میلی گرم آهن المنتال روزانه تجویز می گردد.دو شکل زیستی تر مصرف قرص آهن ،فومارات آهن و گلوکونات آهن می باشد.بیماران باید دقت زیادی داشته باشند که مکمل کلسیم و آهن نباید به صورت هم زمان استفاده شوند.

باید توجه شود که چین هایی که در دیواره معده ما انسان ها وجود دارد ،به مواد غذایی و مایعات این امکان را می دهد ،تا با ایجاد کشش فضای بیشتری را اشغال نموده و احساس پری به فرد دهد.جهت پیشگیری از کشش بیش از اندازه معده بعد از عمل بای پس معده توصیه می شود تا :

  • قبل از احساس پری معده ،دست از خوردن بکشید.
  • در صورتی که مواد غذایی که در ظرف شما وجود دارد بیش از اندازه یک مشت باشد به احتمال زیاد بیشتر از حد قابل قبول معده شما خواهد بود.
  • بیمار باید سعی کند که بین خوردن و آشامیدن خود حدود سی دقیقه فاصله بیاندازد.
  • بیمار باید سعی کند که نوشیدن نوشابه ها و مایعات گازدار را بسیار کم کند چون حباب فشار ناشی از هوای آن می تواند به معده فرد صدمه وارد کند.
  • فرد باید سعی کند که آرام غذا خورده و غذا را به خوبی بجود.
  • فرد بیشترین وزنی که از دست می دهد در ۱۸ ماه اول بعد از عمل می باشد و انتظار می رود که بعد از عمل جراحی بای پس معده ،فرد ۶۰%تا ۸۰% از وزن خود را از دست بدهد ،درست است که این خطر وجود دارد که وزن فرد بعد از عمل جراحی بای پس معده باز گردد ولی باز با این وجود عمل جراحی بای پس معده یکی از بهترین راه کارهای طولانی مدت کاهش وزن نسبت به دیگر روش های درمانی اولیه جهت درمان بیماری چاقی می باشد.در واقع جراحی بای پس معده یک روش مفید جهت رسیدن به وزن پایین در یک سطح سالم می باشد.زامنی که بیمار توانست به وزن دلخواه خود دست پیدا کند ،برای اینکه بتواند این وزن را حفظ کند باید یک برنامه ریزی صحیح برای تغییر سبک زندگی خود داشته باشد.این برنامه شامل صرف سه وعده غذایی متراکم حاوی مواد غذایی کم حجم در روز و ورزش ۳ تا ۵ بار در هفته می باشد که باید به صورت منظم انجام شوند.

یک مشکل رایجی که در اکثر جراحی های چاقی ،که فرد وزن زیادی را از دست می دهد ،روی می دهد این می باشد که پوست فرد شل می گردد.و یک دیگر از واقعیت هایی که در این مورد وجود دارد ، از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست است که صرف نظر از نوع ورزش یا رژیم غذایی مورد استفاده در از دست دادن وزن روی می دهد.ولی خوشبختانه در حال حاضر تکنیک هایی ه جهت برداشتن پوست اضافه بعد از عمل جراحی بای پس معده ابداع شده است که برخی مواقع به وسیله ی بیمه ها هم پوشش داده می شوند.

از انجایی که رشد بیش از حد بدن در طول چند سال موجب کشش پوست شده با کوچک شدن بافت زیر پوست دیگر بعید می باشد که پوست زیر آن نیز به شکل طبیعی سفت گردد.ولی باید به این نکته هم اشاره کنیم که سن نیز در این روند نقش بسزایی دارد.و بیمارانی که جوانتر می باشند احتمال بیشتری وجود دارد که پوست آن ها به سفتی قبلی خود برگردد.البته میزان وزنی که فرد از دست می دهد نیز دارای تاثیر زیادی در میزان شلی پوست می باشد .در صورتی که فرد ۲۰۰الی ۳۰۰پوند از وزن خود را از دست دهد در قایسه با اینکه فرد ۵۰ تا ۱۰۰ پوند از وزن خود را از دست دهد ،احتمال بیشتری وجود دارد که پوست او دچار شلی شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جراحی بای پس معده
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:50 | بازدید : 88 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
جراحی بای پس معده , هزینه عمل بای پس معده , بهترین متخصص و جراح عمومی برای عمل بای پس معده در تهران , مزایا و معایب ( عوارض احتمالی ) عمل بای پس : روش جراحی بای پس معدهبا استفاده از مکانیزم های گوناگونی می تواند سبب کاهش وزن افراد چاق شود . در واقع در این روش در مصرف کالری محدودیت ایجاد شده و اختلالات سوء جذبی موجب کاهش مقدار کالری قابل جذب بدن می شود .این جراحی برای نخستین بار در دانشگاه آیووا و در سال ۱۹۶۷ به وسیله ایتوو میسون انجام گردید. و بعد از طی سالیان به شکل کنونی درآمد.در واقع این روش فقط با سوء جذب باعث کم کردن وزن فرد نمی شود بلکه با استفاده از تکنیک های محدود کننده و به وجود آوردن یک معده قابل استفاده کوچکتر باعث کاهش وزن افراد چاق می شود.در جراحی بای پس معده جراح می تواند بخش کوچکی از روده باریک و قسمت بزرگی از معده را دور بزند.

عمل بای پس معده

پزشکان می توانند این عمل جراحی را که بای پس معده نام دارد ازدو روش انجام دهند.روش اول روش باز و روش دیگر ، روش لاپاراسکوپی می باشد که یک برش کوچک ایجاد می کنند تا درد بعد از عمل کاهش پیدا کرده و در ضمن بیمارسریعتر بهبود پیدا کند.

در حقیقت باید بگوییم که بای پس معده یک روش ایمن و موثر در مقایسه با سایر روش های جراحی کاهش وزن می باشد.درست است که روش های جدید زیادی جهت کاهش وزن افراد چاق ابداع شده است ،و اما هیچ یک از این روش ها در دراز مدت نمی توانند نتایجی که بای پس معده در این زمینه دارد را ،به دست آورند.در حال حاضر عمل بای پس معده به روش لاپاراسکوپی سالیانهبر روی حدود صدها و یا هزاران فرد چاق در کشور ما صورت می گیرد.

مزایا و معایبی که نتایج حاصل از آن دارد به خوبی بررسی می شود،نتایج حاصل از این جراحی های بای پس معده ثابت کرده است که جراحی بای پس معده یک روش فوق العاده ای می باشد که افراد چاق با استفاده از آن می توانند از دست چاقی رها شوند و به خوبی وزن کم کنند.ولی با همه این تفاسیر باز امکان دارد عده ای از افرادی که این عمل را انجام داده اند راضی باشند و یک عده نیز ناراضی بوده و متاسفانه موفقیتی به دست نیاورده باشند.باید بیماران توجه داشته باشند که اغلب بیمه ها این عمل را پوشش می دهند.

بیشتر بخوانید : درمان سریع چاقی

جراحی بای پس معده دارای چه مزایایی می باشد؟

این روش دران چاقی در طی سالیان گذشته و امروزه به عنوان یکی از موثرترین و پرطرفدارترین روش های جراحی کاهش وزن در سراسر دنیا به شمار می رفته است.آغاز اجراحی بای پس معده از سال ۲۰۱۱ می باشد که به سرعت محبوبیت پیدا کرد و سپس در سال ۲۰۱۵ به عنوان برترین روش جراحی چاقی شناخته شد.از جمله مهمترین مزایای این روش که موجب شده است که این روش جراحی چاقی نسبت به روش های دیگر ،دارای طرفداران زیادی باشد عبارت می باشند از:

  • داشتن سرعت زیاد در از دست دادن وزن مطلوب به گونه ای که افراد چاق با استفاده از این روش می توانند در طول ۱۸ ماه بعد از جراحی حدود ۷۰% از وزن خود را از دست بدهند.
  • چون اندازه معده فرد کاهش پیدا می کند ،بطبع میزان غذای مصرفی توسط بیمار نیز کاهش می یابد.
  • مقدار کالری کمتری از مواد غذایی در روده بیمار جذب می گردد.
  • استفاده از این روش موجب می شود که دیابت نوع دو افراد بهبود پیدا کرده و یا به طور کلی از میان برود.
  • این مسئله همچنین امکان دارد که بر روی فشار خون بالا یا کلسترول افراد نیز تاثیرگذار بوده و موجب شود که این افراد نیاز کمتری به دارو برای کنترل فشارخون و کلسترول خود داشته باشند.
  • چنانچه وزن افراد کاهش پیدا کند این مسئله باعث تنظیم هورمون های بدن از جمله تستوسترون شده و سوخت و ساز بدن را بهبود خواهد بخشید.
  • بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است ،ثابت شده است که حدود ۹۰% افراد حداقل می توانند با استفاده از این روش ۵۰% از وزن خود را کاهش دهند و موفقیت در از دست دادن وزن آن ها بلند مدت می باشد.
  • چون استفاده از این روش موجب می شود که وزت فرد کاهش پیدا کرده و همین طور داروهای مصرفی برای بیماری های مرتبط کاهش پیدا کند لذا زمینه برای ورزش کردن فرد فراهم می شود و. چناچه فرد به صورت منظم ورزش کند و از یک رژیم غذایی سالم نیز برخوردار باشد ،حتی می تواند فوزن بیشتری را هم کم کند.
  • چنانچه فرد انرژی بیشتری کسب نماید این مسئله باعث بالاتر رفتن حس اعتماد به نفس او بعد از جراحی بای پس معده خواهد شد.تحقیقات نشان می دهد که تقریباً نودو پنج درصد از بیماران بعد از یک سال از جراحی بای پس معده از کیفیت زندگی خود ابراز رضایت کرده اند.

فرد چاق قبل از عمل جراحی بای پس معده چه آمادگی هایی باید داشته باشد؟

پزشک باید افراد را قبل از عمل بای پس معده از لحاظ روانی مورد ارزیابی قرار داده و فرد را با انجام آزمایش های کنترلی پیش از عمل از نظر سلامت جسمی مورد بررسی قرار داده وآماده سازد.تقربیا یک یا دو هفته قبل از عمل پزشک از بیمار تقاضا می کند که یک رژیم غذایی پیش از عمل بای پس معده را شروع نماید که عبارت می باشد از:

  • نوشیدن حدود دو لیتر آب به صورت روزانه
  • مصرف مقدار کمی سبزیجات با نظر برخی از جراحان.
  • ۵ الی ۷ وعده مایعات جایگزین وعده های غذایی پر کربوهیدرات و پر پروتئین
  • پزشکان قبل از عمل جراحی این رژیم غذایی را با این منظور برای بیمار تجویز می کنند چون این رژیم غذایی موجب می شود که قبل از عمل اندازه کبد کوچکتر شده و دست رسی به معده در هنگام عمل آسانتر باشد.درست است که رژیم غذایی فبل از عمل مقداری دشوار می باشد ولی رعایت ان از اهمیت زیادی بر خوردار می باشد.در روز های اول و دوم احساس گرسنگی ،سرگیجه و مودی بودن عادی می باشد واما از روز سوم چون سوزاندن چربی بدن فرد به جای کربوهیدرات شروع می شود ،لذا علایم آزار دهنده کاهش پیدا می کنند .بیمار باید از شب قبل از عمل مصرف مواد غذایی را متوقف سازد و ناشتا باشد .بیمار می تواند با یک دوش گرفتن با آب گرم و همین طور توجه به عللی که باعث تصمیم گیری او به عمل جراحی شده اند استرس را از خود دور سازد.

بعد از اینکه بیمار در بیمارستان برای انجام عمل جراحی بای پس معده بستری شد رضایت نامه ای به منظور اطلاع او از مشکللات و عوارض احتمالی از او گرفته می شود .به بیمار لباس بیمارستان پوشانده شده و در برخی موارد پزشک به بیمار توصیه می کند که به منظور جلوگیری از لخته شدن خون در پاها ،جوراب واریس نیز بپوشد.بعد از بیمار رگ گیری می کنند تا تزریق داروهای ضد درد ،آنتی بیوتیک ها و مایعات داخل وریدی مورد نیاز قبل از عمل راحتر انجام شوند.

چگونگی جراحی بای پس معده

بعد از اینکه اقدامات مورد نیاز را بر روی بیمار انجام دادند ،بیمار را به اتاق عمل می برند و برای بررسی ضربان قلب بیار پد چسبنده ای را بر روی قفسه سینه و الکترود کنترل نبض و میزان اکسیژن موجود در خون به انگشت بیمار وصل می کنند.سپس ماسک اکسیژن را بر روی صورت فرد قرار داده ودر مرحله ی بعدی از طریق رگ باز به بیمار ماده بیهوشی تزریق شده و طی چند ثانیه بیمار بی هوش می شود.

در این روش جراحی ،جراحی قسمت بزرگتری از معده و یک بخش ابتدایی روده کوچک از مسیر گوارش را جدا می کند و موجب کوچک شدن معده می شود.چون مواد غذایی دیگر از قسمت های گفته شده عبور نمی کنند بنابراین تحت تاثیر آنزیم های ترشحی از این نواحی نیر قرار نمی گیرند و در نهایت نمی توانند تجزیه شده و و جذب شوند.

جراحان در حال حاضر با کمک یک روش دیگر از جراحی بای پس معده که Roux-en-Y(RYGP) نام دارد با یک روش دیگری مسیر گوارشی و معده را کوتاه می سازند.در این روش نخست با به وجود آوردن کیسه ای در ابتدای معده ،آن را کوچک کرده و سپس بخش پایین تر روده کوچک را به انتهای کیسه وصل می نمایند تا موجب شود که مواد غذایی از مسیر جدید عبور کند.ولی دوباره قسمت ابتدایی روده کوچک به شکل Y به ابتدای روده ی مسیر تازه متصل می گردد ،که ترشحات و موکوس این قسمت ها هم وارد سیر گوارشی گردد.

پس از عمل جراحی بای پس معده چه اقداماتی را باید انجام داد؟

اینکه چه مدت زمان بعد ازجراحی بای پس معده ،برای بهبود بیمار مورد نیازباشد رابطه مستقیم به اندازه برش ایجاد شده دارد.در صورتی که جراحی را به روش لاپاراسکوپی انجام داده باشند ،در این شرایط بیمار باید برای دو سه روز در بیمارستان بستری بماند ولی چنانچه عمل جراحی با روش باز انجام گرفته باشد ،به احتمال زیاد بیمار مدت بیشتری را در بیمارستان سپری خواهد کرد.پزشک می تواند درد ناشی از برش را به راحتی توسط دارو کنترل نماید.به بیمار توصیه می شود که در همان روز عمل جراحی ایستاده و حداق روزانه سه بار راه برود.برای اینکه بیمار دوره ی نقاهت خود را با دقت بیشتری سپری کند ،پیش از ترخیص از بیمارستان به بیمار دستورالعملی برای اقدامات پس از جراحی بای پس معده همراه نسخه دارویی داده می شود که رعایت نکات گفته شده بسیار ضروری می باشد.

باید بگوییم که احتمال دارد که کنترل درد با مسکن های خوراکی در منزل مقداری دشوار باشد از سوی دیگر امکان دارد که مسکن ها سبب یبوست فرد شوند ،لذا توصیه ما با افراد این می باشد که حتما سعی کنند زیاد راه برند ولی بیش از اندازه خود را خسته نکنند.برای اینکه بدن بیمار دچار کم آبی نشود باید فرد به صورت روزانه آب زیادی مصرف نماید ولی برای اینکه از بلع هوا و آسیب به معده پیشگیری شود باید مصرف آب به صورت جرعه جرعه و آهسته انجام شود.

فرد بیمار باید در هفته های اول عمل سعی کند که به کارهای خانه ،فعالیت بدنی و امور منزل نپردازد و استراحت زیادی داشته باشد زیرا بدن در این مدت باز یابی خود نیاز به خواب و استراحت بیشتری دارد.برای اینکه از سوزش سر دل و درد شکم جلوگیری شود ،بهتر ست که فرد در هنگام خواب از چند بالش در زیر کتف و سر خود استفاده نماید.

درست است که سرفه کردن بعد از عمل جراحی موجب می شود که هر گونه مایعات اضافی از ریه های بیمار خارج شود ولی این امکان نیز وجود دارد که ،سرفه کردن سبب وارد شدن صدمه به محل جراحی شود.اغلب پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که در زمان سرفه سعی کنند که با استفاده از فشار دادن یک بالش بر روی شکم و محل جراحی ،از تکان های بزرگ در ناحیه جراحی جلوگیری کنند تا درد هم کاهش پیدا کند.بیمار باید از بلند کردن اجسام سنگین تر از ۱۵ پوند برای شش تا هفت هفته اجتناب کند.و در زمان بالا رفتن از پله ها و یا انجام فعالیت های خاص سعی کند به به هیچ عنوان زور نزند و به خود فشار وارد نکند.فرد باید تا اولین موعد حمام خود محل جراحی را خیس نکند.در صورتی که اطراف زخم مقداری قرمز باشد این مسئله یک امر طبیعی می باشد ولی در صورتی که از محل زخم ترشحات چرکی و بدبو خارج شود ،بیمار باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه نماید.بعد از عمل ،پانسمان بیمار نیاز به تعویض مرتب دارد , و باید زود به زود عوض گردد.

در صورت نداشتن مشکل خاص ،اولین مراجعه به پزشک برای پیگیری حدود یک هفته بعد از جراحی مشخص می گردد.و بعد از یک ماه دومین ویزیت و در ماه سوم هم ویزیت بعدی انجام خواهد شد.اغلب پزشکان در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد ،ویزیت های بعدی را برای شش ماه و دوازده ماه بعد از عمل مشخص می کنند .پس از معاینه سال اول اغلب پزشکان از بیار درخواست می کنند که سالیانه برای معاینه به مطب آن ها مراجعه داشته باشند.و پزشک در هر بار وزیت بیمار آزایش هایی برای کنترل کمبود تغذیه ای و دریافت نسخه جدید دارویی به بیمار تجویز می کند.

جلوگیری از شلی پوست بعد از عمل جراحی بای پس معده

  • سعی در مرطوب نگه داشتن پوست
  • انجام ورزش های سبک عضله ساز
  • مصرف روزانه کرم های ضد آفتاب
  • استفاده از مایعات فراوان با هدف حفظ سلامت پوست
  • خوردن میوه و سبزیجات
  • یوگا

از سوی دیگر فرد باید خود را جهت تغییرات احساسی پس از عمل جراحی بای پس معده آماده کند.در صورتی که بین هرمون های استروژن ،پروژسترون و تستوسترون فرد تعادل برقرار نباشد موجب افسردگی فرد خواهد شد.زیرا از دست دادن وزن زیاد موجب برهم خوردن تعادل هورمون های تستوسترون ،استروژن و هورمون های غده تیروئید می گردد.ولی یک نکته مثبتی که در این مورد وجود دارد این می باشد که افرادی که دچار کم کاری غده تیروئید می باشند ،این مسئله می تواند برای آن ها مفید باشد.با همه این تفاسیر از دست دادن وزن به سرعت بعد از عمل جراحی امکان دارد سطح تستوسترون و استروژن را تغییر داده و این تغییرات هورمونی ،به احتمال زیاد طیف وسیعی از احساسات فرد را تحت تاثیر قرار خواهد داد و آن ها را دچار مشکل خواهد ساخت.

در طول سال اول بعد از جراحی چاقی  ،احساس افسردگی ،خش ،احساس ناامیدی و حسرت ها، یک امر غیر عادی نمی باشند.در صورتی که فرد از قبل انتظار این تغییرات عاطفی را داشته باشد ، این مسئله می تواند کمک زیادی به کاهش این مشکلات بکند.به تدریج با سپری شدن زمان ،هورمون ها و احساسات فرد به شکل باثبات خود بر می گردد.ولی این مسئله را هم باید به خاطر داشت ؛که بسیاری از افرادی که عمل جراحی بای پس معده را انجام می دهند ،به هیچ وجه دچار بی ثباتی عاطفی نمی شوند.خانم ها باید دقت داشته باشند در سنین باروری ،تقریباً بعد از ۱۸ماه پس از عمل بای پس معده می توانند اقدام به بارداری بکنند.

نیجه گیری :

عمل باید پس معده می تواند برای افرادی که از چاقی رنج می برند ،بسیار مفید باشد ولی به شرطی که بیمار بعد از این عمل از تحت نظر پزشک معالج خود از یک رژیم غذایی سالم بهره ببرد و سبک زندگی خود را تغییر دهد و همین طور ورزش کردن به صورت مرتب را نیز در برنامه روزانه خود بگنجاند ،ولی در صورتی که بیمار دستور العمل های پزشک خود را رعایت نکند و از غذاهای سالم و پیشنهادی پزشک خود نیز استفاده نکند احتمال زیادی وجود دارد که وزنی را که از دست داده دوباره باز گردد!!!

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عمل لیپوساکشن
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:46 | بازدید : 140 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

عمل لیپوساکشن

 

 

عمل لیپوساکشن , هزینه لیپوساکشن شکم , ران و صورت چقدر است , هزینه عمل برداشتن چربی شکم , متخصص زیبایی ماهر برای لیپوساکشن شکم و ران : امروزه با توجه به استقبال بیشتر خانم ها از جراحی های زیبایی و مخصوصا پیکر تراشی یکی از رایج ترین روش های زیبایی بدن در ایران جراحی لیپوساکشن و لیزر لیپولیز است که درباره لیزر لیپولیز باید بگوییم که این روش یک روش جراحی کاملا کم تهاجمی است که باعث تخریب سلول های چربی شده و از طریق ایجاد گرما باعث تحریک اثر سفت کننده روی پوست می شود. عمل لیپوساکش نیز شامل حذف انتخابی بافت چربی از بخش های مختلف بدن با استفاده از برش های ریز است. در تعریف دقیق تر درباره لیپوساکشن یا لیپوپلاستی باید بگوییم که این روش جراحی یک روش جراحی زیبایی می باشد که با از بین بردن رسوبات چربی اضافی و بهبود خطوط بدن و تناسب اندام می شود.

لیپوساکشن

آیا لیپوساکشن روشی مناسب برای من است؟

عمل لیپوساکشن با از بین بردن بافت های چربی در مناطق مورد نظر به صورت انتخابی عمل می کند بیشتر افراد با استفاده از رژیم غذایی و ورزش چربی سوزی مناسبی را انجام می دهند. در بیشتر افراد نیز چربی های تجمع کرده در چهلو شکم به سختی از بین می روند معمولا در زمانی که از طریق رژیم و ورزش وزن خود را از دست می دهید، بدن شما چربی را به صورت تعیین شده ای بر اساس ژنتیک شما از دست می دهد. وقتی بقیه بدن لاغرتر می شود مناطق انباشته از چربی واضح تر می شوند. معمولا در خانمها این مناطق در اطراف ران ، شکم، پشت و پهلو است. در مردان نیز این بخش ها بیشتر در پهلو و شکم هستند. از این رو بیشتر افراد لیپوساکشن را تنها راه برای خلاص شدن از این مشکلات می دانند.

چه کسی کاندید لیپوساکشن است؟

  • افرادی که با انجام ورزش و رژیم های غذایی نیز موفق به از بین بردن چربی نیستند
  • بیمارانی که BMI (شاخص توده بدنی) کمتر از ۳۵ و ترجیحا کنتر از ۳۰ داشته باشند.
  • بیمارانی که خاصیت کشسانی یا ارتجایی پوست آنها بالا است

نکته مهم در افرادی که پوست ان ها خاصیت کشسانی یا ارتجایی کم است و یا اسکار زخم دارند، کاندیدای مناسبی برای این عمل نیستند.

ملاحظات مهم درباره لیپوساکشن

روشی برای کاهش وزن نیست :

مهم ترین توصیه به افرادی که به دنبال انجام این جراحی هستند این است که عمل لیپوساکشن روشی برای کاهش وزن نمی باشد. با توجه به این که این جراحی تاثیراتمناسبی را بر ظاهر شما می گذارد اما با توجه به این که وزن واقعی چربی برداشته شده نسبتا اندک است از این رو تاثیر زیادی بر کاهش وزن ندارد.

به سلولیت (فرو رفتگی های پوست) کمک نمی کند :

برای رفع سلولیت این جراحی مناسب نیست زیرا سلولیت وضعیتی است که در نزدیکی سطح پوست روی می دهد. و از ان جایی که لیپوساکشن در نزدیکی سطح انجام نمی شود از این رو تاثیری بر روی چربی سلولیت ندارد.

برای لیپوساکشن به فوق تخصص جراحی پلاستیک با تجربه و با صلاحیت نیاز دارید :

مهم ترین مورد درباره این جراحی این که انتخاب پزشک جراح متبحر برای این عمل بسیار ضروری است فوق تخصص جراحی پلاستیک با تجربه بهترین فرد برای انجام این جراحی است. از این رو در انتخاب جراح حتما باید جراحی را انتخاب کنید که مطمئن شود شما کاندیدای مناسبی برای این عمل هستید و روش های جایگزین را نیز به شما پیشنهاد کند و لیپوساکشن را به صورت درست انجام دهد و بتواند از عوارض احتمالی جلوگیری کند.

انواع مختلف لیپوساکشن

رایج ترین نوع عمل لیپوساکشن ، لیپوساکشن تامسنت یا با بی حسی موضعی (همراه با تزریق دارو) می باشد. در این روش، قبل از برداشتن چربی ها ابتدا مقدار زیادی از یک محلول دارویی به درون مناطقی از بدن که چربی اضافی آن باید حذف شود، تزریق می شود. گاهی از اوقات ممکن است که حجم محلول تزریق شده بیش از سه برابر مقدار چربی هایی باشد که از آن موضع برداشته می شود.

لیپوساکشن به روش فوق مرطوب نیز روشی مشابه با لیپوساکشن تامسنت می باشد، اما تفاوتی که دارد آن است که حجم محلول تزریق شده در موضع محل عمل، کمتر از مقدار تزریق شده در روش تامسنت می باشد. اغلب لازم است که این عمل تحت شرایط بیهوشی خفیف (نوعی از بیهوشی که بیمار در زمان عمل به حالت خواب آلود است) یا بیهوشی عمومی (نوعی از بیهوشی که بیمار در زمان انجام عمل کاملاً خواب است و دردی احساس نمی کند) انجام شود.

لیپوساکشن به کمک اولتراسوند (UAL) یکی دیگر از روش های لیپوساکشن است که در آن از امواج اولتراسونیک برای شکستن سلول های چربی و تبدیل آنها به حالت مایع استفاده می شود. در مرحله بعد، این سلول ها با استفاده از مکش وکیوم از محل مورد نظر خارج می شوند.

عمل لیپوساکشن با کمک اولتراسوند به چند روش انجام می شود؟

عمل لیپوساکشن با کمک اولتراسوند می توان به دو روش انجام داد که شامل روش خارجی (از روی سطح پوست به وسیله یک دستگاه مخصوص ساطع کننده امواج اولتراسوند) و روش داخلی (از زیر سطح پوست به وسیله یک لوله کوچک و داغ به نام کانولا) می باشد. این نوع از عمل لیپوساکشن را می توان برای حذف چربی از نواحی متراکم و فیبری بدن از قبیل بالای کمر یا سینه های بزرگ شده آقایان انجام داد.

لیپوساکشن به کم لیزر (LAL) روشی است که در آن از انرژی امواج لیزر برای آب کردن سلول های چربی استفاده می شود. بعد از آنکه سلول های چربی به حالت آبکی تبدیل شدند، می توان آن را از طریق مکش وکیوم از موضع محل عمل خارج کرد و یا به آن اجازه داد تا خود به خود از طریق لوله های کوچکی که در این منطقه قرار داده می شود، خارج گردد.

جراحی لیپوساکشن

مهم ترین مزیت روش لیپوساکشن به کمک لیزر چیست ؟

مهم ترین مزیت روش لیپوساکشن به کمک لیزر نسبت به سایر روش های لیپوساکشن این است که در این روش انرژی امواج لیزر باعث تحریک ساخت کلاژن در بافت ها نیز می شود. ساخته شدن کلاژن به افزایش استحکام بافت پوست و جلوگیری از افتادگی آن بعد از عمل لیپوساکشن کمک می کند. کلاژن پروتئین رشته ای شکلی است که به حفظ ساختار پوست کمک می کند.

برش مورد نیاز جهت لیپوساکشن

اسکار و جای زخم در همه ی جراحی ها دیده می شود و کم و زیاد بودن ان هم به تبحر و تجربه جراح نیز بستگی دارد اگر که جراح پلاستیک در ایجاد برش تخصص داشته باشد آنها را در جایی قرار می دهد که کمتر دیده شوند. طول زخم ها در مورد لیپوساکشن ۳-۲ میلی متر است و زود خوب می شوند طوری که اصلا مشخص نمی شوند.

جزئیات عمل لیپوساکشن

درباره جراحی لیپوساکشن باید بگوییم که عمل لیپوساکشن با استفاده از یک لوله کوچک از جنس استیل به نام کانول انجام می شود. کانولا به یک پمپ مکش قدرتمند متصل شده و از طریق یک برش کوچک وارد پوست می شود. حذف چربی انجام شده است به عنوان کانول مکش تونل کوچک از طریق لایه های چرب ایجاد می کند.

دوران نقاهت بعد از لیپوساکشن

  • پرهیز از انجام فعالیت های سنگین
  • رفع احساس درد در با داروهای مسکن تجویز شده

بیشتر بیماران یک هفته بعد از جراحی به سرکار برمیگردند. می توانید یک هفته بعد از جراحی ورزش را شروع کنید.

ویزیت بعد از لیپوساکشن

معمولا با توجه به نوع جراحی اولین ویزیت پس از عمل یک هفته بعد از جراحی است. در این مراجعه ابتدا پزشک بخیه ها را می کشد. و زمان مراجعه بعدی را به شما اطلاع می دهد در این مراجعه پزشک به شما مطالبی را درباره رفع کامل تورم و درد ها تا چند روز و رعایت رپیم غذایی برای نتیجه بهتر را خواهد گفت.

مناطق خاص برای لیپوساکشن

  • گردن و غبغب، بازو
  • سینه
  • شکم و پهلو ها و پوبیس (ناحیه بالای قسمت تناسلی)
  • پشت و کمر
  • باسن
  • رانها
  • زانوها
  • و ساق و برجستگی های پشتی و جلویی ناحیه زیر بغل

لیپوساکشن شکم : در کشور ما محدوده شکم بیشتر از جاهای دیگر لیپوساکشن می شود. در این نوع جراحی که با سه برش صورت می گیرد و این برش ها به این صورت که یکی در ناف و دو تا در پایین شکم.

در صورتی که پوست شکم شما اضافه یا اویزان باشد در پایان این عمل پوست چروکیده تر خواهد شد. در صورتی که بیمار دارای پوست آویزان باشد عمل لیپوساکشن باعث از بین رفتن مشکل نمی شود و باید جراحی ابدمینوپلاستی(عمل زیبایی شکم) را برای بیمار پزشک انجام دهد اما در صورتی که پوست شکم اضافه نباشد، لیپوساکشن شکم باعث کاهش لایه چربی شکم می شود.

لیپوساکشن پهلو : باریک کردن کمر مانند ساعت شنی یکی از معمول ترین روش ها با لیپوساکشن است در لیپوساکشن باسن و پهلو دو برش کوچک در پهلو داده می شود.

لیپوساکشن داخل و خارج ران :  از ان جایی که انباشت چربی در اینجا به صورت موضعی است. رایج ترین مناطق در ران قسمت بیرونی و درونی ران است اگرچه جلو و عقب ران نیز لیپوساکشن می شوند. انباشت چربی در قسمت بیرونی ران به نام saddle bags شناخته می شود. لیپوساکشن در قسمت بیرونی ران با برش کوچک در چین زیر باسن انجام می شود. ایده ال زیبایی برای قسمت داخلی ران این است که فاصله ای بین آنها در زمان ایستادن و باز کردن پا به عرض شانه وجود داشته باشد(به هم مالیده نشوند). برش کوچک در کشاله ران داده می شود. قسمت قدامی ران نیز لیپوساکشن می شود.

لیپوساکشن صورت : بسیاری از افراد از انباشته شدن چربی در صورت و گردن خود بسیار ناراضی هستند زیرا این چربی ها جلوه نا خوشایندی به چهره می دهد و باعث افتادگی و پیری پوست می شود عمل لیپوساکشن گردن و صورت باعث رفع چربی در ناحیه گردن، غبغب، گونه‌ها و خط گونه می شود و باعث ایجاد پوستی صاف‌تر و صورتی زیباتر می شود.

لیپوساکشن باسن : مهم ترین هدف این نوع لیپوساکشنف برای کاهش میزان بیرون زدگی است برای افرادی که باسن عریضی را دارند انجام لیپوساکشن قسمت خارجی ران ممکن است مناسب تر باشد.

لیپوساکشن قسمت میانی پشت : این عمل بیشتر برای بیمارانی است که از تا خوردن بافت چربی در ناحیه زیر بند سوتین شکایت دارند انجام لیپوساکشن در این قسمت برای برداشتن چربی ها و کاهش عمق چین زیر ان بسیار موثر است. در این عمل برش ها در محل سوتین انجام می شود طوری که با سوتین یا لباس شنا پوشیده می شوند.

لیپوساکشن بازوها : یکی از مناسب ترین عمل ها برای لاغرتر و باریک تر دیده شدن لیپوساکشن است از این رو اگر که بازوهای کلفت یا بزرگ دارید؛ انجام لیپوساکشن به شما کمک می کند تا لاغرتر و باریک تر به نظر برسید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لیفت لب ، هزینه جراحی زیبایی لیفت لب
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:43 | بازدید : 83 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
لیفت لب ، هزینه لیفت لب , لیفت لب جهت بزرگ کردن , هزینه جراحی زیبایی لیفت لب : یکی از مهمترین عوامل کاهش جذابیت لب ها افزایش سن است که با ورود فرد به میانسالی تغییراتی در لب ها به وجود می اید که این تغییرات باعث بیشتر شدن فاصله لب ها از بینی و نازک شدن لب ها می شود .تفاوت لب های دوران جوانی با سالخوردگی کاملا مشهود است لب ها در زمان جوانی پر و جلو آمده هستند و معمولا در جوانی، لب بالایی زمانی که دهان به طور جزیی باز است، تقریبا ۲ میلی متر بالاتر از دندان بالایی قرار دارد. زمانی که شخص پیر می شود، لب بالایی نیز پیر می شود و بلند تر می شود و دندان بالایی زیر لب پنهان می گردد. به علاوه، لب به سمت داخل دهان بر می گردد و جلو آمدگی طبیعی خود را از دست می دهد.

لیفت لب

مهم ترین نشانه های پیری لب بالا ، باریکی ، بلندی و مشخص نبودن دندان است.

یکی از مناسب ترین روش های اصلاح لب روش لیفت لب است که این روش به اصلاح ظاهر لب بالایی بسیار کمک می کند و این روش می تواند تا حالت لب را به موقعیت قبلی خود بر گرداند و بالاتر می کشد و باعث می شود تا لب ها جلوآمدگی طبیعی را داشته باشند.

بیشتر بدانید : جراحی زیبایی

کوچک کردن لب :

روش دیگری که وجود دارد کوچک کردن لب ها است این روش مناسب برای افرادی است که احساس می کنند لب های آنها بسیار کلفت هستند و می خواهند آنها را کوچک کنند. کوچک کردن لب در این بیماران نسبتا ساده و موفقیت آمیز است.

بزرگ کردن لب با ژل یا تزریق چربی :

افرادی که دارای لب های باریک هستند می توانند تا با بزرگ کردن لب، لب ها را کلفت تر و پرتر نشان دهند. رایج ترین روش برای بزرگ کردن لب، پرکننده های بافت نرم مانند JUVEDERM یا رستیلان است.

تزریق چربی نیز گزینه رایج دیگری برای نتایج دائمی تر، است.

در این روش ها دوران نقاهت معمولا ۱ هفته است و اکثر بیماران در عرض ۵-۲ روز به سر کار برمی گردند. می توانید یک هفته بعد از جراحی ورزش سبک را شروع کنید. از فعالیت سنگین تا ۴ هفته بعد از جراحی اجتناب کنید.

هزینه جراحی لیفت لب

هزینه جراحی لیفت لب

شایع ترین عوارض لیفت لب عبارتند از :

با توجه به این که این جراحی به صورت سرپایی و با بی حسی انجام می شود از این رو عوارض جدی بسیار خطرناک و جدی را به دنبال ندارد.

شایع ترین عوارض موقت لیفت لب عبارتند از  :

  • قرمزی
  • ورم کم
  • احساس درد
  • احساس خارش
  • کبودی خفیف
  • حساس شدن ناحیه درمان شده

معمولا این مشکلات دو روز پس از جراحی حل می شود .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لیفت قسمت خارجی ابرو
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:39 | بازدید : 99 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

لیفت قسمت خارجی ابرو

لیفت قسمت خارجی ابرو , هزینه لیفت قسمت خارجی ابرو , متخصص زیبایی و جراح پلاستیک برای لیفت قسمت خارجی ابرو , عمل زیبایی لیفت قسمت خارجی ابرو :

ابروی ایده آل از نظر زیبایی چگونه ابرویی است؟

یکی از شاخص ترین علائم پیری علاوه بر وجود چین و چروک در صورت تغییر حالت ابرو ها نسبت به قبل است همان طور که گفتیم پیری باعث می شود ابرو پایین بیاید، مخصوصا در بخش های خارجی که منجر به ایجاد ظاهر صاف بدون قوس برای ابروها می شود. در این صورت افتادگی و پایین بودن کناره های خارجی ابروها نسبت به حالت ایده آل سبب باعث می شود تا حالت چهره فرد غمگین و افسرده به نظر برسد در چنین مواردی جراحی کشیدن ابرو یا لیفت ابرو می تواند گوشه های ابروها را بالا کشیده و صورتی زیباتر، شاداب تر و با طراوت تر را به شما هدیه کند.

لیفت قسمت خارجی ابرو

لیفت قسمت خارجی ابرو

لیفت قسمت خارجی ابرو چه می کند؟

مهم ترین هدف از انجام لیفت قسمت خارجی ابرو بازگرداندن زیبایی مجدد ابرو است. در مقایسه با لیفت پیشانی این روش بسیار جزئی تر است و مانند لیفت پیشانی کامل نمی باشد. و مهم ترین تمرکز بر بالا بردن قسمت خارجی ابرو و شقیقه است و با توجه به این که این روش بسیار مختصر تر است در این روش چین و چروک های بین چشم ها یا مرکز پیشانی از بین نمی برد. در این روش بهبودی سریعتر است و تورم و کبودی کمتری وجود دارد.

شایع ترین علائم افتادگی ابرو کدامند؟

معمولا در بسیاری از افراد دیده شده است که با افزایش سن، پوست صورتشان شروع به شل شدن می‌کند و حالت ارتجاعی، زیبایی و جوانی خودش را از دست می‌دهد. معمولا پوست در ناحیه اطراف ابروها حالت افتادگی پیدا می کند. پوست شل‌شده باعث شکل‌گیری چین و چروک در پیشانی شده و افتادگی ابروها هم باعث می‌شود تا فرد پیر، خسته و حتی عصبانی و خشمگین به نظر برسد و به علت افتادگی و سنگینی ابرو و پیشانی بر روی پلک ها باعث کاهش میدان بینایی می شود.
معمولا شخصی که این علائم را دارد بهترین کاندید برای انجام جراحی است.

برش برای لیفت قسمت خارجی ابرو

یکی از مناطقی که مهم ترین برش برای لیفت قسمت خارجی ابرو در این قسمت انجام می شود امتداد خط موی پیشانی است که این برش تقریبا به ۴-۳ سانتی متر انجام می شود. این منطقه به خاطر اتصال طبیعی بین بخش دارای مو و بدون مو روی زخم را می پوشاند. نتیجه عمل، قرار گرفتن گوشه های خارجی ابروها در موقعیتی بالاتر از موقعیت قبلی است.

بهبودی لیفت قسمت خارجی ابرو

بعد از ترخیص از بیمارستان گذاشتن پکهای یخی روی چشم ها و پیشانی بطور متناوب بمدت ۲ روز برای جلوگیری از تورم زیاد بسیار ضروری است. در زمان استراحت حتما باید در حالت درازکشیده به پشت (طاقباز) و درحالیکه دو بالش زیر سر دارید باشید بنا به توصیه پزشک حتما باید به مدت ۳ روز استراحت مطلق نمایید. تنها مسکن مجاز در هفته اول پس از عمل قرص استامینوفن است و شما باید از هرگونه داروی ضد درد دیگر اجتناب نمایید.

یکی از مواردی که باعث به تاخیر افتادن فرآیند ترمیم شده و باید شدیدا از مصرف ان اجتناب گردد سیگار کشیدن و همچنین استنشاق دود سیگار است. پیشانی شما پس از عمل باند پیچی شده است. ممکن است در زیر پوست شما لوله های باریکی کار گذاشته شده باشد که چند روز بعد خارج خواهند شد. آرایش کردن یک هفته بعد از عمل مجاز است و میتواند به پنهان ساختن کبودیها (اگر بیش از یکهفته طول بکشند) کمک کند.

برچسب ها: , , , , , , , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هزینه لیفت ابرو
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:36 | بازدید : 83 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
لیفت ابرو , لیفت اندوسکوپی ابرو , هزینه عملی لیفت ابرو با جراحی , بهترین متخصص زیبایی برای انجام لیفت ابرو در تهران : همه ما می دانیم که عواملی مثل افزایش سن، تاثیرات جاذبه زمین، خشکی پوست و افت اثر کش سانی پوست باعث ایجاد تغییراتی در حالت کلی چهره و به خصوص در ناحیه ی اطراف چشم ها، ابروها و پیشانی می شوند. این تغییرات به تدریج توانایی افراد برای ابراز حالات مختلف را کاهش می دهند. به طوری که بافت های پیشانی و ابرو به تدریج شل شده و افتادگی ابرو به چشم ها حالتی خوابیده، عبوس یا افسرده می دهد. معمولا یکی از بدترین حالت هایی که برای بیشتر افراد نیز آزار دهنده است افتادگی ابرو ها است که این اتفاق معمولا به مرور زمان، برای افراد اتفاق می افتد و بسیاری از خانم ها دچار افتادگی ابرو می شوند و این افتادگی سبب می شود چشم ها خسته، عصبی و یا حتی بسته به نظر برسند.

لیفت ابرو

یکی از روش هایی که می توان این مشکل را رفع کرد و حالت چهره را به چهره ایی جوان تر و شادمان تبدیل کرد لیفت و بالاکشیدن ابرو است.

لیفت آندوسکوپی ابرو چه کاربردی دارد؟

کاملا طبیعی است که افراد با گذشت سن و با کهولت سن و پیری دیگر شادابی پوست شان را مثل جوانی ندارند زیرا در این سن عضلات صورت به تدریج شروع به افتادگی می کند. و با توجه به این معضل و در اثر افتادن و شل شدن عضلات، چین و چروک هایی بر صورت و چین و چروک هایی عمودی بین ابروها ظاهر می شود. که در این میان لیفت آندوسکوپی یکی از روشهای از بین بردن نشانه های پیری می باشد. در واقع هدف از لیفت ابرو با آندوسکوپ اصلاح نشانه های پیری پیشانی و ابرو و برگرداندن انها به موقعیت بالاتر و طبیعی تر است.

ابروها و پیشانی ایده آل از نظر زیبایی

افرادی که دارای پیشانی جوان هستند هیچ نشانه ای از پیری پوست یا چروک خوردگی را در صورتشان ندارند در زمان استراحت، پیشانی باید صاف باشد و نباید بین ابروها اخم باشد. ابروها باید اندکی بالاتر باشند و دنباله ابرو باید بالاتر از بخش داخلی قرار گیرد.

مناسب ترین افرادی که کاندید انجام لیفت ابرو هستند؟

افرادی که نشانه های زیر را داشته باشند، انجام لیفت پیشانی برای این افراد مناسب است :

  • افرادی که دارای ابرو هایی افتاده باشند.
  • افرادی که حالت ابرو هایشان دارای شیب رو به بیرون
  • افرادی که دارای چین و چروک در پیشانی هستند
  • افرادی که در قسمت ابرو و روی پلک پوست اضافه دارند

بیشتر افرادی که این جراحی زیبایی را انجام میدهند، معمولا بیماران میانسال یا مسن تر هستند. تمامی افرادی که به دنبال انجام این روش هستند، باید از سلامت خوبی برخوردار باشندو سیگاری ها نیز باید دو هفته قبل از جراحی سیگار کشیدن را ترک کنند و نباید ۴ هفته بعد از جراحی شروع کنند.

مسائلی که باید برای جراحی لیفت ابرو درنظر گرفته شود

پیری پلک ها معمولا همراه با پیری پیشانی است :

با توجه به این که پیری پلک بالایی و ابرو معمولا همزمان با هم روی می دهد. و به وجود آمدن این حالت نیز معمولا باعث می شود تا در اطراف چشم حالت بسیار ناخوشایندی به وجود بیاید. برای رفع این مشکل انجام لیفت اندوسکوپی پیشانی همراه با بلفاروپلاستی می تواند در صورتی که به صورت همزمان باشد جهت نتیجه بهتر می تواند که انجام شوند.

تصورات اشتباهی که در مورد عمل زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) وجود دارد

بیشتر بیماران در تصمیم برای انجام جراحی به اشتباه فکر می کنند که انجام بلفاروپلاستی یعنی عمل زیبایی پلک باعث لیفت ابرو ها نیز می شود؛ و این بیماران در واقع به دنبال نتایجی هستند که فقط لیفت ابرو می تواندایجاد کند. اما نتیجه به این شکل نیست بیماران می توانند تا در بعضی از موارد، از بلفاروپلاستی پلک بالایی و لیفت ابرو به طور همزمان سود ببرند.

روش اندوسکوپی در مقابل روش باز

یکی از پیشرفته ترین روش های لیفت روش اندوسکوپی است که این روش جدیدترین روش برای لیفت پیشانی است که این جراحی اجازه حداقل برش را می دهد؛ در این روش ریسک کمتری وجود دارد و زمان نقاهت نیز نسبت به سایر روش ها کوتاه تر است. انتخاب نوع لیفت به نظر جراح پلاستیک بستگی دارد زیرا در بسیاری از افراد انجام لیفت باز بسیار مناسب تر از روش آندوسکوپی است.

برش برای لیفت ابرو

در تمامی عمل های جراحی انجام برش و زخم وجود دارد. در جراحی های زیبایی نوع برش و اندازه آن از مهمترین وظایف یک پزشک است تا برش را در جایی ایجاد کند که دیده نشود و بخیه ها را با دقت انجام دهد تا ظاهر زخم ها را به حداقل برساند.

در لیفت اندوسکوپی ابرو برخلاف سایر عمل های سنتی لیفت ابرو، پزشک با ایجاد چهار یا پنج برش بسیار کوچک با طول دو سانتی متر در پوست سر ابزار آندوسکوپی را داخل فرستاده درباره آندوسکوپی باید بگوییم که اندوسکوپی عبارتست از یک دوربین بسیار حساس و کوچک که در انتهای یک سیم فنری قرار دارد. سپس پزشک با استفاده از ابزار های خاص خود صورت را لفت کرده و ابروها را به سمت بالا می کشد. طول برش در واقع در لیفت اندوسکوپی یکی از مزایای مهم در مقابل سایر روش ها است. معمولا این زخم ها در قسمت رویش مو پنهان شده و به سرعت بهبود پیدا می کند.

همچنین در برخی مواقع ممکن است پزشک با استفاده از ابزارهای خاص، بافت یا عضلات شل شده و اضافی را از بین ببرد تا ظاهر زیباتر و نتایج بهتری بدست آورد. این عمل نسبت به سایر عمل جراحی لیفت ابرو درد و عوارض کمتری دارد. دوره نقاهت این عمل بسیار کوتاه بوده و بیمار پس از مدت کوتاهی (که معمولا بین دو تا چهار روز است) می تواند فعالیت روزانه خود را مجددا از سر بگیرد.

بهبود بعد از لیفت ابرو

بعد از انجام لیفت اندوسکوپی پزشک پیشنهاد می کند تا فرد به میزان کافی استراحت کند و از انجام فعالیت های سنگین خودداری نماید. اما انجام فعالیت های سبک و فعالیت های روزمره برای فرد بلا مانع است. ممکن اس فرد چند روز بعد از این نوع لیفت مقداری ورم را در ناحیه مورد نظر مشاهده کند که وجود ورم اطراف چشم پس از عمل کاملا طبیعی است. در صورتی که هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد انجام فعالیت های بدنی سبک پس از یک هفته بلا مانع است.

ویزیت بعد از لیفت پیشانی

معمولا بهترین زمان مراجعه به پزشک زیبایی یک هفته بعد از جراحی است تا در این جلسه پزشک بعد از معاینه کامل بخیه ها را بکشد. بیشتر بیماران معمولا می توانند تا ۱۴-۱۰ روز بعد از جراحی به سر کار بر گردند اگر چه می توان این کار را زودتر نیز انجام داد. معمولا انجام ورزش سبک یک هفته بعد از جراحی مجاز است. فعالیت های سنگین ۶-۴ هفته بعد از جراحی مجاز هستند. ممکن است که در روزهای ابتدایی فرد این احساس را داشته باشد که ابروها بالاتر از جای هستند. جای نگرانی نیست و باید بگوییم که این طبیعی است چون بعد از مدتی ابرو کمی پایین می آید و پوست پیشانی نیز با گذشت زمان کشیده می شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بالن معده | لاغری با بالون معده | هزینه درمان چاقی با بالون معده
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:32 | بازدید : 82 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

بالن معده | لاغری با بالون معده | هزینه درمان چاقی با بالون معده

بالن معده , لاغری با بالون معده , هزینه درمان چاقی با بالون معده : امروزه استفاده از بالون معده یکی از جدیدترین روش ها برای کاهش وزن افراد چاق می باشد .در این روش یک توپ پر از هوا ،مایع و یا مخلوطی از از هر دو به صورت موقت در درون معده فرد چاق قرار داده می شود.بالون هایی که حاوی هوا هستند ،چون سبک تر هستند بنابراین عوارض کمتری در پی دارند.بالون سیلیکونی درون معده را با نمک استریل پر می کنند و و بعد با کم کردن فضای درون معده و کاهش مواد غذایی مصرفی ،می تواند به کاهش وزن فرد کمک کندو در ضمن کمک کند تا فرد زودتر احساس سیری کند.در حالت عادی معده ما حدود ۹۰۰ میلی لیتر حجم دارد ولی زمانی که از بالون معده استفاده می شود ،حجم معده بیمار تقریبا ً ۷۰۰ میلی لیتر کمتر می گردد.

بالون معده

در واقع این روش برای افراد چاقی که با استفاده از رژیم غذایی و فعالیت های بدنی نتوانسته اند وزن خود را کاهش دهند و علاقه ند هم به انجام اعمال جراحی سنگین کاهش وزن نمی باشند ،می تواند یک انتخاب مناسب باشد.در این روش نیز مانند دیگر روش های کاهش وزن ،فرد باید تلاش کند که سبک زندگی قبلی خود را تغییر دهد و از یک سبک زندگی سالم بهره ببرد.افراد برای اینکه بتوانند نتایج طولانی مدتی را از بالون معده بگیرند ،باید تغییرات سالم دائمی در مواد غذایی دریافتی خود انجام داده و همین طور از انجام فعالیت های ورزشی نیز غافل نشوند.

هنگامی که برای افراد چاق از بالون معده استفاده می شود ،علاوه بر اینکه این بالون به کاهش وزن آن ها کمک زیادی می کند بلکه خطر ابتلا به خیلی از بیماری هایی که با چاقی رابطه مستقیم دارند را نیز کم می کند .بیماری هایی مانند:

  • فشار خون بالا
  • آپنه خواب
  • دیابت نوع دوم
  • سکته و بیماری های قلبی

افرادی که دارای شرایط زیر هستند ،کاهش وزن با استفاده از بالون معده می تواند برای آن ها مناسب باشد:

  • عدم داشتن سابقه هر گونه جراحی معده و مری.
  • مصرف نکردن الکل
  • عدم مصرف داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین.
  • عد بارداری.
  • افرادی که دارای شاخص توده بدن (BMI) بین ۴۰-۳۰٫
  • تعهد به تغییر روش زندگی و همین طور پیگیری منظم پزشکی.
  • دچار نبودن به بیماری های التهابی روده یا هلیکوباکتر معده ،زخم معده ،سیروزکبدی و نارسایی مزمن کلیه.

در حقیقت می توان گفت که همه افراد چاق می توانند از بالون معده برای کاهش وزن خود استفاده کنند به این شرط که منعی برای استفاده آن ها وجود نداشته باشد.اغل بیمه های درمانی هزینه ی گذاشتن و خارج کردن بالون معده را پوشش می دهند.ولی بهتر می باشد که شما پیش از اقدام به این کار از اینکه آیا بیمه شما این درمان را پوشش می دهد یا نه اطمینان حاصل کنید.

استفاده از بالون معده چه خطرات و عوارضی می تواند داشته باشد؟

باید بگوییم که بالون معده به عنوان یک روش بی خطر و موثر می باشد که آن را برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار می دهند.ولی استفاده از مواد آرام بخش و یا آندوسکوپی می تواند این روش را با یک سری عوارض جانبی همراه سازد.گفتنی است که تقریبا ً از تعداد افرادی که از بالون معده برای لاغری استفاده می کنند ،یک سوم از آن ها بلافاصله بعد از گذاشتن بالون درد و تهوع ،ریفلاکس مری ،سوء هاضمه ،نفخ شکم و اسهال ناشی از آن را تجربه می نمایند.ولی باید بگوییم که این نشانه ها و عوارض تنها برای چند روز ابتدایی بعد از گذشتن بالون می باشد و با استفاده از یک سری داروها درمان می شوند.خوشبختانه خطرات جدی که گذاشتن بالون معده دارد ،و نیاز می باشد که بالون را برداریم ،کم می باشد.

در ضمن در یک حالتی که بسیار به ندرت پیش می آید ،گذاشتن بالون معده امکان دارد که به یک عارضه کشنده مبدل شود ، همین طور این امکان وجود دارد که این بالون ترکیده و یا در درون دستگاه گوارش حرکت کرده و سبب انسداد روده شود که در این حالت باید فرد به صورت اورژانسی مورد جراحی قرار گیرد.در گاهی اوقات افراد می توانند از روی رنگ ادرار که به رنگ آبی می باشد پی به ترکیدن و یا نشت بالون ببرند.یکی دیگر از عوارضی که بالون معده می تواند برای بیمار داشته باشد ،سوراخ وزخم معده می باشد که باید برای ترمیم فرد را مورد جراحی قرار دهند.

آمادگی مورد نیاز برای قرار دادن بالون معده

پزشکان متخصص باید، پس از اینکه فرد به طور جدی تصمیم گرفت که می خواهد با استفاده از بالون معده وزن خود را کاهش دهد ،یک سری معاینات و آزمایشاتی مانند آزمایش خون کنترل قبل از عمل ،تست بارداری ،نوار قلب ،تست ریه ،آندوسکوپی ،رادیوگرافی قفسه سینه و مشاوره روانشناسی از نظر آمادگی را از بیمار به عمل بیاورند.در مرحله بعدی باید با انجام دقیق دستورالعمل آمادگی گذاشتن بالون معده که به وسیله تیم درمانی ارائه می گردد ، جهت روز انجام کار آماده شود.این احتمال وجود دارد که بیمار نیاز به یک سری محدودیت هایی در ژیم غذایی خود و یا مصرف داروهای خاصی از شب قبل از عمل داشته باشد،که همه این ها بستگی به پزشک معالج و نظر او دارد.

روش قرار دادن بالون معده :

در واقع بالون گذاری معده در واحد آندوسکوپی و به شکل یک دران سرپایی و با استفاده از یک آرام بخش ملایم یا حتی بی هوشی در صورت نیاز انجام می گردد.روش قرار دادن بالون معده به این شکل می باشد که نخست پزشک ،یک لوله نزک (کاتتر) متصل به بالون معده را از گلو به طرف معده می فرستد ،سپس لوله آندوسکوپ را شامل دروبین جهت مشاهده درون معده می باشد ،از درون آن هدایت می نماید تا با دیدن محل بالون آن را به نحوی صحیح با ماده شور پر نماید.بعد از اینکه بالون به اندازه کافی پر شد ؛آن را به حالت شناور در درون معده رها می سازد.بالون گذاری حدودا ً نیاز به نیم ساعت زمان دارد.بعد از چند ساعت استراحت و پس از اینکه پزشک توصیه های مورد نیاز را به او کرد و داروهای خاصی را برای او تجویز نمود ،بیمار می تواند مرخص شود.

بیمار باید بعد از گذاشتن بالون معده چه اقداماتی را انجام دهد؟

فرد بیمار می تواند تقریباً پس از ۶ ساعت از اتمام عمل بالون گذاری ،تغذیه خود را با استفاده از مایعات کم آغاز نماید :

  • در روز های ابتدایی بعد از عمل ،از سرم درمانی و داروهای نقویتی برای بیمار استفاده می شود تا بدن بیمار دچار ضعف نشود.
  • فرد باید رژیم غذایی مایعات را برای حدود یک هفته ادامه دهد و سپس می تواند از هفته دوم بعد از عمل ،شروع به خوردن غذاهای نرم کند.و تقریبا ً پس از سه هفته بیمار می تواند به طور معمولی غذا بخورد.
  • بعد از عمل بالون گذاری معده ،فرد باید به طور منظم توسط پزشک ویزیت شده و ویزیت های تغذیه و مشاوره داشته باشد.
  • پزشکان به بیمارانی که از عمل بالون معده برای لاغری استفاده می کنند ،توصیه می کنند که بعد از صرف غذا ،سعی کنند که به پهلوی چپ خود دراز بکشند به نحوی که سر مقداری بالاتر از بدن قرار بگیرد و سعی کنند که بلافاصله پس از صرف غذا دراز نکشند.
  • این افراد باید مایعات زیادی را مصرف کنند ولی استفاده از مایعات باید با یک فاصله ای از صرف غذا اتفاق بیافتد.
  • فرد باید دقت داشته باشد که در غذای او موادی مانند تیغ ماهی وجود نداشته باشد ولی باید روزانه حداقل یک وعده از گوشت استفاده کند.
  • فرد باید حتما سبزیجات و میوه را در رژیم غذایی خود قرار دهد.
  • بیمار باید کمتر از غذاهای شیرین و چرب استفاده کند.
  • از نوشیدن مایعات گازدار و حاوی کافئین خود داری کند.
  • بیمار باید علاوه بر سه وعده اصلی دو میان وعده نیز داشته باشد.
  • سعی کند که کمتر به صورت پنهانی غذا بخورد.

بعد ازگذاشتن بالون معده این کار می تواند موجب شود که فرد احساس سیری کاذب کرده و سریع تر از قبل دست از غذا خوردن بکشد.و در نتیجه کمتر از قبل غذا مصرف کند.یکی دیگر از فواید این روش این می باشد که سطح هورون های اشتها تغییر کرده و مدت زمان تخیله معده کند می گردد.فرد مقدار وزنی را که در زمان استفاده از بالون معده می تواند کاهش دهد ،بستگی زیادی به سبک زندگی او دارد.به طور معمول فرد باید درطول شش ماه بعد از قرار دادن بالون داخل معده ،حدود ۱۰%تا ۱۵ % از وزن خود را از دست دهد .با این روش باید فرد بتواند در طی شش ماه حدود ۳۰% از وزن خود را کم کند.علاوه بر کاهش وزن این اقدام می تواند در بهبود نسبی بیماریی مانند دیابت و اختلالات قلب نیز موثر باشد.

از انجایی که زیاد باقی ماندن این بالون ها به مدت طولانی امکان دارد که به بافت معده آسیب وارد کرده ویا اینکه موجب تخریب خود بالون گردد لذا اغلب بعد از شش ماه با استفاده از روش آندوسکوپی بالون را از معده فرد چاق بیرون می آورند.این کار را پزشکان می توانند به سادگی و با کمک آندوسکوپی و به شکل سرپایی انجام دهند به نحوی به بیمار می تواند در طول یک ساعت مرخص شده و به منزل خود برگردد.در برخی مواقع با توجه به شدت چاقی فرد ،پزشک ترجیح می دهد که از دوبالون معده به صورت هم زمان برای فرد استفاده نماید .امروزه تعدادی از بالون هایی که تازه وارد بازار شده اند ،دارای قابلیت تنظیم و دوام بیشتری در مقایسه با انواع ساده بالون دارند.و دیگرزیاد ضرورت ندارد که فرد بعد از شش ماه نسبت به خارج کردن آن اقدام نماید.در حالت کلی زمانی استفاده از بالون می تواند برای افراد نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد که فرد نسبت به تغییر سبک زندگی خود تلاش بیشتری از خود نشان دهد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان سریع چاقی
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:29 | بازدید : 79 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
راه های درمان سریع چاقی , تکنیک های جراحی برای درمان چاقی سریع , هزینه درمان چاقی با جراحی , بهترین درمان چاقی , راه های درمان چاقی شکم :همان گونه که در اطرافیان خود نیز مشاهده می نماید ،متاسفانه امروزه چاقی به یکی از مهمترین دغدغه های افراد جامعه تبدیل شده است.که در واقع به عنوان یک بیماری شایع و بسیار پرهزینه می باشد .درعارضه که به عنوان یک بیماری شناخته می شود چربی هایی که در بدن افراد ذخیره می شوند ،باعث می گردند که وزن افراد بیش از اندازه بالا رفته و در نهایت فرد تناسب اندام خود را از دست بدهد . این عارضه به غیر از انکه می توانند سبب مشکلات روحی و روانی و مشکلات روابط فردی و اجتماعی برای افراد گردد ،می تواند عملکرد طبیعی ارگان های حیاتی بدن را نیز دچار اختلال کرده و سلامت جسمانی فرد را نیز دچار مشکل سازد.

درمان سریع چاقی

بطبع افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی می باشند سعی می کنند از روش های مختلفی برای کاهش وزن خود استفاده کنند ولی حتی با گرفتن رژیم های سخت غذایی و فعالیت های بدنی سنگین نیز نمی توانند وزن خود را کم کرده و به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنند و متاسفانه در کاهش وزن دچار شکست می شوند.ممکن است که شما نیز یکی از افراد چاقی باشید که سعی کرده اید که با رعایت استاندارهای کاهش وزن همه راه های ایمن را برای کم کردن وزن خود امتحان کرده باشید ولی موفق به این کار نشده اید! در اینجا باید به شما بگوییم که جای نگرانی وجود ندارد ؛چون خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم روش های مختلفی برای کمک به کاهش وزن پیدا شده است که می تواند در حل این مشکل کمک شایانی به شما بکند.

در صورتی که دقت کرده باشید مهمترین مشکلی که افراد چاق با آن مواجه می باشند ،تمایل بیش از اندازه این افراد برای خوردن و سیری ناپذیری این افراد می باشد که امروزه علم به آسانی قادر می باشد با به وجود آوردن یک سری تغییرات در معده فرد از زیاده روی افراد چاق در خوردن جلوگیری کند. این روش ها به این صورت می باشد که با به کارگیری روش های مختلف جراحی تهاجمی و کم تهاجمی حجم معده فرد چاق را کاهش می دهد به طوری که فرد با اینکه تمایل به خوردن دارد ولی به خاطر احساس پری معده خود ،زودتر از قبل و حتی اطرافیان خود دست از خوردن بر می دارد .

بطبع زمانی که مواد غذایی که وارد بدن فرد می شوند ،کاهش پیدا کند ،میزان کالری دریافتی بدن (در صورت اضافه بودن به شکل چربی ذخیره می شود ) کاهش پیدا می کند .در واقع این تغییر می تواند موجب کم شدن اختلال میان کالری دریافتی و مصرفی بدن فرد گردد.

پزشکان متخصص با روش ها و تکنیک های مختلفی قادر می باشند که معده افراد چاقی که بیش از اندازه اضافه وزن دارند و یا تحت تاثیر چاقی از بیماری زمینه ای در عذاب هستند ،را کوچک کنند .در هر کدام از این روش ها از تکنیک مخصوصی برای تغییر حجم معده بیمار استفاده می شود.به عنوان نمونه یکی از این روش ها ، بالون معده می باشد که در این روش بیشتر فضای خالی معده را با بالونی از آب یا هوا پر می کنند و در یک روش دیگر هم که حلقه معده گفته می شود ،معده را تنگ و با اسیلومعده باریک و باکمک بای پس معده پزشک جراح قسمتی از معده و روده را بر می دارد. با وجود اینکه استفاده از روش های جراحی چاقی دارای خطرات و عوارض زیادی مانند احتمال عفونت ،فتق ،لخته شدن خون و …می باشد و شاید امکان دارد که بیمار مجبور شود که به صورت مداوم آن را پیگیری کند ولی با توجه به نتایج موفقیت آمیزی که این جراحی ها در درمان چاقی افراد دارد ،اغلب افراد چاق تمایل دارند که این جراحی های روی معده ی آن ها صورت بگیرد.

ولی با همه این تفاسیر نتایجی که از جراحی های چاقی به دست می آیند ،زمانی می توانند دوام داشته باشند که فرد بیمار خود نیز تلاش کند که شیوه زندگی خود را نیز تا حد زیادی تغییر دهد.

روش های مختلف کاهش وزن به صورت سریع:

 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عمل جراحی حلقه معده
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:24 | بازدید : 87 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

  عمل جراحی حلقه معده

حلقه معده , باند معده , هزینه عمل حلقه انداختن معده , همه چیز در رابطه با حلقه معده , هزینه عمل باند معده چقدر است ؟ , جراحی پلیسه زدن معده : در مورد این روش درمان چاقیباید بگوییم که حلقه معده یا باند معده تا سال های اخیر به عنوان موثرترین و محبوب ترین روش برای درمانی چاقی به حساب می آمد.به خاطر اینکه این روش ارزان بوده و به یک جراحی ساده نیاز داشت ،به همین دلیل سریع توانست طرفداران زیادی در میان افراد چاق پیدا کند.ولی از انجایی که مشکلات و عوارض زیادی از این روش مشاهده شده است ،به همین خاطر بیشتر کشورهای دنیا این روش را از برنامه درمانی خود حذف نموده اند.

در صورتی که این روش برای یک فرد چاق مورد استفاده قرار بگیرد ،این فرد می تواند ۴۰ تا ۵۰ درصد از وزن خود را کاهش دهد.ولی نتایج حاصل برای افراد مختلف دارای تفاوت زیادی باهم می باشد.این روش کاهش وزن دارای حداقل تهاجم و روش ایمن است.پزشکان حلقه یا باند معده را با استفاده از یک جراحی ساده دور معده جاگذاری می کنند و لوله ی ارتباطی آن در زیر سطح پوست قرار داده می شود و با کمک تزریق مواد می توان آن را تنگ یا گشاد نمود.

عمل حلقه معده

جراحی حلقه معده (باند معده ) برای چه افرادی مناسب می باشد؟

باید بگوییم که استفاده جراحی های کاهش وزن برای کسانی که به شدت دچار اضافه وزن بوده و در ضمن با استفاده از رژیم غذایی و ورزش و دارو نمی توانند وزن خود را کاهش دهند ،می تواند روش مناسبی باشد.اینکه از کدام روش جراحی برای فرد چاق استفاده شود ،بستگی به عوامل زیادی مانند میزان چاقی ،شرایط جسمانی و روحی فرد و همین طور نظر پزشک دارد .جراحی حلقه معده اغلب برای کسانی مناسب می باشد که:

  • در حال حاضر باردار نباشند
  • سابقه جراحی در مری و معده خود نداشته باشند.
  • مصرف سیگار و الکل نداشته باشند.
  • به بیماری هایی مانند :بیماری های قلبی ،بیماری التهابی روده ،سیروز کبدی و کم کاری تیروئید دچار نباشند.
  • سابقه حساسیت بدنی به اجسام خارجی نداشته باشند.
  • افراد چاقی که دارای شاخص توده بدنی مابین ۳۵ تا ۴۰ می باشند.
  • کسانی که دارای شرایط خاص تغذیه ای مانند کودکان دارای چاقی مفرط که قصد بارداری در آینده را دارند.
  • نداشتن تمایل به صرف مواد غذایی شیرین (چون این روش می تواند تمایل افراد را برای ریزه خواری به ویژه انواع شیرین ان را افزایش دهد.)

چگونگی انجام عمل جراحی حلقه معده (باند معده )

از جمله فاکتور های مهم آمادگی برای انجام این عمل جراحی ،ترک سیگار ،استفاده از یک رژیم غذایی سالم و همین طور انجام دادن فعالیت های ورزشی می باشد.پزشکان آزمایش های کنترلی و بررسی های لازم را پیش از انجام عمل انجام می دهند .نحوه انجام این روش به این صورت می باشد که پزشک جراح با کمک لاپاراسکوپی یک حلقه سیلیکونی کوچک را در اطراف قسمت بالایی معده قرار می دهد .در واقع در این روش جراح معده بیمار را به دو قسمت نامساوی تقسیم می نماید و بخش بالایی معده را به شکل یک کیسه کوچک از بقیه قسمت های معده جدا می کند.

نخست غذاهای مصرفی توسط فرد باید از طریق این کیسه کوچک که تنها دارای ۱ تا ۲ سانتیمتر عرض می باشد عبور نماید ، و سپس به دیگر قسمت های معده انتقال پیدا کند.در واقع در داخل باند یا حلقه معده یک بالن کوچک قرار گرفته است که از طریق لوله های کوچکی که در زیر پوست قرار دارد ؛جراح می تواند آن را پر یا خالی نماید.این کار این امکان را برای حلقه معده فراهم می سازد که بتواند تنگ یا گشاد گردد.در این روش با تنگ کردن حلقه حجم معده بیمار کاهش پیدا کرده و بیمار مواد غذایی کمتری را مصرف خواهد کرد و این مسئله موجب لاغری او خواهد شد.

استفاده از حلقه معده (باند معده ) دارای چه مزایایی می باشد؟

با وجود اینکه این روش جراحی چاقی در مقایسه با سایر روش ها ی جراحی چاقی ،دارای مشکلاتی می باشد ،اما از یک سری مزایایی نیز برخوردار می باشد که در زیر ذکر شده اند:

  • پزشک به راحتی می تواند این حلقه را از معده بیمار خارج سازد و به عبارتی دیگریک جراحی قابل برگشت به شمارمی رود که اگر جراحی دارای نتایج مطلوبی نباشد و یا دارای عوارضی برای فرد باشد ،پزشک به راحتی می تواند همه چیز را به حالت قبل از عمل برگرداند.
  • از انجایی که این حلقه ها قابلیت تنظیم شدن دارند بنابراین فرد این امکان را دارد که تا در مواقع ضروری مانند بیماری خاض یا بارداری که باید توجه زیادی به تغذیه فرد شود ،و تغذیه برای فرد از اهمیت زیادی برخوردار است ،برای مدتی گشاد شده و پس از رفع مشکل تنگ تر شود.
  • چون این روش یک جراحی باز نمی باشد و با استفادهاز لاپاراسکوپی انجام می شود بنابراین کمتر در معرض درد وناراحتی و مشکلات پس از جراحی قرار دارد.
  • نسبت به سایر روش های جراحی چاقی این روش دارای هزینه کمتری می باشد.
  • در این روش فرد نیاز کمتری به استفاده از دارو و مکمل های غذایی دارد.
  • در این روش جراحی درمان چاقی شکل و ظاهر معده هیچ تغییر دائمی نخواهد کرد.

جراحی حلقه معده ( باند معده ) چه خطرات و عوارضی برای فرد می تواند داشته باشد؟

این روش برای نخستین بار توسط پزشکان برای درمان فتق معده پیشنهاد گردید،ولی حدود ۹۰% موارد فتق معده با این روش با موفقیت همراه نبود لذا دوباره آن را به عنوان یک عمل جراحی کاهش وزن به کار بردند.اما تقریبا ً می توان گفت که از سال ۲۰۰۵ مشکلات و عوارضی که حلقه معده برای بیمارن ایجاد می کرد بیشتر برای پزشکان روشن شد از جمله ی مهمترین مشکلاتی که استفاده از حلقه معده می تواند برای بیماران به وجود آورد عبارت است از:

یکی از مهمترین مشکلاتی که استفاده از این روش برای بیماران به وجود می آورد این می باشد که عملا استفاده از یک تغذیه سالم را برای بیماران غیر ممکن می کند،از انجایی که قطر داخلی کیسه ای که حلقه ایجاد می کند ، کوچک می باشد لذا این این افراد قادر نمی باشند که به طور طبیعی از یوه ،سبزیجات و سالاد ،نان و گوشت استفاده نمایند.چون این کسیه خیلی سریع پر شده و سبب می شود که فرد دچار حالت تهوع و استفراغ شود،و و این استفراغ های مداوم موجب خواهند شد که بیمار سعی کند که از مواد غذایی فاقد ارزش غذایی مانند شکلات ،چیپس و .. استفاده کند و در نتیجه در اثر تغذیه ی ناسالم گرفتار انواع مختلف بیماری های مربوط به کمبود مواد غذایی مانند پوکی استخوان ،بیماری قلبی ،خستگی شدید ،ریزش مو و گرفتگی عضلانی گردد.در اغلب موارد پزشک می تواند با تنظیم سفتی و شلی حلقه ،حالت تهوع و استفراغ بیمار را کنترل نماید.

چنانچه حلقه استفاده شده به بالا یا پایین حرکت نماید ،قادر می باشد که به دیافراگم آسیب وارد کرده و یا موجب انسداد یا ریفلاکس اسید معده ،خون ریزی و حتی سوراخ شدن معده علی رغم ایاد اختلال در عملکرد آن گردد.در این شرایط هم نه تنها وزن فرد افزایش پیداخواهد کرد بلکه بیمار باید تا زمان خارج کردن حلقه ،مشکلات ناشی از آن را تحمل نماید.می توان گفت که اکثر افرادی که عمل جراحی حلقه معده را انجام داده اند ،حداقل دچار یکی از عوارض این جراحی شده اند.

توجه

از تعداد کسانی که امکان دارد در اثر جراحی حلقه معده فوت کنند حدود یک در سه هزار می باشد.

مشکلات و عوارض احتمالی عمل باند معده

مشکلات و عوارضی که دراثر جراحی جزیی این روش مانند مشکلات ناشی از تنظیم حلقه ،عفونت زخم ،یا خون ریزی جزیی روی می دهد کمتر از ۱۰% موارد می باشد.حلقه معده برخلاف بای پس معده در جذب مواد غذایی دخالتی ندارد به همین خاطر هم می باشد که افرادی که بعد از جاگذاری حلقه معده با کمبود ویتامین روبه رو می شوند ،بسیارکمتر می باشند.و به ندرت دیده می شود که این افراد با کمبود ویتامین مواجه شوند.

یکی دیگر از عوارض و مشکلاتی که این روش برای بیماران دارد ،مربوط به هزینه های ناشی از تعویض ان هر ۴ الی ۵ سال می باشد که با هر بار تکرار مقدار هزینه ها نیز بالاتر می رود.

بعد از عمل جراحی حلقه معده (باند معده )چه اقداماتی را باید انجام داد؟

بعد از اینکه پزشک حلقه معده را جا گذاری کرد امکان دارد که بیمار برای تسکین درد ناشی از آن نیاز به داروهای مسکن داشته باشد.در ضمن برای اینکه پزشک مطمئن شود که حلقه در وضعیت صحیحی قرار گرفته است ،باید یک رادیوگرافی از بیمار به عمل بیاید. بعد از جراحی حلقه معده پزشک دستورالعمل های خاصی جهت اقدامات پس از عمل ،در اختیار بیمار قرار می دهد.در این دستورالعمل ها حتی نوع غذایی که بیمار باید تا دو هفته بعد از عمل مصرف کند نیز اشاره شده است.در این شرایط بیمار می تواند از ۶تا ۸ ساعت پس از عمل شروع به مصرف جرعه جرعه مایعات کرده و از روز سوم بعد از عمل ،شروع به خوردن غذاهای نیمه جامد همانند سوپ صاف شده کند.و بیمار می تواند بعد از یک هفته مواد غذایی جامد ولی نرم را به آهستگی و لقمه های کوچک شروع کند.

برای پیشگیری از تهوع و استفراغ ،بیمار باید مواد غذایی را با آرامش و به صورت کامل بجود. بیمارنباید همراه غذا مایعات مصرف کند زیرا این کار سبب خواهد شد که حجم معده ی او زودتر پر شود.فرد باید غذا را به صورت تکه های کوچک ویا به صورت پوره مصرف کند ،بیمار باید به محض اینکه احساس سیری کرد ،دیگر دست از خورد بکشد زیرا چون حجم معده او پر شده است ،حتی یک لقمه کوچک هم می تواند سبب استفراغ او گردد.دلایل استفراغ بیمار می تواند سریع غذا خوردن ،خوب نجویدن غذا ،خوردن لقمه های بزرگ و همین طور زیاد خوردن غذا باشد.

احتمال دارد ،پزشک بیمار را جهت تغذیه بعد از عمل و برنامه ریزی صحیح جهت تامین پروتئین کافی و ویتامین ها ،مواد معدنی هم زمان با کاهش وزن ؛به یک مشاور تغذیه معرفی کرده وارجاع دهد.هنگامی که استفاده از مواد غذایی جامد آغاز گردد ،پزشک اقدام به تنظیم حلقه معده کرده و آن را تنگ تر خواهد کرد تا مانع از مصرف زیاد مواد غذایی توسط فرد شود.بیمار در صورتی که دچار حالت تهوع و استفراغ شدید باشد یا وزن او در طی چند ماه استفاده از حلقه تغییر پیدا نکند و کاهش نیابد ،باید برای تنظیم دوباره حلقه یا باند معده توسط پزشک ویزیت شود.بیماران می توانند حدودا پس از دو ماه از عمل جراحی باند معده فعالیت های ورزشی خود را آغاز کنند تا روند کاهش وزن آن ها با سرعت بیشتری انجام شود.

بعد از اینکه افراد چاق این عمل جراحی را انجام دادند ،اغلب وزن کم کردن آن ها به صورت تدریجی ولی با یک ریتم ثابتی انجام می شود . تعدادی از بیماران حتی به مدت سه سال بعد از جراحی به کم کردن وزن خود ادامه می دهند .ولی با همه این تفاسیر کم کردن وزن به صورت دائمی نمی تواند برای افراد خوشحال کننده باشد ، گاهی اوقات در یک سری از بیماران مشاهده می شود که چون بیمار سبک زندگی و رژیم غذایی خود را تغییر می دهد لذا دچار افسرگی و ناامیدی می شود ،که در این شرایط باید از یک روانشناس برای برطرف نمودن ناامیدی و افسرگی بیمار کمک گرفت.

افرادی که از این روش درمانی برای درمان مشکل چاقی خود استفاده می کنند باید توجه زیادی به نوع مواد غذایی که استفاده می کنند داشته باشند ،زیرا در صورتی که از یک سری مواد غذایی که دارای چربی زیادی می باشند و یا شیرین هستند ،استفاده شود ،این مواد غذایی از آنجایی که دارای کالری زیادی هستند نه تنها مانع لاغری فرد خواهند شد ؛بلکه امکان دارد باعث افزایش وزن فرد نیز شوند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


له شدن بافت های دست , درمان شکستگی دست
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:15 | بازدید : 76 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
له شدن بافت های دست , درمان شکستگی دست : دست ها از اعضای بسیار مهم بدن انسان می باشد که تقریبا می توان گفت همه کارهای روزمره و فعالیت ها را به استفاده از دستها انجام می دهیم . به همین دلیل می باشد که دست ها بیستر در معرض آسیب دیدگی می باشند . زیرا که ممکن است دست ها در هنگام انجام دادن فعالیت های مختلف مورد آسیب دیدگی و یا له شدن قرار بگیرند ، موضوع له شدن بافت های دست یک موضوع بسیار مهم و گسترده می باشد .

له شدگی بافت دست

بدیهی می باشد که هر اتفاق یا حادثه ای که باعث له شدن بافت های دست می شود به ماهیچه ها و استخوان های دست نیز آسیب خواهد رساند . اگر در حادثه به وجود آمده رگ های تغذیه کننده عضو آسیب دیده نیز دچار مشکل شود این احتمال وجود دارد که خونریزی داخلی و خارجی اتفاق بیافتد . گاهی اوقات فشار وارد شده بر بافت های دست به اندازه ای می رسد که باعث می شود اکسیژن به بافت ها نرسد و بافت ها برای مدت بسیار طولانی از بین بروند و یا به کلی بمیرند .

مراجعه به پزشک متخصص : متخصص ارتوپدی

در حالت کلی بهتر است بگوییم که بافت دست به گونه ای است که به قطع خونرسانی بسیار حساس می باشد و در شرایط غیر طبیعی سریعا واکنش می دهد . و امکان دارد که به علت نارسایی خون به بافت بعد از چند ساعت بافت از بین برود . و در ادامه مرگ سلول های بافت محتویات آنها آزاد شده و به بیرون می ریزند ، زمانی که فشار وارد شده بر دست تمام می شود میوگلوبولین آزاد می شود و در جریان خون قرار می گیرد که با انتقال آن در خون باعث به وجود آمدن مشکلات بسیار حاد برای بیمار باشد .

میوگلوبولین ماده ای سمی می باشد که اگر با حجم بسیار زیادی از آنها وارد کلیه شود کبلیه قادر نمی باشد که همه آنها را از بدن دفع کند و باعث نارسایی کلیه می شود که در ادامه مرگ انسان را بدنبال دارد .

علائم له شدگی بافت دست

له شدگی بافت های دست علائم بسیار زیادی دارد که مهمترین آن احساس درد شدید در ناحیه دست می باشد ، در حالت کلی شایع ترین علائم له شدگی بافت های دست عبارتند از :

  • بی حس شدن عضو یا خارش و سوزش شدید
  • سفت شدن و تورم بافت های اطراف ناحیه درگیر شده
  • خون مردگی
  • ضرب دیدگی و تاول
  • شکستگی و درد شدید
  • رنگ پریدگی بافت بدون نبض ، در صورتی که رگ های تغذیه کننده بافت دست آسیب ببیند ناحیه آسیب دیده سرد و بدون نبض می باشد زیرا که دیگر خون در آن بافت جریان ندارد .

اقدامات اولیه در صورت له شدن بافت های دست

در زمانی که بافت های دست شما طی فشار وارده بر دست له شده باشد و این فشار به مدت زیادی بر روی دست شما وجود داشته باشد بهتر است قبل از برداشتن فشار از روی دست آمبولانس را خبر کنید زیرا که اگر فشار را برداشته و آمبولانس در آنجا حضور نداشته باشد مواد سمی که در بالا به آنها اشاره کردیم آسیب های جدی را به کلیه وارد خواهند کرد . ولی اگر میزان این فشار کم باشد و آسیب دیدگی نیز جزئی باشد بعد از برداشتن فشار وارد شده بر دست آن را زیر آب شیر قرار داده و یا از کمپرس های یخ استفاده کنید . بهتر است برای درمان صددرصد بافت های دست به پزشک ارتوپد مراجعه کنید و از سلامتی مهمترین عضو بدن خود اطمینان داشته باشید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هزینه درمان آرتروز آرنج
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:11 | بازدید : 88 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
آرتروز آرنج ,هزینه درمان آرتروز آرنج , بهترین متخصص ارتوپد برای درمان آرتروز مفصل آرنج : استئو آرتریت یا همان آرتروز نوعی بیماری است که بیشتر در افراد مسن دیده می شود و با فرسوده شدن و از بین رفتن غضروف موجود در مفصل ها ایجاد می شود . آرتروز مفصل آرنج در مفصل طبیعی که قبلا سالم بوده است رخ نمی دهد و می توان گفت که تقریبا همه موارد استئو آرتریت آرنج به دلیل یک عامل دیگر و خارجی صورت می گیرد و معمولا بعد از چندین سال بروز می کند . این عوامل ممکن است آسیب سطوح مفصلی به علت شکستگی های قبلی و یا استئوکندریت دیسکان باشد که باعث از بین رفتن غضروف مفصل آرنج می شود .

آرتروز آرنج

مراجعه به دکتر متخصص : متخصص ارتوپد

علائم آرتروز آرنج

آرتروز آرنج علائم خاصی دارد که خود را با آنها نشان خواهد داد ، درد داشتن در ناحیه آرنج از شایع ترین علامت های آرتروز آرنج می باشد که با گذشت زمان و انجام دادن کارهای سنگین افزایش می باد ، احتمال دارد که برخی از بیماران از اختلالات حرکت در آرنج به وجود مشکل در آرنج پی ببرند . اوقاتی نیز آرنج در خال حرکت قفل می شود که این حالت نشان دهنده وجود یک جسم ـآزاد در درون مفصل می باشد . همانگونه که گفتیم علت بروز آرتروز آرنج وجود یک سابقه آسیب قبلی یا یک علت خارجی می باشد و یک آرنج از قبل سالم دچار بیماری آرتروز نمی شود .

رادیوگرافی مفصل

در رادیوگرافی مفصل آرنج ، کاهش یافتن فضای غضروف و استئوفیت های نوک تیز در لبه های مفصل دیده می شود ، حتمی در برخی مواقع ممکن است اجسام آزاد در مفصل نیز دیده شود . ( منظور از اجسام آزاد در مفصل وجود تکه های غضروف مفصل و یا جسم های تشکیل شده از استئوفیت ها می باشند )

نقش ورزش در آرتروز

همانگونه که همه شما عزیزان اطلاع دارید آرتروز یه بیماری است که در آن غضروف مفصلی از بین می رود و درمان های بسیار زیادی برای این بیماری وجود دارد که فعالیت های ورزش در درمان این بیماری بسیار موثر واقع می شوند . بسیاری از افراد که به آرتروز دچار هستند در این باور می باشند که فعالیت های ورزش کمکی برای این بیماری نمی کند ولی گفتنی است که ورزش کردن و تقویت عضلات اطراف مفصل باعث می شود که آرتروز پیشرفت نکند و در حالی که وجود دارد باقی بماند .

درمان آرتروز آرنج

اکثر بیمارانی که در مراحل اولیه آرتریت به پزشک مراجعه می کنند فقط درد های کاه کاه خفیفی دارند و محدودیت های حرکت آنها بسیار ناچیز می باشد که این افراد با کم کردن کارهای سنگین و انجام دادن حرکات ساده می توانند این بیماری را کنترل کنند . سایر بیمارانی که آرتروز آنها کمی پیشرفت کرده است احتمال دارد به درمان های مراقبتی که با تجویز پزشک است صورت گیرد مانند فیزیوتراپی یا داروهای مسکن . ولی در زمانی که آرتروز به حالت پیشرفته خود برسد و درد هر روزه و شدید وجود داشته باشد که باعث ایجاد مشکل در عمکرد های آرنج باشد به درمان های جراحی روی خواهیم آورد .

درمان آرتروز آرنج

درمان آرتروز آرنج

در روش درمان جراحی آرنج را عمل کرده و ضایعات را از مفصل خارج می کنند و در شرایط خاص نیز از جایگذاری مفاصل مصنوعی نیز استفاده خواهد شد . که بعد از این انجام این جراحی باید تمام مراقبت های لازم را انجام دهید تا آرنج به بهبودی کامل برسد و بعد از آن دیگر درد و تورمی نخواهید داشت و می توانید به فعالیت های روزمره خود برسید . برای کسب اطلاعات بیشتر به متخصص ارتوپدی مراجعه کرده و راهنمایی های لازم را در مورد بیماری خود دریافت کنید .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


در مان دررفتگی مفصل شانه
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:7 | بازدید : 88 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
دررفتگی مفصل شانه , هزینه درمان در رفتگی مفصل شانه , ارتوپد متخصص مفصل شانه : بیشترین و شایعترین بیماری های شانه دررفتگی مفصل شانه می باشد . وقتی که مفصل شانه دچار دررفتگی می شود تاندون های شانه پاره می شوند و سر استخوان بازو از جای خود یعنی حفره گلونوئید در رفته و باعث درد شدید می شود . اگر دررفتگی شانه از ناحیه جلوی شانه باشد این احتمال وجود دارد که به عروق و عصبی که از آنجا رد می شوند آسیب بزند ولی درصورتی که دررفتگی از عقب باشد حرکت بازو به خرج امکان نخواهد داشت و می توان گفت که این دررفتگی بدن علامت می باشد .

دررفتگی مفصل شانه

علائم دررفتگی شانه

مهمترین علامت دررفتگی مفصل شانه درد بسیار شدید می باشد که در ناحیه شانه احساس می شود . در بعضی از مواقع درد به حدی شدید می باشد که فرد آسیب دیده قادر به حرکت دادن شانه خود نمی باشد و فقط شانه را ثابت نگه می دارد . در حالت کلی و طبیعی شانه به صورت گرد و محدب می باشد ولی در زمانی که فردی دچار دررفتگی مفصل شانه می شود دیگر مفصل شانه در حالت خود نمی باشد و تغییر کرده است . از علائم دیگر این است که قبل از دررفتگی می توان سر استخوان بازو را لمس کرد ولی بعد از دررفتگی نمی توان سر استخوان بازو را لمس کرد که البته این علامت در افراد چاق مشخص نخواهد شد و لمس کردن ممکن نیست .

مراجعه به پزشک متخصص : متخصص ارتوپدی

دررفتگی مکرر شانه بیشتر در چه افرادی دیده می شود

دررفتگی شانه بیشتر در افراد ورزشکار رخ می دهد و این افراد که به علت آسیب های ورزشی دچار دررفتگی مفصل شانه می شوند این احتمال و جود دارد که این امر برایشان تکرار شود و درمان کردن این مشکل هم کار آسانی نمی باشد و باعث دررفتگی های مکرر در فرد می شود.

در این میان افرادی نیز وجود دارد که دچار شلی و نرمی مفصل می باشد و به صورت مکرر دچار دررفتگی شانه می شوند که علت آن سابقه ورزش و آسیب رسیدن و یا ضربه خوردن نمی باشد ، معمولا این دررفتگی ها دوطرفه نیز می باشد یعی فرد در هر زمانی که می خواهد شانه خود را در کی اورد و یه جا می اندازد . افرادی نیز هستند که به علت خوردن یک ضربه که بیشتر هم به یاد ندارند دچار دررفتگی های پی درپی می شوند و یا در صورت وجود فشار های مکرر دچاز این دررفتگی ها می شود مانند ورزشکاران پرتاب دیسک که در معرض دررفتگی مفصل شانه هستند .

نکته : از مهمترین علائم دررفتگی شانه درد بسیار شدید و محدودیت در حرکت می باشد .

درمان دررفتگی مفصل شانه

برای درمان کردن دررفتگی مفصل شانه بدیهی است که اولین قدم جا انداختن شانه می باشد که توسط متخصص ارتوپد انجام می گیرد ، پزشک ارتوپد برای اینکه فرد در هنگام جا اندازی دردی را احساس نکند از بیهوشی عمومی استفاده می کند ولی می توان از قرص های مسکن قوی نیز استفاده کرد که درهنگام جا انداختن شانه فرد عذاب نکشد . بعد از جا انداختن مفصل شانه باید مراقبت های خاص را روی شانه انجام داد که شانه کاملا ترمیم شود و دوباره از جای خود در نرود . اگر درصورتی که بعد از جا انداختن مراقبت های لازم را انجام ندهید باعث شل شدن مفصل شده و دررفتگی های مکرر در آن مفصل دیده خواهد شد .

درمان دررفتگی مفصل شانه با جراحی

برای بعضی از دررفتگی های شانه که به صورت مکرر صورت می گیرد از جراحی استفاده می کنند ولی در چه زمانی از جراحی استفاده خواهد شد ؟ در جواب این سوال می گوییم که زمانی که مفصل شانه به صورت مکرر از جای خود در می رود و برای اینکه شانه را در حالت طبعی خود ثابت نگه داریم به عوامل و عناصر پایدار کننده شانه مانند لابروم لازم داریم که باید از طریق جراحی آن را انجام دهیم .

ولی در افرادی که به طور مادر زادی دچار دررفتگی مکرر شانه می باشند در قدم اول از درمان های غیر جراحی استفاده می شود مانند : فیزیوتراپی ، حرکات و نرمش های مخصوص که از طرف پزشک ارتوپد تجویز خواهد شد . در صورتی که دررفتگی شانه با درمان های غیز جراحی بهبودی نیافت از روش جراحی استفاده خواهد شد . شما عزیزان برای درمان کردن دررفتگی های مکرر شانه به متخصص ارتوپد مراجعه کنید .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هزینه درمان آرتروز مفصل شانه
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 13:3 | بازدید : 81 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
آرتروز مفصل شانه ,  هزینه درمان آرتروز مفصل شانه , درمان آرتروز شانه با ورزش :بطور کلی اگر آرتروز را بررسی کنیم نوعی عارضه می باشد که در اثر ساییدگی و از بین رفتن غضروف موجود در مفاصل ایجاد می شود و باعت احساس درد و تورم در ناحیه ای که درچار آرتروز شده است می شود . آرتروز مفصل شانه نیز از از بین رفتن غضروف مفصل شانه ایجاد می شود . سر استخوان بازو و حفره گلونوئید که بخشی از استخوات کتف می باشد ساختار مفصل شانه می باشد که در قسمت حفره و سر استخوان بازو غضرفی وجود دارد که برای راحتتر حرکت کردن مفصل و کار آن را افزایش می دهد و مفصل با حداقل اصطکاک به وظیفه خود عمل می کند .

مفصل شانه اجازه حرکت به هر جهت را دارد . غضروفی که در مفصل شانه وجود دارد به دلایل بسیار زیادی اگر آسیب ببیند و نازکتر شود باعث به وجود آمدن درد و تورم در آن ناحیه می شود که آرتروز یا ساییدگی مفصل شانه نیز می گویند . در این مقاله ما می خواهیم درباره این بیماری با شما بحث مختصری داشته باشیم با ما همراه باشید .

آرتروز مفصل شانه

ساییدگی مفصل شانه ، آرتروز

همانگونه که گفتیم در عارضه آرتروز غضروغ از بین می رود ، علاوه براین ممکن است غضروف سر استخوان بازو نیز از بین برود که در این حالت احساس درد بیشتر و التهاب و سفتی مفصل دیده خواهد شد . در صورتی که غضروف از بین برود استخوان ها روی یکدیگر قرار می گیرند و در این حالت به حرکات خود ادامه می دهند که در نهایت به درد و تورم می کشد و فرد باید برای درمان آن اقدام نماید .

علائم آرتروز مفصل شانه

از علائم ساییدگی مفصل یا آرتروز شانه قفل شدن ناگهانی در هنگام حرکت مفصل می باشد و گاهی نیز دیده شده است که امکان دارد صدای مهیبی نیز از مفصل شنیده شود . در صورتی که آرتروز مفصل شانه پیشرفت کرد امکان دارد بعضی از حرکات و کارهای روزمره را نتوانید انجام دهید و محدودیت های بسیاری را برای حرکت های ریز و جزئی دارد .  علاوه بر اینها در صورت به وجود آمدن این بیماری برای هر کس یا شما درد و تورمی که دارد بسیار عذاب آور می باشد و تحمل آن سخت می باشد و باید برای درمان کردن آرتروز مفصل شانه اقدام کنید .

آرتروز شانه

آرتروز شانه

درمان آرتروز مفصل شانه

آرتروز شانه برای درمان روش های بسیار مختلفی را دارد که باید با مراجعه به متخصص ارتوپد برای این درمان ها  اقدام کرد. این درمان ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند : درمان به روش غیر جراحی و درمان با جراحی . در روش غیر جراحی پزشک ارتوپد سعی دارد با تجویز دارو های ضد التهاب ، ورزش و یا فیزیوتراپی این عارضه و بیماری را درمان کند و در صورت نیاز از تزریقات نیز استفاده خواهد شد .

اما در زماهایی نیز اتفاق می افتد که آرتروز فرد بیمار پیشرفت بسیار زیادی کرده و با این روش ها قابل درمان نمی باشد و باید به روش جراحی روی آورد که در این روش از جراحی تعویض مفصل شانه و یا تعویض قسمت های آسیب دیده استفاده می کنند که با در نظر گرفتن شرایط بیمار نوع جراحی انتخاب خواهد شد . این جراحی ها را می توان در بیهوشی کامل و یا بی حسی موضعی انجام داد و انتخاب بیهوشی و یا بی حسی نیز به شرایط بیمار بستگی دارد و همه این ها به دست متخصص ارتوپد انجام می شود و بهترین راه درمان را برای آرتروز مفصل شانه شما انتخاب می کند .

توجه : برای درمان این نوع بیماری از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنید زیرا ممکن است در دستگاه گوارشتان مشکل ایجاد کند و باعث خونریزی داخلی بشوید.

حرکات شانه

متخصص ارتوپد برای تشخیص میزان نوع بیماری به معاینات حرکات شانه اقدام می نماید و با انجام دادن این معاینات و بررسی حرکات نوع بیماری را تشخیص می دهد و برای درمان آن اقدام خواهد کرد . همانطور که گفتیم آرتروز شانه محدودیت هایی را برای حرکت شانه به وجود می آورد که با درمان کردن این بیماری از همه این محدودیت ها آزاد می شوید و به تما کارهای روزانه خود خواهید رسید . برای درمان آرتروز مفصل شانه خود به متخصص ارتوپد مراجعه کنید و تمام توصیه های پزشک را جدی بگیرید .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان مشکل ناباروری با دلایل ناشناخته در خانم ها
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 12:59 | بازدید : 84 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
درمان مشکل ناباروری زنان با دلایل ناشناخته : خانم های جوان عزیز که در حال تلاش برای باردار شدن می باشند ، باید دقت داشته باشند که خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم پزشکی هر فردی می تواند به رویاهای خود دست پیدا کند. همچنان که پیشتر هم اشاره کردیم ،مشکل ناباروری با دلایل ناشناخته به این معنی می باشد که هنوز دلیل ناباروری فرد مشخص نشده ،ولی این مسئله نمی تواند به این معنی باشد که پزشکان متخصص زنان و زایمان قادر نمی باشند که این بیمار را درمان کرده و مشکل ناباروری او را برطرف کنند .
درمان مشکل ناباروری زنان

درمان مشکل ناباروری زنان

در حقیقت در این شرایط پزشک زنان و زایمان و متخصص ناباروری سعی می کند که از زوایای گوناگون به دلایل بیماری نگاه کرده و تلاش خواهد کرد که دلیل ناباروری با دلایل ناشناخته را در بیمار خود به دست آورد.معمولا پزشکان متخصص ناباروری برای برطرف نمودن مشکل فرد ،سعی می کنند که از روش ها و تکنیک های مختلفی بهره ببرند که تعدادی از رایج ترین این روش ها در زیر ذکر شده است:

تحریک تخمدان خانم های که دچار مشکل ناباروری با دلایل ناشناخته می باشند

گفتنی است که در طول چرخه معمولی تخمک گذاری در بدن خانم ها ؛اغلب یکی از تخمک ها به بلوغ رسیده و هر ماه آزاد می گردد.در حقیقت تحریک تخمدان های افرادی که دچار مشکل ناباروری با علل ناشناخته می باشند،یکی از شایع ترین فرآیندها جهت کمک به این افراد بوده و موجب می شود که یک تخمک در هر ماه بالغ شده و آزاد گردد.این روش درمانی می تواند شانس باردار شدن زنان نابارور (در طول درمان دارویی )را به میزان بسیار زیادی بالا ببرد.دکتر متخصص زنان و زایمان برای مدت تقریبا ً ۸ روز تا دو هفته ،برای تحریک تخمدان های خانم های نابارور از دارو هایی استفاده می کند تا تخمدان های این خانم ها تحریک شده و در هر ماه بتوانند تخمک بیشتری آزاد کنند.

داروهای تحریک کننده تخمدان خانم ها ی نابارور اغلب حاوی هورمون FSHو LH هستند ،که نوعی هورمون طبیعی است و موجب می شود که بخشی از فرآیند تخمک گذاری ماهانه در بدن زنان نابارور فعال گردد.و باید توجه شود که در برخی موارد دکتر زنان تنها یکی از هورمون های گفته شده در بالا را برای تحریک تخمدان های خانم تجویز می کند و این در حالی می باشد که در برخی از روش های دیگر ترکیب هر دو هورمون را برای تحریک تخمدان های خانم های نابارور ،پزشکان تجویز می کنند.

تلقیح داخل رحمی اسپرم (IUI) در خانم های نابارور

در واقع تلقیح داخل رحمی اسپرم یا IUI یک نوع تلقیح مصنوعی می باشد که پزشکان متخصص ناباروری آن را برای کمک به رفع مشکل ناباروری در خانم ها به کار می برند.در این تکنیک بیشتر تمرکز پزشک متخصص بر روی اسپرم بوده و پس از شستن به وسیله مواد مخصوص ،سعی می کند که آن را در داخل رحم زن بیمار قرار دهد.ولی باید توجه داشت که این کار باید در زمان نزدیک به تخمک گذاری خانم انجام شود تا اگر یک تعداد بیشتری از تخمک ها آزاد شوند،بتوانند با کمک این اسپرم بارور گردند.پزشک متخصص زنان و زایمان تلاش می کند که در تلقیح داخل رحمی ،اسپرم را به نحوی در داخل رحم فرد بیمار قرار دهد که به لوله های فالوپ نزدیک باشد.در این شرایط ،اسپرم قادر می باشد که تخمک ازاد شده از تخمدان را بلافاصله بارور سازد.و لازم به یادآوری است که در صورتی که این روش با موفقیت همراه باشد می تواند منجر به یک دوره بارداری طبیعی خانم های نابارور گردد.

درمان مشکل ناباروری زنان

در اغلب موارد بعد از اینکه همه دلایل ناباروری در بدن خانم های که دچار ناباروری با علل ناشناخته می باشند ،شناسایی شد ،پزشک متخصص زنان و زایمان می تواند به بهترین وجه دلیل ناباروری فرد را مشخص نموده و با به کارگیری روش تلقیح داخل رحمی به باردار شدن بیمار خود کمک کند.معمولا از روش تلقیح داخل رحمی اسپرم ،جهت باردار کردن خانم هایی که دچار ناباروری با علل ناشناخته می باشند ،استفاده می گردد که این خانم ها دارای چرخه قاعدگی منظم بوده و با کمک گرفتن از داروهای دیگر ،پزشک می تواند باروری آن ها را با یاری خدا ممکن سازد و آن ها را از این نعمت الهی برخوردار کند.

تجویز داروی کلومید جهت درمان خانم هایی که دچار ناباروری با دلایل ناشناخته می باشند

گفتنی است که داروی کلومید یک دارویی می باشد که استفاده از آن می تواند کمک زیادی به رفع مشکل ناباروری خانم ها و آقایان بکند.پزشکان این دارو را از ۴۰ سال پیش برای بیماران خود مورد استفاده قرار می دهند و تقریبا ً می توان گفت که تا کنون دارای نتایج مثبت و دلگرم کننده ای بوده است.در واقع در علم پزشکی این دارو با اسم کلومیفن سیترات شناخته می شود و بیشتر برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که دچار قاعدگی های نامنظم بوده و یا افرادی که دارای چرخه تخمک گذاری منظم ماهانه نمی باشند،می تواند موثر باشد.

در مورد این دارو باید بگوییم که این دارو نوعی آرام بخش می باشد که شامل بلوک های هورمون استروژن است .استفاده از آن به وسیله افراد نابارور می تواند سیگنال ها را به هیپوتالاموس و غده هیپوفیز که در داخل مغز قرار گرفته است ،بفرستد.زمانی که سیگنال های فرستاده شده ،به وسیله ی این غدد دریافت شد ،هورمون های گوناگون شروع به تولید شدن در بدن بیمار کرده و می توانند با تحریک تخمدان های بیمار موجب تولید تخمک بالغ شده و باعث شوند که تخمک به داخل لوله فالوپ حرکت کند.مصرف این دارو سبب تولید هورمونی که می شود ،GnRH یا هورمون گونادوتروپین می باشد که با انتشار خود سبب ترشح FSH و یا هورمون تحریک کننده فولیکول و LH یا هورمون جسم زرد می گردد.

جالب است که بدانید که این دارو معمولا می تواند همراه با دیگر روش های تولید مثل ،مورد استفاده قرار گرفته و یا همراه با روش تلقیح مصنوعی مصرف شود ،چون بیشتر دکترهای متخصص زنان و زایمان بر این باور می باشند که داروی کلومید به عنوان یک داروی ناباروری ،باید حداقل برای یک دوره سه تا شش ماهه مصرف شود ،تا قادر باشد که به صورت هم زمان با استفاده از سایر روش ها ،شانس باروری بیماران را تا دو برابر بالا ببرد. ولی با همه ی این تفاسیر معمولا پزشکان متخصص زنان و زایمان این دارو را برای بیمارنی توصیه می کنند که دارای سنی بیشتر از ۳۵ سال باشند.افرادی که این دارو استفاده می کنند باید به یک نکته توجه داشته باشند و آن هم این می باشد که در زمان استفاده از این دارو سعی کنند که در یک زمان بندی منظم رابطه جنسی برقرار کنند ودر واقع می توان گفت که داروی کلومید یک مکمل بسیار پر اهمیت می باشد که می تواند شانس باروری خانم ها را تا میزان زیادی بالا ببرد.

تزریق هورمون گنادوتروپین به زنانی که دچار مشکل ناباروری با دلایل ناشناخته هستند

باید بگوییم که هرمون گنادوتروپین از آن دسته هورمون هایی می باشد که غده هیپوفیز آن را ترشح می کند و کمک می کند که اندام های تناسلی در بدن انسان ها تحریک شود.و این روش نیز یکی از روش های درمان ناباروری با دلایل ناشناخته در زوجین می باشد ،چون هورمون گنادوتروپین ماده ای می باشد که می تواند موجب تحریک تخمدان های زنان ناباروری شود که غده هیپوفیز آن ها ناکارآمد بوده و یا دارای هورمون نمی باشد.

در حال حاضر این داروی تزریقی به عنوان موثرترین دارو نسبت به دیگر داروهای ناباروری شناخته می شود که قادر می باشد که توانایی بدن افراد بیمار را جهت تحریک تخمدان ها در حد تعادل بالا ببرد.و به خاطر همین مسئله هم می باشد که استفاده از این داروبرای تحریک تخمدان های خانم هایی که از چرخه تخمک گذاری منظم برخوردار هستند ،دارای رواج بیشتری می باشد.و در ضمن روش تزریق هورون گنادوتروپین به عنوان یک بخش از فن آوری پیشرفته تولید مثل به شمار آمده واغلب به همراه دیگر روش های درمانی مانند تلقیح رحمی اسپرم و لقاح آزمایشگاهی به کار برده می شود تا درمان را با موفقیت بیشتری همراه سازد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعویض مفصل مچ دست
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 12:56 | بازدید : 95 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

تعویض مفصل مچ دست

تعویض مفصل مچ دست , هزینه آرتروسکوپی مچ دست , متخصص تعویض مفصل مچ دست , tfcc مچ دست , هزینه عمل مچ دست در تهران و بیمارستان دولتی :  امروزه برای درمان درد های مفصلی شدید که با درمان های غیر جراحی بهبودی پیدا نمی کنند جراحی تعویض مفصل بسیار رواج پیدا کرده است ، این نوع تعویض ها در مفصل های مچ دست ، زانو ، شانه و آرنج انجام می شود . افرادی که مشکلات مفصلی دارند در حرکت دادن عضو بدن خود دچار مشکل می شوند و همراه با آن نیز دردی نیز در آن ناحیه احساس می شود که بستگی به نوع آسیب دیدگی آن می باشد گاهی این درد ها بسیار شدید می باشند ، اما با انجام دادن عمل تعیض مفصل این درد ها و حرکات بهبودی می یابند و فرد بیمار می تواند به صورت عادی به فعالیت های روز مره خود بپردازد . در این مقاله ما درباره ی جراحی تعویض مفصل مچ دست با شما صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید .

آرتروسکوپی مچ دست

آناتومی مچ دست

در ابتدا بهتر است اطلاعات مختصری درباره ساختار مچ دست بدست بیاوریم . آناتومی مچ دست کمی پیچیده تر از بقیه مفصل ها می باشد که مفاصل و استخوان های زیادی را دارد . در قسمت بالای مچ دست دو استخوان رادیوس ( زند نبرین ) و اولنا ( زند زیرین ) و در قسمت پایین هست اسنخوان کوچک ( استخوانچه) وجود دارد که نام این استخوانچه ها کارپ می باشد تمام این استخوانچه ها توسط مفاصل به یکدیگر متصل هستند و حرکت می کنند . این استخوانچه ها با رباط های متعدد در کنار یکدیگر می باشند استخوان های متاکارپ که تعداد آنها ۵ عدد می باشد در کف دست و پایین وجود دارد .

آناتومی مچ دست

آناتومی مچ دست

همان طور که می دانید دست پر تحرک ترین قسمت بدن می باشد که در هر وضعیتی قرار می گیرد و با داشتن این همه پیچیدگی باید دارای قدرت بسیاری نیز باشد تا فرد بتواند برای انجام دادن کارهای سخت از آنها استفاده کند . غضروف مفصلی در مچ دست لایه ای بسیار نرم می باشد که قابل ارتجاع است که این اجازه را به استخوان هایی که در مچ دست قرار دارند می دهد تا در کنار یکدیگر با حداقل اصطکاک حرکت کنند . در بسیاری از بیماری ها غضروفی که در مچ دست قرار دارد ضعیفتر و نازکتر می شود که اگر درمان نشود از بین میرود که در ادامه از بین رفتن مفصل مچ دست را بدنبال دارد .

جراحی تعویض مفصل مچ دست

همانطور که گفتیم از بین رفتن مفصل مچ دست علت های بسیار زیادی دارد ، اما با میتلا شدن به دو بیماری استئو آرتریت و آرتریت روماتوئید باعث ایجاد ورم دست می شود .

عمل تعویض مفصل مچ دست

علت ایجاد آرتروز مچ دست

آرتروز بیشتر در افرادی که سابقه خانوادگی در مبتلا شدن به آرتریت دارند به وجود می آید و بعد از آن سایش و پارگی در مفصل ها بیشترو بیشتر می شود و آرتروز افزایش می یابد و باعث بروز آسیب تروماتیک مثل شکستن استخوان های مچ دست و یا رگ برگ شدن نیز در این افراد دیده می شود و مشهور می باشند . در بعضی مواقع نیز علت به وجود آمدن آرتروز قطع شدن گردش خون در یکی از استخوان های کوچک می باشد که در علم پزشکی نام این بیماری را کین باخ گذاشته اند که در آن اگر خون به استخوانی نرسد آن استخوان میمیرد و آرتروز ایجاد می شود و در حالتی که درمان نشود به بیماری اسئوآرتریت تبدیل خواهد شد .

تشخیص آرتریت مچ دست

برای تشخیص دادن بیماری های مچ دست از روشهای معاینه فیزیکی ، بررسی سوابق پزشکی بیمار در خصوص ابیتلا به انواع بیماری های دیگر ، آزمایش خون و غیر که در حالت کلی می توان گفت برای تشخیص دادن بیماری های مچ دست راه ها بسیار زیادی وجود دارد که متخصص ارتوپد در صورت نیاز هرکدان از آنها استفاده خواهد کرد . در میان این تشخیص های بیماری بیشترین نوع روش استفاده از تصویر برداری با اشعه ایکس و آزمایش خون می باشد .

  1. تصویر برداری با اشعه ایکس : در این روش با استفاده از اشعه ایکس تصاویر بسیار دقیق از ساختار و میزان تراکم استخوان ها برداشته می شود و علت های درد و ورم در ناحیه مچ دست و دست را بررسی می کنند .
  2. آزمایش خون : پزشک ارتوپد در بعضی از موارد برای تشخیص دادن آرتریت روماتوئید از آزمایش خون استفاده می کند که این کار را برای تشخیص آرتروز استفاده نمی کنند .

درمان بیماری های مچ دست

برای درمان ها بیماری های مچ دست مانند آرتروز و آرتریت روماتوئید روش های بسیار زیادی وجود دارد که به دو دسته تقسیم می شوند روش های درمانی غیر جراحی و درمان به صورت جراحی که در ادامه توضیحات بیشتری در این موارد خواهیم داد .

درمان غیر جراحی

درمان های غیر جراحی برای تسکین درد زود هنگام و کمک برای جلوگیری از تورم اثر بیشتری دارد ، چند روش برای درمان آرتریت مورد استفاده قرار می گیرد که در پایین به آنها اشاره می کنیم :

  • اصلاح فعالیت های خود : متخصص ارتوپد برای کاهش درد و یا بهبود یافتن حرکت توصیه هایی را برای بیمار دارد که باید به آنها توجه کند مانند محدود کردن حرکات فرد و یا اصلاح کردن نوع حرکاتش .
  • عدم تحرک : به بعضی از افراد با توجه به نوع بیماری اش توصیه می شود که برای کاهش درد مچ دست خود را ثابت نگه دارند که بیشتر برای این منظور از آتل استفاده می کنند .
  • دارو : برخی از متخصصان نیز برای کاهش دادن درد و تورم دست به فرد داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی تجویز می کنند که باید در زمان تعیین شده از آنها مصرف کنند .
  • ورزش : با توجه کردن به شرایط بعضی از بیماران حرکات و نرمش های مخصوصی را برای آنها ارائه می دهند که با انجام دادن منظم آنها در ساعات معیین از درد و تورم آنها کاهش می دهد و رو به بهبودی پیش می رود .
  • تزریق استروئید : در بعش از شرایط و نوع آسیب دیدگی نیز برای درمان آن متخصص ارتوپد از تزریق کورتیزون استفاده می شود که اغلب برای تورم های شدید استفاده می شود ، کورتیزون یک ضد التهاب بسیار قوی می باشد .

در صورتی که با روش های درمانی که در بالا ذکر شد بیمار بهبودی نیافت به روش های تکمیل کننده در درمان های غیرجراحی رو گرفته می شود و متخصص ارتوپد راه های دیگری را به بیمار ارائه می دهد .

درمان آسیب دیدگی های مچ دست به روش جراحی

همانگونه که اشاره شد از درمان های غیر جراحی برای کاهش درد و تورم استفاده می شود و درمان کلی را برای بیمار نخواهد داشت برای درمان قطعی و از بین بردن کامل تورم و درد از روش های جراحی استفاده می کنند . که این نوع درمان نیز روش های مختلفی را دارد که به آنها اشاره ای خواهیم داشت :

  • از بین بردن استخوان آرتروز : در این روش سه استخوان توسط جراح از مچ دست برداشته می شود که بیشتر این روش را کارپکتومی ردیف پروگزیمال نامگذاری کرده اند از این روش بیشتر برای کاهش درد و تورم استفاده می کنند که حرکات جزئی دست را حفظ می کند .
  • اتصال : در موقعی که بیمار با حرکت دادن مچ دست خود دچار مشکل می شود از این روش استفاده می کنند و با تعویض مچ دست استخوان مچ دست را با هم ترکیب می دهند ، این ترکیب باعث می شود درد و تورم از بین رود که بعضی از حرکات مچ دست و دست نیز حفظ خواهد شد .
  • تعویض مفصل مچ دست : برای درمان آسیب دیدگی های مچ دست استفاده از روش جراحی تعویض مچ دست راهی بسیار مطمئن می باشد که در آن تمام قسمت آسیب دیده مچ دست توسط جراح خارج شده و پروتز مفصل به جای آن قرار داده خواهد شد . بعد از انجام این روش هیچ محدودیت حرکتی برای مچ دست وجود ندارد و فرد بعد از انجام این عمل هیچ گونه درد و تورمی را نخواهد داشت .
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان قطعی آرتروز گردن
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 12:52 | بازدید : 98 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )
 
آرتروز گردن , درمان قطعی آرتروز گردن : آرتروز نوعی بیماری می باشد که بر اثر تخریب شدن و از بین رفتن غضروف مفصل ایجاد می شود و باعت درد شدید و محدود کردن برخی از حرکات در آن ناحیه را بدنبال دارد . موقعی که در مورد آرتروز گردن صحبت می کنیم باید در نظر داشته باشیم که علاوه بر اینکه در بین مهره های گردن دیسک وجود دارد مهره توسط مفصلی به همدیگر وصل شده اند . ما در این مقاله به بحث موارد مانند زیر می پردازیم با ما همراه باشید :
  • ورزش آرتروز گردن
  • خطرات آرتروز گردن
  • آرتروز گردن و درد دست
  • آرتروز گردن و سردرد
  • درمان قطعی آرتروز گردن
  • آیا درمان آرتروز گردن با طب سنتی امکان پذیر است ؟
  • آیا امکان درمان گیاهی آرتروز گردن وجود دارد ؟
آرتروز گردن

آرتروز گردن

پیشگیری از آرتروز گردن

برای اینکه به آرتروز گردن مبتلا نشوید می توانید در پیشگیری های لازم را انجام دهید ، در زیر به چند نمونه از این پیشگیری ها اشاره می کنیم :

  • درست نشستن ( درهنگام کتاب خواندن ، کار با موبایل ، رایانه و …)
  • ورزش
  • استفاده کردن از بالش های مناسب در موقع خواب و استراحت ( نه زیاد بلند و نه زیاد کوتاه )
  • استفاده کردن از هر دو دست و شانه برای حمل بار یا کیف
  • جلوگیری از استرس شدید
  • ماساژ گردن
  • عدم مصرف دخانیات

علائم آرتروز گردن

در زمانی که ارتفاع بین دیسک مهره ای کاهش یابد ارتفاع بین مهره های گردن نیز کاهش می یابد و در این صورت باعث تنگ تر شدن سوراخ بین مهره ای می شود که به این علت به ریشه های عصبی فشار وارد می شود ، بر اثر این فشار علائمی در قسمت های مختلف بدن بروز داده می شود به طور مثال :

  • درد ، خشکی و گرفتگی در عضلات گردن
  • بی حسی ، خواب رفتگی ، درد و گزگز در بازو و ساعد و انگشتان دست
  • سوزش بین دو کتف و سرگیجه و درد در ناحیه پشت سر

علت بوجود آمدن آرتروز گردن

در زندگی امروزی پشت میز نشستن و استفاده بسی از اندازه از موبایل دردی بی درمان می باشد که باعث ایجاد بیماری های گردن و غیره می شود . آرتروز گردن یا کشیدگی و درد ناحیه مهره های گردن به دلیل ساییدگی مفاصل و استخوان ها می باشد . از دلایل به وجود آمدن آرتروز گردن می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • خم نگه داشتن گردن در هنگام کار با موبایل
  • رانندگی به مدت زیاد
  • حمل بار سنگین
  • نشستن با گردن و کمر خمیده
  • زمینه های ژنتیکی
  • درد سوزش و صدای مهره های گردن
  • بی حسی و ضعف در بازوها
  • شکل در بلع غذا (آرتروز پیشرفته)
  • ضعف دست ها و پاها
  • سردردهای پشت سر
  • سفت و خشک شدن گردن هنگام چرخاندن سر

ساییدگی مفصل گردنی

درد ، خشکی در گردن و ستون فقرات بر اثر وجود یکسری از ضایعات فرسایشی می باشد . همانطور که می دانید ستون فقرات گردن از هفت مهره تشکیل می شود ، در پشت هر مهره دو مفصل وجود دارد که نام آنها فاست می باشد که باعث می شود ستون فقرات پایدار باشند . فاست دارای یک غضروف می باشد که توسط یک کپسول مفصلی که از مایع سینوویال تشکیل شده است احاطه می گردد . اگر مقالات قبلی مارا خوانده باشید حتما می دانید که مایع سینوویال باعث می شود که حرکات مفصل با حداقل اصطکاک باشند و به روانسازی حرکت مفاصل کمک می کند .

تشخیص آرتروز گردن

متخصص ارتوپد برای اینکه بیماری فرد را تشخیص دهد در مرحله اول از بیمار می خواهد که علائمی که دارد را توضیح دهد و بعد از آن انجام دادن چند آزمایش بیماری فرد را مشخص خواهد کرد . تصویر برداری و آزمایش عملکرد عصبی برای تایید شدن تشخیص پزشک انجام خواهد گرفت . در حالت های خاص نیز برای تایید کامل تشخیص پزشک از رادیو گرافی ساده در چهار جهت ، سی تی اسکن ، عکس برداری با اشعه ایکس و ام آر آی استفاده می شود .

درمان آرتروز گردن

هدف از درمان آرتروز گردن کاهش احتمال آسیب دائمی ، داشتن یک زندگی طبیعی و کاهش دادن درد می باشد ، در موقعی که هنوز در آرتروز گردن تخریب کامل دیسک ایجاد نشده است از درمان های غیر جراحی استفاده می شود .

زمانی که غضروف بین مفصلی در گردن از بین می رود یا آسیب می بیند در آن زمان فرد دچار آرتروز گردن شده است که در آن هدف اول درمان کاهش درد می باشد . طبیعی می باشد که نوع درمان به شرایط بیمار بستگی دارد و با توجه داشتن به اینکه آیا درد فقط در ناحیه گردن می باشد و یا در ناحیه سر شانه هم وجود دارد و یا با دیسک همراه است یانه ، که با بررسی کردن تمام این موارد نوع درمان به بیمار ارائه خواهد شد .

در مراحل اول از درمان های ساده استفاده خواهد شد مانند : دارو ، مانیپولاسیون ، درمان منوال و یا درمان از طریق فیزیوتراپی انجام خواهد گرفت . در مواقعی که لازم باشد از تزریقات تخصصی نیز استفاده خواهد شد و در موارد مقاوم تر از آر اف جهت کاهش درد مفاصلی نیز که از داشتن آرتروز گردن می باشد استفاده خواهد شد .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان آرتروز ستون فقرات
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 12:45 | بازدید : 98 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

  هزینه درمان آرتروز ستون فقرات

آرتروز ستون فقرات , هزینه درمان آرتروز ستون فقرات , متخصص و جراح ستون فقرات , تشخیص آرتروز ستون فقرات , علل ایجاد آرتروز کمر : آرتروز امروزه بیماری است که بسیار شایع شده است که این بیماری با از بین رفتن غضرف موجود در مفاصل ایجاد می شود با ساییده شدن این غضروف در دو سر استخوان مفصل دچار تورم می شود و باعث ایجاد درد شدید می شود که فعالیت های روزانه فرد مبتلا به این بیماری را با مشکل روبرو می کند . درست است که آرتروز نوعی بیماری است که در بیشتر افراد رخ می دهد ولی می توان با تغییر دادن عادت های زندگی و نوع فعالیت های شغلی از پیشرفت آن بسیار جلوگیری کرد .

آرتروز ستون فقرات

در زمان ها و مواقع خاص آرتروز را به عنوان یک بیماری شغلی به حساب می آورند اگر به عنوان مثال بگوییم افرادی که با کامپیوتر کار می کنند دچار آرتروز مفاصل انگشت و مچ دست می شود ، بیماری آرتروز قابل کنترل و درمان می باشد و می توان گفت که فیزیوتراپی یکی از راه های موثر در کنترل این بیماری می باشد .

مراجعه به پزشک متخصص : ارتوپد ستون فقرات

آرتروز ستون فقرات چیست ؟

ستون فقرات دارای مفاصل در پشت هستند که به کمک آنها به یکدیگر متصل می شوند و استحکام و پایداری خود را از آن مفاصل می گیرند ، این مفاصل نیز همانند مفصل های دیگر دارای غضروف هستند و احتمال ساییدگی و فرسایش آنها وجود دارد . با ساییده شدن این غضروف های مفاصل آرتروز به وجود می آید که باعث ایجاد درد در بیمار می شود .

علت بروز بیماری آرتروز ستون فقرات چیست ؟

به وجود آمدن بیماری آرتروز در افراد به علت های بسیاری بر می گردد که می توان به چاقی و کمبود فعالیت های بدنی روزانه اشاره کرد . از دیگر علت های بروز آرتروز ستون فقرات وجود دلالیل ژنتیکی می باشد که در بانوان این مشکل بیشتر دیده می شود ، بخصوص وجود انحراف در اندام های تحتانی می تواند این بیماری را در سنین پایین ایجاد کند .

علائم اصلی بیماری آرتروز ستون فقرات

درد داشتن در هنگام خم شدن ستون فقرات به خصوص به عقب و یا کناره و یا درد در زمان ایستادن فرد و با طولانی شدن ایستادن درد نیز افزایش می یابد ،که اصلی ترین علائم آرتروز ستون فقرات می باشد . از دیگر علایم آرتروز ستون فقرات می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • محدودیت حرکتی
  • ایجاد درد در مفصل
  • تورم در مفصل
  • گاهی اوقات مختصر گرما در مفصل
  • خشکی صبگاهی

آیا آرتروز قابل کنترل می باشد ؟

باید بگوییم که بیماری آرتروز قابل کنترل می باشد و یکی از اصلی ترین راه های کنترل این بیماری انجام ورزش هایی می باشد که متناسب با وزن و سن فرد می باشد . می توان با رعایت کردن چند نکته ی ساده بیماری آرتروز را کنترل کرد که شامل نکته های زیر می باشد :

  • برداشتن صحیح اجسام
  • صحیح نشستن
  • صحیح ایستادن
  • صحیح راه رفتن

درمان آرتروز ستون فقرات

در مرحله اول باید متخصص ارتوپد معاینات و اقدامات تشخیصی انجام شود تا بیماری فرد کاملا تشخیص داده شود ، درمان کردن بیماری آرتروز روند پلکانی را دارد و باید از مراحل ساده به مراحل پیچیده انجام شود و ساده ترین درمان برای این بیماری تجویز کردن دارو های ضد التهابی توسط پزشک ارتوپد می باشد . بهتر است برای مصرف دارو ها با نظر پزشک باشد زیرا با مصرف خودسرانه دارو ممکن است باعث خونریزی در دستگاه گوارش شود .

برای درمان آرتروز ستون فقرات اقدامات فیزیوتراپی نیز موثر می باشد مخصوصا با تاکید در مورد عضلات اطراف مفصل و یا تاندون های آنها که دچار مشکل شده اند بسیار تاثیر گذار می باشند علاوه بر این نرمش های تقویت کننده عضلات اطراف مهره می تواند کمک بسیار زیادی در بهبودی آرتروز داشته باشد .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان دررفتگی مهره های گردن
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 12:38 | بازدید : 85 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

دررفتگی مهره های گردن

دررفتگی مهره های گردن , علل آسیب مهره های گردنی و راه های درمان آن : در بیشتر موارد در رفتگی مهره های گردن بر اثر آسیب رسیدن و ضربه دیدن می باشد . ولی در مواقعی نیز پیش آمده است که مهره گردن خود به خود از جای خود در برود . ما در اینجا در رابطه با موارد علائم جابجایی مهره های گردن ، ضربه به مهره های گردن ، مهره ۵ و ۶ گردن ، علائم آسیب های مهره های گردن و موارد مشابه اینها بحث می کنیم و اطلاعاتی را این مورد به شما خواهیم داد ، با ما همراه باشید.

دررفتگی مهره های گردن

دررفتگی مهره های گردن

علل و آسیب شناسی در رفتگی مهره های گردن

علت های دررفتگی مهره های گردن سه دسته می باشند که عبارتند از :

  1. نقص مادر زادی در اتصال زائده ادنتویید با محور استخوانی ستون فقرات
  2. نرم شدن لیگامان عرضی اطلس در اثر بروز التهاب
  3. بی ثباتی مهره ها بر اثر آسیب قبلی یا ابتلا به آرتریت روماتوئید

عدم اتصال مادرزادی یا اکتسابی زائده ادنتویید

در بعضی از موارد دیده شده است که زائده ادنتویید بافت استخوانی به مهره ی آسه متصل نمی شود و فقط با بافت فیبری این اتصال انجام شده است ، این نوار فیبری در طول زمان و تحت فشار ثابت دچار کشش می شود و این اجازه را به زائده ادنتویید ، مهره های اطلس و جمجمه می دهد که به طور تدریجی به سمت جلو حرکت کنند . که این امر باعث می شود که مهره از جای خود دربروند . افرادی که مبتلا به بیماری سندرم هستند ممکن است بی ثباتی مهره ها را داشته باشند .

مراجعه به پزشک متخصص : بهترین متخصص ازتوپد تهران

نرم شدن لیگامان عرضی اطلس در اثر التهاب

در بعضی از مواقع ممکن است بر اثر یک ضایعه التهابی در بخش فوقانی گردن باعث به وجود آمدن این عارضه شود ، ضایعات التهابی می تواند روماتوئید آرتریت یا عفونت موضعی در گلو یا غدد لنفای گردن باشد . که نتیجه همه این عوامل این می باشد که مهره اطلس بر روی آسه این توانایی را پیدا می کند که به سمت جلو حرکت کند .

بی ثباتی مهره های گردن ناشی از آسیب دیدگی یا آرتریت

برخی از در رفتگی ها ، شکستگی ها و یا نیمه در رفتگی ها بر اثر آسیب دیدگی و ضربه خوردن می باشد که باعث بی ثباتی دائم مهره های گردن می شود . در همه موارد ذکر شده فوق قطعه فوقانی نسبت به قطعه تحتانی به طرف جلو جابجا می شوند که باعث تنگ تر شدن کانال نخاعی می شود و به طناب نخاع فشار وارد می کند که بسیار خطرناک می باشد که همیشه بیمار را تهدید خواهد کرد .

تشخیص دررفتگی و نیمه دررفتگی مهره های گردن

دیده شده است که در نوعی از التهاب ها شکایت خشکی گردن به وجود می آید که در آن حالت سر بصورت محکم در جای خود قرار گرفته است و اسپاسم عضلات گردن وجود دارد . ناراحتی و خشکی گردن در مواردی چون نیمه دررفتگی به علت بی ثباتی مهره های گردن پس از تروما یا مادرزدای می باشد . در عکس های رادیو گرافی دررفتگی مهره ها و سطح آنها کاملا مشخص می باشد .

در رفتگی مهره های گردن

عوارض در رفتگی مهره های گردن

در همه ضایعات فوق که باعث دررفتگی مهرهای گردن می شود که خطر بسیار خطرناکی برای طناب نخاعی دارد . معمولا اولین علائمی که بر اثر فشار به طناب نخاعی ایجاد می شود عبارتند از : درد ریشه ای ، پارستزی ، ، ضعف عضلانی یا اختلال حسی . اگر این فشار به طناب نخاعی افزایش یابد احتمال فلجی در زیر سطح اختلال وجود دارد و عمکرد مثانه و روده ها را با مشکل مواجه می کند .

مراجعه به پزشک متخصص : متخصص مغز و اعصاب تهران

درمان دررفتگی مهره های گردن

روش های درمانی به نوع آسیب دیدگی و یا اختلال بستگی دارد و برای هرکدام روش مخصوصی وجود دارد به عنوان مثال برای نوع التهابی : در رفتگی های مهره های گردن بر اثر التهاب را به کمک کشش سر به طور مداوم به مدت دو هفته قابل جا انداختن است و بعد از جا افتادگی باید در یک حفاظ گچی باشد که مدت آن نیز دو ماه بدون حرکت می باشد . در بعضی از شرایط نیز ممکن است برای درمان این بیماران اتصال مهره اطلس و آسه لازم باشد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لیفت صورت
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 12:34 | بازدید : 67 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

لیفت صورت

لیفت صورت | هزینه عمل جراحی لیفت صورت , قیمت لیفت صورت با نخ , لیفت صورت در خانه , عمل لیفت صورت با جراحی زیبایی , جراحی کشیدن پوست صورت : بسیاری از افراد از بروز نشانه های پیری صورت که بیشتر در سنین ۴۰ سالگی شروع می شود، بسیار ناراحت هستند این نشانه های پیری می تواند که مانند چین و چروک هایی در گوشه دهان ایجاد شود و یا پوست گردن چروکیده شوند. بهترین کار برای رفع این چین و چروک ها جراحی لیفت صورت است که این جراحی در واقع از جمله جراحی های سلیقه ای می باشد و هیچ گونه اجباری در انجام ان وجود ندارد. پس برای رفع این نشانه های پیری عمل لیفت صورت و یا همان ریتیدکتومی می تواند بهترین راه حل برای شما باشد.
لیفت صورت

لیفت صورت

لیفت صورت چه کار می کند ؟

منظور از لیفت صورت یعنی جوان سازی صورت و گردن که لیفت صورت به برگرداندن ظاهر جوان صورت و گردن بسیار کمک می کند. از مهم ترین مزایای لیفت صورت می توان به بهبود صورت و گردن اشاره داشت.

بهبود صورت بعد از عمل لیفتینگ

  • باعث سفت شدن پوست صورت می شود.
  • حالت فک را اصلاح می کند و بالا می اورد.
  • چربی گونه را بالا می برد.
  • به رفع چین و چروک در گوشه دهان و خط لبخند کمک می کند.

بهبود گردن

  • پوست شل گردن را رفع می کند و سفت می کند.
  • چربی گردن و زیر چانه را بر می دارد.
  • باند های عمودی گردن که به خاطر شل شدن عضله گردن روی می دهد،اصلاح می شوند.

مناسب ترین افراد برای انجام لیفت صورت

  • مناسب برای افرادی که در کناره دهان و بینی چین عمیق دارند بسیار مناسب است.
  • معمولا بسیاری از افراد در ناحیه گردن چین و چروک بسیار زیادی دارند، لیفت برای از بین بردن این نواحی بسیار موثر عمل می کند .
  • معمولا اشخاصی که پوست شلی دارند.
  • بیمارانی که نشانه های متوسط تا پیشرفته پیری در صورت و گردن خود دارند.
  • افرادی که وزن زیادی از دست می دهند و پیری شدیدی در صورت و گردن دارند.
  • بیماران بایداز نظر جسمی سالم باشند.
  • بیمارانی که سیگار می کشند باید کشیدن سیگار را ۲ هفته قبل از جراحی متوقف کنند و نباید بعد از آن نیز مصرف سیگار شروع شود.

در چه مواقعی نمی توان لیفت صورت را استفاده کرد ؟

  • افرادی که در قسمت پلک بالا چربی اضافه دارند.
  • افرادی که دور دهان چین عمیق دارند.
  • افرادی که افتادگی ابرو دارند.
  • افرادی که افتادگی پلک دارند

مهم ترین مسائلی که باید در مورد لیفت صورت در نظر گرفت ؟

همان طور که درباره لیفت صورت گفتیم یکی از مهم ترین کار هایی که برای رفع چین و چروک بسیار مناسب و کاربردی است جزء مهمی از جوان سازی صورت بشمار می رود لیفت است. با توجه به این که ابرو و پیشانی بخشی از صورت است، اما در لیفت صورت تحت تاثیر قرار نمی گیرد و لیفت ابرو و پیشانی یک عمل جداگانه است که به صورت جداگانه انجام می شود. پلک ها نیز تحت تاثیر لیفت صورت قرار نمی گیرند. و این ها عمل های مجزایی هستند که نمی توان همراه با لیفت صورت انجام داد.

ترکیب رایج جراحی جوان سازی صورت از موارد زیر تشکیل می شود :

  • لیفت صورت
  • لیفت ابروی اندوسکوپیک
  • بلفاروپلاستی بالایی و پایینی.

بعد از انجام عمل زیبایی لیفت صورت معمولا لیفت بین ۱۰-۷ سال دوام می آورد؛ مواردی که می تواند دوام لیفت را کاهش دهد مواردی مثل قرار گرفتن در معرض نور خورشید؛ سیگار کشیدن، تغییرات قابل توجه وزن و عوامل ژنتیک هستند.

انواع برش برای لیفت صورت عبارتند از :

معمولا تمامی جراحی ها از خود جای زخم و اسکار را به جای می گذارند و این که فرد بعد از جراحی کمترین اثار زخم را داشته باشد به مهارت جراح بستگی دارد از این رو مهم ترین برش ها در لیفت صورت برش هایی شامل :

  • یک برش در لوب گوش آغاز می شود و در امتداد انحنای طبیعی لبه گوش به سمت بالا حرکت می کند.
  • برش تا شقیقه امتداد می یابد و تقریبا ۴ سانتی متر است.
  • برش در امتداد لوب گوش حرکت می کند و به پشت گوش می رسد یعنی جایی که گوش به سر وصل می شود و کمی هم در امتداد خط موی خلفی حرکت می کند.
  • برش کوچکی در چانه ایجاد می شود تا دسترسی به چربی و عضلات گردن در میانه گردن ممکن باشد.

راه های بهبود بعد از لیفت صورت

  • بهتر است تا در زمان استراحت و خوابیدن سر در وضعیت بالا تری قرار بگیرد تا تورم و کبودی ها علاوه بر کاهش یافتن به شکل سریع تری بهبود یابند .
  • استفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم و خون ریزی بسیار مناسب است.
  • پرهیز از مصرف دارو های ضد التهابی
  • اجتناب از استعمال دخانیات
  • پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین در روز های اولیه پس لیفت صورت .
  • پرهیز از انجام عواملی که سبب بالا رفتن فشار خون می شوند مثل شنا کردن ، مقاربت جنسی و پیاده روی تند.
  • در صورت ابتلا به سرماخوردگی باید سریعا به پزشک مراجعه نمایید .
  • در روز های اولیه پس از لیفت صورت تا حد امکان از جویدن پرهیز نمایید .

پس متوجه شدیم که اشخاصی که لیفت صورت را انجام می دهند معمولا نسبت به هم سالان خود ۱۰ سال جوان تر به نظر می رسند، و علت این جوان تر دیده شدن در اثر لیفت صورت نیز، به علت کشش پوست صورت است.

بیشترین متقاضیان انجام عمل لیفت صورت معمولا اشخاص ۳۵ الی ۶۰ ساله هستند البته از سن ۲۰ سالگی به بعد انجام لیفت صورت هیچ ممانعتی برای افراد ندارد. معمولا تمامی علائم افزایش سن در لیفت صورت از بین می رود و با انجام لیفت صورت عضلات زیرین کشیده شده ، چربی اضافی برداشته می شود هم چنین پوست سفت تر می شود و فرد بسیار سرحال تر و شاداب تر از قبل دیده می شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جراحی اصلاح نوک پستان فرو رفته
یک شنبه 26 اسفند 1397 ساعت 12:24 | بازدید : 77 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

جراحی اصلاح نوک پستان فرو رفته

جراحی اصلاح نوک پستان فرو رفته , هزینه عمل اصلاح نوک پستان فرو رفته : یکی از مشکلات مربوط به پستان که معمولا در بیشتر آقایان نیز دیده شده است . فرو رفتگی نوک پستان است. در بیشتر خانم ها معمولا این عارضه زمانی دیده می شود که مجاری سینه (کانال هایی که شیر را از غده های شیری به نوک پستان می آورند) کوتاه باشند که در این صورت منجر به کشیدن شدن نوک سینه به داخل می شود. در بیشتر خانم ها این مشکل بعد از بارداری روی می دهد. هدف از جراحی سینه در این مورد اصلاح فرو رفتگی نوک پستان است.

عمل اصلاح نوک پستان فرورفته

برای این امر چند دلیل احتمالى وجود دارد: ممکن است که فرد به طور مادرزادی با این مشکل بدنیا بیاید براى بیشتر افرادى که این مشکل را دارند، این مسئله می تواند مشکل زیبایى باشد، یا براى خانم ها مشکلات جدى ترى از جمله در شیردهى ایجاد کند. خوشبختانه راه هایى براى این مشکل ملنند جراحى و اصلاح نوک پستان وجود دارد.

بیشتر مطالعه کنید : جراحی زیبایی

عمل اصلاح فرورفتگی نوک پستان چه می کند؟

مهم ترین هدف از این عمل و اصلاح نوک پستان فرو رفته در فرد آزاد کردن مجراهای کوتاه و جلوگیری از فرورفتگی می باشد. این عمل بیشتر برای خانم هایی مناسب است که این مشکل در آنها شدید است از این رو می توانند از این عمل استفاده کنند.

مهم ترین مسائلی که باید در زمان جراحی نوک پستان فرو رفته در نظر گرفت:

معمولا وجود هر گونه عارضه دربدن نیاز به بررسی دارد از همین رو هم در صورتی که به تازگى تغییرى در قسمتی از اندام ها و یا بحث مورد نظر یعنی سینه مشاهده کرده اید، به خصوص اگر بالاى ۵٠ سن دارید، می تواند این نشانه ى مریضى یا عفونت باشد. سرطان و مشکلات جدى دیگر مانند تورم یا عفونت، بعضى مواقع می توانند دلیل ‎نوک سینه تو رفته باشند. پس از این رو باید تا در مواجهه شدن با چنین مواردی به پزشک مراجعه نمود.

پزشک جراح در روش های جدید به گونه ای این عمل را انجام می دهد که در مجاری شیر هیچ انسدادی اتفاق نمی افتد و همه خانم ها می توانند بعد از عمل شیردهی انجام دهند. پزشک یا جراح می تواند تشخیص دهد که شما برای عمل اصلاح گزینه مناسب هستید یا خیر.

برش مورد نیاز برای عمل اصلاح فرورفتگی نوک پستان

مهم ترین نقش جراح پلاستیک بعد از یک عمل موفقیت آمیز ایجاد کمترین جای زخم و اسکار است با وجود این که هر روش جراحی نوعی زخم ایجاد می کند. اما یک جراح پلاستیک متبحر در کاهش تعداد برش ها تخصص دارد و آنها را در بخش هایی ایجاد می کند که دیده نمی شوند.  برش برای اصلاح نوک پستان برگشته در قاعده نوک پستان صورت می گیرد. و این برش تقریبا نیمی از محیط نوک سینه را در بر می گیرد. با توجه به این که پوشیدن هر نوع لباسی باعث مخفی شدن این زخم ها می شود. از این رو معمولا زخم ها قابل مشاهده نیستند.

جراحی نوک پستان معکوس

جراحی نوک پستان معکوس

دوران نقاهت بعد از جراحی

  • پرهیز از انجام فعالیت های سنگین
  • انجام فعالیت های سبک مانند تماشای تلویزیون، آماده کردن غذا و مطالعه
  • معمولا احساس درد در نوک سینه به مدت ۷-۴ روز عادی است
  • کبودی طی ۲-۱ هفته اول طبیعی است
  • معمولا اکثر بیماران در عرض ۵-۳ روز به سر کار برمی گردند.
  • ۲-۱ هفته بعد از جراحی می توانید ورزش سبک انجام دهید اما از فعالیت سنگین تا ۴ هفته بعد از جراحی اجتناب کنید.

در صورتی که در طول بهبود، کبودی، ورم یا ناراحتی غیر منتظره ای را تجربه کردید، فورا با جراح زیبایی خود تماس بگیرید و برای معاینه به مطب بروید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 27 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مطالب ناب از سراسر وب و آدرس drdr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 268
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 266
:: باردید دیروز : 382
:: بازدید هفته : 266
:: بازدید ماه : 2620
:: بازدید سال : 4479
:: بازدید کلی : 13295